Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Als iemand bijeenkomsten van Milieudefensie of Greenpeace bijwoont en constant tweet over klimaatverandering mag ik aannemen dat hij zich zorgen maakt voor het klimaat en zich daarvoor inzet.
Maar als iemand die bijeenkomsten van rechtse extreme groeperingen bezoekt, tweets van altright deelt en op bezoek gaat bij leiders van white power moeten we dat onder tafel schuiven? Dat klopt niet
Oprecht benieuwd hoe @D-e-n hiernaar kijkt.simons schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:44:
[...]
Of een partij die iemand verkiesbaar op de lijst heeft die dik was met het moslimbroederschap?
Ik neem aan dat Klaver regelmatig gesprekken met deze mevrouw heeft gehad, kunnen we daaruit concluderen dat Klaver en/of Kauthar Bouchallikht extremisten zijn? Of werkt die redenatie alleen bij Baudet?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Er is een reden dat het FvD topic gesloten is.
FvD: Verkiezingsprogramma, ideologie en achtergrondenPhilip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:49:
Nee hoor
Ga je nu serieus het bestaan van één kandidaat kamerlid met een schimmig verleden vergelijken met een bepalend partijleider die in het heden, het hier en nu, dubieuze dingen doet en zegt?Superkiwi schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:47:
[...]
Oprecht benieuwd hoe @D-e-n hiernaar kijkt.
Ik neem aan dat Klaver regelmatig gesprekken met deze mevrouw heeft gehad, kunnen we daaruit concluderen dat Klaver en/of Kauthar Bouchallikht extremisten zijn? Of werkt die redenatie alleen bij Baudet?
Inhoudelijk reageren, daadwerkelijk antwoord geven op een gestelde vraag, elkaar niet laten uitpraten.
Het niveau - en dan nog maar te zwijgen over afleveringen als gisteravond - vind ik nog lager dan een in een les maatschappijleer in de brugklas.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Kom zeg... komt er eindelijk een beetje peper in deze ingeslapen verkiezingsstrijd moet het direct weer afgekapt wordenPhilip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:49:
Kunnen we de FvD discussie afkappen?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Het gaat toch niet zo zeer om het kamerlid als wel hoe de partijleider er in deze mee omgaat? Die deed van de week ook een mooi Trumpiaanse uitspraak toen hij de bevindingen van organisaties en experts afdeed met: "Volgens onze informatie klopt dat niet".D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:51:
[...]
Ga je nu serieus het bestaan van één kandidaat kamerlid met een schimmig verleden vergelijken met een bepalend partijleider die in het heden, het hier en nu, dubieuze dingen doet en zegt?
Vingers in de oren en heel hard lalala roepen.
Ook hier geldt dat hij, net als Baudet met de appjes, gewoon afstand had moeten nemen van het hele verleden en zeggen dat ze een nieuwe start ging maken. Was het hele gezeur niet geweest.
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 12-03-2021 11:56 ]
Goed punt: dat is echter wel de tweede met en daarom met deze topic opening:
@alexbl69 vind het prima om het hier te doen maar dan wel met de bovenstaande regel die door mods is ingesteld.Dit topic is er niet om deze partij net zoals andere partijen te bespreken in een zuiver democratisch kader. Daar kan inmiddels geen sprake meer van zijn. Dit topic is er juist voor het inhoudelijk kunnen bespreken van het ondemocratische kader van deze partij.
Dus niet doen alsof het een normale partij is.
Doordat Klaver haar op een verkiesbare plek op de lijst laat staan wekt hij de suggestie dat hij achter haar ideeën staat.D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:51:
Ga je nu serieus het bestaan van één kandidaat kamerlid met een schimmig verleden vergelijken met een bepalend partijleider die in het heden, het hier en nu, dubieuze dingen doet en zegt?
Zie het verschil niet zo met Baudet die de openlijk nazistische jongeren niet uit zijn partij gooit, anders dan dat de laatste openlijk dezelfde standpunten aanhangt. Beide fout.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik ben het met je eens dat hij dat niet goed heeft aangepakt. Maar dat is geen vergelijk met de situatie rondom BaudetPWM schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:55:
[...]
Ook hier geldt dat hij, net als Baudet met de appjes, gewoon afstand had moeten nemen van het hele verleden en zeggen dat ze een nieuwe start ging maken. Was het hele gezeur niet geweest.
Je weet niet of ze achter die ideeën staat. Die ideeën staan ook lijnrecht tegen die van GL. Het kan ook jeugdige onoplettendheid zijn.hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:02:
[...]
Doordat Klaver haar op een verkiesbare plek op de lijst laat staan wekt hij de suggestie dat hij achter haar ideeën staat.
Weldenkend? Waarom leg je zelf ook zo'n verband?D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 01:16:
[...]
Hij wordt aangevallen omdat de meerderheid van de weldenkende mensen niks met zulk kwaadaardig gedachtengoed heeft. Als Poetin in de studio zit heeft hij ook geen vriendjes.
Meestal eindig je met een radioactieve cocktail of in een afgelegen werkkamp een uurtje na de uitzending als je dat bij Putin (niet alleen Putin overigens) zou doen.
Probleem is dat Jinek telkens bij de bottomline de boel onderbrak, waardoor het steeds weer opnieuw begon. Er kwam maar geen gang in het gesprek, wat met name oud nieuws was. Azarkan vond het wel prima, die kon er telkens een schepje bovenop doen. Kon een paar keer hetzelfde riedeltje herhalen over een interne affaire (ook oud nieuws) en daarmee was de kous af. Dat Baudet vandaag bij de politie zit omdat hij iemand een hand gegeven heeft kreeg nauwelijks aandacht (behalve weer dat schepje erbovenop). Een jaar geleden zou dat een headline in de Speld zijn geweest: "vervolging om handdruk", maar nu wordt dat blijkbaar normaal gevonden? Ik vind het oprecht jammer dat de FvD als één van de weinige tegen de nieuwe normaal ageert.D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:22:
[...]
Constant bijna? Het lijkt mij in elk geval relevant om te weten of een partijleider verband ziet tussen IQ en huidskleur. Het lijkt mij nuttig om een politicus te bevragen over zijn haatzaaiende tweets. Het lijkt mij heel inhoudelijk om iemand door cijfers te confronteren met de onjuiste bullshit die hij uitkraamt over corona.
Je kunt als Baudet aan tafel zit twee dingen doen. Eerste is hem kritisch bevragen over zijn dubieuze uitingen en dan krijg je dus wat we bij het gesprek van gisteren zagen. Dan krijg je deze spraakmakende vertoningen want hij wil ten koste van alles voorkomen dat mensen hem zien zoals hij is. Of je behandelt hem met fluwelen handschoenen en geeft hem alle tijd om de argeloze kiezer van alles te beloven. Maar dan verzaak je de journalistieke plicht de kiezer te informeren over de bewegingen van de lijsttrekker.
Andere optie: geen aandacht geven in je programma. Onkruid geen water geven.
Dat heb ik eerder gezien. Iemand voldoet niet aan de normen en waarden en kan daarom vogelvrij verklaard worden.@PWM
Je kunt iemand alleen demoniseren als hij geen "demon" is. Dat Fortuyn door sommige politici (met name van de VVD...) onheus bejegend is wil nog niet zeggen dat Baudet nu in dezelfde categorie valt.
Als je lang genoeg iemand roast en ontmenselijkt, dan gaan bepaalde sujetten het ook niet erg vinden als zo iemand wat overkomt en je hebt maar één gek nodig om het tot uitvoer te brengen.Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:17:
[...]
Leg mij de link met Fortuyn eens uit. Het enige dat ik er zo uit haal is dat die veel minder platform had moeten krijgen. Dat is inderdaad ook wat ze fout doen met Baudet. Gewoon doodzwijgen in de media en nergens voor uitnodigen.
