Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

FunkyTrip schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:12:
[...]

Ross Perot had in 1992 toch bijna 20% van de stemmen.
En daarmee had hij 0 van de 538 kiesmannen :P
Wikipedia: 1992 United States presidential election

Wist niet meer dat hij idd zo'n hoog percentage van de stemmen nog had gehaald.

[ Voor 33% gewijzigd door YakuzA op 25-03-2024 13:18 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
FunkyTrip schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:12:
Ross Perot had in 1992 toch bijna 20% van de stemmen.
YakuzA schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:17:
En daarmee had hij 0 van de 538 kiesmannen :P
Wikipedia: 1992 United States presidential election

Wist niet meer dat hij idd zo'n hoog percentage van de stemmen nog had gehaald.
Ross Perot heeft er eigenhandig voor gezorgd dat George Bush sr. nooit een echte kans heeft gehad op een tweede termijn. Natuurlijk heeft hij door zijn eigen blunders ("read my lips!") de deur wel opengezet voor de libertarische Perot. Maar Perot heeft zo veel stemmen afgesnoept van Bush, dat Clinton alleen maar hoefde mee te doen om te winnen.

Dit is precies het punt van een tweepartijensysteem. In theorie had Trump af kunnen splitsen als de GOP hem niet in gratie terug had genomen na Jan6. Maar, men was te bang voor een Perot-scenario. Die heeft namelijk geen winnaars anders dan je directe tegenstander.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Pietervs schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:26:
[...]

Ik had ergens gelezen dat Trump de eerste 6 maanden na verkoop zijn aandelen niet mag verkopen.
[...]
Trump is niet de persoon om zich door dat soort details te laten weerhouden. Ik zie hem in staat z'n aandelen gewoon te verkopen en dan later pas te kijken wat voor (juridische) gevolgen dat heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Waaj schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:22:
Trump is niet de persoon om zich door dat soort details te laten weerhouden. Ik zie hem in staat z'n aandelen gewoon te verkopen en dan later pas te kijken wat voor (juridische) gevolgen dat heeft.
Probleem is natuurlijk wel dat er geen kopers zijn voor die aandelen, en de koers giga giga in elkaar klapt als hij probeert meer dan ook maar een token hoeveelheid aandelen probeert te verkopen.

De waarde bestaat bij de gratie dat nog niemand aan het verkopen is. Nóg niet...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

[...]

Je aandelen verkopen als belangrijk figuur in de organisatie is niet behoorlijk goed. Elon wilde Tesla aandelen verkopen voor Twitter te dekken en dat liet de Tesla aandelen zakken.

Buiten dat ligt Trump momenteel onder een vergrootglas (ik zou zelfs willen zeggen een elektronenmicroscoop). Het moment dat hij een juridische misstap maakt bewust of onbewust krijgt hij een rechtszaak aan de broek en een hoop negatieve media-aandacht.

Je hoort ook niet veel van zijn run voor presidentschap. Hij heeft geen tijd en alles wat eruit naar voren komt is hooguit negatief. Als Maga fanaat zou je kunnen wijzen met het vingertje naar de Democraten en claimen dat ze het met opzet doen zodat hij niet goed kan runnen (wat ze wss ook doen) maar de realiteit is dat Trump zelf willens en wetens veelvuldig de wet heeft overtreden.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Nog 2,5 uur te gaan voor Trump.

Om 17:00 uur Nederlandse tijd verstrijkt de deadline waarop hij $ 465.851.770 (en counting) moet betalen aan de staat New York. Per seconde komt er circa $ 2,00 bij, dus het exacte bedrag is na deze reactie alweer hoger.

https://payuptrump.com/

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Auredium schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:58:

/Edit - Overigens moet ik zeggen dat de politieke steun van het volk voor Trump lijkt af te brokkelen. Recente polls wijzen ook uit dat het tij aan het keren is. Gelijktijdig verlaten veel mensen in de top de Republikeinse partij. De definitieve uitslag volgt natuurlijk met de verkiezingen maar ik heb het vermoeden dat veel mensen zien dat de keizer geen kleren draagt.
Voor de VS helpt het wel dat hij nu vrijwillig niet meer op Twitter post. Via Twitter had hij altijd een veel groter landelijk bereik dan nu in zijn kleinere echo chamber op TruthSocial.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

YakuzA schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:00:
[...]
Voor de VS helpt het wel dat hij nu vrijwillig niet meer op Twitter post. Via Twitter had hij altijd een veel groter landelijk bereik dan nu in zijn kleinere echo chamber op TruthSocial.
Dat ben ik met je eens. Het was een goede gebeurtenis dat hij besloot om zelf Truth Social te starten na zijn kick van Twitter. Social media is moeilijk. Nu is Twitter onder Elon ook een gedrocht geworden maar dat is weer een ander verhaal.

Ik ben benieuwd naar 5 uur vandaag. Ik hoop zelf dat er geen last minute redding komt.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Auredium schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:07:
[...]
Dat ben ik met je eens. Het was een goede gebeurtenis dat hij besloot om zelf Truth Social te starten na zijn kick van Twitter. Social media is moeilijk. Nu is Twitter onder Elon ook een gedrocht geworden maar dat is weer een ander verhaal.

Ik ben benieuwd naar 5 uur vandaag. Ik hoop zelf dat er geen last minute redding komt.
Last minute redding vanuit Justitie:
A New York appeals court has given Donald Trump 10 more days to post his bond to satisfy the civil fraud judgement and cut the amount necessary to $175 million.

It's a major lifeline for the former president, who, along with his adult sons and his company, were fined more than $464 million, including interest, after Judge Arthur Engoron found Trump and his co-defendants fraudulently inflated the value of his assets.
https://edition.cnn.com/p...9201b33926b2357b05aa7df16

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:55
Pffffff........... Waarom moet die gast steeds weer het voordeel van elke twijfel krijgen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik was ervan op de hoogte dat hij gisteren hiervoor wat had ingediend. Het verbaasd mij niets maar stelt mij wel enigszins teleur. Dat gezegd hebbende is het geheel voor Trump een afgang. Hij wordt gered doordat Justitie mild is wat voor veel mensen een teken is dat hij zwak is. Hij weet niet tijdig het vermogen bij elkaar te krijgen waardoor het inmiddels wel duidelijk is dat Trump niet rijk is maar zo goed als bankroet. Enige illusie van Trump als een machtig persoon of groot zakenman is weg. Trump zijn imago is finaal naar de knoppen.

Ik denk dat veel mensen dit meer zien als justitiële genade en minder als een machtige Trump. Hij heeft nu tien dagen om het bij elkaar te krijgen. Als het hem dan wel lukt was het alleen maar door een arm en been op te offeren. Lukt het Trump niet heeft hij geen excuus want hij heeft uitstel gekregen.

Maar wat we nu wel zien is wat de rechtszaken doen; het imago van Trump is kapot. De gemiddelde Republikein zal niet graag op hem stemmen en liever niet stemmen of op een onafhankelijk kandidaat. Alleen MAGA stemmers betekend niet president worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Auredium schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:39:
[...]
Ik was ervan op de hoogte dat hij gisteren hiervoor wat had ingediend. Het verbaasd mij niets maar stelt mij wel enigszins teleur. Dat gezegd hebbende is het geheel voor Trump een afgang. Hij wordt gered doordat Justitie mild is wat voor veel mensen een teken is dat hij zwak is. Hij weet niet tijdig het vermogen bij elkaar te krijgen waardoor het inmiddels wel duidelijk is dat Trump niet rijk is maar zo goed als bankroet. Enige illusie van Trump als een machtig persoon of groot zakenman is weg. Trump zijn imago is finaal naar de knoppen.
In de Trump wereld met zero-sum perspectief is dit alleen weer een overwinning voor Trump.

En weer de bevestiging dat zijn vertragingstactieken weer werken, en dat niks consequenties heeft voor hem.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

YakuzA schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:46:
[...]

In de Trump wereld met zero-sum perspectief is dit alleen weer een overwinning voor Trump.

En weer de bevestiging dat zijn vertragingstactieken weer werken, en dat niks consequenties heeft voor hem.
Ik denk dat veel mensen het daar niet mee eens zullen zijn, ook in de VS. Alleen Maga mensen zijn het daarmee eens. Jou 'Trump wereld' is Maga en niet meer dan dat.

Je realiseert het jezelf niet maar feitelijk ben je het eens met mijn reactie. In 'Trump wereld' is dit een overwinning. Maar Trump wereld is Maga en niet meer dan dat. Dus feitelijk is het een verlies voor Trump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Brent schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:31:
Pffffff........... Waarom moet die gast steeds weer het voordeel van elke twijfel krijgen.
Ik ben geen groot kenner van de rechtspraak in de VS maar volgens mij worden dit soort megaboetes/schadevergoedingen in civiele zaken vaker wel dan niet gematigd in een hoger beroep. Dus zo gek is het ook weer niet.

Trump is asset rich and cash poor, maar of die assets ook zoveel waard zijn moeten we nog maar afwachten .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Auredium schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:57:
[...]

Ik denk dat veel mensen het daar niet mee eens zullen zijn, ook in de VS. Alleen Maga mensen zijn het daarmee eens. Jou 'Trump wereld' is Maga en niet meer dan dat.

Je realiseert het jezelf niet maar feitelijk ben je het eens met mijn reactie. In 'Trump wereld' is dit een overwinning. Maar Trump wereld is Maga en niet meer dan dat. Dus feitelijk is het een verlies voor Trump.
MAGA zijn toch 70 miljoen stemmers en we weten dat Trump slechts een paar swingstaten verwijderd is van #47

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat ik niet snap: is het nou een fine of een bail?
Boete of borgsom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:23:
Boete of borgsom?
Het is de borgsom nodig om in honger beroep te gaan voor zover ik het begrijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 16:12
Boete of borgsom?
Een boete, maar omdat hij in hoger beroep gaat mag hij een garantie stellen ipv daadwerkelijk betalen.

Er is geen reden gegeven waarom het bedrag minuten voor de deadline meer dan gehalveerd is en waarom hij 10 extra dagen krijgt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

[...]

Ik denk dat hij wel een klein beetje op zijn tellen aan het passen is. Ik ben het wel met je eens dat hij de illusie heeft dat wetten niet voor hem gelden, maar gezien de enorme tikken die hij op zijn vingers heeft gehad in de recente rechtszaken denk ik dat er ergens zelfs bij hem wel een lampje is gaan branden. Zelfs zijn pathetische geblaat op Truth Social lijkt wat af te nemen (hoewel het ook kan zijn dat het gewoon minder in het nieuws en overige social media komt ;) ).
Boete of borgsom?
Het is een bond ter hoogte van de fine. Dus allebei, eigenlijk :)

Hij moest het volledige bedrag van de boete ophoesten voor hij in beroep mag gaan.

[ Voor 54% gewijzigd door Pietervs op 25-03-2024 17:43 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:56
Brent schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:31:
Ergens is dit ook wel goed. Het wordt voor hem op deze manier wel lastiger om huilie te doen en te roepen dat ze hem oneerlijk behandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
In ander nieuws, de zaak die vandaag zou beginnen en uitgesteld was, begint 15 april en wordt niet nog verder uitgesteld.

Judge sets April 15 trial date in Trump's New York hush money case
Merchan found Manhattan District Attorney Alvin Bragg's office “is not at fault for the late production of documents from the U.S. Attorney’s office” and the case could proceed to trial next month.

Trump attorney Todd Blanche then asked the judge again for another delay given the pre-trial publicity surrounding the case. “There’s a lot of news because he’s running for president, which is another reason why he should not have to sit for a trial now,” Blanche said.

Merchan didn't budge. "See you all on the 15th," he said.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

FunkyTrip schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:22:
[...]

MAGA zijn toch 70 miljoen stemmers en we weten dat Trump slechts een paar swingstaten verwijderd is van #47
Nee. Nu zeg je feitelijk dat alle Republikeinen Maga zijn gebaseerd op polls. Je kent Trump meer macht toe dan hij heeft. Maga is een stukje kleiner dan dat. Slechts 42% van alle Republikeinen identificeerd zich als Maga Republikeinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

YakuzA schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:46:
[...]
Trump zijn reactie is ook weer veelzeggend:
Trump on civil fraud bond: "I have a lot of cash"

Former President Donald Trump touted that he has "a lot of cash" when asked about the timeline of securing the $175 million bond in the civil fraud case against him.

"As they say I have a lot of cash. You know I do because you looked at my statements," Trump said during a news conference in New York on Monday.

He went on to say how he would also like to use his cash funds for his reelection bid and claimed, but "they don't want me to use my cash to get reelected."
https://edition.cnn.com/p...3b8373b739be3ed32424523ea

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Let wel op: hij zegt “As they say I have a lot of cash.”

Vraag is dus of hij wel veel contanten heeft. Hij houdt er van om de boel te belazeren met woordspelletjes (“now we march peacefully to the Capitol”, wetend dat de massa geen vreedzame bedoelingen heeft en zeker niet nadat hij de boel eerst flink op heeft zitten hitsen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
PolarBear schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:00:
[...]

Ik ben geen groot kenner van de rechtspraak in de VS maar volgens mij worden dit soort megaboetes/schadevergoedingen in civiele zaken vaker wel dan niet gematigd in een hoger beroep. Dus zo gek is het ook weer niet.

Trump is asset rich and cash poor, maar of die assets ook zoveel waard zijn moeten we nog maar afwachten .
De 30 dagen termijn om het bedrag bij elkaar te krijgen was al zowat een unicum. Het is regel dan wel zeer gebruikelijk dat de veroordeelde het bedrag per direct moet ophoesten. In hoger beroep kan het lager worden en krijgt hij het (deels) weer terug of hij moet bij betalen. Trump blijft in veel opzichten een unicum.

Vraag me af of de staat nog in beroep kan tegen deze matiging van de bond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Auredium schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:06:
[...]

Nee. Nu zeg je feitelijk dat alle Republikeinen Maga zijn gebaseerd op polls. Je kent Trump meer macht toe dan hij heeft. Maga is een stukje kleiner dan dat. Slechts 42% van alle Republikeinen identificeerd zich als Maga Republikeinen.
De Republikeinse partij is Trump. Zijn mensen zitten in de top, de kamerleden en senatoren stemmen zoals Trump dat wil en alle partijfondsen staan voor atriums ter beschikking. Lid zijn van die partij maakt je lid van Trumps volle MAGA beweging.
De overige rep’s die menen lid te zijn zonder Trump zijn ronduit dom of kwaadaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Delerium schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:45:
[...]

De Republikeinse partij is Trump. Zijn mensen zitten in de top, de kamerleden en senatoren stemmen zoals Trump dat wil en alle partijfondsen staan voor atriums ter beschikking. Lid zijn van die partij maakt je lid van Trumps volle MAGA beweging.
De overige rep’s die menen lid te zijn zonder Trump zijn ronduit dom of kwaadaardig.
Wellicht, maar het zijn de burgers die stemmen en van de burgers die zich Republikein noemen ziet maar 42% zich volgens pol een Maga Republikein. Dat betekend dus dat 58% zich niet zo ziet. Er hoeft maar een kleine subset van die 58% niet te stemmen en Donald maakt totaal geen kans meer om president te worden. Er zijn sterke indicaties dat een hoop Republikeinen niet gaan stemmen of iig niet op Trump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Auredium schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:14:
[...]
Wellicht, maar het zijn de burgers die stemmen en van de burgers die zich Republikein noemen ziet maar 42% zich volgens pol een Maga Republikein. Dat betekend dus dat 58% zich niet zo ziet. Er hoeft maar een kleine subset van die 58% niet te stemmen en Donald maakt totaal geen kans meer om president te worden. Er zijn sterke indicaties dat een hoop Republikeinen niet gaan stemmen of iig niet op Trump.
Weet je hoe je burgers noemt die zich geen Maga Republikein noemen maar vervolgens wel op Trump stemmen? Maga Republikeinen.

Ik wacht even af tot de verkiezingen iig, de vorige keer kreeg Trump na 4 jaar debiel gedrag in het Witte Huis juist méér stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Ik hou het koersverloop van DWAC/DJT redelijk in de gaten.

https://edition.cnn.com/2...k-truth-social/index.html

De koers zweeft rond het moment van schrijven rond de $72.

