Precies. Dat is dezelfde afweging die ik heb gemaakt.Jewie schreef op woensdag 11 december 2024 @ 21:56:
[...]
Dit vind ik een aparte opmerking. Het gaat niet erom wat een actueel contract kost, ook die is nu inderdaad hoger bij afsluiting. Maar in de zomer had je een gemiddelde prijs van ongeveer 20cent per kWh kunnen vastleggen voor een jaar, dat is relevant om naar te kijken als je nu opkijkt naar de hoge tarieven van vandaag en morgen.
Zelf heb ik komende februari een jaar dynamisch en dan ga ik de balans opmaken maar heb het vermoeden dat het uiteindelijk tientjeswerk is als ik alleen kan sturen op verbruikers als een vaatwasser, wasmachine en een droger. Dan is het leuk om in het voorjaar en zomer voor 15 cent (met belasting) de was te doen maar dat doe ik deze periode weer teniet. Dan kan ik maar beter een vaste prijs van 20-25 cent volgend jaar voor lief nemen.
Ik heb een EV maar de kosten daarvan krijg ik terug, kost me niks en ik verdien er niks aan.
Uiteindelijk kun je dus maar beperkt sturen met vaatwasser, wasmachine en droger. Ik zeg beperkt omdat ik de droger liever niet snachts laat draaien en je snachts maar 1 keer de wasmachine kan starten.
Dan zit de was ook nog een tijdje nat in de machine.
Na lang vergelijken was het inderdaad tientjes werk, wel vond ik het een leuke excercitie en helpt het je bewustzijn enorm als je dagelijks de dynamische prijzen opzoekt en zo de grootverbruikers inplant.
Maar ik ben dus idd in de zomer overgestapt en zit nu voor 20,4ct continu. En als de huidige prijzen die dan ben ik daar wel blij mee. Ja, ik weet dat je het over een jaar moet bekijken maar ik had vanavond met 120ct/kWh wel in het donker gezeten.....
:strip_exif()/f/image/jn3bdBfmeIWaMA987CpMSght.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/RmGvTWtJyhELaCEsrOXT9viq.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OLVI3ZeZGQFixDRJ5dR2YI6I.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kgYrxpSS5GyD7Y2QoZLADxEF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BgiVfOaKBGnGJyl2TpQMYFkE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GWj1dnnv90vX9Af9wvIaSizd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/54E0dKIq7O1Aisaw1j2SyOvS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Q9gA1Locwgk1qUhlbMAcfowy.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/4v37BV0NHOOYRLTdHxSDqdV7.png?f=fotoalbum_large)