Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Trump classified documents trial in Florida postponed indefinitely
The trial on charges that Trump willfully retained classified national security records after leaving the White House and then hid them from federal authorities was scheduled to start May 20.

But the new ruling from U.S. District Judge Aileen Cannon vacates that date and sets a new slate of pretrial proceedings, the latest of which is a hearing set for July 22.
Bizar weer. Met een competente en ervaren rechter was deze zaak al zoveel verder geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

user109731 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:55:
Trump classified documents trial in Florida postponed indefinitely

[...]

Bizar weer. Met een competente en ervaren rechter was deze zaak al zoveel verder geweest.
Ze vergooit mogelijk haar toekomst hiermee. Ze is gewoon jaar jonger dan mij. En als straks er een blauwe golf komt word ze impeached en zie ik ook nog wel strafrechtelijk onderzoek naar haar gedrag.

Waarom zijn toch zoveel relatief slimme mensen zo dom dat ze bereid zijn zelf naar de gevangenis te gaan voor een crimineel als trump?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wikipedia: Aileen Cannon
Appointed by: Donald Trump.
Wel handig als je zelf mensen kan toewijzen om later uit handen van het systeem te blijven.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:04

Auredium

Informaticus Chaoticus

Player1S schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:18:
[...]

Ze vergooit mogelijk haar toekomst hiermee. Ze is gewoon jaar jonger dan mij. En als straks er een blauwe golf komt word ze impeached en zie ik ook nog wel strafrechtelijk onderzoek naar haar gedrag.

Waarom zijn toch zoveel relatief slimme mensen zo dom dat ze bereid zijn zelf naar de gevangenis te gaan voor een crimineel als trump?
Het is een gok. De mensen rondom Poetin hebben er ook geen windeieren bij gelegd. Als je nu gokt voor Trump en hij slaagt erin dictator voor het leven te worden dan loop jij als steun en toeverlaat, als vertrouweling bij de start binnen. De mensen die nu Trump steunen en ergens hoog in de boom zitten (dankzij hem of ondanks hem) die denken met hun beurs.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:04
Stukfruit schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:57:
[...]

Over de gebruikte Martin-Quinn scores achter jouw link:

[...]

De data is correct maar het zegt weinig over de uitkomst.
Zoals ik het lees toont de data aan, aan welke kant van het spectrum (links of rechts) de rechtspraak leunde in het verleden. Maar kun je ze niet extrapoleren naar toekomstige zaken.

Dan is het een kwestie van speculeren welke richting zou kunnen opschuiven. Begrijpelijk dat 'links' zich zorgen maakt over de neutraliteit vanwege de huidige rechtse bias. Ik zie ook liever een gematigde linkse bias. Maar de term gesloopt vind ik een overdreven uitspraak. Clarence is niet van onbesproken gedrag zo valt te zien in de links die Delerium plaatste. Is daarmee de hele Supreme Court corrupt en daarmee de democatie?

Daarnaast wordt er ook beweerd dat er vroeger ongeschreven regels waren dat er Supreme Court rechters vrijwillig vertrokken om de balans tussen links en rechts te behouden. Daar kan ik weinig over vinden in een snelle zoektocht op Google. Wel dat er af en toe rechters opstappen, maar niet specifiek om deze reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:14
Auredium schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:52:
Als je nu gokt voor Trump en hij slaagt erin dictator voor het leven te worden dan loop jij als steun en toeverlaat, als vertrouweling bij de start binnen. De mensen die nu Trump steunen en ergens hoog in de boom zitten (dankzij hem of ondanks hem) die denken met hun beurs.
Nou, ik kan me herinneren dat toen Trump nog president was dat het regelmatig weer bijltjesdag was. Met een spoor van Trump getrouwen die net niet trouw genoeg waren of waarvan het opportuun was ze onder de bus te gooien.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Fornoo schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:02:
[...]

Clarence is niet van onbesproken gedrag zo valt te zien in de links die Delerium plaatste. Is daarmee de hele Supreme Court corrupt en daarmee de democatie?
Met onder andere dit soort zaken in het achterhoofd, wetende dat het maar de top van de ijsberg is en er directe uitspraken zijn gedaan over hoe het in Trump #2 zal gaan, durf ik wel te zeggen dat het als geheel (dus niet alleen de Supreme Court) een bedreiging voor de democratie begint te worden en er zeker wel een sloopkogel doorheen aan het gaan is.

Democratie valt niet in één keer he? Dat komt in kleine stappen. Net zoals een volledige wereldoorlog zich niet zo zou afspelen als in Saving Private Ryan. Het feit dat we nu zelfs weer in een periode leven waarin bepaalde bevolkingsgroepen van sommigen niet vrij rond mogen lopen komt nog eens bovenop de corruptie.

Alle dominostenen die begin vorige eeuw omvielen, daar wordt nu simpelweg weer tegenaan getrapt. Vraag is nu of we het blijven bagatelliseren omdat we het van beide kanten willen bekijken, of er iets aan gaan doen om fouten uit het verleden niet te herhalen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42
De onderzoekjournalisten van ProPublica hebben een hele serie artikelen genaamd Friends of the Court gewijd aan de SCOTUS en hun corruptie/belangenverstrengeling, waarvoor ze verschillende prijzen hebben gekregen waaronder recentelijk de Pulitzer Public Service Award
Groundbreaking and ambitious reporting that pierced the thick wall of secrecy surrounding the Supreme Court to reveal how a small group of politically influential billionaires wooed justices with lavish gifts and travel, pushing the Court to adopt its first code of conduct.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Fornoo schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:02:
[...]

Daarnaast wordt er ook beweerd dat er vroeger ongeschreven regels waren dat er Supreme Court rechters vrijwillig vertrokken om de balans tussen links en rechts te behouden.
Soms gebeurt het dat een progressieve rechter wacht met opstappen tot er ook een progressieve president zit die dan weer een progressieve rechter aanstelt. En conservatieven zullen dat ook wel doen. Zo kun je inderdaad de status quo handhaven.
Je zult daar waarschijnlijk niet zoveel over vinden omdat rechters dit soort dingen niet hardop zeggen. Immers is het moeilijk om vol te houden dat je als rechter politiek neutraal bent als je openlijk zegt dat je opstapt vanwege de politieke kleur van de zittende president.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:58
@downtime Op zich heb je gelijk. Het probleem is dat ze gekozen worden voor het leven - en iets te vaak sterven in het harnas.

Sowieso is gebleken dat één partij zowel het Witte Huis als de Senaat in handen moet hebben, zie Merick Garland. Er werden daar smoezen gebruikt over hoe Obama in z'n laatste jaar zat, maar we weten dat dat BS was, en het voorval heeft daarmee een ontzettend helder precedent geschapen.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Fornoo schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:12:
[...]

De supreme court volledig gesloopt?

Op deze website wordt er toch anders beweerd:

https://www.allsides.com/...ime-ketanji-brown-jackson

Mocht ik er totaal naast zitten, dan zie ik heel graag een andere bron.
Ja, je zit ernaast. https://news.gallup.com/p...ain-near-record-lows.aspx
En als je even verder zoekt, kun je hier vele bronnen van vinden. Vraagt wel werk, snelle google reads zijn er niet. (voorbeeld van het probleem wat er juist is, dit is niet niet simpele reads te vangen). Maar als het gaat om gelijk te krijgen, kun je hier stoppen me lezen: Je heb gelijk. Klaar.

Maar even terug. Zoals al aangegeven, de exclusieve basis van de democratie is vertrouwen. Er zijn bijna meer ongeschreven regels als geschreven regels om de democratisch mores te verduidelijken.

Maar oke, laten we even de Nederlandse situatie als uitgangspunt nemen en vanuit daar het parallel trekken. Dit omdat ik aanneem dat je Nederlandse kennis groter is dan die van de Amerikaanse situatie.

Stel ik ben een PVV'er (laat ik het gewoon bij mezelf houden). Er komt een zeer belangrijke stemming aan voor de PVV over de migratie. Maar mijn vrouw is ook ernstig ziek en heeft een belangrijke behandeling, daar wil ik ook bij zijn.

Nu hebben we in de 2de kamer de ongeschreven regel, dan je als je er niet bij kunt zijn, je ook een collega tweede kamer lid kun bellen. Samen spreek je dan af dat je er beide niet bij bent, zodat tegen elkaar wegvalt. (als je mij niet geloofd, benader elke politieke journalist die dit kan bevestigen). Een erg mooi gebruik, volledig aan de democratische mores, maar nergens vastgelegd. Ook democratie bevorderend zodat geen spelletjes gespeeld worden over ruggen van zieke tweedekamerleden of anderszins.

Nu benader ik een SP'er, die dit toezegt. Maar hij houdt zich er niet aan want hij wil toch dat zijn kamp wint. Juridisch is daar niets van te zeggen, volledig volgens de wet en democratisch afgesproken regels.
Maar wat denk jij dat er met die regel hierna gebeurd is? Zelfs als de SP'er zegt dat hij fout zit en dit nooit meer zal doen. Denk jij dat er dan nog iemand is die deze regel getrouwd? Zelfs de SP? Die weet dat er nog een rekening vereffend moet worden? Kortom... stuk na 1x schendig vertrouwen.

En weer naar Amerika.

Tot niet zo lang geleden besefte beide partijen het belang van het Supreme Court en het draagvlak voor die organisatie. Als een groot deel van het volk er geen vertrouwen meer in heeft, is het gewoon kapot. Klaar. Uitspraken worden dan niet meer gevolgd, maar moeten met macht worden afgedwongen. (reden waarom ook de Nederlandse overheid zich aan uitspraken van rechters houden, ondanks dat die geen enkele macht hebben om het af te dwingen).

Daartoe waren ongeschreven regels. Zo werden er geen controversiële kandidaten "doorgedrukt' en moest er eigenlijk bipartisan geen grote twijfels zijn over de juridische kwalificaties (kunde en ervaring). Immers het belang van het respect voor het ambt stond voorop. (zie o.a. https://heinonline.org/HO...illmaon60&div=5&id=&page=). Vele afwegingen werden daarin meegenomen. Dat resulteerde in redelijk stabiel beleid en kwam zelden voor dat na de volgende benoeming uitspraken worden teruggedraaid omdat "partijstandpunt". Zelfs al kwam er dan weer een democraat bij of de andere keer een conservatief alleen bij heel zwaarwegende redenen werd er een standpunt herzien. Meestal dan ook met een forse meerderheid van stemmen die niet afhankelijk was van de verdeling conservatief of progressief.
Gezien het eerst punt waren de rechters vaak ook wat ouder (ervaring) maar ook de eindigheid van hun termijn had daarin een rol. Op deze wijze was het hof in balans en had het een grote zeggenschap op basis van hun kennis, kunde , ervaring en historie. Beide partijen hadden daar belang bij, want ene is de ene partij aan de macht, de andere keer de andere. Je zelf aangedragen linkt bevestigd dat. Met dien verschil dat nu waarschijnlijk er een periode van >30 jaar aan gaat breken van het voordeel 1 kant op. Alleen dat ga je pas achteraf zien in de cijfers die jij linkt.

De handelwijze van de GOP vanaf ongeveer de verkiezing van Obama heeft die hele basis van gezamenlijk belang voor het ambt van het hof volledig weggeslagen. Zelf binnen de GOP zijn er genoeg mensen die eerlijk toegeven wat ze gedaan hebben om "The court" in hun handen te krijgen en zo hun agenda door te drukken. Dat was het doel. Maar daarmee sloop je dus het supreme court. Het draagvlak onder dat hof is niet meer de belangrijkste reden, maar zorgen dat je het "in handen krijgt". Zo gingen er binnen de democraten als stemmen op om er 4 zetels aan toe te voegen om "de balans weer" te herstellen. Dat is een race naar de bodem. Het is stuk / het is gesloopt.

En ja, dat raak ook o.a de corruptie binnen het hof. Vroeger zou de betreffende judge van vriend en vijand te horen krijgen dat hij maar moest aftreden vanwege persoonlijke redenen. Want het imago van het hof stond voorop. Nu staat de partijkleur voorop en zal dit dus niet gedaan worden. En respect voor het hof daalt nog verder.

Kortom ik blijf bij mijn standpunt dat het hof gesloopt is. Zal wellicht nog tijd kunnen functioneren, maar zijn gezag is het grotendeels kwijt en herstellen daarvan gaat enorm moeilijk worden. (mooi startpunt: https://www.tandfonline.c...080/0098261X.2022.2124897). Let daarbij ook op de notes zoals:

the majority party in the Senate is under no obligation to hold hearings or votes on presidential nominees. Republican senators violated Senate norms – but not the rules – as they blockaded President Obama’s judicial nominations

Zie wat er in Polen gebeurd naar de PIS partij. Herstel is enorm lang en moeizaam.
Sterker nog in mijn optiek kansloos. Democratie is dood. Mensen willen het niet zien, het boeit ze niet zolang ze hun zin maar krijgen. Democratie is slechts een middel om die zin te krijgen en geen doel meer in zichzelf. Zie het parallel met tragedy of the commons, alleen dan nu in de politiek. Je kunt geen nette politiek bedrijven als de tegenpartij dat niet doet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De Amerikaanse oud-president Donald Trump heeft topbestuurders uit de olie-industrie gevraagd om een miljard dollar aan campagnedonaties. Hij beloofde na zijn aantreden milieuregels te schrappen die zijn ingesteld onder huidig president Joe Biden, bericht de krant The Washington Post. Die baseert zich op anonieme bronnen.

De krant schrijft dat de bijeenkomst vorige maand plaatsvond op het landgoed van Trump, Mar-a-Lago. Daar klaagde een topfiguur uit het bedrijfsleven over onwelgevallige milieuregels. Er zou alleen vorig jaar al 400 miljoen dollar zijn uitgegeven aan lobbywerkzaamheden, maar dat zou onvoldoende resultaat hebben gehad.

Trump zou zijn gasten vervolgens hebben voorgehouden dat het een koopje is als ze een miljard op tafel leggen om te zorgen dat hij weer wordt gekozen tot president. Hij zei dat de bedrijven daar rijk genoeg voor zijn en legde uit dat ze zo belastingen en lastige regelgeving kunnen vermijden. De oud-president beloofde ook dat hij meer vergunningen zou verlenen om naar olie te boren in de Golf van Mexico, schrijft de krant.

Voor de bijeenkomst waren enkele tientallen bestuurders uitgenodigd. Het gaat volgens The Washington Post onder meer om vertegenwoordigers van Venture Global, Cheniere Energy, Chevron, Exxon en Occidental Petroleum.
Bron: ‘Trump vroeg olie-industrie om miljard euro in ruil voor schrappen van milieuregels’

Dit klinkt bijna als corruptie. "Koop me om voor 1 miljard, en ik zorg voor schrappen van regels". Lekkere praktijken weer :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 15:57:
[...]

Bron: ‘Trump vroeg olie-industrie om miljard euro in ruil voor schrappen van milieuregels’

Dit klinkt bijna als corruptie. "Koop me om voor 1 miljard, en ik zorg voor schrappen van regels". Lekkere praktijken weer :X
Kun je het gebruik van het woord "bijna" hier onderbouwen?

Als het niet gelukt is dan heeft hij volgens het bericht alsnog een aantal uitspraken gedaan die perfect overeenkomen met corrupt gedrag.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
Cyberpope goed verhaal hoor. Ik hoef helemaal niet mijn gelijk te hebben, om het gelijk hebben. Ik ben zelf alleen links noch rechts. Ik kijk dwars door dat soort retoriek heen. Ik lees ook zelden een partijprogramma en hecht weinig tot geen waarde aan verkiezingsuitspraken. Ik kijk vooral naar hoe een politicus zich verbaal en non-verbaal gedraagt. Op de vraag “zou ik politicus X een geheim toevertrouwen”, is het in 9 van de 10 gevallen; nee! En ik heb heus veel vertrouwen in de mens. Ik wil ook graag een mooie een vreedzame wereld. Helaas is de politiek verworden tot een spel voor pathologische leugenaars (was het altijd al). Met de komst van social media heeft het een enorme vlucht genomen. Ze hebben allemaal een mooie facade. Achter die facade gaat het om 1 ding; macht. Niets meer en niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Fornoo schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:35:
Ik lees ook zelden een partijprogramma en hecht weinig tot geen waarde aan verkiezingsuitspraken.
[off-topic]
Leuk voor tijdens de koude winteravonden bij het haardvuur: hoeveel programmapunten van de PVV zijn tegen de wet, tegen de grondwet of tegen Europese verdragen…
Iedereen kan meedoen, gegarandeerd op nagenoeg iedere pagina van het partijprogramma heb je een prijs :+
[/off-topic]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:16

Dido

heforshe

Fornoo schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:35:
Ze hebben allemaal een mooie facade.
Aangezien dit topic over Trump gaat, ben ik toch benieuwd naar waar jij die mooie facade in zijn geval dnek waar te nemen. Staat die naast die muur van hem?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
Dido schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:25:
[...]

Aangezien dit topic over Trump gaat, ben ik toch benieuwd naar waar jij die mooie facade in zijn geval dnek waar te nemen. Staat die naast die muur van hem?
Zo moeilijk is het toch niet om mijn vorige post te vertalen naar Trump?

De mensen die op Trump stemmen doen dat omdat ze zijn facade mooier vinden dan die van Biden. Beiden hebben echter een zorgvuldig opgebouwd imago/facade. Daarachter gaan totaal andere persoonlijkheden schuil. Dat masker kunnen ze in in een oogwenk op of afzetten. Soms als er een mic per ongeluk open blijft staat, wil je nog wel eens een stukje mask off meekrijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Fornoo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:15:
[...]

De mensen die op Trump stemmen doen dat omdat ze zijn facade mooier vinden dan die van Biden. Beiden hebben echter een zorgvuldig opgebouwd imago/facade. Daarachter gaan totaal andere persoonlijkheden schuil. Dat masker kunnen ze in in een oogwenk op of afzetten. Soms als er een mic per ongeluk open blijft staat, wil je nog wel eens een stukje mask off meekrijgen.
Je zit duidelijk een beetje te diep in het "beide kanten zijn net zo slecht"-kamp.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
Stukfruit schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:28:
[...]

Je zit duidelijk een beetje te diep in de "beide kanten zijn net zo slecht"-kamp.
Ik zeg nergens dat beide kanten slecht zijn. Ik zeg dat er geen beide kanten bestaan. Ik zeg dat er 'slechte' mensen bestaan die louter uit zijn op macht omwille van de macht. Ze dragen een masker die datgene spiegelt en projecteert wat zij denken dat hun doelgroep aanspreekt. Daarom maken authentieke personen weinig tot geen kans in de politiek. De mensen zonder masker zijn namelijk niet bereidt om een ander zwart te maken door middel van leugens.

Stel je eens voor dat we authentieke persoonlijkheden in de politiek zouden hebben?

Dan zou de politiek heel snel weer genormaliseerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Fornoo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:15:

Ik ben bang dat het grootste deel van Trumps "mooie facade" dan toch echt ergens tussen jouw ogen en jouw hersens zit. Ik zie hem namelijk niet echt.

Ik heb een tijdje de hoop gekoesterd dat de rantende, liegende, razende, megalomane, egocentrische klootzak die we zien de facade was, en dat de man achter de schermen eigenlijk een hele lieve man, goede huisvader en prima werkgever bleek te zijn. Maar ook dat blijkt tegen te vallen.

De "mooie facade" van Trump bestaat alleen in de ogen (en hersens) van zijn volgers. De objectieve toeschouwer ziet mogelijk een facade, maar mooi is die niet te noemen - althans niet zonder een definitie van mooi die dusdanig ver afwijkt van gangbare defnities voor dat woord dat e.e.a. betekenisloos wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
Dido schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:10:
[...]

Ik ben bang dat het grootste deel van Trumps "mooie facade" dan toch echt ergens tussen jouw ogen en jouw hersens zit. Ik zie hem namelijk niet echt.

Ik heb een tijdje de hoop gekoesterd dat de rantende, liegende, razende, megalomane, egocentrische klootzak die we zien de facade was, en dat de man achter de schermen eigenlijk een hele lieve man, goede huisvader en prima werkgever bleek te zijn. Maar ook dat blijkt tegen te vallen.

De "mooie facade" van Trump bestaat alleen in de ogen (en hersens) van zijn volgers. De objectieve toeschouwer ziet mogelijk een facade, maar mooi is die niet te noemen - althans niet zonder een definitie van mooi die dusdanig ver afwijkt van gangbare defnities voor dat woord dat e.e.a. betekenisloos wordt.
Ik heb al eens aangegeven dat ik Trump een narcist vind. Een waarschijnlijk is het een malignant narcist; een psychopaat.

Ik vind Biden ook een naar mannetje; niet zo fraai Alleen gebeurt dat meer achter de schermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Fornoo schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:31:
Ik vind Biden ook een naar mannetje;
Ook?

Dat woord doet vermoeden dat @Stukfruit er niet ver naast zit ;)
Alleen gebeurt dat meer achter de schermen.
Dus in Trumps geval gebeurt dat minder achter de schermen - oftewel, Trump heeft helemaal niet zo'n mooi facade :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Ik heb al eens aangegeven dat ik Trump een narcist vind. Een waarschijnlijk is het een malignant narcist; een psychopaat.
Ik zou willen zeggen dat Trump ook een narcist is. We doen hem tekort om daarop te focussen. De belangrijkste karaktereigenschap van Trump is dat hij niet tegen zijn verlies kan, en hemel en aarde zal bewegen om zijn eigen realiteit te injecteren als hij dat wel doet. We kennen de resultaten daarvan.

Ook is hij een klassist en, mogelijk om die reden, een racist. Ik denk dat we daar helder over kunnen zijn.

En, daarnaast, heeft hij aangetoond zo weinig met de wet te hebben dat hem het hoogste ambt eigenlijk niet kan worden toevertrouwd. Feitelijk lijkt hij te geloven dat de wet niet van toepassing zou moeten zijn op "zijn soort mensen", gestolde privilege dus.
Ik vind Biden ook een naar mannetje; niet zo fraai Alleen gebeurt dat meer achter de schermen.
Er zijn heel veel redenen om geen fan van Biden te zijn, en ik denk niet dat je daar een reden noemt die in mijn top 3 zou vallen.

... Maar Biden is wél een democraat (in onderkast, dus) en geen (of een veel kleinere) bedreiging voor geheel het Amerikaanse liberaal-democratische systeem.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
Dido schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:35:
[...]

Ook?

Dat woord doet vermoeden dat @Stukfruit er niet ver naast zit ;)

[...]

Dus in Trumps geval gebeurt dat minder achter de schermen - oftewel, Trump heeft helemaal niet zo'n mooi facade :P
Of iemand zich nou voor of achter de schermen misdraagt maakt voor mij weinig uit. Iedereen kan een keer uit zijn of haar slof schieten. Maar als het stelselmatig gebeurt is er sprake van een patroon. En als het altijd gebeurt is het onderdeel van je persoonlijkheid.

Wat is dan de waarde van een boodschap, of politieke kleur als je niet oprecht bent? Zo goed als nul in mijn ogen. Maar ik weet dat er genoeg mensen zijn die zich niet bekommeren om wie het zegt, maar wat men zegt. Voor mij is dat dus precies andersom; ik hecht veel waarde aan wie het zegt. Als iemand een masker op heeft, vertrouw ik die persoon gewoon niet. En zal ik er ook niet achter gaan staan omdat er 'geen alternatief' is. Er is wel een alternatief, maar dat is een ideaal die nooit werkelijkheid zal worden. Dus ik kan alleen proberen om anderen toch een beetje mijn perspectief te laten begrijpen. Al weet ik dat velen dat naief vinden. Boeit me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Mensen die aan de top zitten zijn daar meestal niet gekomen doordat ze zo lief zijn of waren. Daar komt bij dat mensen eerder (en terecht) melden als ze zich onveilig voelen of getuige zijn geweest van een onveilige situatie.

Biden komt over als een lieve oude opa, maar ondertussen geeft hij wel leiding aan een enorme organisatie waarbij de hele wereld naar hem kijkt. Ik kan me goed voorstellen dat de stress af en toe uit de oren spuit, ook bij hem.
Van Trump is bekend dat de ketchup tegen het behang aanvloog.

Is overigens op geen enkele manier goedpraten van wangedrag: je afreageren op anderen omdat je het druk of moeilijk hebt kan ook op dat niveau niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Laat dat waarschijnlijk maar weg. Er was altijd ophef als psychologen iemand van verre diagnosticeren maar bij Trump lijkt me dat niet zo moeilijk. Hij vinkt letterlijk *alle* boxjes aan bij de symptomen voor malignant narcissist. Het is vrijwel onmogelijk dat hij het niet is. Daarnaast is de beste man een open boek en de enige reden waarom hij overal mee wegkomt is omdat hij beschermd wordt door allerlei entiteiten die 'm nog nuttig vinden en omdat hij een hoop geld heeft of snel kan verkrijgen waarmee hij de langzame radertjes der rechtsstaat kan bespelen. Erg frustererend om het in realtime allemaal te zien gebeuren.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
Pietervs schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 19:40:
Mensen die aan de top zitten zijn daar meestal niet gekomen doordat ze zo lief zijn of waren. Daar komt bij dat mensen eerder (en terecht) melden als ze zich onveilig voelen of getuige zijn geweest van een onveilige situatie.

Biden komt over als een lieve oude opa, maar ondertussen geeft hij wel leiding aan een enorme organisatie waarbij de hele wereld naar hem kijkt. Ik kan me goed voorstellen dat de stress af en toe uit de oren spuit, ook bij hem.
Van Trump is bekend dat de ketchup tegen het behang aanvloog.

Is overigens op geen enkele manier goedpraten van wangedrag: je afreageren op anderen omdat je het druk of moeilijk hebt kan ook op dat niveau niet.
Klopt, mensen aan de top zijn vaak geen lieverdjes. Wat dat betreft verschillen we als mens weinig van andere dieren in het dierenrijk. De meest grote bruut staat aan de top van de piramide. Helaas hebben we daar, met onze intelligentie, nog geen enkele verandering in kunnen bewerkstelligen. We moeten dus ook niet zo vreemd op staan te kijken dat figuren als Trump uiteindelijk bovenaan eindigen. Omdat de race naar de top bestaat uit ellebogenwerk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Denk dat het in het geval van trump meer privilege is, hij is zeker niet self-made.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

ErnstH schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:17:
Denk dat het in het geval van trump meer privilege is, hij is zeker niet self-made.
Precies. De fabel dat Trump zich als succesvol zakenman naar de top gewerkt heeft is onderdeel van zijn leugens, en alleen iemand die (al dan niet bewust) al erg diepo in de Trump-bubbel zit kan dat nog oprecht geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
[...]

Wat mij heel erg opvalt is dat je zeer denigrerend over anderen bent. Jij bent de enige die de waarheid ziet, jij bent de enige die alles snapt.

Is het dan niet tijd dat je naar Amerika gaat en alles gaat oplossen? Aangezien niemand buiten jou de "waarheid" kan zien.

Uiteraard gechargeerd, maar misschien wordt het tijd om te accepteren dat jou "waarheid" niet echt de waarheid is. Maar meer iets wat jij zelf vind. Zeker in een situatie als in Amerika nu is het niet te doen om te zeggen "Trump is slecht, maar! Biden is net zo slecht dus eigenlijk valt het wel mee"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Dido schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 14:10:
[...]

Er is geen facade bij Trump. Dat maak het juist ook zo interresant om te zien. Hij is een van de weinige mensen die gewoon is wie hij is. Geen sprookjes, geen fabeltjes. Gewoon "Dit is wie ik ben, een complete idioot. Maar wel een idioot waar jullie toch weer op gaan stemmen".

Of dat goed is of niet, dat is voor mij totaal onbekend. De discussie over "moet iemand een facade hebben" of "moet iemand zichzelf zijn, hoe slecht dat ook kan zijn" is niet iets waar ik genoeg over weet om daar een goed antwoord op te hebben (en ik neem aan dat niemand dat echt goed weet)

(ik laat expres de mening over Trump buiten beschouwing, dat is totaal irrelevant aan de discussie)

[ Voor 3% gewijzigd door corset op 13-05-2024 12:23 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
corset schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:22:
Er is geen facade bij Trump. Dat maak het juist ook zo interresant om te zien. Hij is een van de weinige mensen die gewoon is wie hij is. Geen sprookjes, geen fabeltjes. Gewoon "Dit is wie ik ben, een complete idioot. Maar wel een idioot waar jullie toch weer op gaan stemmen".
Ik weet het niet. We raken hier aan de oprechtheid van de leugenaar. Werkelijk alles aan Trump is een leugen. Alles wat hij zegt. Alles wat hij doet. Als dat je verwachting is dat hij liegt, dan heeft dat ook een bepaalde mate van waarachtigheid.

... Behalve wanneer hij niet liegt. Over Noord Korea, over Putin, over het bouwen van een muur. Over een handelsoorlog met China. Over zijn bereidheid om verkiezingsuitslagen aan te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Helixes schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:38:
[...]

Ik weet het niet. We raken hier aan de oprechtheid van de leugenaar. Werkelijk alles aan Trump is een leugen. Alles wat hij zegt. Alles wat hij doet. Als dat je verwachting is dat hij liegt, dan heeft dat ook een bepaalde mate van waarachtigheid.

... Behalve wanneer hij niet liegt. Over Noord Korea, over Putin, over het bouwen van een muur. Over een handelsoorlog met China. Over zijn bereidheid om verkiezingsuitslagen aan te vechten.
Daar heb je zeker gelijk in. Ik doelde meer op zijn uitstraling/uitlatingen in rechtzaken etc. Hij verschuilt zich niet achter een masker. Hij is echt overtuigd van zijn idiote meningen/herinneringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ErnstH schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:17:
Zijn narcisme helpt hem wel naar de top, net zoals het dat doet bij andere dictatoriale types (ook in het bedrijfsleven). Je kan immers gebruik maken van de empathie van anderen die jezelf ontbeert.

Als het jou werkelijk geen ruk interesseert of iemand anders pijn, leed of verdriet heeft, dan kun je harde beslissingen nemen om voor de jou de meest gunstige uitkomst te hebben. Een empathische Trump had helemaal een grote faal geweest denk ik, want zijn gebrek aan intellectualiteit had hem niet alleen slechte beslissingen doen nemen, maar anderen waren ook meer over hem heen gewalst en hij had wellicht bepaalde beslissingen die gunstig voor hem uitpakten niet genomen omdat het leed bij anderen veroorzaakte. Hij had ook veel minder gelogen en dus veel minder een cult om zich heen gebouwd die de waarheid volgens Trump gelooft.

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 13-05-2024 12:42 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:07

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Helixes schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:38:
[...]

Over dat laatste: een leugenaar spreekt onwaarheden wanneer de werkelijkheid niet in zijn voordeel is. Wanneer de werkelijkheid in zijn voordeel is zal die hoogstens zijn aandeel overdrijven. En een leugenaar heeft altijd een doel dat die wilt bereiken.

liegen is:
- wanneer je onwaarheid spreekt
- wanneer je onvolledig ben
- wanneer je meer zegt dan de waarheid

Of zoals de Amerikanen zeggen: “The truth, the whole truth, and nothing but the truth”

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 16:12
corset schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:22:
Trump heeft letterlijke een oranje facade op zn gezicht. Niemand doet zo zijn best om iemand anders te zijn dan hij is. Dat hij ook daar niet erg succesvol in is is wat anders.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
@DevWouter ik ben het met je eens hoor. Maar Trump liegt zo veel en zo vaak dat zijn relatie met de werkelijkheid slechts oppervlakkig lijkt te zijn. De gewoonte waarmee hij liegt doet me laten geloven dat hij er niet eens meer echt een reden voor nodig lijkt te hebben. Maar in de kern denk ik dat de behoeft zijn imago op te vijzelen nog steeds ten grondslag ligt aan zijn gedrag - zoals we weten dat hij het al decennia doet.

... Dit is dus de man die zo 40% van de stemgerechtigden aan zich weet te binden. Leg het maar uit.

Edit: ik zat me nog even te bedenken precies hoe cynisch de naam van Trump's social media platform precies is....

[ Voor 9% gewijzigd door Helixes op 13-05-2024 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ph4ge schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:18:
[...]

Trump heeft letterlijke een oranje facade op zn gezicht. Niemand doet zo zijn best om iemand anders te zijn dan hij is. Dat hij ook daar niet erg succesvol in is is wat anders.
Spraytan =/= hoe hij zich gedraagt. Wat hij doet/zegt in politieke sfeer is niks meer dan wie hij is. Enige diepgang die mensen erachter zoeken zit er volgens mij echt niet. En helaas werkt het.. mensen blijven erop stemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
corset schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:37:
Spraytan =/= hoe hij zich gedraagt. Wat hij doet/zegt in politieke sfeer is niks meer dan wie hij is. Enige diepgang die mensen erachter zoeken zit er volgens mij echt niet. En helaas werkt het.. mensen blijven erop stemmen
De spraytan is een voorbeeld. Elke leugen is een voorbeeld van hoe hij zich anders voordoet dan hij is. Eindeloos voorbeelden waar hij A zegt maar B doet. Heel zn persona is nep. Het is een grote façade, dat is juist zn kracht.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
ph4ge schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:11:
[...]

De spraytan is een voorbeeld. Elke leugen is een voorbeeld van hoe hij zich anders voordoet dan hij is. Eindeloos voorbeelden waar hij A zegt maar B doet. Heel zn persona is nep. Het is een grote façade, dat is juist zn kracht.
Daar heb je zeker gelijk in. Ik denk dat ik het beter had moeten verwoorden. Dat is mijn fout!

Ik denk dat zijn "nepheid" juist exact is wie hij is. Hij gaat zich niet anders voordoen, want de gelikte CEO die denkt alles wel even te kunnen is wat de burger wil blijkbaar. Zeker als je naar het stemgedrag kijkt en de steun voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20:07

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Helixes schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:19:
@DevWouter ik ben het met je eens hoor. Maar Trump liegt zo veel en zo vaak dat zijn relatie met de werkelijkheid slechts oppervlakkig lijkt te zijn. De gewoonte waarmee hij liegt doet me laten geloven dat hij er niet eens meer echt een reden voor nodig lijkt te hebben. Maar in de kern denk ik dat de behoeft zijn imago op te vijzelen nog steeds ten grondslag ligt aan zijn gedrag - zoals we weten dat hij het al decennia doet.
Het probleem is hij zo vaak zo extreem liegt dat we vermoeden dat wanneer het niet extreem is hij de waarheid spreekt. Dat is het probleem met normalisering: Zelfs redelijke personen zijn daar gevoelig voor. Ik moest namelijk jouw stuk ook even een paar keer lezen voordat ik doorhad dat hij ook over Noord-Korea, Rusland, China en zijn muren heeft gelogen. Wat dat betreft is de minister van informatie, Wikipedia: Mohammed Saïd al-Sahaf, er niks bij.
... Dit is dus de man die zo 40% van de stemgerechtigden aan zich weet te binden. Leg het maar uit.
Zonder iedereen voor idioot uit te maken? Pff... Lastig. Mensen zijn relatief makkelijk kneedbaar en te manipuleren. Echter we verwachten dat iedere deelnemer eerlijk is in het debat (niet eens oprecht, maar eerlijk) en als er dan iemand tussen komt die daar compleet van afwijkt hebben we daar als groep heel veel moeite mee om ons daar tegen te verweren.

Want "al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel" werkt niet als iemand de hele tijd liegt en bedriegt.
Edit: ik zat me nog even te bedenken precies hoe cynisch de naam van Trump's social media platform precies is....
"Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een leelijk ding." ;)
Verder natuurlijk ook projectie. Want elke discussie gaat dan beginnen met op "Ja maar op Truth, waar alleen leugens staat, ..."

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nou, de vuile was van Trump wordt door Cohen even geventileerd:
Trumps voormalige vertrouweling en advocaat Michael Cohen is begonnen met het afleggen van zijn getuigenis op dag 16 van het zwijggeldproces van Donald Trump. Volgens Cohen was de voormalige president rechtstreeks betrokken bij een campagne om zwijggeld te betalen om allerlei seksgerelateerde zaken de kop in te drukken.

"Je regelt het maar", zou Trump hebben gezegd nadat hij had vernomen dat een portier van de Trump Tower in New York met een verhaal naar buiten wilde komen dat Trump een buitenechtelijk kind had verwekt. De portier kreeg 30.000 dollar betaald om het verhaal "uit de markt" te houden, dat later onwaar bleek te zijn. Ook een Playboy-model dat beweerde dat zij en Trump een buitenechtelijke affaire hadden werd afbetaald, zei Cohen.

Cohen zei dat het woord "fixer" zijn werkzaamheden goed omschrijft. Volgens hem regelde hij alles "wat hij (Trump) maar wilde". Hij werkte niet als een traditionele bedrijfsjurist, maar rapporteerde rechtstreeks aan Trump en maakte nooit deel uit van het kantoor van de juridische adviseurs van de Trump Organization. Op die manier werkten de twee ongeveer tien jaar samen.
Bron, en meer info: https://nos.nl/artikel/25...n-verhalen-regel-het-maar

Er stinkt hier iets...

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 13-05-2024 20:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:32

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:De offtopic discussie is verwijderd. Feedback mag in het feedback topic en je kan ook iemand in een DM vragen om een toelichting. Maar niet in dit topic s.v.p.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Helixes schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:19:

Gezien zijn banden met Rusland (en bewondering voor autoritaire regimes) zou het me niets verbazen als dat gewoon gejat is van 'Pravda' uit de Sovjet-tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Gaius op 14-05-2024 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
Gaius schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 15:01:
Gezien zijn banden met Rusland zou het me niets verbazen als dat gewoon gejat is van 'Pravda' uit de Sovjet-tijd.
Ik ging er altijd van uit dat de naam gekozen is omdat de eerste drie letters overeen komen met zijn achternaam.

... maar ik had niet nagedacht over Pravda. Of dat met opzet is.... geen idee. Maar, gezien de reputatie van Pravda vind ik het wél een treffende vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Waarom wordt Weiselberg niet opgeroepen om te getuigen?
Hij zou Cohen de 130.000$ hebben terug betaald via allerlei constructies heb ik begrepen?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helixes
C00P schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 01:55:
Waarom wordt Weiselberg niet opgeroepen om te getuigen?
Hij zou Cohen de 130.000$ hebben terug betaald via allerlei constructies heb ik begrepen?
Weisselberg zit voor zover ik kan bepalen nog steeds onder de plak bij Trump. Ik vermoed dat hij door de aanklagers als hostile witness wordt gezien, en als je die niet nodig hebt dan roep je die niet op. Hij is een risico in het getuigenbankje.

Maar ook voor Trump is het een lastige. Ze kunnen hem nog steeds oproepen, maar dat betekent ook dat de aanklagers hem mogen doorzagen. En het risico is dan juist dat er lijken uit de kast donderen.

Weisselberg is zelf al veroordeeld, ook zeer recent voor meineed - en dat maakt hem sowieso een minder betrouwbare getuige binnen het Amerikaanse systeem.

Kortom, Weisselberg is radioactief voor beide kanten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
Wil er iemand weten hoe het met Trump Media gaat? Nee?

DJT: Trump Media reports $770,500 revenue for first quarter, net loss of $327.6 million

Niet zo goed dus. Naar ik meen was er $300m gereserveerd uit die merger, waardoor de kassen nu, naar mijn beste kennis, geplunderd leeg zijn.Dat geld was bedoeld voor innovatie - maar blijkbaar is dat zó duur dat het je je er maar een paar maanden mee bezig kan houden? Nu ja.

Inmiddels doet het aandeel zo $44 (iets minder dan 10% lager dan vanochtend) - wat mij zegt dat de prijs nul relatie meer deelt met de realiteit. Die mensen die hier inzaten om het geld zijn allang vertrokken....

[ Voor 9% gewijzigd door Helixes op 21-05-2024 17:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 20:55
Uit een poll van de NY times komt naar voren dat Trump in 5 van 6 de swing states op dit moment voorstaat. Belangrijkste redenen is de economie (inflatie) en de gazastrook.

https://www.nytimes.com/2...mp-battleground-poll.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Trump gaat weer lekker, zijn verkiezingsteam heeft aangegeven een "Verenigd Reich" (het zou dan om een Vierde Rijk gaan, het Derde Rijk is immers al geweest) te willen stichten.

Uiteraard ontkent hij en blamet hij een medewerker, maar dat is niet geheel verrassend natuurlijk.
Het campagneteam van de Amerikaanse presidentskandidaat Donald Trump heeft een video van zijn socialemedia-account gehaald waarin onder meer de tekst 'unified reich' ('verenigd rijk) te lezen is.

De video was maandag geplaatst op het persoonlijke account van Trump op zijn socialemediaplatform Truth Social. In de video werd gesproken over wat er zou gebeuren als Trump Biden zou verslaan in de aankomende presidentsverkiezingen. Op beeld zijn krantenkoppen te zien zoals 'de economie bloeit!' en 'de grenzen zijn gesloten', maar ook 'het vormen van een verenigd rijk'.

Het Duitse woord 'reich' wordt vooral geassocieerd met het derde rijk (Drittes Reich) zoals het Duitsland onder Adolf Hitler ook wel werd genoemd. Een dag later was de video van het account van Trump verwijderd. Volgens een van zijn campagnewoordvoerders had de oud-president de video niet zelf erop gezet en zat hij op dat moment in de rechtbank in New York.

Volgens de woordvoerder is de video niet door Trumps eigen team gemaakt. Het zou gaan om een bestaande video "die door een medewerker is doorgeplaatst die duidelijk dat woord niet gezien had".

Trump en Biden halen in de aanloop naar de verkiezingen fel naar elkaar uit en de video was koren op de molen voor Biden. "Dit is de taal van Hitler, niet de taal van Amerika", zei hij op een bijeenkomst in Boston om fondsen te werven voor zijn campagne. En zijn campagneteam stuurde persberichten door waarin eerdere uitspraken van Trump worden aangehaald.

"Hij gebruikt dezelfde taal als Hitler en Mussolini", stelt zijn campagneteam onder meer. "Hij noemt politieke tegenstanders 'ongedierte dat vernietigd moet worden' en zegt dat immigranten 'het bloed van ons land vergiftigen'."

En waar het team van Biden Trump verwijt de taal van nazi's te gebruiken, noemde Trump juist de regering van Joe Biden een "Gestapo-regering". Daarmee maakte hij de vergelijking tussen de geheime politie in nazi-Duitsland die onder meer politieke tegenstanders van Hitler monddood maakte en de regering van Biden.

Hij deed de uitspraak begin mei tegenover geldschieters op zijn langgoed Mar-a-Lago. Op dit soort evenementen praten presidentskandidaten deels uit losse pols en doen zij ferme uitspraken over hun tegenstanders om geld voor hun campagne los te krijgen van rijke aanhangers.

De presidentsverkiezingen vinden plaats op 5 november van dit jaar. Trump en Biden treffen elkaar daarvoor in meerdere televisiedebatten. Het eerste debat tussen de beoogde Republikeinse en Democratische kandidaten is op 27 juni bij CNN.
Bron: https://nos.nl/artikel/25...count-over-verenigd-reich

Lekker heerschap...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:17
Vandaag een foutje van een medewerker, binnenkort te horen in een campagnespeechrant bij u in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Compuchip87 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:03:
Vandaag een foutje van een medewerker, binnenkort te horen in een campagnespeechrant bij u in de buurt.
Het is niet een op zichzelf staand incident iig, ook gehighlight in dit opiniestuk:
Trump may not have not been responsible for the post. But campaigns reflect the character of the candidate. And Trump has been flirting with Nazi imagery and giving comfort to far-right extremists for years. He recently accused President Joe Biden of running a “Gestapo” administration. Trump has several times warned immigrants are “poisoning the blood” of the United States, echoing language used by Hitler in his manifesto “Mein Kampf,” which the ex-president claims he hasn’t read. Back in 2017, Trump equivocated about condemning a White supremacist rally in Charlottesville, Virginia, in which marchers chanted “Jews will not replace us.”
https://edition.cnn.com/2...sions-analysis/index.html

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Alweer een week oud, maar het vermelden waard: Alito had een omgekeerde vlag hangen bij zijn thuis na de verkiezingen in 2020, een 'Stop the Steal' symbool.

Supreme Court Justice Alito’s House Displayed a ‘Stop the Steal’ Flag After Jan. 6

Upside-down flag at Justice Alito’s home another blow for Supreme Court under fire

Zijn reactie:
“I had no involvement whatsoever in the flying of the flag,” Justice Alito said in an emailed statement to The Times. “It was briefly placed by Mrs. Alito in response to a neighbor’s use of objectionable and personally insulting language on yard signs.”
Ook al is dit waar, als Supreme Court rechter of diens vrouw hoor je daarboven te staan.

De vrouw van Thomas was actief betrokken bij het verwerpen van de verkiezingsuitslag. En nu dus dit nieuws over Alito. Geen wonder dat SCOTUS Trump telkens helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

user109731 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:42:
Alweer een week oud, maar het vermelden waard: Alito had een omgekeerde vlag hangen bij zijn thuis na de verkiezingen in 2020, een 'Stop the Steal' symbool.

Supreme Court Justice Alito’s House Displayed a ‘Stop the Steal’ Flag After Jan. 6

Upside-down flag at Justice Alito’s home another blow for Supreme Court under fire

Zijn reactie:

[...]

Ook al is dit waar, als Supreme Court rechter of diens vrouw hoor je daarboven te staan.

De vrouw van Thomas was actief betrokken bij het verwerpen van de verkiezingsuitslag. En nu dus dit nieuws over Alito. Geen wonder dat SCOTUS Trump telkens helpt.
Vanuit de Democraten wordt Alito dan ook opgeroepen zich terug te trekken uit de zaken rond 6 januari.

Helaas lijken de Republikeinen vergeten te zijn wat integriteit is. Kijk bijvoorbeeld maar naar Clarence Thomas, wiens vrouw zich actief inzette voor de “Stop the Steal” beweging.
Dus ik verwacht niet dat Alito zich iets aan zal trekken van die oproep. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Pietervs op 22-05-2024 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:04

Auredium

Informaticus Chaoticus

user109731 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 11:42:

Zijn reactie:

[...]

SCOTUS is helaas een dood paard. Wanneer rechters aftreden is deels onder controle van de rechters zelf middels foefjes. Hierdoor kunnen ze op door hun gewenste momenten (dus onder welke president) eruit stappen. Het gevolg hiervan is dat SCOTUS corrupt is geworden. Omdat de VS een twee partijen systeem heeft worden maatregels om deze corruptie tegen te gaan niet aangenomen of gedwarsboomd.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Trump heeft een nieuwe manier gevonden om zichzelf nogal belachelijk en impopulair te maken.

Iets wat hem sowieso van nature al goed lukt, hij heeft er blijkbaar een erg groot talent voor.
Een unieke handreiking van Donald Trump om leden van de Libertarische Partij voor zich te winnen is minder succesvol verlopen dan de Republikein zal hebben gehoopt. Tijdens zijn toespraak op de conventie van de partij werd hij constant uitgejouwd door het publiek.

De libertariërs zijn normaal geen factor van betekenis in het tweepartijensysteem van de Amerikaanse politiek. Omdat echter in de peilingen het verschil tussen zittend president Biden en zijn Republikeinse tegenstander Trump dit jaar zo klein is, zou het veel kunnen uitmaken als een deel van de achterban wordt weggekaapt. Ook onafhankelijk kandidaat Robert F. Kennedy kwam daarom vrijdag al langs om zieltjes te winnen.

Leden van de Libertarische Partij delen standpunten met zowel Republikeinen als Democraten. Zo pleiten ze voor een kleine overheid en weinig belastingen, maar staan ze ook voor grote persoonlijke vrijheden op het gebied van drugsgebruik of abortus.

Die verdeeldheid was merkbaar toen Trump gisteravond het podium in het Washington Hilton betrad, als eerste Amerikaanse presidentskandidaat die de conventie van een derde partij toesprak. In het publiek waren mensen met Make America Great Again-petjes en T-shirts, maar er waren ook lawaaimakers uitgedeeld om hem het spreken onmogelijk te maken.

Gejuich, gefluit en boe-geroep vergezelde Trump vanaf het begin van zijn speech. Zijn uitleg waarom hij juist dit publiek kwam toespreken werd ook met spot ontvangen: "Het afgelopen jaar heeft de overheid mij 91 keer aangeklaagd. Als ik nog geen libertariër was, dan zou ik het nu wel zijn geworden."
Bron en meer info: https://nos.nl/artikel/25...riers-voor-zich-te-winnen

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Echt tactvol is Trump nooit geweest:
Donald Trump suggested during a fundraising event that he would have bombed Moscow in response to Russia’s invasion of Ukraine and attacked Beijing if China invaded Taiwan on his watch, according to a Washington Post report.

The comments surprised some of the donors at the event.

James Gilmore, who served as Mr Trump’s ambassador to the Organization for Security and Cooperation in Europe, told reporters in Taiwan earlier this month that Mr Trump isn’t an isolationist but that he’s simply trying to get allies to put more emphasis on their own defense.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
XWB schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:32:
Echt tactvol is Trump nooit geweest:

[...]
Het stomme is dat zulke uitspraken, waarschijnlijk ook werken.
Want durf je het echt aan als een Kremlin of CCP om een invasie te beginnen, als je te maken hebt met deze factor?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:36:
[...]

Het stomme is dat zulke uitspraken, waarschijnlijk ook werken.
Want durf je het echt aan als een Kremlin of CCP om een invasie te beginnen, als je te maken hebt met deze factor?
Het Kremlin en CCP weten dat Trump uit zijn nek lult en zijn hele militaire entourage hem laat uitrazen en vervolgens niets doet.
Sterker nog, het eerste wat Trump zou doen is proberen te rationaliseren voor zichzelf dat Putin of Xi-jing gerechtvaardigd zijn om Oekraine/Taiwan binnen te vallen. Vervolgens belt ie ze en zij geven hun uitleg en Trump vindt dat een goede uitleg en het is klaar voor hem.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:19

polthemol

Moderator General Chat
FunkyTrip schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:17:
[...]

Het Kremlin en CCP weten dat Trump uit zijn nek lult en zijn hele militaire entourage hem laat uitrazen en vervolgens niets doet.
Sterker nog, het eerste wat Trump zou doen is proberen te rationaliseren voor zichzelf dat Putin of Xi-jing gerechtvaardigd zijn om Oekraine/Taiwan binnen te vallen. Vervolgens belt ie ze en zij geven hun uitleg en Trump vindt dat een goede uitleg en het is klaar voor hem.
dan hangt er maar van af. In het val van Iran had hij ook een prima aanleiding voor een oorlog neergelegd door een generaal om te laten leggen via een drone.

Het probleem is dat Trump impulsief is, extreem gevoelig voor mensen die hem pleasen en geen enkele vorm van twijfel kent over zijn eigen handelen. De extreme vorm van 'ik doe maar wat'. Het maakt hem manipuleerbaar en ook in zekere mate onberekenbaar. Als het hem goed uit komt in zijn 'ik maak een deal'-visie op de gehele wereld, dan heb je zomaar de kans dat je opeens met een stevige escalatie zit. Vooral gezien de wereldorde nogal stevig door elkaar wordt gerammeld de laatste jaren en de geopolitiek nog een stukje complexer is geworden.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jury schijnt eruit te zijn. Vandaag (US time) nog de uitslag

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
20min als het goed is

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

En schuldig bevonden op alle 34 punten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Laatst online: 22:16
Guilty op alle 34

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Benieuwd hoe de cult gaat reageren. Het gaat een keer mis. Hoeft maar 1 naam van de jury te lekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:51

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Wat is nu de consequentie voor Trump?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

haagsepracht schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:12:
Dat ie in hoger beroep zal moeten en zijn cult nog meer geld afhandig moet maken en ze nog meer moet oproepen geweld te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
haagsepracht schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:12:
Dat moet de rechter nog bepalen.
De jury acht Trump, als eerste oud-president ooit, schuldig aan het vervalsen van documenten. Hij werd beticht van 34 strafbare feiten. De jury acht hem schuldig op elk front.

De gevolgen voor Trump zullen later blijken. De jury bepaalt alleen schuld of onschuld, de strafmaat ligt in handen van rechter Juan Merchan.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:51

haagsepracht

One Man, Half Machine.

XWB schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:14:
[...]

Dat moet de rechter nog bepalen.

[...]
Ik lees idd het volgende op NOS.nl

“ Een rechter bepaalt op een later moment wat de straf voor Trump is. Omdat dit de eerste keer is dat een oud-president in een strafzaak wordt veroordeeld, verwachten juridisch experts dat de president niet de gevangenis in hoeft. Ook mag hij met een veroordeling nog gewoon meedoen aan de presidentsverkiezingen later dit jaar. Wel mag hij waarschijnlijk niet stemmen in zijn thuisstaat Florida omdat hij nu een veroordeeld misdadiger is.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 23:34
Het juridisch systeem kraakt wel een beetje onder Trump, maar blijft voorlopig een systeem dat Trump niet in zijn greep krijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
haagsepracht schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:16:
[...]

Wel mag hij waarschijnlijk niet stemmen in zijn thuisstaat Florida omdat hij nu een veroordeeld misdadiger is.”
Een veroordeeld misdadiger die wel president mag worden _O-

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:41
XWB schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:18:
[...]

Een veroordeeld misdadiger die wel president mag worden _O-
Trump:

"...it was a rigged decision..."

"...this was done by the Biden admininstration.."

"... the real decision will be done on November 5th..."

En riep verder iets over het land wat in verval was door gekken en immigranten, en ander retoriek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

renegrunn schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:25:
[...]

Trump:

"...it was a rigged decision..."

"...this was done by the Biden admininstration.."

"... the real decision will be done on November 5th..."

En riep verder iets over het land wat in verval was door gekken en immigranten en ander retoriek.
Het alternatief is niet beter...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:01
Ik denk, eumh..... guilty :+ (video als je hem aanklik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 23:34
MikeyMan schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:25:
[...]

Que?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Laat dit de aftrap voor verder sloopwerk zijn van deze man. Dat alle andere shit naar voren komt en hij als voetnoot eindigt.

Laat die nachtmerrie een keer aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:46
haagsepracht schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:16:
[...]

Ook mag hij met een veroordeling nog gewoon meedoen aan de presidentsverkiezingen later dit jaar.
Hoe is zoiets mogelijk? Is dat omdat er nog geen strafmaat aan hangt?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:49
Maarten_E schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:35:
[...]

Nee maar zo vreemd is dat niet. Hier is de leider van de grootste partij ook een veroordeelde.

Overigens mag hij in zijn thuis staat Florida nu inprincipe niet meer stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Nee hoor. Je mag zelfs uit de gevangenis meedoen (en hij zou niet de eerste zijn die dat doet.... )

Verder betekent dit niets. Democratie is al zo stuk in usa dat dit geen betekenis gaat hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 30-05-2024 23:40 . Reden: Link toegevoegd. ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
[...]

Nee, gewoon omdat er geen eisen zijn op het gebied van onbesproken gedrag voor een president(skandidaat).

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Op alle aanklachten schuldig zelfs. Dat had ik niet verwacht.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
MikeyMan schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:25:
[...]
Hoezo alternatief?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfQm3EUJLNwnVhtqbLteGBA2mDw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yve7JhtUrHnkeO4xepFmHGwv.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tja, dat zat eraan te komen.
In de regel wordt je in een meer functionele rechtstaat, niet voor de rechter gesleept zonder duidelijk bewijs. En dat was er. Nu kijken en vooral hopen dat de gemoederen een beetje bedaard blijven. Trump zal wel verder doorslaan, maar dat viel toch al te verwachten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
BlackMonkey schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:28:
Ik denk, eumh..... guilty :+ (video als je hem aanklik)

[Twitter]
Mooi, maar dit is niet de zaak die het verschil maakt omdat er niets nieuws naar buiten is gekomen en veel kiezers het juist wel cool vinden dat hij met pornosterren sliep en het niet zo nauw neemt met de regels.

Ben benieuwd of hij daadwerkelijk de gevangenis in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
ph4ge schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:49:
[...]
Ben benieuwd of hij daadwerkelijk de gevangenis in gaat.
Gaat niet gebeuren. Mocht de rechter een dergelijke straf opleggen, zal Biden naar alle waarschijnlijkheid gratie verlenen om een herhaling van 6 januari '21 of meer te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

renegrunn schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:52:
[...]

Gaat niet gebeuren. Mocht de rechter een dergelijke straf opleggen, zal Biden naar alle waarschijnlijkheid gratie verlenen om een herhaling van 6 januari '21 of meer te voorkomen.
Lol. Biden gaat hem echt geen gratie verlenen.

Rechter zal waarschijnlijk boete of uitgestelde gevangenisstraf uitdelen. Of misschien huisarrest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Player1S schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:58:
[...]

Rechter zal waarschijnlijk boete of uitgestelde gevangenisstraf uitdelen. Of misschien huisarrest
… zijn een paar Amerika kenners die dit wel denken in het geval dat, die ik hierin volg.

Maar qua strafmaat zal het inderdaad op een boete of taakstraf uitlopen denk ik ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

En toch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZ1PaxQ9lS3n3byLN9xSLXyL78A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rWjRmP4OFSfzGY3rKkZv1jD9.webp?f=user_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:58
Het is toch vrij zeldzaam wat er heeft plaats gevonden. Een 12 koppige jury die het unaniem eens is dat oud president Trump schuldig is bevonden van 34 aanklachten.
Ik ben benieuwd of er nog meer verassingen in petto zijn met de uitspraak van rechter Merchan.

Het is in ieder geval een mooie en heugelijke dag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 31-05-2024 07:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:32

defiant

Moderator General Chat
Goede opmerking van de analist die ze hadden bij CNN, dit had decennia eerder al voorkomen kunnen worden als het Amerikaanse rechtsysteem niet zo makkelijk te manipuleren viel. De man heeft 3500 juridische zaken achter de rug zonder consequenties.

Zie ook ook dit bericht voor zijn werkwijze in het verleden om altijd de consequenties te ontspringen.
defiant in "[ZT] Voormalig president Trump"

Dat dit eerste keer is dat Trump echt veroordeeld is zegt dan ook alles over het rechtsysteem van Amerika.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:18
[...]

Dat je gewoon verkiesbaar blijft heeft er mee te maken dat een politiek tegenstander niet uitgeschakeld kan worden door een politieke (schijn)vervolging. Het is aan de kiezer om er de consequentie aan te hangen dat een kandidaat dan ook niet verkozen wordt.
Player1S schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:58:
[...]

Heel gek is die gedachte niet hoor. Nixon kreeg ook gratie, Obama koos er ook voor om de potentiele oorlogsmisdaden van Bush Jr. niet te laten onderzoeken.

[ Voor 32% gewijzigd door Spookelo op 31-05-2024 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 22:54

Plasma_Wolf

Student

De strafmaat wordt op 11 juli uitgesproken. Ik vind dat er nog wel wat tijd voor wordt genomen, meer dan een maand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Helixes
renegrunn schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:52:
Biden kán geen gratie verlenen. Hij kan dat alleen in het geval van federale zaken. Deze zaak is gebracht door de staat New York, en valt dus onder de gratieprocedure aldaar. Ik ken de procedure in NY niet direct, maar meestal is het de gouverneur die dat doet.

Mocht hij gekozen worden, dan Trump zichzelf ook geen gratie verlenen in deze zaak trouwens. Zelfde geldt voor de zaak in Georgia.

[ Voor 6% gewijzigd door Helixes op 31-05-2024 06:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In de reacties op Twitter op de uitslag zag ik een verwijzing naar dit voorbij komen:
[Twitter: https://x.com/amelia7no/status/1763002101469180355]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GHdxD6LXMAAMGVS?format=jpg&name=large
_O-

Overigens heb ik nog geen reactie van Trump gezien, wil zijn gezicht wel eens zien bij het horen van de uitslag :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als in; natuurlijk gaat ie dat zeggen. Maar das geen reden om hem niet aan te pakken.

@Raven heb wel een reactie langs zien komen. Dacht dat het X was, maar blijkbaar niet. Ff verder zoeken.

YouTube: Donald Trump reacts to guilty verdict in hush money trial: 'I'm a ve...

[ Voor 47% gewijzigd door MikeyMan op 31-05-2024 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 16:49

Blokker_1999

Full steam ahead

Wat mij vooral verbaasde is dat de jury er nog relatief snel is uitgeraakt, temeer daar het verdict unaniem moest zijn. Iets wat er dan weer op kan wijzen dat de verdediging echt geen goed werk heeft geleverd.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Mog schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 23:41:
Op alle aanklachten schuldig zelfs. Dat had ik niet verwacht.
Gezien het feit dat er maar 1 jurylid nodig was om de boel op zijn kant te krijgen valt het me echt 100% mee dat hij schuldig bevonden is.
En inderdaad, ook nog eens op alle aanklachten: ik had verwacht dat hij vrijgesproken zou worden (“hung jury”), of dat hij op een paar kleinere aanklachten schuldig bevonden zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 22:54

Plasma_Wolf

Student

Niet alleen de verdediging met slecht werk, de aanklager heeft zelf een waterdicht dossier geleverd.
Helixes schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 06:49:
[...]

Biden kán geen gratie verlenen. Hij kan dat alleen in het geval van federale zaken. Deze zaak is gebracht door de staat New York, en valt dus onder de gratieprocedure aldaar. Ik ken de procedure in NY niet direct, maar meestal is het de gouverneur die dat doet.

Mocht hij gekozen worden, dan Trump zichzelf ook geen gratie verlenen in deze zaak trouwens. Zelfde geldt voor de zaak in Georgia.
Dat gaat Trump wel proberen, mocht hij winnen in november (ik denk het niet, ook al zien de peilingen er niet zo goed uit; ze zijn erg veranderlijk, en heel lang hadden ze het in 2022 ook over een rode golf. Daarnaast heeft Biden de campagnekas goed kunnen spekken en Trump niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Pietervs schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 07:51:
[...]

Gezien het feit dat er maar 1 jurylid nodig was om de boel op zijn kant te krijgen valt het me echt 100% mee dat hij schuldig bevonden is.
En inderdaad, ook nog eens op alle aanklachten: ik had verwacht dat hij vrijgesproken zou worden (“hung jury”), of dat hij op een paar kleinere aanklachten schuldig bevonden zou worden.
Een hung jury is geen vrijspraak. Een hung jury is een mistrial en betekent dat de aanklager de betreffende persoon nog een keer voor de rechter kan slepen voor dezelfde aanklachten. Vaak gebeurt dit ook. De aanklager kan betreffende persoon tientallen keren voor de rechter slepen als ze dat willen als er iedere keer een mistrial is. Glenn Kirschner (US prosecutor met 30 jaar ervaring) legt het uit (@ 13:00). Het hele filmpje gaat over hoe er omgegaan wordt met allerlei zaken zoals een "rogue juror/juror misconduct", een hung jury, etc

[ Voor 7% gewijzigd door boxlessness op 31-05-2024 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Zo heeft hij ook uitspraken gedaan over “taking the fifth” als je onder ede staat:
"I once asked, 'If you’re innocent, why are you taking the Fifth Amendment?'" Trump said in a statement.

Om vervolgens een ruim 400x het recht te gebruiken toen hij ondervraagd werd over de fraude in zijn zakenimperium en daar weer een hele nieuwe draai aan wist te geven.

Edit:
@boxlessness je hebt gelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Pietervs op 31-05-2024 08:04 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste

Let op:
De discussie over Biden en de Amerikaanse politiek mag hier: [ZT] President Biden en de Amerikaanse politiek. Voor de aankomende verkiezingen hebben we [ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid