Ik zou vooral hier graag op willen reageren: het is Groenlinks dat in Amsterdam *knip*Wilf schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:55:
[...]
[...]
Nou ken ik de agenda van GL niet maar het lijkt mij sterk dat zij Nederland helemaal vol willen stoppen. Migratie indammen is een fabeltje, zeker met rechts aan het stuur. Hoe stop je migratie het best? Stoppen met het vernietigen en uitbuiten van (resources in) landen. Klimaatmitigatie en eerlijke wereldhandel zal daar bij helpen. Niet superioriteit; dat trekt alleen maar meer aan.
Ondanks dat dit het kroegtopic is, gaat het hier om de landelijke politiek.
En nogmaals, ik kan er absoluut mee leven dat er een partij is die het liefst iedereen welkom heet in Nederland, maar stop dan alsjeblieft met je stemmers wijsmaken dat dat niet ten koste gaat van alles en iedereen.
Dat kan, wij hebben voor zo'n 12 miljard aan Griekenland kwijt gescholden omdat we dat konden missen. En alsnog hebben miljoenen Grieken op een absoluut houtje moeten blijven. Dat hadden ook jou of mijn kinderen kunnen zijn.Wilf schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:55:
[...]
Schulden kan je kwijtschelden. Dat is geen nieuw concept bij wereldveranderende gebeurtenissen. Denk maar aan wereldoorlogen.
Schuld kan je kwijtschelden. Een onleefbare planeet niet.
Erger, de Italiaanse economie is 20 maal zo groot als de Griekse, de schulden ook. De Italianen en wij gaan dus een veel grotere klap opvangen dan de Grieken in 2008. En dat is allemaal veel urgenter dan het klimaat, zeker omdat er nauwelijks aandacht voor is.
[ Voor 44% gewijzigd door defiant op 20-03-2021 22:52 ]