Heb je ook voorbeelden? Want zoals gisteren heb ik het alleen eerder in de Fortuyntijd gezien. Welke linkse politicus wordt zo te kakken gezet in een praatprogramma met als sluitstuk een rant van 5 minuten vol op de man. Ik kan ze niet opnoemen? Wellicht ooit bij Jensen, maar die is al jaren van de buis af en daar kwamen linkse politici niet.Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:33:
[...]
Ah, het magische woord is er weer. Demoniseren. Als links kritiek heeft op rechts dan is het demoniseren. Als rechts kritiek heeft op links dan is dat de harde waarheid die gezegd moet kunnen worden....
Iemand die fascistische ideeën er op na houdt en een direct gevaar is voor de democratie en rechtsstaat ga je toch geen podium geven?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Als je nu nog niet ziet wat voor een giftige ideeën Baudet spuit vraag ik me af of het zin heeft voor de zoveelste keer met voorbeelden te komen.
Ik heb het over linkse politici die zo geroast werden? Tot op heden was alles wat van Jinek/Op1 afkwam uitermate tam tot gisteravond. Ook in eerdere jaren kan ik mij geen voorbeelden voor de geest halen.
[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 12-03-2021 12:08 ]
Nou daar ben ik het dus niet mee eens. Een foute grap van Baudet geeft een cabaretier geen vrijbrief om hetzelfde te doen.ph4ge schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:35:
[...]
Het hele punt is dat Baudet ook niet wil toegeven dat hij een keer een foute grap maakte en daar excuses voor aanbood. Een fout is menselijk en kan gebeuren, dat gedraai en gewurm van hem suggereert dat er veel meer aan de hand is bovenop alles wat al bekend is.
Baudet probeert van twee walletjes te eten. Aan de ene kant probeert hij "normale rechtse" mensen te verleiden door een soort semi intellectuele act op te voeren, en aan de andere kant is hij constant aan het "dog whistlen" en probeert hij de Qanon/antivaxxers en ander gespuis aan zich te binden en te mobiliseren.
Zeg gewoon er werden slechte grappen gemaakt die niet gemaakt hadden moeten worden en het zal niet meer gebeuren, of zeg dat je er niets mee mis vindt. Laat zien waar het om gaat en mensen hun eigen oordeel vormen. In plaats van constant in de slachtofferrol te duiken en de media de schuld te geven dat ze kritisch zijn.
Die cabaretier heb ik overigens niet gezien. Ik heb de TV uitgezet toen hij aan de beurt was want het was laat en ik vind hem toch niet leuk.
[...]
Het is niet de taak van een journalist om een politicus maar telkens de vraag te laten ontduiken. Zij stelde hem simpele vragen en Baudet gaf warrige leugenachtige antwoorden die niks met de vraag te maken hebben. Wees blij dat er een keer eens iemand is die dat niet accepteert.
Ik ben niet zo van die oog-om-oog mentaliteit.
Erm... choose your evil.D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:04:
[...]
Je weet niet of ze achter die ideeën staat. Die ideeën staan ook lijnrecht tegen die van GL. Het kan ook jeugdige onoplettendheid zijn.
Dit is helemaal geen oog-om-oog. Het was geen wraak actie. Het is gewoon iemand die een foute grap maakt. Dat kan iedereen overkomen is het punt.marcunator schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:09:
Nou daar ben ik het dus niet mee eens. Een foute grap van Baudet geeft een cabaretier geen vrijbrief om hetzelfde te doen.
Ik ben niet zo van die oog-om-oog mentaliteit.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
En toevallig is in nederland een keer een rechtse vermoord maar in de omringende landen zijn er meerdeere linkse vermoord naar aanleiding van de woorden van types als Baudet en Wilders.
Heb je de bijdrage gezien?ph4ge schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:10:
Dit is helemaal geen oog-om-oog. Het was geen wraak actie. Het is gewoon iemand die een foute grap maakt. Dat kan iedereen overkomen is het punt.
Dit was geen 'foute grap', dit was geen Johan Derksen die een keer uit de bocht vliegt.
Dit was een minuten durende persoonlijke aanval op Baudet, zijn vriendin, zijn partij, zijn aanhang en zelfs zijn ongeboren kind.
Waar dan? Ben ik wel benieuwd naar. Ik zou van een Wilders nog wel iets kunnen voorstellen, maar rechtse politici suggereert toch meervoud. Wil wel een voorbeeld zien.Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:11:
@Señor Sjon Maar de rechtse politici zelf hebben vaak genoeg de linkse voor landverraders e.d. uitgemaakt.
Baudet die continue links en andere politici er van beschuldigd dat ze er op uit zijn ons land en cultuur te willen laten verdwijnen? Zijn uitspraken over zogenaamde bewuste omvolking en dergelijken? Hoe heb je dat gemist?PWM schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:12:
[...]
Waar dan? Ben ik wel benieuwd naar. Ik zou van een Wilders nog wel iets kunnen voorstellen, maar rechtse politici suggereert toch meervoud. Wil wel een voorbeeld zien.
Je stelling gaat erover dat dit zo vaak bij linkse politici gebeurt (en we hebben het over Nederland).Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:11:
@Señor Sjon In de nederlandse media nu even niet. Maar de rechtse politici zelf hebben vaak genoeg de linkse voor landverraders e.d. uitgemaakt. En zie jij links dan iemand die net zulke extreme ideeen heeft als Baudet?
En toevallig is in nederland een keer een rechtse vermoord maar in de omringende landen zijn er meerdeere linkse vermoord naar aanleiding van de woorden van types als Baudet en Wilders.
Van Gogh was niet echt links (ok, geen politicus). JanMaat heeft ooit een aanslag overleefd. Fortuyn helaas niet. Ik wil er geen wedstrijdje verpissen van maken, maar rechts heeft fysiek wat meer te verduren gehad van links dan andersom in Nederland.
Wederom niet de media, maar dat zijn politici onderling. Wat ik eerder al zei, ik ken deze ophef alleen uit de Fortuyntijd.Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:14:
[...]
Baudet die continue links en andere politici er van beschuldigd dat ze er op uit zijn on sland en cultuur te laten verdwijnen? Zijn uitspraken over zogenaamde bewuste omvolking en dergelijken? Hoe heb je dat gemist?
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 12-03-2021 12:17 ]
Baudet heeft gesprekken heeft met ultra-rechtse personen. Ergo, daarom is Baudet zelf ook ultra-rechts.D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:04:
[...]
Je weet niet of ze achter die ideeën staat. Die ideeën staan ook lijnrecht tegen die van GL. Het kan ook jeugdige onoplettendheid zijn.
Kauthar Bouchallikht heeft banden met moslimbroederschap. Ergo, Kauthar Bouchallikht is salafistisch. je weet niet of ze zelf ook achter die ideeën staat.
Zie je niet dat je hier verschillende mate van interpretatie op eenzelfde situatie toepast?
*edit
Wat @Señor Sjon op de vorige pagina ook zei dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 12-03-2021 12:19 ]
Uhm, dat is toch ook wat ik beweerde. Je vroeg specifiek om een voorbeeld van politici. Zo ging het:Señor Sjon schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:14:
[...]
Wederom niet de media, maar politici onderling.
Ik: In de nederlandse media nu even niet. Maar de rechtse politici zelf hebben vaak genoeg de linkse voor landverraders e.d. uitgemaakt.
Jij: Waar dan? Ben ik wel benieuwd naar. Ik zou van een Wilders nog wel iets kunnen voorstellen, maar rechtse politici suggereert toch meervoud.
Ik: Baudet die continue links en andere politici er van beschuldigd dat ze er op uit zijn ons land en cultuur te willen laten verdwijnen?
Nee, de media (tenzij je zaken als geenstijl en de dagelijskte standaard of soms zelfs de telegraaf) mee gaat tellen houden die het redelijk netjes.
Maar doe niet alsof er nooit flink hard op links aangevallen word.
Jij vertaalt nu zijn teksten naar uit uitspraak van "Landverraders". Zo kan je elke kritiek op het kabinet van links ook vertalen naar die term, wat een zwaktebod.Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:14:
[...]
Baudet die continue links en andere politici er van beschuldigd dat ze er op uit zijn ons land en cultuur te willen laten verdwijnen? Zijn uitspraken over zogenaamde bewuste omvolking en dergelijken? Hoe heb je dat gemist?
Inmiddels wel. Het is net als met zn oudejaarsconference, dat was ook niet leuk. Dat is het risico van het vak. De premisse was fout en helemaal niet leuk en hij ging er veel te lang mee door. Slechte komiek die een slechte avond had.hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:11:
[...]
Heb je de bijdrage gezien?
Dit was geen 'foute grap', dit was geen Johan Derksen die een keer uit de bocht vliegt.
Dit was een minuten durende persoonlijke aanval op Baudet, zijn vriendin, zijn partij, zijn aanhang en zelfs zijn ongeboren kind.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Er zit een verschil tussen een roast van een komiek, en een en passentje van een politicus.Señor Sjon schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:11:
Sorry, maar een foute grap is misschien een oneliner. Niet 5 minuten ranten voor een miljoenenpubliek.
Mag ik hopen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik ben inmiddels wel erg benieuwd naar die oudejaarsconferenceph4ge schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:18:
[...]
Inmiddels wel. Het is net als met zn oudejaarsconference, dat was ook niet leuk.
Het gaat deze campagne alleen maar over corona en Baudet.
We staan aan de vooravond van het heropenen van onze maatschappij, een inhoudelijke discussie hoe we de 'goede kanten' van deze pandemie ook na de vaccinaties kunnen vasthouden wordt niet gevoerd. Hoe houden we het deels thuiswerken vast, minder ver op vakantie, meer kopen bij lokale winkels en boeren, etc. etc.
Tsja, als de claim dat iemand bewust bezig is de eigen bevolking, cultuur en land te willen uitroeien niet maar gelijk staat aan ze landverraders noemen weet ik het ook niet meer.PWM schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:18:
[...]
Jij vertaalt nu zijn teksten naar uit uitspraak van "Landverraders". Zo kan je elke kritiek op het kabinet van links ook vertalen naar die term, wat een zwaktebod.
Doe mij eens net zulke uitspraken als Baudet zijn omvolkings theorieën maar dan vanuit links.
Het is het kroegtopic, dus dat het hier uitsluitend over shows gezien in de afgelopen 24 uur gaat hoeft niet te verbazen. Elders zijn er wel inhoudelijk discussies te vinden.hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:20:
Als dit draadje maatgevend is dan snap ik wel waarom Mark Rutte fluitend de verkiezingen wint...
We staan aan de vooravond van het heropenen van onze maatschappij, een inhoudelijke discussie hoe we de 'goede kanten' van deze pandemie ook na de vaccinaties kunnen vasthouden wordt niet gevoerd. Hoe houden we het deels thuiswerken vast, minder ver op vakantie, meer kopen bij lokale winkels en boeren, etc. etc.
Maar waarom zou je hem dan uitnodigen voor een talkshow?Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:44:
@Tsjipmanz niet vermeend racist. Hij is gewoon racist.
En over de inhoud van zijn plannen praten is juist zinloos. Die zijn er namelijk alleen voor de show.
Het doel is simpelweg afbraak van de democratie.
Ik snap dat je gewend bent om in een soort defensieve "Baudet is bad" reflex te schieten, maar het gaat mij nu juist om de vorm, niet om de inhoud, en vanuit dat oogpunt snap ik zijn kritiek op een deel van van de journalistiek wel.
Ik vind het belangrijk dat media de politiek kritisch bejegent, maar als pakweg Marijnissen bij een talkshow aan tafel wordt uitgenodigd of wordt geïnterviewd zie ik het liefst dat ik naderhand wijzer ben geworden over haar standpunten. Als die interviews elke keer weer zouden gaan over een interne mail met een smakeloze meme die ze in 2011 een keer naar een collega had gestuurd, dan zou ik dat vrij vermoeiend vinden.
Iets wordt niet meer waar wanneer je het tot in den treure herhaalt.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Dat zou je niet onder tafel moeten schuiven, wat dat betreft zijn we het eensD-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:46:
@Tsjipmanz
Als iemand bijeenkomsten van Milieudefensie of Greenpeace bijwoont en constant tweet over klimaatverandering mag ik aannemen dat hij zich zorgen maakt voor het klimaat en zich daarvoor inzet.
Maar als iemand die bijeenkomsten van rechtse extreme groeperingen bezoekt, tweets van altright deelt en op bezoek gaat bij leiders van white power moeten we dat onder tafel schuiven? Dat klopt niet
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Zou je ook niet moeten doen.Tsjipmanz schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:22:
[...]
Maar waarom zou je hem dan uitnodigen voor een talkshow?
@hoevenpe precies de reden waarom ik zeg dat we Baudet beter niet meer media aandacht moeten geven en beter gewoon doodzwijgen.
Fortuyn is vermoord omwille van zijn ideeën, van Gogh is vermoord vanwege zijn uitspraken, Ayaan Hirsi Ali is gevlucht omwille van doodsbedreigingen en Wilders kan al 15 jaar niet meer zonder beveiliging over straat.Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:11:
@Señor Sjon
"toevallig een keer een rechtse vermoord" vind ik een vrij onpasselijke uitspraak in dezen.
Heb nog even gekeken, maar in andere verkiezings-draadjes is het extreem stil, al dagen geen enkele bijdrage en dat drie dagen voordat de stembussen opengaan. Heel ANW lijkt in een winterslaap, alleen hier zit de vaste clientèle nog aan de virtuele toog.Brent schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:21:
Elders zijn er wel inhoudelijk discussies te vinden.
De corona draadjes daarentegen...
Dat was echt heel erg slecht, als je een keer niet kan slapen kan je het gerust even opzetten in plaats van schaapjes tellen.PWM schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:19:
Ik ben inmiddels wel erg benieuwd naar die oudejaarsconferenceDie moet wel echt slecht zijn geweest als iedereen het er over heeft.
Je ging door over demoniseren op iemand die het over media had, ik heb het maar even zo gedaan zodat je jouw post en de quote makkelijker samen ziet.Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:17:
[...]
Uhm, dat is toch ook wat ik beweerde. Je vroeg specifiek om een voorbeeld van politici. Zo ging het:
Ik: In de nederlandse media nu even niet. Maar de rechtse politici zelf hebben vaak genoeg de linkse voor landverraders e.d. uitgemaakt.
Jij: Waar dan? Ben ik wel benieuwd naar. Ik zou van een Wilders nog wel iets kunnen voorstellen, maar rechtse politici suggereert toch meervoud.
Ik: Baudet die continue links en andere politici er van beschuldigd dat ze er op uit zijn ons land en cultuur te willen laten verdwijnen?
Nee, de media (tenzij je zaken als geenstijl en de dagelijskte standaard of soms zelfs de telegraaf) mee gaat tellen houden die het redelijk netjes.
Maar doe niet alsof er nooit flink hard op links aangevallen word.
/f/image/lLbbYWQDVW3c9p7kYt45bOny.png?f=fotoalbum_large)
Media dus geen voorbeelden, dus trek je het zelf naar politici. Die bestrijden elkaar al continu zonder media, daarom vroeg ik het ook niet en wou ik het graag weer over de rol van media hebben in het demoniseren van links wat je eigenlijk claimt.
Ook is het bon ton (vanochtend weer op BNR stukje over debat Rutte/Wilders) om alles rechts van de VVD gelijk voor racist uit te maken.
[ Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 12-03-2021 12:31 ]
Gooi een balletje op zou ik zeggenhoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:20:
En Els Borst is vermoord vanwege haar politiek. En Jo Cox, en Walter Lübcke. En zo kon Anders Breivik er ook wat van.Superkiwi schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:24:
[...]
Fortuyn is vermoord omwille van zijn ideeën, van Gogh is vermoord vanwege zijn uitspraken, Ayaan Hirsi Ali is gevlucht omwille van doodsbedreigingen en Wilders kan al 15 jaar niet meer zonder beveiliging over straat.
"toevallig een keer een rechtse vermoord" vind ik een vrij onpasselijke uitspraak in deze.
Ik zeg alleen dat het niet alleen rechtse slachtoffers zijn. Juist door uitspraken als die van Wilders en Baudet worden linkse politici vermoord.
Kritiek op rechts staat niet gelijk aan iemand dood wensen.
En je noemt hier voornamelijk namen die gevlucht/beveiligd worden vanwege religieuze gekken. Niet omdat ze door de media gedemoniseerd worden. Dus dat hele argument gaat niet op hier.
Ik heb specifiek in op dat woord. Een woord dat in eerste instantie gebruikt werd als reactie op de uitspraken van politici over Fortuyn.Señor Sjon schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:27:
[...]
Je ging door over demoniseren op iemand die het over media had, ik heb het maar even zo gedaan zodat je jouw post en de quote makkelijker samen ziet.
[Afbeelding]
Vervolgens vraag jij specifiek om meer voorbeelden van politici. Dan geef ik die en dan verplaats je de doelpalen ineens weer.
je moet sowieso met de klauwen van iemand afblijven of die nou rechts of links is ( heb trouwens een hekel aan de term rechts of links voeg niks toe wilde het wel ff kwijtSuperkiwi schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:24:
[...]
Fortuyn is vermoord omwille van zijn ideeën, van Gogh is vermoord vanwege zijn uitspraken, Ayaan Hirsi Ali is gevlucht omwille van doodsbedreigingen en Wilders kan al 15 jaar niet meer zonder beveiliging over straat.
"toevallig een keer een rechtse vermoord" vind ik een vrij onpasselijke uitspraak in deze.
Bovendien op moment moord Fortuyn ging hij in een ruime fauteuils richting premierschap, daarbij was Fortuyn niet rechts en al helemaal geen toevallige rechtse.Superkiwi schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:24:
[...]
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Als we op deze toer gaan kunnen we ook alle duizenden slachtoffers van islamitisch terreur erbij halen en concluderen dat Wilders en Baudet gelijk hebben met hun uitspraak dat de ideologie islam een gevaar is voor de Westerse samenleving.Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:29:
[...]
En zo kon Anders Breivik er ook wat van.
En een Breivik is niet ook gewoon een religieuze gek?Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:29:
[...]
En je noemt hier voornamelijk namen die gevlucht/beveiligd worden vanwege religieuze gekken. Niet omdat ze door de media gedemoniseerd worden. Dus dat hele argument gaat niet op hier.
[ Voor 31% gewijzigd door Superkiwi op 12-03-2021 12:35 ]
Denk dat het verdomd weinig zin heeft, als de discussie op deze manier gevoerd moet worden. Je claim is dit:Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:21:
[...]
Tsja, als de claim dat iemand bewust bezig is de eigen bevolking, cultuur en land te willen uitroeien niet maar gelijk staat aan ze landverraders noemen weet ik het ook niet meer.
Doe mij eens net zulke uitspraken als Baudet zijn omvolkings theorieën maar dan vanuit links.
Als je dan vervolgens met een U-bocht, uitspraken van Baudet die overigens net zo zeer tegen de VVD gericht zijn, zelf gaat vertalen als zijnde iemand Landverrader noemen, dan vind ik het niet een bijster fantastisch voorbeeld.Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:11:
@Señor Sjon Maar de rechtse politici zelf hebben vaak genoeg de linkse voor landverraders e.d. uitgemaakt.
Zo kan je elke kritiek van een EU kritische partij ook op een claim van "Landverraders" gooien.
Volgens de Koning zelf in het AD, was het wel een wraakactie en was hij Baudet als persoon helemaal zat.ph4ge schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:10:
[...]
Dit is helemaal geen oog-om-oog. Het was geen wraak actie. Het is gewoon iemand die een foute grap maakt.
[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 12-03-2021 12:34 ]
Waarom sleur je telkens het buitenland erbij? Ik neem aan dat we ook niet doorgaan over doden door linkse, religieuze of rechtse regimes in het buitenland. Daar komt geen winnaar uit.Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:29:
[...]
En Els Borst is vermoord vanwege haar politiek. En Jo Cox, en Walter Lübcke. En zo kon Anders Breivik er ook wat van.
Ik zeg alleen dat het niet alleen rechtse slachtoffers zijn. Juist door uitspraken als die van Wilders en Baudet worden linkse politici vermoord.
Kritiek op rechts staat niet gelijk aan iemand dood wensen.
[...]
Ik heb specifiek in op dat woord. Een woord dat in eerste instantie gebruikt werd als reactie op de uitspraken van politici over Fortuyn.
Vervolgens vraag jij specifiek om meer voorbeelden van politici. Dan geef ik die en dan verplaats je de doelpalen ineens weer.

Maar goed, ik probeer de doelpalen telkens op hun plek te houden. Waar in het Nederlandse medialandschap werd iemand zo afgefakkeld? Ik ken alleen Fortuyn en nu dus Baudet. Je kan zelf geen voorbeelden noemen, ik ook niet, van de andere zijde. Daar laat ik het dan maar bij.
Op zich zijn de onderwerpen niet acuter naarmate de verkiezingen dichterbij zijn, de problemen en mogelijke oplossingen zijn wel in beeld, het is aan de kiezer zich daarvan door show te laten afleiden of niet.hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:24:
[...]
Heb nog even gekeken, maar in andere verkiezings-draadjes is het extreem stil, al dagen geen enkele bijdrage en dat drie dagen voordat de stembussen opengaan. Heel ANW lijkt in een winterslaap, alleen hier zit de vaste clientèle nog aan de virtuele toog.
Dat is een spiegel waar ik liever niet inkijk. Als ik nou iets moest aanwijzen dat onze ondergang werd, dan is het wel het totale onvermogen van zulke hordes logisch hierover na te denken. Ik heb gewoon geen tijd voor zulk oppervlakkig denken, duurt me te lang. Ik ga dan liever weer centjes verdienenDe corona draadjes daarentegen...
ho ho vergeet onze christelijke broeders niet die konden er ook wat vanSuperkiwi schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:33:
[...]
Als we op deze toer gaan kunnen we ook alle duizenden slachtoffers van islamitisch terreur erbij halen
@Señor Sjon als je alleen maar mijn woorden gaat verdraaien zijn we klaar ja.
Campagne voeren is zo makkelijk...730 miljoen euro extra coronasteun voor ondernemers en huishoudens
Het demissionair kabinet komt met extra steun voor ondernemers. De tegemoetkoming voor de vaste lasten (TVL) gaat omhoog van 85 procent naar 100 procent en het budget voor de TONK, de steunmaatregel voor mensen die hun noodzakelijke rekening niet kunnen betalen, wordt verdubbeld.
In totaal gaat er 730 miljoen euro extra naar de nieuwe uitbreiding van het pakket in het tweede kwartaal. Daarvan gaat 150 miljoen euro naar onderzoek en ontwikkeling in de autobranche, luchtvaart en maritieme sectoren. Dit geld komt vooral ten goede aan middelgrote en kleine maakbedrijven, denkt het kabinet.
Het is te zot voor woorden dat iemand die IQ met ras verbindt, flirt met neonazistische groeperingen, racistische tweets uit en op schoot zit bij de leider van de ergste white power club uit de VS betrokken wordt bij een links versus rechts discussie. Het is niet Klaver aan de ene en Baudet aan de andere kant. Het is Klaver, Marijnissen Rutte, Hoekstra, Ouwehand, Ploumen, Kaag, De Mos etc.. aan de ene en Baudet en co aan de andere.
Omdat hij altijd hele mooie beloftes doethoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:55:
Welke reden heeft U om op Mark Rutte te stemmen?
Daarom neem ik alles wat politici zeggen in de 2 tot 4 maanden voorafgaande aan verkiezingen vaak met een korreltje zout. Wat ze in de 3,5 jaar ná de verkiezingen zeggen en/of doen is waar het om gaat.
In de praktijk schijnen er nogal wat haken en ogen te zitten aan de steun. Kappers bijvoorbeeld blijken per kwartaal beoordeeld te worden. En omdat ze nu voor het einde van 't kwartaal weer open kunnen krijgen ze bij de tweede lockdown dus niks. Aldus mijn kapster deze week.hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:55:
Welke reden heeft U om op Mark Rutte te stemmen?
[...]
Campagne voeren is zo makkelijk...
Walgelijke slogan overigens aangezien ze er niet bij vertellen dat je de VVD plannen erbij krijgt.
[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 12-03-2021 13:05 ]
Daar kom je pas op 18 maart achter...D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:04:
In de praktijk schijnen er nogal wat haken en ogen te zitten aan de steun.
Als je dat niet snapt dan mag je kiesrecht afgenomen worden...D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:04:
Walgelijke slogan overigens aangezien ze er niet bij vertellen dat je de VVD plannen erbij krijgt.
Ik snap wel waarom de VVD het zo doet maar het gaat natuurlijk nergens over. We kiezen de samenstelling van de 2e kamer, niet de premier.hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:12:
[...]
Als je dat niet snapt dan mag je kiesrecht afgenomen worden...
Wat mij betreft zoeken we oplossingen om dat te scheiden, dat zou de zuiverheid ten goede komen en het verlost ons van die nep "premier debatten". Bos tegen Balkenende, Samson tegen Rutte, Rutte tegen Wilders: het gaat nergens over.
[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 12-03-2021 13:15 ]
Okee, paar observaties. Alle partijen zijn onderdeel van - of worden gepositioneerd op - het spectrum links-rechts op basis van hun relatieve posities en standpunten. Omdat VVD rechtser is dan het CDA, en er een blok partijen zijn die beduidend linkser zijn dan het CDA, is de VVD rechts. Of, anders gezegd, rechts van het midden. Uiteraard staat het de VVD vrij daar wat aan te doen - standpunten zijn wat dat aangaat ook maar net wat je er van maakt. Maar goed. VVD = Rechts. In de Nederlandse context. Daar doe je niet zo gek veel aan.D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:59:
Waarom wordt Baudet ook door sommige aanhangers van reguliere rechtse partijen nog steeds als "rechts" gezien? Waarom zou je je met zo iemand willen identificeren? Is je afzetten tegen Klaver of Kaag belangrijker dan afstand nemen van Baudet?
Rechts heeft - meer nog dan links - een hele, hele, hele lastige verhouding met de uiteinden van de rechter vleugel. Er zijn daar mensen die - in de meest extreme gevallen - andere mensen naar het leven staan. En, ook die willen dat via democratische weg hun stem wordt gehoord. Dat proberen ze bij tijd en wijle via associatie met bestaande partijen.
Nu wil ik niet wederom een waardeoordeel geven over FvD. Maar. Thierry Baudet is op dit moment op de rechterflank de persoon die de meest extreme standpunten durft in te nemen en daarmee waarschijnlijk de kiesdrempel haalt. Hij trekt met zijn uitspraken dit soort mensen zeker wel aan in het stemhokje.
... maar dat maakt VVD niet (of nauwelijks) minder rechts in het Nederlandse spectrum. Ze kunnen afstand nemen van FvD - en ik geloof dat ze dat ook doen. Maar ontkennen dat ze zich op de rechterflank positioneren is zinloos.
A propos - ik vind wel dat er wat meer afstand kan worden genomen. Partijen op rechts boeten oprecht aan legitimiteit in wanneer ze dat niet met succes kunnen doen.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Dus omdat er in jouw voorbeeld 'meer' aan de ene kant staan heeft de meerderheid het automatisch bij het juiste eind? En die voorbeelden die jij noemt is gewoon haatzaaierij richting Baudet en uit de context getrokken. We weten inmiddels wel dat je anti bent.D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:59:
Waarom wordt Baudet ook door sommige aanhangers van reguliere rechtse partijen nog steeds als "rechts" gezien? Waarom zou je je met zo iemand willen identificeren? Is je afzetten tegen Klaver of Kaag belangrijker dan afstand nemen van Baudet?
Het is te zot voor woorden dat iemand die IQ met ras verbindt, flirt met neonazistische groeperingen, racistische tweets uit en op schoot zit bij de leider van de ergste white power club uit de VS betrokken wordt bij een links versus rechts discussie. Het is niet Klaver aan de ene en Baudet aan de andere kant. Het is Klaver, Marijnissen Rutte, Hoekstra, Ouwehand, Ploumen, Kaag, De Mos etc.. aan de ene en Baudet en co aan de andere.
Probleem is dat wanneer Baudet wordt aangepakt dat er dan gelijk geroepen wordt "ja maar Klaver". Maar dat staat in geen verhouding. Klaver is de tegenhanger van de VVD, niet die van Baudet. Je zou eigenlijk wensen dat er een extreem linkse politieke groepering is die flirt met het beleid van China, de verkiezingswinst van Rutte ontkent en pleit voor een oorlog tegen de rechtse elite. Dan was het beeld wat evenwichtiger.
@Kyumia
Die "ene kant" is bijna het volledige politieke spectrum, met uitzondering van die partijen die onze moderne rechtsstaat onderuit halen.
[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 12-03-2021 13:26 ]
Als je een partij bent die flirt met het beleid van China ga je toch gauw richting een dictatuur, dan kun je dag zeggen tegen de democratie. Ik kan me ook niet voorstellen dat daar een draagvlak voor is, anders was deze er waarschijnlijk al lang geweest.D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:24:
@Helixes
Probleem is dat wanneer Baudet wordt aangepakt dat er dan gelijk geroepen wordt "ja maar Klaver". Maar dat staat in geen verhouding. Klaver is de tegenhanger van de VVD, niet die van Baudet. Je zou eigenlijk wensen dat er een extreem linkse politieke groepering is die flirt met het beleid van China, de verkiezingswinst van Rutte ontkent en pleit voor een oorlog tegen de rechtse elite. Dan was het beeld wat evenwichtiger.
Prima, er zijn weinig partijen die vinden dat de 'moderne rechtstaat' de verkeerde kant op dreigt te gaan. Je daarover uitspreken mag dus niet? Dat een meerderheid iets vindt wil niet zeggen dat dat ook meteen juist is.D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:24:
@Kyumia
Die "ene kant" is bijna het volledige politieke spectrum, met uitzondering van die partijen die onze moderne rechtsstaat onderuit halen.
[ Voor 23% gewijzigd door Kyumia op 12-03-2021 13:32 ]
Denk en Bij1 komen enigszins in de buurt, al ontkennen ze voor zover ik weet het bestaan van Covid niet.D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:24:
Je zou eigenlijk wensen dat er een extreem linkse politieke groepering is die flirt met het beleid van China, de verkiezingswinst van Rutte ontkent en pleit voor een oorlog tegen de rechtse elite. Dan was het beeld wat evenwichtiger.
Voor de duidelijkheid: ik gun ze beide een paar zetels, het is imo goed dat ook deze stromingen in ons parlementaire debat gehoord worden.
Als je het hebt over polariseren, heeft BIJ1 ondanks de naam de beker al wel gewonnen. Ik denk inderdaad dat als je zoekt naar een tegenhanger van Baudet, merv. Simons wel een goede kandidaat is. Ook niet vies van het in de wereld slingeren van nepnieuws.hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:29:
[...]
Denk en Bij1 komen enigszins in de buurt, al ontkennen ze voor zover ik weet het bestaan van Covid niet.
Voor de duidelijkheid: ik gun ze beide een paar zetels, het is imo goed dat ook deze stromingen in ons parlementaire debat gehoord worden.
Er is in Nederland een fractie die flirt met oprecht communistische ideeën. Zoek eens naar de recente ontwikkelingen binnen de SP. Niet dat dat voet aan de grond krijgt, maar vooruit.
Als je twijfelt aan positionering of standpunten, dan is het devies altijd: Follow the Voter. VVD positioneert zich tegenover Klaver en consorten omdat men daar op het politbureau vermoed dat het sociaal-economische beleid van die partij makkelijk te vermarkten is als het schrikbeeld van menig kiezer. That's about it. Ze hebben dat ook vaker gedaan, bij voorbeeld met PvdA toen die dreigden te grootste te worden, een jaar of 7 geleden.
Wel moet VVD vrezen voor de rechterflank van haar eigen partij. De oprichting van VVD-splinter PVV heeft ze waarschijnlijk wel wat stemmen gekost. Die kiezers moeten vooral niet het idee krijgen dat VVD "softer" is op een paar belangrijke dossiers. Zie uitspraak Rutte over uittreden Schengen bij een nieuwe vluchtelingenstroom.
Intussen vermoed ik dat FvD meer een communicerend vat is met PVV dan met VVD direct. Het lijkt er nog steeds op dat ze niet al te soft willen lijken ten opzichte van FvD, maar men lijkt zich er ook niet heel druk om te maken....
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
FvD doet mee aan de verkiezingen, dus moet ze ook besproken en op de hak genomen kunnen worden.Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:55:
[...]
Goed punt: dat is echter wel de tweede met en daarom met deze topic opening:
[...]
@alexbl69 vind het prima om het hier te doen maar dan wel met de bovenstaande regel die door mods is ingesteld.
Dus niet doen alsof het een normale partij is.
En regels die in andere topics zijn ingesteld omdat daar sec de FvD wordt besproken (vrij veel thumble-weed in dat topic overigens) gelden natuurlijk niet voor een algemeen topic waar alle partijen langs dezelfde lat worden gelegd.
Als jij de FvD niet accepteert als legitieme partij is dat je goed recht, maar meng je dan ook niet in discussies over hoe de partij door de media wordt aangepakt.
Waarom denk je dat de die regels ingesteld zijn in dat andere topic?
Je kan wel vinden dat ik me er dan niet mee moet bemoeien maar mijn commentaar is juist op het feit dat het hier op deze manier besproken word.
De VVD heeft het geluk dat JA21 niet echt lijkt door te breken, die blijven maar op 3 zetels in de peiling staan. Blijkbaar kiezen een hoop kiezers voor het niet meeregeren van PVV en FvD boven een voor VVD en CDA acceptabel alternatief.Helixes schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:31:
Wel moet VVD vrezen voor de rechterflank van haar eigen partij. De oprichting van VVD-splinter PVV heeft ze waarschijnlijk wel wat stemmen gekost. Die kiezers moeten vooral niet het idee krijgen dat VVD "softer" is op een paar belangrijke dossiers. Zie uitspraak Rutte over uittreden Schengen bij een nieuwe vluchtelingenstroom.
https://www.dumpert.nl/tag/klaverSeñor Sjon schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:34:
[...]
Waarom sleur je telkens het buitenland erbij? Ik neem aan dat we ook niet doorgaan over doden door linkse, religieuze of rechtse regimes in het buitenland. Daar komt geen winnaar uit.![]()
Maar goed, ik probeer de doelpalen telkens op hun plek te houden. Waar in het Nederlandse medialandschap werd iemand zo afgefakkeld? Ik ken alleen Fortuyn en nu dus Baudet. Je kan zelf geen voorbeelden noemen, ik ook niet, van de andere zijde. Daar laat ik het dan maar bij.
En voordat je roept: "Maar Dumpert zie ik niet als onderdeel van het medialandschap" -> eigendom van Mediahuis Nederland, ook eigenaar van De Telegraaf, VROUW, Privé, Autovisie; regionale dagbladen (Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, IJmuider Courant en De Gooi- en Eemlander) en digitale merken zoals Dumpert, Culy, NSMBL, J/M Ouders, Jaap, Metro en GroupDeal
Links wordt ook vaak genoeg geschoffeerd in de media, maar dan vooral de online portalen. Op TV is de standaard meestal hoog genoeg om niet tot dat soort niveau te moeten zakken.
Helaas krijgt Baudet hiermee alleen maar meer aandacht, en daar houdt ie van. Daarom blijft de beste man ook aanschuiven bij programma's van die vieze linkse NPO die hij zo haat. Aandacht, aandacht, aandacht. No such thing as bad publicity.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
JA21 is natuurlijk ook een jonge partij. De winst van die partij zit hem in het überhaupt in de kamer komen. Zaak is om daarna de boel (wel goed) uit te bouwen. Ik zie JA21 in ieder geval wel als een wat rechtsere partij die op termijn mee kan regeren, mits groot genoeg uiteraard. Dat leek het FvD ook, maar ik zie Eerdmans gewoon als een fatsoenlijke, stabiele man en Thierry laat zien dat vooral niet te zijn.hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:35:
[...]
De VVD heeft het geluk dat JA21 niet echt lijkt door te breken, die blijven maar op 3 zetels in de peiling staan. Blijkbaar kiezen een hoop kiezers voor het niet meeregeren van PVV en FvD boven een voor VVD en CDA acceptabel alternatief.
Officieel hebben we effectief twee outlets: DPG en Mediahuis met diverse labels.
Baudet flirt met Orban, flirt met Trump en flirt soms zelf met Poetin. Dat lijkt me het ultieme waarschuwingssignaal dat iemand niet zoveel opheeft met democratie want geen van die drie heeft daar blijk van gegeven.Kyumia schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:26:
[...]
Als je een partij bent die flirt met het beleid van China ga je toch gauw richting een dictatuur, dan kun je dag zeggen tegen de democratie. Ik kan me ook niet voorstellen dat daar een draagvlak voor is, anders was deze er waarschijnlijk al lang geweest.
Datzelfde is ook kwalijk aan DENK overigens. Die nemen ook veel te weinig afstand van Erdogan.
Liever zijn dat soort geluiden te horen in de grotere partijen. Want door zoveel splinters op elk deelonderwerp wordt de coalitie onwerkbaar met nog meer splinterpartijen en vervolgens nog maar ontevredenheid tot gevolg. We hebben nu al splinters voor dieren/leefbare aarde, ouderen (2x), moslims, anti-racisme. Europa, migratie etc...hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:29:
[...]
Denk en Bij1 komen enigszins in de buurt, al ontkennen ze voor zover ik weet het bestaan van Covid niet.
Rutte heeft een grote aftelklok op z'n bureau staan. Daarop staat nu 5 dagen, 6 uur en 20 minuten. Dan sluiten de stembureaus en vanaf dan is het voor hem toch niet meer relevant welke vragen hij krijgt of welke antwoorden hij geeft.hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:20:
Als dit draadje maatgevend is dan snap ik wel waarom Mark Rutte fluitend de verkiezingen wint...
Elke afleiding die ervoor zorgt dat die klok verder doortikt zonder dat de focus op hem ligt is voor hem welkom.
Eerste lockdown kon mijn kapper om die reden ook terugbetalen...D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:04:
[...]
In de praktijk schijnen er nogal wat haken en ogen te zitten aan de steun. Kappers bijvoorbeeld blijken per kwartaal beoordeeld te worden. En omdat ze nu voor het einde van 't kwartaal weer open kunnen krijgen ze bij de tweede lockdown dus niks. Aldus mijn kapster deze week.
Ah, dus toch weer moving goalposts. Mediahuis is eigenaar van Dumpert, Dumpert is een mediaplatform, en kan prima screenen op welke video wel, en niet wordt geupload.Señor Sjon schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:38:
Serieus? Dumpert is een site waar jan en alleman video's op kan mikken.
Officieel hebben we effectief twee outlets: DPG en Mediahuis met diverse labels.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ik weet niet of je tegenwoordig nog veel op Dumpert komt, maar Rutte en Baudet worden er minstens net zo belachelijk gemaakt als KlaverJeroenneman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:46:
[...]
Ah, dus toch weer moving goalposts. Mediahuis is eigenaar van Dumpert, Dumpert is een mediaplatform, en kan prima screenen op welke video wel, en niet wordt geupload.
EDIT:
Een snelle telling, leert dat Rutte wel 20x zo vaak belachelijk gemaakt word op Dumpert ivm met Klaver
https://www.dumpert.nl/tag/rutte
[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 12-03-2021 13:50 ]
Er wordt gewoon een draaiboek á la Trump gevolgd.Kyumia schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:26:
Prima, er zijn weinig partijen die vinden dat de 'moderne rechtstaat' de verkeerde kant op dreigt te gaan. Je daarover uitspreken mag dus niet? Dat een meerderheid iets vindt wil niet zeggen dat dat ook meteen juist is.
Zolang de rechtstaat in ons voordeel uitpakt is het prima, maar als het in het nadeel is, dan is het de verkeerde kant op aan het gaan.
Net zoals dat peilingen niet kloppen want FvD zou veel hoger moeten staan en de eerste beschuldigingen over of de verkiezingen wel/niet eerlijk verlopen zijn er ook al.
Prima als er getoetst wordt, maar nu wordt er een nocebo ingefietst en daar moeten we voorzichtig mee zijn.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Het is hier nog geen seconde gegaan over de ideeën van FvD (net als gisteravond in de uitzending overigens). De discussie gaat enkel over de behandeling door de media van in dit geval de FvD, maar ook van de PVV.Philip Ross schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:35:
@alexbl69 Maar het hele punt is juist dat je als medium (wat Tweakers ook is) niet de ruimte moet bieden aan op die manier de ideeën van FvD uitdragen danwel legitimeren door het als normale partij punten te behandelen.
Waarom denk je dat de die regels ingesteld zijn in dat andere topic?
Je kan wel vinden dat ik me er dan niet mee moet bemoeien maar mijn commentaar is juist op het feit dat het hier op deze manier besproken word.
Het is allemaal zo makkelijk. Hierboven werd BIJ1 genoemd. Voor mij ook een schoolvoorbeeld (naast Fvd/PVV) van een demoniserende en polariserende partij.
Maar denk je werkelijk dat er ook maar één talkshow host is die Sylvana Simons zo aan durft te pakken? Of een conferencier? Dat kun je alleen doen als je een goed uitgewerkt pensioenplan hebt en de behoefte om daar een uur na de uitzending gebruik van te gaan maken.
De enige die er nog iets over zou durven zeggen is Hans Teeuwen, maar zijn kaartje is na zijn iets te succesvolle optreden in bimbo's en boerka's snel uit de rolodex gehaald en ritueel verbrand.
En er word heel vaak over Sylvana gesproken hoor. Of grappen over gemaakt bij VI en dergelijke programma's.
En bij1 is bij lange na niet zo anti democratisch of polariserend als FvD.
Het ging over of de media FvD als normale partij moesten behandelen of juist niet. Dat is precies dezelfde discussie die we hier eerder gehad hebben.
@PWM ofwel, het is niet alleen Baudet die door de media aangevallen wordn of waar grappen over gemaakt worden. Bedankt voor het bewijzen van dat standpunt.
[ Voor 15% gewijzigd door Philip Ross op 12-03-2021 14:00 ]
Het is inderdaad wel het Trump draaiboek, maar ik ben bang dat hij wel gelijk heeft met de peilingen. Niet omdat het aantal views op YT zo hoog ligt, als hij aandraagt. Wel dat ik denk dat de mensen die hij nu aanspreekt, niet in de peilgroepen vertegenwoordigd zijn. De boze onderlaag van de bevolking, inclusief weet nieuwe aanwas van 18-21 jaar.drooger schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:55:
[...]
Net zoals dat peilingen niet kloppen want FvD zou veel hoger moeten staan en de eerste beschuldigingen over of de verkiezingen wel/niet eerlijk verlopen zijn er ook al.
Ik denk dat de FVD echt gaat verrassen woensdag en gewoon 6-8 zetels gaat halen.
Zijn claim dat er verkiezingen gestolen gaan worden is zo bespottelijk dat dat al een reden is om niet op hem te stemmen, maar goed.
Leuk, maar daar ging het niet om. De stelling was niet "rechts wordt vaker belachelijk gemaakt dan links". De stelling was "toon mij een voorbeeld van links die wordt afgefakkeld".PWM schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:48:
[...]
Ik weet niet of je tegenwoordig nog veel op Dumpert komt, maar Rutte en Baudet worden er minstens net zo belachelijk gemaakt als Klaver
EDIT:
Een snelle telling, leert dat Rutte wel 20x zo vaak belachelijk gemaakt word op Dumpert ivm met Klaver
https://www.dumpert.nl/tag/rutte
Ja, dan kan je dus ook YouTube plaatsen. Volgens mij gaat het hier om een journalistieke plaats (krant, tv, print).Jeroenneman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:00:
[...]
Leuk, maar daar ging het niet om. De stelling was niet "rechts wordt vaker belachelijk gemaakt dan links". De stelling was "toon mij een voorbeeld van links die wordt afgefakkeld".
Dat peilen weet ik niet hoor. In het verleden is de PVV eerst ondergewaardeerd in de peilingen maar daarna ook eens overgewaardeerd, omdat al die peilers ook gingen corrigeren om het zo goed mogelijk te hebben.
Je zou eerder zeggen dat ze nieuwe partijen als Volt of BIJ1 nu zouden gaan onderschatten.
Meestal onderschatten ze rechts en overschatten ze links, herinner me Klaver die vorige keer op bijna 20 zetels in de peilingen stond.D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:02:
@PWM
Dat peilen weet ik niet hoor. In het verleden is de PVV eerst ondergewaardeerd in de peilingen maar daarna ook eens overgewaardeerd, omdat al die peilers ook gingen corrigeren om het zo goed mogelijk te hebben.
Je zou eerder zeggen dat ze nieuwe partijen als Volt of BIJ1 nu zouden gaan onderschatten.
Mijn verwachting is dat FvD inderdaad wat beter scoort (6-8 zetels) en van de nieuwe partijen alleen JA21 (2-4 zetels) en Volt (2-4 zetels) de kiesdrempel halen. Verder VVD rond 35, PVV rond 20, CDA/D66 rond 15 en PvdA/SP/GroenLinks rond 10.
Het voordeel is dat we het snel zullen weten. Ik ben bang dat hij echt een nieuwe laag mensen heeft aan weten te spreken. Donderdagochtend zullen we het zien.D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:02:
@PWM
het is minder handig als die grappenmaker midden tijdens een ondervraging wat persoonlijke meningen gaan strooien natuurlijk. Precies dat is wat we bij talkshows zien. Onderhoudend, maar het werpt slechts rookgordijnen op.ph4ge schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 11:16:
[...]
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. De rol van grappenmakers in de politiek is al zo oud als de menselijke beschaving. Baudet zal het vast leuk vinden om te weten dat Aristoteles al politieke komedie en satire (om)schreef. Sommige grappenmakers worden zelfs zelf politici.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Net zoals Covid is er geen probleem. O Ja, en antisemitisme is ook geen probleem. En Rusland is ook geen probleem..... Het grootste probleem voor Baudet zijn toch de mensen die hem niet begrijpen.
,,Het is waar dat er aardbevingetjes zijn, maar je moet dat echt niet overdrijven."

[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 12-03-2021 14:19 ]
Alleen gas voor binnenlands gebruik met een maximum van 12 miljard kuub per jaar maakt het probleem ook op langere termijn beheersbaar, Baudet's suggestie van iedereen een ton en aandelen NAM is lekker kort door de bocht maar ik zie niet waarom je de mensen daar niet rijkelijk kunt compenseren.
Zijn we de komende decennia in ieder geval niet afhankelijk van het gas van Poetin...
Maar volgens mij zat er nog <100 miljard in. Weten we wat de echte voorraad is?
EDIT:
900 miljard m3 * €0,10 = 90 miljard euro
Wikipedia: Aardgaswinning in Nederland
[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 12-03-2021 14:29 ]
Dit is gratis bier, maar dan wel van de meest gore versie. En daar zit niet subtiel een 'maar' in verstopt, dit is gewoon keihard mensen met een probleem de vinger geven. En reken maar dat andere, toekomstige probleempersonen net zo hard genaaid worden door Baudet en z'n luchtfietserij.
Er zijn weinig andere politici die problemen zo benaderen. Je zal vanuit Groningen niet snel een pleidooi horen om Schiphol 4 keer groter te maken of drugslabs in Brabant wat minder lastig te vallen. Of beter, de Randstad onder water te zetten, verhuizen is immers een kans.
[ Voor 19% gewijzigd door Delerium op 12-03-2021 14:32 ]
En vraag is of het bij die 100.000 gezinnen blijft als je verder boort. Het lijkt me dat er ook nieuwe gevallen gaan bijkomen.PWM schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:25:
Als er nog 500 miljard uit de bodem zou kunnen komen, heeft hij een punt. Er zijn 100.000 gezinnen met problemen, die kan je dan allemaal 500.000 euro aanbieden voor het ongemak, houden we allemaal nog 450 miljard over.
Maar volgens mij zat er nog <100 miljard in. Weten we wat de echte voorraad is?
EDIT:
900 miljard m3 * €0,10 = 90 miljard euro
Wikipedia: Aardgaswinning in Nederland
Of peilingen meestal rechts onderschatten betwijfel ik PVV is vorig jaar ook met een paar zetels overschat. En peilingen zijn ook zeer veranderlijk, we zijn nog (iets minder dan) een week voor de verkiezingen, de SP is in 2012 ruim één derde van de zetels verloren binnen een week (van 35 naar 20).hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:07:
[...]
Meestal onderschatten ze rechts en overschatten ze links, herinner me Klaver die vorige keer op bijna 20 zetels in de peilingen stond.
Mijn verwachting is dat FvD inderdaad wat beter scoort (6-8 zetels) en van de nieuwe partijen alleen JA21 (2-4 zetels) en Volt (2-4 zetels) de kiesdrempel halen. Verder VVD rond 35, PVV rond 20, CDA/D66 rond 15 en PvdA/SP/GroenLinks rond 10.
Overzicht peilingen van 2012, 2017 & 2021:
https://www.allepeilingen...uitslag-2012-en-2021.html
Dit is het aantal mensen dat in het hele gebied woont, veel meer kan er niet bijkomen. Maar aangezien er dus geen 500 maar 90 miljard euro in de grond zit, is dat ook niet zo relevantD-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:30:
[...]
En vraag is of het bij die 100.000 gezinnen blijft als je verder boort. Het lijkt me dat er ook nieuwe gevallen gaan bijkomen.
Baudet is toch hopelijk niet de maat der dingen?Delerium schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:30:
Denk je echt dat als Baudet aan de macht is dat burgers opeens wel gehoord gaan worden en 100k krijgen?
Die man komt gelukkig nooit aan de macht...
Waar ik vooral moeite mee heb is dat het op dit onderwerp alles of niets is: decennia lang is Groningen als wingewest gebruikt, ongebreidelde exploitatie grotendeels voor de export en bijna niets terug in de regio geïnvesteerd. Jarenlang is het aardbevingsrisico gebagatelliseerd en als het dan opeens wel als probleem wordt gezien is terug naar 0 het enige plan wat er is.
Als je de komende jaren gecontroleerd maximaal 12 miljard kuub voor alleen binnenlands gebruik oppompt is het risico op aardbevingen heel beperkt en kan je een deel van het gegenereerde winst weer in Groningen investeren. Nu krijgt de provincie vrijwel niets, bedankt voor al die jaren gas en toedeledokie, lekker makkelijk...
En dan nog: wat betekent geld als je dan niet meer kunt wonen in de plek waar je vrienden wonen, je bent opgegroeid of waar je een gezin hebt gesticht?Delerium schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:30:
Dat er nu 2/3 uitgehaald is en dat 269 miljard heeft opgebracht zal niet aan jullie besteedt zijn, maar hoeveel denk je dat het Rijk aan de provincie of bewoners heeft uitgekeerd? Denk je echt dat als Baudet aan de macht is dat burgers opeens wel gehoord gaan worden en 100k krijgen?
Dit is gratis bier, maar dan wel van de meest gore versie. En daar zit niet subtiel een 'maar' in verstopt, dit is gewoon keihard mensen met een probleem de vinger geven. En reken maar dat andere, toekomstige probleempersonen net zo hard genaaid worden door Baudet en z'n luchtfietserij.
Er zijn weinig andere politici die problemen zo benaderen. Je zal vanuit Groningen niet snel een pleidooi horen om Schiphol 4 keer groter te maken of drugslabs in Brabant wat minder lastig te vallen. Of beter, de Randstad onder water te zetten, verhuizen is immers een kans.
"Oh boeien dat Amsterdam en Rotterdam, gewoon de dijken weghalen en laten overstromen, we compenseren ze wel met geld"
Je ziet wel dat inplaats van Maurice de Hond inhuren, je net zo goed een paar dobbelstenen kan kopenklaw schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:31:
[...]
Overzicht peilingen van 2012, 2017 & 2021:
https://www.allepeilingen...uitslag-2012-en-2021.html
Volgens mij is het oppompen van gas geleidelijk afgebouwd en niet op 0 gezet. Er komt gelukkig wel een moment aan dat politici deze belofte eindelijk gaan inlossen, maar om nou te zeggen dat ze dit te snel en radicaal hebben gedaan...hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:41:
[...]
Baudet is toch hopelijk niet de maat der dingen?
Die man komt gelukkig nooit aan de macht...
Waar ik vooral moeite mee heb is dat het op dit onderwerp alles of niets is: decennia lang is Groningen als wingewest gebruikt, ongebreidelde exploitatie grotendeels voor de export en bijna niets terug in de regio geïnvesteerd. Jarenlang is het aardbevingsrisico gebagatelliseerd en als het dan opeens wel als probleem wordt gezien is terug naar 0 het enige plan wat er is.
Als je de komende jaren gecontroleerd maximaal 12 miljard kuub voor alleen binnenlands gebruik oppompt is het risico op aardbevingen heel beperkt en kan je een deel van het gegenereerde winst weer in Groningen investeren. Nu krijgt de provincie vrijwel niets, bedankt voor al die jaren gas en toedeledokie, lekker makkelijk...
Zo erg is het ook weer niet, de VVD zal meer dan twee zetels halen en DENK zal wel niet 30 zetels halen. De peilingen die van te voren worden genomen zitten er natuurlijk naast omdat er nog van alles kan gebeuren in de laatste weken/dagen. De peilingen zijn wel redelijk accuraat maar je houd altijd wel een foutmarge.PWM schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:49:
[...]
Je ziet wel dat inplaats van Maurice de Hond inhuren, je net zo goed een paar dobbelstenen kan kopen
Om een bron toe te voegen:PWM schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:33:
[...]
Volgens de Koning zelf in het AD, was het wel een wraakactie en was hij Baudet als persoon helemaal zat.
Een beetje? Het was een persoonlijke aanval.
,,Hahaha, ja dat klopt, dat was het zeker. Ik had ook echt ontzettend zin om dit stuk te doen. Een unieke kans om zo’n iemand te kunnen toespreken. Het is ontzettend mooi om een politicus aan te pakken die verschrikkelijke dingen zegt, overal mee wegkomt en aankomt met cijfers die niet kloppen. Zonder dat ’ie weg kon lopen, hoewel... nou liep hij alsnog weg. Dat was jammer, want ik had vooral zin om tegen hem te zeggen dat hij het coronavirus op een onbewoond eiland is.”
Is je opzet geslaagd?
,,De bedoeling was Baudet raken en dat is wel gelukt, ja.”
Dit topic is gesloten.
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/