Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

AOC heeft inmiddels aangekondigd dat ze de conservatieve rechters van SCOTUS af wil zetten.

Hoewel dat weinig kans van slagen lijkt te hebben: Ocasio-Cortez's impeachment bid is unlikely to go anywhere in the near term: Republicans control the House and Democratic leadership hasn't fully come around to the notion that the justices should face impeachment.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-06 23:26

Plasma_Wolf

Student

FunkyTrip schreef op maandag 1 juli 2024 @ 23:18:
[...]

De ironie is dat bijna de helft van de Amerikaanse bevolking inmiddels dusdanig gebrainwashed is dat ze denken dat het juist Biden is die fascistisch bezig is. Als hij dus gebruik gaat maken van die king above the law optie, dan bewijzen de democraten ineens de nazi's te zijn. En doen ze het niet, dan gaat Trump dat zeker doen als hij wint.
Tja, dan is het tijd om gewoon vuil spel te spelen, maar in te zetten op een versterking van de democratie. Biden heeft het in zijn toespraak vanavond niet gedaan (jammer). Hij had moeten zeggen:
'Ik heb nu de macht om iedere republikeinse afgevaardigde en senator te laten arresteren of vermoorden, zonder consequenties. Dat ga ik niet doen, maar alleen als ze nu naar het capitool komen voor een grondwetswijziging: Geen politicus is immuun voor enige overtreding.'

Dan heb je gelijk de mogelijkheid om er nog wat meer in te zetten, zoals het verbod op Gerrymandering, voter-suppression, verwijsering van SCOTUS met niewue prcedure voor aanstelling van nieuwe rechters, enzovoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Plasma_Wolf schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:03:
[...]

Tja, dan is het tijd om gewoon vuil spel te spelen, maar in te zetten op een versterking van de democratie. Biden heeft het in zijn toespraak vanavond niet gedaan (jammer). Hij had moeten zeggen:
'Ik heb nu de macht om iedere republikeinse afgevaardigde en senator te laten arresteren of vermoorden, zonder consequenties. Dat ga ik niet doen, maar alleen als ze nu naar het capitool komen voor een grondwetswijziging: Geen politicus is immuun voor enige overtreding.'

Dan heb je gelijk de mogelijkheid om er nog wat meer in te zetten, zoals het verbod op Gerrymandering, voter-suppression, verwijsering van SCOTUS met niewue prcedure voor aanstelling van nieuwe rechters, enzovoort.
Dat klinkt meer als iets dat Trump zou doen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Damned if you do, damned if you don't.

Het maakt niet meer uit wat mensen van Biden vinden. Stel hij doet wat ik hierboven postte, en mensen beschuldigen hem van anti-democratisch gedrag, dan hoeft hij alleen maar te zeggen: "met deze grondwetswijziging voorkom je dat. Als je niet voor deze grondwetswijziging stemt toon je aan dat je voor het fascisme bent".

Trump is anders: hij gaat dingen doen die je je niet kan voorstellen, hij zal zijn reet vegen met de grondwet.

Ik heb een South Park clip die naar mijn idee heel relevant is:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:42
[b]Plasma_Wolf schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:07:[/b

Trump is anders: hij gaat dingen doen die je je niet kan voorstellen, hij zal zijn reet vegen met de grondwet.
Inderdaad, net zoals hij gedurende zijn vorige termijn heel de USA in een fascistische staat heeft omgetoverd en de hele wereld in vuur en vlam heeft gezet. Oh nee, toch niet.
Luister, ik ben absoluut geen fan van de beste man, het is een nare narcist en absoluut niet de juiste man op de juiste plek, maar dat is Biden ook niet meer, als 'ie het ooit al was. Alleen gaan heel veel mensen naar mijn mening de kritiek voorbij, noem het TDS als je wil, maar het neigt wel naar het irrationele als je het mij vraagt.
En laten we eerlijk zijn, het hele politieke systeem is aan die kant van de plas al lange tijd kapotter dan stuk en niet alleen het presidentschap / de verkiezingen. Dat was voor Trump al zo en zal na Trump ook zo blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:51

Auredium

Informaticus Chaoticus

Kwistnix schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:49:
[...]

Inderdaad, net zoals hij gedurende zijn vorige termijn heel de USA in een fascistische staat heeft omgetoverd en de hele wereld in vuur en vlam heeft gezet. Oh nee, toch niet.
Luister, ik ben absoluut geen fan van de beste man, het is een nare narcist en absoluut niet de juiste man op de juiste plek, maar dat is Biden ook niet meer, als 'ie het ooit al was. Alleen gaan heel veel mensen naar mijn mening de kritiek voorbij, noem het TDS als je wil, maar het neigt wel naar het irrationele als je het mij vraagt.
En laten we eerlijk zijn, het hele politieke systeem is aan die kant van de plas al lange tijd kapotter dan stuk en niet alleen het presidentschap / de verkiezingen. Dat was voor Trump al zo en zal na Trump ook zo blijven.
Hij heeft het geprobeerd. Hij was vrij kwaad toen bleek dat het leger niet hem gehoorzaamde en de hoogste baas van het leger weigerde sommige van zijn bevelen te doen. Zijn 2025 plan (wat vrij publiekelijk bekend is) bestaat maar om 1 reden; de democratische zuilen aan te tasten.

Als hij wint kan ik je het volgende garanderen (en ik zeg het hier zodat het vast ligt):
1) Hij gaat proberen een derde termijn toe te laten staan.
2) Hij gaat proberen zijn zoon (of 1 van zijn dochters) als opvolger te regelen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Auredium schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:54:
Als hij wint kan ik je het volgende garanderen (en ik zeg het hier zodat het vast ligt):
1) Hij gaat proberen een derde termijn toe te laten staan.
2) Hij gaat proberen zijn zoon (of 1 van zijn dochters) als opvolger te regelen.
Voorspellingen doen of ontkrachten is natuurlijk altijd gevaarlijk, want de toekomst maakt idioten van ons allemaal, maar het zou mij oprecht verbazen :)
En ook al zou 'ie het proberen, dat gaat 'm nooit lukken. Checks en balances en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Kwistnix schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:00:
[...]

Voorspellingen doen of ontkrachten is natuurlijk altijd gevaarlijk, want de toekomst maakt idioten van ons allemaal, maar het zou mij oprecht verbazen :)
En ook al zou 'ie het proberen, dat gaat 'm nooit lukken. Checks en balances en zo.
Dit hoor ik vaker. Bij de Amerika podcast en Maarten van Rossem. Maar waarom zou het hem nooit lukken?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:01
[...]

het is een nare narcist en absoluut niet de juiste man op de juiste plek, maar dat is Biden ook niet meer,
Ah, even beide kanten belichten! Belastingfraude, geheime documenten oppotten en niet vrijgeven, elk juridisch onderzoek tegenwerken, de Capitoolbestorming aanmoedigen, constant complete incoherente onzin uitslaan en soms een keer een naam vergeten. Oh wacht, alleen die laatste was Biden. Ja nee, tegen allebei is inderdaad wel wat te zeggen.
True, maar Trump heeft het wel volledig uitgebuit, nog erger gemaakt dan het al was en hij zal het nog erger maken zolang hem de kans gegeven wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:14
[...]

De president is zojuist immuun verklaart voor de checks en balances.Zijn vorige couppoging mislukte, omdat een paar sleutelfiguren niet mee werkten. Die sleutelfiguren zullen nu vervangen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:38

SuBBaSS

-has Ryzen

De maskers zijn (nogal) af aan het gaan de laatste dagen.

Kijken hoever het bewaarheid wordt (tot openlijke oproepen tot liquidatie aan toe).
Interessante tijden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:08

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Liever blijft dit een vraag dan dat het beantwoord wordt. Want ik vrees dat hij er nu wel mee weg gaat komen en dat gaat dan ook diepe impact op ons hebben. :X

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Player1S schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:17:
[...]

Liever blijft dit een vraag dan dat het beantwoord wordt. Want ik vrees dat hij er nu wel mee weg gaat komen en dat gaat dan ook diepe impact op ons hebben. :X
De kans bestaat natuurlijk altijd dat ik er helemaal naast zit, want ik heet geen Jomanda, dus de toekomst is voor mij helaas niet af te lezen uit de sterren of theeblaadjes o.i.d., maar ik acht toch de kans reëel dat men de bedreiging verkeerd classificeert. Doemdenken grenzend aan completdenken. En weet je, al zit ik er naast dan zijn er genoeg schimmige 3-letter organisaties die vast wel iets kunnen organiseren. Een rondrit door Dallas in een cabrio of zo. He verdorie nu begin ik zelf ook, het is besmettelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Kwistnix schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:43:
[...]

De kans bestaat natuurlijk altijd dat ik er helemaal naast zit, want ik heet geen Jomanda, dus de toekomst is voor mij helaas niet af te lezen uit de sterren of theeblaadjes o.i.d., maar ik acht toch de kans reëel dat men de bedreiging verkeerd classificeert. Doemdenken grenzend aan completdenken. En weet je, al zit ik er naast dan zijn er genoeg schimmige 3-letter organisaties die vast wel iets kunnen organiseren. Een rondrit door Dallas in een cabrio of zo. He verdorie nu begin ik zelf ook, het is besmettelijk.
Er zijn veiligheidsmechanismen om het te voorkomen. Een deel daarvan (niet alle) zijn weggevaagd tijdens Trumps eerste presidentschap. Een deel zal hij wellicht niet weg krijgen gevaagd en ik vermoed dat zelf met een volledig Trump getrouwe cast rondom hem heen als hij president wordt er nog zat mensen weerstand bieden op belangrijke posities.

Hij is er echter wel in geslaagd om de Republikeinse partij te kapen. Nu is wel momenteel alles geknoopt aan hem alleen. Als hij wegvalt dan is de positie van Maga zwak en het is maar de vraag of ze zijn beoogde opvolger (Wei dat ook mocht zijn) kan overnemen.

Overigens is het niet heel erg moeilijk om van Trump of Biden af te komen. Beide hebben een hoge leeftijd waarop hartfalen of problemen met de hersenen voldoende is en er zijn zat middelen om dat te doen zonder sporen na te laten.

Overigens is complot denken gevaarlijk maar te snel mensen bestempelen als complotdenkers net zo gevaarlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Auredium op 02-07-2024 14:58 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Project 2025 is gewoon echt. Dat is iets wat een groot deel van de GOP erdoor zou willen drukken.
Als ze dat lukt is er geen 3-letter organisatie meer die iets kan organiseren. Tenzij je tegenstander bent van Tump en co.

Trump is al meerdere malen extreem kritisch geweest over de NAVO. Trump heeft al meerdere keren steun betuigt aan Putin en gezegd dat hij best NAVO landen mag aanvallen en dat hij dan niet (het NAVO Land) zou helpen.

De feiten zijn momenteel al genoeg om het niet te willen proberen of ze het er door krijgen of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

[...]

Die checks and balances zijn zojuist door SCOTUS de vernieling in geholpen. De checks and balances zijn daar nooit goed geweest. Het is alsof ze in de VS 20 jachtgeweren op de vloer van het congres hebben neergelegd en er maar vanuit zijn gegaan dat niemand er mee ging schieten (een verbijsterend idee, maar een perfecte vergelijking met hun idiote wapenwetgeving).

Er zijn meer dan genoeg Republikeinen geweest die de democratie hebben afgezwakt. Trump heeft in zijn speeches al herhaaldelijk gezegd dat zijn tweede termijn er een van wraak nemen is. Als een fascist vertelt hoe hij is, geloof hem dan. Elke vorm van aansprakelijkheid wordt door hem afgestraft met de ander kapot maken. Hij is hier in de afgelopen decennia enorm succesvol in geweest, door elke rechtszaak tegen hem te vertragen tot de ander het opgeeft.

En nu wordt hij koning als hij herkozen wordt. En niet zo'n koning als Willem-Alexander. Meer een koning als Henry VIII in Engeland.

Hier een video van Beau of the 5th Column. Hij analyseert gebeurtenissen in detail, en haalt kennis binnen rondom sociale ontwikkelingen, economische ontwikkelingen etc. Feitelijk een goede internetjournalist. Het is het meer dan waard om een aantal meer van zijn video's te bekijken, kan unieke inzichten geven in de staat van de VS en de wereld.

Hoe dan ook, video naar aanleiding van de uitspraak van SCOTUS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]maar ik acht toch de kans reëel dat men de bedreiging verkeerd classificeert. Doemdenken grenzend aan completdenken.
Het punt is eigenlijk dat het wel uitstekend voorspelbaar is. In 2011 hebben ze in Newton een kleuterschool overhoop geschoten maar ipv strengere wapenwetgeving is het alleen maar versoepeld. Nu zie je dus scholen waar docenten wapentrainign krijgen, leerlingen lockdowntrainingen en lokalen worden speciaal aangepast. Er wordt zelfs politie op school neergezet… en dan komt de volgende schietpartij, en de volgende. In Uvalde werd wederom een school overhoop geschoten waarbij 378 politieagenten voor de school stonden, gedurende 74 minuten…..
Alle politici en sheriffs in die hoek zijn herkozen. De scotus heeft vorige week de Bump-stock legaal verklaard dus ieder semi-automatisch wapen kan dan bijna volautomatisch schieten. Ergo, na tig jaar schoolschietpartijen zijn wapens meer dan ooit ongereguleerd.
En dan de scheiding tussen kerk en staat. Of bijvoorbeeld abortuswetgeving (lees, het recht van vrouwen op persoonlijke privacy bij soms levensgevaarlijke medische zaken). Of onderwijs. Of bv corruptie (vorige week ook gelegaliseerd).

Je kan prima voorspellen wat er gebeurt en welke richting het opgaat, het niet iets wat net begonnen is, het was al ruim voor Trump aan de macht kwam. Het enige verwijt in delen bij Trump is dat hij het rookgordijn heeft weggeblazen en er zeer openlijk voor uitkomt. Deze man is nu bv openlijk naar steekpenningen aan het hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De plannen zijn dit keer veel extremer. Deze podcast geeft een goed beeld:

Trump 2.0: What a Second Trump Presidency Would Bring

Dit gaat niet eens over Project 2025 maar over uitspraken van Trump zelf. Aanrader om eens naar te luisteren.

Eén van de punten die ze noemen is dat Trump vorige keer nog mensen had die 'nee' durfden zeggen. Een deel daarvan heeft hij vooral in de laatste jaren ontslagen, maar hij ziet dit echt als een fout en volgende keer zal hij enkel loyale lui om hem heen hebben.

Andere bron: How Far Trump Would Go

[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 02-07-2024 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Delerium schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:20:
[...]

Het punt is eigenlijk dat het wel uitstekend voorspelbaar is.

Bump-stock legaal verklaard dus ieder semi-automatisch wapen kan dan bijna volautomatisch schieten.
Daar is heel wat meer voor nodig hoor. De kolf alleen aanpassen maakt een wapen niet ineens vol automatisch en is niet eens voorwaardelijk.
En dan de scheiding tussen kerk en staat. Of bijvoorbeeld abortuswetgeving (lees, het recht van vrouwen op persoonlijke privacy bij soms levensgevaarlijke medische zaken). Of onderwijs. Of bv corruptie (vorige week ook gelegaliseerd).
Ik zie Trump niet als het schoolvoorbeeld van een dogmatisch religieus iemand. De GOP an sich heeft wel die nare neiging wat mij betreft. Zeker iets om voor te waken, maar ook dat zie ik niet snel mis gaan, omdat dit een van de fundamenten is waarop de USA is opgericht en dat zit daar heel diep.
Voor wat betreft de abortuswetgeving. Ik heb mij nooit heel erg in de ethiek daaromtrent verdiept, maar er zijn natuurlijk genoeg argumenten tegen te maken die niet puur dogmatisch religieus zijn. Ik weet zelf ook niet hoe ik in die hele discussie sta eerlijk gezegd. Ik zie genoeg argumenten voor, maar ik vind het ook enorm oncomfortabel tegelijkertijd en zeker niet iets om lichtzinnig mee om te gaan en die indruk heb ik eerlijk gezegd wel eens. Andere discussie denk ik, los daarvan ging het er volgens mij om dat Rowe vs. Wade is ingetrokken, omdat dit helemaal niet geregeld mag worden op federaal niveau, wat niet hetzelfde is als een verbod op federaal niveau natuurlijk. Al is dat daarmee in sommige staten dan wel defacto de situatie, wat IMO een serieus slechte zaak is. Corrigeer mij als ik er naast zit, maar dat is wat ik er op hoofdlijnen van heb meegekregen. Echter, dit is ook niet direct aan Trump te wijten.
Corruptie is misschien wel het grootste probleem in de politiek daar, maar niet alleen daar. En dit speelt aan beide zijden van het spectrum natuurlijk. De GOP is niet meer of minder corrupt dan de democratische partij. Het meest sprekende voorbeeld aan die kant is wat mij betreft Pelosi, die om een of andere reden orden van groottes meer succesvol is op de aandelenmarkt dan de meest succesvolle traders. Amehoela.
Je kan prima voorspellen wat er gebeurt en welke richting het opgaat, het niet iets wat net begonnen is, het was al ruim voor Trump aan de macht kwam. Het enige verwijt in delen bij Trump is dat hij het rookgordijn heeft weggeblazen en er zeer openlijk voor uitkomt. Deze man is nu bv openlijk naar steekpenningen aan het hengelen.
*knip* onderbouw dit soort standpunten altijd met betrouwbare bronnen.

Overigens ga ik niet van alle replies in, want is redelijk dezelfde strekking en reageren op een achttal verschillende gebruikers gaat mij net wat te ver :)

Ik blijf er bij dat de impact van Trump maximaal niveautje Toengoeska gaat zijn i.p.v. Chicxulub. Niet onverdeeld positief natuurlijk, maar geen gigantische catastrofe.

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 02-07-2024 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Het vervelende aan het hele verhaal is dat Trump onvoorspelbaar is. Het enige dat we zeker weten is dat hij alleen maar aan zichzelf denkt. Voor een ander of het land zal hij alleen iets doen als het hem per ongeluk goed uitkomt.

Op Reddit las ik vandaag dat in de komende periode er 3 rechters vervangen gaan worden van SCOTUS, alle drie conservatief. Geen idee of dat dat waar is (volgens mij hebben ze een aanstelling voor het leven, tenzij AOC het toch lukt om enkele figuren te impeachen uit SCOTUS), maar het toont wel aan dat de functie van president heel wat meer inhoudt dan alleen maar in het Witte Huis zitten en wat beleid proberen te maken: als president is er wel degelijk de mogelijkheid om mensen op posities te zetten voor langere tijd die jouw beleid dus ook voor langere tijd uit kunnen voeren.

En dat is ook waar Project 2025 zwaar op leunt: als Trump gekozen wordt, zullen veel posities ingenomen gaan worden door mensen die zwaar conservatief zijn, lands- of menselijke belangen ondergeschikt vinden aan het conservatieve belang (langdurig regeren) en minderheden op alle mogelijke manieren gediscrimineerd, gemarginaliseerd of zelfs compleet verbannen zullen worden. Het wordt dan een Verenigde Staten die zich op geen enkele manier meer iets aan zullen trekken van de rest van de wereld.

En ja, Biden is (te) oud. Maar Trump is niet veel jonger: ze schelen elkaar 3 jaar. En daardoor zie je bij allebei dat ze dingen vergeten, namen verkeerd uitspreken, plaatsen en tijden verkeerd onthouden.
Het grote verschil is dat Biden zich niet door eigenbelang laat leiden en verstandig genoeg is om te luisteren naar experts op diverse vakgebieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:20

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Spookelo schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:04:
[...]

De president is zojuist immuun verklaart voor de checks en balances.Zijn vorige couppoging mislukte, omdat een paar sleutelfiguren niet mee werkten. Die sleutelfiguren zullen nu vervangen worden.
Dit. Iedereen die 'both sides' een beetje aanhangt hier miept maar over checks & balances. Welke checks & balances?

Trump heeft zich nog nooit aan enige c&b gehouden en alle c&b die hem hebben weerhouden in '16-'20 zijn er niet meer of zullen op dag 1 verwijderd zijn. Zo moeilijk is het allemaal niet.

In de eerste weken zullen alle neutrale ambtenaren op sleutelposities vervangen worden door sycophants. Daarna zal Trump doen wat hij wil en hij is er immuun voor, want het is een officlele act als president. Project2025 schrijft exact voor wat hij gaat doen. Naast zichzelf op corrupte wijze verrijken natuurlijk. Er is letterlijk niets wat hem tegenhouden, behalve dan de democratische stemmen in Novemer.

[ Voor 24% gewijzigd door FunkyTrip op 02-07-2024 22:50 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

FunkyTrip schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:48:
[...]

Dit. Iedereen die 'both sides' een beetje aanhangt hier miept maar over checks & balances. Welke checks & balances?

Trump heeft zich nog nooit aan enige c&b gehouden en alle c&b die hem hebben weerhouden in '16-'20 zijn er niet meer of zullen op dag 1 verwijderd zijn. Zo moeilijk is het allemaal niet.

In de eerste weken zullen alle neutrale ambtenaren op sleutelposities vervangen worden door sycophants. Daarna zal Trump doen wat hij wil en hij is er immuun voor, want het is een officlele act als president. Project2025 schrijft exact voor wat hij gaat doen. Naast zichzelf op corrupte wijze verrijken natuurlijk. Er is letterlijk niets wat hem tegenhouden, behalve dan de democratische stemmen in Novemer.
Exact. Wat me nu te binnen schiet is het enorme arsenaal aan wapens in de VS onder de burgers, en of die zich dus kunnen verenigen met een bepaalde verkiezingsuitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:17
Kan mij iemand vertellen waarom Trump's vliegtuig en het kremlin vliegtuig zo lang naast elkaar staan geparkeerd?

https://x.com/SethAbramson/status/1808095461292568832

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Het is een parkeerplaats voor vliegtuigen.

Niet alles is een complot ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Uitspraak van het hoofd van de Heritage Foundation, de organisatie die ook achter Project 2025 zit:
“We are in the process of the second American Revolution, which will remain bloodless ― if the left allows it to be,” Kevin Roberts, president of the right-wing Heritage Foundation, said on Real America’s Voice.
Een revolutie. Niet gewelddadig hoor, als iedereen maar braaf meewerkt...

Trump zelf:
Former President Donald Trump amplified posts on social media calling for a televised military tribunal for former Republican Rep. Liz Cheney and the jailing of top elected officials, including President Joe Biden and Vice President Kamala Harris.

“ELIZABETH LYNNE CHENEY IS GUILTY OF TREASON,” one post created by another user that Trump amplified on his social media website Truth Social on Sunday reads. “RETRUTH IF YOU WANT TELEVISED MILITARY TRIBUNALS.”

[ Voor 37% gewijzigd door user109731 op 03-07-2024 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

user109731 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:44:
Uitspraak van het hoofd van de Heritage Foundation, de organisatie die ook achter Project 2025 zit:

[...]

Een revolutie. Niet gewelddadig hoor, als iedereen maar braaf meewerkt...
""The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing."

Wat belangrijk is om te herinneren is dat Trump autocraat wilt worden (waarschijnlijk) en autocraten geven om macht als eerste en welvaart als tweede. De mensen die Trump stemmen wordt feitelijk hetzelfde beloofd als de mensen die Poetin deden stemmen vroeger. Er wordt ze leugens beloofd en al het andere is de schuld van de oppositie of andere landen.

Opmerkelijk van Trump is dat hij de Democraten beschuldigd van wat hij zelf wilt doen. Ik vermoed dat dit een gevolg is van inherente angst en onzekerheid in Trump. Hij is bang dat anderen gaan doen wat hij wilt doen.

Ik hoop dat de mensen in de VS zich realiseren dat je een autocraat democratisch de macht kunt geven maar enkel met bloed de macht kunt ontnemen. In dat licht is Biden momenteel niet de juiste keuze als opponent voor Trump.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 13:46
Auredium schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:55:
[...]
Opmerkelijk van Trump is dat hij de Democraten beschuldigd van wat hij zelf wilt doen.
Dat is niets nieuws. Als de Republikeinen iemand ergens van beschuldigen, is dat bijna altijd projectie: ze doen/willen het zelf, dus gaan ze ervan uit dat anderen dat ook doen. Vervang 'Republikeinen' door 'Russen' en het klopt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:17
Trump is beschoten tijdens zijn rally :

https://x.com/Acyn/status/1812249329203286464

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:46

CyBeRSPiN

sinds 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ziet er erg sketchy uit. Meerdere pops wat schoten kunnen zijn en ze weten alleen z’n oor te raken en verder helemaal niemand. Zoals het nu lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:11
Player1S schreef op zondag 14 juli 2024 @ 01:02:
[...]

Ziet er erg sketchy uit. Meerdere pops wat schoten kunnen zijn en ze weten alleen z’n oor te raken en verder helemaal niemand. Zoals het nu lijkt.
Eén dode en één zwaargewonde in het publiek. "sketchy" hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het blijkt dat mensen nóg erger kunnen worden dan Trump qua ideeën en vage uitspraken:
Heeft Donald Trump verkeerd gegokt met zijn keuze voor de oerconservatieve J.D. Vance als zijn running mate voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen? Eerder deze maand werd de 39-jarige senator uit Ohio nog met trots gepresenteerd als de Republikeinse kandidaat voor het vicepresidentschap, maar Vance verliest in rap tempo zijn glans door aanvallen op onder meer ‘kinderloze kattenvrouwtjes.’ ,,Onderschat nooit de kracht van vrouwen.’’

Trump zou nu al spijt hebben dat hij James David (J.D.) Vance, mede op advies van zijn zoon Donald Jr., heeft uitgekozen als kandidaat voor het vicepresidentschap. In Amerikaanse media wordt volop gespeculeerd over de onvrede die er in het Republikeinse kamp zou leven door uitspraken van Vance uit het recente verleden waarmee hij vooral vrouwen tegen zich in het harnas jaagt.

Meest in het oog springt een betoog uit 2021. In een interview met Fox News, dat deze week opnieuw opdook en viraal ging, haalde Vance uit naar mensen zonder kinderen. Hij zei dat ze geen recht hebben om de toekomst van de VS te bepalen. ,,Wij worden in dit land bestuurd door een stel kinderloze kattenvrouwtjes die ongelukkig zijn met hun eigen leven en de keuzes die ze hebben gemaakt. Kijk naar Kamala Harris, Pete Buttigieg en AOC (Alexandria Ocasio-Cortez, red.). De hele toekomst van de Democraten wordt gecontroleerd door mensen zonder kinderen.’’

De beelden zijn deze week al meer dan 30 miljoen keer bekeken op sociale media. En ze lokken verontwaardigde reacties uit. Zo delen heel wat vrouwen een selfie met hun kat uit protest. Anderen verwijzen naar succesvolle vrouwen die (nog) geen kinderen hebben en van katten houden, zoals zangeres Taylor Swift.
Bron, en meer info: Dumpt Trump zijn running mate na uitspraken over kinderloze kattenvrouwtjes? ‘Valse start voor Vance’

Ok, Vance is dus een vrij duidelijke vrouwenhater.

Aan de andere kant, dat is Trump zelf toch ook, gezien zijn uitspraken in het verleden als "grab them by the pussy, they will like it!'? Dan passen ze op die manier toch juist heel goed bij elkaar?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-06 22:18
Ondanks de misogyne uitspraken valt dit wel binnen het verwachtingspatroon van de gemiddelde republikein. Het gezin als kern van de samenleving.

Het zal wel meewegen in de stem van de zwevende kiezer. Waar de hele verkiezingsstrijd over gaat.

*knip* framing, gebruik de algemeen geaccepteerde terminologie. De rest van de discussie is verwijderd.
De bal ligt duidelijk bij kamp Trump.

[ Voor 24% gewijzigd door defiant op 28-07-2024 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 13:36
defiant schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 00:51:
[...]
We leren in de geschiedenisboekjes allemaal de heroïek van hoe we in de tweede wereld oorlog vochten voor herovering van onze vrijheid op een dictator, maar veel minder hoe dit is gebeurd qua aanloop en hoe dit had voorkomen kunnen worden.

Die laatste vragen spelen zich nu af in real-time in Amerika..
[...]
De VS dreigt met Trump en Project2025 af te glijden naar de jaren 50, met minder rechten voor mensen die anders zijn, zoals Lhbtiq+, maar niet-Christenen moeten zich zorgen maken.
En met sommige ideeën lijkt de VS zich zelfs klaar te maken voor een afglijden naar de jaren 30.

Een president die rechtstreeks controle heeft op de rechterlijke macht zou iedereen wakker moeten schudden. Vorige keer waren het de rechters die duidelijk maakten dat Biden de verkiezingen eerlijk had gewonnen en dat er geen sprake was van fraude.
Als Trump een volgende keer de rechters in zijn zak heeft dan hoeft hij geen enkele verkiezing meer te verliezen, ongeacht de daadwerkelijke verkiezingsuitslag.

Maar niet alleen in de VS dreigt het afglijden naar de jaren 30. Ook een van de huidige coalitiepartijen willen meer controle op de rechterlijke macht en minder onderwijs. Dat is een opmaat naar minder democratie.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:We gaan hier geen discussie voeren over algemeen geaccepteerde terminologie rondom zelfbeschikking als onderdeel van vrouwenrechten.

In het kader van zero-tolerance is deze discussie verwijderd.

Mag ik verder op wijzen dat voor discussie over verkiezingen we dit topic hebben:
[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024

Gebruik dit topic voor de ontwikkelingen omtrent de persoon van Trump, zoals de rechtzaken. Niet voor verkiezingen

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Aan het lange lijstje dingen dat Trump en een zekere Duitse partij gemeen hebben, kunnen we nu een minachting van invaliden toevoegen:
Fred Trump III, Donald Trump’s nephew, very much hopes for a bipartisan national effort to better support the needs of disabled people, a passion driven by being the father of a disabled son. That’s why he tried—when his uncle was president of the United States—to use his family ties to push for disability rights.

Fred did manage to have a White House meeting with disability advocates that his uncle Donald attended. Later on, he was met with comments by Donald that Fred “should just let” his son, Donald Trump’s grandnephew, “die”—an anecdote he recounts in a new book, All in the Family: The Trumps and How We Got This Way.
Waarom laten we zie niet gewoon dood gaan... Ik zit ergens tussen woede en gelatenheid. Uiteraard, waarom zou hij het ook niet vinden. Het is toch wat, in een tijd leven waar een presidentskandidaat dit vind.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een van de meest gewelddadige personen die betrokken waren bij de mislukte staatsgreep van Trump op 6 januari 2021 heeft nu een redelijk zware straf gekregen:
Een Amerikaanse rechtbank heeft vrijdag een celstraf van twintig jaar uitgesproken tegen een man die op 6 januari 2021 betrokken was bij de bestorming van het Capitool. Volgens de aanklager was de man ,,een van de gewelddadigste” deelnemers aan de rellen.

De aanklager had 22 jaar cel gevraagd voor de 37-jarige David Dempsey uit Californië. Daarbij werd ook rekening gehouden met het lange strafblad van de verdachte. Hij was ,,een van de gewelddadigste relschoppers, tijdens een van de gewelddadigste momenten, op de plaats met de gewelddadigste confrontaties op het Capitool”, zo luidde de argumentatie.

De verdachte gebruikte ,,zijn handen, zijn voeten, vlaggenstokken, krukken, pepperspray, stukken afgebroken meubilair en alles wat hij maar te pakken kon krijgen” als wapens tegen de politie, aldus de aanklager verder. Hij spoot pepperspray in de helm van een politieagent, die dacht te zou stikken. Hij sloeg ook met een kruk op het hoofd van een andere agent, die daarbij een hersenschudding opliep.

Eerder op de dag werd Dempsey bij het Capitool geïnterviewd door lokale nieuwsmedia. Tijdens een van die interviews noemde hij een reeks namen van Democratische politici die ‘moesten hangen’ aan speciaal voor de gelegenheid gebouwde installaties, schrijft The Washington Post.

Dempsey had schuldig gepleit aan twee aanklachten voor geweld tegen politieagenten.

Bij het bepalen van de strafmaat zei de rechter dat Dempsey zich had voorbereid op het geweld. ,,U heeft zich niet zomaar laten meeslepen op het moment zelf. U heeft een lange en goed gedocumenteerde geschiedenis van geweld tegen politieke tegenstanders.”

De celstraf van twintig jaar is de op een na hoogste straf die is uitgesproken tegen de ongeveer 1.500 mensen die in beschuldiging zijn gesteld voor de bestorming van het Capitool. Enrique Tarrio, een voormalige leider van de Amerikaanse extreemrechtse groep Proud Boys, werd in september vorig jaar veroordeeld tot 22 jaar gevangenisstraf.

Aanhangers van de Republikeinse president Donald Trump hadden op 6 januari 2021 het parlementsgebouw in Washington bestormd. Ze wilden verhinderen dat de verkiezingswinst van Joe Biden bekrachtigd werd. Bij de rellen zijn vijf doden gevallen.
Bron: Twintig jaar cel voor ‘een van de gewelddadigste relschoppers’ bestorming Capitool

Gezien er bij deze mislukte staatsgreep meerdere doden gevallen zijn had dit in mijn optiek nog wel iets hoger mogen zijn qua straf, maar het is idd geen al te lage straf, het is vrij redelijk nog. Hij mag denk ik blij zijn dat hij er zo goed en licht vanaf komt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 05:47:
Gezien er bij deze mislukte staatsgreep meerdere doden gevallen zijn had dit in mijn optiek nog wel iets hoger mogen zijn qua straf, maar het is idd geen al te lage straf, het is vrij redelijk nog. Hij mag denk ik blij zijn dat hij er zo goed en licht vanaf komt.
Ach ja, alles om de echte verantwoordelijken maar niet te hoeven aanpakken. Tientallen jaren van ophitsen en haatzaaien heeft tot dit geleid en degenen die het aangezwengeld hebben maken "gewoon" weer een goede kans om het presidentschap in handen te krijgen.

En als ze toch verliezen? Gewoon weer claimen dat de verkiezingen gestolen zijn en je cultleden weer lekker verder ophitsen en hopen dat die het vuile werk voor je opknappen. Baat het niet, dan schaadt het toch niet. Walgelijk. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:41
Het mag wel afgelopen zijn met de geloofwaardigheid van Trump onder zijn aanhang. De beste man verklaart voor de camera's nu doodleuk dat de menigte tijdens een Harris-Walz rally gegenereerd is door a.i. Met een simpele video op Twitter is zijn ongelijk meteen bewezen. Tuurlijk, in de politiek wordt er door alle partijen gelogen, maar de Republikeinen en vooral Trump (30,573 false or misleading claims and counting) maken zich hier hardnekkig schuldig aan.Het verbaast mij niets dat Republikeinen zoals de aanhangers van Nikki Haley (Haley voters for Harris) overlopen naar de Democraten.

Ergens vind ik het knap dat hij als senior zich staande houdt met alle druk, spanningen en verwachtingen. Als we de verhalen van outsiders geloven dan heeft hij het buiten de camera's moeilijk met hoe het nu gaat. Ben benieuwd wat hij nog aan munitie heeft om zijn cult in het gareel houden.

[ Voor 52% gewijzigd door Enigmus op 11-08-2024 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Iemand nog het geduld gehad om het interview met Musk te luisteren afgelopen nacht?
Ik heb alleen meegekregen dat er een uur oponthoud was ivm technische problemen.
(Musk zegt een DDOS waar twijfel over is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
hjs schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:44:
Iemand nog het geduld gehad om het interview met Musk te luisteren afgelopen nacht?
Ik heb alleen meegekregen dat er een uur oponthoud was ivm technische problemen.
Die DDoS is vermoedelijk een verzinsel van Musk zelf, want X geeft aan dat er geen DDoS is geweest. Andere kanalen en streams waren ook gewoon bereikbaar.

Staat ook op de FP, incl links naar het 'interview': nieuws: Interview Trump en Musk op X geplaagd door technische problemen

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:31

DevWouter

Creator of ThenNext

Nee, maar ik vraag me vooral af waarom je er naar zou luisteren. We weten dat beide mannen twijfelachtig zijn. En Musk is absoluut geen journalist dus waarschijnlijk gingen ze veren in elkaars kont stoppen tot dat ze beide zo trots zijn als een pauw. 🦚

En wat ik hoor van journalisten is dat exact wat er gebeurd is.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

CNN heeft wel een aardige beschrijving ervan:
https://edition.cnn.com/2...arris-analysis/index.html
The world’s richest man and its once-and-possibly future most powerful man agreed on almost everything.
Musk agreed with Trump that Harris was a radical leftist and flattered his guest by implying that he was strong and his Democratic opponents were weak.
Trump gained plenty from his investment of more than two hours of his time. Musk didn’t challenge him on any of his lies and misrepresentations – for instance, his prediction that 60 million undocumented migrants would invade the United States if he lost in November.

[ Voor 29% gewijzigd door YakuzA op 13-08-2024 13:35 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

YakuzA schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:33:
[...]

CNN heeft wel een aardige beschrijving ervan:
https://edition.cnn.com/2...arris-analysis/index.html

[...]

[...]

[...]
M.a.w. Een niet neutraal interview en simpelweg een campagnespeech.

/edit - Schijnbaar heeft Trump aangegeven dat hij vlucht naar Venezuela als hij verliest. Waarschijnlijk omdat de rechtzaken dan definitief hem in de bak laten belanden. Zegt voldoende niet?

[ Voor 21% gewijzigd door Auredium op 13-08-2024 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:38
Auredium schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

/edit - Schijnbaar heeft Trump aangegeven dat hij vlucht naar Venezuela als hij verliest.
Huh... maar zuid-amerikanen zijn slecht toch?

En mensen die vluchten voor politieke redenen zijn toch ook slecht?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Auredium schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:40:
[...]

M.a.w. Een niet neutraal interview en simpelweg een campagnespeech.

/edit - Schijnbaar heeft Trump aangegeven dat hij vlucht naar Venezuela als hij verliest. Waarschijnlijk omdat de rechtzaken dan definitief hem in de bak laten belanden. Zegt voldoende niet?
Hij zou ook nog naar Noord-Korea kunnen gaan, Die hebben ongeveer vergelijkbare ideeën over hoe je een land bestuurt als Trump,

En vergeet niet, Trump heeft in zijn tijd als president ook aangegeven verliefd geworden te zijn op Kim Jong-Un, Ze hebben blijkbaar zelfs liefdesbrieven uitgewisseld.

Dus gevaar zal hij er niet lopen, als hij een liefdesrelatie met Kim Jong-Un onderhoudt

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Avalaxy schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 14:22:
[...]
Huh... maar zuid-amerikanen zijn slecht toch?

En mensen die vluchten voor politieke redenen zijn toch ook slecht?

;)
Venezuela is natuurlijk zijn lichtende voorbeeld, met een president die lekker blijft zitten ondanks dat die de verkiezingen eigenlijk heeft verloren :)

PSN

• Enigmus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:41
Donald Trump en project 2025 zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden nu er beeldmateriaal naar buiten is gekomen van undercover journalisten: YouTube: Project 2025 co-author discusses work in hidden-camera video

Niet iedereen is op de hoogte van wat project 2025 nu precies is en in hoeverre het schade kan aanrichten. Legal Eagle heeft een expert die hier wat dieper op ingaat. Als je bekend bent met de (goede) film "V for Vendetta" dan zul je veel parallellen zien en persoonlijk vind ik dat beangstigend:
YouTube: Project 2025: A Hellish Legal Vision For America ft. Liz Dye

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Enigmus schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:34:
Donald Trump en project 2025 zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden nu er beeldmateriaal naar buiten is gekomen van undercover journalisten: YouTube: Project 2025 co-author discusses work in hidden-camera video

Niet iedereen is op de hoogte van wat project 2025 nu precies is en in hoeverre het schade kan aanrichten. Legal Eagle heeft een expert die hier wat dieper op ingaat. Als je bekend bent met de (goede) film "V for Vendetta" dan zul je veel parallellen zien en persoonlijk vind ik dat beangstigend:
YouTube: Project 2025: A Hellish Legal Vision For America ft. Liz Dye
Voor de niet-youtube kijkers heeft CNN er ook een uitgebreid artikel over:
https://edition.cnn.com/2...recording-invs/index.html

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Iemand gisteren Turmps 'persconferentie over economie' gezien? Natuurlijk zat het weer vol met leugens aan aannames. Over hoe dat leven in Europa slecht zou zijn (volgens mij gemiddeld beter dan in de VS maar oké).
Maar vooral de hilariteit waarop dat hij komt aandraven met een normaal doosje Tictac's en een miniatuurversie en daar de slechte economie de schuld van geeft. Ik moest toch wel lachen van de absurditeit van dat.

Het ziet er overigens naar uit dat Trumps 'persconferentie' keihard in de media wordt neergehaald. CNN heeft er bijvoorbeeld geen goed woord voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Auredium schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:56:
Het ziet er overigens naar uit dat Trumps 'persconferentie' keihard in de media wordt neergehaald. CNN heeft er bijvoorbeeld geen goed woord voor over.
Alle grote kanalen behalve Fox News leunen richting de democraten. Dus dat CNN gehakt maakt van alles wat Trump doet is geen verrassing. Omgedraaid doet Fox News dat bij Harris en Walz.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Mog schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:17:
[...]

Alle grote kanalen behalve Fox News leunen richting de democraten. Dus dat CNN gehakt maakt van alles wat Trump doet is geen verrassing. Omgedraaid doet Fox News dat bij Harris en Walz.
Fox is rechts dat weet ik (en die haal ik daarom ook niet aan alhoewel bij de stream van Fox gisteren ook daar de stemming van de mensen erg anti-Trump was).
Maar dat de gematigde media nu ook anti-Trump is zegt veel. Dan heb ik het niet perse over CNN.

Ik denk echter dat Trumps speeches meer schade toebrengen aan Trumps kansen dan voordelen. Hij haalde zaken door elkaar bijvoorbeeld en kon het niet laten om toch over oppervlakkige zaken te praten en met modder te gooien terwijl zijn campagnemensen juist willen dat hij zich focust op zaken zoals Economie wat hem niet lijkt te lukken voor meer dan een minuutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mog schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:17:
[...]

Dankzij CNN wel weer een nieuw engels woord geleerd 'discombobulation'.
Zo beschreven ze iig zijn speech.
https://dictionary.cambri.../english/discombobulation

PSN

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
De discussie over Biden en de Amerikaanse politiek mag hier: [ZT] President Biden en de Amerikaanse politiek. Voor de aankomende verkiezingen hebben we [ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid