Player1S schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:53:
[...]
Vergeet niet dat radicaal rechts in de VS weliswaar veel wapens heeft maar het gros extreem out of shape is en weinig tot geen tactical kennis. Maar wel de instelling dat zij wel even "het land bevrijden" en het leger aan hun kant staat.
In werkelijkheid rent de meerderheid (in hoeverre je het rennen kunt noemen) keihard weg als een echte sniper het hoofd van de terrorist naast hun laat ontploffen met een 50cal kogel.
En schijten ze alle kleuren van de regenboog als een groepje terroristen in stukjes alle kanten op vliegt door een drone strike.
Ze kunnen het met geweld gaan proberen maar ze komen dan tegenover het Amerikaanse leger te staan en dat leggen ze heel snel tegen af.
[...]
Lees je eens in in Project 2025. Dat is wat (een deel van) de GOP wil en dat komt in feite gewoon neer op het installeren van Trump als leider voor het leven en alle organen binnen de regering vullen met trouwe volgelingen. MAW: Einde democratie.
En ik vul aan: wetten die het mogelijk maken voor Trump om het leger in te zetten om binnen de eigen landsgrenzen de wapens op te nemen tegen de eigen bevolking omwille van politieke dissidentie... m.a.w. tegen iedereen waarvan Trump vindt dat ze tegen hem zijn. (Zoals z'n grote voorbeeld en "great leader" Kim Jong-Un.)
Ik twijfel wel aan of het leger dit zal -willen- uitvoeren: gericht op de eigen burgers schieten is natuurlijk wat anders dan bvb. anti-terreur operaties in het buitenland (zonder dat ik daar een waardeoordeel aan geef), maar ik kan me inbeelden dat heel het militaire systeem in opstand komt wanneer, àls ze ooit zulk bevel krijgen.
Hij kan wel de hele top vervangen met ruggengraatloze lakeien, maar diegenen die het zullen moeten uitvoeren léven wel tussen dezelfde bevolking.
Het is nog maar de vraag of zij blindelings zo'n bevel zullen willen opvolgen, tenzij hij ook héél het uitvoerende deel van het leger, + reservisten vervangt door pionnen, dat lijkt me zo op 4 jaar niet haalbaar... gesteld dàt hij het presidentschap krijgt -wat ik betwijfel deze keer, om 91 redenen.
Tuurlijk: er zijn nog andere MAGA republicans in de running die een religieus-totalitaire autocratie voor ogen hebben... maar maken ze echt een kans, gelijkaardig met de kans dat Trump zou hebben moest hij niet tot over z'n oren bedolven zijn onder criminal charges?
Geef toe: het klinkt surreëel waarover we hier nu bezig zijn, maar dat is dus wél wat de MAGA-GOP aan het plannen is.
Ik denk dat het in dit topic was dat iemand een tijd geleden de vergelijking legde met A handmaids tale. Het plot van dat boek lijkt wel het draaiboek van de GOP te zijn.
...en idd... die wannabe-paramilitaire 2'nd amendement MAGA - conservatives... ze vinden zich heel wat... totdat ze 5 tredes moeten doen.
[
Voor 19% gewijzigd door
PinusRigida op 15-11-2023 19:23
]