De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 108 Laatste
Acties:
  • 254.198 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:10:
Ik ben volledig voor een vaccinatie paspoort. De grote maar die er aan kleeft is dat iedereen wel de kans moet krijgen om een vaccinatie te nemen. Nogal cru als je van alles gaat verbieden voor mensen omdat ze niet gevaccineerd zijn (en die wel willen), als de overheid zo traag is met vaccineren.
Ik ben tegen, al is dat wel deels uit eigenbelang. Allereerst is dit gewoon verkapte dwang. En in mijn geval heb ik van de week te horen gekregen dat ik als ex-coronapatiënt met langdurige klachten (loop niet voor niets bij de coronafysio in een revalidatieprogramma) afgeraden word om een vaccin (vooralsnog) te nemen omdat mijn reeds-op-hol-geslagen immuunsysteem anders weer (of erger) op hol kan gaan slaan. Dus dat vaccin gaat 'm niet worden voor mij.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

hoevenpe schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:12:
[...]

Zoiets dacht ik dus ook, maar nu ik het wetsvoorstel van een week geleden gelezen heb blijkt dat toch anders te zijn. Daarin staan al (vage, multi-interpreteerbare) kaders voor de app beschreven. Alsof het allemaal voorgekookt is, de motie een schaamlap om deze maatregelen te legitimeren.

Ik snap het niet meer.
Ik wel: er staat nu een tijd bij. :P En een hoop dingen worden nu ook specifiek benoemd.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:28

polthemol

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:36:
[...]

Ik ben ook de weg kwijt, er is sprake van een motie maar tegelijk ook een wetsvoorstel van vorige week voor dezelfde app. Wat is er gisteren dan besloten wat nog niet in het eerdere wetsvoorstel stond?

Waar ik vooral bang voor ben (na wat @drooger hierboven beschreef) is dat (horeca)ondernemers met beperkte capaciteit zo'n groen vinkje vragen omdat ze met alleen ouderen toch al vol zitten. Om de paar dagen een test is voor niet-revaccineerden praktisch onmogelijk, voor een popconcert of de F1 op Zandvoort wil ik best 75 euro extra betalen maar niet voor een spontaan avondje uit eten. Weer voluit deelnemen aan 'normale dingen' in de maatschappij is daarmee zo niet vanzelfsprekend zolang je nog niet gevaccineerd bent.
punt is wel: als jij het vaccin nog niet gehad hebt, moeten mensen die wel gevaccineerd zijn dan uit solidariteitsoogpunt nog een half jaar restricties ondergaan?
Bart-Willem schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:30:
[...]

Ik ben tegen, al is dat wel deels uit eigenbelang. Allereerst is dit gewoon verkapte dwang. En in mijn geval heb ik van de week te horen gekregen dat ik als ex-coronapatiënt met langdurige klachten (loop niet voor niets bij de coronafysio in een revalidatieprogramma) afgeraden word om een vaccin (vooralsnog) te nemen omdat mijn reeds-op-hol-geslagen immuunsysteem anders weer (of erger) op hol kan gaan slaan. Dus dat vaccin gaat 'm niet worden voor mij.

***members only***
nee, want de situatie waar jij mee zit kun je heel goed vastleggen in een vaccinatiepaspoort. Hier zijn duidelijke medische redenen in het spel waarom er niet gevaccineerd kan worden. Sterker nog, in het geval van je vrouw: zij is een heel goed voorbeeld waarom je zoveel mogelijk mensen wil vaccineren, zij is 1 van die mensen waarom groepsimmuniteit heel wenselijk is.

Dan krijgen we de volgende vraag erbij: jullie zullen relatief voorzichtig moeten zijn ivm een coronainfectie, dus de maatregelen zijn wel aan te raden om te volgen. Als ik gevaccineerd ben, wat is het nu dat ik samen met jou wat binnen ga blijven (ieder in zijn eigen huis natuurlijk :) )? Het is wat symboische solidariteit, maar als de mogelijkheden er zijn, is het veel beter voor de maatschappij in zijn geheel, dat een ieder die terug normaal zijn/haar gang kan gaan, dit ook gaat doen.

Het zal zuur zijn voor de mensen die dan nog moeten wachten, maar dat is het toch al.

*notitie erbij: men moet dan wel na de eerste opzet van het vaccinatiepastpoort er een optie voor medische uitzondering in krijgen. Men zal ook gewetensbezwaarden vanwege bv. geloof hier niet op moeten plaatsen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:50
Ik zweef dit jaar wel meer dan andere jaren. Vorige verkiezingen voor Forum voor democratie gestemd, maar die is in 4 jaar erg veranderd (of Baudet laat z'n ware aard zijn). Dit is nu meer een PVV 2.0 voor anti-vaccers voor mijn gevoel. VVD daarvoor gestemd, op zich geschikte vent, ben wel voor het liberale denken, maar zitten ze niet te veel in de zak bij Unilever en Shell. Ik heb een koopwoning, verdien 1,5x modaal, heb een leasebak, vrouw en eigen auto. Geen kapitalen op de bank verder. Ik denk een schoolvoorbeeld van "de hardwerkende middenklasse". Verder maak ik me ook niet echt (meer) druk over bepaalde zaken zoals sociale huur, immigratie etc. Volgens de kieswijzer kom ik ergens in het niemandsland tussen de CDA en VVD uit. En met alle alternatieven de bij heb ik het idee door de bomen het bos niet meer te zien. Al zitten die vooral links en rechts op het spectrum. Afijn, we hebben nog een paar dagen om er een ei over te leggen :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
polthemol schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:03:
punt is wel: als jij het vaccin nog niet gehad hebt, moeten mensen die wel gevaccineerd zijn dan uit solidariteitsoogpunt nog een half jaar restricties ondergaan?
Dat hangt wat mij betreft van de duur en mate van deze restricties af: paar keer per jaar testen voor een groot evenement is niet zo'n probleem, zeker als testen gratis is. Als gevaccineerde kwetsbare ouderen deze zomer naar Toscane of Kreta mogen terwijl wij niet verder komen dan de Veluwe dan voelt dat niet goed.

Sowieso zou dit toch alleen om de maanden mei en juni gaan? Met z'n allen na een half jaar lockdown buiten op het terras of naar een doorstroomlocatie is al leuk genoeg, en vanaf juli allemaal tegelijk grotendeels ons oude leven oppakken.

[ Voor 4% gewijzigd door hoevenpe op 11-03-2021 14:39 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

Een van de veel gehoorde 'kritieken' op Rutte is dat hij een pragmatische 'momentmanager' is en niet iemand met visie voor het land. Ik ben wel aan het denken gebracht. Gezien de kortstondige regeerperioden (4 jaar) van regeringen, is een landsvisie wel uitvoerbaar? Is een momentenmanager niet juist waardevol?
Overigens heb ik nog nooit VVD/Rutte gestemd maar heeft mij wel aan het denken gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:34:
[...]

Dat hangt wat mij betreft van de duur en mate van deze restricties af: paar keer per jaar testen voor een groot evenement is niet zo'n probleem, zeker als testen gratis is. Als gevaccineerde kwetsbare ouderen deze zomer naar Toscane of Kreta mogen terwijl wij niet verder komen dan de Veluwe dan voelt dat niet goed.

Sowieso zou dit toch alleen om de maanden mei en juni gaan? Met z'n allen na een half jaar lockdown buiten op het terras of naar een doorstroomlocatie is al leuk genoeg, en vanaf juli allemaal tegelijk grotendeels ons oude leven oppakken.
heel eerlijk: wat kan 'jouw' gevoel mij bommen als 'ik' dankzij een vaccinatie wel weer over straat mag? :) Ik denk niet dat we moeten overdrijven en dat vooral symbolische solidariteit overbodig is. Als je gevaccineerd bent en je mag daardoor op vakantie: prima! Ben je dat niet en je mag daardoor niet op vakantie? Balen voor je, nog even wachten tot er een vaccin is of misschien gewoon de gevolgen dragen als je niet gevaccineerd wil worden vanwege niet-medische bezwaren.

Het is ook zuur hoe partijen hierop inspelen: het idee van dat paspoort is meer dan prima, men kan de regels wat verlichten voor mensen die minder vatbaar zijn geworden en langzaam terugbouwen naar een opener samenleving met mogelijkheden. Ik kan heel weinig zien in de mening dat iederene maar moet blijven wachten op elkaar 'want anders is het niet eerlijk'. Symboolpolitiek pur sang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

polthemol schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:03:
[...]

[...]

nee, want de situatie waar jij mee zit kun je heel goed vastleggen in een vaccinatiepaspoort. Hier zijn duidelijke medische redenen in het spel waarom er niet gevaccineerd kan worden. Sterker nog, in het geval van je vrouw: zij is een heel goed voorbeeld waarom je zoveel mogelijk mensen wil vaccineren, zij is 1 van die mensen waarom groepsimmuniteit heel wenselijk is.

Dan krijgen we de volgende vraag erbij: jullie zullen relatief voorzichtig moeten zijn ivm een coronainfectie, dus de maatregelen zijn wel aan te raden om te volgen. Als ik gevaccineerd ben, wat is het nu dat ik samen met jou wat binnen ga blijven (ieder in zijn eigen huis natuurlijk :) )? Het is wat symboische solidariteit, maar als de mogelijkheden er zijn, is het veel beter voor de maatschappij in zijn geheel, dat een ieder die terug normaal zijn/haar gang kan gaan, dit ook gaat doen.

Het zal zuur zijn voor de mensen die dan nog moeten wachten, maar dat is het toch al.

*notitie erbij: men moet dan wel na de eerste opzet van het vaccinatiepastpoort er een optie voor medische uitzondering in krijgen. Men zal ook gewetensbezwaarden vanwege bv. geloof hier niet op moeten plaatsen.
De Jonge heeft al aangegeven dat "reeds corona al doorgemaakt" geen uitzondering gaat worden (zoals dat in Israël wel het geval is), bovendien is het bij de meesten die het in de eerste golf meegemaakt hebben niet aan te tonen: je kon niet getest worden en op het moment dat de antistoffentest via de huisarts beschikbaar werd, was je al 4 maanden verder en waren de antistoffen (tenminste: de eerste antistoffen waar men op test) alweer weg.

Bovendien is het maar de vraag of je allerlei medische uitzonderingen wil documenteren, dat vind ik toch wel erg vergaand met betrekking tot privacy.

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

alexbl69 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 07:42:
Ok,

De volgende motie is dus gisteravond aangenomen...

[Afbeelding]

Met steun van CDA, GL, PvdA en SP terwijl die volgens de stemwijzer tegen zo'n paspoort zijn 8)7

Waarom gaan we in vredesnaam nog stemmen volgende week?
Dit is toch bizar? En waar zijn de headlines op de NOS? Even gezocht maar de eerste hit was van panorama.nl.

Ben bang dat de vaccinatiepaspoorten een hellend vlak zijn. En ach ik maak hem gewoon; wellicht een soort van bewijs maken wat je kan naaien op de rechterborst?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
polthemol schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:58:
[...]

heel eerlijk: wat kan 'jouw' gevoel mij bommen als 'ik' dankzij een vaccinatie wel weer over straat mag? :) Ik denk niet dat we moeten overdrijven en dat vooral symbolische solidariteit overbodig is. Als je gevaccineerd bent en je mag daardoor op vakantie: prima! Ben je dat niet en je mag daardoor niet op vakantie? Balen voor je, nog even wachten tot er een vaccin is of misschien gewoon de gevolgen dragen als je niet gevaccineerd wil worden vanwege niet-medische bezwaren.

Het is ook zuur hoe partijen hierop inspelen: het idee van dat paspoort is meer dan prima, men kan de regels wat verlichten voor mensen die minder vatbaar zijn geworden en langzaam terugbouwen naar een opener samenleving met mogelijkheden. Ik kan heel weinig zien in de mening dat iederene maar moet blijven wachten op elkaar 'want anders is het niet eerlijk'. Symboolpolitiek pur sang.
Jij ben duidelijk voorstander van een vaccinatiepaspoort, ik niet. Ik ben wel groot voorstander van dat alles en iedereen snel een prik gaat halen. Echter, je medische situatie is prive. Wel of geen vaccinatie gehaald gaat verder niemand wat aan.
Bovendien haal je die vaccinatie vooral voor jezelf. In de extreme situatie dat het voor ongevaccineerden onveilig is op een evenement mag je er ook wel een beetje vanuit gaan dat die mensen dan zelf weg blijven, ze brengen de gevaccineerde medemens niet of nauwelijks in gevaar.

Evenementen zijn mogelijk als over de hele populatie voldoende mensen gevaccineerd zijn. Immers gevaccineerden kunnen nog altijd besmet worden en besmettingen overdragen en zo vanuit een evenement het virus oppakken en introduceren in eigen sociale netwerken. Dat paspoort gaat dus niets oplossen, het zet wel een medisch-ethische deur open die stevig op slot moet blijven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:20

drooger

Falen is ook een kunst.

HollovVpo1nt schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 14:41:
Een van de veel gehoorde 'kritieken' op Rutte is dat hij een pragmatische 'momentmanager' is en niet iemand met visie voor het land. Ik ben wel aan het denken gebracht. Gezien de kortstondige regeerperioden (4 jaar) van regeringen, is een landsvisie wel uitvoerbaar? Is een momentenmanager niet juist waardevol?
Overigens heb ik nog nooit VVD/Rutte gestemd maar heeft mij wel aan het denken gezet.
Het zal niet makkelijk zijn, zeker omdat we gewend zijn geraakt aan de prikkels van de korte termijn, maar niet onmogelijk.
Korte termijn acties blijven noodzakelijk, maar liefst wel in lijn met visie voor langere termijn.

Grote uitdagingen zullen de politiek gevoelige beslissingen zijn.
Hoe voorkom je namelijk dat een volgend kabinet de stekker uit je lange termijn project haalt?

Ik zou eerder vragen, wil je zelf een land waarin enkel gekeken wordt naar de komende vier jaar?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Ik kan heel weinig zien in de mening dat iederene maar moet blijven wachten op elkaar 'want anders is het niet eerlijk'. Symboolpolitiek pur sang.
De jongere generatie is al een jaar aan het thuiswerken, bijna niet aan het sporten, niet naar de horeca, geen studententijd, etc. om de oudere generatie te beschermen en zo de zorg te ontzien.

Nu het vaccin er eenmaal is krijgen juist deze groepen als eerste weer hun vrijheid terug? En dan verwacht men echt dat de jongere generatie nog een paar maanden solidair is en zich aan de regels houdt? :)

Alleen samen krijgen we corona onder controle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Ankona schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:11:
[...]

Jij ben duidelijk voorstander van een vaccinatiepaspoort, ik niet. Ik ben wel groot voorstander van dat alles en iedereen snel een prik gaat halen. Echter, je medische situatie is prive. Wel of geen vaccinatie gehaald gaat verder niemand wat aan.
Bovendien haal je die vaccinatie vooral voor jezelf. In de extreme situatie dat het voor ongevaccineerden onveilig is op een evenement mag je er ook wel een beetje vanuit gaan dat die mensen dan zelf weg blijven, ze brengen de gevaccineerde medemens niet of nauwelijks in gevaar.
nee, een vaccinatie haal je niet voor jezelf, je haalt het voornamelijk voor anderen (als je zelf fit genoeg bent en genoeg genetisch geluk hebt dat je eigen afweersysteem corona aan kan).
Evenementen zijn mogelijk als over de hele populatie voldoende mensen gevaccineerd zijn. Immers gevaccineerden kunnen nog altijd besmet worden en besmettingen overdragen en zo vanuit een evenement het virus oppakken en introduceren in eigen sociale netwerken. Dat paspoort gaat dus niets oplossen, het zet wel een medisch-ethische deur open die stevig op slot moet blijven.
het verlaagt de verspreiding. Minder lang ziek is minder lang besmettelijk, enz.

Het lijkt me evident dat we met deze pandemie een punt bereiken waar op sommige privacypunten best wel de vraag mag worden gesteld of het collectieve belang niet zwaarder weegt dan het eigen belang. Dat stuk komt ook niet terug in politieke campagnes, wat an sich wel apart te noemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

hoevenpe schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:17:
[...]

De jongere generatie is al een jaar aan het thuiswerken, bijna niet aan het sporten, niet naar de horeca, geen studententijd, etc. om de oudere generatie te beschermen en zo de zorg te ontzien.

Nu het vaccin er eenmaal is krijgen juist deze groepen als eerste weer hun vrijheid terug? En dan verwacht men echt dat de jongere generatie nog een paar maanden solidair is en zich aan de regels houdt? :)

Alleen samen krijgen we corona onder controle...
Voor de zaken waarbij een groen vinkje getoond moet worden kunnen ze van diezelfde vrijheid genieten bij het vertonen van een negatief testbewijs.

En voor genoeg zaken heeft de overheid nog niet geschetst hoe dat straks wel/niet open gaat zijn.

Bij de persconferentie werd er gezegd dat terrassen mogelijk voor Pasen weer open kunnen gaan, maar er is nog niks concreet over hoe precies.
Ik zou er dan ook voor waken om allemaal presumpties te doen dat ze hierbij de app (en niet-digitaal testbewijs) gaan gebruiken.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:06
drooger schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:34:
[...]

Voor de zaken waarbij een groen vinkje getoond moet worden kunnen ze van diezelfde vrijheid genieten bij het vertonen van een negatief testbewijs.
Moeten er wel voldoende gratis tests beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Philip Ross schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:44:
[...]

Moeten er wel voldoende gratis tests beschikbaar zijn.
Nee joh die tests mogen best wat kosten. Blijft het plebs tenminste weg.

(En minder elitair gezegd, waarom zou ik mee moeten betalen aan de "gratis" test voor jouw feestje?)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Ankona schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:49:
[...]

(En minder elitair gezegd, waarom zou ik mee moeten betalen aan de "gratis" test voor jouw feestje?)
Het is niet mijn feestje, want ik wacht mijn vaccin wel af. Je mag mee betalen aan iemand anders zijn feestje ;)

Maar meer serieus: het is vooral voor het mentaal welzijn van mensen die het echt missen, alsook de ondernemers.

Kan je vragen bij stellen, prima, maar deze hele crisis is natuurlijk vol met zaken waarbij je het nooit goed kan doen in de ogen van iedereen.

Ik heb hier iig minder moeite mee, dan bijv de miljoenensteun aan de luchtvaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
[...]

... Omdat de uitbater van de nering waar het feestje wordt gehouden een VVD-stemmer is :Y)

en andere populistische dooddoeners....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
[...]

Tja, tienduizenden jongeren en jong-volwassenen hebben al een jaar hun sociale ontwikkeling stopgezet en accepteren (noodgedwongen) een lesachterstand door gebrekkig onderwijs uit 'solidariteit' met zwakkeren en mensen met overgewicht.

Dit terwijl Corona voor hun niet echt een bedreiging is. De maatregelen zijn voor hun als groep in ieder geval veel nadeliger en ingrijpender dan het virus.

En die groep, die ook nog eens achterin de rij staat voor een vaccinatie, zal dus toe moeten zien hoe de kwetsbaren en mensen met overgewicht weer alles mogen terwijl zij de komende maanden op hun kamertje moeten blijven zitten?

Veel jongeren hebben al (grote) psychische problemen door wat ze nu doormaken, en die problemen zullen alleen nog maar verergerd worden als zij binnen moeten blijven zinnen terwijl 'de rest' alles weer mag.

Corona lossen we samen op... en dat geldt ook voor de babyboomers.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:15
alexbl69 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:07:
[...]
En die groep, die ook nog eens achterin de rij staat voor een vaccinatie, zal dus toe moeten zien hoe de kwetsbaren en mensen met overgewicht weer alles mogen terwijl zij de komende maanden op hun kamertje moeten blijven zitten?
Dat gaat toch niet gebeuren? Buiten D66 heb ik niemand gehoord die die situatie als gewenst ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:06
[...]

Om dezelfde reden dat iemands anders vaccinatie gratis is.

Je kan niet 1 groep gratis toegang geven tot een sociaal leven en de andere groep laten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
D-e-n schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:10:
[...]

Dat gaat toch niet gebeuren? Buiten D66 heb ik niemand gehoord die die situatie als gewenst ziet.
CDA, SP, GL en PvdA hebben gisteravond voor een motie gestemd waarvan ze in de kieswijzer zeggen dat ze ertegen zijn.

Zou willen dat de praatprogramma's de lijsttrekkers hier de komende dagen eens flink aan de tand gingen voelen, want op dit moment weet ik echt niet meer wat ik moet geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:42
alexbl69 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:19:
[...]

CDA, SP, GL en PvdA hebben gisteravond voor een motie gestemd waarvan ze in de kieswijzer zeggen dat ze ertegen zijn.

Zou willen dat de praatprogramma's de lijsttrekkers hier de komende dagen eens flink aan de tand gingen voelen, want op dit moment weet ik echt niet meer wat ik moet geloven.
Nee want die stemwijzer formuleert het anders dan waar ze voor hebben gestemd (zoals ik vanochtend al heb aangegeven)

Edit: om de toelichting van het CDA er eens bij te pakken bijvoorbeeld:
Het CDA is tegen iedere vorm van directe of indirecte vaccinatiedwang. Wat mogelijk wel zou kunnen is dat voor deelname aan bijvoorbeeld evenementen aangetoond moet worden dat men onlangs negatief is getest. De ontwikkeling van sneltesten gaat hier een belangrijke rol in spelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Sjurm op 11-03-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Sjurm schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:20:
[...]

Nee want die stemwijzer formuleert het anders dan waar ze voor hebben gestemd (zoals ik vanochtend al heb aangegeven)
Yep, en daar heb ik vanochtend ook op gereageerd... lijkt me niet nodig om dat gesprek nogmaals te herhalen :)

Voor de liefhebbers, die conversatie begint hier: Sjurm in "De Tweede Kamerverkiezingen 2021: Kroegtopic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Sjurm schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:20:
Edit: om de toelichting van het CDA er eens bij te pakken bijvoorbeeld:
Het wetsvoorstel waar gisteren de motie over ging heeft het echter over: cultuur, sport, horeca, jeugd, onderwijs, etc.

Als het echt alleen om grote evenementen (1000+ bezoekers) zou gaan dan had ik er niet zo'n moeite mee, daar ga je niet elke week heen. Een restaurant of sportschool zie ik daarentegen als een 'basisvoorziening'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

hoevenpe schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:27:
[...]

Het wetsvoorstel waar gisteren de motie over ging heeft het echter over: cultuur, sport, horeca, jeugd, onderwijs, etc.

Als het echt alleen om grote evenementen (1000+ bezoekers) zou gaan dan had ik er niet zo'n moeite mee, daar ga je niet elke week heen. Een restaurant of sportschool zie ik daarentegen als een 'basisvoorziening'.
Het is niet alsof die sectoren verplicht worden he, ze mogen zelf ervoor kiezen.
Als ze liever dicht willen blijven, prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
alexbl69 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:19:
[...]

De motie gaat over de combinatie met testen. De kieswijzer gaat over enkel vaccinatie. Dat is hier nu al een paar keer langsgekomen. Waarom wil je dat niet aannemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

D-e-n schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:13:
[...]

De motie gaat over de combinatie met testen. De kieswijzer gaat over enkel vaccinatie. Dat is hier nu al een paar keer langsgekomen. Waarom wil je dat niet aannemen?
Je hoeft niet zo vol op het orgel te gaan: als je het RTL-debat vorige week gezien hebt dan heb je kunnen zien dat GL, SP, VVD en CDA fel tegen dat D66-plan waren, ook nadat Kaag het "combinatie met testen"-verhaal had gehouden. Die draai is dan ook echt niet te verantwoorden.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Ankona schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:37:
Het CDA heeft een traditionele achterban, de agrariërs, aardig in de steek gelaten door mee te stemmen met de stikstof maatregelen en CETA en voorstander te zijn om veel landbouwgrond op te offeren voor de bouw van woningen, mega-zonneparken, datacenters etc. Dat kost hun gewoon zetels.
Het kost ze in ieder geval één stem:
CDA-prominent Henk Bleker stapt over naar Forum voor Democratie

Op een FvD-bijeenkomst in Sneek zal de voormalig staatssecretaris van Landbouw zijn steun uitspreken voor de partij van Thierry Baudet. Vooral de gevolgen van de ’EU-dwangbuis’ voor de landbouw zijn voor Bleker de reden om deze beweging te maken. De oud-bewindsman is voor een ’intelligente Nexit’. Hij is bovendien tegen de ’doorgeschoten klimaatplannen’ waarvoor ook het CDA tekent.

De kiem voor zijn EU-standpunt is naar eigen zeggen gelegd toen hij zelf staatssecretaris was en hij zich in Brussel minister mocht noemen. „Daar zaten dan 28 ministers bij elkaar met ieder vijf adviseurs. De dieren en de weilanden waren daar zó ver weg, dat ik dacht: hier kunnen nooit goeie oplossingen vandaan komen. De EU is opgericht voor de voedselproductie, maar inmiddels is Europees landbouwbeleid overgenomen door natuur- en klimaatfanaten. De reacties van Britse boeren na de Brexit zijn veelzeggend: de EU gaf meer lasten dan lusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:39:
[...]

Het kost ze in ieder geval één stem:

[...]
Bleeker heb ik altijd al een cabaretfiguur gevonden maar nu stapt hij dus over op een partij met liefhebbers van complottheorieën en rechtsextremisme die de boeren miljarden aan Europese subsidie door de neus wil boren? Schiet mij maar lek....

Gaan we overigens nog naar het cabaret kijken vanavond? Wilders en Rutte voeren hun bekende good cop versus bad cop toneelstukje op bij de NPO en Jinek heeft bedacht dan Baudet tegenover Azarkan te moeten zetten. Pure scoringsdrift schijnt boven de inhoud te gaan kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009

WhySoSerious

Be the change.

D-e-n schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:48:
[...]

Gaan we overigens nog naar het cabaret kijken vanavond? Wilders en Rutte voeren hun bekende good cop versus bad cop toneelstukje op
De standaardprikkels en truukjes worden al weer gebruikt ja...

Ok, het kan nog een stapje erger...

[ Voor 6% gewijzigd door WhySoSerious op 11-03-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Arme Farid, zit er erbij en keek er naar. Verder lijkt Thierry goed eea van Trump afgekeken te hebben. De parallellen zijn onmiskenbaar, debattechnieken met projectie en slachtofferrol, het wegzetten van de media, verkiezingsfraude. Ik ben wel benieuwd hoeveel invloed de rechts Amerikaanse denktanks hebben op FvD.

En ergens vermoed ik dat hij toch weer een hoop stemmen gaat behalen meer dan we verwachtten.

[ Voor 16% gewijzigd door Miki op 11-03-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
D-e-n schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:48:
[...]
Gaan we overigens nog naar het cabaret kijken vanavond? Wilders en Rutte voeren hun bekende good cop versus bad cop toneelstukje op bij de NPO en Jinek heeft bedacht dan Baudet tegenover Azarkan te moeten zetten. Pure scoringsdrift schijnt boven de inhoud te gaan kennelijk.
Ik heb op dit moment Jinek aanstaan. Het gaat op dit moment over die racistische berichtjes die Baudet zou hebben / heeft verstuurd. Jinek en Azarkan proberen naast dit onderwerp van alles te vragen, maar het lijkt dat Baudet om veel dingen heen praat. Hij probeert ook in een slachtofferrol te kruipen.

Als ik op Twitter zit, zie ik bij de trendings regelmatig pro FvD hastags, maar ook hashtags die heel anti FvD zijn. Ik zit niet heel erg in de verkiezingen, maar waarom is dit eigenlijk bijna dagelijks het geval met FvD op Twitter? Ik heb dit volgens mij nog nooit eerder gezien rondom verkiezingen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:09

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Is er, behalve PVV en FvD, eigenlijk nog 'n (linkse) partij die tegen de vergaande coronamaatregelen zijn?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Ik moet toegeven dat Azarkan het nog goed doet ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Laguna

Connaisseur

Ardana schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:34:
Is er, behalve PVV en FvD, eigenlijk nog 'n (linkse) partij die tegen de vergaande coronamaatregelen zijn?
Splinter, Piratenpartij, PvdD, Denk, Code Oranje, JA21, Libertaire partij, SGP en Lijst Henk Krol.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 22:42:
Ik moet toegeven dat Azarkan het nog goed doet ook.
Het verschil tussen iemand die pretendeert slim te zijn en iemand die dat daadwerkelijk is. Al zullen ze beide mijn stem nooit krijgen, Azarkan slaagt met vlag en wimpel. Baudet staat op het punt om in huilen uit te barsten, bizarre tv dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Wat waren Rutte en Wilders lief voor elkaar, ben bijna in slaap gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Azarkan weet het ook wel goed te verkopen, hij schijnt de lamp maar al te graag op de gediscrimineerde moslim.
Dat er door zijn achterban (lees: Turkse en Marokkaanse jongeren) gediscrimineerd wordt richting oa homo's, Joden en vrouwen hoor ik hem vrijwel nooit over, ik zou wel eens weten hoe hij daarover denkt.

De reactie van Thierry was inderdaad lachwekkend. Ik had even het idee dat ie de tafel over zou vliegen om Azarkan bij de stropdas te grijpen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:04:
Wat waren Rutte en Wilders lief voor elkaar, ben bijna in slaap gevallen.
Logisch, gedeelde agenda, gedeeld netwerk, gedeelde belangen. Twee handen op één buik. Een stem op de PVV is een stem ten gunste van de VVD.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
Superkiwi schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:13:
De reactie van Thierry was inderdaad lachwekkend. Ik had even het idee dat ie de tafel over zou vliegen om Azarkan bij de stropdas te grijpen.
Ik zat eigenlijk te wachten dat hij met zijn glas zou smijten. Hij had die wel regelmatig vast als hij een beetje boos werd.

Thierry heeft de studio van Jinek vroegtijdig verlaten.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

RobinNL schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:19:
[...]
Thierry heeft de studio van Jinek vroegtijdig verlaten.
Het was ook wel een behoorlijke anti-Baudet rede van Martijn...
Die man kan heel grappig zijn maar dit was best een sneue bedoening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Virtuozzo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:18:
Logisch, gedeelde agenda, gedeeld netwerk, gedeelde belangen. Twee handen op één buik. Een stem op de PVV is een stem ten gunste van de VVD.
Moet wel zeggen dat het B-merk best goed voor de dag kwam, Rutte duikt steeds voor de inhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
Superkiwi schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:21:
[...]

Het was ook wel een beetje een anti-Baudet rede van Martijn...
Die man kan heel frappig zijn maar dit was best een sneue bedoening.
Hij was zeker anti-Baudet en ik ben zelf ook niet echt fan van Martijn, maar ik vond het ook niet volwassen van Baudet om zomaar weg te lopen.

Volgens mij zag ik wel bijna de tranen in de ogen van Baudet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

RobinNL schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:23:
[...]
Bijna?
Hij had het zichtbaar zwaar.

De 20 zetels die hij verwacht lijkt me wel een redelijke zelfoverschatting trouwens.

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 11-03-2021 23:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:44
(Bij Jinek zonet) Thierry zette zichzelf vrijwel de hele uitzending zelf voor schut, maar die Martijn zat hem letterlijk minuten lang belachelijk te maken. Elke 'grap' dezelfde inhoud: "FvD is afgeschreven".
Moet zeggen, Thierry is daar terecht weggelopen. Beschamend niveau, ik denk dat Martijn daar ook nog wel flink wat kritiek op krijgt en vond het daarbij teleurstellend dat Eva zelf het blijkbaar prima en normaal vond om een gast zo hard voor lul te laten zetten.
Azarkan was sterk, alleen jammer dat hij met oogkleppen werkt. Wel een intelligent persoon en goed spreker, maar ik zou er nooit op stemmen (...denk ik).

Altijd VVD gestemd. Niet altijd heel blij met het resultaat daarvan. Dit keer overweeg ik Volt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
RobinNL schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:23:
[...]

Hij was zeker anti-Baudet en ik ben zelf ook niet echt fan van Martijn, maar ik vond het ook niet volwassen van Baudet om zomaar weg te lopen.

Het stomme daaraan is, is dat hij hiermee precies krijgt wat hij wil. Het beeld dat de media tegen hem en FvD is wordt hiermee versterkt en past bij zijn campagne om in slachtofferrol te kunnen duiken.
Superkiwi schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:26:
[...]

Bijna?
Hij had het zichtbaar zwaar.

De 20 zetels die hij verwacht lijkt me wel een redelijke zelfoverschatting trouwens.
20 is misschien wat teveel maar ik vermoed dat hij het beter gaat doen dan de huidige peilingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:35
Stiekem wel genoten van de laatste minuten Jinek, al ging dat te ver.

Was niet nodig, zette zichzelf al flink slecht neer. Niet dat het zijn achterban iets uit maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Verwacht dat dit Thierry eerder stemmen oplevert dan kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:21:
[...]

Moet wel zeggen dat het B-merk best goed voor de dag kwam, Rutte duikt steeds voor de inhoud.
Ingebouwde wet remmende voorsprong. Als je methodologie enkel focus op de meta arena toestaat, dan zijn er altijd grenzen aan hoe lang actoren op het macro niveau de functie kunnen continueren.

Is er dan sprake van condities waarbij de effectiviteit van de methodologie onder druk staat, ongeacht het hoe en waarom, dan gaat dat klokje harder tikken. Niet sneller, maar harder, en dus meer zichtbaar.

Dat is dan ook waarom dit “debat” zo goed gecoördineerd was. Het kan en mag niet gaan over dat wat zichtbaar wordt, dus gecoördineerde focus op verhaal en arena.

Kijk hier, het verhaal, het normaal. Stem X.
Kijk hier, de kritiek, de correctie. Stem Y.

En niet F of G.

We hebben in het verleden al eens meegemaakt dat Wilders goed wist wat zijn rol betreft en dat hij uitstekend weet waar te raken mocht hij niet mee kunnen gaan - dat infameuze moment van “doe normaal” (technisch een gruwelijk schot voor de boeg, en het enige moment ooit van potentiële confrontatie tussen PVV en VVD). Wel nu, verkiezingsdebat. Zichtbare uitdaging wet remmende voorsprong. Wilders had met gemak ruimte kunnen nemen of zelfs forceren. Hij koos er niet enkel voor om dat niet te doen. Hij koos er ook voor om te voldoen aan wat voor Mark de vereisten van messaging waren.

Tekenend. Maar inderdaad, er was wel iets in beeld. Nu zou ik niet zeggen dat het B merk beter voor de dag kwam. Het is veel eerder zo dat het A merk gewoon ongeschikt is voor het leveren van echt werk conform vereisten van collectieve continuïteit. Het is echter nog niet zo dat het ook echt duidelijk is in beeld dat het A merk zich gewoon niet kan veroorloven op macro en micro niveau de schouders er onder te zetten, en dat het dit weigert puur voor eigen continuïteit.

Daarmee is het wel een stuk slapper. Daarmee steekt het B merk meer af.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Superkiwi schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:21:
[...]

Het was ook wel een behoorlijke anti-Baudet rede van Martijn...
Die man kan heel grappig zijn maar dit was best een sneue bedoening.
Probleem is echter dat dit werkt, het levert op. Er wordt bewust ingezet op prikkelen, normaliseren en dan de slachtofferrol.

Om eerlijk te zijn, hier zou heel nuchter de Tolerantie Paradox van Karl Popper toegepast moeten worden. Lang verhaal kort: in een open en tolerante samenleving moet je dat wat zich daar tegen richt buiten paden van en naar macht houden anders vernietigt het uiteindelijk altijd (inderdaad zonder enige historische uitzondering) dat open en tolerante bestel.

Dus, niet meer op TV uitnodigen. Media hebben in ons bestel ook een rol, net als politiek, net als de burger. Dat heet de vierde macht.

We zouden eens mogen kijken naar de landen waar men die lessen vergeten is, en zien hoe men er daar aan toe is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:35
Virtuozzo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:39:
[...]

Ingebouwde wet remmende voorsprong. Als je methodologie enkel focus op de meta arena toestaat, dan zijn er altijd grenzen aan hoe lang actoren op het macro niveau de functie kunnen continueren.

Is er dan sprake van condities waarbij de effectiviteit van de methodologie onder druk staat, ongeacht het hoe en waarom, dan gaat dat klokje harder tikken. Niet sneller, maar harder, en dus meer zichtbaar.

Dat is dan ook waarom dit “debat” zo goed gecoördineerd was. Het kan en mag niet gaan over dat wat zichtbaar wordt, dus gecoördineerde focus op verhaal en arena.

Kijk hier, het verhaal, het normaal. Stem X.
Kijk hier, de kritiek, de correctie. Stem Y.

En niet F of G.

We hebben in het verleden al eens meegemaakt dat Wilders goed wist wat zijn rol betreft en dat hij uitstekend weet waar te raken mocht hij niet mee kunnen gaan - dat infameuze moment van “doe normaal” (technisch een gruwelijk schot voor de boeg, en het enige moment ooit van potentiële confrontatie tussen PVV en VVD). Wel nu, verkiezingsdebat. Zichtbare uitdaging wet remmende voorsprong. Wilders had met gemak ruimte kunnen nemen of zelfs forceren. Hij koos er niet enkel voor om dat niet te doen. Hij koos er ook voor om te voldoen aan wat voor Mark de vereisten van messaging waren.

Tekenend. Maar inderdaad, er was wel iets in beeld. Nu zou ik niet zeggen dat het B merk beter voor de dag kwam. Het is veel eerder zo dat het A merk gewoon ongeschikt is voor het leveren van echt werk conform vereisten van collectieve continuïteit. Het is echter nog niet zo dat het ook echt duidelijk is in beeld dat het A merk zich gewoon niet kan veroorloven op macro en micro niveau de schouders er onder te zetten, en dat het dit weigert puur voor eigen continuïteit.

Daarmee is het wel een stuk slapper. Daarmee steekt het B merk meer af.
Wat zeg je? 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Virtuozzo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:39:
Wilders had met gemak ruimte kunnen nemen of zelfs forceren. Hij koos er niet enkel voor om dat niet te doen. Hij koos er ook voor om te voldoen aan wat voor Mark de vereisten van messaging waren.
Rutte bood hem ook een opening, als Wilders na de verkiezingen excuses voor 'minder minder' en de breuk van 2012 aanbied is hij blijkbaar weer welkom aan tafel.

Dat vond ik wel opvallend, een openlijke waarschuwing aan Klaver en Ploumen dat ze hun hand niet moeten overspelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zie Thierry liever gaan dan komen... maar het korte fragment van die Martijn wekte haast sympathie voor Baudet bij me op.

En dat neem ik die spreker kwalijk :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 23:35
Is dit nu ergens terug te zien? Heb het gemist helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
Ongetwijfeld. Ik heb het eerder in 2002 gezien en toen hielden we er een dode aan over. Wat een verschil met eerdere afleveringen waarbij de uitzending vooruit kabbelde en er vooral geen discussie mocht ontstaan. Ik zat dit met plaatsvervangende schaamte te kijken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

hoevenpe schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:54:
[...]

Rutte bood hem ook een opening, als Wilders na de verkiezingen excuses voor 'minder minder' en de breuk van 2012 aanbied is hij blijkbaar weer welkom aan tafel.

Dat vond ik wel opvallend, een openlijke waarschuwing aan Klaver en Ploumen dat ze hun hand niet moeten overspelen.
Alsof Wilders dat ooit gaat doen.

Het is een prima tactiek om de "Rutte is niet democratisch"-roepers wind uit de zeilen te nemen, en Ploumen en Klaver moeten wel gek zijn om dat niet te zien.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Miki schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:35:
[...]

20 is misschien wat teveel maar ik vermoed dat hij het beter gaat doen dan de huidige peilingen.
Ik betwijfel het.
Als je naar oa sociale media kijkt zou je denken van wel maar dat is dan ook precies het platform waar zijn achterban luidkeels aanwezig is. De stille meerderheid zul je daar niet zo snel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
En ondertussen is Rutte 4 al bijna klaar...
Segers sluit snelle formatie met huidige coalitie niet uit

ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers sluit niet uit dat de huidige coalitiepartijen na de Tweede Kamerverkiezingen van volgende week opnieuw met elkaar in zee gaan, gezien de noodzaak om in coronatijd snel een nieuw kabinet te vormen. Dat heeft hij gezegd tijdens een livesessie op Instagram.

Segers verwacht dat het politieke landschap verder versnipperd zal raken. "Maar het zou ook kunnen dat de huidige coalitie een meerderheid heeft. En dat er dan wat druk komt op die vier partijen om te zeggen: ja, hou elkaar dan maar vast en ga maar door, omdat je dan ook sneller tot een akkoord zou kunnen komen."
Gelukkig begint morgen het F1 seizoen weer, dat is een stuk spannender dan deze verkiezingen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Kyumia schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:57:
De herhaling van Jinek is zojuist begonnen op RTL4 ;)

De kans dat we straks gewoon weer VVD/CDA/D66/CU krijgen acht ik vrij groot.
Daarbij moet ik zeggen dat ik dat niet per se een slechte zaak vind, al zou ik een PVV (als ze op hun extreme punten wat zouden indammen) graag mee zien regeren.

[ Voor 35% gewijzigd door Superkiwi op 12-03-2021 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Kyumia schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:57:
Via Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Señor Sjon schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:59:
Ik zat dit met plaatsvervangende schaamte te kijken.
De nabeschouwing van Pauw ging ook nog los op Forum met een flauwe parodie op het einde, sneu en het werkt imo averechts.
Superkiwi schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:02:
De herhaling van Jinek is zojuist begonnen op RTL4 ;)
Pak er een biertje bij, het is tenslotte het 'kroeg' draadje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Virtuozzo schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:43:
[...]

Dus, niet meer op TV uitnodigen. Media hebben in ons bestel ook een rol, net als politiek, net als de burger. Dat heet de vierde macht.
Eens, maar er werd nu in elk geval weerwoord gegeven richting Baudet. In het verleden was het bij Jinek toch vooral "gezellig".
hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:00:
En ondertussen is Rutte 4 al bijna klaar...
Dat is ook de reden dat ik het uitschreeuw van ergernis als linkse kiezers Kaag overwegen. Daar heb je vanuit dat oogpunt niks aan.
hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:05:
[...]

De nabeschouwing van Pauw ging ook nog los op Forum met een flauwe parodie op het einde, sneu en het werkt imo averechts.
Dat vraag ik me af. Die parodie was overbodig maar zijn trouwe volgers haal je toch niet over. En als je hem uitnodigt dan ontkom je niet aan zijn dubieuze kanten. Ja, en dan wordt hij boos.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat hij bij Jinek modale kiezers heeft overgehaald. Hij kwam toch vooral over als een sneu figuur die niet helemaal oké is.

[ Voor 30% gewijzigd door D-e-n op 12-03-2021 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:05:
[...]

Eens, maar er werd nu in elk geval weerwoord gegeven richting Baudet. In het verleden was het bij Jinek toch vooral "gezellig".
Behalve als er een rechtse politicus aanschoof. Ik snap het wel dat zij het steeds vaker later afweten bij NPO programma's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:05:
[...]

[...]

Dat is ook de reden dat ik het uitschreeuw van ergernis als linkse kiezers Kaag overwegen. Daar heb je vanuit dat oogpunt niks aan.
Dit was meer een roast, maar dan zonder de humor. Je gaat toch niet minutenlang iemand op de man affakkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Superkiwi schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:08:
[...]

Behalve als er een rechtse politicus aanschoof. Ik snap het wel dat zij het steeds vaker later afweten bij NPO programma's.
Het contrast was groot toen Rutte/Kaag e.d. er van de week zaten te keuvelen over Rutte IV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Señor Sjon schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:09:
[...]

Het contrast was groot toen Rutte/Kaag e.d. er van de week zaten te keuvelen over Rutte IV.
Die moeten straks natuurlijk samen regeren, Baudet en Azarkan hoeven dat niet.
Daarnaast komen Rutte en Kaag wat vriendelijker over in het gesprek dan een Azarkan of Baudet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Superkiwi schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:11:
Daarnaast komen Rutte en Kaag wat vriendelijker over in het gesprek dan een Azarkan of Baudet.
Kijk naar de herhaling, tot nu toe lijken Baudet en Azarkan het redelijk goed met elkaar te kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verandert nog wel. Heel veel same old, same old.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Superkiwi schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:08:
[...]

Wilders wil nooit komen maar rechtse politici als Rutte hebben het toch altijd gezellig hoor, zowel bij Op1 als RTL.

Baudet moet je niet beschouwen als "rechtse politicus". En aangezien hij boos wordt bij elke kritiek heb je het als journalist gewoon slecht gedaan als het met Baudet "gezellig" is.

@Señor Sjon
Ik vind Koning nooit grappig en dat was hij nu ook niet echt. Dat deed Lubach met "de broer van" dan een stuk beter. Maar het ging mij meer om het interview ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:09

Flo

Bart-Willem schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:30:
[...]

***members only***
Hoe zit dat dan met een (her)besmetting met corona? Loop je dan ook niet het risico om weer ziek te worden of misschien zelfs ernstiger ziek?

Het is nog niet onomstotelijk bewezen maar er is toch best wat hoop dat gevaccineerden het coronavirus op zn minst veel minder makkelijk verspreiden. Dan zit je toch liever tussen een club mensen die gevaccineerd of getest zijn dan in een groep waarvan je geen idee hebt of er wat tussen zitten die met vieze vingers en wat niezen en hoesten jou en je partner relatief makkelijk infecteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Señor Sjon schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:14:
Verandert nog wel. Heel veel same old, same old.
Implosie na het interview met Hiddema, car-crash in slowmotion.

Bijna letterlijk dezelfde tekst als Trump, 'ik ben de minst racistische persoon van Nederland'...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:14:
[...]
(...) maar rechtse politici als Rutte hebben het toch altijd gezellig hoor, zowel bij Op1 als RTL.
Nogal wiedes als je zoals Wilders en Baudet de vinger nooit op de zere plek wil (of durft) te leggen.
Als Rutte wat vaker kritiek op de toch ietwat mislukte multiculti samenleving zou hebben zou hij daar ook wat minder gezellig zitten. Dat lijkt echter iets waar bepaalde partijen en talkshowhosts hun vingers niet aan willen branden. Het mijden van bepaalde issues die ook leven in een deel van de samenleving weegt zwaarder dan het label 'racist' opgeplakt krijgen.

Dat gezegd hebbende vind ik gezelligheid met politici bij programma's als OP1 en Jinek ook wel eens verfrissend. Een normaal gesprek met zulke mensen doet je die mensen vaak op een andere manier leren kennen. Het hoeft niet altijd over hun partij en/of standpunten te gaan.
Dát gezegd hebbende: de vrijdagavond sla ik OP1 toch liever over. Paul de Leeuw is me een stap te ver :P

[ Voor 21% gewijzigd door Superkiwi op 12-03-2021 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
Miki schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 23:35:
[...]

Het stomme daaraan is, is dat hij hiermee precies krijgt wat hij wil. Het beeld dat de media tegen hem en FvD is wordt hiermee versterkt en past bij zijn campagne om in slachtofferrol te kunnen duiken.
Ik zat echt precies hetzelfde te denken. Het zou me niet verbazen als dit morgen al "groot nieuws" is bij FvD (aanhangers) op social media om extra stemmen proberen te krijgen.

Aan het begin van de uitzending zei hij nog dat hij in een NOS studio zat (of iets in die richting). Jinek heeft hem natuurlijk verbeterd hierop. We weten zijn mening inmiddels over de NOS. Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen, maar Baudet begon hiermee de vijandige sfeer. De hele uitzending heeft hij het niet al te makkelijk gehad. Azarkan viel Baudet goed aan naar mijn gevoel. Ik ben zelf niet iemand die op DENK of FvD zou stemmen, maar ik geef de winst vanavond aan Azarkan. De slachtofferrol van Baudet vind ik gewoon niks.

En Martijn heeft het inderdaad even keihard afgemaakt. Die gaat vast nog wel wat horen hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyumia
Nou ik kijk nu de herhaling, wat verschrikkelijk zeg. Continu dat erdoorheen getetter van die Jinek, bah. Baudet kan niet eens iets uitleggen. Continu dit gedram ben ik ook een beetje klaar mee, gezeur over 'appjes' en 'racisme' wat ie in 100 andere programma's al heeft toegelicht, jeetje wat een aanfluiting. Zo is er toch ook 0 aandacht voor hun visie en standpunten...

Oeioei, die sneren en die 'peiling'-diagrammen, manieren van verwoorden, erg slinks.

[ Voor 10% gewijzigd door Kyumia op 12-03-2021 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat was ook niet de scope van de uitzending. Maar goed, als Baudet een visitekaartje met cabaretier heeft, kan je blijkbaar wel alles zeggen. :X Wat een vuilnis kwam daaruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Flo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:23:
[...]

Hoe zit dat dan met een (her)besmetting met corona? Loop je dan ook niet het risico om weer ziek te worden of misschien zelfs ernstiger ziek?

Het is nog niet onomstotelijk bewezen maar er is toch best wat hoop dat gevaccineerden het coronavirus op zn minst veel minder makkelijk verspreiden. Dan zit je toch liever tussen een club mensen die gevaccineerd of getest zijn dan in een groep waarvan je geen idee hebt of er wat tussen zitten die met vieze vingers en wat niezen en hoesten jou en je partner relatief makkelijk infecteren?
Sommigen met herbesmetting worden minder ziek, anderen juist zieker. Ik ga het risico niet nemen en we houden ons al ultrastreng aan de voorgeschreven maatregelen.

De discussie "wel of niet gevaccineerd" om tussenin te zitten boeit ook niet: je hoopt / moet ervan uitgaan dat mensen zich gewoon aan de voorgeschreven regels houden. Nou is dat natuurlijk naïef met 5000 besmettingen per dag, maar ik hou hoop. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
@Superkiwi
Baudet heeft keer op keer geflirt met neonazistische woorden, heeft uitgebreide ontmoetingen gehad met white supremacists, heeft IQ in verband gebracht met huidskleur en heeft journalisten zodanig bejegend dat ze bedreigd worden. Dat heeft geen ruk te maken met kritiek op integratie of migratie. Dat kan prima namelijk, maar dan wel zonder de racistische, fascistische bullshit die Baudet uitkraamt.

En of zijn aanhangers het nu wel of niet fijn vinden, als zo iemand voor je zit is het je taak als journalist om dat aan te kaarten. We zouden het tenslotte ook raar vinden als een Nederlandse journalist Erdogan zou interviewen zonder over zijn dictatoriale neigingen te hebben

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 12-03-2021 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:23:
[...]

Implosie na het interview met Hiddema, car-crash in slowmotion.

Bijna letterlijk dezelfde tekst als Trump, 'ik ben de minst racistische persoon van Nederland'...
Samenvatting: "het is écht óngelooflijk enzovoorts enzovoorts" en dan de benen nemen. :P

Al was het dit keer wel terecht, die Martijn Koning is het label "cabaretier" niet waard. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Dit is wel een stuk amusanter dan het debat tussen Rutte en Wilders... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:34:
Dit is wel een stuk amusanter dan het debat tussen Rutte en Wilders... ;)
Ik dacht dat na de Nieuwsuur-uitzending met Klaver het niet meer erger kon, maar kennelijk dus wel! :')

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Dat die Martijn Koning geen humor heeft weten we toch al langer maar laten we het nu niet gaan opnemen voor iemand die alle kenmerken heeft van een narcistische fascist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:33:
@Superkiwi
Baudet heeft keer op keer geflirt met neonazistische woorden, heeft uitgebreide ontmoetingen gehad met white supremacists, heeft IQ in verband gebracht met huidskleur en heeft journalisten zodanig bejegend dat ze bedreigd worden. Dat heeft geen ruk te maken met kritiek op integratie of migratie. Dat kan prima namelijk, maar dan wel zonder de racistische, fascistische bullshit die Baudet uitkraamt.

En of zijn aanhangers het nu wel of niet fijn vinden, als zo iemand voor je zit is het je taak als journalist om dat aan te kaarten.
Zie vorige modbreak(s), de discussie over ras/IQ/etc gaan we hier niet inhoudelijk voeren.

[ Voor 38% gewijzigd door defiant op 12-03-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:33:
@Superkiwi
Baudet heeft keer op keer geflirt met neonazistische woorden, heeft uitgebreide ontmoetingen gehad met white supremacists, heeft IQ in verband gebracht met huidskleur
Ontmoetingen met mensen met bepaalde overtuigingen zeggen niets over de overtuigingen van de persoon zelf.
Baudet trekt nationalisten aan, Denk trekt Grijze Wolven sympathistanten aan, Simons trekt Black Power sympathisanten aan.

