jack zomer schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:42:
ze hebben de meerderheid in het huis om het document te maken. dus ja dat zal wel gebeuren.
Dan de senaat, daar hebben ze geen meerderheid (tenzij er een paar democraten mee stemmen tegen Biden)
dus ja, bijna de zelfde situatie als bij trump. los van dat trump schuldig is.
En het richting Biden voorlopig alleen maar pesterijen zijn.
Verwacht helemaal niks van dat laptop verhaal, misschien is Biden Jr schuldig misschien niet.
indien 1 ga voor de veroordeling, indien 2 ach dan zullen ze wel weer vanaf stap 0 beginnen...
Allereerst dat laptop verhaal heeft geen bewijs. Ook niet toen de FBI onder leiding van Trump er naar keek.
Maar dan over de situatie die jij schets, wanneer met niet slaagt om Biden te verwijderen dan is de kans zeer groot dat republiekeinen bij de volgende verkiezingen keihard afgestraft worden.
1. Het Amerikaanse Volk houdt niet verliezers.
2. Het Amerikaanse Volk houdt er niet van als men de zetel aanvalt (dit zag je ook bij veel mensen de democraten een warm hart toejuichen en die Trump haatte, afzetten doe je niet zomaar)
3. Er is al een exit gaande bij de republikeinse partij omdat men zich distantieert van het extremisme, dit zal het versnellen.
Nee, puur voor het pesten zou zeer kostbaar zijn. Trump was in zijn termijn twee keer gepakt (Oekraine + 6 januari) waarbij hard bewijs beschikbaar was, maar kwam er alsnog mee weg. En tot dus ver is er nog 1 impeachment succesvol geweest: Nixon. Bill Clinton stapte zelf op en werd vrij gesproken (vergelijkbaar met Trump).
Schrik niet, er zijn ook goede republikeinen. Maar die krijgen niet altijd aandacht.
Dus een reden voor impeachen is voor die gasten niet nodig, ze gaan het doen om aan te tonen dat impeachment een partijwapen is geworden zodat hn eigen halfgod met terugwerkende kracht wat positiever wordt. "Trump 2 keer impeached? Biden is wel 4 keer impeached". Dat niveau.
Het is niet zo dat de democraten zonder wapens zitten. Bovendien is Trump verzwakt: Hij kan zelfs zijn eigen mensen meer in gelid houden. Hij has vanaf het begin al aangegeven dat ze moeten zich achter McCarthy moeten gaan staan, maar dat wilde ze niet.
Verder staat McCarthy er ook zwak in want binnen zijn partij zullen heus wel vragen zijn over welke toezeggingen hij heeft gedaan. Ben benieuwd hoe lang die man op eieren zal moeten lopen.
HEY_DUDE schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:11:
Niet zozeer gelijk een impeachment maar er zal zeker een onderzoekscommissie komen. Ik verwacht er in iedergeval een naar de laptop. Of het tot een daadwerkelijke impeachment komt zal ook afhangen van de publieke opinie.
Waarom? Er zijn onder de republieken genoeg mensen die een hekel aan dat verhaal.
De laptop slaat alleen bij het grote publiek niet echt aan. Hunter Biden had verslavingsproblemen. Daar is Joe Biden ook heel open over geweest. In Amerika heeft vrijwel de gehele bevolking een familielid met verslavingsproblemen. Joe Biden heeft daar veel sympathie.
Nog belangerijker, het is een probleem van Hunter, niet Joe. En gezien er al genoeg onderzoek is gedaan zou ik als Joe Biden dit verhaal juist gebruiken: "Zij kunnen niet van mij winnen, dus vallen ze mijn familie aan". Nee, de optiek hier is waardeloos voor de republikeinen.
Dan nog het Rusland onderzoek. De Republikeinen willen heel graag een onderzoek naar de aanleiding van het Rusland onderzoek. Dus een onderzoek naar het reeds gedane onderzoek.
Ook dit onderzoek zou ik toejuichen. En nu met de oorlog in Oekraïne helemaal. Het probleem is dat men geen nieuw argument heeft op dit moment terwijl de democraten juist weer de aandacht kunnen leggen op de feiten terwijl ze ook Trump en co zwart kunnen maken, plus ze kunnen de republikeinen beschuldigen van machtsmisbruik
Kan me niet voorstellen dat er geen onderzoekscommissie komt die met veel bombarie gepaard gaat. Lijkt me ook niet onwaarschijnlijk dat de Trumpisten dit geeist hebben van McCarty.
Helaas, dat was letterlijk een van de eisen. Het is onduidelijk of die ingewilligd zijn, maar ik vermoed van niet.
Het is gewoon pijnlijk hoe stuurloos de republikeinen zijn. McCarthy heeft heel veel water bij de wijn moeten doen. Een paar man hebben de complete partij gegijzeld gehouden. Dit terwijl Biden juist het oor vind bij het volk (het onderwerp 6 januari viel tegen de verwachting zeer goed bij het volk)
Het meeste sprekende afbeelding vond ik de foto van deze democraat:
Volgens mij is het even geen kunst
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel