ErnstH schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:30:
[...]
Wat is het probleem precies? Ik lees hem dat als je weggaat, je de korting pro rata krijgt uitgekeerd. Of dacht je dat de korting al elke maand afzonderlijk uitgekeerd zou worden?
Edit: daar ga ik tenminste zelf vanuit, ik heb zelf ook recht op deze 130 EUR korting (vorig jaar april afgesloten).
Ik vind het grootste probleem dat ze niet gewoon als onderdeel van de overeenkomst opnemen, maar eigenlijk zeggen: 'komt goed schatje' verwijzend naar een app die in hun beheer is en zonder toelihcting. Geen poot als gebruiker om op te staan.
Op energiekiezer staat er nul toelichting, op gaslicht.com dat het idd pro rata is, maar kwam nu (redelijk toevallig) deze pdf tegen:
https://v-assets.keuze.nl...Frank%20Energie%20(1).pdfDe éénmalige bonus wordt uitgekeerd op de eerste jaarnota wanneer je 12 volledige maanden
klant bent geweest van Frank en aan alle voorwaarden hebt voldaan. Indien je eerder vertrekt wordt
de bonus pro rata uitgekeerd op basis van het aantal volledig afgesloten maanden dat je klant bent
geweest.
maar ook de voorwaarde dat je ongeveer je aan je ingeschatte verbruik moet houden:
De hoogte van de bonus vind je terug in de app. De hoogte van de eenmalige bonus is afhankelijk
van het door jou ingeschatte verbruik van stroom en gas bij je aanmelding. Als je historische
jaarverbruik en daadwerkelijke verbruik behoorlijk afwijken van je zelf ingeschatte verbruik, dan kan
dit gevolgen hebben voor de hoogte van je eenmalige bonus en behoudt Frank zich het recht om
deze bonus eenzijdig te verhogen of verlagen.
@
Maasluip ik ben met je eens dat het heel normaal is dat een bonus pas bij uitzitten contract wordt uitgekeerd. Maar ik ging met Frank in zee omdat ik dacht dat het níet voor een jaar hoefde. Dynamisch contract is voor mij toch een beetje een experiment, en omdat ik weinig verbruik (1 MW/jaar) is de korting een significant deel van mijn stroomrekening
Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.