Trump wordt de kandidaat en wint de verkiezingen. Wij kunnen hem haten zoveel we willen en het is onvoorstelbaar voor mensen met verstand, maar toch gaat het gebeuren. Dat is Amerika.Player1S schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:28:
[...]
En dat is nu precies wat het groot deel van de Amerikanen doen. Trump haten. Trump is een crimineel en land verrader in hun ogen.
Trump wordt echt geen president meer. Het beste waar hij op mag hopen is dat de Republikeinen slim genoeg zijn om iemand als Chris Christie te nomineren en dat die dan de verkiezing wint en zo Trump een pardon kan geven.
In 2020 stemden ze al op Biden omdat ze Trump haten. Sindsdien heeft Trump niks gedaan om dat gevoel weg te nemen. Enkel dingen om dat gevoel te versterken.
Biden heeft niks gedaan waardoor ze hem nog meer haten dan Trump.
Trump's corona leugens heeft lading ouderen het leven gekost en sinds 2020 is er een vrachtlading jongeren bij die grotendeels dingen willen zien die de republikeinen tegen houden (denk wapenwet, LGTBQ acceptatie).
Tuurlijk jongen. Ik spreek je in 2024 wel weer.Johan Bogle schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:30:
[...]
Trump wordt de kandidaat en wint de verkiezingen. Wij kunnen hem haten zoveel we willen en het is onvoorstelbaar voor mensen met verstand, maar toch gaat het gebeuren. Dat is Amerika.
Dat Trump de nominatie krijgt wil ik wel in mee gaan. De republikeinen willen van hem af maar durven hem tegelijkertijd niet te passeren. Die hopen gewoon vurig dat hij zelf er voor kiest om zich terug te trekken.
Maar die 82 miljoen mensen gaan niet plotseling alsnog Trump stemmen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Maar misschien blijven er wel net genoeg thuis om Biden te laten verliezen...Player1S schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:35:
[...]
Tuurlijk jongen. Ik spreek je in 2024 wel weer.
Dat Trump de nominatie krijgt wil ik wel in mee gaan. De republikeinen willen van hem af maar durven hem tegelijkertijd niet te passeren. Die hopen gewoon vurig dat hij zelf er voor kiest om zich terug te trekken.
Maar dat is ook helemaal niet nodig voor Trump om te winnen. Waarom won Biden? Wat hij trouwens echt wel heel nipt deed, vergeet dat niet! Omdat iedereen 4 jaar Trump vers in z'n geheugen had en er veel dachten "dat nooit meer".Player1S schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:35:
[...]
Tuurlijk jongen. Ik spreek je in 2024 wel weer.
Dat is inmiddels 4 jaar geleden, Biden valt voor een grote groep stemmers ook niet mee, dus als je voor je gevoel uit 2 kwaden moet kiezen, dan kies je niet.
Je ziet in NL ook dat rechts/christelijk 't beter doet bij een lage opkomst, dat is in de VS ook zo. En met 2 voor 't gevoel slechte kandidaten gaat die opkomst waarschijnlijk lager zijn. Vergeet niet dat Trump 20% meer stemmen kreeg in '20 dan in '16.
En daarnaast blijven de Republikeinen het lastiger maken om te stemmen, wat voor hun eigen kandidaat over 't algemeen gunstiger is.
Dus ik vrees dat er best een kans is dat Trump wint. Ook al kan ik 't me tegelijkertijd ook niet voorstellen.
edit: combineer bovenstaande met een zwakke/tegenvallende economie en de politieke situatie op de wereld en ik word er niet optimistischer van...
[ Voor 5% gewijzigd door rik86 op 02-10-2023 16:49 ]
Trump is nog teveel in het nieuws voor de verkeerde dingen dus dat blijft nog wel hangen.rik86 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:47:
[...]
Maar dat is ook helemaal niet nodig voor Trump om te winnen. Waarom won Biden? Wat hij trouwens echt wel heel nipt deed, vergeet dat niet! Omdat iedereen 4 jaar Trump vers in z'n geheugen had en er veel dachten "dat nooit meer".
Dat is inmiddels 4 jaar geleden, Biden valt voor een grote groep stemmers ook niet mee, dus als je voor je gevoel uit 2 kwaden moet kiezen, dan kies je niet.
Je ziet in NL ook dat rechts/christelijk 't beter doet bij een lage opkomst, dat is in de VS ook zo. En met 2 voor 't gevoel slechte kandidaten gaat die opkomst waarschijnlijk lager zijn. Vergeet niet dat Trump 20% meer stemmen kreeg in '20 dan in '16.
En daarnaast blijven de Republikeinen het lastiger maken om te stemmen, wat voor hun eigen kandidaat over 't algemeen gunstiger is.
Dus ik vrees dat er best een kans is dat Trump wint. Ook al kan ik 't me tegelijkertijd ook niet voorstellen.
edit: combineer bovenstaande met een zwakke/tegenvallende economie en de politieke situatie op de wereld en ik word er niet optimistischer van...
Daarnaast was trump ook wel heel extreem dus dat blijft ook wel langer hangen.
En de economie in de VS schijnt juist 1 van de betere te zijn mits je niet je gehele paycheck aan de cult leider geeft
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
ik hoop dat jij gelijk hebt, maar ik ben wat pessimistischer dat de afkeer van Trump voldoende is om op Biden te stemmen als je Biden ook niet ziet zitten.Player1S schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:53:
[...]
Trump is nog teveel in het nieuws voor de verkeerde dingen dus dat blijft nog wel hangen.
En de economie in de VS schijnt juist 1 van de betere te zijn mits je niet je gehele paycheck aan de cult leider geeft
Heel veel mensen die in 2020 op Biden stemmen zullen eerlijk zeggen dat Biden niet hun eerste, tweede of zelfs derde keuze was maar zodra hij de nominatie kreeg het een no-brainer was om alsnog voor hem te stemmen.rik86 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:58:
[...]
ik hoop dat jij gelijk hebt, maar ik ben wat pessimistischer dat de afkeer van Trump voldoende is om op Biden te stemmen als je Biden ook niet ziet zitten.
In 2024 zal dat niks anders zijn. Er is sindsdien vooralsnog niks gebeurd waardoor Trump opeens een geschiktere kandidaat zou zijn voor die groep mensen.
Willen de republikeinen echt een kans maken moeten ze Chris Christie naar voren schuiven. Wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen van hem is dat iemand die mensen over de streep zou kunnen trekken als het Biden vs Christie is terwijl diezelfde mensen zonder twijfel op Biden zouden stemmen in een Biden vs Trump scenario.
Echter vrees ik dat Christie een echte wolf in schaapskleren is

Biden is inderdaad erg zwak. Pak een willekeurige speech en hij komt al bijna niet meer uit zijn woorden. Het doet ergens aan de speeches van Trump denken; ook niet om aan te horen, maar op een hele andere manier.Johan Bogle schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:22:
[...]
Biden is simpelweg zo’n zwakke kandidaat dat je trump wel echt moet haten wil je daarop stemmen als kiezer in het midden.
Ik zie de beslissende staten wel weer naar Trump gaan.
Ik denk wat wel echt is veranderd is sinds 2020, en zeker 2016, is dat wokeisme wel echt zeer sterk is geworden in de instituties, media, en het dagelijks leven. Alsmede de vrijheid van meningsuiting op universiteiten is afgenomen, en de meest bizarre stellingen met betrekking tot biologie serieus worden genomen (transvrouwen die kunnen menstrueren of zwanger worden e.d.). Een beetje de dingen die Bill Maher altijd aankaart. Deze gekte bij de democraten kunnen net die swing voters naar de republikeinen brengen, alsmede wellicht zelfs enkele democraten met enige tegenzin.
Ik denk dat als Trump voor de republikeinen opkomt de democraten gaan winnen, maar als nagenoeg elke andere kandidaat voor de republikeinen opkomt dat de republikeinen gaan winnen.
Als Trump ook maar even zou nadenken en zijn grootheidswaanzin opzij zou zetten, hij een andere kandidaat zou steunen maar zelf niet op zou gaan. Maar goed, Trump is gonna Trump.
Het adagio is niet voor niks dat slechte publiciteit ook publiciteit is.Player1S schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:53:
[...]
Trump is nog teveel in het nieuws voor de verkeerde dingen dus dat blijft nog wel hangen.
Hij heeft meer publiciteit dan de rest van de Republicans bij elkaar lijkt het.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat Trump de republikeinse kandidaat wordt is best te verwachten, dat Trump vervolgens president wordt is een stuk minder vanzelfsprekend. Verkiezingen worden in het midden gewonnen en Trump is op geen enkele manier een kandidaat van het midden. Inhoudelijk doet Biden het helemaal niet slecht, dat hij daarbij een erg oude man is, is vervelend, maar Trump is ook een oude verwarde man, daar zit geen winst.
Trump kan best winnen, maar zijn grote voordeel uit 2016 (de haat tegenover HRC bij velen) heeft hij nu niet. Als Biden een beetje gezond blijft dan geef ik Trump niet zo heel veel kans.
Trump kan best winnen, maar zijn grote voordeel uit 2016 (de haat tegenover HRC bij velen) heeft hij nu niet. Als Biden een beetje gezond blijft dan geef ik Trump niet zo heel veel kans.
Maar het is geen publiciteit waarvan mensen denken "Goh, misschien deze keer toch maar Trump stemmen ipv Biden".YakuzA schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:15:
[...]
Het adagio is niet voor niks dat slechte publiciteit ook publiciteit is.
Hij heeft meer publiciteit dan de rest van de Republicans bij elkaar lijkt het.
Zoals @delpit al zei, de winst zit in het midden en momenteel gaan die niet stemmen op Trump.
Als je al je spaargeld bij de bookmakers inlevert voor die voorspelling maak je een aardige klapper. Maar ja zo zeker weet je het waarschijnlijk nietJohan Bogle schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:30:
[...]
Trump wordt de kandidaat en wint de verkiezingen. Wij kunnen hem haten zoveel we willen en het is onvoorstelbaar voor mensen met verstand, maar toch gaat het gebeuren. Dat is Amerika.
2024 is ook nog even weg. En er is nu ruzie binnen de GOP tussen de Trumpisten en de speaker van het huis. Het zooitje moet ook nog bij elkaar blijven..
Trump is chaos. Het is de vraag wanneer de chaos te groot wordt en de zeepbel spat. Voor of na de verkiezingen voor of na het opsluiten van Democraten voor of na de politieke executies of voor of na de burgeroorlog
Christie zou imho lang niet genoeg steun krijgen van de echte MAGA-aanhang, en niet genoeg zwevende kiezers naar zich toe kunnen trekken om dat te compenseren.Player1S schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:08:
[...]
Heel veel mensen die in 2020 op Biden stemmen zullen eerlijk zeggen dat Biden niet hun eerste, tweede of zelfs derde keuze was maar zodra hij de nominatie kreeg het een no-brainer was om alsnog voor hem te stemmen.
In 2024 zal dat niks anders zijn. Er is sindsdien vooralsnog niks gebeurd waardoor Trump opeens een geschiktere kandidaat zou zijn voor die groep mensen.
Willen de republikeinen echt een kans maken moeten ze Chris Christie naar voren schuiven. Wat ik tot nu toe voorbij heb zien komen van hem is dat iemand die mensen over de streep zou kunnen trekken als het Biden vs Christie is terwijl diezelfde mensen zonder twijfel op Biden zouden stemmen in een Biden vs Trump scenario.
Echter vrees ik dat Christie een echte wolf in schaapskleren is
Het hangt er van af wat er tussen nu en dan met Trump gebeurd.migchiell schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:37:
[...]
Christie zou imho lang niet genoeg steun krijgen van de echte MAGA-aanhang, en niet genoeg zwevende kiezers naar zich toe kunnen trekken om dat te compenseren.
Stel dat hij zich terugtrekt en Christie openlijk steunt dan gaat MAGA hem(Christie) ook steunen.
Een Trump die zich terug trekt zou ook zomaar mensen die anders voor Biden zouden stemmen thuis kunnen houden.
Van de huidige kandidaten is hij wel degene die zich openlijk uit laat tegen Trump en dat kan positief werken bij de zwevers die absoluut niet op Trump zouden stemmen en juist op Biden mocht Trump de tegenstander zijn.
Tsja, eenzelfde gekte, maar veel wijder verspreid, doet zich ook voor bij Republikeinen... die artsen verplichten om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap tot een goed einde te brengen omdat ze anders kunnen worden aangeklaagd voor moord. Ook een vrij bizarre stelling mbt. biologieBartjuh schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:14:
[...]
Biden is inderdaad erg zwak. Pak een willekeurige speech en hij komt al bijna niet meer uit zijn woorden. Het doet ergens aan de speeches van Trump denken; ook niet om aan te horen, maar op een hele andere manier.
Ik denk wat wel echt is veranderd is sinds 2020, en zeker 2016, is dat wokeisme wel echt zeer sterk is geworden in de instituties, media, en het dagelijks leven. Alsmede de vrijheid van meningsuiting op universiteiten is afgenomen, en de meest bizarre stellingen met betrekking tot biologie serieus worden genomen (transvrouwen die kunnen menstrueren of zwanger worden e.d.). Een beetje de dingen die Bill Maher altijd aankaart. Deze gekte bij de democraten kunnen net die swing voters naar de republikeinen brengen, alsmede wellicht zelfs enkele democraten met enige tegenzin.
Ik denk dat als Trump voor de republikeinen opkomt de democraten gaan winnen, maar als nagenoeg elke andere kandidaat voor de republikeinen opkomt dat de republikeinen gaan winnen.
Als Trump ook maar even zou nadenken en zijn grootheidswaanzin opzij zou zetten, hij een andere kandidaat zou steunen maar zelf niet op zou gaan. Maar goed, Trump is gonna Trump.
En de vrijheid van meningsuiting is bij de Republikeinen ook bepaald niet veilig of heilig, met alle verboden op boeken of zelfs bepaalde woorden die niet gebruikt mogen worden/onderwerpen die niet besproken mogen worden. Ik denk dat je je een beetje hebt laten ophitsen door anti-woke stromannen cq. extreme voorbeelden, terwijl er aan de Republikeinse kant daadwerkelijk een heilige oorlog tegen vrijheid gaande is.
Trump die zich vrijwillig terugtrekt... ik zie het niet gebeuren. En hij zal al helemaal nooit van zijn langzalzeleven Christie steunen, juist omdat die zich kritisch uitlaat over Trump.Player1S schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:47:
[...]
Het hangt er van af wat er tussen nu en dan met Trump gebeurd.
Stel dat hij zich terugtrekt en Christie openlijk steunt dan gaat MAGA hem(Christie) ook steunen.
Een Trump die zich terug trekt zou ook zomaar mensen die anders voor Biden zouden stemmen thuis kunnen houden.
Van de huidige kandidaten is hij wel degene die zich openlijk uit laat tegen Trump en dat kan positief werken bij de zwevers die absoluut niet op Trump zouden stemmen en juist op Biden mocht Trump de tegenstander zijn.
Als Christie de kandidaat wordt ten koste van Trump dan denk ik dat de Republikeinse partij in tweeen scheurt in een (relatief) gematigde vleugel en een totaal losgeslagen MAGA-cult.
Enige reden dat ik Trump Christie zie steunen is dat Christie hem in het geheim een pardoen beloofd en anderen tot Trump zijn doorgedrongen dat hij toch echt vervolgt gaat worden en Christie steunen zijn enige redding is.migchiell schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:23:
[...]
Trump die zich vrijwillig terugtrekt... ik zie het niet gebeuren. En hij zal al helemaal nooit van zijn langzalzeleven Christie steunen, juist omdat die zich kritisch uitlaat over Trump.
Als Christie de kandidaat wordt ten koste van Trump dan denk ik dat de Republikeinse partij in tweeen scheurt in een (relatief) gematigde vleugel en een totaal losgeslagen MAGA-cult.
Echter zie ik Trump eerder vluchten richting Rusland of de UAE als het hem te heet onder de voeten wordt. Genoeg binnen de Secret Service die bereid zijn daarmee te helpen vrees is.
Al sluit ik een Jonestown 2.0 (The overpriced flavor-aid boogaloo) ook niet helemaal uit.

Komaan man, Biden kan best goed speechen, soms stottert hij nog, maar daar heeft hij heel zijn leven mee geworsteld.Bartjuh schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:14:
[...]
Biden is inderdaad erg zwak. Pak een willekeurige speech en hij komt al bijna niet meer uit zijn woorden. Het doet ergens aan de speeches van Trump denken; ook niet om aan te horen, maar op een hele andere manier.
Kijk deze speach van vorige week aan studenten, ik kreeg er tranen van in mijn ogen!
YouTube: DESPICABLE Trump Gets TORCHED by Biden in Speech of the Year
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Trump zijn aanhang lijkt ook tanende, nu goed een hele hoop zit natuurlijk in de jail na dat januari 6 debacle.
https://www.meidastouch.c...utside-his-ny-fraud-trial
En hoeveel zullen er thuis blijven omdat het "toch gerigged wordt door de demon-rats"? Aangezien hun cultleider Trump dat blijft roepen.C00P schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:27:
Trump zijn aanhang lijkt ook tanende, nu goed een hele hoop zit natuurlijk in de jail na dat januari 6 debacle.
Die leugen kan de republikeinen nog het meeste pijn gaan doen.
Zie je dat echt gebeuren? Ik zie het eerder gebeuren dat hij de primaries verliest en vervolgens een spreekwoordelijke 6 januari binnen de GOP teweegbrengt omdat hij z'n verlies nooit zal toegeven.Player1S schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:47:
[...]
Het hangt er van af wat er tussen nu en dan met Trump gebeurd.
Stel dat hij zich terugtrekt
iets verderop heb ik scenario beschreven waarin ik het kan zien gebeuren. Maar ben het met je eens dat die kans nihil is.anboni schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:41:
[...]
Zie je dat echt gebeuren? Ik zie het eerder gebeuren dat hij de primaries verliest en vervolgens een spreekwoordelijke 6 januari binnen de GOP teweegbrengt omdat hij z'n verlies nooit zal toegeven.
Ja, maar religieuze gekte is geen nieuwe trend van de afgelopen jaren bij de republikeinen, dat is al sinds jaar en dag zo. Woke "religie" is daadwerkelijk wel nieuw en maakt de democratische partij heel anders dan 10 jaar geleden.migchiell schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:20:
[...]
Tsja, eenzelfde gekte, maar veel wijder verspreid, doet zich ook voor bij Republikeinen... die artsen verplichten om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap tot een goed einde te brengen omdat ze anders kunnen worden aangeklaagd voor moord. Ook een vrij bizarre stelling mbt. biologie
En de vrijheid van meningsuiting is bij de Republikeinen ook bepaald niet veilig of heilig, met alle verboden op boeken of zelfs bepaalde woorden die niet gebruikt mogen worden/onderwerpen die niet besproken mogen worden. Ik denk dat je je een beetje hebt laten ophitsen door anti-woke stromannen cq. extreme voorbeelden, terwijl er aan de Republikeinse kant daadwerkelijk een heilige oorlog tegen vrijheid gaande is.
Hier is het gelukkig allemaal niet zo extreem als in de VS. Ben blij dat ik niet in de VS woon. Het is echt vrij dramatisch daar op de universiteiten. Ik schrik ervan als je die kids hoort praten. De meest bizarre onzin komt eruit. Dat is echt wel een nieuw fenomeen. Jonathan Heidt (democraat) in the "The Coddling of the American Mind" praat hier bijvoorbeeld over (ook veel podcasts). Sam Harris (democraat) of Bill Maher (democraat) praat hier ook veel over. Net als Gad Saad.
20 jaar geleden wist je ook dat je Fox news niet serieus kon nemen, erg partijdig, en CNN e.d. relatief neutraal en un-biased. Tegenwoordig zijn het allemaal propaganda vehikels (CCN, MSNBC, Fox, etc). Wat dat betreft hebben ze dat (helaas) afgekeken bij Fox.
Ik ben daar niet blij mee, want je zou toch enkele instituties moeten kunnen vertrouwen.
Dat Biden wartaal spreekt is ook een typisch far-right argument. Als je dat klakkeloos overneemt toon je, IMHO, gelijk aan waar je zelf staat en diskwalificeer je jezelf bijna al van verdere discussie. Zeker als je de dagelijkse wartaal van Trump negeert.C00P schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:08:
[...]
Komaan man, Biden kan best goed speechen, soms stottert hij nog, maar daar heeft hij heel zijn leven mee geworsteld.
Kijk deze speach van vorige week aan studenten, ik kreeg er tranen van in mijn ogen!
YouTube: DESPICABLE Trump Gets TORCHED by Biden in Speech of the Year
Doet me ook denken aan dit artikel van een paar dagen terug. De auteur heeft het over "the Banality of Crazy", dat gevaarlijke uitspraken als dit amper het nieuws meer halen want we zijn er aan gewend, het is "normaal":Player1S schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:15:
Dat Biden wartaal spreekt is ook een typisch far-right argument. Als je dat klakkeloos overneemt toon je, IMHO, gelijk aan waar je zelf staat en diskwalificeer je jezelf bijna al van verdere discussie. Zeker als je de dagelijkse wartaal van Trump negeert.
En als er met Biden iets bijna misgaat is het groot nieuws:On Friday night, Donald Trump gave a chillingly dark speech which few Americans know about.
He pledged to get tough on crime by executing people for petty crimes like shoplifting.
He joked about Paul Pelosi, the elderly husband of former Speaker of the House Nancy Pelosi, who was nearly beaten to death by a MAGA conspiracist who bludgeoned Pelosi’s skull with a hammer. (The baying crowd found Trump’s joke hilarious, laughing with glee at the prospect of an innocent elderly man nearly being assassinated).
Dan krijg je dat een deel van de kiezers amper meekrijgt wat Trump doet. "Ze zijn allebei niet perfect".When Joe Biden didn’t trip but nearly tripped last week, it was headline news. How absurd is that? A candidate who didn’t quite fall over is a bigger news story than a candidate calling to execute shoplifters? (For the record, roughly ten percent of the US population shoplifts, so millions would face potential execution under Trump’s proposal).
1. het is geen religieBartjuh schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:56:
[...]
Ja, maar religieuze gekte is geen nieuwe trend van de afgelopen jaren bij de republikeinen, dat is al sinds jaar en dag zo. Woke "religie" is daadwerkelijk wel nieuw en maakt de democratische partij heel anders dan 10 jaar geleden.
2. wat bedoel je concreet, je gooit nu een term erin en gebruikt dat als argument. Wat doet de democratische partij concreet dat 'woke' zou zijn en wat is woke precies binnen die context en waarop is dat negatief dan ook nog eens? Stel je die vragen, want het gooien met 'woke' is vooral een term waar het GOP en aanverwante zeer rechts georiënteerde groepen graag mee gooien om een discussie mee in de hoek te parkeren.
wat hoor je concreet? Je gooit nu met namen om een claim credible te maken. In welke wijze zijn universiteiten beperkt door de democraten en door het GOP over wat ze mogen zeggen en doen?Hier is het gelukkig allemaal niet zo extreem als in de VS. Ben blij dat ik niet in de VS woon. Het is echt vrij dramatisch daar op de universiteiten. Ik schrik ervan als je die kids hoort praten. De meest bizarre onzin komt eruit. Dat is echt wel een nieuw fenomeen. Jonathan Heidt (democraat) in the "The Coddling of the American Mind" praat hier bijvoorbeeld over (ook veel podcasts). Sam Harris (democraat) of Bill Maher (democraat) praat hier ook veel over. Net als Gad Saad.
Want leuk en aardig als een comedian (Bill Maher) er een mening over uit, maar dat is geen onderbouwing of bewijs. Sterker nog, zijn mening is evenveel waard als bewijsvorm als de jouwe of de mijne op deze wijze: helemaal niets.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Er was helemaal geen semi-religieuze cult rond voorgaande republikeinen. McCain, Romney, Bush Sr, etc waren gewoon politici en werden niet behandeld als door God gezonden zoals Trump. Er werd ook geen staatsgreep gepleegd als er een verkiezing werd verloren. Het is belachelijk om te doen alsof de republikeinen niet veranderd zijn.Bartjuh schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:56:
Ja, maar religieuze gekte is geen nieuwe trend van de afgelopen jaren bij de republikeinen, dat is al sinds jaar en dag zo. Woke "religie" is daadwerkelijk wel nieuw en maakt de democratische partij heel anders dan 10 jaar geleden.
Daarnaast, wat is "Woke"? "Woke" is niets anders als een verzamelterm voor alles wat de republikeinen op dit moment even niet leuk vinden.
Sorry, maar hoe oud ben jij? Ben je zelf niet jong geweest?Bartjuh schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:56:
Hier is het gelukkig allemaal niet zo extreem als in de VS. Ben blij dat ik niet in de VS woon. Het is echt vrij dramatisch daar op de universiteiten. Ik schrik ervan als je die kids hoort praten. De meest bizarre onzin komt eruit. Dat is echt wel een nieuw fenomeen.
Socrates en Aristoteles schreven al over "de jeugd van tegenwoordig" (hoewel de bekende quotes inmiddels ter discussie staan) en het gebrek aan normen en waarden. De conservatieve reflex is altijd om elke verandering te haten. Nogmaals, was jij niet anders dan je ouders, herinner jij je niet wat ze over millenials en de patatgeneratie schreven en zeiden?
Daarnaast is het natuurlijk ook logisch dat wanneer het geweld en de haat tegen minderheden zo snel toeneemt dat er ook een tegenreactie komt. Pas in 2015 werd het homohuwelijk een recht in de VS en er is geen enkele twijfel dat dat recht weer van tafel gaat als ze de kans krijgen omdat het net als bijv. gemengde huwelijken allemaal bouwt op dezelfde logica als Roe waar ook een streep door ging. In 2015 kwamen er nog rechten bij en was het ondenkbaar dat er een streep door dit soort mensenrechten zou gaan, maar nu is het ondenkbaar dat de situatie niet verder verslechtert, een teken van de scherpe rechtse bocht die het land heeft gemaakt.
offtopic:
Ik ben recent aan een master programma begonnen op een universiteit. Nu zit ik als millennial tussen de zoomers, natuurlijk is dat heel anders als toen ik nog zelf student was. In die tijd keek ik ook raar op tegen die stoffige mensen die af en toe bij ons zaten omdat ze een master deden naast hun werk.
Ik ben recent aan een master programma begonnen op een universiteit. Nu zit ik als millennial tussen de zoomers, natuurlijk is dat heel anders als toen ik nog zelf student was. In die tijd keek ik ook raar op tegen die stoffige mensen die af en toe bij ons zaten omdat ze een master deden naast hun werk.
CNN is gewoon CNN, if anything zijn ze een stuk rechtser/conservatiever geworden met hun nieuwe conservatieve eigenaar. Het enige wat er is veranderd is dat Trump heeft ontdekt dat je over alles kan liegen zolang je maar "fake news" de schuld geeft als je op je leugen betrapt wordt. Alle conservatieven nemen dit inmiddels over. Je moet echt goed je best doen om iets positiefs over Biden op CNN te zien, laat staan de blinde aanbidding van Trump die je in rechtse media ziet.Bartjuh schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:56:
20 jaar geleden wist je ook dat je Fox news niet serieus kon nemen, erg partijdig, en CNN e.d. relatief neutraal en un-biased. Tegenwoordig zijn het allemaal propaganda vehikels (CCN, MSNBC, Fox, etc). Wat dat betreft hebben ze dat (helaas) afgekeken bij Fox.
Ik ben daar niet blij mee, want je zou toch enkele instituties moeten kunnen vertrouwen.
Dat het niet aan CNN ligt werd pijnlijk duidelijk toen Trump zn ambassadeur voor Nederland aanstelde, Peter Hoekstra. De Nederlandse media werd ook "fake news" zelfs toen ze hem confronteerde met een clip van zijn eigen uitspraken. Het heeft helemaal niks met CNN te maken, het enige wat CNN doet is ze aanspreken op hypocritie en leugens en dan word je automatisch bestempeld als fake news en Trump's volgelingen nemen dat klakkeloos over..
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 03-10-2023 09:24 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ondertussen is gisteren de fraude zaak in New York begonnen en Trump krijgt al waar hij voor betaald. Zijn advocaten zijn vergeten het verzoek in te dienen om een jury trial te krijgen.
Het is een civiele zaak en daarin moet je vragen om een jury. Doe je dat niet dan oordeelt de rechter. Bij strafzaken is het automatisch een jury-zaak overigens.
een source
Dat is flink in Trump's nadeel. Een van de argumenten is dat er geen "slachtoffer" is van Trumps handelen in deze aanklacht. Een jury kan daar gevoelig voor zijn. Een rechter zal dat minder snel zijn en meer kijken hoe het wettelijk in elkaar steekt.
Het is een civiele zaak en daarin moet je vragen om een jury. Doe je dat niet dan oordeelt de rechter. Bij strafzaken is het automatisch een jury-zaak overigens.
een source
Dat is flink in Trump's nadeel. Een van de argumenten is dat er geen "slachtoffer" is van Trumps handelen in deze aanklacht. Een jury kan daar gevoelig voor zijn. Een rechter zal dat minder snel zijn en meer kijken hoe het wettelijk in elkaar steekt.
Nee, niet technisch een religie, maar het heeft er veel kenmerken van. Vandaar de quotes.polthemol schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:12:
[...]
1. het is geen religie
2. wat bedoel je concreet, je gooit nu een term erin en gebruikt dat als argument. Wat doet de democratische partij concreet dat 'woke' zou zijn en wat is woke precies binnen die context en waarop is dat negatief dan ook nog eens? Stel je die vragen, want het gooien met 'woke' is vooral een term waar het GOP en aanverwante zeer rechts georiënteerde groepen graag mee gooien om een discussie mee in de hoek te parkeren.
Maar je hebt gelijk, concreet voorbeeld:
Dit zijn toch echt wel een hele andere set normen, waarden, en set van overtuigingen dan 10-15 jaar geleden. Identiteitspolitiek is allesomvattend, je huidskleur, geslacht en "gender" bepalen alles. Iedereen is een slachtoffer (behalve witte hetero mannen). Het is in de kern racistisch, seksistisch, en generaliserend.
Ik heb verder vrij linkse overtuigingen; eet hoofdzakelijk vegetarisch, let op uitstoot, pro progressief belastingstelsel, pro-choice, etc. Maar ik moet echt niets van deze regressieve "7 vinkjes" dader-slachtoffer denkwijze hebben. En ook Nederlandse universiteiten hebben veel van die slechte ideeën uit de VS overgenomen, maar het is gelukkig niet zo erg als in de VS.
De democraten zouden zeer duidelijk afstand moeten nemen van deze regressieve ideeën.
ook dit is geen bewijs of bron. Dit zijn van die crappy confrontatie interviews waarbij je niet weet hoe er is ge-edit. Het gros van zijn kanaal is soortgelijk materiaal en het draait altijd uit op 'gedoe' leert een quick scan me.Bartjuh schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:02:
[...]
Nee, niet technisch een religie, maar het heeft er veel kenmerken van. Vandaar de quotes.
Maar je hebt gelijk, concreet voorbeeld:
[YouTube: CONFRONTATION at Portland State University: Did I Harm Students By Asking This Question?]
Mensen zouden moeten stoppen met dit soort internetmeuk te gebruiken als een bron in welke vorm dan ook. Dit is gewoon clickbait materiaal en ik denk dat de man die deze video's produceert zich misschien ook moet afvragen of hij zijn academische titel waarop hij zich baseert om 'legit' te zijn niet te grabbel gooit met sensatiezucht video's te maken.
Als je het hele filmpje kijkt zie je dat er niet/nauwelijks in is geknipt. Er zijn ook geen lelijke schreeuwende letters ergens. Hij is heel rustig en laat iedereen praten.polthemol schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:20:
[...]
ook dit is geen bewijs of bron. Dit zijn van die crappy confrontatie interviews waarbij je niet weet hoe er is ge-edit. Het gros van zijn kanaal is soortgelijk materiaal en het draait altijd uit op 'gedoe' leert een quick scan me.
Mensen zouden moeten stoppen met dit soort internetmeuk te gebruiken als een bron in welke vorm dan ook. Dit is gewoon clickbait materiaal en ik denk dat de man die deze video's produceert zich misschien ook moet afvragen of hij zijn academische titel waarop hij zich baseert om 'legit' te zijn niet te grabbel gooit met sensatiezucht video's te maken.
Hij is één van, inmiddels een heel aantal, hoogleraren die dit durft aan te kaarten, met grote persoonlijke gevolgen (-> cancel culture).
Maar goed, misschien is dit meer to your liking:
Met onder andere Umut Özkırımlı , uitgesproken links.
[ Voor 9% gewijzigd door Bartjuh op 03-10-2023 10:37 ]
Trump weet dat hij juridisch niet kan winnen, hij moet de verkiezingen winnen om niet in de bak te belanden. Daarom is het veel beter om geen jury aan te vragen en zodra je naar buiten loopt te klagen hoe oneerlijk je behandeld wordt omdat je geen jury rechtsspraak krijgt. Trump zn juridische strategie draait louter en alleen om tijdrekken en het bespelen van de publieke opinie. Hij is in deze zaak al aansprakelijk gevonden, het onderstreept maar weer eens hoe ver de republikeinen zijn afgegleden dat alleen deze zaak niet al genoeg is om hem te laten vallen.Player1S schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:31:
Ondertussen is gisteren de fraude zaak in New York begonnen en Trump krijgt al waar hij voor betaald. Zijn advocaten zijn vergeten het verzoek in te dienen om een jury trial te krijgen.
een source
Man, laat je toch niet zo door Amerikaanse conservatieve media (dubieuze youtube filmpjes) meeslepen in de Amerikaanse culture wars. "Woke" betekent niks, is niks anders dan een verzamelterm voor alles wat conservatieven even niet leuk vinden. Maak je toch niet zo druk om wat zich afspeelt tussen de benen van Amerikaanse jongeren.Bartjuh schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:02:
De democraten zouden zeer duidelijk afstand moeten nemen van deze regressieve ideeën.
[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 03-10-2023 11:05 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
je mist het punt: dit bewijst helemaal niets. Je zit in een bubble vast en bent gewoon culture wars spreekpunten hier aan het herhalen.Bartjuh schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:30:
[...]
Als je het hele filmpje kijkt zie je dat er niet/nauwelijks in is geknipt. Er zijn ook geen lelijke schreeuwende letters ergens. Hij is heel rustig en laat iedereen praten.
Hij is één van, inmiddels een heel aantal, hoogleraren die dit durft aan te kaarten, met grote persoonlijke gevolgen (-> cancel culture).
Maar goed, misschien is dit meer to your liking:
[YouTube: Is There a Left Way Back From Woke?]
Met onder andere Umut Özkırımlı , uitgesproken links.
De andere video: ik ga geen video van 1,5 uur uitpluizen om te kijken waar het over gaat en welke zaken argumenten zijn. Daarbij herhaal ik het bovenstaande: dit zijn meningen waar je naar kijkt, dat zijn geen feiten. Het maakt me ook niets uit of een spreker links of rechts georiënteerd is. Je blijft gewoon culture wars punten herhalen hier zonder enige onderbouwing.
We zijn voor de rest offtopic aan het gaan dus ik stop deze discussie ook met je.
Ik las op Reddit een analyse die zei dat in deze zaak tijdrekken helemaal niet in het belang van Trump is. Hij is zelf tijdelijk het zeggenschap over zijn bedrijven ontnomen, dus er moeten bewindvoerders worden aangesteld. Die bewindvoerders zullen zich naar alle waarschijnlijkheid wel aan de regels houden, dus in plaats van gaten met nieuwe dubieuze leningen te dichten, is er aannemelijke kans dat een aantal van die bedrijven gewoon gaan omvallen en hoe langer dat duurt, hoe meer domino's er daarna gaan, tot het punt dat zijn prive assets geliquideerd gaan worden.ph4ge schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:58:
[...]
Trump weet dat hij juridisch niet kan winnen, hij moet de verkiezingen winnen om niet in de bak te belanden. Daarom is het veel beter om geen jury aan te vragen en zodra je naar buiten loopt te klagen hoe oneerlijk je behandeld wordt omdat je geen jury rechtsspraak krijgt. Trump zn juridische strategie draait louter en alleen om tijdrekken en het bespelen van de publieke opinie.
Volledige comment die ik hierboven probeer samen te vatten:
(bron eerste comment op de top comment)Even then, all of his businesses have been moved out of his control, to be run by a third party until such time as these cases can be resolved, and the longer this trial drags on, the longer he has zero control over anything that happens at these companies. As someone else pointed out, he's very likely been chaining huge business loans to keep them afloat. He likely took out a huge loan with said business as the collateral, then when it came time to pay it back, he took out another loan elsewhere, using the same business as a collateral, and has just been doing this over and over again, and if he's not there to keep up the shady practice, it's very likely the bill comes due and the bussiness(es) in question will be unable to foot the bill, leading to multiple businesses filing for bankruptcy in quick succession.
Even if he was to somehow weasel out of all of this, by the time he regained control of his businesses, several would likely have been shuttered, liquidated, and utterly dissolved, and there's a decent chance that, if the amount owed from all of these loans is large enough, other businesses that might not have folded otherwise might be seized, liquidated, and sold off piecemeal to cover his debts.
Now remember that on top of all of this, this case itself is likely to end with him losing his business license (at least in NY) and all of his assets there being liquidated to pay back the absolutely massive amounts of money that he owes due to said fraud. Back taxes alone will be an astounding dollar amount. If several of his businesses have folded and no longer exist by the time a final judgement is set, then he's going to have even less to his name that can be liquidated and used to pay for this. They're going to start looking at personal property on top of his business assets.
Basically, the longer this trial is strung out, the worse it's going to get for him, and it's already guaranteed to end poorly. Any reasonable and sane human would realize this fact and choose to simply roll over and accept whatever judgement is passed down here, so the damage is minimized, but we're dealing with one of the most unhinged and out of touch people to ever live, so of course he's going to fight tooth and nail to drag it out as long as humanly possible in the delusional hope that it will all be somehow overturned, and in doing so he's going to end up losing everything. He's fucked, he knows it, and he's only going to make it worse because he can't swallow his pride. It's delicious.
Maar inderdaad, als hij het weet te rekken tot na de verkiezingen (die hij dan ook nog eens moet winnen) kan hij mogelijk z'n macht dan misbruiken om dit alles weg te laten gaan en z'n "imperium" weer terug te claimen, wat er tegen die tijd dan ook nog van over is.
Als je gelooft dat Trump nog iets te winnen heeft dan heeft het inderdaad zin voor hem om zo snel mogelijk de boel achter de rug te krijgen en weer controle te hebben over wat er over blijft. Als je, zoals ik, de zaak al als een total loss zit, dan heeft tijdrekken en theater veel meer zin.anboni schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:53:
Ik las op Reddit een analyse die zei dat in deze zaak tijdrekken helemaal niet in het belang van Trump is. Hij is zelf tijdelijk het zeggenschap over zijn bedrijven ontnomen, dus er moeten bewindvoerders worden aangesteld. Die bewindvoerders zullen zich naar alle waarschijnlijkheid wel aan de regels houden, dus in plaats van gaten met nieuwe dubieuze leningen te dichten, is er aannemelijke kans dat een aantal van die bedrijven gewoon gaan omvallen en hoe langer dat duurt, hoe meer domino's er daarna gaan, tot het punt dat zijn prive assets geliquideerd gaan worden.
En Trump heeft een gag-order te pakken in zijn civiele zaak na uitbarstingen op tv en zijn truthsocial.
Benieuwd of hij zich er aan kan houden. Het bericht waarover de rechter viel, een aanval op een staflid via truthsocial, is inmiddels verwijderd.
Benieuwd of hij zich er aan kan houden. Het bericht waarover de rechter viel, een aanval op een staflid via truthsocial, is inmiddels verwijderd.
Nu Trump heeft geld genoeg toch? Jared kreeg 2 miljard van de Saoedi's.
Het lijkt me dat dat niet allemaal voor jared is en jared dus wel zal bijspringen.
Het lijkt me dat dat niet allemaal voor jared is en jared dus wel zal bijspringen.
Trump zou informatie over nucleaire onderzeeërs gedeeld hebben met een Australiër, die het vervolgens verder verspreid heeft 

Months after leaving the White House, former President Donald Trump allegedly discussed potentially sensitive information about U.S. nuclear submarines with a member of his Mar-a-Lago Club -- an Australian billionaire who then allegedly shared the information with scores of others, including more than a dozen foreign officials, several of his own employees, and a handful of journalists, according to sources familiar with the matter.
According to Pratt's account, as described by the sources, Pratt told Trump he believed Australia should start buying its submarines from the United States, to which an excited Trump -- "leaning" toward Pratt as if to be discreet -- then told Pratt two pieces of information about U.S. submarines: the supposed exact number of nuclear warheads they routinely carry, and exactly how close they supposedly can get to a Russian submarine without being detected.
Jim Jordan wordt door Trump aangewezen als speaker.
https://www.cnn.com/2023/...rofile-house-speaker-race
Ontzettende mafklapper en volledig Trumpist.
Nou, dat past dan mooi in het "Grab them by the pussy, they will like it!"-mentaliteit van Trump, met de onderzoeken naar seksueel misbruik waar Jordan (al dan niet zijdelings) bij betrokken is....HEY_DUDE schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:16:
Jim Jordan wordt door Trump aangewezen als speaker.
En zijn uitspraken en standpunten over gun control beloven ook nóg meer massashootings...
Maargoed, qua niveau passen Jordan en Trump bij elkaar, hebben allebei een paar losse connectoren in hun hoofd

Virussen? Scan ze hier!
Normaal interesseren gekken mij niet zoveel, ik spendeer er geen aandacht aan dus dan doet het mij ook niks.
Alleen vind ik dat Trump best goede zaken heeft gedaan tijdens zijn regeerperiode. Het ter discussie stellen dat wij ons zelf zo verschrikkelijk afhankelijk hebben gemaakt van Rusland voor energie (dat is later ook pijnlijk duidelijk geworden in de praktijk). Of het opnieuw onderhandelen van handelscontracten met Azië. Of het beschermen van de binnenlandse industrie door productie terug te halen naar eigen land in plaats van uit te besteden in goedkope loon landen. Hij legde vaak wel de vinger op de (zere/goede) plek. Wat is jullie mening daarover?
En dan vind ik het juist zo jammer dat hij zich tussendoor ook als een complete aardappel gedraagt. Want dat verpest weer veel.
