D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:22:
Constant bijna? Het lijkt mij in elk geval relevant om te weten of een partijleider verband ziet tussen IQ en huidskleur. Het lijkt mij nuttig om een politicus te bevragen over zijn haatzaaiende tweets. Het lijkt mij heel inhoudelijk om iemand door cijfers te confronteren met de onjuiste bullshit die hij uitkraamt over corona.
Maar het ging vooral over het gedoe met die tweet in de trein, over gedoe in zijn partij. Dat er dubieuze appjes in zijn appgroepen rondgaan lijkt me geen nieuws, dat Baudet een verband ziet tussen IQ en huidskleur evenmin. Dat is Thierry, dat is waarom 85% van Nederland nooit op hem zal stemmen. Als je dat onacceptabel vindt moet je hem als Jinek niet vragen, gezien de peilingen had ze net zo goed Laurens Dassen, Joost Eerdmans of Cees van der Staaij kunnen uitnodigen. Men kiest voor Baudet omdat het hoge kijkcijfers oplevert, we hebben het er nu nog steeds over.
Vond vooral het contrast tussen het debat van Rutte en Wilders en dit bij Jinek zo groot: je zag dat het eerste debat gescript was, aanvallen werden nergens echt persoonlijk en de mannen hebben onderling een goede verstandhouding. Unilever had twee marketingmanagers gestuurd die verschillende warmiddelen aan het aanprijzen waren, relatief kleine verschillen werden voor de achterban enorm uitvergroot en achteraf zaten ze waarschijnlijk samen een biertje te drinken.
Baudet zat vol emotie, hij gelooft echt wat hij zegt. De narcist in optima forma, een complotdenker die daadwerkelijk denkt dat de wereld bijna vergaat. Azarkan was scherp, hard maar fair, Jinek verloor wat mij betreft zichzelf in haar eigen felheid. Laat Thierry zijn verhaal doen en het valt als los zand uit elkaar, inhoudelijk is het een lege huls. Een kwetsbare bange man, 'onze' Trump.
En dan Martijn de Koning, kom op zeg...
Hakken hakken hakken, ook over de joodse vriendin van Baudet en dat zijn partij niets meer voorstelt. De hele voordracht was erop gericht om hem weg te laten lopen, de tekst daarvoor had hij al op zijn briefje staan. Vond Baudet er nog heel beschaafd mee omgaan, had het niet raar gevonden als hij Martijn op live-tv recht op z'n neus geslagen had.