Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu
Yea, dat moet die uiteindelijk niet gaan doen, dus dat wordt wel effe zoeken ja.ArPi75 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:24:
[...]
Ik hoop dat je die paal ook in HA kan aansturen dan, want met je Sigen thuisbatterij die keuzes maakt en een paal die dat ook doet kan je alsnog vreemde zaken tegenomen (bijvoorbeeld het opsnoepen van alle energie die je batterij tegen 40 cent juist aan het net wil verkopen)
Maar over het algemeen zou de auto dan niet aan de lader hangen, denk ik.
Ik heb gemiddeld 2/3 laadmomenten in de week.
Dat is als ik thuiswerk in de middag of in het weekend.
Dus tegen de tijd dat het duur is zou de auto al vol moeten zijn.
Maar de paal is inderdaad ook via HA aan te sturen als het moet....
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Let op:
Lees aub eerst de Topic Start voor je een vraag stelt. Onder Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. staat een rekentool. Kom je er dan niet uit? Stel je vraag!
De energiemarkt is nu turbulent, dit topic is geen generieke chat hierover. Dit topic is strikt voor Day Ahead prijzen, aanbieders en ervaringen. Niet hoe je je P1-poort koppelt aan je domotica zodat je thuisaccu optimaal presteert.
Kijk bij uurprijzen goed of ze wel inclusief alle belastingen zijn, dat voorkomt teleurstellingen.
Zie ook de topic FAQ voor meer daarover en andere valkuilen.
Het vragen naar en aanbieden van referral codes is niet toegestaan. Zie ook de huisregels
Lees aub eerst de Topic Start voor je een vraag stelt. Onder Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic. staat een rekentool. Kom je er dan niet uit? Stel je vraag!
De energiemarkt is nu turbulent, dit topic is geen generieke chat hierover. Dit topic is strikt voor Day Ahead prijzen, aanbieders en ervaringen. Niet hoe je je P1-poort koppelt aan je domotica zodat je thuisaccu optimaal presteert.
Kijk bij uurprijzen goed of ze wel inclusief alle belastingen zijn, dat voorkomt teleurstellingen.
Zie ook de topic FAQ voor meer daarover en andere valkuilen.
Het vragen naar en aanbieden van referral codes is niet toegestaan. Zie ook de huisregels