IQ en huidskleur met elkaar in verband brengen is fout, dat ben ik 100% met je eens.
Al zal hij vast wel een of andere statistiek gevonden hebben die dit aantoont.
*edit
Wat @Kyumia hierboven zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:37:
Dat die Martijn Koning geen humor heeft weten we toch al langer maar laten we het nu niet gaan opnemen voor iemand die alle kenmerken heeft van een narcistische fascist.
Floor Bremer die aan tafel zat distantieert zich van deze 'komiek', heb het nog niet gezien maar was blijkbaar echt heftig:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik Denk dat Azarkan ook weg was gelopen als Martijn zich op dezelfde manier tegen hem had gekeerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
@Kyumia @Superkiwi
Ten eerste: rassen bestaan eigenlijk niet. Je hebt één ras: het menselijk ras. Daarbinnen zijn een heleboel tinten grijs.

Ten tweede: Baudet is politicus en geen wetenschapper. Een politicus wil dingen bereiken. En als een politicus onderscheid maakt tussen mensen van verschillende kleur wil hij daar kennelijk wat mee. Dat is niet vrijblijvend.

Verder zijn er ontmoetingen en ontmoetingen. Als jij vier of vijf uur met één van de grootste white power vertegenwoordigers gaat babbelen is dat niet zomaar een ontmoeting. Het is ook niet dat hij als tegenactie vijf uur aan tafel zit met communistische groeperingen om ook even lekker ideeën uit te wisselen. Dus die vlieger gaat echt niet op.

Je kunt je kop in het zand willen steken maar Baudet heeft die sympathieën gewoon.

@hoevenpe
Lekker dat je losgaat op een slechte komiek. Leuk om dat maar weer als excuus voor Baudet te gebruiken. Maar even terug naar de inhoud die ervoor zat. Zag jij een normaal politicus die het gewoon goed voor heeft met Nederland?

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 12-03-2021 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Nu online
hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:46:
[...]

Floor Bremer die aan tafel zat distantieert zich van deze 'komiek', heb het nog niet gezien maar was blijkbaar echt heftig:
[Embed]
Ik zit die reacties onder de tweet even te lezen. Twitteraars gaan ook massaal los op haar. Soms vraag ik me echt af in wat voor wereld we zijn beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:54:
@Kyumia @Superkiwi
Ten eerste: rassen bestaan eigenlijk niet. Je hebt één ras: het menselijk ras. Daarbinnen zijn een heleboel tinten grijs.
Ondanks dat je gelijkt hebt geef je hiermee aan dat racisme (zoals wij het woord gebruiken) per definitie niet bestaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 12-03-2021 01:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Zag jij een normaal politicus die het gewoon goed voor heeft met Nederland?
Als je als Jinek iemand uitnodigt moet je die persoon wel een beetje fatsoenlijk behandelen, Baudet heeft geen slechte komiek nodig om zichzelf belachelijk te maken.

De sfeer in deze aflevering is buitengewoon fel en dat maakt Baudet 'menselijker' dan goed is, heb bijna medelijden met hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jammer van die super gênante vertoning van De Koning, dat gaat nu ook alle (terechte) ophefaandacht krijgen. Terwijl het (wederom) hard door de mand vallen van Baudet dankzij een rustige en scherpe Azarkan de conclusie had moeten zijn. Dit is gunstig voor de FvD, Martijn bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Het is ook niet dat hij als tegenactie vijf uur aan tafel zit met communistische groeperingen om ook even lekker ideeën uit te wisselen.
Als dat nodig is voor jou om hem niet als racist te zien ligt het probleem volgens mij hij jouw interpretatie van zijn acties ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
hoevenpe schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 01:00:
[...]

Als je als Jinek iemand uitnodigt moet je die persoon wel een beetje fatsoenlijk behandelen, Baudet heeft geen slechte komiek nodig om zichzelf belachelijk te maken.

De sfeer in deze aflevering is buitengewoon fel en dat maakt Baudet 'menselijker' dan goed is, heb bijna medelijden met hem.
Die komiek was inderdaad overbodig maar de vraag is dus of Baudet moet uitnodigen in de wetenschap dat het gesprek nooit en te nimmer netjes journalistiek kan verlopen. Want dat wil Baudet helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Nu online
D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 01:05:
[...]

Die komiek was inderdaad overbodig maar de vraag is dus of Baudet moet uitnodigen in de wetenschap dat het gesprek nooit en te nimmer netjes journalistiek kan verlopen. Want dat wil Baudet helemaal niet.
Dat wilt hij wel, maar als je aan 4 kanten word aangevallen schiet het niet echt lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
@Kyumia @Superkiwi

Ten tweede: Baudet is politicus en geen wetenschapper. Een politicus wil dingen bereiken. En als een politicus onderscheid maakt tussen mensen van verschillende kleur wil hij daar kennelijk wat mee. Dat is niet vrijblijvend.

Verder zijn er ontmoetingen en ontmoetingen. Als jij vier of vijf uur met één van de grootste white power vertegenwoordigers gaat babbelen is dat niet zomaar een ontmoeting. Het is ook niet dat hij als tegenactie vijf uur aan tafel zit met communistische groeperingen om ook even lekker ideeën uit te wisselen. Dus die vlieger gaat echt niet op.

Je kunt je kop in het zand willen steken maar Baudet heeft die sympathieën gewoon.

@hoevenpe
Lekker dat je losgaat op een slechte komiek. Leuk om dat maar weer als excuus voor Baudet te gebruiken. Maar even terug naar de inhoud die ervoor zat. Zag jij een normaal politicus die het gewoon goed voor heeft met Nederland?
Precies, dat was ik vergeten. Als je wil dat immigratie en integratie lukt dan zou het iedereen sieren als we ongeveer op 1 lijn liggen of dat immigranten zich willen aanpassen. Ik ben sterk voorstander van een immigratiebeleid waarbij immigranten niet alleen de vruchten plukken van wat er al gebouwd is, maar ook iets komen brengen naar/aan de maatschappij (en dus ook indirect voorstander van een Australisch immigratiebeleid). Wanneer iemand ongeschoold is, ongeïnteresseerd is, weigert de taal te leren en vervolgens wel immigreert en de volledige uitkering komt trekken omdat het geld in Nederland toch gratis voor ze is, dan hoef ik ze hier niet te hebben, punt. Ik wil daar niet voor betalen. AOW? Prima, WW? Prima, AOV? Helemaal goed.

*knip*

Zie vorige modbreak, de IQ/ras/etc discussie gaan we hier niet voeren.

[ Voor 7% gewijzigd door defiant op 12-03-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
D-e-n schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 01:05:
Dan moet je hem inderdaad niet uitnodigen, als je als Jinek ervoor kiest dat wel te doen dan werkt dit format averechts.

Dit was een roast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Superkiwi schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 01:04:
[...]

Als dat nodig is voor jou om hem niet als racist te zien ligt het probleem volgens mij hij jouw interpretatie van zijn acties ;)
Waarom zou een politicus gaan praten met een club die wil dat alle donkere mensen het land (in dit geval de VS) uit zouden moeten? Daar kan maar één reden voor zijn: hij heeft er sympathie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Niet op reageren, maak een TR aan.

[ Voor 100% gewijzigd door defiant op 12-03-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
Niet op de man spelen s.v.p.

[ Voor 92% gewijzigd door defiant op 12-03-2021 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
saveljos schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 01:07:
[...]

Dat wilt hij wel, maar als je aan 4 kanten word aangevallen schiet het niet echt lekker op.
Hij wordt aangevallen omdat de meerderheid van de weldenkende mensen niks met zulk kwaadaardig gedachtengoed heeft. Als Poetin in de studio zit heeft hij ook geen vriendjes.
Pagina: 1 ... 11 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Knutsel zelf: https://www.coalitiechecker.nl/