Zeggen dat mondkapjes zullen worden verplicht maar dat hij dit zelf belachelijk vindt. In feite het niet juist beschermen van je bevolking dus. Het belachelijk maken van tegenstanders en het monddood proberen te maken ervan ipv constructieve discussies aangaan. Met als kers op de taart uiteraard het ondersteunen van een of andere militante beweging die het capitool heeft verbouwd.
Ik snap het wel, hij wil vooral de stem winnen van blanke arbeiders die hier van smullen (vrouwonvriendelijk, grote mond naar de machthebbers, het haten van buitenlanders lees: Mexicanen).
Hij is echt niet zo’n pannenkoek als hij zich voordoet (ik denk dat hij een geslepen strateeg is).
Maar om terug te komen op mijn punt. Dan vind ik het zo ontzettend jammer dat hij zich dan moet profileren als een achterlijke redneck om kennelijk zijn doel te bereiken, terwijl hij ook best wel goede ideeën heeft, als je door de bullshit heen kijkt.
Alleen vind ik dat Trump best goede zaken heeft gedaan tijdens zijn regeerperiode. Het ter discussie stellen dat wij ons zelf zo verschrikkelijk afhankelijk hebben gemaakt van Rusland voor energie (dat is later ook pijnlijk duidelijk geworden in de praktijk). Of het opnieuw onderhandelen van handelscontracten met Azië. Of het beschermen van de binnenlandse industrie door productie terug te halen naar eigen land in plaats van uit te besteden in goedkope loon landen. Hij legde vaak wel de vinger op de (zere/goede) plek. Wat is jullie mening daarover?
En dan vind ik het juist zo jammer dat hij zich tussendoor ook als een complete aardappel gedraagt. Want dat verpest weer veel.
Zeggen dat mondkapjes zullen worden verplicht maar dat hij dit zelf belachelijk vindt. In feite het niet juist beschermen van je bevolking dus. Het belachelijk maken van tegenstanders en het monddood proberen te maken ervan ipv constructieve discussies aangaan. Met als kers op de taart uiteraard het ondersteunen van een of andere militante beweging die het capitool heeft verbouwd.
Ik snap het wel, hij wil vooral de stem winnen van blanke arbeiders die hier van smullen (vrouwonvriendelijk, grote mond naar de machthebbers, het haten van buitenlanders lees: Mexicanen).
Hij is echt niet zo’n pannenkoek als hij zich voordoet (ik denk dat hij een geslepen strateeg is).
Maar om terug te komen op mijn punt. Dan vind ik het zo ontzettend jammer dat hij zich dan moet profileren als een achterlijke redneck om kennelijk zijn doel te bereiken, terwijl hij ook best wel goede ideeën heeft, als je door de bullshit heen kijkt.
[ Voor 18% gewijzigd door Silent Thunder op 11-10-2023 00:59 ]
Vind het lastig om door de bullshit heen te kijken. Het is allemaal vooral Bullshit, elke dag was het weer andere bullshit zo niet meerdere keren per dag. Het aantal schandalen is niet meer met handen en voeten te tellen. Mag ik vragen hoe jij daar door heen kan kijken?Silent Thunder schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 00:51:
Normaal interesseren gekken mij niet zoveel, ik spendeer er geen aandacht aan dus dan doet het mij ook niks.
Bij deze een lijst van de 100 grootste schandalen. Daarbij verdwijnen de drie puntjes die jij noemt voor mij. Laten we er daar 2 van maken overigens want Russisch gas was al eerder ter discussie gesteld door andere presidenten. En als iets ter discussie stellen nou al een van je belangrijkste bijdrages als president is dan moet je je ook achter je oren krabben.
Een stilstaande klok geeft ook twee keer per dag de juiste tijd aan?
Trump een geslepen strateeg noemen is lachwekkend voor mij. Trump heeft een doel en dat is zichzelf verrijken met geld en aandacht. Om dat te bereiken is hij inderdaad zeer geslepen.
Dat was echt geen briljant inzicht van Trump maar speelde al veel langer. Van de Nord Stream 2 Wikipedia pagina:Silent Thunder schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 00:51:
Alleen vind ik dat Trump best goede zaken heeft gedaan tijdens zijn regeerperiode. Het ter discussie stellen dat wij ons zelf zo verschrikkelijk afhankelijk hebben gemaakt van Rusland voor energie (dat is later ook pijnlijk duidelijk geworden in de praktijk).
President Barack Obama opposed Nord Stream 2, echoing the policy of his predecessor George W. Bush who opposed Nord Stream 1. The US and European nations such as Ukraine, Poland, Estonia, Latvia and Lithuania opposed Nord Stream 2 on the grounds that it increased dependence on Russian energy and posed a security threat to the EU. After 2014, these countries further argued that Europe should not be refilling Russia's coffers after it invaded and annexed Crimea.
A letter by American lawmakers John McCain and Marco Rubio to the EU criticized the project in July 2016.
Mijn mening? Dat Trump een wannabe dictator is die niks goeds heeft gedaan. Ja, voor de rijke 1% en Rusland. Maar niet voor de rest van de VS of de Wereld.Silent Thunder schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 00:51:
En dat obvious troll obvious is.
Stalin heeft ook hele goede dingen voor zijn land en de rest van de wereld gedaan. Maar heeft daarnaast ook 10-20 miljoen doden op zijn geweten...Silent Thunder schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 00:51:
Net zoals Hitler ook goede zaken deed, als je maar door al zijn oorlogsmisdaden heenkijkt.Silent Thunder schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 00:51:
Alleen vind ik dat Trump best goede zaken heeft gedaan tijdens zijn regeerperiode.
Maar we beoordelen leiders niet alleen op de dingen die ze goed hebben gedaan, we kijken ook naar het mislukte beleid, de gevolgen van het gedrag en de keuzes die de leider heeft gemaakt en het algehele gevoel dat leeft.
Natuurlijk geef ik met Hitler een gechargeerd voorbeeld, maar ik hoop daarmee mijn punt duidelijk te maken: Trump heeft goede dingen gedaan, maar daarnaast ook zoveel dingen fout gedaan, dat de negatieve gevolgen en gevoelens groter zijn dan de positieve gevolgen en gevoelens.
This is absolutely ridiculous
Dat is allemaal niet gebeurd, of gewoon een voortzetting van bestaand Amerikaans beleid. Obama en Bush hebben zich bijv. net zo goed hard gemaakt voor de verkoop van Amerikaans olie en gas aan Europa, wat ook niet met geopolitiek maar gewoon met geld te maken had.Silent Thunder schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 00:51:
Trump heeft geluk gehad dat hij tot aan Covid met een relatief stabiele wereld en wereldeconomie te maken had, desalniettemin nam hij het rampzalige besluit om de geldpersen aan te zetten en de belastingen voor rijken te verlagen. Dat is het enige noemenswaardige dat hij heeft gedaan. Daarnaast heeft hij conservatieve rechters aangesteld, maar daarvoor hoefde hij niks te doen behalve te tekenen bij het kruisje. Zowel zijn rampzalige economische en sociale beleid pre Covid, als zijn reactie op Covid, waren rampzalig en hebben vele mensen de dood of armoede ingejaagd.
Biden doet het in veel moeilijkere omstandigheden veel beter in de economie bijvoorbeeld. En voor zover dat jij het een goede zaak vindt: Biden is er bijv. daadwerkelijk in geslaagd om gas in Europa te verkopen, ipv alleen maar te roepen zoals zijn voorgangers (niet dat Biden iets met dit succes te maken heeft, dat was Poetin die in zn eigen voet schoot) en met de IRA zuigt hij industriële banen naar de VS (voornamelijk uit Europa helaas).
Wat ik vooral zo bizar vindt aan Trump is dat als hij dan eens een goed punt heeft, hij dat altijd heeft om de verkeerde redenen. Een beetje het equivalent van 'ik ben voor abortus, want ik heb een hekel aan baby's' ipv 'ik ben voor abortus, want ik vind dat de vrouw baas over eigen buik moet zijn'.Ridicuul schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:26:
[...]
Natuurlijk geef ik met Hitler een gechargeerd voorbeeld, maar ik hoop daarmee mijn punt duidelijk te maken: Trump heeft goede dingen gedaan, maar daarnaast ook zoveel dingen fout gedaan, dat de negatieve gevolgen en gevoelens groter zijn dan de positieve gevolgen en gevoelens.
Er zit altijd een motief achter dat vaak haaks staat op het punt an sich. Als het Trump persoonlijk gewin zou opleveren om kolencentrales te sluiten, dan was hij tegen fossil fuel geweest.
Dit dus.
Laten we eens horen wat de mensen die close met hem hebben samengewerkt over hem zeggen :Silent Thunder schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 00:51:
(ik denk dat hij een geslepen strateeg is).
Ik heb dit lijstje niet samengesteld, komt van deze fijne meneer :General Mattis: Trump's not mature, a 5th grader
General McMaster: he's a dope, kindergartner idiot
Colonel Esper: irresponsible
General Milley: crazy
General Hytin: an idiot
General Kelly: Trump's crazy, an unhinged idiot
VP Pence: Trump is reckless
CoS 1 Priebus: he's an idiot
CoS 2 (Kelly, in above)
CoS 3 Mulvaney: terrible human being, a clown show
CoS 4 Meadows: Trump is worthless
SoS Tillerson: he's a fucking moron
SoT Mnuchin: Trump is an idiot
SoE Perry: he's a barking carnival act
Nat Sec Advisor Bolton: stunningly uninformed, Putin-loving moron
Econ Adv Cohn: dumb as shit, idiot
Advisor Gingrich: stupid
Advisor Omarosa: mentally impaired
Strategist 1 Roger Stone (convicted to prison): Trump is the greatest mistake
Strategist 2 Bannon (convicted to prison twice): he's an 11 year old
Transition Chief & Debate Coach Christie: ridiculous, puppet of Putin
AG Barr: Trump is shockingly detached from reality, defiant 9-year-old, fucking asshole
Atty Michael Cohen: he's a con-man
Atty Dowd: a fucking liar
Atty Jenna Ellis: idiot
Atty Cobb: deeply wounded narcissist
Canada's Prime Minister Justin Trudeau: Trump is stupid
Great Britain's Prime Minister David Cameron: he's stupid
Mexico's President Vincente Fox: crazy
https://twitter.com/tomia...YzHxetfuiErj0cnOG-CA&s=19
Ik denk dus dat het veilig is om te stellen dat Trump geen geslepen strateeg is.
Dat komt omdat Trump nooit enige idee heeft, en zoals hij zelf zegt nergens voor staat. Hij herhaalt alleen wat de laatste persoon die hij heeft gezien heeft gezegd cq herhaalt wat hem applaus oplevert. Trump heeft 1 standpunt en dat is dat hij er zelf beter van moet.FunkyTrip schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:21:
[...]
Wat ik vooral zo bizar vindt aan Trump is dat als hij dan eens een goed punt heeft, hij dat altijd heeft om de verkeerde redenen. Een beetje het equivalent van 'ik ben voor abortus, want ik heb een hekel aan baby's' ipv 'ik ben voor abortus, want ik vind dat de vrouw baas over eigen buik moet zijn'.
Er zit altijd een motief achter dat vaak haaks staat op het punt an sich. Als het Trump persoonlijk gewin zou opleveren om kolencentrales te sluiten, dan was hij tegen fossil fuel geweest.
Naja, hij heeft natuurlijk wel een basisset waardes:ph4ge schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:39:
[...]
Dat komt omdat Trump nooit enige idee heeft, en zoals hij zelf zegt nergens voor staat. Hij herhaalt alleen wat de laatste persoon die hij heeft gezien heeft gezegd cq herhaalt wat hem applaus oplevert. Trump heeft 1 standpunt en dat is dat hij er zelf beter van moet.
- "Vrouwen, armen en zwarten zijn minderwaardig"
- "alles is een zero-sum game, dus alles is geoorloofd, want de ander zou het ook doen"
- "ik maak nooit een fout"
Dit dus.
https://edition.cnn.com/2...u-hamas-attack/index.htmlWashington
CNN
—
Former President Donald Trump lashed out Wednesday at Benjamin Netanyahu, saying the Israeli prime minister was caught unprepared by Hamas’ attack and praising the Lebanese militant group Hezbollah as “very smart.”
PSN
Diezelfde Trump die Israëlische geheimen deelde met Rusland, die het weer met Iran deelde, die het weer met Hamas deelde....
een source
Wanneer gaan de republikeinen definitief kiezen welke kandidaat een gooi mag gaan doen?
Op de Republikeinse conventie. Die is van 15 tot 18 juli 2024.Silent Thunder schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:40:
Wanneer gaan de republikeinen definitief kiezen welke kandidaat een gooi mag gaan doen?
Virussen? Scan ze hier!
Silent Thunder schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:40:
En de voorverkiezingen beginnen op 15 januari en lopen tot 11 juni, maar in principe weten we na super tuesday (5 maart) met quasi zekerheid wie de kandidaat is. Mocht het toch close zijn mag je daar nog 2 weken bijtellen tot na 19 maart waar de tweede grootste hoop "delegates" in het spel komen.wildhagen schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 18:44:
[...]
Op de Republikeinse conventie. Die is van 15 tot 18 juli 2024.
[ Voor 17% gewijzigd door Jebus4life op 16-10-2023 09:58 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Trump heeft spreekverbod opgelegd gekregen in 1 zaak (source
Geld alleen voor de verkiezingsfraude zaak in Washington. Benieuwd of hij zich er aan zal houden. Zal wel weer als een ongeinformeerd klein kind krijsen dat dit zijn 1st amendment aantast.
En vraag is of rechter durft door te pakken als hij zich er niet aan houd.
Geld alleen voor de verkiezingsfraude zaak in Washington. Benieuwd of hij zich er aan zal houden. Zal wel weer als een ongeinformeerd klein kind krijsen dat dit zijn 1st amendment aantast.
En vraag is of rechter durft door te pakken als hij zich er niet aan houd.
De reactie is typisch Trump: liegen, slachtoffer spelen en bedelen om geld.
Zie afbeelding in deze tweet: gag order "imposed on me at the request of Joe Biden". Gevaarlijke leugen maar z'n achterban trapt er weer in.
Zie afbeelding in deze tweet: gag order "imposed on me at the request of Joe Biden". Gevaarlijke leugen maar z'n achterban trapt er weer in.
In the ~3 hours since the DC gag order was imposed, Trump and his campaign have done nothing but speak and fundraise about it
— Kyle Cheney (@kyledcheney) 16 oktober 2023
He is allowed to do this, which kind of buttresses the point Chutkan made: the restrictions are about harassing/intimidating speech, not political speech pic.twitter.com/qla40BpDcE
Van de zaak in Georgia zijn al namen en adressen gelekt van juryleden. Niet onwaarschijnlijk dat dat ook nog bij andere zaken gaat gebeuren.
Het is wachten tot een cultmember het heft in eigen handen neemt.
Het is wachten tot een cultmember het heft in eigen handen neemt.
En daar is de tweede schuldbekentenis. Ik vermoed dat er meer gaan volgen.
Trump attorney Sidney Powell pleads guilty in Georgia election subversion case
As part of her guilty plea, Powell is admitting her role in the January 2021 breach of election systems in rural Coffee County, Georgia. With the help of local GOP officials, a group of Trump supporters accessed and copied information from the county’s election systems in hopes of somehow proving that the election was rigged against Trump.
Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.
Wachten tot belastende verklaringen tegen Trump onderdeel van de deals worden.Real schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:38:
En daar is de tweede schuldbekentenis. Ik vermoed dat er meer gaan volgen.
[...]
Zoals in het artikel staat zal het openbaar ministerie daar waarschijnlijk op hebben aangestuurd voor ze akkoord gingen.anboni schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:48:
[...]
Wachten tot belastende verklaringen tegen Trump onderdeel van de deals worden.
Hier is nummer 3:
BREAKING: Trump co-defendant and campaign legal advisor Kenneth Chesebro, the "architect" of the false electors scheme, pleads guilty in Georgia RICO case.
— MSNBC (@MSNBC) 20 oktober 2023
As a part of his plea deal, Chesebro must testify truthfully at trial and continue to provide documents and evidence to the… pic.twitter.com/iE8R94IyHm
Dit is de val van Trump in slow motion.
Mag van mij wel sneller. Maar ik verwacht nog steeds dat hij straks ergens in Rusland opduikt. Hij zal er alles aan doen om niet in de gevangenis terecht te komen.jaapstobbe schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:19:
[...]
Dit is de val van Trump in slow motion.
En vanuit Rusland kan hij gewoon doorgaan met leugens verspreiden en de VS verder splijten. Dus nog steeds nuttig voor Putin.
Mag je überhaupt het land uit als je voor vanalles en nog wat aangeklaagd wordt?Player1S schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:37:
[...]
Mag van mij wel sneller. Maar ik verwacht nog steeds dat hij straks ergens in Rusland opduikt. Hij zal er alles aan doen om niet in de gevangenis terecht te komen.
Ligt er aan waarvoor verwacht ik. Tot nu toe hebben ze nog niet zijn paspoort ingenomen dus de rechters zien hem nog niet als vluchtgevaarlijk. Al zal hij die niet nodig hebben als hij echt richting Rusland zou gaan.durian schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:39:
[...]
Mag je überhaupt het land uit als je voor vanalles en nog wat aangeklaagd wordt?
En binnen de secret service zullen er genoeg zijn die hem wel helpen helaas. Het is niet voor niets dat hele lading text messages van de ss “per ongeluk” volledig verwijderd zijn rondom J6
Het verschil met Powell is belangrijk: Chesebro heeft zojuist bekend dat hij samen met Trump en de andere medeverdachten dit misdrijf heeft gepleegd:user109731 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:55:
Hier is nummer 3:
https://edition.cnn.com/2...ion-subversion/index.html
Ik begrijp uit de CNN verslaglegging dat het team van Trump had gehoopt op daadwerkelijke rechtszaken en geen 'plea bargain' zodat het team van Trump kon zien welke zwakke punten er mogelijk in hun verdediging zat.
Dat liep dus net even anders.
Ofwel, Trump is toast. Zijn imperium wordt hem afgepakt en in Georgia draait hij gewoon in bak. De gestolen geheimen en J6 zijn niet eens nodig voor zijn ondergang.
Benieuwd wat dat deelnemersveld van de rest doet. Pence zit in geldnood en zal snel afhaken.
Benieuwd wat dat deelnemersveld van de rest doet. Pence zit in geldnood en zal snel afhaken.
Einde GOP zoals wij het kennen gok ik.Delerium schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:43:
Ofwel, Trump is toast. Zijn imperium wordt hem afgepakt en in Georgia draait hij gewoon in bak. De gestolen geheimen en J6 zijn niet eens nodig voor zijn ondergang.
De gekkies zullen zich afsplitsten want die willen dat het leger trump bevrijd uit de gevangenis en Biden geëxecuteerd wordt.
Splitst de gop vote waardoor de Democraten straks een super majority hebben.
Alle gop kandidaten hebben geld problemen. Niet alleen pence
Ik las ergens dat je gewoon voor POTUS mag runnen terwijl je in de gevangenis zit en je straf aan het uitzitten bent. Ik vraag me alleen af wat er dan gebeurt als je wint. Krijg je dan instant vrijlating?
[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 21-10-2023 10:12 ]
Ligt aan het vergrijp. Vanaf een bepaalde categorie mag je (eigenlijk) niet eens op het stembiljet komen.Silent Thunder schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:12:
Ik las ergens dat je gewoon voor POTUS mag runnen terwijl je in de gevangenis zit en je straf aan het uitzitten bent. Ik vraag me alleen af wat er dan gebeurt als je wint. Krijg je dan instant vrijlating?
Daarnaast is er scheiding tussen federaal en staat. Een president kan alleen voor federale vergrijpen een pardon geven - niet voor staatsvergrijpen. Dus als Trump of zijn handlangers in de staat Georgia schuldig wordt bevonden - voor de samenzwering met de 'fake electors' en het onder druk zetten van verschillende mensen om een paar honderd stemmen te vinden - kan een president daar niks aan doen omdat dat specifieke vergrijp een overtreding is van de wetten van de staat.
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Ik vraag me af of je als land zo’n genante situatie kan overleven. Het wordt vaak gezegd dat het niet erger kan maar president Trump in de bak is dat dus wel.Silent Thunder schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:12:
Mensen die de huidige versie van Trump aangangen zijn trouwens nog treuriger; Trump wil president worden uit zelfbehoud, de rest heeft gewoon een bord voor de kop.
[ Voor 14% gewijzigd door Delerium op 21-10-2023 10:27 ]
Op de substack weblog met de titel 'Framelab' staat een meer uitgewerkte versie van die conclusie:Delerium schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:26:
[...]
Trump wil president worden uit zelfbehoud, de rest heeft gewoon een bord voor de kop.
We often hear the question: What’s a way to convince Trump supporters to stop supporting Trump? The answer is: There isn’t a way.
https://framelab.substack...-101-some-brains-you-justThis is because supporting Trump has become an important part of their identity and worldview. In order to turn against Trump, they would have to turn against their own selves. People tend to avoid doing this.
Trump/MAGA aanhangers zijn Trump/MAGA aanhangers tot in hun diepste vezels en kunnen waarschijnlijk ook niet anders meer zien. Precies zoals de auteur schrijft: de Trump/MAGA aanhangers moeten toegeven dat ze ernaast zitten en dat is (ondertussen) erg moeilijk.
Dat is ook al eens gebeurd: Eugene V. Debs kreeg in 1920 3% van de stemmen, terwijl hij op dat moment in de gevangenis zat vanwege een toespraak tijdens WW1 die als deloyaal werd gezien (“sedition”).Silent Thunder schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:12:
Ik las ergens dat je gewoon voor POTUS mag runnen terwijl je in de gevangenis zit en je straf aan het uitzitten bent.
Be yourself, no matter what they say ...
Surprise, iemand kon zijn mond niet houden 
https://edition.cnn.com/2...-trial-warning/index.htmlDonald Trump fined $5,000 for violating gag order in New York fraud trial and warned twice about imprisonment
PSN
Men zegt niet voor niets dat het een cult is. Een Jonestown 2.0 is gewoon ook niet uit te sluiten want ze zijn er gek genoeg voor. Liever dood dan nog 4 jaar Biden is dan hun denkwijze. Zeker als de Democraten de republieken weg vagen in house en senate.Real schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:51:
[...]
Op de substack weblog met de titel 'Framelab' staat een meer uitgewerkte versie van die conclusie:
[...]
[...]
https://framelab.substack...-101-some-brains-you-just
Trump/MAGA aanhangers zijn Trump/MAGA aanhangers tot in hun diepste vezels en kunnen waarschijnlijk ook niet anders meer zien. Precies zoals de auteur schrijft: de Trump/MAGA aanhangers moeten toegeven dat ze ernaast zitten en dat is (ondertussen) erg moeilijk.
Er is vooralsnog heel weinig dat wijst op een split van de republikeinse partij. Enige element is dat er een aantal elementen uit de MAGA beweging de volledige partij kunnen gijzelen (net zoals de Tea Party dat jaren geleden kon).
Er zijn voorlopig geen tekenen dat er op nationaal vlak een blue wave aankomt. Vergeet niet dat de midterms nog geen jaar achter ons liggen en dat, hoewel de democraten sterker dan verwacht gepresteerd hebben, de Republikeinen het huis controleren (nuja, controleren is veel gezegd momenteel, ze zijn er allesinds met meer ^^).
Ondanks alle schandalen en rechtszaken wijst alles erop dat Trump spelenderwijs de kandidaat zal worden en is er geen reden om aan te nemen dat het niet kan winnen dankzij het kiescollege.
Er zijn voorlopig geen tekenen dat er op nationaal vlak een blue wave aankomt. Vergeet niet dat de midterms nog geen jaar achter ons liggen en dat, hoewel de democraten sterker dan verwacht gepresteerd hebben, de Republikeinen het huis controleren (nuja, controleren is veel gezegd momenteel, ze zijn er allesinds met meer ^^).
Ondanks alle schandalen en rechtszaken wijst alles erop dat Trump spelenderwijs de kandidaat zal worden en is er geen reden om aan te nemen dat het niet kan winnen dankzij het kiescollege.
En zoals ook wel een beetje verwacht, is classified information bij Trump niet veilig.
https://edition.cnn.com/2...-anthony-pratt/index.htmlMar-a-Lago member and Australian billionaire Anthony Pratt said then-President Donald Trump told him about his private calls with the leaders of Ukraine and Iraq, according to reports published Sunday about private recordings of Pratt, a key prosecution witness in Trump’s classified documents case.
The reports from The New York Times and “60 Minutes Australia” revealed previously unknown recordings of Pratt candidly recalling his conversations with Trump – and build on existing allegations that Trump overshared sensitive government material.
In the tapes, Pratt says Trump shared insider details about his phone calls with world leaders during his presidency. Pratt also offers searing critiques of Trump’s personal ethics.
PSN
Echter is er wel een board of parole in Georgia die eventueel wel pardons kan toekennen. Ik ben te lui om van alle vijf leden van die board de bio's en politieke affiltiatie op te zoeken, maar ze worden benoemd door de gouverneur van de staat, en dat is al een tijdje een Republikein.edie schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:20:
[...]
Ligt aan het vergrijp. Vanaf een bepaalde categorie mag je (eigenlijk) niet eens op het stembiljet komen.
Daarnaast is er scheiding tussen federaal en staat. Een president kan alleen voor federale vergrijpen een pardon geven - niet voor staatsvergrijpen. Dus als Trump of zijn handlangers in de staat Georgia schuldig wordt bevonden - voor de samenzwering met de 'fake electors' en het onder druk zetten van verschillende mensen om een paar honderd stemmen te vinden - kan een president daar niks aan doen omdat dat specifieke vergrijp een overtreding is van de wetten van de staat.
Jenna Ellis is nummer 4.
Jenna Ellis, an attorney and prominent conservative media figure, reached a deal with prosecutors Tuesday and pleaded guilty to reduced charges over efforts to overturn Donald Trump’s 2020 election loss in Georgia.
Ellis, the fourth defendant in the case to enter into a plea deal, was a vocal part of Trump’s reelection campaign in the last presidential cycle and was charged alongside the Republican former president and 17 others with violating the state’s anti-racketeering law.
Als je in Georgia geen strafblad hebt en je een deal maakt dan wordt je, afhankelijk van het vergrijp, geen straf opgelegd. En wordt het issue achteraf van je strafblad geveegd. Exonerated.
Of dit wordt geaccepteerd zal wel weer samenvallen met je historische achtergrond.
In iedergeval krijgen al deze clowns retrospectief vrijspraak zeer waarschijnlijk.
Luistertip de podcast proscecuting Donald Trump
Ja, ok, maar het is niet iets wat een President zelf op eigen initiatief kan doen zonder goedkeuring van anderen (via Presidential Order of hoe dat ook heet). Er zijn in dat geval altijd meerdere andere personen nodig dus het is niet zo simpel te regelen.migchiell schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:12:
[...]
Echter is er wel een board of parole in Georgia die eventueel wel pardons kan toekennen. Ik ben te lui om van alle vijf leden van die board de bio's en politieke affiltiatie op te zoeken, maar ze worden benoemd door de gouverneur van de staat, en dat is al een tijdje een Republikein.
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Zal weer vliegende ketchup opleveren

Benieuwd wie de volgende is. Donnie en Rudy zullen inmiddels peentjes zweten.
The Daily (podcast van de NYT) heeft er toevallig vandaag ook een episode over: The Lawyers Now Turning on Trump. Helaas net te vroeg opgenomen voor Jenna Ellis.HEY_DUDE schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:04:
Luistertip de podcast proscecuting Donald Trump
Ondertussen loopt Michael Cohen in de New York zaak ook helemaal leeg:
Michael Cohen tells court Trump tasked him with reverse-engineering asset classes by ‘whatever number Mr Trump told us’ – live
Michael Cohen tells court Trump tasked him with reverse-engineering asset classes by ‘whatever number Mr Trump told us’ – live
Trump’s former fixer testifies in ex-president’s civil fraud trial at Manhattan court
Cohen just provided stunning testimony implicating Trump in fraudulent valuation of properties.
“I was tasked, by Mr Trump, to increase the total assets based upon a number that he arbitrary selected, and my responsibility, along with Allen Weisselberg predominately, was to reverse-engineer the various different asset classes, increase those assets, in order to achieve the number that Mr Trump had [requested,” Cohen said.
When asked what number he came up with, Cohen said, “Whatever number Mr Trump told us to.”
Hoe heet deze situatie? Iets met dominosteentjes.
nu hopen dat de rechtszaken met tempo gevoerd kunnen worden, en dat de hele zaak goed in beeld wordt gebracht voor het publiek. Misschien dat er een paar zijn die ervan leren.
nu hopen dat de rechtszaken met tempo gevoerd kunnen worden, en dat de hele zaak goed in beeld wordt gebracht voor het publiek. Misschien dat er een paar zijn die ervan leren.
In RICO zaken geven ze de kleine visjes zulke plea deals zodat ze de grote vis kunnen vangen.
Trump is de grote vis. Ik denk dat langzaam aan de anderen in deze zaak over elkaar struikelen om ook maar een deal te sluiten. Met uitzondering van Rudy Giuliani want die lijkt nog steeds van het padje af te zijn.
Bijkomend ding rondom Rudy is dat hij stomdronken zou zijn geweest. Daardoor is hij geen betrouwbare getuige dus heeft het ook geen waarde om hem een plea aan te bieden.
Wordt dus heel lastig verhaal voor zowel Trump als Rudy.
Trump is de grote vis. Ik denk dat langzaam aan de anderen in deze zaak over elkaar struikelen om ook maar een deal te sluiten. Met uitzondering van Rudy Giuliani want die lijkt nog steeds van het padje af te zijn.
Bijkomend ding rondom Rudy is dat hij stomdronken zou zijn geweest. Daardoor is hij geen betrouwbare getuige dus heeft het ook geen waarde om hem een plea aan te bieden.
Wordt dus heel lastig verhaal voor zowel Trump als Rudy.
Mark meadows flipt ook. Geloof dat dit in de DC zaak rond J6 is
link
Hij krijgt gewoon immunity!! Moet ie flink wat dirt hebben. Wat Jack Schmidt nu ook heeft dus
link
Hij krijgt gewoon immunity!! Moet ie flink wat dirt hebben. Wat Jack Schmidt nu ook heeft dus
[ Voor 21% gewijzigd door Player1S op 24-10-2023 23:24 ]
Meadows is, op Cohen na (vanwege zijn langdurige connectie met Trump), inderdaad van een héél ander niveau dan de meeste namen die verschenen zijn.
White House Chief of Staff, dat is zowat de hoogste positie die je kan bekleden in Washington (voor iemand die niet verkozen is uiteraard).
White House Chief of Staff, dat is zowat de hoogste positie die je kan bekleden in Washington (voor iemand die niet verkozen is uiteraard).
"cascading failure" Da's wat er aan het gebeuren is voor *knip*, naamsverbastering.Plasma_Wolf schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:41:
Hoe heet deze situatie? Iets met dominosteentjes.
Ik ben nog steeds benieuwd in hoeverre -want sowieso zal dat het geval zijn in de ene of de andere vorm- hij door zijn naam en faam zal gespaard worden van de "volledige" consequenties, die, had het over jou of mij gegaan, niet zouden afgezwakt worden.
Ik ga ervan uit dat er nog steeds een soort terughoudendheid zal zijn in strafmaat, puur op basis van de reputatie van z'n achterban.
Jammer, maar ik hoop dat dat effect steeds minder speelt en eerlijk, hoe langer hoe meer krijg ik goeie hoop dat ze hem niet àl te veel zullen sparen...
Toch blijft het wat afwachten en het meest realistische scenario -nog steeds- is dat hij tot het einde van z'n leven zal bezig zijn met rechtszaken, op zich ook niet leuk natuurlijk, maar ik zou hem graag nog voor z'n dood -en voordat wat er nog overblijft van zijn handjevol hersencellen verder aftakelt- in een oranje plunje met boeien rond z'n polsen en enkels zien. Dààrvoor zou ik wel wat over hebben.

[ Voor 2% gewijzigd door NMH op 27-10-2023 13:43 ]
Dat geldt natuurlijk voor nagenoeg iedereen. Ik kan me nog goed de dagen nadat Trump won herinneren. Clinton vol ongeloof dat ze had kunnen verliezen, alsmede haar volgers. Slechte verliezers. Vervolgens jarenlang, tot de dag van vandaag, komt het bij de meeste democraten niet eens op dat ze iets verkeerd hebben gedaanReal schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:51:
[...]
Op de substack weblog met de titel 'Framelab' staat een meer uitgewerkte versie van die conclusie:
[...]
https://framelab.substack...-101-some-brains-you-just

De huidige rechtszaken tegen Trump kunnen mogelijk goed uitpakken voor de GOP. Zeker bij veroordeling. Trump is geen echte republikein én heeft een lage kans van slagen tegen een democratische kandidaat. Echter, hij wint mogelijk wel de primaries waardoor hij als kandidaat naar voren wordt geschoven. Als kan worden voorkomen dat hij de primaries wint dan heeft de GOP een veel grotere kans van slagen tegen de democraten. Ik vermoed zelfs >50%, omdat Biden het zo slecht doet (aannemende dat hij dan ook de kandidaat is).
Je mist voor het gemak even dat de FBI, letterlijk, vlak voor de verkiezingen bekent maakte dat ze het onderzoek naar Clinton openden. Dat heeft haar ook flink tegen gewerkt. Dat kun je niet op de democraten afschuiven.Bartjuh schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:31:
[...]
Dat geldt natuurlijk voor nagenoeg iedereen. Ik kan me nog goed de dagen nadat Trump won herinneren. Clinton vol ongeloof dat ze had kunnen verliezen, alsmede haar volgers. Slechte verliezers. Vervolgens jarenlang, tot de dag van vandaag, komt het bij de meeste democraten niet eens op dat ze iets verkeerd hebben gedaanTerwijl voor mij het overduidelijk meer een verlies van Clinton was dan een winst voor Trump. Als je van een idioot als Trump kunt verliezen is er overduidelijk iets fundamenteel mis met je (partij), en behoeft dat de nodige zelfreflectie. Zelfreflectie die nagenoeg volledig uit is gebleven.
De huidige rechtszaken tegen Trump kunnen mogelijk goed uitpakken voor de GOP. Zeker bij veroordeling. Trump is geen echte republikein én heeft een lage kans van slagen tegen een democratische kandidaat. Echter, hij wint mogelijk wel de primaries waardoor hij als kandidaat naar voren wordt geschoven. Als kan worden voorkomen dat hij de primaries wint dan heeft de GOP een veel grotere kans van slagen tegen de democraten. Ik vermoed zelfs >50%, omdat Biden het zo slecht doet (aannemende dat hij dan ook de kandidaat is).
Daarnaast zie ik niet gebeuren dat de GOP een ander dan Trump nomineert. Hij heeft ze nog steeds in de houdgreep. Intern willen ze dolgraag van hem af maar niemand, muv Chris Christie, valt hem publiekelijk af.
Daarmee schieten ze zichzelf in de voet.
Ten eerste doet Biden het niet zo slecht als jij schets. Goed is wat anders maar niet mega slecht.
Daarnaast is Biden nog steeds een oneindige betere keuze voor de meesten dan Trump. In 2020 stemden de meesten niet op Biden maar tegen Trump. En als Trump weer runt dan gebeurd dat weer. Niemand die in 2020 tegen Trump stemde zal met de ontwikkelingen van de laatste 3 jaar opeens voor Trump stemmen.
Wat heeft Hillary dan zo ontzettend verkeerd gedaan? Dat is een zinvol onderwerp om te bediscussiëren. Denk overigens dat in 2016 veel kiezers naïef waren over Trump. Hij had een (onterecht) image van succesvol zakenman die eens een andere koers ging varen.Bartjuh schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:31:
[...]
Dat geldt natuurlijk voor nagenoeg iedereen. Ik kan me nog goed de dagen nadat Trump won herinneren. Clinton vol ongeloof dat ze had kunnen verliezen, alsmede haar volgers. Slechte verliezers. Vervolgens jarenlang, tot de dag van vandaag, komt het bij de meeste democraten niet eens op dat ze iets verkeerd hebben gedaanTerwijl voor mij het overduidelijk meer een verlies van Clinton was dan een winst voor Trump. Als je van een idioot als Trump kunt verliezen is er overduidelijk iets fundamenteel mis met je (partij), en behoeft dat de nodige zelfreflectie. Zelfreflectie die nagenoeg volledig uit is gebleve
Trump heeft zo onwaarschijnlijk veel crimineel verdachte handelingen gepleegd dat niet vervolgen gewoon geen optie is. Tenzij je hem a priori boven de wet wil plaatsen. De hele cui bono discussie is niet relevant.De huidige rechtszaken tegen Trump kunnen mogelijk goed uitpakken voor de GOP. Zeker bij veroordeling. Trump is geen echte republikein én heeft een lage kans van slagen tegen een democratische kandidaat. Echter, hij wint mogelijk wel de primaries waardoor hij als kandidaat naar voren wordt geschoven. Als kan worden voorkomen dat hij de primaries wint dan heeft de GOP een veel grotere kans van slagen tegen de democraten. Ik vermoed zelfs >50%, omdat Biden het zo slecht doet (aannemende dat hij dan ook de kandidaat is).
Waarom is hij een mogelijk onterecht succesvol zakenman? Ik denk dat je veel over Trump kan zeggen, maar hij is een succesvol zakenman met diverse ondernemingen, waardoor hij een miljardair (of multi-multi miljonair, geen idee hoeveel hij precies waard is) is geworden.HEY_DUDE schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:18:
[...]
Wat heeft Hillary dan zo ontzettend verkeerd gedaan? Dat is een zinvol onderwerp om te bediscussiëren. Denk overigens dat in 2016 veel kiezers naïef waren over Trump. Hij had een (onterecht) image van succesvol zakenman die eens een andere koers ging varen.
[...]
Trump heeft zo onwaarschijnlijk veel crimineel verdachte handelingen gepleegd dat niet vervolgen gewoon geen optie is. Tenzij je hem a priori boven de wet wil plaatsen. De hele cui bono discussie is niet relevant.
Ik denk overigens niet dat kiezers in 2016 naïef waren over Trump. Als je ziet hoe hij populair hij nu weer is in de peilingen. Volgens mij stond hij een maand geleden licht voor tov Biden. Ik weet niet hoe het er nu voor staat. Hij verloor de tweede keer ook maar met paar procent verschil geloof ik. Een groot deel van de Amerikaanse president ziet in hem nog steeds de ideale president (of betere optie dan Biden).
Veel van zijn geld kwam van zijn rijke pappie. Best wat ondernemingen van hem echt geflopt zoals grote casino’s. Ondanks dat zijn pappie er oneindig geld tegenaan gooide. Bovendien lijkt het er nu toch echt op dat hij deels de boel geflest heeft. Hij heeft eigenlijk nergens echt succcesvol leiding aangegeven. Voor 2016 was hij gros van zijn tijd aan het spenderen met een TV programma en vulde hij daar zijn zakken mee. Vind ik geen succesvol zakenman.jordy89 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:21:
[...]
Waarom is hij een mogelijk onterecht succesvol zakenman? Ik denk dat je veel over Trump kan zeggen, maar hij is een succesvol zakenman met diverse ondernemingen, waardoor hij een miljardair (of multi-multi miljonair, geen idee hoeveel hij precies waard is) is geworden.
Ik denk overigens niet dat kiezers in 2016 naïef waren over Trump. Als je ziet hoe hij populair hij nu weer is in de peilingen. Volgens mij stond hij een maand geleden licht voor tov Biden. Ik weet niet hoe het er nu voor staat. Hij verloor de tweede keer ook maar met paar procent verschil geloof ik. Een groot deel van de Amerikaanse president ziet in hem nog steeds de ideale president (of betere optie dan Biden).
Ca 450 miljoen van zijn pappie en nog eens 450 miljoen met het TV programma. Trump wordt geschat p 2.5 miljard. Hij heeft zijn erfenis iets meer dan verdrievoudigd in zijn leven. Denk dat een AEX index fonds beter heeft gepresteerd.
Noem eens een succesvol bedrijf van Trump?
De kiezer is nu niet naïef maar kiest er nu bewust voor om de tent in de fik te steken (mijn mening). De motivatie om op Trump te stemmen is nu anders. De democraten zijn het kwaad en tegen het kwaad is alles geoorloofd. Er is geen enkele interesse meer bij de kiezers om nog een serieuze constitutionele democratie te handhaven. Men wil zijn eigen koning kunnen kronen.
@jordy89 als je met hetzelfde zak geld kan beginnen als dat papa hem in de hand heeft gegeven, dan maakt dat het wel een stuk makkelijker.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Uiteraard is het door zijn afkomst en erfenis een stuk makkelijker, maar uiteindelijk heeft hij een groot imperium van bedrijven en is hij een miljardair. Dat ben je m.i. een succesvol zakenman.
Behalve als je de boel bij elkaar liegt en met forse leningen steeds de bank voor het blok zet. Het is niet voor niets dat al decennia geen Amerikaanse bank met hem in zee wil.jordy89 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:45:
Uiteraard is het door zijn afkomst en erfenis een stuk makkelijker, maar uiteindelijk heeft hij een groot imperium van bedrijven en is hij een miljardair. Dat ben je m.i. een succesvol zakenman.
Het is nog niet bewezen, maar zijn rijkdom komt vrijwel zeker it de grootste witwasoperatie uit de geschiedenis. Tal van Russen of Saudies die een appartementje van hem kopen voor 300 quadriljoen, gewoon omdat het kan. En daarom staat de beste man momenteel voor de rechter; het is bewezen dat hij fraudeert (zijn waarde opblaast waar het kan, zijn waarde downgrade wanneer de fiscus langskomt) en alleen de strafmaat moet nog bepaald worden. Over enkele maanden heeft hij gewoon geen bedrijf meer.
Dat hij overigens een goed doel had, een kinderkankerfonds nog wel, was meer om het leeg te kunnen plunderen.
Let op:
De discussie over Biden en de Amerikaanse politiek mag hier: [ZT] President Biden en de Amerikaanse politiek. Voor de aankomende verkiezingen hebben we [ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024.
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
De discussie over Biden en de Amerikaanse politiek mag hier: [ZT] President Biden en de Amerikaanse politiek. Voor de aankomende verkiezingen hebben we [ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Sealioning
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.