Er zijn geluiden in de markt over institutionele partijen die een short positie hebben (en geef ze eens ongelijk). Het koersverloop doet me een beetje denken aan GameStop. Heeft iemand een idee of er op dit moment een georganiseerde rally gaande is om deze short posities op te blazen?

Een andere mogelijkheid is dat iemand grote partijen aandelen koopt om zich (om wat voor reden dan ook) een grote positie te verwerven. Maar, dat zullen we dan wel merken als die posities bekend worden gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Trump gaat los op de rechter in de zwijggeld zaak, inclusief zijn dochter.
Trump unleashes rant aimed at daughter of judge overseeing his hush money case

De rechter heeft hem nu ook een zwijgplicht opgelegd.
Judge imposes gag order on Trump in New York "hush money" case

Het is telkens hetzelfde. Elke rechter en getuige wordt uitgescholden en bedreigd, in kinderachtige berichten vol hoofdletters. Helaas zijn er nog steeds mensen die dit idiote maffia gedrag goedpraten en geweldig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Auredium schreef op maandag 25 maart 2024 @ 20:14:
[...]

Ja en nee.

Ja, omdat ik van harte hoop dat je gelijk hebt.
Maar nee: in de VS is 1 stem niet 1 stem. Dat wil zeggen: een stem in het MiddenWesten telt zwaarder als een stem bijvoorbeeld uit Californië, dankzij het kiesmannen systeem.

Daarmee is het nog geen uitgemaakte zaak dat hij werkelijk kansloos is. Hoewel ik wel de hoop heb dat hij voor november nog wat rechtszaken verliest en daarmee een aantal stemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

user109731 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:50:

Het is telkens hetzelfde. Elke rechter en getuige wordt uitgescholden en bedreigd, in kinderachtige berichten vol hoofdletters. Helaas zijn er nog steeds mensen die dit idiote maffia gedrag goedpraten en geweldig vinden.
Trump is sowieso wat betreft uitspraken en ook berichten online vrij ver verwijderd van de werkelijkheid. *knip*, speculaties over gezondheid moeten onderbouwd worden.

[ Voor 16% gewijzigd door NMH op 27-03-2024 14:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:23

polthemol

Moderator General Chat
user109731 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:50:

Maar logisch ook: de man is totaal incapabel om zijn ongelijk toe te geven. Qua taalkundig niveau is hij ook geen hoogvlieger en doet hij wat hij altijd deed: de schoolyardbully spelen. Als je hem dus ongelijk geeft, kun je pestgedrag verwachten, grapjes over je uiterlijk of een handicap, je kinderen, alles is fair game voor hem, want je hebt zijn ego gekrenkt door te zeggen dat hij ongelijk heeft en dat is onmogelijk in zijn eigen bubbel.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

polthemol schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 08:25:
[...]

Maar logisch ook: de man is totaal incapabel om zijn ongelijk toe te geven. Qua taalkundig niveau is hij ook geen hoogvlieger en doet hij wat hij altijd deed: de schoolyardbully spelen. Als je hem dus ongelijk geeft, kun je pestgedrag verwachten, grapjes over je uiterlijk of een handicap, je kinderen, alles is fair game voor hem, want je hebt zijn ego gekrenkt door te zeggen dat hij ongelijk heeft en dat is onmogelijk in zijn eigen bubbel.
En dat is vrij letterlijk: Jij bent stom, je moeder is stom, je kind is stom, je man/vriend/echtgenoot is stom, je bedrijf is stom, je school is stom, je kleren zijn stom, etc.

Negeer het feit dat hij een volwassen lichaam heeft en de term schoolyardbully wordt een zeer treffende omschrijving.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
DevWouter schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:12:
En dat is vrij letterlijk: Jij bent stom, je moeder is stom, je kind is stom, je man/vriend/echtgenoot is stom, je bedrijf is stom, je school is stom, je kleren zijn stom, etc.
Wat Donald Trump doet is dit:

"Kijk, trouwe volgelingen! Deze persoon is stom! Diens moeder is stom! En diens kinderen ook! Etc.

Ik zeg niet dat jullie nu achter deze mens en geheel diens sociale en professionele omgeving aanmoeten. Doe het niet!

Knipoog."

Dat heet stochastische terrorisme. Donald Trump is er bijzonder goed in ook....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Pietervs schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:50:
[...]

Ja en nee.

Ja, omdat ik van harte hoop dat je gelijk hebt.
Maar nee: in de VS is 1 stem niet 1 stem. Dat wil zeggen: een stem in het MiddenWesten telt zwaarder als een stem bijvoorbeeld uit Californië, dankzij het kiesmannen systeem.
niet enkel kiesmannen van het electoral college, maar het hele districtenstelsel geeft een enorm voordel aan relatief kleine staten
De waarde van de stem van een stemmer in Wyoming is bijna 3,5x zoveel waard bij presidentsverkiezingen als die van een stemmer in California

https://whats-my-vote-worth.oliver-ernst.com/

en dat is dus enkel de presidentsverkiezing, een Wyoming stemmer heeft ook invloed op de keuze voor 2 senatoren, terwijl het inwonersaantal kleiner is dan van Luxemburg (net en half miljoen inwoners).
Juist de senaat is het punt war de ongelijkheid het allergrootste is en de senaatskamer is zeker bij wetgeving en beleidsvorming ongekend invloedrijk (ook de benoemingen van rechters aan het supreme court of bv een impeachment procedure)

qua congressman, Wyoming heeft er eentje, dus 1 per 500.000 ... California heeft 52 congressman op een bevolking van 40 miljoen, 750K inwoners per congressman

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Het lijkt erop dat Trump miljarden binnenhaalt met de Truth Social IPO:

https://www.theguardian.c...truth-social-be-worth-8bn

Aangezien er alleen maar bekenden van Trump in het bestuur zitten, zal hij waarschijnlijk ook direct mogen verkopen. Bijvoorbeeld om de staat New York te betalen:
But that can be overruled by a vote from the company’s board of directors, which includes such independent votes as Donald Trump Jr, and Linda McMahon and Robert Lighthizer, two former officials in Trump’s administration. Even if they choose not to authorise a sale, they may offer a halfway house, rewriting the agreement so that Trump Sr can use his shares as collateral for a loan.
Het lijkt er dus op dat de financiële problemen voor Trump voorbij zijn.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Real schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:32:

Aangezien er alleen maar bekenden van Trump in het bestuur zitten, zal hij waarschijnlijk ook direct mogen verkopen. Bijvoorbeeld om de staat New York te betalen:

[...]

Hmm... Was het niet zodat er regels zijn waar je als groot aandeelhouder aan moet houden? Ik zou meteen een onderzoek startte naar deze zeepbel.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
DevWouter schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:44:
[...]

Hmm... Was het niet zodat er regels zijn waar je als groot aandeelhouder aan moet houden? Ik zou meteen een onderzoek startte naar deze zeepbel.
Dat maakt weinig kans. Een aandeel is waard wat de gek er voor geeft. Het staat groot aandeelhouders vrij om een grote positie in te nemen. Bij een bepaald % moet dat openbaar worden. Wellicht dat daar nog dubieuze partijen opduiken. Maar ook dat is geen bezwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een bedrijf met een omzet van 3 miljoen verkopen voor 8 miljard…. De kopers verdienen het dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Real schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:32:

[...]

NRC heeft er ook een goed artikel over:

De vraag is of de koers van de Trump Media & Technology Group zo hoog blijft. Het aandeel heeft namelijk alle karakteristieken van een meme stock, een aandeel dat vooral door individuele beleggers wordt gekocht, omdat er veel om te doen is op sociale media. Daarmee wordt de koers weliswaar tijdelijk opgedreven, maar kan die ook net zo hard weer in elkaar klappen.

Ik denk dat Trump dus wel haast zal hebben om zijn aandelen te verkopen. Hoewel NRC ook aangeeft dat hij de $175 miljoen die hij nu moet betalen waarschijnlijk wel uit eigen middelen kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

HEY_DUDE schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:56:
[...]

Dat maakt weinig kans. Een aandeel is waard wat de gek er voor geeft. Het staat groot aandeelhouders vrij om een grote positie in te nemen. Bij een bepaald % moet dat openbaar worden. Wellicht dat daar nog dubieuze partijen opduiken. Maar ook dat is geen bezwaar.
Akkoord, maar ik dacht eerder in de richting van beurs manipulatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
DevWouter schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:04:
[...]

Akkoord, maar ik dacht eerder in de richting van beurs manipulatie.
Als koersmanipulatie actief vervolgd zou worden in de V.S., dan had Elon Musk gewoon in de bak gezeten. Ik acht de verklaring van een meme stock ook wel waarschijnlijk. In Nederland is het wat zeldzamer om in aandelen te handelen. In de V.S. Is het niet ongebruikelijk om je pensioen zelf te beheren middels aandelen. De bijdrage van de particulieren aan de koers kan best eens groot zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
Delerium schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:31:
Een bedrijf met een omzet van 3 miljoen verkopen voor 8 miljard…. De kopers verdienen het dan ook.
Dit is gewoon de perfecte manier om buitenlands geld op te halen. Ongetwijfeld blijkt over een paar jaar dat het voornamelijk Chinees, Russisch en/of Arabisch geld is, aangevuld met een paar arme stakkers die hun laatste centen aan Trump blijven geven.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pietervs schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:01:
[...]
Ik denk dat Trump dus wel haast zal hebben om zijn aandelen te verkopen. Hoewel NRC ook aangeeft dat hij de $175 miljoen die hij nu moet betalen waarschijnlijk wel uit eigen middelen kan betalen.
Misschien kan die dat wel, maar Trump zit als een Dagobert op zijn eigen cash, die zal alle andere mogelijkheden uitputten voordat hij ook maar 1 cent van zijn eigen geld aanroert :)

Er is vast wel weer (zoals zo vaak) iemand voor zijn karretje te spannen van een bank, een olie land, een 'buitenlandse mogendheid' die ineens het geld ophoest.

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 28-03-2024 08:55 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

YakuzA schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:54:
[...]

Misschien kan die dat wel, maar Trump zit als een Dagobert op zijn eigen cash, die zal alle andere mogelijkheden uitputten voordat hij ook maar 1 cent van zijn eigen geld aanroert :)

Er is vast wel weer (zoals zo vaak) iemand voor zijn karretje te spannen van een bank, een olie land, een 'buitenlandse mogendheid' die ineens het geld ophoest.
Absoluut waar: hij heeft het laten betalen van rekeningen door anderen beter onder de knie als Alan uit Two and a half Man… :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:41:
[...]

Dit is gewoon de perfecte manier om buitenlands geld op te halen. Ongetwijfeld blijkt over een paar jaar dat het voornamelijk Chinees, Russisch en/of Arabisch geld is, aangevuld met een paar arme stakkers die hun laatste centen aan Trump blijven geven.
Dit. Als je fors investeert in Truth, dan koop je in feite niet aandelen Truth, je koopt aandelen Trump. En 8 miljard om Trump weer president te maken is een koopje als je de VS de vernieling in wilt helpen.

Dit artikel verwijst naar Forbes, die claimen dat de oorlog in Oekraïne Rusland ongeveer 300 miljoen dollar per dag kost en dat ze in totaal al meer dan 160 miljard dollar eraan hebben uitgegeven. Als je dan voor 8 miljard extra ervoor kunt zorgen dat Oekraïne geen steun meer krijgt vanuit de VS, of beter nog, dat de VS zelfs NATO op een laag pitje zet dan is dat peanuts.

Natuurlijk, het blijft een gok aangezien Trump niet de enige kandidaat is, maar als je wint... En daarbij, als je samen doet met China en Iran is het helemaal een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Trump als bijbel verkoper/endorser die extreme christenen tegen de schenen schopt.
Former President Donald Trump is officially selling a patriotic copy of the Christian Bible themed to Lee Greenwood’s famous song, “God Bless the USA.”

“Happy Holy Week!” Trump announced on social media Tuesday, during the most solemn period of the Christian calendar, the last week of the Lenten season marking the suffering and death of Jesus. “As we lead into Good Friday and Easter, I encourage you to get a copy of the God Bless The USA Bible.”
https://edition.cnn.com/2...ristianity-cec/index.html
Responses to Trump’s social media announcement called the endorsement “sacrilege,” “heresy” and “borderline offensive” and cite lessons directly from the Bible that suggest taking advantage of people’s faith for money should be condemned.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

En? Ze stemmen toch wel op hem.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die bijbel is openlijk witwassen van geld. De kerk koopt er een miljoen, er wordt er geen van gedrukt maar de kerk zegt dat ze geleverd zijn en maakt 60 miljoen over. En zo heeft Trump weer 60 miljoen campagnegeld. Zelfs poetin kan er een miljoen van kopen en weer 60M witwassen.

En we staan er allemaal naar te kijken en zien het niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ph4ge schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 07:41:
[...]

Het zouden zelfs wel degelijk allemaal MAGA fans kunnen zijn. Er zit volgens mij een bizar hefboom mechanisme achter. Als een miljoen MAGA fans 10 dollar overmaken naar de Trump campagnekas, dan heeft ie 10 miljoen. Als ze allemaal voor 10 dollar TS aandelen kopen, dan heeft ie een paar miljard :?

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeeg
  • Laatst online: 09:56
Dat is de vraag. Met Pence als running mate zeker wel. Dat is nog een redelijk fatsoenlijke kerel gebleken gelukkig:

Uit recent artikel:
Hij [Pence] waarschuwde voor „het sirenenlied van het populisme dat op veel plaatsen in de VS valt te horen”. Volgens Pence is het populisme „weinig anders is dan een verzameling van persoonlijke grieven en opruiende verontwaardiging.” „Mocht het nieuwe populisme van rechts onze partij in de greep krijgen en leidend worden, dan zal de Republikeinse partij zoals we die kennen ophouden te bestaan. En het lot van de Amerikaanse vrijheid komt dan in gevaar.”
Dan vraag ik me af wat 'normale' christenen straks gaan doen. Trump heeft daar geen beste naam meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:29

Laguna

Connaisseur

XWB schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:59:
[...]

offtopic:
This is not peace. It is an armistice for 20 years.

Ik denk dat wapenstilstand een betere term is dan vrede. Want voor wie is die vrede dan? Niet voor de burgers in de bezette gebieden, want de lijdensweg door middel van martelingen gaat gewoon verder. Het zijn dan ook voornamelijk westerse mensen die de term vrede gebruiken, wellicht omdat ze zichzelf dan in de spiegel kunnen aankijken en zeggen "dat hebben we goed geregeld".
offtopic:
Je beschrijft hier het alternatief dat ik zelf al reeds aanhaalde, namelijk een bevroren conflict. Een vredesakkoord was 2 jaar geleden nog dichtbij, maar inmiddels ver weg.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

zeeg schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:03:
[...]

Dat is de vraag. Met Pence als running mate zeker wel. Dat is nog een redelijk fatsoenlijke kerel gebleken gelukkig:

Uit recent artikel:

[...]

Dan vraag ik me af wat 'normale' christenen straks gaan doen. Trump heeft daar geen beste naam meer.
Dat is natuurlijk wel een verschil met de vorige keren dat Trump kandidaat was: er zijn nu een aantal prominenten die weigeren zich achter Trump te scharen. Nu denk ik niet dat dat echt doorslaggevend zal zijn, maar het zal Trump zeker niet helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Trump zou niet slim genoeg zijn om dictator te spelen:
John Bolton (75), de voormalige nationale veiligheidsadviseur van Amerikaans ex-president Donald Trump (77), haalt in een interview met de Franse krant ‘Le Figaro’ opnieuw hard uit naar zijn voormalige baas: “Trump denkt niet als politicus, maar als vastgoedmakelaar. Hij is alleen geïnteresseerd in deals sluiten.”

[...]

Ondanks het vernietigende portret van zijn ex-baas, vreest Bolton niet voor de Amerikaanse democratie. “Biden maakt een vergissing wanneer hij de terugkeer van Trump omschrijft als de apocalyps”, zegt hij. “Trump is geen Julius Caesar. Hij heeft de hersenen niet om een dictator te zijn.” Hij acht het dan ook ondenkbaar dat Trump de Amerikaanse republiek omver zou werpen. “Hij heeft al eens geprobeerd de grondwet aan te vallen toen hij in de Oval Office zat, en het is toen niet gelukt. Dus het zal zeker ook niet lukken vanuit Mar-A-Lago”, aldus Bolton. “De grondwet is duidelijk: er komt geen derde ambtstermijn.”

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Soms kom je een lap tekst tegen die gewoon te mooi is om niet te delen.
Gaat er over dat kleptocratie een kanker gezwel is dat zich al maar uit breidt.
En Trump enables dát gezwel om naar America te komen.

Ik had het ergens op reddit gelezen, gerepost op Trump reddit, ze konden het niet heel erg appreciëren 😁

https://www.reddit.com/r/trump/s/mKy7wQoeYq

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Intussen weet Trump de $175mln borg te plaatsen, middels een garantstelling van Knight Specialty Insurance (dus niet met cash).

https://edition.cnn.com/2...il-fraud-trial/index.html

Dat lag een beetje in de lijn der verwachting.

Verder gaat het niet zo heel goed met zijn tech startup. 2023 zag een omzet van 4,1mln, met een verlies van $58,2 mln. Met die cijfers is er ook wat lucht uit het aandeel gelaten, hoewel rond de $50 nog steeds veel, en veel te veel is.

https://edition.cnn.com/2...a-stock-losses/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Helixes schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:28:
Intussen weet Trump de $175mln borg te plaatsen, middels een garantstelling van Knight Specialty Insurance (dus niet met cash).

https://edition.cnn.com/2...il-fraud-trial/index.html

Dat lag een beetje in de lijn der verwachting.

Verder gaat het niet zo heel goed met zijn tech startup. 2023 zag een omzet van 4,1mln, met een verlies van $58,2 mln. Met die cijfers is er ook wat lucht uit het aandeel gelaten, hoewel rond de $50 nog steeds veel, en veel te veel is.

https://edition.cnn.com/2...a-stock-losses/index.html
Die 1 miljard ‘verlies’ gaat ie vast weer van zijn tax return aftrekken of zoiets.
Loss == Profit

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29

Killjoy

Klingon lawn products

YakuzA schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:22:
[...]

Die 1 miljard ‘verlies’ gaat ie vast weer van zijn tax return aftrekken of zoiets.
Loss == Profit
The Guardian bericht over een Russische link rond eerder aan Trump Media verleende leningen. De beerput gaat nu hopelijk open. Saillant detail. De leningen liepen via een bank normaliter gelinkt aan de porno industrie :)
https://www.theguardian.c...s-family-trust-2022-loans

[ Voor 9% gewijzigd door Killjoy op 03-04-2024 16:27 ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Trump heeft een miljardair gevonden die zijn borg wil betalen:
De borgsom van 175 miljoen dollar voor de voormalige Amerikaanse president Donald Trump is betaald door Don Hankey, een 80-jarige miljardair uit Californië, die rijk is geworden met dure autoleningen aan klanten die door gewone banken niet kredietwaardig genoeg werden gevonden.

‘Dit is wat we doen’, zei Hankey tegen televisiezender CNN, zakendoen met klanten die door andere bedrijven als onvoldoende kredietwaardig worden beschouwd. Als onderpand voor de borgsom heeft Trump contant geld en aandelen gegeven, aldus Hankey. Daarnaast betaalt hij een niet nader genoemde, maar volgens Hankey ‘bescheiden’ vergoeding voor de borgsom. Doorgaans bedraagt zo’n vergoeding 1 tot 2 procent van de hoofdsom.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
En de die bond is afgewezen door de rechtbank.
Blijkbaar miste er nog een paar documenten.

Betekent niet dat er nu beslag gelegd kan worden op trumptroep.
Maar wel dat de bond opnieuw met de goede documenten gepost moet worden.

Vermoedelijk betreft het jaarverslagen van het bedrijf dat de bond verstrekt, zodat er gekeken kan worden of ze daar de middelen wel voor hebben

[ Voor 3% gewijzigd door jack zomer op 03-04-2024 22:51 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Killjoy schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:26:
[...]

The Guardian bericht over een Russische link rond eerder aan Trump Media verleende leningen. De beerput gaat nu hopelijk open. Saillant detail. De leningen liepen via een bank normaliter gelinkt aan de porno industrie :)
https://www.theguardian.c...s-family-trust-2022-loans
Paxum is specialist in online instant payments, speciaal voor de adult industrie en bv livestream websites...
deed me een betje denken aan WireCard: Wikipedia: Wirecard

deze kwam exact diezelfde diensten-sector... viel vooral op door zeer opvallende koersstijgingen, terwijl ze oorpsronklijk juist als 'penny-stock' golden en in 2002 van naam moesten veranderen omdat de duitse Beurs-toezicht hen helemaal van de beurs wilde gooien wegens verdenkingen van manipulaties
https://www.n-tv.de/wirts...bahn-article20862910.html

Ondanks twijfelachtige cijfers bleef het lang stijgen, totdat de Financial Times een artikel bracht met interne documenten, die duidelijk maakten dat het hele business model op fraude en witwassen van zwart geld gebaseerd was ...
juist dit businessmodel van kleine online transacties is uitermate geschikt voor fraude
Wikipedia: Wirecard scandal

helemaal opgelost is het WireCard schandaal nog steeds niet.. er zijn sterke verdenkingen dat de duitse Bundeskanzler, die toen minister van financiele zaken was, er zelf ook betrokkkenheid of iig voorkennis van had en de autoriteiten te lang niet opgetreden zijn, alhoewel genoeg tekens aand e wand aanwezig waren..
wat doet vermoeden dat er ook een vorm van een politieke beinvloeding was...

Ook bij Trump is er een zware verdenking dat de beursgang van DJT vooral een truc kan zijn ook politieke financiering _buiten_ de officiele en gecontroleerde campagne om te kunnen doen, en sponsoren kunnen op deze manier buiten zicht vele honderden miljoenen tot miljarden in een bepaalde kandidaat steken.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

jack zomer schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:51:

Vermoedelijk betreft het jaarverslagen van het bedrijf dat de bond verstrekt, zodat er gekeken kan worden of ze daar de middelen wel voor hebben
Zoals ik het hoorde was het meer een procedureel iets en zal het niet definitief leiden tot afwijzing.
Het dient overigens te worden gezegd dat de Republikeinen het steeds slechter doen in de peilingen en de race voor de senaat.
Arizona is geflipt naar Democrats als gevolg van de abortus en IVF regeling die Trump heeft weten te regelen. De Republikeinen zijn hier schijnbaar van geschrokken. Tot overmaat van ramp is er vervolgens in Florida (hard Republican territorium) een wet van DeSantos aangenomen niet lang na het Arizona gebeuren. Deze wetgeving forceert abortus in verschillende zuidelijke staten, Erg pijnlijk natuurlijk nu blijkt dat een hoop vrouwelijke stemmers dus Democraten gaan stemmen als gevolg van dat. Dermate erg zelfs dat mogelijk (met veel werk) Florida naar de democraten gaat (alhoewel dit dicht bij pie-in-the-sky is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Auredium schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:49:
[...]

Zoals ik het hoorde was het meer een procedureel iets en zal het niet definitief leiden tot afwijzing.
idd we hoorde hetzelfde.
papieren indienden en goed gekeurd krijgen en alles is prima in orde. (mits natuurlijk de papieren aantonen dat er voldoende middelen zijn, maar daar ga ik wel van uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auredium schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:49:
[...]

Het dient overigens te worden gezegd dat de Republikeinen het steeds slechter doen in de peilingen en de race voor de senaat.
Arizona is geflipt naar Democrats als gevolg van de abortus en IVF regeling die Trump heeft weten te regelen. De Republikeinen zijn hier schijnbaar van geschrokken. Tot overmaat van ramp is er vervolgens in Florida (hard Republican territorium) een wet van DeSantos aangenomen niet lang na het Arizona gebeuren. Deze wetgeving forceert abortus in verschillende zuidelijke staten, Erg pijnlijk natuurlijk nu blijkt dat een hoop vrouwelijke stemmers dus Democraten gaan stemmen als gevolg van dat. Dermate erg zelfs dat mogelijk (met veel werk) Florida naar de democraten gaat (alhoewel dit dicht bij pie-in-the-sky is)
Volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt. Ja, de wet zal in mei veranderen waardoor abortus alleen nog maar mogelijk is tot 6 weken (15 nu). Dit kwam natuurlijk omdat DeSantis Trump wilde overtreffen qua extreemheid, en dat is hem dan ook gelukt. Maar nu mogen de kiezers in Florida tijdens de verkiezingen in november hier weer apart over stemmen of ze dit willen behouden of niet(net als over het recreatief gebruik van wiet).

Dit zal mensen naar de stembus krijgen die er normaal niet naartoe gaan, maar het betekent niet meteen dat ze zullen switchen van republikein naar democraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2024 @ 10:16:
[...]

Volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt. Ja, de wet zal in mei veranderen waardoor abortus alleen nog maar mogelijk is tot 6 weken (15 nu). Dit kwam natuurlijk omdat DeSantis Trump wilde overtreffen qua extreemheid, en dat is hem dan ook gelukt. Maar nu mogen de kiezers in Florida tijdens de verkiezingen in november hier weer apart over stemmen of ze dit willen behouden of niet(net als over het recreatief gebruik van wiet).

Dit zal mensen naar de stembus krijgen die er normaal niet naartoe gaan, maar het betekent niet meteen dat ze zullen switchen van republikein naar democraat.
Ik geloof dat de angst grotendeels bestaat dat met Trump als president de kans nul is dat het nog makkelijk ongedaan valt te maken. Juist omdat Trump ook dit onderdeel steunt.
Dat gezegd hebbende is mijn mening hierin dat het wel de grip van de Republikeinen op Florida verzwakt maar ik denk niet dat het zoveel al verzwakken dat Florida in handen van de Democraten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij schreef ik er laatst al iets over, maar ik was begonnen aan het boek ‘Democratie van het wilde westen’ van Kenneth Manusama. Laatst alleen hoofdstuk 1 gelezen en daarna een ander boek uitgelezen(ook interessant, Het verhaal van de Grondwet van W Voermans). Nu in 2 dagen dit boek uitgelezen.

Aanrader voor de geïnteresseerden, geeft duidelijk weer hoe het er voor staat en dat er de afgelopen tijd, en eigenlijk altijd, een gevaar ligt voor een minderheidsbestuur, aangewakkerd door christelijk conservatieven/nationalisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jack zomer schreef op woensdag 3 april 2024 @ 22:51:

Nou, blijkt dat ‘The King’ niet direct genoeg geld heeft. Op zich geen probleem, maar zijn bedrijf staat niet geregistreerd als financiele dienstverlener inNY, en dus zou het zomaar kunnen dat ze dan eventueel geen beslag erop kunnen leggen.

Weer wat vertraging dus, en misschien reden voor de AG om de bond af te wijzen. Ben benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:13:
Weer wat vertraging dus, en misschien reden voor de AG om de bond af te wijzen. Ben benieuwd.
Zal me niets verbazing als die vertraging het doel was. Vertragen vertragen vertragen tot de verkiezingen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:24:
[...]

Zal me niets verbazing als die vertraging het doel was. Vertragen vertragen vertragen tot de verkiezingen.
Tuurlijk, daar draait die hele Trump op: vertraging. Ben benieuwd met wat voor een excuus hij aan komt zetten als de bond wordt afgewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03

defiant

Moderator General Chat
Trump is een meester in het manipuleren van de rechtsgang in Amerika, ik wijs nog maar eens op m'n post van 1 jaar terug: defiant in "[ZT] Voormalig president Trump"

En dat is nog wel waar waar ik me het meeste over verbaas, Trump komt nu al decennia weg met deze tactieken. Het feit dat dat relevante betrokken personen dit niet zagen aankomen of enigszins voorbereid waren doet me toch ernstig twijfelen aan de geschiedenis kennis en onderzoeksvermogen van deze personen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:13:
[...]

Nou, blijkt dat ‘The King’ niet direct genoeg geld heeft. Op zich geen probleem, maar zijn bedrijf staat niet geregistreerd als financiele dienstverlener inNY,
Het schijnt, en ik lul ook maar na wat ik hoor.
Volgens nyc wetgevingen moet het bedrijf dat de bond versterkt genoeg omzet hebben om dat te doen. De bond mag niet meer dan 10% van de omzet zijn.
Dus voor 137miljoen heb je 1.37 miljard nodig. Dit is er niet.
Zelf de 137miljoen is er niet. Ook is de omzet niet voldoende, 550miljoen.
Daarnaast is het bedrijf niet in nyc en als bond verstrekker bekend.

Ben benieuwd naar de volgende stappen. Ik hoop/verwacht een paar dagen niks en dan beslaglegging op trumptroep

[ Voor 7% gewijzigd door jack zomer op 05-04-2024 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Over twee weken gaan ze maar eens naar die bond kijken. Ik snap niet waarom hier weer zoveel tijd gegeven wordt na al weken uitstel en flinke verlaging van het bedrag.
A New York judge will hold a hearing on April 22 over the $175 million bond Donald Trump posted as he appeals a $454 million fraud judgment against him, the state attorney general's office said on Thursday, after asking for more details about the bond.
Het blijft zonde dat de classified-documents zaak bij Cannon is terecht gekomen. Ze komt nog steeds met de meest partijdige en vertragende uitspraken in Trump's voordeel na al meerdere keren te zijn teruggefloten door hogere rechters. Amerikaanse experts waarschuwen dat ze de hele zaak kan saboteren:
Legal experts say leaving the question of a possible Presidential Records Act defense open until a trial raises the possibility of Trump being acquitted without prosecutors having any opportunity to get a higher court to review the issue. Under the Constitution’s double jeopardy provision, prosecutors cannot pursue an appeal once a defendant is acquitted at trial. But they can seek appellate review of certain pretrial rulings. In limited instances, courts also have entertained such appeals while the trial is underway.
Zij is ook toevallig de enige rechter die niet door Trump wordt bedreigd en geïntimideerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
user109731 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:38:
Het blijft zonde dat de classified-documents zaak bij Cannon is terecht gekomen. Ze komt nog steeds met de meest partijdige en vertragende uitspraken in Trump's voordeel na al meerdere keren te zijn teruggefloten door hogere rechters. Amerikaanse experts waarschuwen dat ze de hele zaak kan saboteren:
Er zijn duidelijke aanwijzingen dat Cannon bevooroordeeld is in die zaak. En, er zijn ook wel aanwijzingen dat Jack Smith dat zat is. Ik denk dat hij gaat proberen om voor het selecteren van de jury de rechter gaat proberen te wreken. Het lijkt mij dat hij nu een dossier aan het samenstellen is, en tot die tijd Cannon de gelegenheid geeft hem nog meer redenen te geven om haar te wippen.

Het spijtige is daarmee alleen dat die zaak daarmee waarschijnlijk over de verkiezingen heen worden getild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://edition.cnn.com/2...acks-explainer/index.html
Former President Donald Trump recently ramped up his attacks against the daughter of the judge presiding over his hush-money criminal trial in New York, and repeatedly cited her Democratic ties in a new attempt this week to remove the judge from the case.
Beetje persoonlijke aanvallen is Trump nooit vies van.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:22
Was er niet net een nieuw, uitgebreider gerechtelijk bevel Trumps kant op gegaan waarin stond dat hij juist dat niet meer mocht doen?

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 23:37
GreatDictator schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:11:
Was er niet net een nieuw, uitgebreider gerechtelijk bevel Trumps kant op gegaan waarin stond dat hij juist dat niet meer mocht doen?
Ja.

En er zijn nu ook berichten dat Trumps advocaten mogelijk gelogen hebben tegen de rechter over de bond.
Kennelijk heeft de CEO van de bonding company een interview gegeven waarin hij gezegd heeft dat hij al in gesprek was met Trump en zijn team voordat het bedrag verlaagd werd. En de advocaten hebben tegen de rechter gezegd dat ze geen bonding company konden vinden.
Oepsie. :X

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Mja, ook gehoord.

Trump-advocaten zijn meestal bereid vrij ver te gaan voor hun cliënt. Het lijstje schrappingen en veroordelingen, en zaken daartoe, is inmiddels vrij lang. ik heb geen idee waarom advocaten bereid zijn om hun hele carrière op het spel te zetten voor hem, maar het schijnt er bij te horen.

Kortom - ik verbaas me nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
GreatDictator schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 17:11:
Serieuze vraag, zijn dat soort gerechtelijke bevelen mbt Trump ooit gehandhaafd? Ik lees namelijk alleen berichten dat ze worden opgelegd, en vervolgens dat Trump er z'n reet mee afveegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Gaius schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:06:
Serieuze vraag, zijn dat soort gerechtelijke bevelen mbt Trump ooit gehandhaafd? Ik lees namelijk alleen berichten dat ze worden opgelegd, en vervolgens dat Trump er z'n reet mee afveegt.
Hij is eens beboet voor ik meen $5000 voor het overtreden van een van de spreekverboden. In het geval van Trump schiet dat natuurlijk niet op.

Het is niet echt zo dat Trump ze per definitie negeert. Hij zoekt de mazen in de orders, of probeert zo dicht mogelijk tegen de grens van het aanvaardbare aan te schuren vaak. Begrijp goed dat het niet zo is dat er geen consequenties zijn. Voor minachting kun je zo een nachtje het cachot in worden geslingerd - iets waar Trump en zijn smetvrees duidelijk ook niet op zitten te wachten. Daarom vecht hij die verboden ook regelmatig aan. Het spreekverbod is hier en daar ook onderdeel van de voorwaarden van de borgtocht. Daar wil je natuurlijk echt niet mee sollen. In Georgia is voor één van de verdachten de borgtocht ook daadwerkelijk ingetrokken voor het beïnvloeden van getuigen op televisie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Gaius schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:06:
[...]

Hij heeft al 60 of 80 miljoen moeten aftikken omdat hij zijn waffel niet kon houden tegen een vrouw die hem beschuldigde van verkrachting.

Het rechtssysteem werkt alleen veel langzamer dan dat Trump de wet overtreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:07

Player1S

Probably out in the dark

HEY_DUDE schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:34:
[...]

Hij heeft al 60 of 80 miljoen moeten aftikken omdat hij zijn waffel niet kon houden tegen een vrouw die hem beschuldigde van verkrachting.

Het rechtssysteem werkt alleen veel langzamer dan dat Trump de wet overtreedt.
En ondanks dat gaat hij gewoon door om diezelfde vrouw zwart te maken.

Ik heb het idee dat geen rechter is die het vooralsnog aan durft om Trump hiervoor aan te pakken. Onlangs zat ie ook de dochter van een rechter of aanklager (is me even ontschoten wat het precies was) zwart te maken online.

Jan Modaal was hiervoor allang opgesloten voor een weekje of langer. Ik vrees toch dat de rechters bang zijn voor de gevolgen. Bestorming van gevangenis door Trump's cult of geweld tegen de rechter, aanklager of familie van....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Player1S schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:32:
Jan Modaal was hiervoor allang opgesloten voor een weekje of langer. Ik vrees toch dat de rechters bang zijn voor de gevolgen. Bestorming van gevangenis door Trump's cult of geweld tegen de rechter, aanklager of familie van....
Weet je, er is gewoon geen protocol of precedent voor het opsluiten van een Amerikaanse voormalige president. Daarin zijn ze trouwens redelijk uniek - vraag maar aan Frankrijk.

Het probleem is vooral dat de geschiedschrijving over de schouder van de rechter meekijkt. Ja, er gaat een rechter de eerste zijn die een ex-president de bajes in slingert. Maar, laat dat dan voor een ontzettend goede reden zijn, want je bent voor eens en altijd een schlemiel als je dat doet om de verkeerde reden, of wanneer een hogere rechter je oordeel vernietigt. En al helemaal in verkiezingstijd.

Het heeft ook te maken met de statuur van de positie. In de VS zijn de centrale elementen van de republiek verheven tot een soort religie, en de president is ongeveer de hoge priester, om niet te zeggen farao. Het Hooggerechtshof heeft in meerdere uitspraken de term daarvoor - civic religion - al gebruikt op een manier die doet geloven dat die in stand dient gehouden te worden. Je ziet het ook terug in de behoefte ex-presidenten nog steeds met de titulatuur van het ambt aan te spreken, hoewel we daar met Trump ook een beetje een breuk in zien.

Er is ook een praktisch probleem. Presidenten genieten bescherming van de geheime dienst voor de rest van hun leven. Hoe doe je dat precies in een overvol gevangenis systeem dat aan de binnenkant alle kenmerken heeft van anarchie? Ik weet niet zeker of de rechters daar bij stilstaan - maar ik vermoed wel dat het een factor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:51
Helixes schreef op maandag 8 april 2024 @ 10:58:
[...]

Weet je, er is gewoon geen protocol of precedent voor het opsluiten van een Amerikaanse voormalige president. Daarin zijn ze trouwens redelijk uniek - vraag maar aan Frankrijk.

Het probleem is vooral dat de geschiedschrijving over de schouder van de rechter meekijkt. Ja, er gaat een rechter de eerste zijn die een ex-president de bajes in slingert. Maar, laat dat dan voor een ontzettend goede reden zijn, want je bent voor eens en altijd een schlemiel als je dat doet om de verkeerde reden, of wanneer een hogere rechter je oordeel vernietigt. En al helemaal in verkiezingstijd.

Het heeft ook te maken met de statuur van de positie. In de VS zijn de centrale elementen van de republiek verheven tot een soort religie, en de president is ongeveer de hoge priester, om niet te zeggen farao. Het Hooggerechtshof heeft in meerdere uitspraken de term daarvoor - civic religion - al gebruikt op een manier die doet geloven dat die in stand dient gehouden te worden. Je ziet het ook terug in de behoefte ex-presidenten nog steeds met de titulatuur van het ambt aan te spreken, hoewel we daar met Trump ook een beetje een breuk in zien.

Er is ook een praktisch probleem. Presidenten genieten bescherming van de geheime dienst voor de rest van hun leven. Hoe doe je dat precies in een overvol gevangenis systeem dat aan de binnenkant alle kenmerken heeft van anarchie? Ik weet niet zeker of de rechters daar bij stilstaan - maar ik vermoed wel dat het een factor is.
Niet alle gevangenissen in de VS zijn het stereotype wat we kennen uit films. Er zijn ook genoeg gevangenissen voor witte boorden criminelen met een minder streng regime en minder chaos. Bovendien bestaat er de mogelijkheid van een soort huisarrest of een militaire gevangenis. Dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Maar inderdaad is het vastzetten van een ex-president niet 'kies' in het Amerikaanse systeem. De potentiele oorlogsmisdaden van de Bush Jr. regering (en andere presidentiele misdaden) zijn daarom bijvoorbeeld ook nooit goed onderzocht of vervolgd.Het zou allemaal een te grote smet zijn op het 'Office of the President'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Ik zat nog eens na te denken over de waarde van de Trump Media aandelen.

In principe zijn het de enige publiekelijk verhandelende Trump-aandelen. Trump is, met dik 56%, de grootste aandeelhouder. En, begrijp me niet verkeerd - de waarde van die aandelen zijn nominaal ongeveer $0. Zeker de zijne.

Wat ik toch meer begin in te zien is dat de waarde van DJT eigenlijk in het geheel niet wordt bepaald door Truth Social. Maar, eerder, door de nominale waarde van het presidentschap van de VS. Zeker in handen van de meest transactionele president in mensenheugenis. Wellicht is het óók speculeren op het inkopen van buitenlandse partijen, die daarmee Trump proberen te vlijen - of zelfs onder druk zetten (doe wat ik zeg, anders verkoop ik de aandelen tegen de slechtste prijs).

Met een 50/50 kans van een nieuw Trump-presidentschap, wordt de waarde van het Witte Huis geschat op $11 mrd. Dat voelt als een redelijk bedrag. Ik vraag me oprecht af of dit de manier is waarop we naar dat aandeel moeten kijken. Dat je dus voor $100 mln aandelen koopt, en daarmee aan één van de touwtjes mag trekken.

Het aandeel moet nog een beetje tot rust komen, maar ik ben heel benieuwd of er een correlatie zichtbaar gaat zijn tussen de peilingen - en de waarde van dit aandeel. Immers, het risico op mislukken zit nog ingebakken in de waarde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Trump doet weer een wanhopige poging om de rechtszaak (die volgende week maandag begint) te vertragen.

Trump to Sue Judge in Last-Ditch Attempt to Avert Manhattan Trial
Two people with knowledge of the matter said that Mr. Trump’s lawyers on Monday planned to file the action calling on an appeals court to delay the trial and to challenge a gag order that Justice Merchan recently imposed on the former president. The order prevents Mr. Trump from attacking witnesses, prosecutors and the judge’s own family.

Mr. Trump’s unorthodox move — essentially an appeal in the form of a lawsuit — is unlikely to succeed, particularly so close to trial.

And the appeals court might act fast to reject it. A single appeals court judge will most likely issue a preliminary ruling on Monday, setting up a full five-judge panel to consider Mr. Trump’s request in the coming days.
De bond in de andere NY zaak ziet er ondertussen steeds vreemder uit:
Trump’s $175 Million Bond Is Even Shadier Than It Looks
Perhaps even more troubling, the legal document from Knight Specialty Insurance Company doesn’t actually promise it will pay the money if the former president loses his $464 million bank fraud case on appeal. Instead, it says Trump will pay, negating the whole point of an insurance company guarantee, according to three legal and bond experts who reviewed the contract for The Daily Beast.

[ Voor 34% gewijzigd door user109731 op 08-04-2024 20:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat is wel lastig voor z'n campagne.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Er zijn verscheidene posters actief op sociale netwerken die snel zijn met updates van verslaggevers die bij de rechtzaak zijn. Op Mastodon bijvoorbeeld Laffy met deze thread.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:02:
[Twitter]
Dat is wel lastig voor z'n campagne.
En er wordt gezegd dat die vandaag al in slaap is gevallen.
Zal een zware tijd voor hem worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 12:56
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:19:
[...]

Da's waarschijnlijk alleen maar gunstig voor hem, dan kan 'ie in ieder geval domme dingen zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
[...]

Zouden zijn advocaten wat slaapmiddel in zijn Big Mac gegooid hebben :+ Dat stil blijven gaat niet lang duren anders. Als de rechter voet bij stuk houdt wordt de kans om Trump in een oranje pakje te zien weer wat groter :).

Edit meanwhile hebben de aandelen Trump alweer 50% van de waarde verloren. En er worden met spoed 15% extra aandelen uitgebracht om de boel drijvend te houden.

https://www.cnn.com/2024/...ock-new-shares/index.html

[ Voor 22% gewijzigd door HEY_DUDE op 15-04-2024 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:07

Player1S

Probably out in the dark

[...]

En wederom bewijst Trump dat elke beschuldiging van hem en zijn cult eigenlijk gewoon een bekentenis is.
Jarenlang Joe Biden "sleepy Joe" noemen maar het is gewoon "Sleepy Don" _O-

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DJT is weer terug op het oude nivo?
Investors in Trump Media & Technology Group’s stock are throwing in the towel.

Shares of TMTG (DJT) tumbled 11% Tuesday after closing 18% lower Monday. Driving the stock lower Tuesday: The company’s premier product, Truth Social, announced a major expansion into streaming, a notoriously cost-intensive business in which media behemoths like Disney have struggled to turn a profit.

TMTG’s stock, majority-owned by former President Donald Trump, is down 70% from the all-time high it set on March 26
https://edition.cnn.com/2...cial-streaming/index.html

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Trump: I was paying a lawyer and marked it down as a legal expense. Some accountant, I didn’t know, marked it down as a legal expense. That’s exactly what it was…

Interview bij zijn proces, quote van Fox News op X geplaatst.

Het is verbazingwekkend hoe die man iedere keer als hij zijn mond opent zichzelf verder weet te beschuldigen. Hier ook weer: feitelijk beweert hij dat hij zijn accountant niet kent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Mja, TMTG heeft maandag aangekondigd dat er een stoot nieuwe aandelen beschikbaar komen - over het algemeen wordt dat gezien als verwatering van de huidige aandelen. Hoewel er zo 15% aandelen bij zouden komen, zakte het aandeel 18%.

Gister kondigde het bedrijf voorbeurs aan dat ze een video streaming platform gaan optuigen, of toevoegen aan Truth Social. Nu is het optuigen van nieuwe en hippe technologie meestal een goede manier om de aandelen nog eens op te stuwen, maar ik denk dat beleggers daar dwars doorheen hebben gekeken - en het aandeel nog maar eens in de verkoop hebben gegooid voor nog eens 14% in het rood.

Dat volgt op vorige week waarin vier van de vijf handelsdagen een min van zo 5% werd genoteerd voor een totaal van -20%.

Nu begrijp ik dat Trump zelf zou profiteren van de aandelencreatie, en er dus sinds begin deze week wellicht netto op vooruit is gegaan. Maar, overall, ziet het er allemaal niet goed uit voor het aandeel.

Intussen begreep ik ook dat er wellicht aandelen DJT zijn gebruikt om via Knight Specialty tot een garantiestelling te komen voor de Carroll-2 zaak. Knight Specialty zou in een avidavit hebben aangegeven dat er een Trust is gecreëerd waarin Trump beloofd cash, of cash equivalent (veelal aandelen of obligaties) ter waarde van $175mln aan te houden. Omdat het volstrekt onlogisch is dit met cash te doen, zullen het wel aandelen zijn. Geen idee wat er gebeurd met die Trust als DJT naar nul gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Laatst online: 18:34
Helixes schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:30:
[...]

Mja, TMTG heeft maandag aangekondigd dat er een stoot nieuwe aandelen beschikbaar komen - over het algemeen wordt dat gezien als verwatering van de huidige aandelen. Hoewel er zo 15% aandelen bij zouden komen, zakte het aandeel 18%.

Gister kondigde het bedrijf voorbeurs aan dat ze een video streaming platform gaan optuigen, of toevoegen aan Truth Social. Nu is het optuigen van nieuwe en hippe technologie meestal een goede manier om de aandelen nog eens op te stuwen, maar ik denk dat beleggers daar dwars doorheen hebben gekeken - en het aandeel nog maar eens in de verkoop hebben gegooid voor nog eens 14% in het rood.

Dat volgt op vorige week waarin vier van de vijf handelsdagen een min van zo 5% werd genoteerd voor een totaal van -20%.

Nu begrijp ik dat Trump zelf zou profiteren van de aandelencreatie, en er dus sinds begin deze week wellicht netto op vooruit is gegaan. Maar, overall, ziet het er allemaal niet goed uit voor het aandeel.

Intussen begreep ik ook dat er wellicht aandelen DJT zijn gebruikt om via Knight Specialty tot een garantiestelling te komen voor de Carroll-2 zaak. Knight Specialty zou in een avidavit hebben aangegeven dat er een Trust is gecreëerd waarin Trump beloofd cash, of cash equivalent (veelal aandelen of obligaties) ter waarde van $175mln aan te houden. Omdat het volstrekt onlogisch is dit met cash te doen, zullen het wel aandelen zijn. Geen idee wat er gebeurd met die Trust als DJT naar nul gaat....
Geen idee hoe betrouwbaar het is, maar ik las ergens op reddit dat er door een aantal handelshuizen een aanzienlijke shortpositie is ingenomen tegen DJT. Dat zal de koers vast ook niet helpen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 07:41:
[...]

En wederom bewijst Trump dat elke beschuldiging van hem en zijn cult eigenlijk gewoon een bekentenis is.
Jarenlang Joe Biden "sleepy Joe" noemen maar het is gewoon "Sleepy Don" _O-
🎥 projecting.

Is trouwens helemaal niets mis met een dutje doen. Is eigenlijk met name een sociaal stigma. Terwijl het in sommige culturen doodnormaal is. Spanje bijvoorbeeld.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 18-09 22:54

Plasma_Wolf

Student

Ook in Spanje doe je geen dutje tijdens een rechtszitting ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Malfunctions schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:01:
[...]

Geen idee hoe betrouwbaar het is, maar ik las ergens op reddit dat er door een aantal handelshuizen een aanzienlijke shortpositie is ingenomen tegen DJT. Dat zal de koers vast ook niet helpen.
Het was bijna onmogelijk/onbetaalbaar om short te gaan, omdat bijna iedereen dit al zag aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Malfunctions schreef op woensdag 17 april 2024 @ 17:01:
[...]

Ik heb geen verstand van investeren maar een aandeel shorten heeft toch geen impact op de koers? Het betekent volgens mij alleen dat je een koersdaling verwacht.
Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste

Let op:
De discussie over Biden en de Amerikaanse politiek mag hier: [ZT] President Biden en de Amerikaanse politiek. Voor de aankomende verkiezingen hebben we [ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid