Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:41
vanaalten schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:23:
Hij zal niet de waarheid vertellen, maar hij zegt wat z’n achterban en potentiële achterban wil horen om daarmee stemmen te winnen.
In dat opzicht denk ik dat het contact met de realiteit bij Trump juist helemaal goed zit.
Misschien heb je gelijk, misschien niet. Wat ik wel bij hem zie is dat zijn inhibities, zijn remmingen, volledig aan de kant zijn geschoven - of verdampt. Dat zie je in zijn fascistische campagenspeaches. Dat zie je in de rechtszaal.

De vraag is ook of hij gelooft wat hij zegt. Als hij het wel gelooft, dan lijdt hij overduidelijk aan hallucinogene illusies. Als hij het niet gelooft, dan is hij de grootste charlatan uit de Amerikaanse politieke geschiedenis (en er waren er een hoop!) - als hij dat niet al was. Beide zijn voor mij trouwens diskwalificaties voor het.ambt dat hij zo ambieert.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:16
De stable genius kan Nancy Pelosi en Nicky Haley niet eens meer uit elkaar houden.
A senior Trump campaign adviser, Chris LaCivita, posted on X Saturday, “Nancy ….Nikki ….its a distinction without a difference.”
https://edition.cnn.com/2...mental-fitness/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
*knip*, laten we niet gaan speculeren over medische diagnoses.

[ Voor 77% gewijzigd door NMH op 21-01-2024 21:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 22:49
Ik kan je verhaal volgen @DevWouter. En ik begrijp dat bij een normaal persoon systeem type 1 en 2 met elkaar in balans zijn. Dat wil echter niet zeggen dat iedereen dan ook redeneert dat leeftijd er niet toe doet. We hebben als samenleving afgesproken dat je na je 66ste moet stoppen met werken. Ook niet voor niets. Natuurlijk kun doorgaan en als je jong van geest bent is dat ook goed mogelijk. Ik vind alleen dat er na je 80ste toch wel een moment is gekomen om er mee te stoppen. Dan ben je gewoon te oud. Laat staan als potus.

Als iemand dat zelf niet inziet is dat voor mij een rode vlag. Een signaal dat iemand zijn eigenbelang voorop stelt, een signaal dat iemand narcistisch is. Trump valt sowieso onder deze noemer. Maar een normaal persoon zou op een gegeven moment tegen zichzelf zeggen; “ik ben nu 80 (of vul een hoge leeftijd in) misschien is het tijd voor een jongere kandidaat.” Of het tenminste bespreekbaar maakt. Dat geldt ook voor Biden, hoe charmant en slim hij ook is mijns inziens.

Kom ik weer terug op mijn eerste opmerking dat ik het opmerkelijk vind dat beide partijen op zulke oude kandidaten uitkomen. Voor mij een signaal dat er in de politiek momenteel veel narcisten rondlopen. Geldt trouwens ook voor de Nederlandse politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kweenie, de Stones zijn ook allemaal 80 en touren gewoon door. Soms heb je mensen die niets anders kunnen en gewoon blijven doen wat ze kunnen doen.
Biden zit al 50 jaar in het vak of zo.
Trump niet, die zit er alleen maar voor zichzelf en volgens mij met tegenzin, de beste man heeft nog niet iets grappigs gedaan of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:18

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Fornoo schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:32:
Dat wil echter niet zeggen dat iedereen dan ook redeneert dat leeftijd er niet toe doet. We hebben als samenleving afgesproken dat je na je 66ste moet stoppen met werken.
Je *mag* stoppen na je 66ste.
Zie opmerking van Helixes in "[ZT] Voormalig president Trump"
Ook niet voor niets. Natuurlijk kun doorgaan en als je jong van geest bent is dat ook goed mogelijk. Ik vind alleen dat er na je 80ste toch wel een moment is gekomen om er mee te stoppen. Dan ben je gewoon te oud. Laat staan als potus.
Oef... Uhm... Laten ik zeggen dat een 80 jarige potus niet ideaal is. Er zijn immers ook voordelen als je jonger bent die een ouder iemand niet hoeft te hebben, maar "experience beats youth any day" :*)
Kom ik weer terug op mijn eerste opmerking dat ik het opmerkelijk vind dat beide partijen op zulke oude kandidaten uitkomen. Voor mij een signaal dat er in de politiek momenteel veel narcisten rondlopen. Geldt trouwens ook voor de Nederlandse politiek.
Macht concentreert zich vaak over tijd. Hoe ouder iemand is hoe meer kansen die persoon heeft om macht te laten concentreren. Zolang mensen politiek ziet als een wedstrijd met winnaars en verliezers gaat de macht van de verliezer vaak naar de winnaar.
Case and point: NOS: DeSantis geen presidentskandidaat meer, steunt Trump

[ Voor 3% gewijzigd door DevWouter op 21-01-2024 22:25 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat was DeSantis dan, Trump blijft eenzaam aan de top.
Republikein Ron DeSantis schort zijn kandidatuur voor het presidentschap van de Verenigde Staten op. De gouverneur van Florida steunt vanaf nu Donald Trump.

De 45-jarige DeSantis kon lang op veel belangstelling rekenen van de Republikeinse kiezers. Begin vorig jaar had hij in verschillende peilingen zelfs een kleine voorsprong op Trump. Toch duurde het nog tot mei voordat DeSantis daadwerkelijk zijn kandidatuur voor het presidentschap bekendmaakte.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
In eigenlijk alle arbeidscontracten in Nederland is opgenomen dat het contract komt te vervallen met het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd. Steeds meer werkgevers staan toe na die leeftijd door te werken, maar ze zijn daartoe niet verplicht.

Nu ja. Terug naar Trump.
Dus DeSantis haakt af, en is.de eerste afhaker die Trump steun, endorset.

Nu begreep ik dat het geld op is, dus ach. Maar volgens mij vist hij nu een beetje naar de tweede open plek op het ticket. We gaan het zien. Trump en DeSantis op één ticket lijkt me recept voor gezeik.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:04
Het wordt een interessant schaakspel komende tijd in de GOP wetende dat de invloedrijke Koch broers Haley steunen. Trump is nog geen presidentskandidaat, dat is iets wat voor mij vast staat.

[ Voor 31% gewijzigd door Miki op 21-01-2024 22:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Terechte opmerking op Twitter: waarom mag DeSantis zijn campagne wel aborteren?
Ron DeSantis should be forced to carry his presidential campaign to term
https://x.com/santiagomayer_/status/1749161142700646618?s=20

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:53
gambieter schreef op maandag 22 januari 2024 @ 00:26:
[...]

Terechte opmerking op Twitter: waarom mag DeSantis zijn campagne wel aborteren?

[...]

https://x.com/santiagomayer_/status/1749161142700646618?s=20
Ik mis de achtergrond hier een beetje, wat maakt de opmerking 'terecht'? Waarom zou je niet mogen opgeven als het kansloos is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
vanaalten schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:13:
[...]

