Heb ik niet opgewacht, mail kwam nadat ik al vertrokken was, nadat bij navraag de verrekening van EB van de postieve facturen met de negatieve facturen in spaarpotje het jaar erop hoe met elkaar in detail verrekend zou worden, wel antwoord maar werd niet op ingegaan, Met wel te betalen positieve facturen en negatiieve facturen in spaarpotje (2x all in kosten van de afname) bij Tibber, is het niet geruststellend dat het nodig is voor voldoende werkkapitaal, dat ik niet gewacht heb op de invoering
En bij Tibber is de klant juist degene die al het liquide voordeel houdt. Geen voorschot, maar maandelijk achteraf afrekenen wat je verbruik en opwek van de voorgaande maand was.
Misschien eens het afname/terugleverprofiel van een all-electric met PV & Thuisaccu eens bestuderen (zie mijn onderschrift.)
Bij ZP is incl voorschot van April €737.31 voor ~ €1300 (
€780-800 aan EB met BTW) bij Tibber die incl Maart welke het kantelpunt is naar negatieve facturen t/m september (Maart zal rond nul +/-€20 liggen)
Het ligt natuurlijk anders als saldeerperiode eerder in 3e kwartaal of 2e kwartaal van het jaar start
Geen zorg, als Tibber geen beleidswijzingen heeft staat deze van 1aug of 1-sept '25 voor 11 maanden nog op programma als ik door nul ga. De 11 maanden heeft niets met Tibber te maken, maar om saldeerperiode eerder te laten starten richting Juli, zodat ik nog kan salderen de afname nov&dec 2026.
Plus bij een overschot op contractjaarbasis krijg je iedere maand over je gehele teruglevering de energiebelasting gewoon terugbetaald die je na 12 maanden en een aantal weken pas terug hoeft te betalen.
De IT voor de jaarrekenig zal Tibber inmiddels wel op orde hebben, de vorige kreeg ik nog teveel ontvangen EB & BTW, geschonken.
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant