Ik ben momenteel met Zonneplan aan het uitzoeken waar het verschil van factuur en Home Assistant vandaan komt. Volgens Zonnneplan kloppen de berekeningen aan hun zijde maar ik snap de uitleg niet helemaal, misschien iemand hier wel?
Ik had ze een cvs export vanuit mijn systeem gemaild van de maand juli met de levering, teruglevering en tarieven op uurbasis.
Ik kreeg bericht terug dat mijn kWh klopte maar de tarieven niet.
Ze stuurde een cvs export vanuit hun systeem met tarieven die idd totaal anders waren, ik vermoed geen ODE, handling fee en BTW. Ik vroeg toen of dit de tarieven zijn die in de app staan, want dat zijn de tarieven die ik gebruik, en of de tarieven in de app de echte tarieven zijn of dat er nog verborgen kosten zijn.
Antwoord was dat de tarieven in de app de echte totale tarieven zijn en stuurde met nog een export met de opbouw zoals in de app. Deze export komt wel overeen met mijn export. Mijn uurtarieven kloppen dus wel?
Mijn reactie hierop was de vraag waar het verschil dan vandaan komt.
Ik kreeg de hieronder staande reactie, welke mij niet duidelijk is...
De prijs in de app is inderdaad inclusief energiebelasting, opslag duurzame energie, handling fee en BTW. De prijs in je factuur onder het kopje ''elektra juli'' is alleen de kale prijs + handling fee inclusief BTW. (daadwerkelijk verbruik) -> Dit is de export die ik stuurde. Dit gaat namelijk over je geregistreerde verbruik. De prijs in je factuur onder het kopje ''vaste maandheffingen'' zijn de energiebelasting en ODE inclusief BTW. (verwacht verbruik wordt verdeeld over 12 maanden). Er is dus geen verschil tussen de home wizard en de p1 data en de factuur.
Ze hebben het ook over de energiebelasting en ode op de factuur maar deze zijn beide 0 euro.
Ik heb 2 screenshots toegevoegd,
Factuur vergeleken met HA Energy Dashboard
Vergelijking csv exports