Ik mis de achtergrond hier een beetje, wat maakt de opmerking 'terecht'? Waarom zou je niet mogen opgeven als het kansloos is?
Gaat hier om het woord aborteren, en dat een man dat wel gewoon mag doen en de GOP het vrouwen zo moeilijk mogelijk wil maken. Beetje ver gezocht wellicht.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 22:49
Delerium schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:58:
Kweenie, de Stones zijn ook allemaal 80 en touren gewoon door. Soms heb je mensen die niets anders kunnen en gewoon blijven doen wat ze kunnen doen.
Biden zit al 50 jaar in het vak of zo.
Trump niet, die zit er alleen maar voor zichzelf en volgens mij met tegenzin, de beste man heeft nog niet iets grappigs gedaan of zoiets.
De stones zijn vooral een tributeband voor zichzelf. ;) Die maken nog wel nieuw materiaal, maar niemand komt daarvoor naar hun optreden. Het lot van muzikanten die niet voortijdig door drank en drugs overlijden. Wat voor de stones opmerkelijk is, dat wel.

Niemand stemt op Biden om zijn visie of charme. Wellicht dat zijn leeftijd hem hier zelfs heeft geholpen. Te traag om te reageren op de sneren van Trump. Waar andere tegenstanders zichtbaar geagiteerd zouden reageren, verbaal of non-verbaal. Hij laat het niet over zich heenkomen, hij is simpelweg te traag om de sneren te herkennen en er uberhaupt op te reageren. Iets wat Trump dan weer irriteert. Allemaal vrij armoedig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Himalaya schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:32:
[...]

Gaat hier om het woord aborteren, en dat een man dat wel gewoon mag doen en de GOP het vrouwen zo moeilijk mogelijk wil maken. Beetje ver gezocht wellicht.
Te ver gezocht IMHO. Abort is gewoon een normaal woord voor afbreken of stopzetten. Een campagne kun je afbreken, een zwangerschap kun je afbreken.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Fornoo schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:48:
[...]

De stones zijn vooral een tributeband voor zichzelf. ;) Die maken nog wel nieuw materiaal, maar niemand komt daarvoor naar hun optreden. Het lot van muziekanten die niet voortijdig door drank en drugs overlijden. Wat voor de stones opmerkelijk is, dat wel.

Niemand stemt op Biden om zijn visie of charme. Wellicht dat zijn leeftijd hem hier zelfs heeft geholpen. Te traag om te reageren op de sneren van Trump. Waar andere tegenstanders zichtbaar geagiteerd zouden reageren, verbaal of non-verbaal. Hij laat het niet over zich heenkomen, hij is simpelweg te traag om de sneren te herkennen en er uberhaupt op te reageren. Iets wat Trump dan weer irriteert. Allemaal vrij armoedig.
Of juist een olifantenhuid ontwikkeld. Types als Trump parasiteren op reactie. Hij heeft een tegenreactie nodig.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:51
Joris748 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 08:56:
[...]
een zwangerschap kun je afbreken.
Dat mag dus niet in de staat Florida waar DeSantis zelf de anti-abortiewet heeft ondertekent: https://edition.cnn.com/2...a-abortion-ban/index.html

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Trump kan Republikeinen kleineren, beschuldigen van van alles en nog wat, en ze blijven achter hem aan rennen. Ted Cruz, Lindsey Graham, nu dus ook DeSantis. 99% van de Republikeinse partij vandaag heeft geen enkele ruggengraat. Het is echt triest om te zien.
There's no line. Trump can do whatever he wants and they will all ultimately bow down to dear leader.

Nobody in the GOP has any semblance of a spine anymore.

[ Voor 20% gewijzigd door user109731 op 22-01-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
edie schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:31:
[...]

Dat mag dus niet in de staat Florida waar DeSantis zelf de anti-abortiewet heeft ondertekent: https://edition.cnn.com/2...a-abortion-ban/index.html
No shit, Sherlock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
user109731 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:02:
Trump kan Republikeinen kleineren, beschuldigen van van alles en nog wat, en ze blijven achter hem aan rennen. Ted Cruz, Lindsey Graham, nu dus ook DeSantis. 99% van de Republikeinse partij vandaag heeft geen enkele ruggengraat. Het is echt triest om te zien.
[Twitter]

[...]
Het is inderdaad niets nieuws, alsof er op de achtergrond iets heel sinisters plaatsvindt. De vrouw en vader van Ted Cruz werden volledig door het slijk gehaald en wie is nadien één van zijn grootste supporters Ted Cruz.

Het is gewoon bizar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Miki schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:42:
[...]

Het is inderdaad niets nieuws, alsof er op de achtergrond iets heel sinisters plaatsvindt.
Tja, er wordt gezegd dat de Russen destijds zowel servers van de DNC als de GOP heeft gehacked. En enkel info over de DNC is destijds gelekt.
Benieuwd wie de GOP info heeft gekregen en hoe gevoelig dat is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 22:54
Het ziet er steeds meer naar uit dat het een herhaling van 2020 wordt.

Trump verslaat Haley in 'eigen huis' New Hampshire. Dat Amerikaanse kiezers moedwillig een 2e keer in de MAGA-leugens van Trump trappen is verbazingwekkend. Amerikanen blijken dommer dan gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:14
P-Rock schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:16:

Trump verslaat Haley in 'eigen huis' New Hampshire. Dat Amerikaanse kiezers moedwillig een 2e keer in de MAGA-leugens van Trump trappen is verbazingwekkend. Amerikanen blijken dommer dan gedacht...
Ho, ho. Dit zijn alleen nog de Republikeinse voorverkiezingen, daarin stemmen alleen Republikeinen... Daarmee kan je niks zeggen over de hele Amerikaanse bevolking.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Amerikanen blijken dommer dan gedacht...
Republikeinen, al heb ik weinig fiducie dat de Democratische stemmers veel beter zijn.

Maar laten we eerlijk wezen, de kiezers in Nederland hebben zich ook al langer niet van hun beste kant laten zien, met de laatste verkiezingen een teken dat de kiezers niets leren van het verleden noch nadenken over de toekomst. En met de AfD in Duitsland zie je hetzelfde.

Er wordt wel gezegd dat het beste argument tegen democratie een vijf minuten praatje is met de gemiddelde kiezer (politicus).

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 24-01-2024 12:41 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Wild Chocolate schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:24:
[...]

Ho, ho. Dit zijn alleen nog de Republikeinse voorverkiezingen, daarin stemmen alleen Republikeinen... Daarmee kan je niks zeggen over de hele Amerikaanse bevolking.
Uit een polling van MSNBC van mensen die hebben gestemd blijkt dat 47% Republikein is, 45% Independent en 8% Democraat. Als zelfs Democraten in New Hampshire op Trump ipv Haley stemmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
P-Rock schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:09:
[...]

Uit een polling van MSNBC van mensen die hebben gestemd blijkt dat 47% Republikein is, 45% Independent en 8% Democraat. Als zelfs Democraten in New Hampshire op Trump ipv Haley stemmen...
Maar dat zal je nooit weten. Best kans dat al die democratische kiezers op de meest kansloze kandidaat stemmen (pun intended).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Wild Chocolate schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:11:
[...]

Maar dat zal je nooit weten. Best kans dat al die democratische kiezers op de meest kansloze kandidaat stemmen (pun intended).
Dat Democraten op een Republikein stemmen is al vreemd genoeg, laat staan op wie van de twee ze dan hebben gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
P-Rock schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:15:
[...]

Dat Democraten op een Republikein stemmen is al vreemd genoeg, laat staan op wie van de twee ze dan hebben gestemd.
Zeker, maar het kan dus ook tactisch zijn, stemmen op de kandidaat die de minste kans maakt om het van een democraat te winnen. (In het midden latend wie dat dan zou zijn...)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
P-Rock schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:09:
[...]

Geen idee wat we van de 8% democraten moeten maken. CNN heeft wel een interessante analyse van deze getallen.

https://edition.cnn.com/2...re-trump-haley/index.html
Trump lost a stunning two-thirds of New Hampshire voters who are not in either political party, according to initial results from a CNN exit poll. In Iowa, 43% of former South Carolina Gov. Nikki Haley’s supporters said they would vote for President Joe Biden against Trump.

That the Republican Party is now one more Trump property is news from nowhere. In the eight years since he slithered down that escalator in Manhattan’s Trump Tower, he has remade the party. Where Reagan-Bush Republicans stood for limited government, strong national defense, and traditional family values, Trump added about $8 trillion to the national debt, disdains NATO, and has been found by a jury of his peers to be civilly liable for sexual abuse (which he has denied).

Trump’s challenge, now that the nomination fight is effectively over, will be to appeal to voters who are turned off by his cult of personality. His angry, bitter speech Tuesday night was a terrible beginning for the general election. Did the grievance-filled rant against Haley sound like a winner to you? No, it sounded like a guy who is in deep doo-doo with independents.

This is a potential disaster for Trump. To attend this year’s Iowa GOP caucuses in the freezing cold, you had to be a very committed Republican. (Unlike New Hampshire, Iowa does not allow independents to vote in the GOP caucus.) And yet nearly half of the loyal Republicans who supported Haley in Iowa say they cannot support Trump in November; Biden wins them by a margin of 20 points.

Trump’s team should have a well-deserved drink. But the hangover is going to be brutal.
Er is een grote groep die op Haley heeft gestemd maar niet op Trump gaat stemmen. Dat is ook de reden dat Biden gewoon kan winnen. Tegen Haley maakt hij geen schijn van kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
Is ook mogelijk dat die mensen simpelweg hun party affiliation niet aangepast hebben en ze dus nu eigenlijk Republican zijn, waar ze voorheen Democrat waren.

[ Voor 43% gewijzigd door The Realone op 24-01-2024 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:00
P-Rock schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:15:
[...]

In New Hampshire en sommige andere staten kan in principe gewoon iedereen meestemmen in de primaries. Dus die 8% Democraten kunnen voor een groot deel Democraten zijn die uit strategische overwegingen invloed willen uitoefenen op wie de Republikeinse kandidaat is. Om zo de kansen van de Democratische kandidaat te vergroten OF om bij een Republikeinse overwinning de minst slechte president te krijgen. Of ze dan op Trump of Haley gestemd hebben is niet te achterhalen (behalve via onbetrouwbare polls), voor beide zijn strategische argumenten te maken.

Op zich natuurlijk een beetje raar principe, dat iedereen kan meestemmen in de primary van een partij. Alsof in Nederland iedereen kan meestemmen wie de lijsttrekker van GroenLinks wordt. Doordat de VS een tweepartijenstelsel heeft leidt het niet snel tot al te gekke dingen, maar toch apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Lapa schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:07:
[...]

In New Hampshire en sommige andere staten kan in principe gewoon iedereen meestemmen in de primaries. Dus die 8% Democraten kunnen dus voor een groot deel Democraten zijn die uit strategische overwegingen invloed willen uitoefenen op wie de Republikeinse kandidaat is. Om zo de kansen van de Democratische kandidaat te vergroten OF om bij een Republikeinse overwinning de minst slechte president te krijgen. Of ze dan op Trump of Haley gestemd hebben is niet te achterhalen (behalve via onbetrouwbare polls), voor beide zijn strategische argumenten te maken.

Op zich natuurlijk een beetje raar principe, dat iedereen kan meestemmen in de primary van een partij. Alsof in Nederland iedereen kan meestemmen wie de lijsttrekker van GroenLinks wordt. Doordat de VS een tweepartijenstelsel heeft leidt het niet snel tot al te gekke dingen, maar toch apart.
Wat ik tegenkwam is dat je maar bij 1 van beide mee mag doen. Dus de 8% mag niet meer voor Biden stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:00
HEY_DUDE schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:19:
[...]

Wat ik tegenkwam is dat je maar bij 1 van beide mee mag doen. Dus de 8% mag niet meer voor Biden stemmen.
Dat wist ik eerlijk gezegd niet, maar heb het opgezocht en je hebt gelijk. Maar dat geldt alleen in de primaries. Ze kunnen straks bij de daadwerkelijke verkiezingen in november natuurlijk wel gewoon voor Biden kiezen. En de primaries bij de Democrats zijn dit keer totaal niet relevant dus het kan geen kwaad om bij de Republicans mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:26
Lapa schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:07:
[...]

In New Hampshire en sommige andere staten kan in principe gewoon iedereen meestemmen in de primaries. Dus die 8% Democraten kunnen dus voor een groot deel Democraten zijn die uit strategische overwegingen invloed willen uitoefenen op wie de Republikeinse kandidaat is. Om zo de kansen van de Democratische kandidaat te vergroten OF om bij een Republikeinse overwinning de minst slechte president te krijgen. Of ze dan op Trump of Haley gestemd hebben is niet te achterhalen (behalve via onbetrouwbare polls), voor beide zijn strategische argumenten te maken.

Hoeveel procent van de republikeinen stemmen eigenlijk mee in de voorverkiezingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:42
korenpc schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 23:59:
[...]

Hoeveel procent van de republikeinen stemmen eigenlijk mee in de voorverkiezingen?
Tussen 20 en 30% geloof ik, gemiddeld genomen. Hangt natuurlijk ook van aardig wat factoren af zoals hoe de primaries in andere staten gingen en wie de kandidaten zijn. In NC is bijvoorbeeld dit jaar Biden de enige naam op de stemlijst bij de DNC primary dus dan zullen er niet veel op komen dagen.

In New Hampshire was de opkomst dit jaar relatief groot, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je Republicans telt. Veel mensen registeren zich als Independent, ruim 28%. Ik heb dat ook gedaan, ondanks dat ik waarschijnlijk nooit op de GOP zou stemmen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Trump zet de senaat onder druk om vooral niets te doen aan de situatie bij de grens, want dat is een win voor Biden:
Donald Trump on Wednesday privately pressured Senate Republicans to “kill” a bipartisan deal to secure the U.S. border because he doesn’t want President Joe Biden to chalk up a win ahead of the 2024 presidential election, according to a source familiar with the tenuous negotiations on the package.

Trump directly reached out to several GOP senators on Wednesday to tell them to reject any deal, said this source, who requested anonymity to speak freely. The GOP presidential frontrunner also personally reached out to some Senate Republicans over the weekend, the source told HuffPost.
“The rational Republicans want the deal because they want Ukraine and Israel and an actual border solution,” said the source. “But the others are afraid of Trump, or they’re the chaos caucus who never wants to pass anything.”
Elk voorstel dwarsbomen dus, maakt niet uit wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
The Realone schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 01:22:
[...]

Tussen 20 en 30% geloof ik, gemiddeld genomen. Hangt natuurlijk ook van aardig wat factoren af zoals hoe de primaries in andere staten gingen en wie de kandidaten zijn. In NC is bijvoorbeeld dit jaar Biden de enige naam op de stemlijst bij de DNC primary dus dan zullen er niet veel op komen dagen.

In New Hampshire was de opkomst dit jaar relatief groot, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je Republicans telt. Veel mensen registeren zich als Independent, ruim 28%. Ik heb dat ook gedaan, ondanks dat ik waarschijnlijk nooit op de GOP zou stemmen.
Deze cijferrs komen wel overeen met wat ik een beetje verwachte. Dus maximaal 15% van de republikeinse stemmers stemt nu voor Trump en grotendeels van de republikeinse geregisteerde stemmers, stemt waarschijnlijk gewoon op de voorgedragen kandidaat en maakt het dus weinig uit wie er zit.

De groep Maga komt dus waarschijnlijk overeen met in alle westerse landen 15-20% van het totale electoraat (wat echt inhoudelijk achter de plannen staat van maga cult, net als in nederland met PVV/FVD, front national, AfD etc).
Dus trump zal net als die andere partijen in de battle voor de grootste op rechts, de meest rechtse kandidaat te zijn. Maar voor de strijd om het land extreem moeten matigen (wat PVV dus deed bij onze verkiezingen, maa rook Le Penn, meloni etc) om een de midden rechtse stemmer te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenpc
user109731 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 03:33:
Trump zet de senaat onder druk om vooral niets te doen aan de situatie bij de grens, want dat is een win voor Biden:

[...]

[...]

Elk voorstel dwarsbomen dus, maakt niet uit wat het is.
Ik zie dit vooral bij GOP rond dit soort onderwerpen. Ik heb dems (op federaal niveau) nog nooit horen oproepen, hey we zijn het eens met het plan; trump wil meer geld uit geven aan de armen, dus laten we dit dwarsbomen, want anders hebben zij een win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

korenpc schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:28:
[...]
Ik zie dit vooral bij GOP rond dit soort onderwerpen. Ik heb dems (op federaal niveau) nog nooit horen oproepen, hey we zijn het eens met het plan; trump wil meer geld uit geven aan de armen, dus laten we dit dwarsbomen, want anders hebben zij een win.
Dit soort stellingen wordt vanuit de GOP natuurlijk extra gevoed met Trump zijn zero-Sum gedachtes.
Als iets goed is voor de Dems is het voor hem altijd slecht voor de Reps.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enai
  • Laatst online: 03-02 18:25
*2016

De Rs hebben de kiezer succesvol overtuigd dat Biden de grens openlaat (ook al weigeren ze doelbewust enige onderhandelingen over de grens om Biden incapabel te doen lijken) en de media vinden het allemaal prima want meer clicks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Enai schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:06:
[...]

*2016

De Rs hebben de kiezer succesvol overtuigd dat Biden de grens openlaat (ook al weigeren ze doelbewust enige onderhandelingen over de grens om Biden incapabel te doen lijken) en de media vinden het allemaal prima want meer clicks..
2020. Trump vs Biden.

2016 was Trump vs Hillary 'But her emails!' Clinton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-08 23:35
P-Rock schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:16:
[...]

2020. Trump vs Biden.

2016 was Trump vs Hillary 'But her emails!' Clinton.
Maar in 2020 verloor Trump, dus dan is de Amerikaanse kiezer toch niet in de MAGA-leugens getrapt?

Dat de Republikeinse kiezer in die leugens trapt, zou niemand meer mogen verbazen.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ridicuul schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:52:
[...]

Maar in 2020 verloor Trump, dus dan is de Amerikaanse kiezer toch niet in de MAGA-leugens getrapt?

Dat de Republikeinse kiezer in die leugens trapt, zou niemand meer mogen verbazen.
Een herhaling van Trump vs Biden zoals in 2020.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Donald Trump is vrijdag tijdens het slotpleidooi van de advocaat van E. Jean Carroll ‘de rechtszaal uitgestormd’, zegt Sky News. Een jury achtte Trump vorig jaar al aansprakelijk voor het seksueel misbruiken van Carroll in een warenhuis in New York in de jaren negentig. In de zaak van vrijdag ging het om de (hoogte van de) schadevergoeding.

Carroll eist minstens tien miljoen dollar aan compenserende schadevergoeding. Toen haar advocaat aan het slotpleidooi begon, stond Trump op en verliet de rechtszaal. Op dat moment zei Roberta Kaplan, de advocaat van Carroll, tegen de juryleden dat ‘ze de voormalige Amerikaanse president moeten straffen voor aanhoudend liegen over haar cliënt en het verwoesten van haar reputatie als verantwoordelijk journalist'.

Volgens Kaplan is ‘Trump een leugenaar die denkt dat de regels niet op hem van toepassing zijn’. De rechter zei dat in het verslag zal komen te staan ‘dat Trump zojuist is opgestaan en de rechtszaal heeft verlaten’. De jury komt eventueel vandaag nog tot een oordeel. Trumps advocaat zal later met een verklaring komen.

Carroll vertelde vorig jaar dat Trump haar in 1996 in een pashokje van het warenhuis Bergdorf Goodman in Manhattan heeft verkracht. Vervolgens zou hij haar reputatie nog geschaad hebben door te beweren dat zij de aanval verzonnen heeft. Een rechtbank in New York veroordeelde Trump, die alles ontkent en tijdens het proces zei dat hij Carroll niet kent, op 9 mei 2023 voor seksueel misbruik en voor smaad. Hij moet een schadevergoeding van 5 miljoen dollar (4,6 miljoen euro) betalen aan Carroll. De advocaat van Trump heeft hoger beroep aangetekend tegen de uitspraak. Eén dag na die veroordeling verklaarde Trump in een interview met de nieuwszender CNN opnieuw dat Carroll het hele verhaal heeft verzonnen. Hij beweerde dat hij de schrijfster nooit had ontmoet en noemde haar ook ‘gestoord’. Daarop spande de journalist opnieuw een zaak tegen de oud-president aan.
Bron: Trump stormt rechtszaal uit tijdens slotpleidooi misbruikzaak

Lekker volwassen ook weer. Het is net een kind dat zijn zinnetje niet doorgedramd krijgt en dan maar gaat stampvoeten...

Hij heeft haar (mogelijk) verkracht, dan moet je ook mans genoeg zijn om de consequenties daarvan te ondergaan. Toen de man, nu de man. Maar bij Trump is het meer 'toen de bink, nu het kind'.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 17:17:
[...]

Bron: Trump stormt rechtszaal uit tijdens slotpleidooi misbruikzaak

Lekker volwassen ook weer. Het is net een kind dat zijn zinnetje niet doorgedramd krijgt en dan maar gaat stampvoeten...

Hij heeft haar (mogelijk) verkracht, dan moet je ook mans genoeg zijn om de consequenties daarvan te ondergaan. Toen de man, nu de man. Maar bij Trump is het meer 'toen de bink, nu het kind'.
Volgens mij is de verkrachting al bewezen. Deze zaak is dat Trump blijft liegen dat ze te lelijk is om te verkrachten en dat soort smaad is waarom Trump hier terecht staat.

Dit is eigenlijk het enige proces dat loopt omdat Trump een te grote mond heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Lees nu toch wel veel berichten mbt de situatie in Texas? Is daar al een apart topic voor of mag dat hier aangevuld worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Uitspraak in de defamation zaak:

Trump ordered to pay $83.3M for defaming E. Jean Carroll

[ Voor 45% gewijzigd door user109731 op 26-01-2024 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 12:09
Hoe zou Trump er tegenwoordig financieel voor staan? Is dit nog steeds wisselgeld voor 'm, zoals 'ie de wereld graag doet geloven, of gaat 'm dit toch wel pijn doen nu z'n bedrijven in een van de vele andere rechtzaken behoorlijk onder vuur liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:01

defiant

Moderator General Chat
Alpina schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 20:54:
Lees nu toch wel veel berichten mbt de situatie in Texas? Is daar al een apart topic voor of mag dat hier aangevuld worden?
Dat mag hier: [ZT] President Biden en de Amerikaanse politiek, dit topic gaat alleen over Trump :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
anboni schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 23:21:
[...]

Hoe zou Trump er tegenwoordig financieel voor staan? Is dit nog steeds wisselgeld voor 'm, zoals 'ie de wereld graag doet geloven, of gaat 'm dit toch wel pijn doen nu z'n bedrijven in een van de vele andere rechtzaken behoorlijk onder vuur liggen?
Various news organizations have attempted to estimate his wealth. Forbes estimates it at $2.6 billion as of 2023, with Trump making much higher claims. Trump received gifts, loans, and inheritance from his father. His primary business has been real estate ventures, including hotels, casinos, and golf courses. He also made money from Trump-branded products including neckties and steaks. Money received through political fundraisers is used to pay for guest stays at properties owned by the Trump Organization and to pay his and his allies' lawyers
zie Wikipedia: Wealth of Donald Trump

Die 83 miljoen is dus een fooitje voor hem.

En anders zie ik hem er nog wel voor aan dat hij, mocht hij onverhoopt toch weer president worden, dat hij een of ander overheidspotje met geld hiervoor gaat gebruiken, onder het mom van 'onkosten' oid.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dat niet alleen in vervolgtrajecten worden die hoge toekenningen meestal wel gematigd.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
wildhagen schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 06:11:
[...]

[...]

zie Wikipedia: Wealth of Donald Trump

Die 83 miljoen is dus een fooitje voor hem.

En anders zie ik hem er nog wel voor aan dat hij, mocht hij onverhoopt toch weer president worden, dat hij een of ander overheidspotje met geld hiervoor gaat gebruiken, onder het mom van 'onkosten' oid.
Denk dat hij niet zomaar 85 miljoen cash heeft. Hij zal toch wat bezittingen / onroerendgoed moeten verkopen. (Kan hij gelijk nagaan of het voor een reeel bedrag in de boeken heeft staan). Bovendien houdt het niet op. Als hij zijn waffel nog steeds niet kan houden kan ze gewoon weer een rechtszaak aanspannen, De 85 miljoen is geen aflaat. Dat was de 5 miljoen ook niet.

Opvallender is dat hij jury’s blijft treffen die geen probleem hebben hem hard aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Cyberpope schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 07:11:
Dat niet alleen in vervolgtrajecten worden die hoge toekenningen meestal wel gematigd.
Rudi Giuliani is inmiddels faiilet. Zou daar niet zo zeker van zijn als ik Trump was. En hij moet nog steeds zijn waffel houden anders kan er gewoon weer meer geld geeeist worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

HEY_DUDE schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:34:
[...]

Denk dat hij niet zomaar 85 miljoen cash heeft. Hij zal toch wat bezittingen / onroerendgoed moeten verkopen. (Kan hij gelijk nagaan of het voor een reeel bedrag in de boeken heeft staan). Bovendien houdt het niet op. Als hij zijn waffel nog steeds niet kan houden kan ze gewoon weer een rechtszaak aanspannen, De 85 miljoen is geen aflaat. Dat was de 5 miljoen ook niet.

Opvallender is dat hij jury’s blijft treffen die geen probleem hebben hem hard aan te pakken.
Genoeg gekken die het voor hem betalen via crowdfunding.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Cyberpope schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:38:
[...]

Genoeg gekken die het voor hem betalen via crowdfunding.
Dat is dan 85 miljoen die je niet in de campagne kan steken. Nogmaals als hij zijn waffel niet houd, daar draaide deze zaak om, kan hij zomaar een rechtszaak krijgen voor een nog hoger bedrag.

Edit: De 5.5 miljoen, waar ook nog een hoger beroep loopt heeft hij direct moeten overmaken naar een tussenrekening van de rechtbank. Mogelijk moet hij de 83 miljoen ook vrij snel af tikken. Ruim voor het hoger beroep,

[ Voor 22% gewijzigd door HEY_DUDE op 27-01-2024 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Cyberpope schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 07:11:
Als hij in beroep wil gaan moet hij het volledige bedrag overmaken en houd de rechtbank dat geld vast tot na dat beroep.

Hij zal hoe dan ook het geld moeten hebben als hij wat wil.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
[...]

De zoete ironie wil dat Trump in een andere zaak zo zat op te scheppen over zijn vermogen tijdens een verhoor dat dat gebruikt is door de advocaat van Caroll tijdens het slotpleidooi om aan te geven dat Trump daardoor extra hard gestraft moest worden om impact te maken.

Bron: https://www.thedailybeast...to-bite-him-at-rape-trial

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 27-01-2024 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Geen idee of dit sarcasme is. Wanneer de zaak ontdaan wordt van de leugens en het bedrog waar Trump zich zó graag in hult, dan is de realiteit dat er weinig over blijft. Die kans krijg je natuurlijk wel in een rechtszaal, met slimme advocaten die de leugens en bedrog kunnen doorprikken met feiten en cijfers.

Dat lukt je niet met de doomscrollende Facebookgebruikers zonder afgewogeinformatiedieet waaruit het MAGA-leger bestaat.

En Donald Trump maar fulmineren. Joe Biden zou ook weer achter deze veroordeling zitten. Hoe dan, precies, doet er niet toe voor de toehoorders. Voor hen is het slechts een bevestiging van wat ze al wisten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Helixes schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:40:
Die kans krijg je natuurlijk wel in een rechtszaal, met slimme advocaten die de leugens en bedrog kunnen doorprikken met feiten en cijfers.
Vergeet ook niet dat Trump spectaculair slecht is in het kiezen van zijn advocaten. Die Habba was een ramp, net als Guliani etc eerder.

Maar ja, goede advocaten bedenken zich wel drie keer voor ze met Trump in zee gaan. Hij heeft een historie van wanbetaling, plus de reputatie van die advocaten gaat snel onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
@gambieter precies dat. Trump heeft zeker 60 jaar de tijd gehad om zich door alle advocaten van naam en faam heen te werken. En een paar van minder naam en slechte faam. Allen heeft hij bedonderd, niet betaald, overboord geslingerd, of voor de bus gegooid. Bovendien is de beste man van God los, en laat zich door niemand meer bijsturen of afremmen - het ergste type cliënt.

Dit zijn de advocaten waar je daar dan mee blijft zitten. Het zijn zelf vaker dan niet extremisten die geloven in de MAGA-leugens. De manier waarop Habba zich bij Trump naar binnen heeft gewerkt is bijvoorbeeld nogal saillant. Voor de mensen die dat willen Googlen: NSFW.

En nog steeds geldt dat MAGA voor make attorneys get attourneys staat. Want voor je het weet was een standpunt advice of council, en wordt je zelf vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als advocaat spreek je toch een retainer af? Ga er vanuit dat ze wel zo slim zijn zeker Trump.
Kan natuurlijk zijn dat het bij die retainer bleef.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gunner schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:17:
Als advocaat spreek je toch een retainer af? Ga er vanuit dat ze wel zo slim zijn zeker Trump.
Kan natuurlijk zijn dat het bij die retainer bleef.
En gratis "reputational damage" , en de kans dat Trump je aanklaagt wegens wanprestatie omdat je niet meeging met zijn streken.

Goede advocaten weten wel beter.
Helixes schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:10:
Dit zijn de advocaten waar je daar dan mee blijft zitten. Het zijn zelf vaker dan niet extremisten die geloven in de MAGA-leugens. De manier waarop Habba zich bij Trump naar binnen heeft gewerkt is bijvoorbeeld nogal saillant. Voor de mensen die dat willen Googlen: NSFW.
Je krijgt vooral de opportunisten, die denken dat ze hier hun reputatie kunnen maken. En de Habba's.

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 27-01-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

gambieter schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:21:
[...]

En gratis "reputational damage" , en de kans dat Trump je aanklaagt wegens wanprestatie omdat je niet meeging met zijn streken.

Goede advocaten weten wel beter.

[...]

Je krijgt vooral de opportunisten, die denken dat ze hier hun reputatie kunnen maken. En de Habba's.
Maar indien Trump dus gekozen wordt, praat je hier over de volgende minister van justitie.

Treurig land trouwens, president verkrachter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Delerium schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:41:
[...]

Maar indien Trump dus gekozen wordt, praat je hier over de volgende minister van justitie.

Treurig land trouwens, president verkrachter.
Je bedoelt president in de staatsgevangenis van Georgia? O-) :')

Maar ik probeer me er niet al te veel zorgen om te maken. Het pad naar de magische 270 is voor de Democraten denk ik nog steeds makkelijker dan de Republikeinen. Verder bleef die red wave ook uit en radicaliseert Trump alleen maar. Of dat nu werkt in swing states.

[ Voor 29% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-01-2024 13:51 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

HEY_DUDE schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:40:
[...]

Dat is dan 85 miljoen die je niet in de campagne kan steken. Nogmaals als hij zijn waffel niet houd, daar draaide deze zaak om, kan hij zomaar een rechtszaak krijgen voor een nog hoger bedrag.

Edit: De 5.5 miljoen, waar ook nog een hoger beroep loopt heeft hij direct moeten overmaken naar een tussenrekening van de rechtbank. Mogelijk moet hij de 83 miljoen ook vrij snel af tikken. Ruim voor het hoger beroep,
Ik betwijfel ten zeerste of hij zelf 1 dubbeltje bijdraagt aan de campagne financiering. Bij alles wat hij doet gaan er mailingen uit naar de aanhang om toch vooral te doneren “want anders…”

Ondertussen is Trump toegestaan op de stembiljetten van Alaska.
Ben benieuwd of daar hoger beroep aangetekend gaat worden.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Trump heeft een een nieuw economisch paradepaardje voor als hij gekozen wordt:
Markets need to begin thinking about the structural impact of Donald Trump’s proposed 10% tariff increase, which “shakes up every asset class,” according to Michael Every, global strategist at Rabobank.

The former president, and overwhelming favorite to secure the Republican nomination for the 2024 race, plans to impose a 10% tariff on all imported goods, trebling the government’s intake and aiming to incentivize American domestic production.
https://www.cnbc.com/2024...set-class-strategist.html

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-09 15:19
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 13:42:
[...]

Je bedoelt president in de staatsgevangenis van Georgia? O-) :')

Maar ik probeer me er niet al te veel zorgen om te maken. Het pad naar de magische 270 is voor de Democraten denk ik nog steeds makkelijker dan de Republikeinen. Verder bleef die red wave ook uit en radicaliseert Trump alleen maar. Of dat nu werkt in swing states.
Ik kijk meestal naar bookmakers en odds, en ik moet zeggen dat ik er niet echt vertrouwen in heb.
Zeker omdat je langs de Democraten en heel onzekere Biden hebt die weinig kracht uitstraalt.
Biden heeft nu wel een beetje voorsprong, maar veel is het niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mljb3iAZxWIQnudrGhCupS-euZU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S5u6Kl2lbwqG6sqCD1C6fs3e.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 18:48
Volgens mij is het key dat Haley zolang als mogelijk in de race blijft.

Hoe Trump haar afzeikt, als ik iemand in mijn omgeving zo hoor praten tegen een vrouw geef ik hem een draai tegen zijn oren.

Als ik Haley stemmer was zou ik me beledigd voelen en zeker niet op Trump stemmen.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 12:09
C00P schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:54:
Hoe Trump haar afzeikt, als ik iemand in mijn omgeving zo hoor praten tegen een vrouw geef ik hem een draai tegen zijn oren.
Dat geldt zeer waarschijnlijk niet voor een groot deel van het Trump-publiek. Kijk alleen maar naar z'n uitspraken als 'grab 'em by the pussy". Dat deed ook niks. Vergeet ook niet dat GOP veel (extreem) conservatieven kent, veel waarvan waarschijnlijk nog steeds vinden dat het enige recht van een vrouw het aanrecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolfp4ck schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:10:
[...]
Ik kijk meestal naar bookmakers en odds, en ik moet zeggen dat ik er niet echt vertrouwen in heb.
Zeker omdat je langs de Democraten en heel onzekere Biden hebt die weinig kracht uitstraalt.
Biden heeft nu wel een beetje voorsprong, maar veel is het niet...

[Afbeelding]
Biden lijkt nu iig de aanval op het blokkeren van de 'bipartisan agreed borderdeal' door Trump te openen.
https://edition.cnn.com/2...ation-strategy/index.html
President Joe Biden on Tuesday also lay the blame squarely on Republicans, after embracing a tougher posture on border security over the weekend: “Give me the power, I asked them the very day I got into office. Give me the Border Patrol, give me the people, give me the judges, give me the people who can stop this and make it work.”

The strategy is already playing out on the campaign trail.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
C00P schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:54:
Volgens mij is het key dat Haley zolang als mogelijk in de race blijft.

Als ik Haley stemmer was zou ik me beledigd voelen en zeker niet op Trump stemmen.
Uit onderzoek bleek dat een aanzienlijk deel van de Haley supporters op Biden zal stemmen ipv Trump. Voor zowel Iowa en de tweede staat waar de primaries waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 11:59

FunkyTrip

Funky vidi vici!

HEY_DUDE schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:44:
[...]

Uit onderzoek bleek dat een aanzienlijk deel van de Haley supporters op Biden zal stemmen ipv Trump. Voor zowel Iowa en de tweede staat waar de primaries waren.
Ben wel bang dat het andersom ook zal gebeuren. Dat veel democraten die het niet zo op hebben met Biden het in hun naieve hoofdje halen om op Haley te stemmen als Trump toch uitvalt en Haley de kandidaat is. Ze vergeten waarschijnlijk dan dat Haley ook gewoon een republikein is die alle chaos en streken die de partij nu voorstaat gewoon zal doorzetten.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FunkyTrip schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 14:10:
[...]

Ben wel bang dat het andersom ook zal gebeuren. Dat veel democraten die het niet zo op hebben met Biden het in hun naieve hoofdje halen om op Haley te stemmen als Trump toch uitvalt en Haley de kandidaat is. Ze vergeten waarschijnlijk dan dat Haley ook gewoon een republikein is die alle chaos en streken die de partij nu voorstaat gewoon zal doorzetten.
In tegenstelling tot Trump lijkt Haley iig wel een normaal persoon met enigszins verstand en een geweten?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 11:59

FunkyTrip

Funky vidi vici!

YakuzA schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:33:
[...]

In tegenstelling tot Trump lijkt Haley iig wel een normaal persoon met enigszins verstand en een geweten?
Niet echt. Ze steunt nog steeds alle bullshit die de GOP tentoonspreidt. De impeachment tegen Biden, de Hunter Biden crap, het tegenhouden van border security deals om Biden dwars te zitten, anti-abortus wetgeving in rode staten en zal me niets verbazen als ze NIETS doet om de electionfraude-hoax van de afgelopen jaren tegen te gaan.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 18:48
FunkyTrip schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:47:
[...]

Niet echt. Ze steunt nog steeds alle bullshit die de GOP tentoonspreidt. De impeachment tegen Biden, de Hunter Biden crap, het tegenhouden van border security deals om Biden dwars te zitten, anti-abortus wetgeving in rode staten en zal me niets verbazen als ze NIETS doet om de electionfraude-hoax van de afgelopen jaren tegen te gaan.
En volgens haar heeft Obama het land enorm verdeeld, en enorme schade aan het land aangebracht.

Maar...... Ze is voor Oekraïne steun, en dus na Biden de minst slechte keuze.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
FunkyTrip schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:47:
Het is grappig dat een rechts-extremistische creep als Nicky Haley er uit ziet als een gematigde redelijke keuze.... Wanneer je ze naast Trump zet.

Trump heeft het hele politieke veld zo ongelofelijk verdraaid en verstoord dat we vergeten zijn hoe een normale (republikeinse) kandidaat er uit ziet. Breng John Kasich terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Helixes schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:44:
[...]

Het is grappig dat een rechts-extremistische creep als Nicky Haley er uit ziet als een gematigde redelijke keuze.... Wanneer je ze naast Trump zet.
Het is Nikki Haley en hoe kom je erbij dat zij extreemrechts is? Van alles wat ik over haar lees en hoor is ze traditioneel conservatief. Tegen abortus, beperkte overheid, lage belastingen, sterke defensie etc.

Maar ze heeft zich ook ingezet voor het verwijderen van de Confederale vlag van het terrein van het staatskapitool in South Carolina na een schietpartij in een Afro-Amerikaanse kerk. Haar ouders zijn Indiaas en ze geloofd in het belang van legale immigratie. Dat zijn geen standpunten die bij een extreemrechts persoon horen als je het mij vraagt.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
@Mog - extreem rechts betekent niet per se Nazi. Het betekent dat je je op het politieke spectrum aan de rechterkant van de rechterkant bevindt.

Nikki is voor het inperken van Medicare. Ze wil weer uit het Parijs klimaatakkoord. Ze vond DeSantis' don't say gay bill bloody niet ver genoeg gaan.

Deze mevrouw is extreem rechts gemeten tegen alle maatstaven, wellicht met uitzondering van Donald Trump zelf. Dat was mijn punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Helixes schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:35:
@Mog - extreem rechts betekent niet per se Nazi. Het betekent dat je je op het politieke spectrum aan de rechterkant van de rechterkant bevindt.

Nikki is voor het inperken van Medicare. Ze wil weer uit het Parijs klimaatakkoord. Ze vond DeSantis' don't say gay bill bloody niet ver genoeg gaan.

Deze mevrouw is extreem rechts gemeten tegen alle maatstaven, wellicht met uitzondering van Donald Trump zelf. Dat was mijn punt.
Het politieke spectrum is nou eenmaal geen lijn in 2D. Ze is lastig te vatten. Ze heeft standpunten die inderdaad heel rechts zijn, maar ook genoeg die meer naar het centrum gaan. Maar je hebt een punt, ik gooi (sinds Trump) extreemrechts en populistisch vaak op een hoop. Waar DeSantis en Trump populistisch zijn, is Haley dat in mijn ogen niet. Dat ze Trump niet veroordeelt is meer strategisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Er zijn verschillende stromingen binnen de Republikeinse partij.
Copy/paste vanuit Wikipedia:
Factions:
  • Social conservatism.
  • Fiscal conservatism.
  • Centrism.
  • Christian right.
  • Right-libertarianism (American)
  • Neoconservatism.
  • Right-wing populism.
Bron: Wikipedia: Republican Party (United States)

Haley zou in mijn perceptie onder het label neoconservatism vallen zeker gezien ook de Koch broers één van haar grootste donoren zijn en haar opvattingen over vraagstukken.

[ Voor 22% gewijzigd door Miki op 01-02-2024 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
@Miki: Also MAGA.

Serieus, hoe zouden we Trump daarbinnen moeten klassificeren? Ik bedoel, ja rechts-populistisch. Maar, ik heb het gevoel dat we daar right-wing authoritarianism aan toe moeten voegen, of iets van die strekking...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Helixes schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:38:
@Miki: Also MAGA.

Serieus, hoe zouden we Trump daarbinnen moeten klassificeren? Ik bedoel, ja rechts-populistisch. Maar, ik heb het gevoel dat we daar right-wing authoritarianism aan toe moeten voegen, of iets van die strekking...
Ja, hij valt onder rechts-populistisch en is daar zeer dominant. Wellicht binnenkort een "naamswijziging" voor die factie.

Ik kijk zo uit naar het post-Trump tijdperk. Ik maak me geen illusies dat het Trumpisme dan verdwijnt, maar dan zal iig het gat opgevuld moeten worden en durven andere Republikeinen hopelijk afstand te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Indien Haley de nominatie pakt heb je de republiekeinse probleempartij er gewoon weer bij. Maar de verschillen met Trump zijn groot en in het voordeel van Haley.
Geen netwerk van zakenbedrijven die via oplichting verrijkt worden. Of überhaupt belangenverstrengeling
Geen familie die hun eigen slaatjes eruit halen en zo miljarden jatten.
Geen klootzak als Trump die echt overal op lijkt te schijten. Ik pik hier bv veteranen eruit maar de lijst is lang.
Geen bekende Russische asset.

Ik vrees dat indien Trump wordt opgesloten dat Haley de volgende president wordt, maar dat is maar klein zeer in vergelijking met wat Trump zal brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zou willen zeggen dat alles beter is dan Trump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

Hoe zit het eigenlijk als Trump gekozen wordt? Kan hij daarna weer voor zijn 3e termijn?

Ik weet dat je maar twee termijnen achter elkaar mag, maar Biden heeft er natuurlijk tussen gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12:18
greatgonzo schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:52:
Hoe zit het eigenlijk als Trump gekozen wordt? Kan hij daarna weer voor zijn 3e termijn?

Ik weet dat je maar twee termijnen achter elkaar mag, maar Biden heeft er natuurlijk tussen gezeten.
Het 22e amendement is hier heel duidelijk over:

Section 1. No person shall be elected to the office of the President more than twice

Er staat niets over al dan niet achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
greatgonzo schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:52:

De constitution heeft het over 2 periodes van 4 jaar, nergens dat het achter elkaar is. Een 3e termijn is dus sowieso uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

duidelijk.. uitzingen dan maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
SemperFidelis schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:55:
De constitution heeft het over 2 periodes van 4 jaar, nergens dat het achter elkaar is. Een 3e termijn is dus sowieso uitgesloten.
De VS bevindt zich nu al in een constitutionele crisis over of Trump zich überhaupt wel mag kandideren. Trump heeft aangetoond dat wanneer hij moet kiezen tussen zichzelf en de grondwet dat hij voor zichzelf gaat. En hij doet niet eens meer alsof hij niet van plan is de-facto dictator te worden. Daar hebben we al een generale repetitie voor gehad.

Wat in de vrede doet je geloven dat Trump het bij een tweede periode laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
SemperFidelis schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:55:
[...]

Als Trump herkozen wordt gaat hij gelijk zeuren over een 3e termijn. Hij gaat er vanuit dat regels niet voor hem gelden. Democratie is fragiel, met het uitroepen van een noodtoestand komt hij een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:51
Compuchip87 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:54:
[...]

Section 1. No person shall be elected to the office of the President more than twice

Mogelijke loopholes:
- niet 'elected' worden, maar 'appointed'
- geen verkiezingen meer houden

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

HEY_DUDE schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:02:
[...]

Als Trump herkozen wordt gaat hij gelijk zeuren over een 3e termijn. Hij gaat er vanuit dat regels niet voor hem gelden. Democratie is fragiel, met het uitroepen van een noodtoestand komt hij een eind.
Als Jan 6 een voorproefje is, dan zal het me niets verbazen dat hij voor een 3e termijn wilt gaan. Gelukkig is die man vrij oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:04
Gunner schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:50:
Ik zou willen zeggen dat alles beter is dan Trump.
Daarom is het een belangrijke vraag waarom toch zoveel mensen op hem willen stemmen. Ik vrees dat wij Biden meer positiefs toedichten dan de Amerikanen en de vraag is hoe het kan dat een land van ruim 300 miljoen inwoners niet verder komt dan deze twee.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Mog schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:05:
Als Jan 6 een voorproefje is, dan zal het me niets verbazen dat hij voor een 3e termijn wilt gaan. Gelukkig is die man vrij oud.
Als en wanneer de cyclus van transfer of power eenmaal is doorbroken, is het heel lastig die weer te herstellen. We zouden moeten hopen dat Trump sterft voor het einde van zijn 2e termijn en dat is absoluut mogelijk. Maar, tegelijk is dat het zelfde als met je gehele hebben en houden naar het Casino gaan, om alles op zwart te zetten aan de roulette tafel.

Als Trump er in slaagt de titel president for life te bemachtigen - hoe kort dat leven ook maar nog mag zijn - dan is mijn verwachting dat zijn opvolger voor niets minder dan hetzelfde gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Helixes schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:11:
[...]

Als en wanneer de cyclus van transfer of power eenmaal is doorbroken, is het heel lastig die weer te herstellen. We zouden moeten hopen dat Trump sterft voor het einde van zijn 2e termijn en dat is absoluut mogelijk. Maar, tegelijk is dat het zelfde als met je gehele hebben en houden naar het Casino gaan, om alles op zwart te zetten aan de roulette tafel.

Als Trump er in slaagt de titel president for life te bemachtigen - hoe kort dat leven ook maar nog mag zijn - dan is mijn verwachting dat zijn opvolger voor niets minder dan hetzelfde gaat...
Idd. Dan zijn de gates open. Maar goed, eerst moet Trump winnen van Biden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]

En wie gaat dat handhaven? Toch niet president Trump?

Dat is maar een deel van de nachtmerrie, indien je denkt dat Trump in 2028 het Witte Huis vrijwillig verlaat heb ik nieuws voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Was daar geen rechtszaak over gestart omdat Trump de leugen maar blijft herhalen (hij zou niet verloren hebben) en daarom dus niet nogmaals voor de komende verkiezingen een 3e keer gekozen kan worden?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

HEY_DUDE schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:02:
[...]
Dan is hij idd jaloers op Putin en Xi die allebei succesvol in hun land de maximum van 2 termijnen hebben weten te torpederen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Raven schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:40:
[...]

Was daar geen rechtszaak over gestart omdat Trump de leugen maar blijft herhalen (hij zou niet verloren hebben) en daarom dus niet nogmaals voor de komende verkiezingen een 3e keer gekozen kan worden?
Bijna goed, het werd als één van de argumenten gebruikt bij de republikeinse kandidaat verkiezingen om Trump van het stembiljet te verwijderen. Belangrijkste reden was zijn betrokkenheid bij 6 januari maar daarnaast ook zijn gekrakeel dat Biden de verkiezingen had gestolen en dus impliciet beweerd dat hij de winnaar is en dus al 2x gekozen is.

Leuk detail, een groepje republikeinen in Colorado heeft de zaak aangespannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

NiGeLaToR schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:09:
[...]

Daarom is het een belangrijke vraag waarom toch zoveel mensen op hem willen stemmen. Ik vrees dat wij Biden meer positiefs toedichten dan de Amerikanen
Dat zijn serieus dingen die ik me al hele tijd afvraag. Ik kan er met m'n hoofd niet bij waarom iemand dat zou willen. Blijkbaar werkt een bepaalde indoctrinatie.
en de vraag is hoe het kan dat een land van ruim 300 miljoen inwoners niet verder komt dan deze twee.
Ook dat. Ik dacht dat ze Kamela Harris naar voren zouden schuiven maar ik heb even gemist waarom die niet wil. Of geschikt is.

[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 01-02-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
NiGeLaToR schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:09:
[...]

en de vraag is hoe het kan dat een land van ruim 300 miljoen inwoners niet verder komt dan deze twee.
Dat vraag ik mij ook soms af.
Pagina: 1 ... 20 ... 32 Laatste

Let op:
De discussie over Biden en de Amerikaanse politiek mag hier: [ZT] President Biden en de Amerikaanse politiek. Voor de aankomende verkiezingen hebben we [ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid