thewizard2006 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:35:
Blijft toch een ontzettend bijzonder fenomeen he. Een persoon waar zoveel rechtzaken, onderzoeken, beschuldigingen, schandalen en weet ik veel wat nog meer tegen zijn, lopen, gehouden, beslecht gewoon nog een reele kans maakt om President te worden. Alles straalt corruptie en bedrog en alsnog ziet een gigantisch deel hem als een of andere Messias.
En dan nog lukt het op de een of andere manier om alles te framen als Fake news, Witch Hunt, Radical Left Democrats.
Trump is slechts een symptoom, iemand die toevallig op de juiste plaats op het juiste moment was.
We zien gewoon de onvoorstelbare macht van de rechtsconservatieve media. Als je eenmaal in die bubbel zit word je heel verfijnd verteld wat je moet denken en heel goed nagedacht over welk nieuws je wel of niet te zien krijgt. Dag en nacht word je verteld hoe kwaadaardig de democraten zijn. De Nazi's hebben staatspropaganda uitgevonden maar de GOP heeft het naar het niveau van de 21e eeuw gebracht.
Je ziet het met het zeer onpopulaire maatregelen die de GOP er doorheen ramt, zoals recent het afschaffen van het recht op abortus en met het blokkeren van een price cap op insuline. Wat de GOP doet is op zichzelf bezien enorm onpopulair, maar of wel de kiezers horen het niet, of wel ze zijn hooguit bang dat het hun team stemmen kost, in plaats van dat ze denken eens op een ander te stemmen.
Voeg daar garrymandering aan toe en voor 80% van de GOP maakt het geen reet uit wat ze doen, ze worden toch wel herkozen. Het enige risico dat ze lopen is een nog extremere tegenstander in primaries.
thewizard2006 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 07:35:
Ik ben erg benieuwd naar de aankomende verkiezingen want niemand zit nou echt op Biden meer te wachten (Ik vind zelf dat hij het wel Ok doet. Hij had veel pech ook met Sinema en Manchin en nog wat gedoe met inflatie enzo.....). En Bernie tja is die niet nu echt echt echt te oud?

Biden heeft 3 problemen die eigenlijk niet zijn op te lossen:
- Hij is te "gematigd" cq conservatief voor het gros van het electoraat, terwijl wat hij ook doet conservatieve stemmers, ook de gematigden, toch altijd op hun eigen team blijven stemmen. In het huidige systeem zijn er amper zwevende kiezers, de truc is om je eigen kiezers te motiveren, zo win je verkiezingen.
- Hij heeft geen charisma. Hij was altijd al een saaie kleurloze stotteraar maar hoe fit hij ook is, hij komt echt over als een oude opa.
- Hij heeft veel minder macht dan dat men denkt, in het Huis is de meerderheid minimaal en in de Senaat heeft hij in de praktijk geen meerderheid, om het over de Supreme Court en staten nog maar niet te hebben. Daardoor krijgt hij veel minder voor elkaar dan dat men hoopt cq verwacht. Bovendien is hij te "netjes" om machtpolitiek te spelen, zoals extra rechters aanstellen. Waarbij hij niet de media steun heeft die een Trump heeft die gewoon doen alsof alles een groot succes is wat hun man doet, ook als de enige wetgeving die hij er doorheen heeft geloosd een enorme belastingverlaging voor de rijken was.
Ik heb niks tegen Biden en objectief gezien doet hij het gewoon heel goed (ik vind zn Oekraine politiek echt puik en dat is heel belangrijk), maar toch is het tijd voor een fris gezicht. De GOP heeft DeSantis al klaar staan, bij de democraten is het wat dat aan gaat nog heel stil (maar goed, dat is ook niet ongebruikelijk met nog 2+ jaar tot de verkiezingen en een president die herkozen kan worden). Misschien is Newsom of Buttigieg wat.
[Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 09-08-2022 09:39]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"