• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17
ph4ge schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:51:
[...]

Uit de "back the blue" hoek
Je bedoelt blue lives matter :P

Uiteraard hoort daar ook weer een heerlijke quote tijd die gedurende de tijd verloopt altijd als een boemerang terugkomt.
The goal of Blue Lives Matter is to honor and recognize the actions of law enforcement to strengthen the public support of an understandably naive society.
Bron: https://www.facebook.com/.../about/?ref=page_internal

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Opiniestuk op Volkskrant. De auteur schrijft dat justitie nu moet doorpakken door Trump te vervolgen, anders doet het afbreuk aan de rechtstaat:
De Verenigde Staten zijn op 6 januari 2021 ternauwernood aan een staatsgreep ontsnapt. Dat de couppoging werd verijdeld door de moed en integriteit van een handvol mensen als Brad Raffensperger en de uiteindelijke weigering van de toenmalige minister van Justitie Barr en vicepresident Pence om Trumps bevelen op te volgen, doet niet af aan de criminele intenties en strafbaarheid van Donald Trump. Als de couppoging zonder gevolgen blijft voor Trump, glijden de VS af naar een neofascistische heilstaat. Merrick Garland heeft geen andere keuze dan Trump te vervolgen voor zijn rol bij de bestorming van het Capitool, zelfs als hij daarmee uitbarstingen van geweld riskeert. Het is de enige kans om de Amerikaanse rechtsstaat te redden.

La Batterie des Hommes sans Peur

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:25
XWB schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 20:29:
Opiniestuk op Volkskrant. De auteur schrijft dat justitie nu moet doorpakken door Trump te vervolgen, anders doet het afbreuk aan de rechtstaat:

[...]
Kan niet het artikel lezen (pay wall), maar vervolging voor januari 6 is nog even weg. Eerst moet de commissie haar werk afronden. Vraag me vooral meer af of Trump nu niet gewoon opgepakt moet worden vanwege het privé bezit van staatsgeheimen. Die zaak is recht toe recht aan. Bewijs is er.

Laat de bom maar barsten Trump oppakken en maar kijken tot hoeveel geweld de aanhangers in staat zijn. En hoeveel Republikeinen het geweld goed praten. Denk dat er binnen de GOP best wat angst is tot wat de idioten onder hun aanhang in staat zijn.

Hoe langer de confrontatie wordt uitgesteld en hoe meer er gestuurd wordt op de escalatie hoe groter de kans dat de democratie het onderspit gaan delven.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:14

Marc H

- Mr. Burstmode -

Nee, het DoJ hoeft niet te wachten op de Jan 6 commissie. Dat onderzoek staat helemaal los van het onderzoek dat de DoJ doet.
Natuurlijk maakt de DoJ gebruik van de stukken die de commissie produceert en ik heb zo'n vermoeden dat de DoJ ook wel data aanlevert aan de commissie.

Op zich heeft het overtreden van het hebben van staatsgeheimen wel een wetje met tanden die pijn kunnen doen.
Maar ik zou graag zien dat hij ook gelijk wordt aangeklaagd voor Jan 6, valse kiesmannen, verkiezingsfraude en alles wat hij nog meer heeft geprobeerd.

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:51

Zewatanejo

Fine Thanks!

HEY_DUDE schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:16:
[...]

Kan niet het artikel lezen (pay wall), maar vervolging voor januari 6 is nog even weg. Eerst moet de commissie haar werk afronden. Vraag me vooral meer af of Trump nu niet gewoon opgepakt moet worden vanwege het privé bezit van staatsgeheimen. Die zaak is recht toe recht aan. Bewijs is er.

Laat de bom maar barsten Trump oppakken en maar kijken tot hoeveel geweld de aanhangers in staat zijn. En hoeveel Republikeinen het geweld goed praten. Denk dat er binnen de GOP best wat angst is tot wat de idioten onder hun aanhang in staat zijn.

Hoe langer de confrontatie wordt uitgesteld en hoe meer er gestuurd wordt op de escalatie hoe groter de kans dat de democratie het onderspit gaan delven.
Ik weet niet in hoe verre dit artikel recht doet aan de spanningen die er zijn in de VS (NOS). Het stuk van de Atlantic kan ik niet lezen, want dat zit achter een paywall.

Maar zoals het hier leest is er een nieuwe kans op een coup. De dog whistle van Trump is in elk geval weer vergelijkbaar met 6 januari. Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik er van moet denken. Enerzijds lijkt het me dat het openbaar maken van het gerechtelijk bevel nuttig om duidelijkheid te geven. Anderzijds zullen Trump supporters het toch wel als hoax zien en ontkennen. En dan is het nog het serieuze risico dat er bronnen in gevaar worden gebracht. Hoe dan ook een totale shitstorm daar in de VS.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 09:19
Er komtbgeen tweede couppoging, de eerste is nog steeds aan de gang. Iedereen die ook maar een seconde nadenkt, herkent 6 januari voor wat het is, en ziet dan ook meteen dat de republikeinen (en de aan de GOP-gelieerde media) een constante aanval op de democratie uitvoeren en zichzelf in de slachtofferrol plaatsen en de Democraten beschuldigen van datgene waar zij zelf schuldig aan zijn.

Dit vertelt je genoeg over wat voor mensen de Trump-supporters zijn. Trump can ze in de mond plassen en ze vereren ze hem nog, terwijl ze zeggen dat schoon water een communistisch complot van Biden is. Zo totaal is hun loyaliteit. Er is geen eenduidige manier om hier mee om te gaan, maar de hoofdlijn moet zijn dat de bevolking die Trump niet vereert, in de kennis moet gaan leven dat de GOP een dictatoriale bende geworden is, zonder enig respect voor democratie, en dat dit het grootste probleem voor de VS is (groter dan financiele strubbelingen)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Plasma_Wolf schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:36:
Er komtbgeen tweede couppoging, de eerste is nog steeds aan de gang. Iedereen die ook maar een seconde nadenkt, herkent 6 januari voor wat het is, en ziet dan ook meteen dat de republikeinen (en de aan de GOP-gelieerde media) een constante aanval op de democratie uitvoeren en zichzelf in de slachtofferrol plaatsen en de Democraten beschuldigen van datgene waar zij zelf schuldig aan zijn.

Dit vertelt je genoeg over wat voor mensen de Trump-supporters zijn. Trump can ze in de mond plassen en ze vereren ze hem nog, terwijl ze zeggen dat schoon water een communistisch complot van Biden is. Zo totaal is hun loyaliteit. Er is geen eenduidige manier om hier mee om te gaan, maar de hoofdlijn moet zijn dat de bevolking die Trump niet vereert, in de kennis moet gaan leven dat de GOP een dictatoriale bende geworden is, zonder enig respect voor democratie, en dat dit het grootste probleem voor de VS is (groter dan financiele strubbelingen)
Het is raar hoe dat werkt en dat het zo veel mensen zijn. Ik heb ze zelfs in mijn schoonfamilie. Misschien is de democratie kapot (of moeten we accepteren dat dit ook democratie is? En Orban, Putin, allemaal democratie.). Ik ben al blij dat hij geen president meer is want die discussies had ik echt geen zin in, maar als hij elke dag voorpaginanieuws is dan is het lastig om het onderwerp te ontwijken.

[Voor 7% gewijzigd door Marzman op 19-08-2022 08:43]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• HEY_DUDE
Zewatanejo schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 07:14:
[...]

Ik weet niet in hoe verre dit artikel recht doet aan de spanningen die er zijn in de VS (NOS). Het stuk van de Atlantic kan ik niet lezen, want dat zit achter een paywall.

Maar zoals het hier leest is er een nieuwe kans op een coup. De dog whistle van Trump is in elk geval weer vergelijkbaar met 6 januari. Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik er van moet denken. Enerzijds lijkt het me dat het openbaar maken van het gerechtelijk bevel nuttig om duidelijkheid te geven. Anderzijds zullen Trump supporters het toch wel als hoax zien en ontkennen. En dan is het nog het serieuze risico dat er bronnen in gevaar worden gebracht. Hoe dan ook een totale shitstorm daar in de VS.
Dit is een een enorme misvatting wat mij betreft:
Tim Alberta, schrijver van het boek Amerikaans bloedbad: aan de frontlinie van de Republikeinse burgeroorlog en de opkomst van president Trump stelt in zijn een opiniestuk in The Atlantic de vraag of de potentieel desastreuze gevolgen van strafvervolging van Trump mogelijk niet erger zijn dan hem niet verantwoordelijk te houden voor zijn daden.
de V.S. Moet door deze zure appel heen bijten wil het proberen een democratie te blijven.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:40

defiant

Moderator General Chat
HEY_DUDE schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:51:
de V.S. Moet door deze zure appel heen bijten wil het proberen een democratie te blijven.
Dat is in essentie het probleem van antidemocratische bewegingen, elke stap die hieraan wordt toegeven is ook een stap die vaak expliciet weer terug moet worden genomen met dezelfde en zo niet vaak meer moeite en kosten. Trump niet vervolgen betekend dat wat waar hij mee wegkomt die nieuwe status quo is die geaccepteerd wordt, door hem in de toekomst of door een misschien veel capabeler autocraat.

Je kan Trump dan ook zien als een vervolg van het in het verleden genomen stappen die nooit zijn tegengewerkt of terug gedraaid. Dit zag je goed aan Nixon, hoewel watergate zijn einde betekende, was het vervolg het besef dat een democratische rechtsstaat het voor de GOP ongewenste resultaat van verlies van macht kon veroorzaken. Men koos niet voor de terugkeer naar die democratische rechtstaat, maar het ontmantelen ervan, zie ook het motief voor het oprichten van Fox News.

Roger Ailes’ Secret Nixon-Era Blueprint For Fox News Revealed
Republican media strategist Roger Ailes launched Fox News Channel in 1996, ostensibly as a "fair and balanced" counterpoint to what he regarded as the liberal establishment media. But according to a remarkable document buried deep within the Richard Nixon Presidential Library, the intellectual forerunner for Fox News was a nakedly partisan 1970 plot by Ailes and other Nixon aides to circumvent the "prejudices of network news" and deliver "pro-administration" stories to heartland television viewers.
The memo—called, simply enough,"A Plan For Putting the GOP on TV News"— is included in a 318-page cache of documents detailing Ailes' work for both the Nixon and George H.W. Bush administrations that we obtained from the Nixon and Bush presidential libraries.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• Marc H

Marc H

- Mr. Burstmode -

HEY_DUDE schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 08:51:
[...]

Dit is een een enorme misvatting wat mij betreft:

[...]

klopt.

Een analist op MSNBC zei het mooii.
"De komende verkiezingen gaan niet over Democraten vs. Republikeinen, maar democratie vs fascisme."

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De affidavit voor de search warrant is nu deels beschikbaar.

Dit gaat over dozen met documenten die begin van het jaar zijn overgedragen:
“Of most significant concern was that highly classified records were unfoldered, intermixed with other records, and otherwise unproperly [sic] identified,” the document read.

Later in the redacted affidavit, it explained the FBI agents also reviewed the contents of the 15 boxes and found approximately 184 documents bearing classification markings, 92 documents marked as secret, and 25 documents marked as top secret. “Further,” it read, “the FBI agents observed markings reflecting the following compa11ments/dissemination controls: HCS, FISA, ORCON, NOFORN, and SI.... Several of the documents also contained what appears to be [the former president’s] handwritten notes."
Een berg dozen met, tussen de rest, de meest gevoelige documenten.

• Plasma_Wolf
Het is niet verrassend, maar wel schokkend wat er naar buiten is gekomen met de affadavit. De Amerikanen die het een beetje hebben gevolgd in de VS, wisten dat zoiets als dit zou gebeuren, en ook begrijpen waarom er zoveel is zwartgelakt.

Nu hebben we de afkortingen en definities erbij. Dat is altijd leuk. En het wordt gedetailleerd duidelijk hoe diep Trump in de shit zit.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Plasma_Wolf schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:09:
Het is niet verrassend, maar wel schokkend wat er naar buiten is gekomen met de affadavit. De Amerikanen die het een beetje hebben gevolgd in de VS, wisten dat zoiets als dit zou gebeuren, en ook begrijpen waarom er zoveel is zwartgelakt.

Nu hebben we de afkortingen en definities erbij. Dat is altijd leuk. En het wordt gedetailleerd duidelijk hoe diep Trump in de shit zit.
De persoonlijke aantekeningen van Trump in sommige marges doen het hem. Hij wist het. Hij is er nu wel gloeiend bij.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Lindsey Graham waarschuwt alvast voor straatrellen als Trump vervolgd zou worden:
Sen. Lindsey Graham (R-S.C.) on Sunday warned of “riots in the streets” if former President Trump is prosecuted for his handling of classified materials found when the FBI searched his Mar-a-Lago home.

“If there’s a prosecution of Donald Trump for mishandling classified information, after the Clinton debacle… there’ll be riots in the streets,” Graham told former South Carolina congressman Trey Gowdy, who now hosts Fox News’ “Sunday Night in America.”

La Batterie des Hommes sans Peur

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:13
Plasma_Wolf schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:09:
Ik vraag me af in hoeverre het uit zal maken. Het zou niet de eerste ex-president zijn die dood is voordat het recht gesproken heeft, en de schade aangericht.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:04
XWB schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:59:
Lindsey Graham waarschuwt alvast voor straatrellen als Trump vervolgd zou worden:

[...]
Ze bestormden het kapitool al toen hij nog president was, dus zoveel slechter kan het niet worden. Laat ze hun best maar doen, ik denk dat het flink tegenvalt hoeveel steun hij nog heeft als hij daadwerkelijk aangeklaagd wordt. Tot nu toe kunnen zn fans volhouden dat hij niet veroordeeld is, maar de huidige feiten zijn onmogelijk te ontkennen.

Ik ben meer bang voor individuele terroristen dan massale rellen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:22

Lordy79

Fundamentalist

Ik denk dat de anti Trump mensen zich nog eens achter de oren moeten krabben en afvragen of het wel zo'n zegen is als Trump weg is.

Het gedachtegoed van MAGA is diep geworteld en als er een nieuw persoon opstaat die dit gedachtegoed verdedigt is de kans wellicht een stuk groter dat de volgende president een rep. is dan wanneer Trump het nog een keer zou proberen.
Biden is immers o.a. president geworden vanwege de afkeer van heel veel mensen tegen de persoon Trump...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Miki
Lordy79 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:39:
Ik denk dat de anti Trump mensen zich nog eens achter de oren moeten krabben en afvragen of het wel zo'n zegen is als Trump weg is.

Het gedachtegoed van MAGA is diep geworteld en als er een nieuw persoon opstaat die dit gedachtegoed verdedigt is de kans wellicht een stuk groter dat de volgende president een rep. is dan wanneer Trump het nog een keer zou proberen.
Biden is immers o.a. president geworden vanwege de afkeer van heel veel mensen tegen de persoon Trump...
Wat je nu beschrijft is populisme en dat is een verschijnsel van alle tijden. Eens in de zoveel tijd is er wel een charismatische leider die feilloos de onderbuik van ontevreden burgers zodanig weet te bespelen dat hij of zij als de verlosser wordt aangezien van al het “kwaad” en verkozen wordt.

Angst aanpraten als het gaat om buitenlanders en immigratie, angst voor gelijke rechten van minderheden, protectionisme en nationalisme tav munteenheid en economische vraagstukken, enz. Precies de thema’s die keer op keer bij rechtse partijen tijdens verkiezingspraatjes kunt horen.
Wat daarbij hoort is dat dat soort extreme partijen altijd hunzelf tzt uitschakelen door onenigheid in de partij of corruptie en overige schandalen van bepaalde kopstukken waardoor deze uit elkaar valt.

Het enige wat hier tegen helpt is onderwijs, precies hetgeen waar in de Republikeinse Staten haast wordt gemaakt om dat af te breken.

[Voor 2% gewijzigd door Miki op 30-08-2022 16:35. Reden: zinsopbouw aangepast, zinnen liepen niet :)]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:05
Ik heb een pagina of 10 gelezen maar ik had toch een andere insteek verwacht op basis van de titel van dit topic...Even naar het extreme getrokken; toen Trump aan de winnende hand was leefde bij een groot aantal mensen het idee dat de wereld zou vergaan. Nu leven we in het post-Trump tijdperk en kunnen we terug kijken welk deel van die angsten terecht was.

Gelukkig zijn er publicaties die hier al in zijn gedoken. Zo kwam ik deze tegen en daar staan best geinige dingen in:
Obamacare
Trump didn’t repeal Obamacare — he accidentally bolstered it
Trump came into office vowing to repeal Obamacare — and even took the law to court when that failed in Congress. But his most significant imprint on the Affordable Care Act was an accidental boost that happened when he stumbled into pouring billions of extra federal dollars into subsidizing Americans’ coverage.

The move: House Republicans had tried for years to cut off subsidies that helped low-income Obamacare enrollees with the co-pays, co-insurance and deductibles that come with their health plans. In 2017, Trump finally did it through administrative means after the GOP effort to replace the law fell apart — and he immediately drew intense outcry from Democrats and policy experts who called the move “sabotage.”

The impact: The health exchanges didn’t collapse, as Trump had hoped. Instead, health plans and states quickly figured out a way to claw back the federal dollars they lost: They built the costs of the subsidies into premiums for Obamacare’s benchmark “silver” policies. This meant that premiums for these “silver” plans spiked and as a result, the premium subsidies the government had to pay for low-income enrollees vastly increased. The concept, known as “silver-loading,” grew government subsidizing of the exchanges by upwards of $20 billion per year.

The upshot: While Trump’s moves made Obamacare plans increasingly unaffordable for the unsubsidized, Democrats quickly tamped down their criticisms since it accomplished their goal of significantly boosting funding for Obamacare. The incoming Biden administration isn’t likely to reverse course. — Susannah Luthi
(Wat overigens wel gebeurde, dat terugdraaien.)

Anyway de wereld is niet vergaan. Sterker nog, persoonlijk heb ik het idee dat de boel sinds het afzwaaien van Trump enorm achteruit aan het hollen is. Het begon met de gefaalde terugtrekking in Afghanistan (echt sneu voor de vrouwen die daar leven), relaties met Noord Korea weer onder het vriespunt, Putin niet meer in zijn hok en nu is men een conflict met China op de spits aan het drijven (voor wie het heeft gemist de US gaan oorlog voeren wanneer Taiwan wordt binnengevallen.). Je hoort Biden minder, de impact lijkt groter. Trump lijkt achteraf meer te scharen onder blaffende honden bijten niet. Met Rusland, China én Noord Korea ging het toen in ieder geval een stuk soepeler. Van de recente oorlogssimulatie China-Taiwan wordt je ook niet vrolijk. Straks ga ik nog terug verlangen naar Trump :X .

Overigens wel geinig om te zien; de groep die uitgesproken tegen trump is (jun 2022) is vooral liberaal, zwart, niet religieus en geloven dat de bijbel niet door God is geschreven maar door mensen. Pro trump is conservatief, wit/spaans, gemiddeld ouder (maar alsnog grote percentages jongeren), grotendeels geen highschool afgerond. Ik zal het verder maar niet duiden :+ . Hoe dan ook lijkt de weerstand veel te groot voor een terugkeer.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:24
@sdk1985 denk je dat Trump danwel Biden helemaal alleen verantwoordelijk zijn voor de dingen die je noemt?
Daarbij laat je wellicht onbewust doch selectief dingen weg en/of vermeld je specifieke dingen die je pleidooi ondersteunen. De Taiwan situatie is door Trump bijvoorbeeld aangezwengeld - Pelosi was gewoon voor China reden 101 om verontwaardigd te zijn.

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:59
sdk1985 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:05:

Anyway de wereld is niet vergaan. Sterker nog, persoonlijk heb ik het idee dat de boel sinds het afzwaaien van Trump enorm achteruit aan het hollen is. Het begon met de gefaalde terugtrekking in Afghanistan (echt sneu voor de vrouwen die daar leven), relaties met Noord Korea weer onder het vriespunt, Putin niet meer in zijn hok en nu is men een conflict met China op de spits aan het drijven (voor wie het heeft gemist de US gaan oorlog voeren wanneer Taiwan wordt binnengevallen.). Je hoort Biden minder, de impact lijkt groter. Trump lijkt achteraf meer te scharen onder blaffende honden bijten niet. Met Rusland, China én Noord Korea ging het toen in ieder geval een stuk soepeler. Van de recente oorlogssimulatie China-Taiwan wordt je ook niet vrolijk. Straks ga ik nog terug verlangen naar Trump :X .
Ik denk dat je de invloed van Trump onderschat hier.
De relatie met Noord Korea was alleen voor de beeldvorming verbeterd. De relatie met Iran daarentegen heeft hij juist omzeep geholpen.
Rusland is pas Oekraïne binnen gevalna aftreden Trump maar de voorbereiding is ten tijde van Trump juist al een gedaan. Mede door het verzwakken van de Navo wat Trump deed.
Afghanistan is ook voorbereid door Trump, die had zogenaamd een deal met de Taliban dat die niet zouden aanvallen na terugtrekken VS. Trump wilde nog sneller en meer gehaast terugtrekken dan Biden nu gedaan heeft.
Trump was overigens al een handelsoorlog begonnen met China en gaf ze de schuld van corona. Die relatie was echt niet slechter dan doe nu is.
De enorme aantallen doden door corona in de VS ook al vergeten? De enorme opgelopen staatsschuld? Het afbreken van de democratie?

Geen idee waarop je je beeld van wanneer zaken fout gingen baseert maar het klinkt erg als dezelfde propaganda die de republieken continu naar.buiten brengen.

• sdk1985
NiGeLaToR schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:10:
@sdk1985 denk je dat Trump danwel Biden helemaal alleen verantwoordelijk zijn voor de dingen die je noemt?
Daarbij laat je wellicht onbewust doch selectief dingen weg en/of vermeld je specifieke dingen die je pleidooi ondersteunen. De Taiwan situatie is door Trump bijvoorbeeld aangezwengeld - Pelosi was gewoon voor China reden 101 om verontwaardigd te zijn.
Nee, het is meer een opmerkelijke tegenstelling dat ik gedurende de presidentschap zelf geopolitiek geen zorgen had terwijl die zorgen wél voorspeld werden. Nu heb ik die wel terwijl Trump weg is. Eerst, terecht, met de 'oefening' bij Oekraïne. Nu bij Taiwan, hopelijk onterecht.

Het echte uitzoeken van welk effect een president heeft per x beleid gaat veel werk inzitten. Daar kun je een heel topic aan wijden. Het artikel was overigens best uitgebreid en duidelijk (los van of je het met alles eens bent).

• user109731
  • Niet online
n3othebest schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:13:
Geen idee waarop je je beeld van wanneer zaken fout gingen baseert maar het klinkt erg als dezelfde propaganda die de republieken continu naar.buiten brengen.
Je leest ook vaak van die one-liners uit de MAGA hoek als "onder Trump was de benzine veel goedkoper!!" of "er was geen oorlog gestart door Rusland!". Alsof je als POTUS alles in de hand hebt. Covid begon onder Trump en daar hoor je ze dan weer niet over.

• NiGeLaToR
@sdk1985 maar je impliceert met je bericht dat dankzij Biden binnen luttele maanden Rusland een invasie pleegt, de halve wereld ruzie heeft met de andere helft en dat je deze zorgen tijdens Trump's periode niet had.

Ben het met @n3othebest eens dat het kortzichtig over komt aangezien je precies die dingen benoemt waar Trump tegen aan aan het schoppen was en de bodem legde voor dingen die later gebeurden.

• sdk1985
n3othebest schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:13:
[...]

De enorme aantallen doden door corona in de VS ook al vergeten? De enorme opgelopen staatsschuld? Het afbreken van de democratie?

De specifieke problemen worden toch in het artikel genoemd? Coronavirus is daar ook een hoofdstuk. Ik kan moeilijk het hele artikel hier gaan plaatsen :X .
Coronavirus
Trump failed to provide workplace guidance, making safety harder for workers

Arguably the most consequential decision Trump made involving American workers was something it chose not to do: It declined to implement a so-called “emergency temporary standard” when the coronavirus pandemic hit. Such a standard, issued when the Occupational Safety and Health Administration determines workers are in “grave danger,” would have established immediate and mandatory workplace safety rules employers must follow to protect employees from exposure.

The move: Despite pressure from Democrats, unions and worker advocates, OSHA refused to set rules for worker safety during the pandemic. Republicans defended the decision by saying the burden on companies struggling to stay afloat amid the recession would be too great. In the absence of a standard, employers have only had to comply with a mix of optional guidelines, able to pick and choose what precautions they take.

The impact: The agency’s backseat approach to workplace safety means Americans still face a dangerously unpredictable range of safety conditions when they show up to work. Though OSHA has cited some companies for coronavirus-related transgressions, many large corporations received meager fines even in cases where workers died from Covid-19. Democrats have attempted to include language mandating an emergency temporary standard in future rounds of pandemic aid — but their efforts have been unsuccessful.

The upshot: One of the first things a Biden administration will likely move to do is instruct OSHA to step up worker safety enforcement — including by enacting an emergency standard and ramping up penalties on violators. Biden’s campaign also pledged to double the number of OSHA investigators to enforce the law and existing standards. — Eleanor Mueller
Het anekdotische stuk is eigenlijk gelijk aan wat ik net op NiGeLaToR reageer; ik had het even specifiek over het contrast tussen de voorspelde impact van (geopolitieke) zorgen op mijn leven en de realiteit.

[Voor 54% gewijzigd door sdk1985 op 30-08-2022 16:32]

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:59
sdk1985 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:25:
[...]

Nee, het is meer een opmerkelijke tegenstelling dat ik gedurende de presidentschap zelf geopolitiek geen zorgen had terwijl die zorgen wél voorspeld werden. Nu heb ik die wel terwijl Trump weg is. Eerst, terecht, met de 'oefening' bij Oekraïne. Nu bij Taiwan, hopelijk onterecht.

Het echte uitzoeken van welk effect een president heeft per x beleid gaat veel werk inzitten. Daar kun je een heel topic aan wijden. Het artikel was overigens best uitgebreid en duidelijk (los van of je het met alles eens bent).
Leuk dat jij dat niet voelde en nu wel. Maar als je iets meer inleest in wat er onder Trump gedaan is kan je bijna al die punten die je noemt terugvoeren op de acties van Trump en niet op die van Biden.
sdk1985 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:30:
[...]

De specifieke problemen worden toch in het artikel genoemd? Coronavirus is daar ook een hoofdstuk. Ik kan moeilijk het hele artikel hier gaan plaatsen :X .

Het anekdotische stuk is eigenlijk gelijk aan wat ik net op NiGeLaToR reageer; ik had het even specifiek over het contrast tussen de voorspelde impact van (geopolitieke) zorgen op mijn leven en de realiteit.
Toch pin je het opzettelijk op Biden door te zeggen dat je bijna terugverlangt naar Trump.
Dat die geopolitieke impact een paar jaar vertraging heeft gehad doet niet af aan het feit dat dit de fallout is van het beleid van Trump.
Die voorspellingen zijn dus gewoon behoorlijk goed uitgekomen.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik denk dat je het stukje even opnieuw moet lezen, want je doet het voorkomen dat onbedoelde positieve neveneffecten van Trump's executive orders aangaande Obamacare zijn teruggedraaid, maar het betreft hier (een subset van) bedoelde negatieve effecten van Trump's executive orders die zijn teruggedraaid.

• FunkyTrip
  • Laatst online: 12:04

FunkyTrip

Funky vidi vici!

n3othebest schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:33:
Die voorspellingen zijn dus gewoon behoorlijk goed uitgekomen.
Laat staan al die beslissingen die het conservatieve SCOTUS nu uitvoert, die stuk voor stuk de tijd terug lijken te draaien. En laten we ook niet die belachelijke belastingverlaging vergeten die de staatsschuld extreem omhoog gooide, puur ten goede kwam van de rijke bovenlaag en dus niet gebruikt meer kon worden voor pakweg infrastructuur, social safety e.d en de bestrijding van Corona.

En als laatste natuurlijk de extreme polarisatie, de coup van 6 januari en de toegenomen corruptie en de alternative facts-samenleving.

Daar was de VS al op weg naar toe natuurlijk, maar Trump heeft het behoorlijk versneld.

[Voor 17% gewijzigd door FunkyTrip op 30-08-2022 16:44]

Dit dus.

• sdk1985
FirePuma142 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:40:
[...]

Ik denk dat je het stukje even opnieuw moet lezen, want je doet het voorkomen dat onbedoelde positieve neveneffecten van Trump's executive orders aangaande Obamacare zijn teruggedraaid, maar het betreft hier (een subset van) bedoelde negatieve effecten van Trump's executive orders die zijn teruggedraaid.
Jullie gaan er wel hard in hier :X . Het hele stuk is een hoon op het beleid van Trump. Zijn doel was obama care te versoberen/terug te draaien (want te duur). Vervolgens werd het duurder met 20 miljard per jaar. Politico probeert aan het einde van elk stukje te voorspellen het beleid van Biden gaat worden (upshot=resultaat van andere beslissingen/acties). Alleen weten we nu al dat Biden alsnog de boel heeft teruggedraaid, dus die voorspelling klopt niet. Je zoekt er echt te veel sub tekst achter...

• FirePuma142
  • Niet online
Met Rusland, China én Noord Korea ging het toen in ieder geval een stuk soepeler.
Soepeler met Rusland is een wat oppervlakkige waarneming, zeker als je deze hele saga in ogenschouw neemt. De apathie (en dan zeg ik het heel vriendelijk) van Trump jegens Putin heeft hem eerder gestimuleerd om datgene te doen wat hij nu doet dan andersom.

Met China is Trump een economisch oorlogje gestart, dat primair betaald is door Amerikaanse consumenten en (je verzint het niet) boeren. Effecten voor China verwaarloosbaar.

Noord Korea was slechts show, prima passend in de haat-liefde cyclus van Noord Korea jegens het Westen.

• FirePuma142
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:50:
[...]

Alleen weten we nu al dat Biden alsnog de boel heeft teruggedraaid, dus die voorspelling klopt niet.
Maar dat heeft ie dus niet.

• Lordy79
  • Laatst online: 16:22

Lordy79

Fundamentalist

@sdk1985 als Israeli ben ik vrij blij met wat Trump voor mijn land heeft gedaan. De Abraham akkoorden zijn m.i. de grootste doorbraak sinds decennia wat betreft de relaties tussen Israël en een aantal arabische staten.
Natuurlijk is dit ook ingegeven door de tegenstelling tussen Iran en Saudi-Arabië (+ een hele club andere staten) en is samenwerking tégen Iran een logische stap.

Maar buiten dat vind ik dat Trump niet veel heeft bereikt. Niet dat een ander wel veel had bereikt overigens maar de NAVO heeft toch wel een flinke knauw gekregen door Trump's acties en dat was niet nodig geweest.
Het is echter voor 90% te 'danken' aan Putin dat de NAVO weer helemaal actueel is en veel NAVO-leden ook eindelijk werk maken van de 2% aan militaire uitgaven.

Overigens ben ik vrij zeker dat Putin óók zijn aanval op Oekraine had ingezet als Trump nog in het witte huis zat. En die zou dan een spelletje met Trump spelen dat er wel een 'deal' te maken is en misschien had Trump zelfs druk op Oekraine uitgeoefend om nóg een stuk van hun land op te geven.

Maar je weet het nooit 100%... als als als...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:54

polthemol

Moderator General Chat
Ik heb een pagina of 10 gelezen maar ik had toch een andere insteek verwacht op basis van de titel van dit topic...Even naar het extreme getrokken; toen Trump aan de winnende hand was leefde bij een groot aantal mensen het idee dat de wereld zou vergaan. Nu leven we in het post-Trump tijdperk en kunnen we terug kijken welk deel van die angsten terecht was.

Gelukkig zijn er publicaties die hier al in zijn gedoken. Zo kwam ik deze tegen en daar staan best geinige dingen in:

[...]

(Wat overigens wel gebeurde, dat terugdraaien.)

Overigens wel geinig om te zien; de groep die uitgesproken tegen trump is (jun 2022) is vooral liberaal, zwart, niet religieus en geloven dat de bijbel niet door God is geschreven maar door mensen. Pro trump is conservatief, wit/spaans, gemiddeld ouder (maar alsnog grote percentages jongeren), grotendeels geen highschool afgerond. Ik zal het verder maar niet duiden :+ . Hoe dan ook lijkt de weerstand veel te groot voor een terugkeer.
je oversimplificeert gigantisch veel nu. Sommige acties hebben niet meteen gevolgen, maar na verloop van tijd wel bv.

1. Rusland: Trump was vreselijk soft met ze, heeft weinig tot niets gedaan en stelde Putin boven zijn eigen inlichtingendiensten herhaaldelijk.
2. Noord-Korea: die relaties waren altijd al bar slecht. Trump wilde goedkoop scoren, Noord-Korea gebruikte hem, dat is het dan wel. In feite erkende Trump Noord-Korea, wat een stevige misser is
3. China: dit zat er al heel lang aan te komen. Het was groot genoeg dat zelfs Trump het herkende, maa rjammer genoeg was hij niet slim genoeg om op een zinnige manier een handelsoorlog te voeren die enig effect had. Ook omdat hij graag met autoritaire leiders om gaat en dat zag je bij elke ontmoeting met CHinese staatshoofden ook terug (of met Russische of met Noord-Koreaanse, zie je de rode lijn?)
4. Obamacare niet kreupel gemaakt kan goed zijn, maar dat is meer toeval dan iets anders
5. de rechtspraak is totaal op de schop gegaan door een stuwmeer aan republikeinse nominaties van vaak bijzondere aanstellingen. De recnte uitspraken van het hooggerechtshof inzake bv. abortus onderstrepen dat. Dat zijn dingen die echt heel veel jaren gaan dooretteren omdat die benoemingen voor het leven zijn.
6. terugtrekking, danwel schending van veel internationale verdragen, ook die schade blijft staan.

Het einde van de wereld? Nee, afhankelijk van hoe voortvarend men uiteindelijk met een klimaatagenda gaat komen. Maar 'viel wel mee'-idee? Nog niet misschien. Hij heeft intens veel gesloopt en met wat pech gaat dat nog veel meer worden, want hij heeft de verkiezingen ook aardig besmet met twijfel en valse informatie.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• HEY_DUDE

Anyway de wereld is niet vergaan.
Om de een of andere reden wordt ontzettend veel van de acties van Trump goed gepraat met het argument dat de het heel veel erger werd voorgesteld. Vind dat zo’n vreemde manier om zijn gedrag goed te praten.

Als je mij in 2016 had verteld dat Trump een opstand zou leiden die als doel had de Vice President te lynchen. Dan had ik gezegd: nah also also zo slecht is die Trump ook weer niet.

Trump heeft het hele referentiekader van waar een goede president moet voldoen gesloopt. Sex met een pornoster op het toilet geen probleem. Het woord van Poetin verkiezen boven de eigen veiligheidsdienst geen probleem. In Vergelijking met het vergaan van de wereld valt het allemaal wel mee. We moeten het een beetje in perspectief zien. De man is wat onconventioneel.

• NiGeLaToR
Is wat hierboven gebeurt nu sealioning of is dat te cynisch?

Overigens komt er nog dagelijks meuk naarboven waaruit blijkt dat het nog erger was dan we dachten en z'n volledige entourage zit al in de bak - dus in zekere zin vraag ik me af wat dan het absolute dieptepunt is wanneer Trump-fans zeggen 'ja oke, dit is toch net te ver gegaan'.

• FirePuma142
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:41:
Is wat hierboven gebeurt nu sealioning of is dat te cynisch?

Overigens komt er nog dagelijks meuk naarboven waaruit blijkt dat het nog erger was dan we dachten en z'n volledige entourage zit al in de bak - dus in zekere zin vraag ik me af wat dan het absolute dieptepunt is wanneer Trump-fans zeggen 'ja oke, dit is toch net te ver gegaan'.
Dat heeft met Nixon ook heel, heel lang geduurd. Slate heeft hier een fantastische podcast over. De parallellen met Trumps presidentschap zijn enorm.

offtopic:
Hoewel van andere orde, ook over Clintons schandaal overigens

• sdk1985
polthemol schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:23:
[...]

je oversimplificeert gigantisch veel nu.
*knip* dit topic is zero-tolerance, een eigen perceptie van veiligheid in het kader van geopolitiek is geen onderbouwing, zie ook de modbreak hier onder.

[Voor 82% gewijzigd door defiant op 31-08-2022 00:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:We zitten een punt achter de geopolitieke discussie.

Geopolitiek is een complexe materie waarin vele factoren samen komen, zoals dictaturen versus democratieën, individuele landen en hun geografische ligging, economische en technologische ontwikkelingen, grondstoffen, klimaat, etc.

Het idee dat er algemene conclusies getrokken kunnen worden over veiligheid a.d.h.v. 1 van zo'n factor, d.w.z. een Amerikaanse president is een te grote simplificatie en biedt geen aanknopingspunten voor discussie als die complexiteit niet centraal staat in de discussie.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:59
Lordy79 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:39:

Volgens mij wist iedereen wel dat het gedachtegoed zou blijven bestaan. Er waren ook verschillende artikelen (in het verleden) die beschreven hoe de MAGA aanhangers hun macht aan het uitbreiden ondanks dat Trump niet langer president zou zijn.

Het zou mij (en de vele anderen hier op het forum) niks verbazen als Trump een tweede termijn krijg. Het grote verschil is echter dat hij er echter geen twee achter elkaar had. En de kans dat hij het doet zie ik als zeer aannemelijk.

Om eerlijk te wezen verbaasde ik me eigenlijk over het feit dat er via de velen media kanalen er nog tegen hem afgezet wordt. Meestal is het aandacht van de media korter.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• user109731
  • Niet online
Dit draadje is een goede samenvatting door een expert van de laatste informatie en hoe dit zich heeft afgespeeld:

Trump's team heeft meermaals informatie achtergehouden en onderzoek vertraagd en tegengewerkt.

[Voor 11% gewijzigd door user109731 op 31-08-2022 11:31]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

uitleg over wat er precies te zien is.

En zo lagen de staatsgeheimen op of onder het bureau van Trump zelf. Geheimen zo geheim dat de FBI-agenten daar security-clearance voor moesten krijgen. Gewoon ergens in Mar-alogo. Onder andere lijsten van buitenlandse agenten...die opeens opvallend veel sneuvelen.

Het wordt elke dag erger en erger. Zo erg dat de advocaten van Trump het dringende advies krijgen als de sodemieter ook een advocaat in te schakelen. De valse verklaringen voor Trump is namelijk ook... hoogverraad.
But if the information in the filing is accurate, then Trump is implicated more deeply in this whole affair than we knew only 24 hours ago. We also have a clearer picture of law enforcement’s theory that Trump committed obstruction.
Remarkably, the public is getting all this new information courtesy of tactics Trump himself attempted. This filing happened because Trump’s team pursued this special master strategy, prompting this response. And the release of the affidavit for the search warrant, which also contained very damaging revelations, was a response to Trump and his propagandists demanding it.
In a strange twist of poetic justice, Trump’s own screams of a coverup — which are rooted in his conviction that he can spin away any set of damaging facts with his magical reality-bending powers — are resulting in an uncommon level of transparency that is only further damning him.
Ik ben benieuwd op welke aanklacht Trump en co de bak indraaien. Obstruction of Justice komt er dus nog bij.

[Voor 45% gewijzigd door Delerium op 31-08-2022 21:45]

• Plasma_Wolf
Trump heeft zijn special master gekregen. Zijn benoeming van de rechter heeft tot nu to uitbetaald. Wat een farce.

• DevWouter
Plasma_Wolf schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:37:
Trump heeft zijn special master gekregen. Zijn benoeming van de rechter heeft tot nu to uitbetaald. Wat een farce.
Meh... Het is leuker dan dat.

1. De rechter heeft een proces opgesteld en we weten allemaal hoeveel moeite Trump heeft om aan opgestelde kaders te houden.
2. Er is nog geen master aangesteld en dan is er nog een vraag of ze een master kunnen vinden. Trump heeft tot 9 sept. om een suggestie te doen, maar de DOJ heeft aangegeven dat het wel iemand is die de hoogste security clearance heeft. Zo zou Barack en Hillary beide optie zijn gezien hun achtergrond in recht, hun expertise in het zwaar omstreden recht en het feit dat ze toegang hadden tot het highest security, maar helaas zijn ze politiek gekleurd waardoor ze omstreden zijn. En bij Bill Barr zal Trump ook niet snel aankloppen. In andere woorden: De kans dat ze iemand vinden is zo goed als 0.
3. De advocaten hebben hoe dan ook valsheid in geschriften gedaan. Immers ze hadden al aangegeven dat ze alles overgedragen hadden.
4. De rechter gaf als vergelijkbaar voorbeeld Wikipedia: Project Veritas aan en mocht je die naam niet meer kennen, het is een partij die frequent betrapt is en wiens methode continue op en over het randje van legaal gaan. Ik zou daar als tegenstander daar flink op gaan hameren en de guilt-by-association kaart gaan spelen. Heerlijk jury rechtspraak >:)
5. Trump heeft geen baat bij uitstel en hij is nu te groot om het weg te vegen (counter argument: FoxNews)
6. De veiligheidsdiensten zijn uitgezonderd van het bevel als het gaat om nationale veiligheid en de link met Putin is makkelijk te maken.

Dus ja, het is zeer twijfelachtig dat rechter meegaat in het verhaal van Trump, maar los van vertraging is de zaak door de advocaten van Trump eigenlijk al verknald. En als dit de manier van schade beperking is dan krijgen we nog leuke tijden.

Bronnen voor het bovenstaande:
* https://www.politico.com/...a-lago-documents-00054814
* https://www.newsweek.com/...aileen-cannon-fbi-1740191
* https://www.washingtonpos...6-0874b26ae296_story.html
* https://www.politico.com/...aster-indictment-00054926 (opinie!)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Plasma_Wolf schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:37:
Zie ook:
America is now in fascism’s legal phase | Jason Stanley
“Let us be reminded that before there is a final solution, there must be a first solution, a second one, even a third. The move toward a final solution is not a jump. It takes one step, then another, then another.”
We are now in fascism’s legal phase. According to the International Center for Not for Profit Law, 45 states have considered 230 bills criminalizing protest, with the threat of violent leftist and Black rebellion being used to justify them. That this is happening at the same time that multiple electoral bills enabling a Republican state legislature majority to overturn their state’s election have been enacted suggests that the true aim of bills criminalizing protest is to have a response in place to expected protests against the stealing of a future election (as a reminder of fascism’s historical connection to big business, some of these laws criminalize protest near gas and oil lines).
If you want to topple a democracy, you take over the courts. Donald Trump lost the popular vote to Hillary Clinton in 2016 by almost 3m votes, and yet has appointed one-third of supreme court, three youthful far-right judges who will be spending decades there. The Roberts court has for more than a decade consistently enabled an attack on democracy, by hollowing out the Voting Rights Act over time, unleashing unlimited corporate money into elections, and allowing clearly partisan gerrymanders of elections. There is every reason to believe that the court will allow even the semblance of democracy to crumble, as long as laws are passed by gerrymandered Republican statehouses that make anti-democratic practices, including stealing elections, legal.
De VS is hiervoor extra kwetsbaar omdat het concept van de trias politica ontbreekt, d.w.z. het rechtsysteem is geen aparte pijler binnen de democratie, maar vloeit direct voert uit politieke benoemingen. Wie de politieke macht heeft, heeft direct ook een grote macht over de rechtstaat.

Dat maakt de feedback loop waarin democratie ontmanteld kan worden een stuk makkelijker en sneller:
  1. Een populist/extremist komt aan de macht.
  2. Een populist/extremist buigt het rechtsysteem om zodat macht geconsolideert wordt of verkiezingen kunnen worden gemanipuleerd.
  3. Een populist/extremist krijgt hierdoorgrotere kansen om terug naar 1 te gaan om "het karwei" af te maken tot er geen verkiezingen meer nodig zijn.
Zie ook de uitspraak van Erdogan:
“Democracy is like a tram. You ride it until you arrive at your destination, then you step off.”

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
DevWouter schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:32:
[...]
5. Trump heeft geen baat bij uitstel en hij is nu te groot om het weg te vegen (counter argument: FoxNews)
Is uitstel niet juist het doel? Net zo lang vertragen tot de mid-terms, hopen dat je een meerderheid krijgt en dan vanuit het huis/senaat de boel lamleggen/blokkeren.

Als men geen special master kan vinden dan wordt het net zo lang in de media schreeuwen dat dit komt door de DoJ, die al Trump's zijn suggesties blokkeert. Dan kan die corrupte rechter zich weer uitspreken, gezien hoe die geen drol om de wet geeft, is ook wel duidelijk voor wie die zich zal uitspreken.
En als dit de manier van schade beperking is dan krijgen we nog leuke tijden.
Tja "leuke tijden" inderdaad... :|

erutangiS

• DevWouter
MrOleo schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:42:
[...]

Is uitstel niet juist het doel? Net zo lang vertragen tot de mid-terms, hopen dat je een meerderheid krijgt en dan vanuit het huis/senaat de boel lamleggen/blokkeren.
Nee, ik zou dat anders zien. Bij de presidentverkiezingen kan men continue vragen naar de rest van zijn documenten. Zie Hillary's mail en Biden's laptop. Met een klein verschil... nu is het wel geloofwaardig. Daar komt hij alleen onderuit als alles terug gegeven wordt.
Als men geen special master kan vinden dan wordt het net zo lang in de media schreeuwen dat dit komt door de DoJ, die al Trump's zijn suggesties blokkeert. Dan kan die corrupte rechter zich weer uitspreken, gezien hoe die geen drol om de wet geeft, is ook wel duidelijk voor wie die zich zal uitspreken.
Uiteindelijk wijst het hof die aan en de DoJ kan daarin tegen beroep gaan. Bovendien mogen beide partijen voorstellen indienen.
[...]

Tja "leuke tijden" inderdaad... :|
Mijn excuus, cynisme is altijd zwak, maar zijn advocaten maken extreem veel blunders. Ze hadden namelijk de hele huiszoeking makkelijk kunnen vertragen en zelfs voorkomen. En de uitspraak van de rechter is ook dusdanig opmerkelijk dat beide kanten weten dat Trump (en zijn advocaten EN zijn omgeving) alleen kan winnen als hij niet verder blundert. Er is een goeie kans dat zijn advocaten ook aangeklaagd worden.

Sterker, de uitspraak van Cannon berust nogal erg op liberale interpretatie van de wet, dus als de DoJ door produceert tot het hoge gerechtshof waar men vooral volgens de letter van de originele wet werkt dan wordt die Master afgewezen.

Ik vermoed dan ook sterk dat DoJ zich vooral beraad of ze nu voldoende hebben of toch verder willen vissen voordat ze de gril aansteken.

• Miki
DevWouter schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:29:
[...]

Nee, ik zou dat anders zien. Bij de presidentverkiezingen kan men continue vragen naar de rest van zijn documenten. Zie Hillary's mail en Biden's laptop. Met een klein verschil... nu is het wel geloofwaardig. Daar komt hij alleen onderuit als alles terug gegeven wordt.

[...]

Uiteindelijk wijst het hof die aan en de DoJ kan daarin tegen beroep gaan. Bovendien mogen beide partijen voorstellen indienen.

[...]

Mijn excuus, cynisme is altijd zwak, maar zijn advocaten maken extreem veel blunders. Ze hadden namelijk de hele huiszoeking makkelijk kunnen vertragen en zelfs voorkomen. En de uitspraak van de rechter is ook dusdanig opmerkelijk dat beide kanten weten dat Trump (en zijn advocaten EN zijn omgeving) alleen kan winnen als hij niet verder blundert. Er is een goeie kans dat zijn advocaten ook aangeklaagd worden.

Sterker, de uitspraak van Cannon berust nogal erg op liberale interpretatie van de wet, dus als de DoJ door produceert tot het hoge gerechtshof waar men vooral volgens de letter van de originele wet werkt dan wordt die Master afgewezen.

Ik vermoed dan ook sterk dat DoJ zich vooral beraad of ze nu voldoende hebben of toch verder willen vissen voordat ze de gril aansteken.
Dat er nu zo heel toevallig informatie uitlekt dat Trump informatie had van de nucleaire capaciteit van een mogendheid is veel zeggend.
De enige die belang hebben bij het lekken zijn de inlichtingendiensten en de DOJ zelf en dus de bepaling van de rechter Cannon sterk kleuren dat het niet om wat lege folders gaat.

Zie: https://www.reuters.com/w...r-capabilities-2022-09-07

• DevWouter
Miki schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:42:
[...]

Dat er nu zo heel toevallig informatie uitlekt dat Trump informatie had van de nucleaire capaciteit van een mogendheid is veel zeggend.
De enige die belang hebben bij het lekken zijn de inlichtingendiensten en de DOJ zelf en dus de bepaling van de rechter Cannon sterk kleuren dat het niet om wat lege folders gaat.

Ik denk ook niet dat men hoeft te twijfelen. Ook een eerdere publicatie was opmerkelijk. En vanuit juristen zal niemand twijfelen dat rechtspraak in Amerika zwaar politiek gekleurd is sinds Trump aan de macht kwam.

• HEY_DUDE
Miki schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:42:
[...]

Als de hele handel op straat komt te liggen dan heeft de DOJ het verprutst. Waarom zou je binnenvallen bij een ex president wegens geheime informatie en vervolgens deze informatie als nog op straat gooien/lekken. Een volledig lek, hoe serieus de informatie ook is, is in het voordeel van Trump.

Ik hoop dat het bij deze info blijft. Een groter lek uit kamp Trump dat ze in de schoenen van de DOJ kunnen schuiven acht ik ook niet uitgesloten.

Anyway blijft toch vooral gissen naar de beweegredenen van de lekken.

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
[...]

[...]

[...]

Nou je ziet het in ieder geval een stuk positiever in dan ik. Geloofwaardigheid is weinig relevant voor de republikeinen. Een couppoging, het muellerrapport, het interesseert ze niks, dit zien ze als een geschil over archivering. Ook in die rechters heb ik weinig fiducie. De meesten hebben hun baantje dankzij trump, deze rechter heeft al laten zien hoe weinig de wet waard is voor sommigen van hun.

erutangiS

• defiant

defiant

Moderator General Chat
De aanvallen van populisten/extremisten hebben vaak 2 aan elkaar gerelateerde doelen:
  1. Het zwart maken en verzwakken van de tegenstander waarvan de achterban en de tegenstander zelf gelooft in de democratische rechtstaat.
  2. Het verzwakken van de waarheid als weg voorbereider als ze precies hetzelfde willen doen waar ze de andere van beschuldigen.
Met punt 1 wordt een kandidaat meegezogen in een neergaande negatieve spiraal van een proces waar de kandidaat zich aan moet houden, wil die geloofwaardig blijven als die de democratische rechtstaat en processen daaromheen juist wil onderschrijven.

Het maakt niet uit of de kandidaat onschuldig is of misschien wel iets gedaan heeft, het proces heeft als doel te functioneren in continue media storm waarin de geloofwaardigheid van de kandidaat door het proces langzaam wordt afgebroken. En met succes, het is een beproeft middel.

Het is met die reden dat je een populist juist niet met diezelfde wapens kan bestrijden, de achterban gelooft in de populist/extremist, niet in de democratische rechtstaat.

Zie ook de totaal verschillende houdingen:
Kandidaat die de democratische rechtstaat onderschrijft: "de rechtstaat moet haar werking doen, ik geef mijn volledige medewerking en zal het oordeel accepteren".
Populist/extremist: "it's a witchunt, de diepe linkse staat zit erachter, etc, etc, etc".

Hetzelfde zie je met punt 2, aanvallen op de tegenstanders van populisten/extremisten zijn vaak projecties tot soms zelf schuldbekentenissen van wat ze zelf willen doen. Is de beschuldiging eenmaal gemaakt, dan geeft men zelf een vrijbrief om het zelf ook te doen.

Het ultieme voorbeeld is de beschuldiging van verkiezingsfraude door democraten, dat was achteraf gezien een van de beste voorbeelden van projectie die een schuldbekentenis is gebleken. Maar het overtuigd de achterban niet, want die geloofd het.

En dat maakt het huidige proces in Amerika zo gevaarlijk, mensen die de democratische rechtstaat onderschrijven zijn bereid zichzelf te onderwerpen aan de negatieve consequenties van legale procedures, omdat in een goed functionerende rechtstaat het proces echte wetsovertreders veroordeeld.

Als het vermogen tot veroordeling van zeer schadelijke wetsovertredingen wordt ondermijnt, dan is er op een gegeven moment geen rechtstaat meer, maar dan heb je een systeem zoals in Rusland. De rechtstaat als uitvoerende macht van de autocraat. "Rules for thee, but not for me".

Mijn punt: je ziet bij democraten stromingen die vinden dat Trump gewoon in het stemproces verslagen moet worden en niet via de rechtstaat. Maar dat is niet alleen zeer riskant gezien m'n betoog, maar het is meteen ook het toegeven dat je met dit soort zware overtredingen weg kan komen in rechtstaat. Het schept precedent, zoals je ook al zag met Nixon.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

defiant schreef op woensdag 7 september 2022 @ 22:12:
Mijn punt: je ziet bij democraten stromingen die vinden dat Trump gewoon in het stemproces verslagen moet worden en niet via de rechtstaat. Maar dat is niet alleen zeer riskant gezien m'n betoog, maar het is meteen ook het toegeven dat je met dit soort zware overtredingen weg kan komen in rechtstaat. Het schept precedent, zoals je ook al zag met Nixon.
Daarom moet men ook gewoon doorgaan met Trump aanpakken via de rechtstaat. Hij begaat misdaden, dus daar moet hij verantwoordelijkheid over afleggen. Het kost ook veel energie om er tegenin te gaan en te vertragen. Energie die Trump ook had kunnen steken in andere zaken.

Democratische kandidaten kunnen zelfs stoppen met te Trump-ditten en Trump-datten, want de media en de rechtstaat heeft dat proces eigenlijk overgenomen. Ze moeten nu juist vol inzetten op positiviteit en bescherming van de democratie.

Laat al die MAGA wappies hun geld maar aan Trump schenken ondertussen om tegen de windmolens te vechten, want dat betekent dat ze hun geld niet doneren aan de GOP.

Dit dus.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

https://www.huffpost.com/..._6326b54de4b046aa02401709

Is dit een beetje een soort eindspel van Trump? Hij weet dat de QANON aanhangers extreem fanatiek en gullible zijn. Als hij zich definitief als Q cultleider presenteert heeft hij letterlijk een leger die ontzettend rotzooi gaat trappen als de gerechterlijke molens eindelijk echt bij Trump aankloppen.

Tot nu toe droeg hij ze wel een warm hart toe, maar negeerde hij het hele Q gebeuren een beetje, maar het lijkt erop alsof hij zich nu vol aansluit, wat zijn aanhangers helemaal prachtig vinden natuurlijk, want die zijn ondertussen ook al enkele jaren gegroomd en gebrainwashed dat Trump de messias is.

Dit dus.

• Malfunctions
  • Laatst online: 16:12
Dat one finger salute is wel een beetje dubieus. Verder heb ik zelf steeds meer het idee dat het een beetje de laatste stuiptrekkingen zijn van Trump. Zou mooi zijn als dat tijdperk ten einde komt.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• HEY_DUDE
Malfunctions schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:42:
Dat one finger salute is wel een beetje dubieus. Verder heb ik zelf steeds meer het idee dat het een beetje de laatste stuiptrekkingen zijn van Trump. Zou mooi zijn als dat tijdperk ten einde komt.
Zeker niet de laatste stuiptrekkingen, zijn invloed op de GOP is enorm. In de voorverkiezingen van het huis was een endorsement van Trump doorslaggevend voor GOP kandidaten. En die zijn vrijwel allemaal knettergek en zitten straks in het huis dankzij Trump.

Ook is de Big Lie is door de GOP uitgebuit om wetgeving rondom verkiezingen te veranderen. Alle kiescommissies die in 2020 netjes de uitslag hadden gevolgden daarmee de staatsgreep van Trump tegenhielden zijn ook grotendeels vervangen door Pro GOP / Trump adepten.

Ook begint Trump grip te krijgen op de zaak mbt de geheime documenten. Er is nu vertraging door de special master. Het onderzoek in het huis na januari 6 gaat na de volgende verkiezingen in november de prullenbak in.

• DevWouter
Dat one finger salute is wel een beetje dubieus.
Valt mee, het is gewoon een geïnspireerd op de Hitler groet (welke een afgeleide is van de fascistisch groet, welke weer afgeleid is van de olympische groet is).
En net zoals in 1930 heeft het de functie om aan te geven dat men gehoorzaamd aan de grote leider.

Het probleem is ook vooral dat de ideologie concrete symbolen krijgt waardoor het moeilijker wordt om uit te bannen. In 2114 (over 92 jaar) zullen mensen waarschijnlijk nog die groet gaan hanteren, net zoals er nu idioten zijn die de Hitler groet hanteren die in 1930 (92 jaar geleden) geïntroduceerd werd.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:28

NMH

Moderator General Chat
Ben bang dat het nog lang niet ten einde is. Zoals @HEY_DUDE ook al aangeeft zijn de republikeinen hard bezig met de "voorbereidingen" op de volgende verkiezingen, geinspireerd door de mythe van de gestolen verkiezing. Zie bijvoorbeeld https://eu.usatoday.com/s...nge-elections/9824186002/. Het is ook niet een exclusief Amerikaans probleem; we gaan met zijn allen in het westen een bijzonder zorgwekkende richting op. Zie bijvoorbeeld ook Hongarije en Polen (en hoe het daar gesteld is met de rechtstaat), Frankrijk waar Le Pen akelig dicht in de buurt van de overwinning gekomen is, Zweden waar rechts de macht over gaat namen en Italie waar "eng rechts" het momenteel erg goed doet.

En ik ben bang dat zelfs als het tijdperk Trump eindigt, het nog niet het einde is van het Trumpisme. Die beweging heeft ondertussen de GOP zo goed als overgenomen.

• user109731
  • Niet online
Vandaag is er een eerste 'conference' met de special master. De special master heeft ook Trump gevraagd om details over de declassification en lijkt ook snel te willen handelen. Trump is niet blij:

Politico artikel hier: https://www.politico.com/...mar-a-lago-probe-00057621

• DrSmith
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 20:15

DrSmith

is terug bij af

Trump heeft zojuist de eerste echte klap gehad: AG Letitia James heeft Trump, Donald Jr., Eric en Ivanka gedaagd voor financiële malversaties (het foutief aangeven van de waarde van onroerend goed om bankleningen te krijgen en belasting te ontduiken).
Ze eist 250 miljoen dollar boete en een ban van 5 jaar voor allen om nog zaken te doen in New York.
Omdat dit een civiele case betreft kan het gebruiken van 'the 5th' als schuldbekentenis worden gebruikt en Donald en Eric hebben dat in deze zaak honderden keren gebruikt.
Dus dit zal volgens mij niet met een sisser aflopen voor Trump en consorten,

Bovendien worden zaken die James als misdaad heeft bevonden doorgespeeld naar de betreffende instanties en de IRS.

Counting the cost in money only, strikes me as funny don't you know

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

DrSmith schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:05:
Trump heeft zojuist de eerste echte klap gehad: AG Letitia James heeft Trump, Donald Jr., Eric en Ivanka gedaagd voor financiële malversaties (het foutief aangeven van de waarde van onroerend goed om bankleningen te krijgen en belasting te ontduiken).
Ze eist 250 miljoen dollar boete en een ban van 5 jaar voor allen om nog zaken te doen in New York.
Omdat dit een civiele case betreft kan het gebruiken van 'the 5th' als schuldbekentenis worden gebruikt en Donald en Eric hebben dat in deze zaak honderden keren gebruikt.
Dus dit zal volgens mij niet met een sisser aflopen voor Trump en consorten,

Bovendien worden zaken die James als misdaad heeft bevonden doorgespeeld naar de betreffende instanties en de IRS.
Dit was ook een erg clear cut zaak, volledig anders dan al die schimmige politieke zaken. Blij dat ze eindelijk hebben doorgepakt.

Dit dus.

• user109731
  • Niet online
Nog een tegenslag voor Trump: hoger beroep is het niet eens met Cannon's bizarre uitspraken en DoJ mag de documenten gebruiken:
The panel ruled that Cannon, a Trump appointee, erred when she temporarily prevented federal prosecutors from using the roughly 100 documents — marked as classified – recovered from Trump’s estate as part of a criminal inquiry.

Trump “has not even attempted to show that he has a need to know the information contained in the classified documents,” the panel ruled in a 29-page decision. “Nor has he established that the current administration has waived that requirement for these documents.”
The appeals court’s opinion was unsparing toward Cannon and replete with indications that the appeals judges took a vastly different approach to the document fight than she did.
Throughout their ruling, the three judges made clear they had little patience for Trump’s freewheeling claims about the status of the 100 documents, noting that he had presented no evidence to support those public assertions. And they noted drily that there’s a common sense reason for documents to include classified markings.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Nadat de voormalige Amerikaanse president Donald Trump in mei via een dagvaarding was opgedragen dozen met vertrouwelijke documenten terug te geven aan de autoriteiten, heeft hij zijn personeel gevraagd deze te verplaatsen naar een andere plek in zijn eigen woning. Dat zegt een oud-medewerker van Trumps resort in Mar-a-Lago.

The Washington Post kan de getuigenis bevestigen aan de hand van bewakingsbeelden. Volgens de Amerikaanse krant is de verklaring het tot nu toe duidelijkste bewijs dat Trump heeft geprobeerd een federaal onderzoek te dwarsbomen.
Bron en meer info: Trump zou personeel hebben gevraagd vertrouwelijke documenten te verplaatsen

Het WaPo-bronartikel: https://www.washingtonpos...itness-trump-boxes-moved/

Virussen? Scan ze hier!

• user109731
  • Niet online
Weer een interessant dagje voor Trump.

Tegenvaller bij SCOTUS voor 'm (unaniem ook):

En onderzoek naar 6 januari gaat ook door:

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

user109731 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:23:
Weer een interessant dagje voor Trump.

Tegenvaller bij SCOTUS voor 'm (unaniem ook):
[Twitter]
Wel genieten dat Trump er zo van overtuigd is dat de door hem benoemde SCOTUS-leden iets van dankbaarheid zouden tonen naar hem toe. Hij was een useful idiot om de federalist society de meerderheid te geven in het hoogste rechtsorgaan en niet meer nodig. Die spelen de long game.

Dit dus.

• user109731
  • Niet online
Trump zou op 15 november een grote aankondiging doen, waarschijnlijk dat hij zich kandidaat stelt voor 2024. Na de verkiezingen deze week is er druk om dit uit te stellen omdat de GOP en de MAGA kandidaten het best slecht hebben gedaan:

Er zijn steeds meer geluiden vanuit de GOP en hun media dat Trump de grote verliezer is, dat hij slecht is voor de partij en dat ze beter met DeSantis verder kunnen.

Lastig voor Trump want hij wil dolgraag weer president worden en is niet goed in zijn verlies nemen. Hij heeft ook nog allerlei rechtszaken lopen en met een minimale meerderheid in het Huis + een GOP die steeds kritischer is, kan hij rekenen op minder steun vanuit het congres dan hij had gewild.

Tenslotte komt er ook nog een fysieke storm op hem af richting Mar-a-Lago, maar hij zal niet evacueren:

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:04
Trump gaat niet weg. Als Trump weg zou gaan dan had hij dat na de Access Hollywood tape wel gedaan. Zn grip op de base is te sterk en republicans will fall in line, ook tegen beter weten in.

Het heeft geen zin hier over te speculeren, tenzij hij het loodje legt blijft hij de baas in de GOP en veel meer dan een beetje grommen zullen de niet-MAGA republikeinen nooit doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• HEY_DUDE
user109731 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:24:
Trump zou op 15 november een grote aankondiging doen, waarschijnlijk dat hij zich kandidaat stelt voor 2024. Na de verkiezingen deze week is er druk om dit uit te stellen omdat de GOP en de MAGA kandidaten het best slecht hebben gedaan:
[Twitter]
Er zijn steeds meer geluiden vanuit de GOP en hun media dat Trump de grote verliezer is, dat hij slecht is voor de partij en dat ze beter met DeSantis verder kunnen.

Lastig voor Trump want hij wil dolgraag weer president worden en is niet goed in zijn verlies nemen. Hij heeft ook nog allerlei rechtszaken lopen en met een minimale meerderheid in het Huis + een GOP die steeds kritischer is, kan hij rekenen op minder steun vanuit het congres dan hij had gewild.

Tenslotte komt er ook nog een fysieke storm op hem af richting Mar-a-Lago, maar hij zal niet evacueren:
[Twitter]
Whishfull thinking: Het zou fantastisch zijn als de pleuris uitbreekt tussen de Trump en de GOP. Trump of de trumpisten richten hun eigen partij op en de GOP is komende tijd volstrekt kansloos bij de verkiezingen. Niet een compleet onrealistisch scenario.

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Zoals met elke antidemocratische potentiële autocraat is de politieke macht vaak verbonden met persoonlijk overleven. Bijvoorbeeld Berlusconi z'n motivatie om te politiek in te gaan was om de rechtszaken tegen hem te ontmantelen. Bij Trump zit hem probleem in de potentiële dreiging van de 6 januari commissie.

Welk kant de GOP opgaat zal dan denk ik ook af te lezen zijn uit wat ze doen met die 6 januari commissie. Ontbinden ze de commissie dan verklaart men zich impliciet loyaal aan Trump en heeft hij z'n handen grotendeels vrij voor een terugkeer. Laten ze het doorgaan, dan hebben ze een middel om van hem af te komen zonder dat het ze zelf al te veel beschadigd. Alles natuurlijk onder allerlei voorbehoud.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:26

Player1S

Formerly known as L1nt

HEY_DUDE schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:49:
[...]

Whishfull thinking: Het zou fantastisch zijn als de pleuris uitbreekt tussen de Trump en de GOP. Trump of de trumpisten richten hun eigen partij op en de GOP is komende tijd volstrekt kansloos bij de verkiezingen. Niet een compleet onrealistisch scenario.
Ik zie het wel die kant op gaan. Met trump gaat de GOP niet winnen in 2024. Dus moeten ze eigenlijk wel afstand nemen van hem.
Hij is echter koppig genoeg om dan eigen partij op te richten en zo de boel nog verder verzieken voor de GOP

Player1s Twitch

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als ie een eigen partij gaat oprichten lijkt me dat een easy win voor de Dems bij de volgende verkiezingen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• The Realone
  • Laatst online: 11:49
HEY_DUDE schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:49:
[...]

Zelfs als zou Trump een eigen partij starten, dan geloof ik niet dat dit groot effect op de Republikeinen zal hebben. Die partij wordt dan effectief de GOP. Drie partijen is natuurlijk zelfmoord voor de Republikeinen en zal onherstelbare schade toebrengen. Dat lijkt me niet iets dat iemand zal willen riskeren.
Vergeet ook niet dat Trump al 76 is, dat brengt nog andere risicos met zich mee.

Het gaat wel interessant worden als het tussen hem en DeSantis gaat over 2 jaar. Mijn gevoel zegt dat de GOP echt zal willen proberen DeSantis als kandidaat naar voren te schuiven.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:26

Player1S

Formerly known as L1nt

Gunner schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:51:
Als ie een eigen partij gaat oprichten lijkt me dat een easy win voor de Dems bij de volgende verkiezingen.
Ja want Trump gaat in principe alleen stemmen afsnoepen van de GOP. En ik vraag me af of het aantal independant voters die in 2020 en 2022 voor de democraten kozen vanwege Trump allemaal richting de GOP zouden gaan en daarmee het verschil kunnen maken voor de GOP.

Player1s Twitch

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Trump wil nu een rechtzaak aanspannen om te voorkomen dat hij moet getuigen in het onderzoek naar de mislukte staatsgreep die hij op 6 januari 2021 probeerde te plegen, waarbij 5 mensen om het leven kwamen:
Voormalig president Donald Trump heeft een rechtszaak aangespannen om te voorkomen dat hij rond 14 november moet getuigen voor een commissie van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden. Deze commissie onderzoekt de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021.

Trump heeft vrijdagavond een zaak aanhangig gemaakt bij de federale rechtbank in Florida. Daarmee probeert hij de dagvaarding van de onderzoekscommissie ongeldig te laten verklaren.

De oud-president zou volgens die dagvaarding ook documenten moeten overhandigen in verband met zijn rol bij de aanval op het Amerikaanse parlementsgebouw.

Vijf mensen, onder wie een politieagent, stierven tijdens of kort na de rellen van 6 januari 2021, en meer dan 140 politieagenten raakten daarbij gewond.

Het Capitool liep ook voor miljoenen dollars schade op. De relschoppers hadden het gemunt op onder anderen toenmalig vicepresident Mike Pence en de Democratische topvrouw Nancy Pelosi.
Bron: Trump spant rechtzaak aan om niet te hoeven getuigen voor commissie

Virussen? Scan ze hier!

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Tijdrekken tot het nieuwe congres van 01-23. Het jan6 comitee wordt opgeheven eind dit jaar. Veel van trump zijn zaken zijn puur vertraging en frustreren van de rechtsgang. Vermoeiend individu, hoop dat steeds meer Amerikanen dat ook ervaren, het begint erop te lijken.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat iedereen al wist is nu officieel;

Trump stelt zich opnieuw verkiesbaar als president van de Verenigde Staten
Donald Trump wil opnieuw de president van de Verenigde Staten worden. Hij heeft zich in de nacht van dinsdag op woensdag officieel verkiesbaar gesteld, blijkt uit vrijgegeven documenten. Daarmee is Trump de eerste Republikein die formeel heeft laten weten dat hij genomineerd wil worden als kandidaat voor de presidentsverkiezingen van 2024.

Trump hield dinsdagavond (lokale tijd) een toespraak op zijn landgoed Mar-a-Lago in de staat Florida.

"Om Amerika weer groots te maken, kondig ik vanavond mijn kandidatuur voor het presidentschap van de Verenigde Staten aan", zei Trump tegen een juichende menigte van donateurs en trouwe aanhangers. Daarmee verwees de oud-president naar zijn voormalige campagneslogan Make America Great Again.

Niet iedereen staat te springen om zijn kandidaatschap. Er zijn ook Republikeinen die erop wijzen dat Trumps invloed slecht uitpakte bij de tussentijdse verkiezingen (midterms).

Aanvankelijk leek Trump zich begin november al verkiesbaar te gaan stellen. Daarna besloot hij alsnog om het resultaat van de midterms af te wachten.

Die zijn voor Trump enigszins pijnlijk verlopen: veel Republikeinse kandidaten voor wie hij zich uitsprak en kandidaten die net als hij de vorige presidentsverkiezingsuitslag niet erkennen, verloren van hun Democratische uitdagers.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

De laatste stuiptrekkingen. De klap gaat des te harder aankomen als DeSantis de vloer met hem aanveegt :)

[Voor 64% gewijzigd door London op 16-11-2022 08:08]

Battlenet: Gold#21419

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:22

servies

Veni Vidi Servici

Player1S schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:58:
[...]

Ja want Trump gaat in principe alleen stemmen afsnoepen van de GOP. En ik vraag me af of het aantal independant voters die in 2020 en 2022 voor de democraten kozen vanwege Trump allemaal richting de GOP zouden gaan en daarmee het verschil kunnen maken voor de GOP.
Dat maakt op zich niet uit...
Stel dat het stemgedrag in een willekeurige staat in 2020 als volgt was:
D: 51% waarvan 7% onafhankelijk
R: 49% waarvan 3% onafhankelijk
dan wordt het in 2024
D: 44%
R: 40%
Trump: 11%
Waardoor door het gebruikte kiessysteem de Democraten de verkiezingen in die staat zullen winnen.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vraag me af of Trump's eerdere aanvallen op Biden's leeftijd zich nu tegen hem gaan keren. Trump zou dan op dezelfde leeftijd weer president worden als Biden was toen hij president werd.

• Marc H

Marc H

- Mr. Burstmode -

Wat zou het mooi zijn als Merrick Garland vandaag zijn aanklacht tegen Trump en zijn vertrouwelingen betreffende Jan 6 bekend maakt.

"Leuk dat je weer president wil worden, maar dat maakt voor de DoJ niet uit."

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-03 15:50
anandus schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:21:
[...]

Vraag me af of Trump's eerdere aanvallen op Biden's leeftijd zich nu tegen hem gaan keren. Trump zou dan op dezelfde leeftijd weer president worden als Biden was toen hij president werd.
Wat denk je zelf ;) natuurlijk niet. Die gast (en de hele partij) is zo hypocriet als de neten :D
Blijf het bizar vinden dat iemand met zoveel rechtszaken tegen zich gewoon zonder problemen kan proberen om de machtigste man van het land te worden. Dat daar geen regels voor zijn ofzo :+

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

anandus schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:21:
[...]

Ik vraag me ook af of de media inmiddels bijgeleerd heeft en niet als een mak schoothondje elke scheet van Trump publiceert en alle andere kandidaten verstikken.

https://www.washingtonpos...-media-coverage-overhaul/

Dit dus.

• rik86
  • Laatst online: 13:06
thewizard2006 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:27:
[...]

Wat denk je zelf ;) natuurlijk niet. Die gast (en de hele partij) is zo hypocriet als de neten :D
Blijf het bizar vinden dat iemand met zoveel rechtszaken tegen zich gewoon zonder problemen kan proberen om de machtigste man van het land te worden. Dat daar geen regels voor zijn ofzo :+
Hij is nog niet veroordeeld toch? Wat mij betreft geldt nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is en is 't aan de kiezer of ze dit (hopelijk wel) mee laten wegen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:13
FunkyTrip schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:22:
[...]

Wel genieten dat Trump er zo van overtuigd is dat de door hem benoemde SCOTUS-leden iets van dankbaarheid zouden tonen naar hem toe. Hij was een useful idiot om de federalist society de meerderheid te geven in het hoogste rechtsorgaan en niet meer nodig. Die spelen de long game.
Of ik hier nou gelukkig mee ben ... Zou een snelle implosie niet beter zijn dan een long game?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• DevWouter
Brent schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:50:
[...]

Of ik hier nou gelukkig mee ben ... Zou een snelle implosie niet beter zijn dan een long game?
Dat en volgens mij zijn we de lessen van Brexit vergeten.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

rik86 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:40:
[...]

Hij is nog niet veroordeeld toch? Wat mij betreft geldt nog steeds onschuldig tot het tegendeel bewezen is en is 't aan de kiezer of ze dit (hopelijk wel) mee laten wegen.
Ik heb begrepen dat ie ook gewoon president kan worden, ongeacht ie of veroordeeld wordt :')

[Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 16-11-2022 10:10]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• thewizard2006
  • Laatst online: 21-03 15:50
rik86 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:40:
[...]

Over het algemeen zeker waar. In zijn geval heb ik echt heel veel moeite daarmee. Het is echt overduidelijk dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan weet ik veel hoeveel misdaden, misdrijven, overtredingen etc. Maarja als je miljoenen/miljarden hebt dan schijn je lastig veroordeeld te kunnen worden.
Dus ja, in normale zaken ben ik het zeker met je eens. Maar dit is geen normale zaak meer. Het gaat ook natuurlijk om een stuk integriteit.
In NL hebben we ook bepaalde criteria en zo kan je bijv bepaalde banen niet krijgen als mensen in je omgeving veroordeeld zijn (en je zelf helemaal schoon bent). Ik durf haast wel te zeggen dat je toch ook wel aan bepaalde ethische normen en waardes/integriteit moet voldoen als je president van het machtigste land van de wereld wilt worden. Een bijna oneindige waslijst aan rechtszaken past daar gewoon niet bij.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
London schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:07:
[...]
De klap gaat des te harder aankomen als DeSantis de vloer met hem aanveegt :)
Daar ben ik ook bang voor. Ja, bang ja :p Het liefst willen we natuurlijk geen van deze malloten.

Maar DeSantis is net zo gek zo niet gekker. Het probleem is dat deze man wel intelligent en voorkomend is. Uiteindelijk kan hij een hoop meer schade aanrichten dan Trump.

Ik vergelijk het een beetje met de FVD. Iedereen weet dat Baudet knettergek ik, zelfs zijn (stockholm syndroom) volgelingen. Maar Pepijn van Houwelingen en Gideon van Meijeren zijn misschien wel gekker en sowieso in-slechte mensen. Toch weten die hun, kleine, electoraat beter aan te spreken. En, ze zeggen alles precies zo dat ze NET niet in de problemen komen.

Soms is het wel fijn, als de leider de Oerang Oetan is, dan weet je waar je aan toe bent.

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 06:53

nwagenaar

God, root. What's the differen

servies schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:17:
[...]
Dat maakt op zich niet uit...
Stel dat het stemgedrag in een willekeurige staat in 2020 als volgt was:
D: 51% waarvan 7% onafhankelijk
R: 49% waarvan 3% onafhankelijk
dan wordt het in 2024
D: 44%
R: 40%
Trump: 11%
Waardoor door het gebruikte kiessysteem de Democraten de verkiezingen in die staat zullen winnen.
Dan ga je er vanuit dat Trump als independent gaat runnen in 2024 omdat hij de Republikeinse voorverkiezing heeft verloren. Ondanks zijn persoonlijkheid is dit zeker een mogelijkheid, maar ik verwacht het niet.

DeSantis is populair bij de "gematigde" GOP-achterban, maar onderschat niet de achterban van Trump. Als Trump aangeeft dat ze niet moeten stemmen op DeSantis dan denk ik dat ze ook nog gaan luisteren en niet gaan stemmen.

Ik zie het eerder gebeuren dat tijdens de Republikeinse voorverkiezingen dat DeSantis of Trump de uiteindelijke Republikeinse presidentskandiaat wordt, maar dat een van beide de uiteindelijke runningmate en daardoor vice-president gaat worden om de achterban van beiden aan te spreken met hogere kans om de verkiezingen te kunnen winnen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

nwagenaar schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:17:
[...]

Ik zie het eerder gebeuren dat tijdens de Republikeinse voorverkiezingen dat DeSantis of Trump de uiteindelijke Republikeinse presidentskandiaat wordt, maar dat een van beide de uiteindelijke runningmate en daardoor vice-president gaat worden om de achterban van beiden aan te spreken met hogere kans om de verkiezingen te kunnen winnen.
Dat gaat niet gebeuren want de Running Mate gaat eindigen als Mike Pence. Die zal nu ook niet meer zo blij zijn dat ie de job niet afgeslagen heeft. Running Mate worden is leuk als je voor de gemiddelde Amerikaan nog een onbekende bent maar niet voor iemand als DeSantis die inmiddels al naam heeft gemaakt.

En Trump zal al helemaal niet zelf Running Mate worden. Die kan geen tweede viool spelen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zelfs eerste viool is een probleem.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:22

servies

Veni Vidi Servici

nwagenaar schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:17:
[...]

Dan ga je er vanuit dat Trump als independent gaat runnen in 2024 omdat hij de Republikeinse voorverkiezing heeft verloren. Ondanks zijn persoonlijkheid is dit zeker een mogelijkheid, maar ik verwacht het niet.
Dat was het scenario waar ik op reageerde...
Wat mij betreft is dat het droom scenario voor de volgende verkiezingen. De Republikeinse partij zal in dat geval weggevaagd worden door het systeem en de Democraten een fikse absolute meerderheid opleveren.
En als de Democraten dan helemaal intelligent zijn en niet alleen aan hun eigen hachje denken, dan veranderen ze het kiessysteem naar iets dat niet "winner gets all" is... Maar dat zal toch niet gebeuren...

• user109731
  • Niet online
De eerste fact checks van Trump's speech van
de NYT en CNN al gezien en, surprise, het zit weer vol leugens: Fact-checking Trump’s 2024 announcement speech

Bijzonder dat hij het niet over de verkiezingen van 2020 heeft gehad. Dat zal wel afgeraden zijn omdat het niet goed werkte vorige week.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Brent schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:50:
[...]

Ik ben er ook niet gelukkig mee. Ik ben alleen blij dat Trump niet gedekt wordt door de SCOTUS terwijl hij dat wel verwacht had.

Dit dus.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DOA schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:49:
Tijdrekken tot het nieuwe congres van 01-23. Het jan6 comitee wordt opgeheven eind dit jaar. Veel van trump zijn zaken zijn puur vertraging en frustreren van de rechtsgang. Vermoeiend individu, hoop dat steeds meer Amerikanen dat ook ervaren, het begint erop te lijken.
Nog 1 zetel in het huis erbij en dat zal idd het einde betekenen van het jan6 committee denk ik?
https://abcnews.go.com/elections
Democrats
209
Republicans
217

218 for control
Gezien de tussenstand zullen ze er nog wel een 3 of 4 zetels bij halen idd.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:05

PinusRigida

I put the p in pool.

user109731 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:49:
De eerste fact checks van Trump's speech van
de NYT en CNN al gezien en, surprise, het zit weer vol leugens: Fact-checking Trump’s 2024 announcement speech
...er zijn nog zekerheden in het leven... :D
|:( :r

• Plasma_Wolf
YakuzA schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:41:
[...]

Nog 1 zetel in het huis erbij en dat zal idd het einde betekenen van het jan6 committee denk ik?
https://abcnews.go.com/elections

[...]

Gezien de tussenstand zullen ze er nog wel een 3 of 4 zetels bij halen idd.
Nog 10 zetels te gaan, de Republikeinen hebben er nu 219, 270towin geeft een verwachting van 221-213 voor de Republikeinen. Ze hebben de meerderheid gewonnen, maar geen grote meerderheid. Toch een gemiste kans voor de Democraten. Ze hadden met een betere organisatie de meerderheid wel kunnen behouden.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Plasma_Wolf schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:28:
[...]

Nog 10 zetels te gaan, de Republikeinen hebben er nu 219, 270towin geeft een verwachting van 221-213 voor de Republikeinen. Ze hebben de meerderheid gewonnen, maar geen grote meerderheid. Toch een gemiste kans voor de Democraten. Ze hadden met een betere organisatie de meerderheid wel kunnen behouden.
Sowieso in NY waar ze matig hebben gecampaigned en de gerrymander niet goed hebben uitgevoerd. Scheelt zo 3 zetels.

Daar waar de GOP volgens de experts de extra zetels vooral door gerrymandering hebben binnengeharkt.

Denk overigens niet dat ze dat 6-1 comite zomaar aan de kant kunnen schuiven. Daar zullen vast nog wel haken en ogen aan zitten. Zo ja, dan is het wederom des te treuriger. Het duurt zo lang vanwege alle tegenwerking en het negeren van subpoena's enzo en de democraten laten het allemaal maar gebeuren, verlamd uit angst dat er ophef ontstaat als ze eens boos tegen iemand doen.

[Voor 22% gewijzigd door FunkyTrip op 16-11-2022 14:56]

Dit dus.

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De FBI is tot de conclusie gekomen dat de documenten in Mar-a-Lago waren meegenomen als aandenkens zoals ik al vermoedde.

https://www.washingtonpos...ive-mar-a-lago-documents/
Federal agents and prosecutors have come to believe former president Donald Trump’s motive for allegedly taking and keeping classified documents was largely his ego and a desire to hold on to the materials as trophies or mementos, according to people familiar with the matter.

As part of the investigation, federal authorities reviewed the classified documents that were recovered from Trump’s Mar-a-Lago home and private club, looking to see if the types of information contained in them pointed to any kind of pattern or similarities, according to these people, who spoke on the condition of anonymity to discuss an ongoing investigation.

That review has not found any apparent business advantage to the types of classified information in Trump’s possession, these people said. FBI interviews with witnesses so far, they said, also do not point to any nefarious effort by Trump to leverage, sell or use the government secrets. Instead, the former president seemed motivated by a more basic desire not to give up what he believed was his property, these people said.
Het idee dat documenten op zich al waardevol zijn is ook iets van de vroege 20ste eeuw. Elk document in die dozen is ook nog aanwezig in de archieven van de overheid en heeft dus geen waarde om over teruggave te onderhandelen. En als het allemaal super geheime info is waar Rusland of MBS veel geld voor geeft kan je ze simpelweg kopiëren en dan terug geven zonder al die ophef.

Bij Trump hoef je vaak niet verder te kijken dan de simpelste verklaring, z'n immense ego.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:54

polthemol

Moderator General Chat
IJzerlijm schreef op donderdag 17 november 2022 @ 08:37:
De FBI is tot de conclusie gekomen dat de documenten in Mar-a-Lago waren meegenomen als aandenkens zoals ik al vermoedde.

https://www.washingtonpos...ive-mar-a-lago-documents/

[...]

Het idee dat documenten op zich al waardevol zijn is ook iets van de vroege 20ste eeuw. Elk document in die dozen is ook nog aanwezig in de archieven van de overheid en heeft dus geen waarde om over teruggave te onderhandelen. En als het allemaal super geheime info is waar Rusland of MBS veel geld voor geeft kan je ze simpelweg kopiëren en dan terug geven zonder al die ophef.

Bij Trump hoef je vaak niet verder te kijken dan de simpelste verklaring, z'n immense ego.
het punt is natuurlijk dat die documenten gewoon rondslingeren. Als iets bepaalde classificaties heeft, moet je het zo behandelen, dat is een standaard voor hoe je met informatie om gaat. In veel gevallen is het zelfs geborgt in een wet en met goede reden. Trump doet daar niet aan, want: 'ego'.

Of hij een intentie had om het ooit te gebruiken is niet relevant, maar het feit dat ze er liggen, maakt het wel een optie. Daarbij moeten we niet vergeten dat hij in zijn tijd als president en ervoor/erna ook regelmatig buitenlandse regeringsvertegenworodigers daar ontving, ook van vrij 'shady' landen. Het is alleszeggend over zijn competenties dat het maar ergens op een hoopje ligt.

De man is daarbij niet gestructureerd, hij is niet bijster slim in zijn handelen. Dus wat je zegt van die kopie, dat klopt. Maar dat vereist planning en vooruit kijken, dat is niet Trump zijn stijl. Ad hoc is hoe hij werkt.

Het doet wederom geen enkele afbreuk aan het punt dat hij wel degelijk op een zeker moment, wanneer hij daar zin in heeft of er baat bij denkt te hebben, die informatie gebruikt voor 'personal gain'. Toen hij probeerde Oekraïne te strongarmen om dirt te geven over Biden, liet hij zien dat er geen grenzen zijn in zijn wereld. Geen wettelijke, geen ethische. Trump does as it pleases him.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Let op:
De discussie over Biden en de Amerikaanse politiek mag hier: [ZT] President Biden en de Amerikaanse politiek
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee