Het verdienmodel is een paar cent op elke kW die een gebruiker inkoopt of teruglevert .... Lijkt me een goudmijn voor Zonneplan dat ont en opladen elke dag, zonder materiaal / slijtage risico, dat ligt bij de koper. ... Komt een beetje over als een gekke vorm van minenWozmro schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:54:
Ik vraag mij af waarom een energieleverancier zoals zonneplan kiest voor heel veel kleine batterijen verspreid over veel woningen.
En niet voor een relatief grote batterij van enkele MWh waarbij ze dan bijvoorbeeld wat ruimte en wat ruimte op de netaansluiting huren bij een bedrijf of zo?
Container met batterijen op de parking en een kabel naar de trafo van het bedrijf.
Wat ik niet snap, ik heb ook zonneplan van Zonneplan, toen genomen omdat die Huawei omvormer een hybride is en een aansluiting heeft voor een accu ... Maar nu gebruiken ze die toch niet en krijg je een accu met dus een 2e DC-AC omvormer??
De chatbot zegt dat de Huawei omvormer niet geschikt is voor een accu, maar dat is hij wel, daar werd toen zelfs mee geadverteerd.
Een beetje off-topic maar als iemand weet hoe on de Huawei omvormer van Zonneplan gewoon weer als een Huawei kan laten werken (zonder zonneplan) hoor ik dat graag. Dan kan ik deze ook koppelen aan mijn Homewizard die deze omvormer gewoon ondersteund, maar nu met Zonneplan dus niet.
[ Voor 30% gewijzigd door Whiskey48 op 20-01-2024 11:10 ]