Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Player1S schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:45:
[...]

Het feit al dat hij loopt op te scheppen dat hij die test zogenaamd ge-aced heeft 8)7

Ook wilt ie dat Biden een drugtest ondergaat voor de debatten want "ze spuiten hem helemaal vol zooi om hem overeind te houden". Maar zelf wil hij natuurlijk geen test doen. Ook niet voor zijn parole officer want daar heeft hij van gevraagd of die verplichte test geschrapt gaat worden. I wonder why :+
Iedere beschuldiging vanuit het Trump-kamp is een (verkapte) bekentenis.

Maar de laatste tijd zijn er vaker berichten dat hij dingen vergeet, onsamenhangende verhalen ophangt of ronduit wat staat te bazelen.
Ik vraag me af of hij niet stiekem alsnog aan het voorsorteren is op een “insanity plea” voor het geval hij de verkiezingen verliest en hij de bak in dreigt te gaan vanwege J6 of de rechtszaak in Georgia over de 12.000 stemmen…

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:32

PinusRigida

I put the p in pool.

Pietervs schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:12:
[...]

Iedere beschuldiging vanuit het Trump-kamp is een (verkapte) bekentenis.

Maar de laatste tijd zijn er vaker berichten dat hij dingen vergeet, onsamenhangende verhalen ophangt of ronduit wat staat te bazelen.
Ik vraag me af of hij niet stiekem alsnog aan het voorsorteren is op een “insanity plea” voor het geval hij de verkiezingen verliest en hij de bak in dreigt te gaan vanwege J6 of de rechtszaak in Georgia over de 12.000 stemmen…
Zou er niet van versteld staan moesten z'n advocaten dit adviseren... echter stel ik me de vraag hoe het zelfverklaarde 'stable genius' een insanity plea zal verkopen aan z'n achterban...

Ach ja, then again... daaraan verkondigt hij wat hij maar wil en ze slikken het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:54
@PinusRigida Hij zou niet de eerste Presidentskandidaat deze cyclus die hersenschade in een rechtbank zou gebruiken om ergens onderuit te komen. Het precedent is, helaas, al gezet.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:48
*knip* we verwachten hier een inhoudelijke discussie met onderbouwingen van statements, oneliners horen hier niet thuis

[ Voor 93% gewijzigd door polthemol op 18-06-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
edit: nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Helixes op 18-06-2024 15:37 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Helixes schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:18:
@PinusRigida Hij zou niet de eerste Presidentskandidaat deze cyclus die hersenschade in een rechtbank zou gebruiken om ergens onderuit te komen. Het precedent is, helaas, al gezet.
Ja, dat hij het doet op zich zou me ook totaal niet verbazen, het is tenslotte in z'n eigenbelang en we weten allemaal hoe dat z'n grootste enige drijfveer is...

...alleen vraag ik me af hoe hij het publiekelijk zal spinnen, hoe z'n trots en zelfingenomenheid te rijmen valt met een insanity plea...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

PinusRigida schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:43:
[...]

Ja, dat hij het doet op zich, zou me ook totaal niet verbazen, het is tenslotte in z'n eigenbelang en we weten allemaal hoe dat z'n grootste enige drijfveer is...

...alleen vraag ik me af hoe hij het publiekelijk zal spinnen, hoe z'n trots en zelfingenomenheid te rijmen valt met een insanity plea...
Inderdaad, zijn trots zou hem wel eens in de weg kunnen zitten om echt voor een insanity plea te gaan. Tegelijkertijd: een veroordeling met gevangenisstraf is natuurlijk ook een enorme vlek op zijn blazoen.
Dus het is de vraag wat een grotere schop tegen zijn ego is… :)

@PinusRigida het maakt niet gek veel uit: zijn achterban aanbidt hem en alles wat hij doet. Zelfs het luier-verhaal werd door de achterban opgepikt als iets “geweldigs wat Trump toch weer mooi doet”…

Als hij al veroordeeld wordt (dat wil ik namelijk eerst nog wel eens zien) zou het me bijzonder verbazen als hij daadwerkelijk opgesloten gaat worden in een gevangenis. Dat hij akkoord gaat met een tijdje huisarrest zie ik eerder gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Pietervs op 18-06-2024 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
PinusRigida schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:43:
[...]

Dat is toch niet zo moeilijk?

"Kijk eens hoe slim ik ben dat ik met zo'n trucje die stomme rechters om de tuin heb geleid! Briljant van mij!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Compuchip87 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:09:

"Kijk eens hoe slim ik ben dat ik met zo'n trucje die stomme rechters om de tuin heb geleid! Briljant van mij!"
Hehhhhh....

Ik ben niet helemaal op de hoogte van rechtbankprocedures in de VS, maar ik vermoed dat alles daar onder ede gebeurd. Een affidavit met de strekking van verminderde toerekeningsvatbaarheid zal waarschijnlijk onder straffe van meineed worden toegevoegd aan de documentatie.

Als hij later nog eens aanhaalt de rechter een loer te hebben gedraaid, dan kan hij daar voor worden bestraft. Gezien de situatie wil ik niet helemaal uitsluiten dat hij daar voor gaat - consequenties voor zo'n actie liggen mogelijk voorbij die ene deadline die hij zelf voor ogen ziet. Maar toch. Op de keper beschouwd lijkt het me geen hele slimme move....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Compuchip87 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:09:
[...]

Was ook m'n eerste gedachte... maar...wat @Helixes zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:45
Helixes schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:21:
[...]

Hehhhhh....

Ik ben niet helemaal op de hoogte van rechtbankprocedures in de VS, maar ik vermoed dat alles daar onder ede gebeurd. Een affidavit met de strekking van verminderde toerekeningsvatbaarheid zal waarschijnlijk onder straffe van meineed worden toegevoegd aan de documentatie.

Als hij later nog eens aanhaalt de rechter een loer te hebben gedraaid, dan kan hij daar voor worden bestraft. Gezien de situatie wil ik niet helemaal uitsluiten dat hij daar voor gaat - consequenties voor zo'n actie liggen mogelijk voorbij die ene deadline die hij zelf voor ogen ziet. Maar toch. Op de keper beschouwd lijkt het me geen hele slimme move....
Misschien hoeft hij het niet eens te zeggen, en pikken zijn volgers het zelf wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Vandaag lijkt de bodem een beetje uit de prijs van een aandeel DJT geslagen. Na vorige week al een procentje of 15 aan waarde te zijn verloren, staan we vandaag halverwege de handelsdag op zo -12%

https://finance.yahoo.com/quote/DJT/

Natuurlijk kan dat allemaal weer worden hersteld in het tweede deel van de handelsdag, maar het vertrouwen in het aandeel lijkt op dit moment bijzonder wankel.

Op dit moment zit het grootste deel van Trump's vermogen in dit aandeel, waarvan hij 60% van de aandelen in handen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:15
Helixes schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:06:
Vandaag lijkt de bodem een beetje uit de prijs van een aandeel DJT geslagen. Na vorige week al een procentje of 15 aan waarde te zijn verloren, staan we vandaag halverwege de handelsdag op zo -12%

https://finance.yahoo.com/quote/DJT/

Natuurlijk kan dat allemaal weer worden hersteld in het tweede deel van de handelsdag, maar het vertrouwen in het aandeel lijkt op dit moment bijzonder wankel.

Op dit moment zit het grootste deel van Trump's vermogen in dit aandeel, waarvan hij 60% van de aandelen in handen heeft.
Volgens dezelfde link staat het aandeel nog altijd 145% in de plus ten opzichte van een jaar geleden.

[ Voor 6% gewijzigd door Muncher op 19-06-2024 22:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
Muncher schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:51:
Volgens dezelfde link staat het aandeel nog altijd 145% in de plus ten opzichte van een jaar geleden.
Trump Media is naar de beurs gegaan door gekocht te worden door een SPAC, in dit geval DWAC. Voor 26 maart was TMTG niet beursgenoteerd. De beurswaarde die je ziet een jaar geleden is van DWAC.

De prijs van een aandeel DWAC stond op het moment van de overname rond de $45. Hoewel de koers nogal gefluctueerd is, is daar nu nog zo $27-32 van over, afhankelijk of je de nabeurshandel meerekent. Vandaag is trouwens geen handelsdag, wegens Juneteenth.

Gister konden trouwens de opties die waren uitgedeeld aan personeel en andere betrokkenen worden geconverteerd, waardoor het aandeel nog eens flink is verwaterd. Ik lees dat de koersval van gister daar vooral aan verweten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Helixes schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:21:

Ik zie dat al helemaal voor me. Hij probeert het te gooien op verminderde toerekeningsvatbaarheid, maar blijft wel in de presidentsrace.

Vervolgens gaan de rechtse propagandamedia los om te verkopen dat met een verminderd toerekeningsvatbare president niks mis is. "Biden is dat immers ook en die is nog minder toerekeningsvatbaar"

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

FunkyTrip schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:46:
[...]

Ik zie dat al helemaal voor me. Hij probeert het te gooien op verminderde toerekeningsvatbaarheid, maar blijft wel in de presidentsrace.

Vervolgens gaan de rechtse propagandamedia los om te verkopen dat met een verminderd toerekeningsvatbare president niks mis is. "Biden is dat immers ook en die is nog minder toerekeningsvatbaar"
Real men please insanity :X
T-shirts and diapers with this print coming to a cult-rally near you soon 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Een ziekelijke narcist gaat volgens mij nooit insanity pleiten.

Een false flag en dan het maga volk nog 1 keer naar het capitool sturen is mijn gok.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
Ik denk dat die hele insanity plea sowieso niet gaat werken. We hebben het over misdaden uit de periode 2016-2017. Hij zal dus moeten aantonen dat hij in die periode in ieder geval verminderd toerekeningsvatbaar was. Nou heeft hij een aantal zeer openbare doktersverklaringen uit die periode dat hij in blakende gezondheid verkeert, en de openbare aanklager zal zeker niet nalaten die op te voeren als hij het überhaupt probeert.

Hij kan proberen om te bewijzen dat hij fysiek niet langer in staat is om zijn tijd in gevangenschap door te brengen, maar ik denk dat niemand daar intrapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Trump lijkt vooral te worden gemotiveerd door geld en aandacht. Ik denk dat hij (terecht) gelooft dat hij toch niet naar de gevangenis gaat en dat dus geen overweging is in zijn handelen.

Ego en schaamte spelen niet zo'n grote rol, ook al lijkt dat soms wel zo. Trump ziet zichzelf als professional die alles doet om zijn doel te bereiken. Net als een acteur vindt hij het net erg om zichzelf een beetje belachelijk te maken, dat hoort bij de baan. Net als een acteur ziet hij zichzelf niet als "vuile leugenaar" maar als iemand wiens werk het is om een bepaald beeld neer te zetten. Net als een acteur heeft hij er geen enkel probleem mee om de volgende dag iets anders te beweren, dat is zijn werk. Zijn eigen politiek denkbeelden zijn secundair (niet onbelangrijk, maar niet het hoofddoel) aan het uitvoeren van de rol.

Wat dat betreft denk ik dus dat Trump geen echt bezwaar zou hebben tegen opportunistisch gebruik van zo iets als "insanity". Zelfs als zijn eigen advocaten dat brengen zou hij de schuld bij z'n tegenstanders leggen of het als voordeel claimen. Vergelijkbaar met hoe hij verwijst naar Al Capone.

Een deel van z'n supporters zal het als zelfs als geuzennaam gezien, ze worden zelf immers ook gekke wappies genoemd.

Ego is alleen belangrijk als deel van zijn imago als sterke man die de politiek een schop gaat geven. Zelfs daar kan hij met veel wegkomen wat een deel van z'n base wíl iemand die woest om zich heen gaat slaan.

Hoewel ik denk dat Trump niet bang is om echt naar de gevangenis te moeten is hij wel bang voor zijn geld en zijn levensstijl. Standaardstrategie is iedere rechtszaak zo lang mogelijk te rekken en alles als oneerlijk te bestempelen. Als er een uitspraak komt op grond van "insanity" zou hij zeggen dat zijn eigen advocaten duidelijk incompetent zijn en dat de zaak dus opnieuw moet. Dat maakt geen schijn van kans maar het rekt wel tijd. Gezien de leeftijd van Trump zie ik het wel gebeuren dat hij dat rekken weet vol te houden tot zijn dood.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

FunkyTrip schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:46:
[...]

Dat probeert Robert Kennedy toch ook? “Wormen hebben mijn hersenen aangevreten. Stem op mij!” :D
Helixes schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:41:
Ik denk dat die hele insanity plea sowieso niet gaat werken. We hebben het over misdaden uit de periode 2016-2017. Hij zal dus moeten aantonen dat hij in die periode in ieder geval verminderd toerekeningsvatbaar was. Nou heeft hij een aantal zeer openbare doktersverklaringen uit die periode dat hij in blakende gezondheid verkeert, en de openbare aanklager zal zeker niet nalaten die op te voeren als hij het überhaupt probeert.

Hij kan proberen om te bewijzen dat hij fysiek niet langer in staat is om zijn tijd in gevangenschap door te brengen, maar ik denk dat niemand daar intrapt.
Hij moet ook mentaal capabel zijn om zijn rechtszaak bij te kunnen wonen. Dat wil zeggen: begrijpen waar het over gaat en zijn advocaat helpen in zijn verdediging.
Nu verwacht ik niet dat hij het daarop gaat gooien, maar zoals hij de laatste tijd bezig is vraag ik het me af en toe toch af…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online

Gaat lekker met de Donald _O-

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
*knip*, niet onderbouwde speculatie

[ Voor 41% gewijzigd door NMH op 24-06-2024 20:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 64% gewijzigd door NMH op 24-06-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online

[ Voor 93% gewijzigd door NMH op 24-06-2024 20:20 ]

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
Ik kijk al de speaches van Trump, heb er al veel gezien waar hij compleet van de wereld is, maar deze laatste speach was echt wel erg.
Jeetje zeg, zo een onzin vertel je toch niet als president kandidaat, komop zeg.

/edit
Hij had hier geen teleprompter, dat zijn altijd zijn beste speaches.

YouTube: Trump MOCKS Voters TO THEIR FACE in AWFUL Speech

[ Voor 38% gewijzigd door NMH op 24-06-2024 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Presidentskandidaat Donald Trump heeft een running mate gekozen voor de verkiezingen in november. De oud-president vertelde aanwezige media tijdens een persmoment in Philadelphia zaterdag echter dat hij zijn keuze nog met niemand heeft gedeeld.

Wel zei Trump dat de persoon die hij heeft gekozen als zijn beoogde vice-president aankomende donderdag aanwezig is bij het presidentiële debat dat hij dan voert met de huidige president Joe Biden. Volgens persbureau Bloomberg worden bij het debat, dat zonder publiek wordt gevoerd, de meeste kanshebbers verwacht, inclusief veelgenoemde kandidaten Doug Burgum, Marco Rubio en JD Vance.

Eerder op de dag was Trump bij een bijeenkomst van conservatieve christenen in Washington. Hij zegde toe in een tweede termijn als president de godsdienstvrijheid ‘agressief te zullen verdedigen’ maar ging een heet hangijzer binnen de conservatief christelijke gemeenschap, abortus, grotendeels uit de weg door slechts te herhalen dat hij dat een zaak vindt die op staatsniveau geregeld moet worden.

Trump voegde tijdens zijn presidentschap drie conservatieve rechters toe aan het Hooggerechtshof, dat in 2022 het federale recht op abortus schrapte en het daarmee voor staten mogelijk maakte abortus te verbieden.
Bron: Donald Trump kiest running mate, maar maakt naam nog niet bekend

Misschien is Alex Jones wel een goed idee als running mate? Ik bedoel, zowel Jones als Trump zijn liefhebber van 'alternatieve feiten', en Jones kan de centjes wel gebruiken geloof ik, gezien wat er de laatste weken allemaal bekend geworden is over hem...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:44
C00P schreef op zondag 23 juni 2024 @ 00:54:
[...]

/edit
Hij had hier geen teleprompter, dat zijn altijd zijn beste speaches.

YouTube: Trump MOCKS Voters TO THEIR FACE in AWFUL Speech
Ooohkay :? Hoe kan iemand dit aanhoren en nog steeds achter deze man staan? Vreemde zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik zit eigenlijk te wachten tot de MAGA crowd met nieuwe t-shirts komt.

Eerst hadden ze “Real men wear diapers”, ik verwacht dat ze binnenkort wel gaan komen met “Real men have dementia.” :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:45

[ Voor 78% gewijzigd door NMH op 24-06-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Speaker Johnson to file brief supporting Bannon appeal in Jan. 6 contempt case
Een nieuw dieptepunt voor Johnson en de House GOP. Bannon zou in juli voor vier maanden de gevangenis in moeten maar probeert net als vriend Trump overal onder uit te komen.

Trump Allies Urge Him Not To Be a ‘Raging Asshole’ at Debate
Vanavond is het eerste debat tussen Biden en Trump. 21:00 ET, 3:00 uur Nederlandse tijd. Dit zal wel weer een shitshow worden.

Verwacht wordt dat we vandaag of morgen meer horen van SCOTUS in Trump's immuniteit zaak. Daar hebben ze de tijd mee genomen wat allemaal in Trump's voordeel heeft gewerkt. Dit zal vast ook weer een 'creatieve' uitspraak worden.

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 27-06-2024 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

user109731 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:09:

Trump Allies Urge Him Not To Be a ‘Raging Asshole’ at Debate
Vanavond is het eerste debat tussen Biden en Trump. 21:00 ET, 3:00 uur Nederlandse tijd. Dit zal wel weer een shitshow worden.

Verwacht wordt dat we vandaag of morgen meer horen van SCOTUS in Trump's immuniteit zaak. Daar hebben ze de tijd mee genomen wat allemaal in Trump's voordeel heeft gewerkt. Dit zal vast ook weer een 'creatieve' uitspraak worden.
De regels voor het debat, waar beide overigens mee akkoord zijn gegaan, zijn niet in het voordeel van Trump.

Als je niet aan de beurt bent staat de microfoon uit. Er is geen publiek. Tijdens de 2 reclame momenten mag de staf niet met hun kandidaat spreken. Dus niet tussendoor nog wat tips geven. Vooraf gemaakte notities zijn niet toegestaan.

Het is niet voor niets dat Trump al gilt dat Biden drugstest moet ondergaan want hij heeft Biden jarenlang geframed als een seniele opa maar als Biden een prestatie neerzet zoals tijdens de State of the Union dan blijft er niks over van dat beeld. Dus roept Trump maar vast dat Biden vol drugs zit om maar te kunnen presteren.
En hij roept nu al dat het rigged is.
Menig Amerikaan die niet in de cult zit gaat er al half van uit dat Trump zich last minute terug trekt met een slap excuus.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Player1S schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:37:
[...]

Het is niet voor niets dat Trump al gilt dat Biden drugstest moet ondergaan want hij heeft Biden jarenlang geframed als een seniele opa maar als Biden een prestatie neerzet zoals tijdens de State of the Union dan blijft er niks over van dat beeld. Dus roept Trump maar vast dat Biden vol drugs zit om maar te kunnen presteren.
Iedere beschuldiging is een bekentenis van de Trump-clan.

Dus als ik Biden was zou ik daar volmondig mee akkoord gaan, mits Trump ook getest wordt en alle testen openbaar worden gemaakt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 19:14
CNN host het debat.
Trump woordvoerder heeft interview met CNN voor het debat.
Woordvoerder valt CNN personeel aan en wordt uit de uitzending geschopt. :D
MAGA wappies eisen nu verontschuldiging van CNN of anders willen ze dat Trump zich terug trekt uit het debat. :')

Jammer dat het debat zo laat is in onze tijdzone, we gaan morgenochtend wel zien wat er gebeurd is. :+

[ Voor 18% gewijzigd door MewBie op 28-06-2024 00:02 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:27

jdh009

FP ProMod
Is het live en legaal te kijken voor Europeanen? Ik het geen tv pakket dus hoop dat ze voor ons ook een linke droppen die legaal te kijken is. Ben net wakker en toch niets te doen :p

De CNN app geeft een geoblocking code aan dus de normale manier van kijken lijkt bij mij helaas geblokkeerd. Dus waarschijnlijk terug het bed in.

[ Voor 41% gewijzigd door jdh009 op 28-06-2024 02:33 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:27

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

@jdh009 is hier gewoon op CNN te zien, maar geen idee of daar streams van zijn.

Ah, je hebt wat gevonden :)

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-06-2024 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Debat is begonnen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vreselijk om die gast weer te horen spreken zeg.. maar Biden komt helaas minder sterk over zover :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Ja, biden lijkt niet goed uit zijn woorden te komen en klinkt zwak.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Damn, Biden moet eens wakker worden, staat daar wat te staren en stamelen.
Ben teleurgesteld.

https://x.com/atrupar/status/1806493237047157060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Trump krijgt wel veel ruimte om de vragen te ontwijken en zn eigen verhaal te houden..
“Ben je voor een Palestijnse staat?” - gaat ie over (lagere) bijdrage van Navolanden aan Oekraïne beginnen.
Hij wordt niet afgekapt en verzocht om de vraag te beantwoorden.. heel vaag hoe dit gemodereerd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-06-2024 03:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:35
Ja Biden is TE oud om dit nog te doen, en dan heb ik het niet over zijn 81 zijn, maar over dat zijn hersenen zijn spraakfunctie niet meer aankunnen, hij stamelt soms, dat ik met plaatsvervangende schaamte voor de Tv zit. Verder loopt die erg houterig, maarja hij zal niet de 1e zijn met loopgebrek op die leeftijd.
Het doet je je afvragen van had dan maar in hemelsnaam Kamala in het diepe gegooid...?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja, treurig dat beide partijen geen betere kandidaten naar voren hebben geschoven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
Biden heeft altijd al een dergelijk spraakgebrek gehad, het is niet veel erger dan 4 jaar geleden. Dit is altijd al zijn zwakte geweest.

PBS doet een live fact-check. Trump komt daar niet goed vanaf, maar over de waarheid bekommert niemand zich.
https://www.pbs.org/newsh...k-cnns-biden-trump-debate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:02

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Biden is oud. Misschien te oud. Daar staat tegenover een bijna evenoud iemand die geen 4 zinnen aan elkaar kan knopen om een vraag te beantwoorden. Wil je oud en vertrouwen in zijn staf, of oud en alleen bezig met zijn eigen ego?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Gaat heel slecht voor Biden dit debat, Trump veranderd zo vaak van onderwerp dat Biden het niet kan bijbenen en overal over struikelt. Trump liegt dat het gedrukt staat en Biden gaat er op in in plaats van een goed verhaal te houden over hoe de toekomst er uit ziet.
Trump wint dit met gemak ondanks 90% leugens, puur vanwege optics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Biden wordt wel beter naarmate het debat vordert vind ik.. maar de zwakke start zal wel blijven hangen bij het publiek.
Valt me zwaar tegen van Jake en Dana dat die Trump niet afkappen als ie de vraag ontwijkt..

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-06-2024 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
mercapto schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 03:50:
Gaat heel slecht voor Biden dit debat, Trump veranderd zo vaak van onderwerp dat Biden het niet kan bijbenen en overal over struikelt. Trump liegt dat het gedrukt staat en Biden gaat er op in in plaats van een goed verhaal te houden over hoe de toekomst er uit ziet.
Ik denk niet dat je hier een winnaar uit kunt roepen. Ik denk dat het precies zo gaat als iedereen verwacht had en niemand hiermee stemmen zal winnen danwel verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:02

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

mercapto schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 03:50:
Maar dat is juist het probleem. Trump liegt dat ie barst en spuwt de ene na de andere onwaarheid en leugen. Hoe moet je daar op reageren? Waarom kunnen de moderators van het debat niet ingrijpen met "ehm, nee, dit zijn gewoon feiten" of "hey, we hadden het over X, je begint over Y en Z en W en U en A en maak eens een coherent verhaal wat over het onderwerp gaat?"

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
MueR schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 03:56:
[...]

Maar dat is juist het probleem. Trump liegt dat ie barst en spuwt de ene na de andere onwaarheid en leugen. Hoe moet je daar op reageren? Waarom kunnen de moderators van het debat niet ingrijpen met "ehm, nee, dit zijn gewoon feiten" of "hey, we hadden het over X, je begint over Y en Z en W en U en A en maak eens een coherent verhaal wat over het onderwerp gaat?"
Het is CNN, ze willen onpartijdigheid uitstralen, en fact checking is "anti-Trump".
Heel zwak van CNN, maar ze zeiden het eerder "I'm going to ask a question and you can do whatever you want with the time you get"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
"We had H2O!"
Dit kun je toch niet bedenken...
MueR schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 03:56:
[...]

Omdat fact checking tijd kost en je dan constant van de hak op de tak springt.

[ Voor 85% gewijzigd door The Realone op 28-06-2024 04:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Volgens NYTimes is dit het format zoals voorgesteld door het team van Biden. Dus vraag stellen maar niet hoeven te beantwoorden maar wel je tijd krijgen. En geen fact-checks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 04:10:
Volgens NYTimes is dit het format zoals voorgesteld door het team van Biden. Dus vraag stellen maar niet hoeven te beantwoorden maar wel je tijd krijgen. En geen fact-checks.
In de hoop dat Trump zou klinken zoals op z'n rallies dan denk ik, maar dit is niet rally Trump, hij is zeer gefocust, dus dat plan is mislukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
Ik heb het afgezet en ga wat anders kijken... Wat een treurige bedoeling is het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Bestaat er een kans dat de Dems toch iemand anders naar voor schuiven? Als de peilingen nu rampzalig zijn voor Joe heeft het niet veel zin lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
C00P schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 04:32:
Bestaat er een kans dat de Dems toch iemand anders naar voor schuiven? Als de peilingen nu rampzalig zijn voor Joe heeft het niet veel zin lijkt me.
Newsom zei net voor het debat dat dat een onzinnige vraag was en een totaal onrealistisch idee.
Plus, kan dat wel? Ik neem aan dat er een primary nodig is met de 10+ kandidaten voor de job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@C00P

Rampzalige peiling, welke heb jij voor je? Ik hoorde dat het verschil 1 procent is, voor Trump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb het niet gezien, maar heeft de muteknop geholpen of verhief Trump zijn stem zodanig om alsnog (via andere microfoon) gehoord te worden? Daar zie ik 'm wel voor aan :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Raven schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 06:12:
Heb het niet gezien, maar heeft de muteknop geholpen of verhief Trump zijn stem zodanig om alsnog (via andere microfoon) gehoord te worden? Daar zie ik 'm wel voor aan :P
Vanwege de staat van Biden was dit niet eens nodig. Vrij bizar en triest vooral het begin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:55
Ongelofelijk dat je heden ten dage kan liegen dat het gedrukt staat, een staatsgreep hebt ‘aangemoedigd’ en straks alsnog president wordt voor een 2e keer.

Overigens doen wij het hier niet veel beter gezien het huidige kabinet. Ongeveer hetzelfde laken en pak.

Hopelijk is de steun voor Oekraïne in steen gebeiteld want met Rusland loving Trump zie ik het slecht in voor Europa. Komt nog bovenop de Franse verkiezingen. Wat een tijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
user109731 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:09:
Called it :p Een debat aangaan met een type als Trump werkt gewoon niet, vooral als de moderators het maar laten gaan. Leugen na leugen, om depressief van te worden. En dan te bedenken dat veel stemmen afhangen van dit soort vertoningen.

Factcheck van de Guardian: Factchecked: Trump and Biden’s presidential debate claims

[ Voor 16% gewijzigd door user109731 op 28-06-2024 07:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:48
Het lijkt vooral Biden die verloren heeft:
https://www.bbc.com/news/articles/crgedpw4r5eo
https://www.cbsnews.com/l...-debate-2024-trump-biden/
https://www.cnn.com/polit...biden-06-27-24/index.html
President Joe Biden is three years and seven months older than former President Donald Trump.

In their debate Thursday night on CNN, the gap between the 81-year-old incumbent and his 78-year-old challenger seemed much larger.

Biden, hoarse and displaying little vocal range, was often unable to express his differences with Trump with clarity. At one point, after Biden had trailed off as he defended his record on border security, Trump said: “I really don’t know what he said at the end of that sentence. I don’t think he knows what he said, either.”
Biden’s age problem just got a lot worse:

The most important job for Biden was to put to rest voters’ concerns about his biggest vulnerability — his age — and turn the election into a referendum on Trump. He failed to do so. Biden was hoarse and at times unintelligible. Words often ran together. He stumbled, particularly when he tried to cite statistics and legislation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:08
Ik had een stukje gekeken maar die Biden ziet er echt ongezond uit. Dit kan toch gewoon niet dat zulke bejaarden voor president runnen. Is dit nou echt het beste wat het machtigste land in de westerse wereld te bieden heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:13
Wat ik tot nu toe heb gezien was te verwachten. Trump vertelt overtuigd de ene leugen na de andere leugen en geeft geen antwoord op de vragen, Biden geeft inhoudelijke en coherente antwoorden maar klinkt enorm oud en struikelt over z'n woorden. Qua presentatie is het verschil enorm in het voordeel van Trump zeker omdat niemand ingreep. Fact checks op de website in plaats van tijdens het debat schieten natuurlijk niet op. Zelfs zn blabla over post-birth abortion kreeg geen tegengas.

Voor beiden is het geen goed debat, maar van Biden werd natuurlijk meer verwacht omdat hij een democraat is dus heeft hij verloren. Het gaat om de tiktok clips en die zullen pijnlijk zijn voor Biden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 09:40
Het is een interessant fenomeen wat nu gaande is, Biden heeft het niet goed gedaan en de pers duikt er meedogenloos bovenop. Daarmee legitimeren zij indirect dat Trump de betere kandidaat is terwijl hij juist desastreus is Amerika en de rest van de wereld als hij daadwerkelijk aan de macht komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
mercapto schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 04:40:
[...]

Newsom zei net voor het debat dat dat een onzinnige vraag was en een totaal onrealistisch idee.
Plus, kan dat wel? Ik neem aan dat er een primary nodig is met de 10+ kandidaten voor de job.
Dat zullen de Democraten op dit moment (en zeker voorafgaand aan het debat) nooit toe gaan geven, maar het lijkt me de enige optie.

Het is onacceptabel dat iemand in deze staat president kan worden. Als er ook maar enige hoop over moet blijven dat Trump geen president wordt moeten de Democraten met een nieuwe kandidaat komen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006

polthemol

Moderator General Chat
alexbl69 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:08:
[...]

Dat zullen de Democraten op dit moment (en zeker voorafgaand aan het debat) nooit toe gaan geven, maar het lijkt me de enige optie.

Het is onacceptabel dat iemand in deze staat president kan worden. Als er ook maar enige hoop over moet blijven dat Trump geen president wordt moeten de Democraten met een nieuwe kandidaat komen.
de vraag is dan of die optie er is. Ik twijfel even of Biden al officieel genomineerd is als presidentskandidaat, maar hij heeft in ieder geval de voorverkiezingen gewoon gewonnen, dus ik denk dat het DNC er niet onderuit gaat komen om hem te nomineren, tenzij ze hem publiekelijk zo hard gaan afvallen dat hij zelf opstapt.

Dan zou de enige optie zijn dat Biden zelf een stap terug neemt op basis van dit debat, maar ook dat zie ik niet gebeuren.

Maar goed, we hebben dus gekeken naar een shouting contest waarbij het grootste wapengekletter 'name calling' over en weer was en wie een virtueel potje golf zou winnen van de twee. Ik denk dat met name dat en nog eens niet de leeftijd, het gigantische probleem onderstreept. Dit zijn Idols-verkiezingen, geen presidentiële debatten meer. Hoog entertainment gehalte als het niet zo belangrijk was, maar verwaarloosbare inhoud.

Trump voor de rest ook inhoudsloos, weer een 'firehose of falsehoods' waar bijna niet tegen te verdedigen is. Capitoolbestorming is blijkbaar nog altijd niet zijn schuld en er was niets aan de hand en met hem zou er geen oorlog zijn geweest in Oekraïne. Gewoon weer hetzelfde verhaal van weleer en geen enkele connectie met de realiteit.

De VS gaat electoraal op het punt komen dat ze zich misschien langzaam gaan afvragen waarom ze hun democratie niet beter hebben ingericht toen ze daar nog de kans toe hadden.

[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 28-06-2024 08:25 ]

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Miki schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:06:
Het is een interessant fenomeen wat nu gaande is, Biden heeft het niet goed gedaan en de pers duikt er meedogenloos bovenop. Daarmee legitimeren zij indirect dat Trump de betere kandidaat is terwijl hij juist desastreus is Amerika en de rest van de wereld als hij daadwerkelijk aan de macht komt.
Idd het is zo bizar beide zijn oud en afgetakeld maar de media negeert dat ze goed als altijd bij trump en vergroot dat bij beiden.

Ach ja trump 2024 zeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:38
Ik heb enkel wat samenvatting en headlines gelezen, maar wat een drama.
De grootste kritiek op Biden is (ironisch genoeg) zijn leeftijd natuurlijk en slecht functioneren. Die angst lijkt nu voor velen bevestigd te worden.

Ik had het idee dat Biden betere kansen maakt dan vorige verkiezingen. Ik begin steeds meer bang te worden dat Trump gaat winnen. We zijn er nog lang niet, maar positief stemt mij dit niet.

Dit soort debatten zijn sowieso stompzinnig. Haalt niet weg dat ze kijkers overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mercapto schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 04:40:
[...]

Nee. Het kan zonder primary. Bij de primaries worden afgevaardigden gekozen die stemmen op de conventie. Die afgevaardigden mogen hun stem switchen naar iemand anders. Als Biden uit de race stapt mag er iemand anders naar voren geschoven worden mits die maar een meerderheid van de afgevaardigden achter zich krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:30
polthemol schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:24:
[...]

de vraag is dan of die optie er is. Ik twijfel even of Biden al officieel genomineerd is als presidentskandidaat, maar hij heeft in ieder geval de voorverkiezingen gewoon gewonnen, dus ik denk dat het DNC er niet onderuit gaat komen om hem te nomineren, tenzij ze hem publiekelijk zo hard gaan afvallen dat hij zelf opstapt.

Dan zou de enige optie zijn dat Biden zelf een stap terug neemt op basis van dit debat, maar ook dat zie ik niet gebeuren.

Maar goed, we hebben dus gekeken naar een shouting contest waarbij het grootste wapengekletter 'name calling' over en weer was en wie een virtueel potje golf zou winnen van de twee. Ik denk dat met name dat en nog eens niet de leeftijd, het gigantische probleem onderstreept. Dit zijn Idols-verkiezingen, geen presidentiële debatten meer. Hoog entertainment gehalte als het niet zo belangrijk was, maar verwaarloosbare inhoud.

Trump voor de rest ook inhoudsloos, weer een 'firehose of falsehoods' waar bijna niet tegen te verdedigen is. Capitoolbestorming is blijkbaar nog altijd niet zijn schuld en er was niets aan de hand en met hem zou er geen oorlog zijn geweest in Oekraïne. Gewoon weer hetzelfde verhaal van weleer en geen enkele connectie met de realiteit.

De VS gaat electoraal op het punt komen dat ze zich misschien langzaam gaan afvragen waarom ze hun democratie niet beter hebben ingericht toen ze daar nog de kans toe hadden.
Hij is nog niet officieel genomineerd, democratische conventie waar ze de presidentskandidaat selecteren is 19-22 augustus; Geen idee hoe makkelijk ze daar de regels van kunnen wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

mercapto schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 04:15:
[...]

In de hoop dat Trump zou klinken zoals op z'n rallies dan denk ik, maar dit is niet rally Trump, hij is zeer gefocust, dus dat plan is mislukt.
*knip* claims dat iemand drugs zou gebruiken behoeven onderbouwing

[ Voor 20% gewijzigd door polthemol op 28-06-2024 09:40 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Fuujii schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:40:
Ik heb enkel wat samenvatting en headlines gelezen, maar wat een drama.
De grootste kritiek op Biden is (ironisch genoeg) zijn leeftijd natuurlijk en slecht functioneren. Die angst lijkt nu voor velen bevestigd te worden.

Ik had het idee dat Biden betere kansen maakt dan vorige verkiezingen. Ik begin steeds meer bang te worden dat Trump gaat winnen. We zijn er nog lang niet, maar positief stemt mij dit niet.

Dit soort debatten zijn sowieso stompzinnig. Haalt niet weg dat ze kijkers overtuigen.
Ook wat gelezen, inderdaad een drama :p De kritiek op biden lijkt me ook terecht, hij had wel verwacht door Trump zijn leugens heen te kunnen prikken waarschijnlijk maar hij is gewoon te oud en Trump smult hiervan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Beide dat is wel duidelijk, logisch 2 80 jarigen.

Trump komt echter een pak krachtiger over en in de VS zijn ze debiel genoeg om dat belangrijk te vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door polthemol op 28-06-2024 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

k995 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:02:
[...]

Beide dat is wel duidelijk, logisch 2 80 jarigen.

Trump komt echter een pak krachtiger over en in de VS zijn ze debiel genoeg om dat belangrijk te vinden.
Dat kan je wel debiel vinden, maar is al een thema sinds 1960. Daar kan je dus ook op anticiperen.

Een "jonge" krachtige democraat zou al 10 punten winnen alleen op zijn gesteldheid naast Trump. Maar nu valt Trumps staat niet op, omdat er een nog brakker iemand tegenover hem staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006

polthemol

Moderator General Chat
Modbreak:Om de verkiezingsdiscussie centraal te houden zodat het niet over de topics Biden/Trump verspreid is:[ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024 is de plek om de actuele verkiezingsstrijd te bespreken.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
foutje*

[ Voor 105% gewijzigd door Sjah op 28-06-2024 17:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• C00P
Er zijn blijkbaar notes gevonden van Trump's advocaat welke aangeven dat Trump dondersgoed wist dat het illegaal was wat hij deed met de secret documenten.
Gelukkig voor hem heeft hij een Trump vriendelijke rechter die een hoop bewijs eruit wilt gooien en de zaak wilt vertragen tot in het oneindige.

Artikel :
https://newrepublic.com/p...ence-classified-documents

Als je liever youtube kijkt :
YouTube: Trump lawyer's secret notes reveal criminal BOMBSHELL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Zoals al viel te verwachten :/ Hier hebben ze dan maanden op gezeten. Lekker tijdrekken weer.

Mooi op tijd voor Trump II.

[ Voor 26% gewijzigd door user109731 op 01-07-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:13
Niet te filmen. Ze gaan ook nog even ongevraagd los op de Special Counsel zodat de gestolen documentenzaak ook nergens naartoe gaat.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 08:39
Dan vraag ik me af, in hoeverre kan Biden nu gebruik maken van deze ruling om bijvoorbeeld de democratie in de toekomst veilig te stellen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DiscoNootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-09 21:16
Dit geeft POTUS geen immuniteit. Dit geeft SCOTUS het recht om te bepalen welke 'acts' immuniteit genieten, en welke niet.

Ik wil niet dramatisch klinken maar ik denk oprecht dat dit het begin is van fascistisch Amerika

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:21
anboni schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:13:
Dan vraag ik me af, in hoeverre kan Biden nu gebruik maken van deze ruling om bijvoorbeeld de democratie in de toekomst veilig te stellen?
Nou de truuk is is vanavond met een seals team trump en de 6 conservative rechters te laten verdwijnen. En dan bij een bevriende rechter laten bepalen dat het een officiële acties was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

C00P schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:06:
Er zijn blijkbaar notes gevonden van Trump's advocaat welke aangeven dat Trump dondersgoed wist dat het illegaal was wat hij deed met de secret documenten.
Gelukkig voor hem heeft hij een Trump vriendelijke rechter die een hoop bewijs eruit wilt gooien en de zaak wilt vertragen tot in het oneindige.

Artikel :
https://newrepublic.com/p...ence-classified-documents

Als je liever youtube kijkt :
YouTube: Trump lawyer's secret notes reveal criminal BOMBSHELL
Dat was een "officiële daad als president".
DiscoNootje schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:34:
Dit geeft POTUS geen immuniteit. Dit geeft SCOTUS het recht om te bepalen welke 'acts' immuniteit genieten, en welke niet.

Ik wil niet dramatisch klinken maar ik denk oprecht dat dit het begin is van fascistisch Amerika
Niet alleen in Amerika moeten democratisch gezinde krachten flink aan de bak de komende jaren. In Europa gaat het ook niet echt lekker wat dat betreft.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 09:40
DiscoNootje schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:34:

Dit dus, rechter Chutkan moet nu eerst de diverse acts aanstippen en onderbouwen met argumenten en deze voorleggen aan de SC. Het levert naast een enorme vertraging ook de SC een bijzondere positie op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik denk dat dit vooral een machtsgreep van de conservatieve rechters in dat gerechtshof is.
Want ze hebben zichzelf net het recht toegeëigend om te beslissen of bepaalde handelingen van een president, strafrechtelijk te vervolgen mogen zijn of niet. Maar wat voor kader hebben ze geschapen om te toetsen of een handeling, verboden is per gewoonterecht? Tja, daar lijken ze zelf over te mogen beslissen.

Want zo kunnen ze alsnog Trump wippen als ze willen. Maar potentieel ook een Democratische president tegenwerken als ze hiertoe aanleiding zien. En dat is zorgelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-07-2024 18:17 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
De SCOTUS uitspraak is een goeie aanleiding voor strafrechter Merchan in New York om Trump dan toch maar die maximale celstraf van vier jaar op te leggen.

Succes met je presidentschap vanuit de gevangenis.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Real schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:36:
De SCOTUS uitspraak is een goeie aanleiding voor strafrechter Merchan in New York om Trump dan toch maar die maximale celstraf van vier jaar op te leggen.

Een president kan toch gevangenen vrijspreken/pardon geven?
Dan kan je als President denk ik ook wel jezelf vrijspreken

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

mrc4nl schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:39:
[...]

Een president kan toch gevangenen vrijspreken/pardon geven?
Dan kan je als President denk ik ook wel jezelf vrijspreken
Alleen voor federale zaken. New York is op state level.

De VS staat nu echt op de rand van de afgrond te balanceren. Dark Brandon is niet dark enough om nu gewoon Trump, menig MAGA-GOP representative en senator en die corrupte rechters te laten arresteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:16
Real schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:36:

Trump krijgt op zijn hoogst een waarschuwing. Dat is althans de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:18
Player1S schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:47:
[...]
Alleen voor federale zaken. New York is op state level.

De VS staat nu echt op de rand van de afgrond te balanceren. Dark Brandon is niet dark enough om nu gewoon Trump, menig MAGA-GOP representative en senator en die corrupte rechters te laten arresteren.
Dan is Biden geworden wat hij Trump van beschuldigd te zijn. Nee, dat zal lekker ontvangen worden door de Republikeinse kiezer. 8)7

Ik vind het toch behoorlijk schokkend dat er hier van dit soort opmerkingen worden geroepen. Die gaan namelijk veel verder dan wat de MAGA-GOP willen, laat staan wat ze voor elkaar zouden krijgen (dat is altijd minder). Enkel omdat men andere (politieke) ideeën heeft en dit sterk uit moet men in de bak? :?

Laat de dems maar een betere kandidaat kiezen ipv tot een bananen-republiek te verlagen.

let the past be the past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:43

DevWouter

Creator of Todo2d.com

SPee schreef op maandag 1 juli 2024 @ 20:41:
[...]

Dan is Biden geworden wat hij Trump van beschuldigd te zijn. Nee, dat zal lekker ontvangen worden door de Republikeinse kiezer. 8)7
Wikipedia: Might makes right
Ik vind het toch behoorlijk schokkend dat er hier van dit soort opmerkingen worden geroepen. Die gaan namelijk veel verder dan wat de MAGA-GOP willen, laat staan wat ze voor elkaar zouden krijgen (dat is altijd minder). Enkel omdat men andere (politieke) ideeën heeft en dit sterk uit moet men in de bak? :?

Laat de dems maar een betere kandidaat kiezen ipv tot een bananen-republiek te verlagen.
Ja, maar er is wel een groot verschil: De een wilt zichzelf beschermen tegen het volk, de andere wilt het volk beschermen van een ander.

Het is ook geen fijne oplossing, maar "necessity knows no law" en als je niet tijdig handelt dan kan de democratie altijd verloren zijn.

Zoals ik al een paar jaar terug aangaf. Biden had meteen stappen moeten nemen om nieuwe hoofdrechters aan te stellen, er is namelijk geen maximum, alleen een minimum.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
Sotomayor’s dissent beschrijft goed de gevolgen:
Let the President violate the law, let him exploit the trappings of his office for personal gain, let him use his official power for evil ends. Because if he knew that he may one day face liability for breaking the law, he might not be as bold and fearless as we would like him to be. That is the majority’s message today. Even if these nightmare scenarios never play out, and I pray they never do, the damage has been done. The relationship between the President and the people he serves has shifted irrevocably. In every use of official power, the President is now a king above the law.”
“Orders the Navy’s Seal Team 6 to assassinate a political rival? Immune. Organizes a military coup to hold onto power? Immune. Takes a bribe in exchange for a pardon? Immune. Immune, immune, immune.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
De democratie wordt ontmanteld en de democraten keken ernaar en hopen dat Biden die duidelijk niet meer zichzelf is de verkiezingen wint.

Je kunt veel zeggen van Trump, maar hij heeft dit perfect gespeeld, ik betwijfel of een intelligente ex president dit beter voor elkaar had gekregen,totaal onbekwaam dacht ik maar nee hij heeft dat echt goed gedaan...

Diep en diep triest is dit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@C00P de GOP en Trump doen vaak aan projectie en verwijten de ander van hun eigen gedrag. Die complottheorie van een “elite” die alles controleert en samenspant tegen het volk, rechters die partijdig zijn, etc zal hier dus wel een kern van waarheid hebben, maar dan dus aan de zijde van de GOP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
CyBeRSPiN schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:38:
@C00P de GOP en Trump doen vaak aan projectie en verwijten de ander van hun eigen gedrag. Die complottheorie van een “elite” die alles controleert en samenspant tegen het volk, rechters die partijdig zijn, etc zal hier dus wel een kern van waarheid hebben, maar dan dus aan de zijde van de GOP.
Het leuke (of stomme) van de "elite" de schuld geven is dat niemand zich voelt aangesproken. Het zegt immers helemaal niets. Wanneer hoor je bij de elite? Als je veel geld verdient? Alle kamerleden dus, die zitten in de 1% hoogste salarissen in Nederland. Ook de politici die klagen over de elite. Mensen met HBO en hoger? Dat zijn tientallen procenten van de bevolking. Mensen die "hoog" zijn geboren? Die hebben tegenwoordig niet veel meer te vertellen als je kijkt wie in de politiek en top van het bedrijfsleven het voor het zeggen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Frame164 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:50:
[...]

Het leuke (of stomme) van de "elite" de schuld geven is dat niemand zich voelt aangesproken. Het zegt immers helemaal niets. Wanneer hoor je bij de elite? Als je veel geld verdient? Alle kamerleden dus, die zitten in de 1% hoogste salarissen in Nederland. Ook de politici die klagen over de elite. Mensen met HBO en hoger? Dat zijn tientallen procenten van de bevolking. Mensen die "hoog" zijn geboren? Die hebben tegenwoordig niet veel meer te vertellen als je kijkt wie in de politiek en top van het bedrijfsleven het voor het zeggen hebben.
De elite is iemand anders. Nooit jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:54

Plasma_Wolf

Student

C00P schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:23:
De democratie wordt ontmanteld en de democraten keken ernaar en hopen dat Biden die duidelijk niet meer zichzelf is de verkiezingen wint.

Je kunt veel zeggen van Trump, maar hij heeft dit perfect gespeeld, ik betwijfel of een intelligente ex president dit beter voor elkaar had gekregen,totaal onbekwaam dacht ik maar nee hij heeft dat echt goed gedaan...

Diep en diep triest is dit!
Trump heeft zijn hele leven al ervaring met "huilie huilie ik ben het slachtoffer" en traineren tot anderen het opgeven. En daar is veel te veel ruimte voor in de VS.

Biden heeft deze macht nu ook. Maar de Dems zijn te netjes om nu in één klap dat fascisme met wortel en al uit te roeien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Plasma_Wolf schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:48:
Biden heeft deze macht nu ook. Maar de Dems zijn te netjes om nu in één klap dat fascisme met wortel en al uit te roeien.
De ironie is dat bijna de helft van de Amerikaanse bevolking inmiddels dusdanig gebrainwashed is dat ze denken dat het juist Biden is die fascistisch bezig is. Als hij dus gebruik gaat maken van die king above the law optie, dan bewijzen de democraten ineens de nazi's te zijn. En doen ze het niet, dan gaat Trump dat zeker doen als hij wint.

Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Zoals ik al vaker heb betoogd, Amerika heeft nauwelijks een trias politica qua gescheiden machten, de rechtelijke macht was in Amerika altijd een extensie van de politiek doordat de politiek zich rechtstreeks er mee mag bemoeien door politieke benoemingen.

Maar dit gaat nog veel verder. Een rechtelijke macht zou nooit rechtelijke bevoegdheden mogen overhevelen van de rechtstaat naar de uitvoerende politiek. Dan ga je terug naar het politieke systeem wat je ziet in bananenrepublieken, wat de weg vrijmaakt voor het installeren van een dictator.

Dat staat nog los van zoiets bizars als een supreme court zonder ambtstermijnen.

Maar goed, het probleem wat de democraten is nu krijgen is het probleem wat je altijd ziet land steeds verder naar de afgrond glijdt, er komen steeds minder mogelijkheden om het systeem te corrigeren, omdat de speelruimte zowel kleiner wordt als opschuift in de richting van antidemocratische en antirechtstatelijke krachten.

Op een gegeven moment zul je dingen moeten gaan doen die buiten het systeem vallen. Alleen wil men dat pas vaak doen als het te laat is en het ergste al is geschied. We leren in de geschiedenisboekjes allemaal de heroïek van hoe we in de tweede wereld oorlog vochten voor herovering van onze vrijheid op een dictator, maar veel minder hoe dit is gebeurd qua aanloop en hoe dit had voorkomen kunnen worden.

Die laatste vragen spelen zich nu af in real-time in Amerika.

Ik raad zelden een video aan, maar deze persoon legt imho goed uit wat er mis gaat bij de democraten.
The Alt-Right Playbook: You Go High, We Go Low
Relevante quote:
If the rules are broken in a way that it doesn't have specific Contingencies for, you can write those contingencies

But you'd have to pass them through Congress or the courts as in you need the cooperation of the People violating the rules. All that's left then is to fix the system without their approval
But that's going outside the rules that's thinking about ends and to you the system is morality itself. You can't go outside it and still behave ethically if the problem is people breaking the rules

You can't fix that by breaking them further. At this point the Democratic senator usually throws up both hands and says fuck it then, I'm going to do what the Republicans should be doing
I'm going to follow decorum and look for compromise. I will not be responsible for the degradation of our governmental system. Maybe everything still goes to shit.But nobody could claim that I didn't do my job and once upon a time.

I think they genuinely believed that this was leading by example.

But I don't think today they're under any illusions that this will right the vessel, appeal to Republicans better nature but Democrats keep doing it because on some level they genuinely believe that even when it accomplishes nothing

Following the rules to the bitter end is the noble thing to do the captain goes down with the ship.

To us as citizens the most important question is what happens next
Republicans break a rule, Democrats take the high road, and what happens next in practice?
The answer is always they get what they want, but we get a philosophical victory

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste

Let op:
De discussie over Biden en de Amerikaanse politiek mag hier: [ZT] President Biden en de Amerikaanse politiek. Voor de aankomende verkiezingen hebben we [ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid