Hardenberg: https://www.hardenberg.nl...ml?verkiezingen="%3B=
Maar bij het ANP slapen ze vast al.
Brievenstemmers worden soms zelfs pas bekend gemaakt door de Kiesraad volgende week vrijdag.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Hardenberg: https://www.hardenberg.nl...ml?verkiezingen="%3B=
Staat dit bij jou op je klembord of zo?D-e-n schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:27:
(...) met neonazistische groeperingen flirtende (...)
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Alleen voor het CDA niet, maar die kregen bij alle problemen rondom corona ook de volle lading omdat De Jonge vooraan stond. Rutte stond er wel iedere keer naast, maar als er iets niet goed ging was het het probleem van De JongeLanfear89 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:39:
[...]
Aye, FvD heeft in dat opzicht ook een corona-uitslag denk ik, maar voor hun dan in positieve zin. En verder idd oorverdovende stilte aan het begin en daarna nooit met een rol van betekenis gespeeld. Wat dat betreft moet corona voor de regeringspartijen bijna 'de droom' geweest, de perfecte bliksemafleider voor alle andere ellende. Zonder had ik wel gezien dat de VVD stevig wat zetels in had moeten leveren en hadden we wellicht een veel linksere coalitie gekregen. Maar dat is pure speculatie.
[ Voor 7% gewijzigd door Philpend op 18-03-2021 23:09 ]
Hoeveel stemmen verwachten we nog uit A'dam en Den Haag?Malarky schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:45:
Gemeenten gedeeltelijk binnen:
- Cranendonck
- Amsterdam
- Den Haag
- Hardenberg
Stemmen nog niet gemeld bij ANP:
- Nissewaard
- Leiden
- Saba
- Buitenland stemmen
Stemmers uit het buitenland waren vorige keer overwegend: https://www.verkiezingensite.nl/uitslag/Briefstemmers
D66 (14.138), VVD (13.862) en GL (10.178). Rest aanzienlijk minder.
Even die waarde van D66 toch controleren, was overtuigd van de 100k, maar dat is toch wat hoog.MeTooPV schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:09:
@Malarky Het is wel een hele mooie sheet zeg. Bij de zetels zit er denk ik 1 kleine typo in. Daar staat bij D66 een gek hoge waarde.
Dan moet Volt zowel D66 als VVD wegzetten van die laatste restzetel en dat lijkt erg lastig omdat beiden partijen altijd zeer hoog scoren op buitenland stemmen.MeTooPV schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:09:
@Malarky
Ben zelf een beetje aan het kijken of er nog een kans is dat Volt een 4e pakt, 10% buitenland stemmen en dan nog ergens 10.000 en het is in de pocket :-)
Amsterdam sowieso nog heel veel stemmen zie hier verschil in absolute aantallen 2017 vs 2021: https://www.verkiezingensite.nl/uitslag/amsterdamMeTooPV schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:09:
@Malarky
Hoeveel stemmen verwachten we nog uit A'dam en Den Haag?
[ Voor 169% gewijzigd door Malarky op 18-03-2021 23:30 ]
[ Voor 74% gewijzigd door MeTooPV op 18-03-2021 23:24 ]
Dat viel me ook al op. Veel te weinig inhoud en veel oneliners.Bart-Willem schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:14:
Wat ik trouwens echt niet begrijp: dat CDA en SP eigenlijk totaal geen beloning hebben gekregen voor Leijten en Omtzigt (wegens hoe zij met de toeslagenaffaire om gingen). Ik sluit niet uit dat zonder Omtzigt het CDA gewoon anders 5 zetels lager zou zijn uitgevallen.
Zo zie je maar weer hoe erg het over de inhoud ging deze campagne: niet.
D66 de grootste in Leiden, die studenten daar zijn ook wel kort van geheugen. Al geldt dat eigenlijk voor iedereen die op D66 gestemd heeft. Een partij die in de afgelopen 4 jaar niks voor hun kiezers bereikt heeft en ze worden vervolgens beloond met nog meer zetels
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ze vinden het prima. Misschien moeten ze ook een rente instellen, hun achterban slikt het makkelijk.Laguna schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:32:
[...]
D66 de grootste in Leiden, die studenten daar zijn ook wel kort van geheugen. Al geldt dat eigenlijk voor iedereen die op D66 gestemd heeft. Een partij die in de afgelopen 4 jaar niks voor hun kiezers bereikt heeft en ze worden vervolgens beloond met nog meer zetels
Weg
Ben eigenlijk wel benieuwd welke partij veel voor haar achterban heeft bereikt. Ik denk dat alleen CU in aanmerking komt voor die prijs. Alle andere partijen in de coalitie hebben wel wat bereikt voor hun achterban, maar veel? En partijen niet in de coalitie nog minder. En partijen die zich wat extremer opstellen zelfs helemaal niets.Laguna schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:32:
[...]
Dat hangt helemaal af van de vraag of je mensen gaat vragen naar hun "geloof" (politieke marketing) of naar bewustzijn / kennis van daadwerkelijk handelen in beleid en bestuur voor kosten/baten berekening.MeTooPV schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 01:56:
[...]
Ben eigenlijk wel benieuwd welke partij veel voor haar achterban heeft bereikt. Ik denk dat alleen CU in aanmerking komt voor die prijs. Alle andere partijen in de coalitie hebben wel wat bereikt voor hun achterban, maar veel? En partijen niet in de coalitie nog minder. En partijen die zich wat extremer opstellen zelfs helemaal niets.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Echt ongelooflijk dat die man z'n gang kan gaan. Keer op keer de rechtbank lastig vallen met allerlei ondermijnende onzin.Philpend schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:05:
Ik vroeg mij eerder op de dag al af wat er nog geroepen zou worden over verkiezingsfraude door baudet en Engel. Baudet is wat dat betreft nog stil, maar Engel blijkt al het nodige (in zijn ogen) in gang te hebben gezet.
Uit het liveblog van de NOS:
OM seponeert aangifte Willem Engel
Het Openbaar Ministerie seponeert de aangifte van Willem Engel tegen de Kiesraad. De voorman van Viruswaarheid deed aangifte van fraude, omdat hij de uitslag van de verkiezingen niet vertrouwt.
De partij van Engel kreeg gisteren geen zetels bij de Tweede Kamerverkiezingen. De partij, die zonder echte naam meedeed, haalde volgens de laatste prognose 0,1 procent van de stemmen.
Engel zou naar eigen zeggen genoeg bewijs hebben om aan te tonen dat de verkiezingen niet eerlijk zijn verlopen. Volgens een woordvoerder van het OM zijn de stukken van Engel onderzocht en is er geen sprake van een strafbaar feit.
De Viruswaarheid-voorman zegt tegen het AD dat hij het er niet bij laat zitten en een artikel 12-procedure in gang wil zetten. Met zo'n procedure kan hij proberen het OM te dwingen alsnog tot vervolging over te gaan.
Een wat mij betreft kansloze procedure, maar het dient dan ook enkel het middel om zowel het democratisch proces als de rechtspraak weer in een kwaad daglicht te kunnen stellen bij zijn achterban.
Het zijn wat productiviteit betreft de weerzijden van dezelfde medaille.D-e-n schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:37:
[...]
Ik heb niks met Simons en ik vind haar aanpak totaal contraproductief en olie op het vuur gooiend. Maar het staat in geen verhouding tot.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ben wel benieuwd naar het aantal voorkeurstemmen voor beiden. Vermoed dat in ieder geval Omtzigt de meeste stemmen bij het CDA heeft gekregen.Bart-Willem schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:14:
Wat ik trouwens echt niet begrijp: dat CDA en SP eigenlijk totaal geen beloning hebben gekregen voor Leijten en Omtzigt (wegens hoe zij met de toeslagenaffaire om gingen). Ik sluit niet uit dat zonder Omtzigt het CDA gewoon anders 5 zetels lager zou zijn uitgevallen.
Zo zie je maar weer hoe erg het over de inhoud ging deze campagne: niet.
Kleiner toch? FvD heeft nu nog maar zo'n 6000 stemmen over op haar laatste zetel.hoevenpe schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:01:
@Malarky
De afstand tussen D66 en FvD voor de laatste restzetel lijkt in je model eerder groter dan kleiner te zijn geworden. Enig idee hoe dat zit?
Aha, jij kijkt anders dan ik deed. Zag vooral onderaan het verschil tussen 62k en 63k staan.Malarky schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:09:
Kleiner toch? FvD heeft nu nog maar zo'n 6000 stemmen over op haar laatste zetel.
30. Blanco lijst met als eerste kandidaat Zeven, A.J.L.B. (neemt deel in alle kieskringen behalve in kieskringen 1 Groningen, 2 Leeuwarden, 5 Lelystad, 8 Utrecht, 9 Amsterdam, 10 Haarlem, 12 ’s-Gravenhage en 20 Bonaire)
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
Kan die man niet preventief worden opgesloten?MikeyMan schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:32:
[...]
Echt ongelooflijk dat die man z'n gang kan gaan. Keer op keer de rechtbank lastig vallen met allerlei ondermijnende onzin.
Alleen al de manier waarop die stembiljetten in elkaar zaten was een complot, die hele poster uitvouwen in een daartoe veel te klein hokje is een belemmering van een eerlijke stembusgang!MikeyMan schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:31:
@hoevenpe ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen het linker flapje van de kieslijst heb open gehad. Geen idee hoe engel erop stond
En denk je echt dat dat een moeite is die het stem resultaat beïnvloed? Lijkt mij niet dat er veel mensen zijn die in het stemhokje eens rustig die krant door gaan lezen en zich laten verrassen door de namen die ze tegenkomen. Je slaat hem open en zoekt de lijst waarop je al lang besloten had te gaan stemmen. Mensen met meer dan 2 hersencellen weten meestal ook het nummer van de lijst dus die zoeken een stuk sneller. (zeker wie van plan is af te wijken van de mainstream grote partijen kent zijn keuze wel)Vrietje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:51:
Zal het niet interessant zijn dat in de toekomst de volgorde op het stembiljet voor alle partijen via loting gedaan worden? De hudige opzet is sowieso nadelig voor de hele kleine en kleinere partijen. Omdat als je niet een zetel gehaald hebt kan je door de loting dus verder naar rechts op het stembiljet komen dan een partij die bijvoorbeeld een verkiezing eerder maar een 10de van de stemmen ontvangen heeft als jij.
Plus als je op de kleine partijen wilt stemmen moet dus die hele poster open slaan, tewijl als je op een grote stemt je misschien max op vouw 2 zit.
alles kan off-topic
Lijkt me onzin, als je de partij waarop je wilt stemmen niet kan opzoeken dan kun je nog wel een goede keuze maken?Vrietje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:51:
Zal het niet interessant zijn dat in de toekomst de volgorde op het stembiljet voor alle partijen via loting gedaan worden? De hudige opzet is sowieso nadelig voor de hele kleine en kleinere partijen. Omdat als je niet een zetel gehaald hebt kan je door de loting dus verder naar rechts op het stembiljet komen dan een partij die bijvoorbeeld een verkiezing eerder maar een 10de van de stemmen ontvangen heeft als jij.
Plus als je op de kleine partijen wilt stemmen moet dus die hele poster open slaan, tewijl als je op een grote stemt je misschien max op vouw 2 zit.
Liever niet... dat is een lichte stimulus voor nog meer fragmentatie.Vrietje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:51:
Kun je dit nog preventief noemen?Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:37:
[...]
Kan die man niet preventief worden opgesloten?
Ben het met je eens hoor maar aan de andere kant pleit deze redenatie er net voor om de lijst plaatsen wel te verloten, immers is er geen impact en is dat discussiepunt meteen opgelost.Ankona schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:56:
[...]
En denk je echt dat dat een moeite is die het stem resultaat beïnvloed? Lijkt mij niet dat er veel mensen zijn die in het stemhokje eens rustig die krant door gaan lezen en zich laten verrassen door de namen die ze tegenkomen. Je slaat hem open en zoekt de lijst waarop je al lang besloten had te gaan stemmen. Mensen met meer dan 2 hersencellen weten meestal ook het nummer van de lijst dus die zoeken een stuk sneller. (zeker wie van plan is af te wijken van de mainstream grote partijen kent zijn keuze wel)
Nothing to see here
Wisselde bij mij een beetje per stembureau. Verder was er geen enkele andere nummer 2 die ook maar in de verste benadering het percentage stemmen van Omtzigt haalden.alexbl69 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:58:
[...]
Ben wel benieuwd naar het aantal voorkeurstemmen voor beiden. Vermoed dat in ieder geval Omtzigt de meeste stemmen bij het CDA heeft gekregen.
Jawel, als FvdD aan de macht komtVerwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:37:
[...]
Kan die man niet preventief worden opgesloten?
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Baudet gaat het echt niet trekken als Van Haga meer stemmen krijgt dan hij...Sjurm schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:22:
In Hardenberg blijven Hoekstra (2.599 stemmen) en Baudet (1.042 stemmen) de nummers 2 op de lijst Omtzigt (2.449) en Van Haga (999) nog maar net voor.
Er zijn ongetwijfeld mensen die gewoon het eerste bolletje linksboven rood kleuren, of gewoon een willekeurig bolletje in die regionen. Maar ik heb geen idee hoeveel dat er zijn.Vrietje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:51:
Ik snap je punt, levensgenot is subjectief. Maar, wat zeg jij straks tegen iemand in een 'arm' land die eindelijk goedkoop een diesel auto kan aanschaffen om van a naar b te komen? "Nee dat mag wacht maar weer decennia tot je een elektrische aan kunt schaffen?"Joris748 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:00:
[...]
Maar wat is quality of life? Ik verwacht daar een groot verschil in verwachting zit.
Is quality of life iedere dag vlees eten? Of 3x per jaar met het vliegtuig op vakantie? Of wegwerpartikelen kopen bij de Action? Of 130 kph rijden op de snelweg met een auto? Het hele jaar door een hottub op 32 °C in de tuin?
Voor mij is quality of life mijn kinderen laten opgroeien in een gezonde leefomgeving. Lekker de fietsen pakken en van de natuur genieten. Genieten van lekker eten (niet persé met vlees). En misschien 1x in de 5 jaar met het vliegtuig naar een verre bestemming.
Zeggen dat hij beter het openbaar vervoer kan pakken. Maar dan moet het openbaar vervoer wel zo goed geregeld zijn, dat een auto geen volwaardig alternatief is.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:57:
[...]
Ik snap je punt, levensgenot is subjectief. Maar, wat zeg jij straks tegen iemand in een 'arm' land die eindelijk goedkoop een diesel auto kan aanschaffen om van a naar b te komen? "Nee dat mag wacht maar weer decennia tot je een elektrische aan kunt schaffen?"
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik zeg ook: Simons is niet productief. Maar er is ook nog zoiets als intentie. De diepere intentie van haar beleid is niet destructief bedoeld. Dat verschil moet je maken, anders haal je de moraal uit de politiek.alexbl69 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:54:
[...]
Het zijn wat productiviteit betreft de weerzijden van dezelfde medaille.
Afgezien dat je het dan voor miljoenen mensen moeilijker maakt zit er nog iets lastigs aan. Veel partijen doen helemaal niet mee in alle kieskringen. Wel wil je dat een partij in alle kieskringen hetzelfde lijstnummer heeft.Vrietje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:51:
Ja, bij de invoer was het ook wel erg duidelijk hoeveel kandidaten (en partijen) nul stemmen krijgen. Ik heb vermoedelijk ergens tussen de 10 en 20k aan stemmen ingevoerd, en het zou me eigenlijk al verbazen als daarbij honderd kandidaten überhaupt een stem hebben gekregen.Vrietje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:31:
MAar goed met zoveel partijen zal er sowieso na gedacht moeten gaan worden of de stembiljetten niet anders opgezet kunnen worden.
Maar wat ook mee helpt is als partijen wat minder kandidaten op de lijst zet. En niet zoals de VVD 80 terwijl het niet realistisch is dat ze er meer gaan halen dan 50 zetels.
Bedoel dat betreft compliment aan johan Vlemminx, de enige onzin kandidaat op die lijst was hijzelf. en meer stond er ook niet op.
Puur stemmen op de partij lijkt mij ook prima.Brunniepoo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:39:
[...]
Ja, bij de invoer was het ook wel erg duidelijk hoeveel kandidaten (en partijen) nul stemmen krijgen. Ik heb vermoedelijk ergens tussen de 10 en 20k aan stemmen ingevoerd, en het zou me eigenlijk al verbazen als daarbij honderd kandidaten überhaupt een stem hebben gekregen.
Ik wil vooral geen barrières gaan opwerpen hoor - democratie hoeft niet efficiënt te zijn - maar je zou terug kunnen naar één A3 en daarmee minstens 99,9% van de huidige stemmen afdekken
Beeromaniac
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De efficiency met tellen dacht ik ook gelijk aan maar die vlieger gaat niet op. Je moet immers alle lijsten nalopen om uit te sluiten dat er niet dubbel (en dus ongeldig) gestemd is.MeTooPV schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:25:
[...]
Afgezien dat je het dan voor miljoenen mensen moeilijker maakt zit er nog iets lastigs aan. Veel partijen doen helemaal niet mee in alle kieskringen. Wel wil je dat een partij in alle kieskringen hetzelfde lijstnummer heeft.
Als laatste vertraag je ook nog eens het tellen van de stemmen. De partijen met de meeste stemmen tel je het snelst als die links staan en niet op 3/4 van het blad.
alles kan off-topic
Ik vind het juist mooi dat je op een persoon kunt stemmen. Zo kun je individuen belonen voor het werk dat ze hebben gedaan. Een Omtzigt of Leijten zou wel eens meer stemmen dan de lijsttrekker kunnen krijgen en met goed recht. Ook stuur je de partijen een beetje, omdat individueën zich vaak focussen op een kleine groep aan onderwerpen, terwijl de partij vaak op het hele politieke spectrum actief is.Thompson schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:56:
[...]
Puur stemmen op de partij lijkt mij ook prima.
Wie er dan precies van die partij in de kamer komen is dan aan de partij zelf om te bepalen hoe ze daar mee om gaan. Daarbij kunnen ze dan bijvoorbeeld de afweging maken wel of niet de leden van de partij daarover mee laten beslissen of gekozen door de provincie/gemeente besturen etc.
Zeker hoe partijen nu tegenwoordig met lijstduwers omgaan die vervolgens toch geen plek nemen al zouden ze erin komen.
Hier in Nederland hebben we het openbaar vervoer toch ook zodanig goed geregeld dat een auto feitelijk overbodig is? En toch hebben mensen een auto. Je antwoord bewijst ook mijn punt, wij hier in het westen gaan dan doodleuk vertellen dat zij geen auto mogen omdat de bus een beter alternatief is, terwijl wij hier nog massaal met de auto nog boodschappen doen voor wat je in 5 minuten zou kunnen lopen.Joris748 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:09:
[...]
Zeggen dat hij beter het openbaar vervoer kan pakken. Maar dan moet het openbaar vervoer wel zo goed geregeld zijn, dat een auto geen volwaardig alternatief is.
Het gaat er niet om dat je mensen dingen gaat verbieden, maar ervoor zorgt dat ze geen (eigen) auto nodig hebben.
Het bezit van een auto is geen stap in de evolutie
Partijen zouden er zelf ook wat meer gebruik van kunnen maken. Geef de kiezer duidelijk de keuze om wel op de lijst als geheel te stemmen maar binnen die lijst een voorkeur voor een bepaalde politieke richting aan te geven. Elke partij heeft wel meer progressieve/conservatieve stromingen of meer links/rechts etc. Dan weet de fractie na de verkiezingen ook welke accenten ze extra aandacht moeten geven van de kiezers.Tk55 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:21:
[...]
Ik vind het juist mooi dat je op een persoon kunt stemmen. Zo kun je individuen belonen voor het werk dat ze hebben gedaan. Een Omtzigt of Leijten zou wel eens meer stemmen dan de lijsttrekker kunnen krijgen en met goed recht. Ook stuur je de partijen een beetje, omdat individueën zich vaak focussen op een kleine groep aan onderwerpen, terwijl de partij vaak op het hele politieke spectrum actief is.
Maar lijstduwers moeten echt oprotten. Je stelt je verkiesbaar om de stemmer te vertegenwoordigen, doe dat dan ook.
alles kan off-topic
Ja en nee. Ik woon zelf in een plaats net naast Rotterdam waar het Openbaar Vervoer echt goed geregeld is (lees: in de spits zo'n 12 bussen per uur en buiten de spits 8 bussen per uur). Ga je een eerstvolgende woonplaats 10-15 minuten verder, dan zit je met 1 bus per 30 minuten in de spits en buiten de spits 1 bus per uur of zelfs 2 uur.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:22:
[...]
Hier in Nederland hebben we het openbaar vervoer toch ook zodanig goed geregeld dat een auto feitelijk overbodig is?
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Máár, je vervangers moeten ook van de lijst komen; VVD heeft een tijdje rond de 40 gezeten. Hadden ze er 41 gehaald, lever je vervolgens uit je kamerlijst een stuk of 8 ministers en staatssecretarissen, wordt er daarna nog 1tje benaderd voor een leuke burgemeesterspost en raakt er daarna 1tje zwanger, dan heb je een lege stoel in de kamerVrietje schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 10:31:
MAar goed met zoveel partijen zal er sowieso na gedacht moeten gaan worden of de stembiljetten niet anders opgezet kunnen worden.
Maar wat ook mee helpt is als partijen wat minder kandidaten op de lijst zet. En niet zoals de VVD 80 terwijl het niet realistisch is dat ze er meer gaan halen dan 50 zetels.
Bedoel dat betreft compliment aan johan Vlemminx, de enige onzin kandidaat op die lijst was hijzelf. en meer stond er ook niet op.
Ik werkte in Amsterdam West, en woonde op ~40km afstand. OV: 1:51. Auto (buiten spits): 0:29. Ik heb eerst onderzocht of ik naar de dichtbijzijnde P+R zou kunnen rijden, en dan de trein+metro. Helaas zou dat duur worden, want je kunt niet mengen in Nederland: werkgevers vergoeden of je NS abbo (wat dus al een probleem is als je ver van een station woont, en dat is toch best mogelijk in Nederland) of een km-vergoeding, niet gemixt. Ergo, de auto (ik kon gelukkig de spits redelijk omzeilen).HollovVpo1nt schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:22:
[...]
Hier in Nederland hebben we het openbaar vervoer toch ook zodanig goed geregeld dat een auto feitelijk overbodig is? En toch hebben mensen een auto. Je antwoord bewijst ook mijn punt, wij hier in het westen gaan dan doodleuk vertellen dat zij geen auto mogen omdat de bus een beter alternatief is, terwijl wij hier nog massaal met de auto nog boodschappen doen voor wat je in 5 minuten zou kunnen lopen.
Ik vind dat niet uit te leggen dat we de opkomende landen een gedrag moeten opleggen wat wij goed vinden, terwijl wij zelf decennia lang van dat gedrag (ook tegen beter weten in) hebben mogen genieten.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Moet een vervanger perse van de kieslijst komen?rik86 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:40:
[...]
Máár, je vervangers moeten ook van de lijst komen; VVD heeft een tijdje rond de 40 gezeten. Hadden ze er 41 gehaald, lever je vervolgens uit je kamerlijst een stuk of 8 ministers en staatssecretarissen, wordt er daarna nog 1tje benaderd voor een leuke burgemeesterspost en raakt er daarna 1tje zwanger, dan heb je een lege stoel in de kamer
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 19-03-2021 11:57 ]
Geldt dat gedurende de hele periode ook dan?Señor Sjon schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:58:
Ja, anders blijft de zetel leeg. Dat probleem had de FvD in de EK bijvoorbeeld. De lijst dreigde door het onverwachte succes leeg te raken en er was zelfs sprake dat iemand zou moeten verhuizen om een zetel in de goede provincie te vullen.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 19-03-2021 11:59 ]
Lijkt me wel, formeel stem je namelijk op personen en niet partijen.MikeyMan schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:59:
[...]
Geldt dat gedurende de hele periode ook dan?
In dat geval hebben sommige partijen er nog weinig op staan
Het openbaar vervoer is buiten de randstad slecht geregeld. Met auto naar het werk in 25 minuten, met de bus kost dezelfde reis een uur. Maar gelukkig zijn er alternatieven: speed pedelec 30 minuten, thuis werken 0 minuten.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:22:
[...]
Hier in Nederland hebben we het openbaar vervoer toch ook zodanig goed geregeld dat een auto feitelijk overbodig is? En toch hebben mensen een auto.
Dat zeg ik, we gaan niet zeggen dat ze geen auto mogen kopen. Maar zorgen dat die mensen er gewoon geen nodig hebben. Hoe mooi zou het zijn dat ze ons eigenlijk maar stumpers vinden dat we voor zoveel dingen de auto pakken?Je antwoord bewijst ook mijn punt, wij hier in het westen gaan dan doodleuk vertellen dat zij geen auto mogen omdat de bus een beter alternatief is, terwijl wij hier nog massaal met de auto nog boodschappen doen voor wat je in 5 minuten zou kunnen lopen.
Ik vind dat niet uit te leggen dat we de opkomende landen een gedrag moeten opleggen wat wij goed vinden, terwijl wij zelf decennia lang van dat gedrag (ook tegen beter weten in) hebben mogen genieten.
Op zich werkt het best goed als je tussen twee stations reist, het voor- en natransport is waar het echte probleem ligt evenals de 'laatste trein' waardoor je (met overstappen) vaak al relatief vroeg naar huis moet.MikeyMan schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:56:
Om op een tijdstip dat je niet wilt van een plek waar je niet bent ergens heen te gaan waar je niet wilt zijn. Niks meer aan doen
Die zonder last of ruggespraak jou vertegenwoordigen, proest...Señor Sjon schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:00:
Lijkt me wel, formeel stem je namelijk op personen en niet partijen.
En waar ergens is dan het grijs gebied tussenJoris748 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 12:05:
Dat zeg ik, we gaan niet zeggen dat ze geen auto mogen kopen. Maar zorgen dat die mensen er gewoon geen nodig hebben. Hoe mooi zou het zijn dat ze ons eigenlijk maar stumpers vinden dat we voor zoveel dingen de auto pakken?
Hmmm.... Ik zou ze verworvenheden willen noemen. Om niet te zeggen: privileges.Skybullet schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:12:
Zelfs al zou de bus letterlijk voor mijn deur en voor mijn werk stoppen zou ik er nog geen gebruik van maken.
We moeten heel erg oppassen dat we persoonlijk of zelfs maatschappelijk belangrijke idealen niet zomaar gaan opleggen op anderen.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Nee, een van de wannabee regenten.eamelink schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:59:
Nou, persmoment van het CDA over enkele minuten. Zou Hoekstra er nu al tussenuit knijpen?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ga geen biertje kopen voor iedereen waarbij niet direct een lichtje ging branden bij het horen van die naam
Je woont in de randstad zeker.. Of anders in een stad, maar komt nooit buiten de stadsgrenzen, behalve met de NS naar een andere stad..HollovVpo1nt schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:22:
[...]
Hier in Nederland hebben we het openbaar vervoer toch ook zodanig goed geregeld dat een auto feitelijk overbodig is?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Zijn toch al klaar sinds gisteravond? Althans dit las ik gister op de NOS:MeTooPV schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:05:
Weet iemand hoeveel stemmen er nog geteld moeten worden in A'dam en Den Haag?
Leiden als laatste gemeente klaar met stemmen: D66 grootste partij
Als laatste gemeente in Nederland is ook Leiden klaar met het tellen van de stemmen. D66 is met 23,2 procent van de stemmen de grootste partij geworden in de Zuid-Hollandse gemeente. Op nummer twee staat de VVD met 15,1 procent, gevolgd door GroenLinks met 10,8 procent. De grootste nieuwkomer was Volt, met 6,4 procent van de stemmen.
Het tellen van de stemmen duurde in Leiden wat langer, omdat ook de stemmen voor een referendum over een herinrichtingsplan van het Roomburgerpark geteld werden. De opkomst in de gemeente was 81,4 procent.
Ook de stemmen op Saba zijn geteld; op het eiland is het CDA de grootste geworden met 43 procent van de stemmen. Bij1 volgt op de tweede plek, met 25,3 procent. De grootste verliezer in de bijzondere gemeente van het koninkrijk is de SP met 1,1 procent van de stemmen; vier jaar geleden haalde de partij nog 26,1 procent.
Nu de stemmen in Leiden en op Saba zijn geteld, is het wachten alleen nog op de briefstemmen van Nederlanders in het buitenland.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Hoe schat je de kansen voor D66 voor een extra restzetel? Ik gok dat er zo'n 80.000 buitenlandstemmen nog bij moeten komen, maar ik kan data daarover moeilijk vinden.Malarky schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:09:
[...]
Kleiner toch? FvD heeft nu nog maar zo'n 6000 stemmen over op haar laatste zetel.
Malarky schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 18:45:
Stemmers uit het buitenland waren vorige keer overwegend: https://www.verkiezingensite.nl/uitslag/Briefstemmers
D66 (14.138), VVD (13.862) en GL (10.178). Rest aanzienlijk minder.
Denk dat FvD zich nog serieus zorgen moet maken over haar 8e zetel, die zal D66 wel van ze pakken. Tel extra stemmen uit Amsterdam, Leiden en buitenland bij elkaar op.....
Sylvana Simons valt BBB-lijsttrekker aan op kwetsende tweets: 'Kapotmaken is begonnen'
Lijsttrekker Caroline van der Plas van de partij BoerBurgerBeweging wist gisteren de aandacht in Den Haag direct op zich te vestigen door bij het Tweede Kamergebouw aan te komen in een trekker. Met haar zetel probeert ze de stem van het platteland in Den Haag te krijgen. Daarmee oogst ze veel lof, maar na een discussie met collega-nieuwkomer Sylvana Simons (BIJ1) bij Jinek gisteravond, is Van der Plas behoorlijk onder vuur komen te liggen.
Dat heeft te maken met een reeks oude tweets, die volgens diverse twitteraars homofoob en seksistisch van aard zijn. Zo twitterde Van der Plas in 2013 onder meer: ‘Als je met strings door bilnaad en glitters op kruis door gracht vaart WIL je niet geaccepteerd worden’, daarmee verwijzend naar de GayPride in Amsterdam. En een paar maanden later tweette ze: ‘Best ironisch. Dat Nelson Mandela dood gaat op de dag dat wij de eer van Zwarte Piet hoog houden.’
Bij de tweet gebruikte ook ze de hashtags #apartheid en #slavernij. In een tweet uit hetzelfde jaar haalde Van der Plas uit naar de anti-Zwarte Piet activist Quinsy Gario: ,,Vroeger kregen mensen als Quincy Gario gewoon met de roe.” Lijsttrekker Sylvana Simons van de partij BIJ1 deelde dat laatste bericht vrijdag op haar eigen Twitterkanaal. Quinsy Gario stond op de tweede plek van de kandidatenlijst van haar partij tijdens de Tweede Kamerverkiezingen.
Klopt, die twee gemeenten hebben alleen status code 2 in de ANP feed, hoewel Den Haag vandaag wel flink wat stemmen aanleverde.MeTooPV schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:16:
Als je op https://www.verkiezingensite.nl/ kijkt dan staat bij deze steden:"Let op: Dit is een tussenstand".
93.000 mensen dit keer geregistreerd voor brief stemmen. Zie resultaten 2017 op verkiezingenwebsite dat is vrijwel allemaal VVD en D66 en nog flink aantal GLSjurm schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:22:
[...]
Hoe schat je de kansen voor D66 voor een extra restzetel? Ik gok dat er zo'n 80.000 buitenlandstemmen nog bij moeten komen, maar ik kan data daarover moeilijk vinden.
[ Voor 28% gewijzigd door Malarky op 19-03-2021 18:24 ]
Praat die tweets niet goed, maar die BIJ1 is ook maar een enge partij met enge mensen op de kieslijst.hoevenpe schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:15:
Sylvana is ook in Den Haag gearriveerd, dat duurde niet lang:
[...]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Gisteren waren we rond etenstijd klaar met invoeren van de processen-verbaal van Den Haag in OSV en dat was inclusief de briefstemmen.Malarky schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:22:
[...]
Klopt, die twee gemeenten hebben alleen status code 2 in de ANP feed, hoewel Den Haag vandaag wel flink wat stemmen aanleverde.
Als je Amsterdam 2017 vergelijkt met 2021 is duidelijk te zien dat er nog tienduizenden stemmen bij moeten.
Statuscode 0 (niks aangeleverd) is alleen nog Briefstemmen, die zouden wellicht vandaag nog binnenkomen.
[ Voor 3% gewijzigd door Brunniepoo op 19-03-2021 19:17 ]
Allemaal ongeschikt als volksvertegenwoordiger, ook die mevrouw van BBB.danslo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:48:
[...]
Praat die tweets niet goed, maar die BIJ1 is ook maar een enge partij met enge mensen op de kieslijst.
Petra Kramer die tweet dat er een kogel door Wybren van Haga z'n kop heen moet.
Lennon Fokkens die een Kill The Boer bijeenkomst bezoekt.
Jeannette Chedda, met wat leuke woorden over privilege die witte gehandicapten zouden hebben.
Zum kotzen
En wat nu als ze gekozen zijn door mensen die achter deze punten staan?Joris748 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:30:
[...]
Allemaal ongeschikt als volksvertegenwoordiger, ook die mevrouw van BBB.
Persoonlijk vind ik dat irrelevant. Als iemand racistische of discriminerende uitlatingen doet ben je ongeschikt als volksvertegenwoordiger vind ik, wat je standpunten ook zijn. Kies dan maar een andere voorman. Dan kijk ik naar Baudet, die drie leden van BIJ1 en die vrouw van BBB. Je standpunten kunnen prima zijn maar zulke uitlatingen horen niet in de volksvertegenwoordiging thuis.Yohost! schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:38:
[...]
En wat nu als ze gekozen zijn door mensen die achter deze punten staan?
Dat is niet relevant. Het gaat erom dat ze reacties de wereld in sturen, die een normaal mens al niet hoort maken. Laat staan een volksvertegenwoordiger.Yohost! schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:38:
[...]
En wat nu als ze gekozen zijn door mensen die achter deze punten staan?
Dat klopt, maar er zijn grenzen aan de meningsuiting en die worden hier, naar mijn mening, overschreden. We hebben het hier niet over politieke standpunten, maar over een totaal gebrek aan historisch besef (verwijzing naar apartheid), over discriminatie (zwarte piet in de gebruikte context), over regelrechte bedreigingen (kogel door de kop) of over opruien (kill the boer).Yohost! schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:05:
Ik vind het een lastige en ben het opzich met jullie eens.
Maar toch, een ieder moet toch ergens zn stem vertegenwoordigd kunnen zien.
https://www.rtvoost.nl/ni...rgeven-verkiezingsuitslagNa Ommen en Raalte is het ook in Deventer en Tubbergen misgegaan bij het doorgeven van de verkiezingsuitslag. De uitslag is daardoor anders dan aanvankelijk gemeld. In Deventer werden de circa 6.000 briefstemmen verkeerd ingevoerd in excel. Het gevolg: een - ogenschijnlijk - lagere opkomst en dus tien procent van de stemmen die niet werden meegeteld in de uitslag. De fouten zijn inmiddels hersteld.
Doet dit nog iets voor de verdeling verder?Malarky schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:28:
[...]
https://www.rtvoost.nl/ni...rgeven-verkiezingsuitslag
Maargoed dat er meermaals gekeken wordt, al zeker 4 gemeenten significant de fout in met het tellen van stemmen.
Hoe bedoel je? Waarvoor zou je als dorpeling nou een bus nodig hebben in het weekend? Of na 20:00 doordeweeks?Señor Sjon schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:28:
Goed geregeld in de stad ja... in buitengebieden tot industrieterreinen aan toe, een stuk minder.
People as things, that’s where it starts.
[ Voor 5% gewijzigd door Malarky op 20-03-2021 16:55 ]
Zijn de voorkeursstemmen dan al ergens te zien?CyBeRSPiN schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:38:
Lol. Van Haga heeft als nr2 in sommige gemeenten meer voorkeurstemmen dan Baudet! Landelijk gaat het redelijk gelijk op.
Dit gaat de narcist toch heel slecht trekken denk ik..
Hier die van 216 gemeenten, maar er is meer (niet door mij geteld): https://docs.google.com/s...J82y3Y/edit#gid=728339901MeTooPV schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:03:
[...]
Zijn de voorkeursstemmen dan al ergens te zien?
Weer een voordeel van de avondklok...RobinHood schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 00:43:
Hoe bedoel je? Waarvoor zou je als dorpeling nou een bus nodig hebben in het weekend? Of na 20:00 doordeweeks?
Als jij aan de macht was, zou je dan je best doen om iedereen aan een beter leven te helpen, of zou je met harde hand regeren en geen tegenspraak dulden? In het tweede geval heb je op de juiste partij gestemd.Malarky schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:53:
Maar als het op rechtse hardwerkende Hollandse stemmers aankomt, 0.0 interesse in de man of vrouw achter de miljoenen stemmen op deze 'facistische' partijen. En ook uitsluitend negativiteit. Een 180 graden draai in verbinding.
Er blijkt nergens uit op welke partij ik heb gestemd hoor, wel dat ik een hekel heb aan mensen die zich verbindend noemen maar dat totaal niet zijn. Asha lijkt mij vooral een type dat geen tegenspraak duld, dat blijkt wel uit haar columns.SymbolicFrank schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:18:
[...]
Als jij aan de macht was, zou je dan je best doen om iedereen aan een beter leven te helpen, of zou je met harde hand regeren en geen tegenspraak dulden? In het tweede geval heb je op de juiste partij gestemd.
[ Voor 34% gewijzigd door defiant op 20-03-2021 22:38 ]
Ik had even niets te doen, dus dan laat je vingers maar wat vallen op je toetsenborddawg schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:41:
Ik denk dat de meeste mensen zich niet zo opwinden om een of andere column van een columnist, hoor @Malarky. Denk aan je hart.
[ Voor 28% gewijzigd door Malarky op 20-03-2021 17:56 ]
Dat is ook iets wat ik nooit heb gesnapt van extreem links. Dat, en het door gematigd links heulen met rechts-conservatieve religieuzen alleen maar omdat ze een andere abrahamitische religie aanhangen.Malarky schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:26:
[...]
Er blijkt nergens uit op welke partij ik heb gestemd hoor, wel dat ik een hekel heb aan mensen die zich verbindend noemen maar dat totaal niet zijn. Asha lijkt mij vooral een type dat geen tegenspraak duld, dat blijkt wel uit haar columns.
Hier begint de indoctrinatie door te schemeren. De kosten van niets doen zijn echt vele malen erger. Je kan als de zon schijnt besluiten je lekke dak niet te repareren maar er komt een dag dat het gaat regenen. Bovendien is geld een construct wat niet bestaat zonder mensenlevens. Schulden kan je kwijtschelden. Dat is geen nieuw concept bij wereldveranderende gebeurtenissen. Denk maar aan wereldoorlogen.Zo heb ik het ook niet zo op met partijen die niet met genoeg miljarden kunnen smijten tegen het klimaat onder het mom van "de volgende generaties", maar ze drijven de schulden de komende jaren naar gigantische hoogten. Wie gaat dat betalen? Inderdaad, de "volgende generaties". Dus gewoon stoppen met die morele superioriteit over klimaat als je op een partij stemt die zo met geld smijt. Want dan gaat het dus vooral om jou en vooral om nu, waar verder niets mis mee is.
Dat is het leuke aan partijen als de VVD (en rechts daarvan); die doen én niets aan de woningnood (goed voor beleggers), én zetten de deuren open (goedkope arbeid) én doen niets aan klimaatverandering (1 miljard vluchtelingen voor het eind van deze eeuw erbij).Daarnaast heb ik niets met partijen die om het hardste roepen iets aan het huizentekort te willen doen, maar migratie verder willen aanjagen. Terwijl bekend is dat 80% van de groei in Nederland notabene door migratie komt. Het is een combinatie van fabeltjes en een moreel verhaal, maar het kan nauwelijks en-en.
Nou ken ik de agenda van GL niet maar het lijkt mij sterk dat zij Nederland helemaal vol willen stoppen. Migratie indammen is een fabeltje, zeker met rechts aan het stuur. Hoe stop je migratie het best? Stoppen met het vernietigen en uitbuiten van (resources in) landen. Klimaatmitigatie en eerlijke wereldhandel zal daar bij helpen. Niet superioriteit; dat trekt alleen maar meer aan.Of we zitten *knip* en onze huizenprijzen en tekorten gaan nog extreem veel verder door het dak, of we dammen migratie zeer groots in en we kunnen haalbaar iets doen aan het tekort.
Define: deze groep.En ik erger mij nog meer aan het allang ontkrachte argument dat we de vergrijzing gaan oplossen met migratie. Na 3 generaties migranten verder en nog steeds een zeer hoge werkeloosheid onder deze groep zou allang duidelijk moeten zijn dat de effecten van migratie alleen maar erger zijn voor de kosten van vergrijzing. Die 25 miljard per jaar aan kosten inclusief inverdien effecten van migratie gaan toch echt ten koste van de zorg van ouderen van nu. Buiten dat vergrijzing hoe dan ook een keer toeslaat. Want ook migranten krijgen minder en minder kinderen, dus feitelijk willen we de vergrijzing op hen overhevelen, zodat wij er nog warmpjes bij denken te zitten. Lekker verbindend, lekker anti-racistisch, niet dus.
Je wil eerlijke fabeltjes die je narratief ondersteunen. Rechtse partijen zijn gek op migratie. Kijk maar eens hoeveel Polen en Bulgaren voor een stuiver hun leven riskeren in de bouw of op andere plekken waar ‘wij’ ons te superieur voor voelen.Ik wil gewoon het eerlijke verhaal: migratie kost ons bakken vol met geld, is uiteindelijk slecht/oneerlijk voor het vergrijzingsprobleem, maar we doen het omdat we het zielig vinden.
Mede hierdoor. Mede door een verhaal bedoel je? Of komt dat wellicht omdat rechtse politiek, neoliberaal beleid, een kleinere, minder krachtvaardige overheid heeft geschapen die alles op marktwerking gooit waardoor alles onbetaalbaar is geworden?Omdat onze begroting mede hierdoor totaal uit te pas loopt, gaan we geen cadeautjes meer aan onze studenten en ouderen en werkenden geven, want immers willen we toekomstige generaties niet opzadelen met onze schulden.
Ik heb nog geen enkel eerlijk woordje voorbij zien komen. Alleen beeldvorming die ik je overigens niet kwalijk neem; dit is wat we dagelijks door de strot geduwd krijgen, al 30 jaar lang. Dan snap ik dat je het gaat geloven.Dat zou het eerlijke linkse verhaal zijn. Maar dan stemmen er alleen nog maar een handjevol echte idealisten op links. Dus worden er fabel verhalen verspreid voor gevoel van morele superoriteit.
[ Voor 0% gewijzigd door defiant op 20-03-2021 22:40 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq