Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@martwoutnl en @Player1S
Je komt terecht in de nationale database (beheerd door de FBI) en wanneer je gespot wordt kan men vragen of men uitgeleverd moet worden. De officiële term is "Interstate Arrest Warrant". Het is verder te vergelijken met hoe er binnen de EU te werk gaat.

Het mooie is dat de FBI ook met Interpol werkt en dus de kans bestaat dat er een internationaal red/blue notice uitgegeven wordt waardoor hij dezelfde eer krijgt als Bin Laden.
Overigens had Iran al een keer hierom gevraagd maar was geweigerd omdat het een politiek gemotiveerd was.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:06
Marc H schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:26:
Ik betwijfel of dat nodig is. Het is, zoals zo vaak, zo vaag geschreven dat een verkiezingscomité kan besluiten om Trump niet toe te voegen aan de verkiezingslijst. Trump kan daar natuurlijk tegen in beroep gaan, maar daar kan het verkiezingscomité natuurlijk wijzen op Jan. 6. Dat uiteindelijk de hoge raad daar een uitspraak over moet geven lijkt mij ook wel duidelijk.
Wellicht dat dat juridisch mag, dat het comité die macht heeft. Maar dan ga je denk ik voorbij aan de publieke impact van zo iets. Ik ben geen amerikaan, heb er nooit gewoond en ben wellicht flink beinvloed door wat ik op TV zie, maar ik heb het idee dat 'innocent until proven guilty' daar best leeft. En dat als het verkiezingscomité besluit Trump op basis van een nog lopende rechtszaak hem te weigeren, dat dit bij de bevolking van de USA tot onrust gaat leiden. Kan mij zelfs voorstellen dat redelijke democraten zo'n stap al te ver vinden gaan. Sterker, *ik* vind het al te ver gaan omdat je dan een grijs gebied mogelijk maakt: moet zo'n comité dan ALTIJD een kandidaat weigeren als er een lopende rechtszaak is? En kan iemand dan een bullshit-zaak starten met het doel om een kandidaat van de lijst te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

vanaalten schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:57:
[...]

Wellicht dat dat juridisch mag, dat het comité die macht heeft. Maar dan ga je denk ik voorbij aan de publieke impact van zo iets. Ik ben geen amerikaan, heb er nooit gewoond en ben wellicht flink beinvloed door wat ik op TV zie, maar ik heb het idee dat 'innocent until proven guilty' daar best leeft. En dat als het verkiezingscomité besluit Trump op basis van een nog lopende rechtszaak hem te weigeren, dat dit bij de bevolking van de USA tot onrust gaat leiden. Kan mij zelfs voorstellen dat redelijke democraten zo'n stap al te ver vinden gaan. Sterker, *ik* vind het al te ver gaan omdat je dan een grijs gebied mogelijk maakt: moet zo'n comité dan ALTIJD een kandidaat weigeren als er een lopende rechtszaak is? En kan iemand dan een bullshit-zaak starten met het doel om een kandidaat van de lijst te krijgen?
Tsja, dat ga je krijgen als je wetten uit 1868 gaat toepassen.
“Section 3’s disqualification rule may and must be followed — applied, honored, obeyed, enforced, carried out — by anyone whose job it is to figure out whether someone is legally qualified to office,” the authors wrote. That includes election administrators, the article said.
Maar de wet verteld niet op welke basis je die beslissing moet/kan nemen. Kan het verslag van het jan 6 comittee al genoeg zijn om Trump uit te sluiten? Dat weet niemand, en daarom zal het uiteindelijk een rechtszaak gaan worden voor the supreme court.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 15:10
Bedankt allen voor de antwoorden op mijn Georgia-vraag. Dat was nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Marc H schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:20:
[...]

Tsja, dat ga je krijgen als je wetten uit 1868 gaat toepassen.

[...]

Maar de wet verteld niet op welke basis je die beslissing moet/kan nemen. Kan het verslag van het jan 6 comittee al genoeg zijn om Trump uit te sluiten? Dat weet niemand, en daarom zal het uiteindelijk een rechtszaak gaan worden voor the supreme court.
En laat Trump nou net de supreme court naar zijn hand hebben gezet op 4 jaar.

Verder gaat elke republikein hem gratie verlenen, want je kan onmogelijk winnen zonder maga achter je te hebben.

Christie is dan ook bij voorbaat al verloren, maar toch knap dat hij zijn nek uit steekt.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enigmus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 16:46
Ridicuul schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:42:
Het blijft me verbazen hoe ver kamp-Trump en de GOP bereid zijn om te gaan en hoe ongelofelijk makkelijk het blijkt te zijn om tientallen miljoenen mensen mee te krijgen met zijn verhalen. Stiekem verdwaal ik wel eens in de gedachte dat Trump en zijn Republikeinse vrienden toegeven dat alles in scene gezet is. En zelfs dan zullen er nog altijd miljoenen aanhangers zijn die dat niet zullen geloven. Dit probleem is niet binnen een generatie opgelost. Als het ooit opgelost kan worden.

Het is vrijwel onmogelijk om een normale discussie met deze mensen te voeren. Aan een de ene kant is dat jammer, aan de andere kant is het ook precies de reden dat ze in de Trump-onzin zijn gaan geloven. Alle wetten van kritisch denken worden overboord gegooid en iedere discussie gaat gepaard met tientallen statistieken die niet kloppen of volledig uit de context worden gehaald. Probeer maar eens tientallen claims te ontkrachten die vaak op halve waarheden gebasseerd zijn. En iedere ontkrachting levert weer tientallen nieuwe claims op.

Het is de manier waarop Trump en zijn kameraden al jaren te werk gaan en hun volgelingen nemen het trouw over. Het is allang duidelijk dat het landsbelang ondergeschikt is aan het partijbelang en het eigen belang. Durf je als Republikein tegen Trumo in te gaan, dan ben je eigenlijk gewoon een Democraat of corrupt. En dan zijn we weer terug bij 0.

Dat gezegd hebbende, ben ik niet helemaal overtuigd van de indictment in Georgia. Ja, ik ben ervan overtuigd dat Trump fout zit en een straf verdiend. Maar de bewijzen zijn dun en de uitspraken multi-interpretabel. Het telefoongesprek met Raffensperger is toch wel de grootste stok waar de DA mee kan slaan. En dat gesprek is al meer dan 1,5 jaar openbaar en nog steeds geloven tientallen miljoenen mensen dat Trump in dat gesprek niets verkeerd zei. Ik hoop dat de rechter en jury de aanwijzingen op dezelfde manier zien als ik, maar het is geen uitgemaakte zaak.

Trump achter de tralies is ook maar een halve oplossing. Het probleem zit veel dieper en die 70 miljoen Trump-stemmers gaan echt niet allemaal even braaf over tot de orde van de dag mocht Trump buitenspel gezet worden. Het is een sombere gedachte.
Meer dan een derde van America is conservatief en zullen zich sneller binden aan de GOP, maar deze partij is drastisch geradicaliseerd; hun oorspronkelijke politieke punten, beleidsvoering en aandachtspunten zijn veranderd ten gunste van populisme. Dat alles zonder een sterke leider. Met Trump hebben ze niet alleen een echte 'strongman', maar ook een grote aanhang in MAGA volk. De mensen die achter zijn idee van conservatisme scharen zien hun heil in anti-woke, pro-life, revisionisme (critical race theory, bookbans, etc), strengere migratie regels, zien graag een grens vervagen tussen (het Christelijk) geloof & overheid en stellen patrionisme boven democratie (zie J6). Belangrijk is dat ze in Trump een strijder hebben tegen de 'establishment':

Liberalen zijn hoger opgeleid (https://www.nytimes.com/2...llege-graduates-vote.html) en hebben daarom vaker een hogere positie en dus invloed. Dit is de 'elite' waar Trump tegen vecht en een narratief voedt van wantrouwen, corruptie en fakenews. Hij maakt beloftes om dat alles op te ruimen en voor hun te vechten. Trump:
I'm your warrior, I am your justice and and for those who have been wronged and betrayed.. I am your retribution
Zijn woorden zweept zijn publiek op en overdondert zijn tegenstander wanneer hij wordt geconfronteerd met fact checks zoals tijdens CNN's Townhall debacle en blijft hij sterk bij zijn standpunt, ook wanneer hij tegenover een rechter staat. Zo komt hij machtig over en versterkt het geloof in hem en in de eenheid: het gevoel van validatie.Trump zegt wat zij denken en roepen dit nu ook hardop, hoe politiek extreem/incorrect het ook is.
Het scheppen van een Trump-realiteit is een droom waar stevig aan wordt vastgehouden.
De meeste GOP president-concurrenten hebben naast hun zwaktebod ook nog eens steun voor Trump. Hij wordt als held op handen gedragen. Met weinig tegenwind en een gebrek aan serieuze alternatieven is het daarom logisch dat hij ver boven zijn Republikeinse concurrenten staat in de polls.

We leven nu eenmaal in een wereld die verandert. Mensen hebben alle vrijheid om hun individualisme te uiten en het sociale klimaat verandert mee. Dat wordt voor extreme conservatieven als een bedreiging gezien en is het de vraag of 'Live and let live' acceptabel genoeg is om erin te berusten. Het antwoord is duidelijk een nee. Als antwoord wordt er actief invloed uitgeoefend om educatie aan te passen zodat de volgende generatie de normen meekrijgt die aansluiten bij conservatieve waarden: https://www.politico.com/...liberty-desantis-00046178
The group is known for being vocal at school board meetings and pushing back against policies they perceive as liberal in schools.
Onlangs werd door door de Supreme court een einde gemaakt aan "affirmative action" waardoor bepaalde groepen met een zwakke positie, zoals vrouwen en minderheden minder kansen worden aangeboden op scholen en universiteiten zoals Harvard: https://www.npr.org/2023/...on-supreme-court-decision

Ik denk dat het een utopie is om eenheid in de toekomst te verwachten; tradities en historisch cultuurgoed kun je niet altijd wegnemen en wordt van generatie op generatie voortgezet. Artificial intelligence, Confirmation bias en echo chambers zullen daarbij ook een (grote) rol van betekenis (blijven) spelen. Helaas zal je ook altijd mensen blijven houden die in geweld een oplossing zien en Trump onvoorwaardelijk blijven steunen.

Wat is een oplossing? De kernwaarden van democratie, de constitutie en tijd zal zich blijvend moeten laten gelden om als baken te fungeren. Dat is imo het belangrijkste streven om Amerika heel te houden. Je kan het vergelijken met hoe er een einde kwam aan Amerikaanse apartheid. Naarmate de integratie en participatie van zwarte Amerikanen toenam, hoe normaler het werd om in een veranderende samenleving te leven. Zo zou langdurige hedendaagse blootstelling een meer geaccepteerde norm teweegbrengen bij de meeste/voldoende mensen.

Tot slot zou het veel helpen om het wantrouwen in organen van de regering af te laten nemen. Transparantie bieden waar het kan, openheid van zaken geven wanneer en waar het eventueel misging, actie ondernemen bij de fouten door mensen verantwoordelijk te stellen en wellicht strenger en sneller optreden tegen misleidende informatie zoals de laster rechtszaak tegen Fox News. Het zou een goede plan zijn om camera's toe te laten in de Trump rechtszaken, maar de kans dat dit zal gebeuren bij de federale rechtszaken is uiterst klein, maar niet volledig uit te sluiten. De vierde indictment in Georgia zou dit eventueel wel toelaten, maar omdat de zaak 19 beklaagden bevat, die allen moties kunnen indienen, zal het proces erg lang duren.

[ Voor 14% gewijzigd door Enigmus op 16-08-2023 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:46

Player1S

Probably out in the dark

Er komen sterke aanwijzingen binnen dat Arizona indictment numero 5 gaan brengen op korte termijn. Wederom rondom Trumps handelen met de uitslag in 2020.

Ik vermoed dat de relatief rustige reacties op de vorige indictments de rest voldoende durf geeft om ook hun aanklacht door te zetten. Er was natuurlijk grote angst dat zijn achterban J6 dunnetjes over zou doen maar in praktijk zitten de grootste domestic terrorists al vast voor J6 en heeft de rest vooral een grote bek maar komen niet veel verder op hun scooter.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

With his attorney in tow, Rudy Giuliani traveled to Mar-a-Lago in recent months on a mission to make a personal and desperate appeal to former President Donald Trump to pay his legal bills. By going in person, a source familiar with the matter told CNN, Giuliani and his lawyer Robert Costello believed they could explain face-to-face why Trump needed to assist his former attorney with his ballooning legal bills.
https://edition.cnn.com/2...mp-legal-bills/index.html

Giuliani begint nu inderdaad helemaal klem te zitten qua geld door alle lawsuits gerelateerd aan Trump.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:12:
[...]
Giuliani begint nu inderdaad helemaal klem te zitten qua geld door alle lawsuits gerelateerd aan Trump.
Hij had blijkbaar nog wel een appartement van 7 miljoen in de verkoop. Geen idee hoever je daarmee komt in zoveel rechtszaken in de VS. Niet ver waarschijnlijk.

Dus gaat Giuliani misschien wel onderhandelen en wordt het een kroongetuige.

Ondertussen heeft Smith het hele Twitter archief van Trump (inclusief concepten en DMs) in handen. Dat ging niet van een leien dakje en de rechter heeft schijnbaar gevraagd of Musk de banden met Trump probeerde aan te halen:

https://mashable.com/arti...rrant-unsealed-dms-drafts

covfefe

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Real schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:44:
Ondertussen heeft Smith het hele Twitter archief van Trump (inclusief concepten en DMs) in handen. Dat ging niet van een leien dakje en de rechter heeft schijnbaar gevraagd of Musk de banden met Trump probeerde aan te halen:

Het is geen groot geheim dat Musk bepaalde denkbeelden er op na houdt die het extreem goed doet bij extreem rechts.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

[...]
Dus gaat Giuliani misschien wel onderhandelen en wordt het een kroongetuige.
Zou me niks verbazen dat er straks heel veel gaan flippen in de rechtszaken. Alleen al in Georgia kijken ze tegen een minimum straf van 5 jaar aan waar, vooralsnog, geen gratie voor verleent kan worden. En kans is best groot dat het veel meer dan die 5 jaar wordt. Wat effectief gezien levenslang wordt voor sommigen gezien hun leeftijd.

Dan wordt een plea-deal opeens heel aantrekkelijk.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:55
DevWouter schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:03:
[...]

Het is geen groot geheim dat Musk bepaalde denkbeelden er op na houdt die het extreem goed doet bij extreem rechts.
Voor wie meer wil weten: Musk is min of meer samen begonnen met Peter Thiel in de jaren 90 met Paypal. Peter Thiel is een rechts-extremist die dat heel goed weet te verbergen. Hij gebruikt dat 'filantropie' als dekmantal, zoals dat een geijkt middel is voor rijke Amerikanen om politiek actief te zijn. Hij wil ondermeer een eind aan democratie, hij ziet graag meer authoritairisme en vind in feite dat rijke mensen de wereld zouden moeten beheersen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

covfefe
Goed dat er geen onbreekbare E2E encryptie op zat of een no-logs beleid.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Real
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:24:
[...]
Dan wordt een plea-deal opeens heel aantrekkelijk.
Yep en dat is een andere manier waarop de aanklager waarschijnlijk 'racketeering' gaat proberen te bewijzen.

In Georgia is ondertussen het voorstel gedaan om op 4 maart 2024 te beginnen:

https://www.reuters.com/l...-georgia-case-2023-08-16/

• Real
  • Niet online
Lijkt er ook op dat er van Trump dit keer wel een 'mugshot' gemaakt gaat worden, hoewel er nog gesproken wordt over de wijze waarop hij zich gaat melden bij de gevangenis.

https://edition.cnn.com/2...r-negotiations/index.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Real schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:24:
Lijkt er ook op dat er van Trump dit keer wel een 'mugshot' gemaakt gaat worden, hoewel er nog gesproken wordt over de wijze waarop hij zich gaat melden bij de gevangenis.

https://edition.cnn.com/2...r-negotiations/index.html
Ook zijn echte lengte en gewicht zal bekend gemaakt worden. Dat zal hem ook veel pijn doen

• Enigmus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 16:46
YakuzA schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:12:
[...]

https://edition.cnn.com/2...mp-legal-bills/index.html

Zijn (ex?)maatje trump zit ook steeds krapper bij kas.
Donald Trump’s political operation entered the second half of the year in a strained financial position with its bank account drained by tens of millions of dollars that were directed toward defending the former president from mounting legal challenges as he seeks the White House again.
https://apnews.com/articl...4988a56de34f120cff38e1552

Een voorlopige overzicht van zijn donaties, kosten en invloed van de rechtszaken op zijn populariteit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Een senator van de staat Georgia wil dat officier van justitie Willis impeached wordt:

https://www.theguardian.c...moves-impeach-fani-willis

Trump plaatste eerder een ronduit walgelijk bericht over Willis online:

https://www.theguardian.c...k-georgia-prosecutor-slur

Het zal mij benieuwen of al dit soort teksten, maar ook de teksten die bedoeld lijken te zijn om getuigen te beïnvloeden ertoe gaan leiden dat een rechter besluit tot voorlopige hechtenis. Succes met campagnevoeren in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Overigens is de republikeinse gouverneur van Georgia over de verkiezingsuitslag vrij duidelijk: Trump heeft gewoon verloren.

https://www.theguardian.c...-2020-election-not-stolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Niet heel verrassend wordt gepoogd de jury te intimideren:
https://nos.nl/l/2487051
Op rechts-extremistische websites zijn foto's en persoonsgegevens van deze mensen gepubliceerd, waaronder woonadressen van juryleden die begin deze week besloten dat Trump en 18 medewerkers in Georgia voor de rechter moeten verschijnen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
YakuzA schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 18:29:

[...]
Regelrechte mafia praktijken.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

YakuzA schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 18:29:

[...]
Als Trump niet snel de mond gesnoerd word en dit soort praktijken niet onmiddellijk en draconisch hard de kop in gedrukt wordt dan vrees ik dat er slachtoffers gaan vallen. En dan vrees ik ook nog eens van het niveau Suzuki Swift/Karst Tatens. Je weet wel, dat mensen naamgenoten gingen lastig vallen ondanks dat de dader al dood was en mensen Suzuki Swift autos gingen vernielen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
C00P schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:29:
[...]

Trump wordt in Georgia dan ook aangeklaagd onder de RICO wetgeving, oorspronkelijk bedoeld voornamelijk tegen de Maffia. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mr Trump zal zich donderdag gaan melden in Georgia. Daar worden zijn vingerafdrukken genomen en mugshots gemaakt.
Hij wordt vrijgelaten onder een bond van $200.000 en als voorwaarde mag hij niks over het proces zeggen in welke vorm dan ook. Dus ook niet op zn twitter-cloon.

Benieuwd of hem dat lukt om zn mond te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:07:

Hij wordt vrijgelaten onder een bond van $200.000
ik verwacht eigenlijk dat hij het tussen nu en dan al verprutst.
vinger en foto en hier is uw kamer (click deur dicht)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

jack zomer schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

ik verwacht eigenlijk dat hij het tussen nu en dan al verprutst.
vinger en foto en hier is uw kamer (click deur dicht)
officieel gezien hoeft hij zich er nu nog niet aan te houden. Maar vanaf donderdag wordt het leuk. Als men daadwerkelijk de ballen heeft om door te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:34:
[...]

officieel gezien hoeft hij zich er nu nog niet aan te houden. Maar vanaf donderdag wordt het leuk. Als men daadwerkelijk de ballen heeft om door te pakken.
ik weet niet of het zo werkt.

ik zou denken, er is een akkoord bereikt tussen trump en de rechter (de advocaten van)
elke partij gaat daar mee akkoord, en dan mag trump op komen dagen.

hij mag weer weg, mits hij betaald en zich aan de voorwaarde houd.
terwijl hij op ''bond'' is, moet hij zich ook aan de voorwaarde houden (bv over 2 weken)

en terwijl ik dit typ valt mijn oog op het volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Player1S schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:56:
[...]

Ook zijn echte lengte en gewicht zal bekend gemaakt worden. Dat zal hem ook veel pijn doen
Tuurlijk niet.

Ik snap echt niet dat men daar nog intuint. Dat doet hem geen pijn want het is immers niet waar. Ze zitten daar in hetzelfde complot als de crazy left. Ze gaan expres foutieve lengte en gewicht melden om hem te kleineren, dat snap je toch????

Althans, aldus Maga.

De werkelijkheid doet er niet toe in de werkelijkheid die Trump voorschildert. Dit zal echt 0,00000 uitmaken.

Stel je voor dat Trump echt veroordeeld gaat worden. Zet dan je leger maar klaar voor de mafketels die in een alternatieve realiteit leven. Vervelend detail… Maga zit ook flink in het leger. Het zijn erg spannende tijden

[ Voor 15% gewijzigd door armageddon_2k1 op 22-08-2023 17:15 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

C00P schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:29:
[...]

Dit heeft hij dan niet zelf gedaan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Afbeeldingslocatie: https://media.cnn.com/api/v1/images/stellar/prod/230824220158-donald-trump-mugshot-082423-white-bars.jpg

Daar is ie dan. Trump's mugshot.
Hij kijkt alsof elk persoon betrokken bij deze booking hem constant Mister Trump heeft genoemd ipv President Trump. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Player1S schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:35:
[Afbeelding]

Hij kijkt alsof elk persoon betrokken bij deze booking hem constant Mister Trump heeft genoemd ipv President Trump. :+
Wat een badass :')

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 18-09 20:04
Als Trump zo door blijft gaan komt hij echt nog eens in de problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Kun je het je voorstellen dat je oefent in de spiegel voor je mugshot om badass te lijken en dan lijkt de uiteindelijke foto vooral op Blue Steel uit Zoolander. :+

edit:
Als je trouwens een kek t-shirt wilt met z'n badass mugshot, de verkoop is al begonnen op z'n officiële merchandise website:
https://secure.winred.com.../storefront/?collection=#

:')

[ Voor 27% gewijzigd door Gaius op 25-08-2023 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
jaapstobbe schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:40:
Als Trump zo door blijft gaan komt hij echt nog eens in de problemen.
in de ogen van veel (rechtse) Amerikanen is het een hetze tegen hem, opgezet door de Democraten.

Al deze rechtzaken gaan Trump alleen nog maar populairder en geliefder maken bij zijn (foute) achterban, ofwel dit alles heeft een zeer averechts effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:31

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

_Bailey_ schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:49:
[...]

in de ogen van veel (rechtse) Amerikanen is het een hetze tegen hem, opgezet door de Democraten.

Al deze rechtzaken gaan Trump alleen nog maar populairder en geliefder maken bij zijn (foute) achterban, ofwel dit alles heeft een zeer averechts effect.
Zijn MAGA achterban zal hem inderdaad wel blijven steunen, maar het is niet zo dat die achterban hierdoor enorm groeit, ze laten zich vooral meer horen.
De twijfelaars, de zwevende kiezers, zij maken het verschil bij de verkiezingen. In 2016 kreeg Trump van velen nog het voordeel van de twijfel, maar het merendeel ziet nu echt wel in dat Trump in de problemen zit en niet geschikt is als president.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapstobbe
_Bailey_ schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:49:
[...]

Geloof je dat echt?

Ik zie dat hij langzaam aan steeds meer steun verliest. En hij krijgt er echt geen aanhangers bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
jaapstobbe schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:59:
[...]

Geloof je dat echt?

Ik zie dat hij langzaam aan steeds meer steun verliest. En hij krijgt er echt geen aanhangers bij.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-66274979

https://www.npr.org/2023/...-him-a-boost-in-the-polls

hier wordt het 1 en ander uitgelegd. Hij verliest zeer zeker geen steun (onder de Rep voters)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Alleen MAGA cult steunt hem door en door. En MAGA Cult schijnt maar iets van 30% van de republikeinse stemmers te zijn. Dus marginaal van het totaal.

Als Trump weer mee doet aan de verkiezingen (is officieel gezien nog geen zekerheid) dan legt hij het gewoon af tegen Biden.
De gematigde republikein en de swing-voter gaan na J6 en al deze aanklachten niet meer op hem stemmen.

Een Chris Christie vind ik wel een gevaarlijke kandidaat. De beelden die ik van hem voorbij heb zien komen komt hij net niet gestoord genoeg over zodat de gematigde republikein wel op hem zou stemmen en ook menig swing-voter mee zou krijgen.

Een ideaal scenario is natuurlijk dat Trump niet de nominatie krijgt en als 3rd party mee doet en de dorpsgekken binnen de GOP mee neemt. Dan is 30% MAGA opeens wel groot want dat splitst de GOP vote in 30-70 en dan gaat niet alleen Biden dik winnen maar ook in de senaat en house wordt het een klap makkelijker om je GOP tegenstander te verslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hd1K2u_ckgtWbaiKoqlCTnYtBw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ayLSZlfcJMb7AIpF5KUNfgkI.webp?f=fotoalbum_large

dit ziet er toch redelijk goed uit voor Trump, zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
_Bailey_ schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:18:
[Afbeelding]

dit ziet er toch redelijk goed uit voor Trump, zou je zeggen.
Dat ie de republikeinse kandidaat wordt staat vast maar daarmee heeft ie het presidentschap nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

jaapstobbe schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:20:
[...]

Dat ie de republikeinse kandidaat wordt staat vast maar daarmee heeft ie het presidentschap nog niet.
inderdaad. Biden won vorige keer in ieder geval de popular vote met ruime cijfers. Inmiddels mag een bak jongeren stemmen welke voor een overgroot deel Biden zal stemmen. Het is niet voor niets dat de GOP opeens de kiesdrempel van 18 naar 25 wil trekken want ze weten dat hun policies niet aansluit om de jeugd.

En dan zijn natuurlijk ook nog een bak ouderen die wel GOP stemmen inmiddels overleden vanwege leeftijd of corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Player1S schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:13:
Een ideaal scenario is natuurlijk dat Trump niet de nominatie krijgt en als 3rd party mee doet en de dorpsgekken binnen de GOP mee neemt. Dan is 30% MAGA opeens wel groot want dat splitst de GOP vote in 30-70 en dan gaat niet alleen Biden dik winnen maar ook in de senaat en house wordt het een klap makkelijker om je GOP tegenstander te verslaan.
Mwah... Dat zou ik niet te hard willen stellen. Er is nog voldoende tijd voor de verkiezingen om het complete narratief te herschrijven inclusief stijl regels.

Bij Trump weet iedereen al wat het verhaal en de stijl wordt dus daar zullen de twijfelaars die hem gekozen hebben wel voldoende geschrokken zijn om een soort gelijke keuze te maken. En de twijfelaars die hem juist niet gekozen hebben makkelijk overtuigd kunnen worden dat een tweede 6 januarie geen optie mag zijn.

Veel, maar niet alle, GOP kandidaten hebben ze bereid getoond om het gedrag Trump over te nemen maar lijken nog gematigd. Zie ook jouw opmerking over Chris Christie.

Ik vind het ook vreemd om te zeggen maar Mike Pence is eigenlijk nog de verstandigste keuze. Nee, niet mijn keuze, maar dat is geen van de kandidaten van de GOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
DevWouter schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:29:
[...]

Mwah... Dat zou ik niet te hard willen stellen. Er is nog voldoende tijd voor de verkiezingen om het complete narratief te herschrijven inclusief stijl regels.

Bij Trump weet iedereen al wat het verhaal en de stijl wordt dus daar zullen de twijfelaars die hem gekozen hebben wel voldoende geschrokken zijn om een soort gelijke keuze te maken. En de twijfelaars die hem juist niet gekozen hebben makkelijk overtuigd kunnen worden dat een tweede 6 januarie geen optie mag zijn.

Veel, maar niet alle, GOP kandidaten hebben ze bereid getoond om het gedrag Trump over te nemen maar lijken nog gematigd. Zie ook jouw opmerking over Chris Christie.

Ik vind het ook vreemd om te zeggen maar Mike Pence is eigenlijk nog de verstandigste keuze. Nee, niet mijn keuze, maar dat is geen van de kandidaten van de GOP.
Het moment dat Mike "ik mag van God niet in één ruimte zijn met een vrouw die niet wordt begeleid door haar man, vader of broer" Pence de meest verstandige keuze is :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Tot wanneer zou Trump bereid zijn mee te doen als hij 2024 verliest? Hij is 82 bij de verkiezingen van 2028. De reden waarom ik me dit afvraag is omdat Trump eerst dood, seniel of te oud zijn voordat GOP kan herstarten.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Player1S schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 08:35:
[Afbeelding]

Hoe vooraf afgesproken zijn die mugshots trouwens? Zouden ze samen voor de spiegel geoefend hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B69bFyrETaAq0kmsRoNMcGH0NtM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T27IbSQXJrrfcvLbxxudaZ4b.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
migchiell schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:34:
Het moment dat Mike "ik mag van God niet in één ruimte zijn met een vrouw die niet wordt begeleid door haar man, vader of broer" Pence de meest verstandige keuze is :X :X :X
Ik denk eigenlijk dat Nicky Haley de meest verstandige keuze is? Ze is de enige die op sommige momenten nog enigszins zinnige dingen zegt. Ik bedoel - ze is een vrouw, en volstrekt onverkiesbaar. En ze doet in ieder geval alsof ze (nog) loyaal is aan Trump. Maar goed. Voor mij is ze the adult in the room.

Voor mij persoonlijk komt daarna Chris Christie. En, ja, ik ken zijn verleden. Het feit, echter, dat Chris "burning bridges" Christie de één na verstandigste keuze is zegt gewoon ontzettend veel over de rest van het veld. Christie speelt trouwens de long game. Hij lijkt als enige te voorzien dat het kaartenhuis nog wel eens zou kunnen instorten, en positioneert zich vrolijk als dé kandidaat voor dat specifieke geval. En het is niet eens onwaarschijnlijk.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Mog schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:41:
Tot wanneer zou Trump bereid zijn mee te doen als hij 2024 verliest? Hij is 82 bij de verkiezingen van 2028. De reden waarom ik me dit afvraag is omdat Trump eerst dood, seniel of te oud zijn voordat GOP kan herstarten.
Biden is 82 bij de verkiezingen van 2024 :Y)

Maar je hebt gelijk. De GOP heeft twee mogelijkheden - ofwel het kiest er voor om de partijpolitieke equivalent van een zware chemokuur te doorgaan. Dan wel zal het moeten wachten tot Trump dood is. Die gaat namelijk door tot de laatste snik. En dat alles in de hoop dat er dan niet een nieuwe volksmenner opstaat die het stokje overneemt...

En nee - Er is geen enkele aanwijzing dat de GOP zich toelegt op het geen de rest van de gehele buitenwacht duidelijk is wat er moet gebeuren.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Chris Christie vind ik echt een wolf in schaapskleren. Zegt nu allemaal dingen die de gematigde kiezer aanspreekt. Openlijk Trump aanvallen.

Als die gekozen wordt trekt ie zn masker af en was Trump mogelijk nog een betere keuze geweest vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:25:
[...]

inderdaad. Biden won vorige keer in ieder geval de popular vote met ruime cijfers. Inmiddels mag een bak jongeren stemmen welke voor een overgroot deel Biden zal stemmen. Het is niet voor niets dat de GOP opeens de kiesdrempel van 18 naar 25 wil trekken want ze weten dat hun policies niet aansluit om de jeugd.

En dan zijn natuurlijk ook nog een bak ouderen die wel GOP stemmen inmiddels overleden vanwege leeftijd of corona.
Onzin. Biden is vooral president, omdat velen tegen Trump stemden. Biden's approval rating is dramatisch laag sinds zijn aantreden. Vivek Ramaswamy wordt populairder en heeft nu zelfs prominenten als Joe Rogan achter zich weten te scharen. Zou me niks verbazen als hij uiteindelijk de kar moet gaan trekken voor de republikeinen.

https://www.nytimes.com/2...iden-approval-rating.html
https://projects.fivethirtyeight.com/biden-approval-rating

[ Voor 19% gewijzigd door MaZo op 25-08-2023 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MaZo schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:12:
[...]
Onzin. Biden is vooral president, omdat velen tegen Trump stemden. Biden's approval rate is dramatisch laag sinds zijn aantreden. Vivek Ramaswamy wordt populairder en heeft nu zelfs prominenten als Joe Rogan achter zich weten te scharen. Zou me niks verbazen als hij uiteindelijk de kar moet gaan trekken voor de republikeinen.

https://www.nytimes.com/2...iden-approval-rating.html
https://projects.fivethirtyeight.com/biden-approval-rating
Dramatisch laag is puur right-wing coping propaganda. 41% is nog steeds hoger dan trump.

Vivek is nu juist diegene die het hardste pleit om de kiesdrempel omhoog te gooien naar 25 jaar. Dus die heeft nu al verloren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:16:
[...]

Dramatisch laag is puur right-wing coping propaganda. 41% is nog steeds hoger dan trump.

Vivek is nu juist diegene die het hardste pleit om de kiesdrempel omhoog te gooien naar 25 jaar. Dus die heeft nu al verloren.
Right wing propaganda? *knip* onnodige sneer

De statistieken liegen niet. Zelfs bij CNN niet.

[ Voor 5% gewijzigd door polthemol op 25-08-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ramaswamy doet het goed bij techbros met weinig kennis van de realiteit. Rogan en Musk bijvoorbeeld.

Dat hij tegen Trump een kans maakt is onwaarschijnlijk als vegatarische Hindu met een historie van opportunistische standpunten over het hele politieke spectrum,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

MaZo schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:21:
[...]
Right wing propaganda? Voor minder flauwekul kreeg ik een modbreak.

De statistieken liegen niet. Zelfs bij CNN niet.
Het is simpelweg rightwing propaganda. Nogmaals, hij staat op 41% volgens 1 van jouw eigen linkjes. Dat is hoger dan Trump had. Dramatisch laag zou <30% zijn.

En vergeet niet dat Biden nooit de eerste of tweede keuze was voor meesten maar iedereen beseft hoe evil trump is en dat een 2e termijn trump het einde van de democratie betekent. Dus in deze maakt de approval rating weinig uit want het is nog altijd oneindig veel beter dan het alternatief trump.

En sinds 2020 mag er een hele grote groep jongeren eindelijk stemmen en die krijgen hun nieuws en informatie niet van een CNN, NBC of fox "nieuws" maar internet. Het is niet voor niets dat men zo aan het pushen is om tiktok te verbieden in de VS. Daar krijgen heel veel jongeren hun nieuws vandaan en krijgen ze een eerlijk beeld over hoe het in de rest van de wereld gaat.

Mede daarom wil de GOP ook de minimum leeftijd omhoog schroeven om de geïnformeerde jongeren te weren.
De jeugd wil het ideaalbeeld van de GOP niet en zij zullen de doorslag geven. En het lachwekkende is dat de GOP zelf het hardst haar glazen aan het ingooien is door bijvoorbeeld voor de studieschuld kwijtschelding te gaan liggen. En dus te opereren om leeftijd te verhogen en tiktok te verbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:50
Player1S schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:36:
[...]

En sinds 2020 mag er een hele grote groep jongeren eindelijk stemmen en die krijgen hun nieuws en informatie niet van een CNN, NBC of fox "nieuws" maar internet. Het is niet voor niets dat men zo aan het pushen is om tiktok te verbieden in de VS. Daar krijgen heel veel jongeren hun nieuws vandaan en krijgen ze een eerlijk beeld over hoe het in de rest van de wereld gaat.
You sure? President Biden’s job performance stands at 36% among young Americans between 18- and 29-years-old, slipping five points since Spring 2022 (41%).

Lees ook gewoon best veel aannames/wensdenken in jouw posts. Volgens mij weet iedereen niet zo goed waar het op gaat uitdraaien maar verkondig niet alles zo stellig.
Het classificeren van Trump als "evil" geeft daarnaast nogal wat weg van je inzichten/bias, volgens mij heeft die bijvoorbeeld geen oorlog gestart.

[ Voor 7% gewijzigd door Linkser op 25-08-2023 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Helixes schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

Ik denk eigenlijk dat Nicky Haley de meest verstandige keuze is? Ze is de enige die op sommige momenten nog enigszins zinnige dingen zegt. Ik bedoel - ze is een vrouw, en volstrekt onverkiesbaar. En ze doet in ieder geval alsof ze (nog) loyaal is aan Trump. Maar goed. Voor mij is ze the adult in the room.
Ze veroordeelde trump voor 6 januari om hem vervolgens zijn deel in dat evenement te excuseren. Zij is loyaal aan macht, en ze kan met veel snelheid haar straat schoon vegen. Daar zijn op de Engelse Wikipedia best wel wat voorbeelden van te vinden.

Het mooie van Pence is dat elke keer wanneer het om het echt gaat hij koos voor zijn ethiek. Hij is dan ook een stuk minder vatbaar is voor corruptie dan bijna elke andere GOP nominee. Men moet ook niet vergeten dat Pence door de top van de GOP gekoppeld werd aan Trump als een tegenwicht. En in die 4 jaar heeft hij vooral zijn eigen koers gevaren waarbij hij alleen afweek wanneer er geen optie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Linkser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:53:
[...]

You sure? President Biden’s job performance stands at 36% among young Americans between 18- and 29-years-old, slipping five points since Spring 2022 (41%).

Lees ook gewoon best veel aannames/wensdenken in jouw posts. Volgens mij weet iedereen niet zo goed waar het op gaat uitdraaien maar verkondig niet alles zo stellig.
we moeten ons niet blind staren op approval ratings. Vraag 1000 Nederlanders hoe ze Rutte's performance moeten raten en die zal ook laag scoren.
Echter zou diezelfde groep moeten kiezen tussen een Rutte en Baudet dan wint Rutte gewoon aangezien het gros ook dwars door Baudet heen kijkt en Rutte de minst erge van de twee vind.
Het classificeren van Trump als "evil" geeft daarnaast nogal wat weg van je inzichten/bias, volgens mij heeft die bijvoorbeeld geen oorlog gestart.
"Trump is geen oorlog gestart" is ook weer zo'n lekkere propaganda slogan. Meneer heeft wel gruwelijk veel drone-aanvallen laten uitvoeren. Zijn GOP-voorganger was de oorlogen al begonnen.

Obama is ook geen oorlog begonnen. Erfde er wel 2 van Bush jr.
Ja, hij had ook militaire acties maar dat had Trump ook. Die had, volgens eigen zeggen, ISIS verslagen 8)7

Trump heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
Player1S schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:02:
[...]

we moeten ons niet blind staren op approval ratings. Vraag 1000 Nederlanders hoe ze Rutte's performance moeten raten en die zal ook laag scoren.
Echter zou diezelfde groep moeten kiezen tussen een Rutte en Baudet dan wint Rutte gewoon aangezien het gros ook dwars door Baudet heen kijkt en Rutte de minst erge van de twee vind.

[...]

"Trump is geen oorlog gestart" is ook weer zo'n lekkere propaganda slogan. Meneer heeft wel gruwelijk veel drone-aanvallen laten uitvoeren. Zijn GOP-voorganger was de oorlogen al begonnen.

Obama is ook geen oorlog begonnen. Erfde er wel 2 van Bush jr.
Ja, hij had ook militaire acties maar dat had Trump ook. Die had, volgens eigen zeggen, ISIS verslagen 8)7
Dus approval ratings doen er nu ineens niet toe, voelt als cherry picking...tuurlijk is het een beperkte kijk vanuit een onderzoek (maar als het goed is wel representatief, daar ga ik bij Harvard wel vanuit ;) )

Waaraan verdient Trump dan dan de classification "evil" waarbij zelf iedereen zich dat beseft.
Zou dit dat niet voor iedere president zo zijn, die hebben allemaal dit soort aanvallen uitgevoerd.
Under President Obama, the United States and U.S. allies conducted months-long air strikes in Libya and military operations against Islamic State in Iraq and Syria.

Ik bemerk gewoon allemaal onderbuik gevoelens in je post waarbij niks is onderbouwd en als er andere feiten komen is het ineens allemaal andersom. Prima om een scherpe discussie te voeren maar onderbouw dit dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Linkser op 25-08-2023 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

MaZo schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:12:
Vivek Ramaswamy wordt populairder en heeft nu zelfs prominenten als Joe Rogan achter zich weten te scharen.
Joe Rogan kan beter over vechtsport praten dan politiek. En dat hij achter een kandidaat staat is geen garantie voor succes. Verder waait hij altijd met de wind mee waar hij het meest mee kan scoren. En gezien zijn publiek een overmatige representatie van extreem rechts heeft gaat hij makkelijk mee met de vele complot theorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:42
Heeft het überhaupt zin om met iemand in discussie te gaan die volledig vast zit in een rechtse fabeltjesfuik? De zogenoemde discussiepunten zijn zo doorzichtig en ongeïnformeerd dat het zinloos is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Linkser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:13:
[...]

Dus approval ratings doen er nu ineens niet toe, voelt als cherry picking...tuurlijk is het een beperkte kijk vanuit een onderzoek (maar als het goed is wel representatief, daar ga ik bij Harvard wel vanuit ;) )
Die vergelijking werkt alleen als je approval ratings van andere kandidaten in dezelfde context hebt en die zijn er niet. Zelfs Trumps cijfers kan je niet vergelijken want de context van 2020 en 2024 zijn anders.

Daarom hebben de cijfers weinig betekenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
DevWouter schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:18:
[...]

Die vergelijking werkt alleen als je approval ratings van andere kandidaten in dezelfde context hebt en die zijn er niet. Zelfs Trumps cijfers kan je niet vergelijken want de context van 2020 en 2024 zijn anders.

Daarom hebben de cijfers weinig betekenis.
Doet doe ik ook niet, hij beargumenteerd dat de jeugd allemaal pro-Biden is en daarom de aankomende verkiezingen gaat winnen.

Daarom zijn deze cijfers dus wel relevant.

[ Voor 4% gewijzigd door Linkser op 25-08-2023 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Miki schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:16:
Heeft het überhaupt zin om met iemand in discussie te gaan die volledig vast zit in een rechtse fabeltjesfuik? De zogenoemde discussiepunten zijn zo doorzichtig en ongeïnformeerd dat het zinloos is :)
Welk fabeltje, dat Obama oorlogen is begonnen? Formeel is Putin ook geen oorlog begonnen met een oorlogsverklaring. Maar Syrië en Lybië zijn toch echt wel oorlogen geweest.

https://www.reuters.com/a...ents-new-wa-idUSKBN2A22SN
More conservatively, if we consider these five wars as well as other military operations listed above, the presidents who have not started a new war or been involved in escalating or starting a new military operation would include Trump (if we consider action in Syria an extension to the Obama administration’s presence), Carter and Ford.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Linkser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:19:
[...]

Doet doe ik ook niet, hij beargumenteerd dat de jeugd allemaal pro-Biden is en daarom de aankomende verkiezingen gaat winnen.

Je leest alleen wat je wilt lezen. De jeugd (en groot deel van de volwassenen) zijn niet pro-Biden maar vooral Anti-Trump en anti-GOP policy.
Zij willen een leefbaar minimum loon maar dat houdt de GOP tegen. Zij willen betaalbare zorg maar dat houdt de GOP tegen. Zij willen dat zijzelf of hun kinderen veilig naar school kunnen zonder angst voor een zoveelste schietpartij maar dat houdt de GOP tegen. Zij willen dat vrouwen zeggenschap hebben over hun eigen lichaam maar dat houdt de GOP tegen. Zij willen vrijheid van geloof maar de GOP drukt hun christo-fascisme er door.

Biden is niet hun eerste keus maar wel als het gaat tussen Biden en Trump of een wannabe trump kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Linkser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:19:
[...]

Nee, er werd geschreven dat we ons niet "blind moeten staren" op approval ratings alleen. Dat is iets heel anders dan dat de cijfers compleet irrelevant zijn wat jij lijkt te lezen.

Zouden hogere cijfers beter zijn voor Biden? Ja, absoluut.
Zijn lage cijfers slecht voor Biden? Ja, absoluut
Geven de cijfers duidelijk aan wat jongere gaan stemmen? Nee, er zijn veel meer factoren.

Simpel gezegd: Men kan kiezen voor iets slechts als de alternatieven nog slechter zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linkser
Player1S schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:24:
[...]

Biden is niet hun eerste keus maar wel als het gaat tussen Biden en Trump of een wannabe trump kandidaat.
Voorlopig is dat helemaal niet het beeld.
Biden 38% Trump 39%. (tegen Haris zelfs +10)
Ook andere bronnen geven een voorsprong voor Trump of dat het erg dichtbij elkaar zit.

Misschien zegt dat het iets over jouw beeld omtrent GOP policy's en de wens van de amerikanen zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
DevWouter schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:29:
[...]

Nee, er werd geschreven dat we ons niet "blind moeten staren" op approval ratings alleen. Dat is iets heel anders dan dat de cijfers compleet irrelevant zijn wat jij lijkt te lezen.

Zouden hogere cijfers beter zijn voor Biden? Ja, absoluut.
Zijn lage cijfers slecht voor Biden? Ja, absoluut
Geven de cijfers duidelijk aan wat jongere gaan stemmen? Nee, er zijn veel meer factoren.

Simpel gezegd: Men kan kiezen voor iets slechts als de alternatieven nog slechter zijn.
Idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Laatst online: 18-09 11:13

burgt

Starbass

Afbeeldingslocatie: https://icestork.com/wp-content/uploads/2023/08/trump-mugshot-never-surrender-shirt_1_1.jpg

Toch mooi dat Never surrender, met een foto net nadat hij zich gemeld heeft bij de gevangenis (welk process 'surrender' heet).

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Linkser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:30:
[...]

Ook andere bronnen geven een voorsprong voor Trump of dat het erg dichtbij elkaar zit.

Misschien zegt dat het iets over jouw beeld omtrent GOP policy's en de wens van de amerikanen zelf...
Ik ga je een duimpje geven voor de bronnen om aan te geven dat ik het waardeer dat je ingelezen bent en niet over één nacht ijs gaat, maar wel wil ik twee opmerkingen maken.

1. Er is veel meer aandacht voor de GOP dan de DEM
2. Deze polls moet je zien in de context van waar ze uitgevoerd zijn. Zie Siena Collega (New York) op 15 Augustus waar Biden met 47% op Trumps 34% staat. En vergelijk dat met Emerson College op 16 september, waar in head-to-head het op 44% staat. Het verschil is RV (Registered Voters) vs LV (Likely Voters)

Kijk eventueel ook naar de 2020 (of beter 2016) verkiezingen en dan zien we dat polls heel erg kunnen veranderen. Zeker in die van 2016 was Trumps campagne team aan het einde geniaal. In 2020 deden ze het bagger.

Verder is het nog onduidelijk wat de invloed van de rechtszaken op de verkiezingen gaan worden. Het lijkt minder invloed te hebben dan verwacht, maar... aan de andere kant wilt Amerika vooral geloven in een helden en niet in gewone mensen.

In dat stadium zou ik nog geen geld gaan inzetten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Linkser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:30:

Hm.

Mijn interpretatie is dat de Amerikanen niet echt tevreden zijn over de economie. En, historisch, spiegelt dat bovenal af op de president. Daarmee is het economische succes in het verleden de beste graadmeter geweest voor de veelbegeerde tweede ambtstermijn.

Tegelijk is het geheugen van de gemiddelde Amerikaanse kiezer ook kort. Op dit moment is de inflatie terug op zo'n 3%. Dat betekent dat Biden nog een dik jaar heeft om wat pokon bij de economie te doen, en daarmee zijn statuur wat op te vijzelen. Hoewel weldenkende mensen tegelijk ook begrijpen dat externe invloeden allicht veel sterker zijn dan die van deze of gene president.

Mijn punt is: Het is nog geen november 2024. Het is nog véél te vroeg om conclusies te beginnen trekken uit cijfers van een derderangs pollster.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
DevWouter schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:44:
[...]

In dat stadium zou ik nog geen geld gaan inzetten ;)
Helemaal eens en dat is precies het punt wat ik wil maken.
Het demoniseren van Trump (in deze kleine bubbel) en hem afschrijven als "evil" actor die het niet gaat winnen geeft de uiterst beperkte kijk weer van de poster.

De rechtzaken gaan zeker wel impact hebben, Trump is goed met dat soort PR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Helixes schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:45:
[...]

Hm.

Mijn interpretatie is dat de Amerikanen niet echt tevreden zijn over de economie. En, historisch, spiegelt dat bovenal af op de president. Daarmee is het economische succes de in het verleden de beste graadmeter geweest voor de veelbegeerde tweede ambtstermijn.

Tegelijk is het geheugen van de gemiddelde Amerikaanse kiezer ook kort. Op dit moment is de inflatie terug op zo'n 3%. Dat betekent dat Biden nog een dik jaar heeft om wat pokon bij de economie te doen, en daarmee zijn statuur wat op te vijzelen. Hoewel weldenkende mensen tegelijk ook begrijpen dat externe invloeden allicht veel sterker zijn dan die van deze of gene president.

Mijn punt is: Het is nog geen november 2024. Het is nog véél te vroeg om conclusies te beginnen trekken uit cijfers van een derderangs pollster.
Polls tegenwoordig zijn ook een lastig ding. Aan de ene kant moeten deze cijfers een waarschuwing zijn voor een ieder die nu denkt "Ach trump wordt toch niet herkozen dus ik hoeft niet perse te gaan stemmen".

Aan de andere kant zit een argument wat ik best vaak voorbij heb horen komen en dat is de groep mensen die tijd neemt om zulke polls te beantwoorden zijn vaak de ouderen. Niet de jeugd. En dan klopt de verhouding best wel. Maar enkel voor die leeftijdscategorie.

Het feit dat de GOP, met Vivek voorop, serieus overweegt om de minimum leeftijd voor stemmen omhoog te gooien moet een zeer duidelijk teken zijn dat in de categorie 18-25 de GOP het gewoon bizar slecht doet als puntje bij paaltje komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Helixes schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:45:
[...]

Hm.

Mijn interpretatie is dat de Amerikanen niet echt tevreden zijn over de economie. En, historisch, spiegelt dat bovenal af op de president. Daarmee is het economische succes in het verleden de beste graadmeter geweest voor de veelbegeerde tweede ambtstermijn.

......

Energie is (net als hier) daar echt wel een ding en daar houden ze Biden voor verantwoordelijk.
Dat laatste is precies mijn punt, al zou ik die bronnen geen derderangs noemen hoor...

[ Voor 3% gewijzigd door Linkser op 25-08-2023 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Player1S schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:49:
[...]

Het feit dat de GOP, met Vivek voorop, serieus overweegt om de minimum leeftijd voor stemmen omhoog te gooien moet een zeer duidelijk teken zijn dat in de categorie 18-25 de GOP het gewoon bizar slecht doet als puntje bij paaltje komt.
Heb je daar ook bewijs van, voelt als linkse-bubbel-fuik ;)
Let wel op daar zitten dus twee stellingen in dat ze het omhoog willen (en daar ook actie op ondernemen) en dat ze het slecht doen in die categorie.

[ Voor 15% gewijzigd door Linkser op 25-08-2023 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Linkser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:50:
Energie is (net als hier) daar echt wel een ding en daar houden ze Biden voor verantwoordelijk.
Dat laatste is precies mijn punt.
Goed, we zijn het dus eens dat we de polls voorlopig kunnen negeren.

De keuze is tussen een geriatrische politicus die over zijn hoogtepunt heen is....

En een geriatrische politicus die over zijn hoogtepunt heen is; aangetoond heeft niet te kunnen omgaan met de verantwoordelijkheden die de grondwet aan hem toevertrouwd in de positie van president; een ontzettend sterke relatie heeft met de rechts-extremistische onderbuik van de het land; loyaal is aan slechts zichzelf; en oprecht niet meer te onderscheiden is van een fascistische volksmenner.

We gaan het meemaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Linkser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:51:
[...]

Heb je daar ook bewijs van, voelt als linkse-bubbel-fuik ;)
Let wel op daar zitten dus twee stellingen in dat ze het omhoog willen (en daar ook actie op ondernemen) en dat ze het slecht doen in die categorie.

Waarom denk je dat ze het voorstellen? Hij verkapt het nog in een mooi verhaaltje dat soldaten wel mogen stemmen of als je slaagt voor een test.

hier nog een extra linkje. 51% leunt richting Democrats en 35% richting Republicans. Echter wel uit 2015 dus deels achterhaald.

Hier een recentere link waarin staat dat de jeugd met een 28-point margin democrat stemt.

Je hoeft geen geleerde te zijn om te zien dat de GOP bang is voor deze groep. Als de steun goed of zelfs geweldig in deze leeftijdsgroep ga je niet opperen hun stemrecht weg te nemen.

En ze hadden ze zo makkelijk voor zich kunnen winnen door juist niet voor de studieschuld kwijtschelding te gaan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Player1S schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:01:
[...]

En ze hadden ze zo makkelijk voor zich kunnen winnen door juist niet voor de studieschuld kwijtschelding te gaan liggen.
Dus je oplossing is populisme? aan het kwijtschelden van studieschuld zit een hele berg aan gevolgen, daar zijn vanuit de GOP gewoon andere (principiële) standpunten voor. Mag je het niet mee eens zijn natuurlijk.

Ramaswamy heeft voorlopig nog geen formele positie binnen de GOP.

[ Voor 31% gewijzigd door Linkser op 25-08-2023 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Linkser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:04:
[...]

Dus je oplossing is populisme? aan het kwijtschelden van studieschuld zit een hele berg aan gevolgen, daar zijn vanuit de GOP gewoon andere (principiële) standpunten voor. Mag je het niet mee eens zijn natuurlijk.
Kwijtschelding heeft niks met populisme te maken maar dat weet je zelf ook best wel.

Of kwijtschelding terecht is of niet terecht is een discussie an sich waar ik ook moeite mee heb wel standpunt de juiste is. Punt is echter dat het voor de GOP wel makkelijk stemmen scoren was als ze het niet tegengehouden hadden.
Toen Biden de infrastructuur bill erdoor kreeg stemden vrijwel elk GOP lid tegen maar toen hun eigen staat de daadwerkelijke voordelen er van te zien kreeg klopten ze zichzelf wel op de borst. En dat is wat de gemiddelde Amerikaan mee krijgt.
Dus dat hadden ze ook met de studieschuld kunnen doen.
Ramaswamy heeft voorlopig nog geen formele positie binnen de GOP.
Lekker goedkoop van je. Je vraagt of ik mijn stelling kan onderbouwen en dat heb ik gedaan. En nu verschuil je er snel achter dat hij nog geen formele positie heeft.

Helaas zijn er altijd bonnetjes. Ook na de midterms was dit al een dingetje onder de GOP (link)

IPV te verschuilen achter het feit dat hij nog geen formele positie heeft moet je misschien gaan nadenken waarom het geopperd wordt.
En dan kom je simpelweg uit bij policies en dat de GOP policies simpelweg niet aansluit op wat die generatie voor ogen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Player1S schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:18:
[...]

Kwijtschelding heeft niks met populisme te maken maar dat weet je zelf ook best wel.

Of kwijtschelding terecht is of niet terecht is een discussie an sich waar ik ook moeite mee heb wel standpunt de juiste is. Punt is echter dat het voor de GOP wel makkelijk stemmen scoren was als ze het niet tegengehouden hadden.
Dat is vrijwel de definitie van populisme, iets niet vanuit overtuiging doen maar om stemmen te winnen...
Lekker goedkoop van je. Je vraagt of ik mijn stelling kan onderbouwen en dat heb ik gedaan. En nu verschuil je er snel achter dat hij nog geen formele positie heeft.
Het is geen formeel GOP standpunt nog zijn er acties om dit daadwerkelijk in te voeren.
Als we alles wat geopperd werd door de democraten serieus moeten nemen....
Het is dus, buiten wat artikelen dat ze onder de jeugd wat minder populair zijn, totaal niet onderbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Linkser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:34:
Het is geen formeel GOP standpunt nog zijn er acties om dit daadwerkelijk in te voeren.
Het is dus, buiten wat artikelen dat ze onder de jeugd wat minder populair zijn, totaal niet onderbouwd.
Behalve dan deze poging in Pennsylvania.

Verder is deze discussie een beetje lauwwarm. Ramaswamy probeert zich te onderscheiden van de rest van de kandidaten. En, het inperken van stemrecht doet het altijd goed bij de GOP. Het 26'e ammendement zorgt er voor dat zo'n plan in het geheel niet uitvoerbaar is. Maar, hij toont aan dat hij bereid is te zagen aan de rechtsstatelijke piketpaaltjes die zijn uitgezet in de VS. Make of that what you want.

De oorsprong van dit stukje proza is trouwens de Vietnam oorlog. Niemand minder dan de kijzer van de democratische rechtsstalijkheid Richard Nixon heeft dit ammendement getekend. De rationale was de Vietnam oorlog. Immers: Wanneer je met 18 jaar oud genoeg bent om te sterven op het slagveld voor de idealen van je natie - dan zou je ook nog wel eens oud genoeg kunnen zijn om te stemmen. Wat betekent het precies on naar het slagveld te worden gestuurd wanneer je niet eens een stem hebt gehad in het politieke proces dat daaraan ten grondslag ligt?

Dat is dus de rationale en traditie waar Ramaswamy afstand van wil nemen. En hij vermoed daarmee vermoed dat het voldoende resonantie vindt bij de rest van de GOP om er een programmapunt van te maken. Misschien heb je gelijk, en Ramaswamy ongelijk. Waarschijnlijk zullen we er nooit achter komen.

... Met, dan, die ene uitzondering in Pennsylvania in het achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Het maakt ook bar weinig uit of wel of geen officieel standpunt is. Ze voelen het water aan en dat zegt genoeg over de groep wat dit betreft.

Als de opinie in deze groep too close to call was of zelfs in het voordeel van de GOP dan werd het niet geopperd.
En het komt er simpelweg op neer dat hun policies niet aansluit op wat die groep wil. En ze zijn dus niet bereid om hun policies te wijzigen. Dus kijken ze naar het alternatief.

Dus, je kunt je blijven verschuilen achter het feit dat het geen officieel standpunt is maar je zult toch echt moeten erkennen dat er redenen zijn waarom het besproken wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:45
Player1S schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:24:
[...]

Daarin schuilt wel een gevaar: het verleden laat zien dat jongere kiezers makkelijker de stembus links laten liggen als ze niet heel gemotiveerd zijn om te stemmen. Een niet-populaire Biden kan daarbij een probleem zijn voor de opkomst onder jongeren.

Mensen moeten overigens niet de anti-abortus standpunten van de GOP vergeten. Die zijn bij heel veel vrouwen in het verkeerde geschoten, en heeft ze al een flink aantal verkiezingen gekost op lokaler niveau. En die vrouwen zijn dat niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
autje schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:50:
Daarin schuilt wel een gevaar: het verleden laat zien dat jongere kiezers makkelijker de stembus links laten liggen als ze niet heel gemotiveerd zijn om te stemmen. Een niet-populaire Biden kan daarbij een probleem zijn voor de opkomst onder jongeren.

Mensen moeten overigens niet de anti-abortus standpunten van de GOP vergeten. Die zijn bij heel veel vrouwen in het verkeerde geschoten, en heeft ze al een flink aantal verkiezingen gekost op lokaler niveau. En die vrouwen zijn dat niet vergeten.
Ik vind dat je een goed punt maakt. De GOP heeft het lastig sinds Dobbs.

En ja - misschien is Biden niet de juiste reden om naar de stembus te gaan. Aan de andere kant - misschien is een existentiële bedreiging voor de democratie en rechtsstaat dat wel. Ook hier geldt: We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:45
Helixes schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:56:
[...]

Ik vind dat je een goed punt maakt. De GOP heeft het lastig sinds Dobbs.

En ja - misschien is Biden niet de juiste reden om naar de stembus te gaan. Aan de andere kant - misschien is een existentiële bedreiging voor de democratie en rechtsstaat dat wel. Ook hier geldt: We gaan het zien.
Een deel van zijn stemmers is zo ver heen dat die dat niet eens zien, en een groot deel stemt op Trump omdat er nou eenmaal (R) naast zijn naam staat. Als ze een fout maken op het stembiljet, en de (R) naast Biden zetten en de (D) naast Trump, dan stemmen hele volksstammen op Biden. Overigens geldt dat de andere kant op ook. Overschat ook de gemiddelde Democratische stemmer niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

autje schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:50:
[...]

Het abortus verhaal heeft ze de midterms gekost. Ja ze hebben meerderheid in het huis maar die is marginaal en had veel groter kunnen zijn.

Verder maakt het niet zo gek veel uit hoe populair Biden is. Het gaat er om hoe onpopulair de tegenstander is. Zo lang Biden niet opeens iets heel extreems doet of er toch een gigantisch schandaal rondom hem komt dan legt Trump het tegen hem af.

Zoals ik al eerder zei, vraag 1000 Nederlanders hoe ze denken over Rutte en hij scoort laag. Laat diezelfde 1000 moeten kiezen tussen Rutte en Baudet en Rutte wint gewoon.

Men stemt niet zozeer op Biden maar vooral tegen Trump. Dat is ook wat je in 2020 heel goed terug zag (en gelijk alle fraude claims onderuit haalt). Op ballots voor zowel presidentschap als gouverneurschap kozen velen voor Biden als president maar wel voor de Republikeinse kandidaat voor gouverneurschap.

En J6 en de daarop volgende aanklachten gaat het merendeel van die stemmers echt niet terug brengen naar Trump.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Linkser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:34:
[...]

Dat is vrijwel de definitie van populisme, iets niet vanuit overtuiging doen maar om stemmen te winnen...
Populisme heeft te maken met de "populaire stem", maar vereist ook een paar andere kenmerken zoals tegen representatie politiek ingaan en afkeer van de elite. Wikipedia: Populisme
Formeel is er ook geen definitie van populisme
[...]

Dat is te simpel.

Progressiever partijen (en kandidaten) zijn vaak populairder onder jongeren dan conservatieven partijen. Dus het is niet ongebruikelijk bij conservatieve partijen om de leeftijd voor stemgerichtigheid te verhogen. En progressieve partijen willen het juist laag houden. En de reden is simpel: Als je groepen uitsluit/toelaat verandert de stemverhouding.

Verder is het ook gebruikelijk dat minder populaire kandidaten iets extremer voorstellen doen dan hun collega's. Dit doen ze omdat ze denken dat er bij een bepaalde groep veel te winnen is en het hun huidige aanhangers het niet erg vinden. Hier krijgt men dus te maken met het Wikipedia: Overton-venster

Een tweede voordeel is, wanneer ze niet teruggefloten worden, dit soort uitspraken door de partij gebruikt wordt om te kijken of ze dit verder kunnen uitbreiden.

Het is dan ook geen standpunt die breed gedragen wordt en zeker niet breed naar buiten gecommuniceerd wordt, maar het feit dat deze uitspraak geen ophef binnen de partij veroorzaakt geeft wel degelijk aan dat het een acceptabel standpunt binnen de partij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De rechtszaak tegen Trump over ondermijning verkiezingen start op 4 maart 2024. Een dag voor Super Tuesday, de dag dat Republikeinen hun kandidaat kiezen. Advocaten van Trump wilden de rechtszaak pas in 2026 starten, maar daar was de rechter het niet mee eens. Ze gaan in hoger beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mog schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:12:
De rechtszaak tegen Trump over ondermijning verkiezingen start op 4 maart 2024. Een dag voor Super Tuesday, de dag dat Republikeinen hun kandidaat kiezen. Advocaten van Trump wilden de rechtszaak pas in 2026 starten, maar daar was de rechter het niet mee eens. Ze gaan in hoger beroep.
Ik begrijp van Amerikaanse advocaten dat hij er niet tegen in beroep ken gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 23:23:
[...]
Ik begrijp van Amerikaanse advocaten dat hij er niet tegen in beroep ken gaan
Check. Volgens deze publicatie is de beslissing van de rechter over de datum niet appellabel:

https://www.reuters.com/w...election-case-2023-08-28/

En ook in de meest recente aflevering van de MSNBC podcast 'Prosecuting Donald Trump' noemt een van de twee hosts (die beiden aanklagers zijn geweest) dat de beslissing van de rechter niet appellabel is (circa 2:00 en 09:00 minuten):

https://www.msnbc.com/podcasts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
De hypocrisie van de Republikeinse partij hoef je bepaald niet met een zaklamp te zoeken - maar deze spotlight op de situatie in Florida wil ik jullie niet onthouden

https://edition.cnn.com/2...24-fault-lines/index.html

Tl;dr - in Florida mogen convicted felons niet stemmen, en zijn er best strenge eisen om die weer terug te krijgen. DeSantis lijkt ook supporter van die strenge regels. Hoe is dat dan te rijmen met het passieve kiesrecht van de volksmenner van zijn eigen partij, die inmiddels Floridiaan is?!

Het antwoord ligt voor de hand, maar is wel schrijnend hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Linkser schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:47:
[...]

Helemaal eens en dat is precies het punt wat ik wil maken.
Het demoniseren van Trump (in deze kleine bubbel) en hem afschrijven als "evil" actor die het niet gaat winnen geeft de uiterst beperkte kijk weer van de poster.

De rechtzaken gaan zeker wel impact hebben, Trump is goed met dat soort PR.
De Trumpkant is er bij rechtzaken een populariteitswedstrijd van maken en eventueel strongarmen (eindeloos uitstel, de andere partij kapot procederen, enz.). In het geval van de verkiezingen mikt hij duidelijk erop dat hij president kan worden zodat men hem niet kan raken ookal zou hij een rechtzaak verliezen.

Echter! De rechtzaak die hij in Georgia heeft is niet federaal. Trump zijn 'standaard' troefkaarten hebben hier geen effect: hij zal hier moeten verschijnen, of hij president is of niet maakt niets uit. Als hij hier een celstraf oploopt, zal hij moeten zitten of je gaat de situatie krijgen waar Georgia niet meer bezocht kan worden door de eigen president (ik weet nog eens niet of dat wel mogelijk is, maar er zijn ook uitleveringsverdragen tussen staten, dus andere staten zouden dan de president moeten oppakken en uitleveren aan Georgia, mits hij daar een veroordeling krijgt).

Sommige rechtzaken kunnen dus een veel groter effect hebben dan 'impact hebben', sommige rechtzaken kunnen ervoor zorgen dat de actor Trump definitief van het politieke toneel zal verdwijnen. Vanaf dat er geen politiek winst meer te halen is bij Trump, zullen ook zijn financieele middelen snel opdrogen, wat de weg opent naar nog meer rechtzaken tegen hem.

(zoek ook op dat in Georgia er een wet is dat celstraffen uitgezeten moeten worden, met dank aan 'law and order'-partij GOP, wat toch iettewat ironisch is :) )

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

polthemol schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:58:
[...]

De Trumpkant is er bij rechtzaken een populariteitswedstrijd van maken en eventueel strongarmen (eindeloos uitstel, de andere partij kapot procederen, enz.). In het geval van de verkiezingen mikt hij duidelijk erop dat hij president kan worden zodat men hem niet kan raken ookal zou hij een rechtzaak verliezen.

Echter! De rechtzaak die hij in Georgia heeft is niet federaal. Trump zijn 'standaard' troefkaarten hebben hier geen effect: hij zal hier moeten verschijnen, of hij president is of niet maakt niets uit. Als hij hier een celstraf oploopt, zal hij moeten zitten of je gaat de situatie krijgen waar Georgia niet meer bezocht kan worden door de eigen president (ik weet nog eens niet of dat wel mogelijk is, maar er zijn ook uitleveringsverdragen tussen staten, dus andere staten zouden dan de president moeten oppakken en uitleveren aan Georgia, mits hij daar een veroordeling krijgt).

Sommige rechtzaken kunnen dus een veel groter effect hebben dan 'impact hebben', sommige rechtzaken kunnen ervoor zorgen dat de actor Trump definitief van het politieke toneel zal verdwijnen. Vanaf dat er geen politiek winst meer te halen is bij Trump, zullen ook zijn financieele middelen snel opdrogen, wat de weg opent naar nog meer rechtzaken tegen hem.

(zoek ook op dat in Georgia er een wet is dat celstraffen uitgezeten moeten worden, met dank aan 'law and order'-partij GOP, wat toch iettewat ironisch is :) )
Maar een oude vos kan nieuwe streken leren en als ik kijk op https://ballotpedia.org/Georgia_elections,_2024 dan zie ik dat er in 2024 er ook verschillende rechters herkozen kunnen worden. Verder kan men een pardon geven.

Gelieve de opmerking hier met sceptische behandelen gezien ik onvoldoende kennis heb van Amerikaans recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
DevWouter schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:44:
[...]

Maar een oude vos kan nieuwe streken leren en als ik kijk op https://ballotpedia.org/Georgia_elections,_2024 dan zie ik dat er in 2024 er ook verschillende rechters herkozen kunnen worden. Verder kan men een pardon geven.

Gelieve de opmerking hier met sceptische behandelen gezien ik onvoldoende kennis heb van Amerikaans recht.
Vanaf dat politieke partijen besluiten dat trias politica (of in de 'by design' mank gemaakte variant die men in de VS hanteert) niet meer nodig is, stopt natuurlijk alles.

Georgia draait wel onder een Republikeinse gouverneur, die weigerde om 11 000 stemmen te gaan zoeken. Getuige ook de RICO-wetgeving die men gebruikt, heb ik weinig twijfel voor nu dat men echt heel serieus is. Ik zie een pardon dan ook niet snel gebeuren, waarbij volgens mij Georgia ook daar weinig opties heeft (maar ik ben geen jurist of expert, net zoals jij op dat vlak, dus we zullen moeten afwachten).

In ieder geval: het is geen simpele casus en je merkt ook dat Trump zich eigenlijk steeds verder in de problemen werkt en in zijn val het juridische systeem ook verder laat inzakken natuurlijk.

Maar even de aanname met wat je zegt:
1. Trump moet dan president worden eerst
2. Hij heeft een meerderheid nodig in het congress (even niet zeker van of dit voor alle niveau's rechters op gaat, maar ik meende van wel)
3. De rechter(s) die nu de rechtzaak onder hun hoede hebben in Georgia moeten van de zaak worden afgehaald
4. het is een juryzaak, dus dan moet hij ook nog iets zien te doen aan de mening van de jury, anders heb je nog altijd een veroordeling aan je broek hangen. Ik weet hier even niet helemaal zeker, maar ik dacht dat Georgia ook minimum straffen kende voor bepaalde misdrijven. Dat zou betekenen dat een rechter aanstellen van je eigen voorkeur nog altijd maar summier verzachtend kan zijn.

Voor die 3 eerste punten heb je dan ook nog heel veel uitstel nodig.
Ik heb daarbij ook het idee dat Trump dit nooit op voorhand heeft bekeken (of het zelfs nu persé weet). Hij mag zichzelf dan wel voordoen als een slimme man, maar vooruit denken of plannen zijn tot nu toe niet zijn stijl. Hij doet maar wat ad hoc, waarbij vooral short-term eigen voordeel de doorslag lijkt te geven. Dus je gaat persoonlijk bellen met een gouverneur om te melden dat hij stemmen moet vinden voor je, je gaat dat niet op een dergelijke wijze doen dat je er zelf niet rechtstreeks aan verbonden bent (waarbij je dat precies andersom zou doen als je wel wat vooruit kon kijken natuurlijk).

Maar goed: wat het ook gaat worden, we zullen het gaan meemaken :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
Trump is de sjaak.

Hij heeft nog een paar mogelijkheden:
- vluchten (Rusland, Noord-Korea)
- aansturen op burgeroorlog, coupe en machtovername
- aansturen op dusdanig bedreigen van rechters en jury leden (via derden die familie bedreigen, aanslagen plegen), zodat hij hij vrijgesproken wordt. Pure maffia praktijken.

Ondenkbaar, en toch weer niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Nu online
Ja dat kan, onder voorwaarden.
To qualify for a Pardon for offenses other than sex offenses which require you to be listed on Georgia’s Sex Offender Registry:

- You must have completed all sentence(s) at least five (5) years prior to applying.
- You must have lived a law-abiding life during the five (5) years prior to applying.
-You cannot have any pending charges.
- All fines must be paid in full.

Pardons and Parole board Georgia
:+

Voor de duidelijkheid - Georgia is niet een staat waarin de gouverneur over amnestie gaat. Daar is een commissie voor, en die commissie heeft een aantal (grond-)wettelijke toetsingscriteria. Ik zie niet in hoe deze Trump en de zijnen kan redden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Misschien het begin van de domino?
Giuliani loses defamation lawsuit from two Georgia election workers
A federal judge has determined Rudy Giuliani forfeits the defamation lawsuit from two Georgia election workers against him, a decision that could lead to significant penalties for the former Donald Trump attorney.
https://edition.cnn.com/2...ection-workers/index.html

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hij is waarschijnlijk alvast aan het voorsorteren op een paar jaar kost en inwoning van de staat Georgia:
Rudy Giuliani’s Manhattan apartment is on sale for $6.5m but, a local luxury real estate agent said, his name does not add quite the cachet it once did.
https://www.theguardian.c...artment-for-sale-how-much
(of zou hij het geld echt nodig hebben voor al z'n legal fees?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
jaapstobbe schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:54:
Trump is de sjaak.

Hij heeft nog een paar mogelijkheden:
- vluchten (Rusland, Noord-Korea)
- aansturen op burgeroorlog, coupe en machtovername
- aansturen op dusdanig bedreigen van rechters en jury leden (via derden die familie bedreigen, aanslagen plegen), zodat hij hij vrijgesproken wordt. Pure maffia praktijken.

Ondenkbaar, en toch weer niet...
Of, ietsjes realistischer:
- Hij wordt vrijgesproken
- Het komt nooit tot een rechtzaak (deal gesloten)
- Het komt tot een rechtzaak, en hij krijgt een tik op de vingers (boete + voorwaardelijke straf)
- Hij gaat de gevangenis in

Allemaal ietwat waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Sissors schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:23:
[...]

Of, ietsjes realistischer:
- Hij wordt vrijgesproken
- Het komt nooit tot een rechtzaak (deal gesloten)
- Het komt tot een rechtzaak, en hij krijgt een tik op de vingers (boete + voorwaardelijke straf)
- Hij gaat de gevangenis in

Allemaal ietwat waarschijnlijker.
punt 1 kun je wel schrappen. Dit is zo'n beladen rechtszaak dus je kunt gerust aannemen dat de aanklager zijn/haar huiswerk extreem goed heeft gedaan. Oftewel, vrijwel waterdicht.

Punt 2 zou nog kunnen maar Trump's ego gaat nooit akkoord met een deal.

Punt 3, zie uitleg punt 1. Hooguit, gezien zijn leeftijd en mentale toestand, huis arrest met social media verbod en verbod op bijeenkomsten organiseren

Punt 4 lijkt het meest waarschijnlijk gezien uitleg punt 1.

Daarnaast heeft Trump al getruth dat ze hem het paspoort willen afnemen omdat hij vlucht gevaar zou zijn en hij wel richting Rusland zou vluchten. Trump kennende is dat een bekentenis verkapt in een ludieke uitspraak.
Ik zou niet raar staan te kijken als hij daadwerkelijk vlucht straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Player1S schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:40:
Ik zou niet raar staan te kijken als hij daadwerkelijk vlucht straks.
Ik ook niet, maar hij komt niet verder dan de slaapkamer deur.
De ss hoeft hem niet te arresteren, maar gaan hem ook echt niet helpen.
Die wachten gewoon tot de marshal service hem komt halen.

Ik neig naar punt 4. Al betwijfel ik of dat gaat gebeuren.
Ik zie eerder een kamertje in een huisje op een basis of een ander beschermd gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

jack zomer schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 21:46:
[...]

Ik ook niet, maar hij komt niet verder dan de slaapkamer deur.
De ss hoeft hem niet te arresteren, maar gaan hem ook echt niet helpen.
Die wachten gewoon tot de marshal service hem komt halen.
er gaan wel verhalen rond dat er een best aantal binnen de SS loyaal zijn aan Trump en dus best bereid zouden kunnen zijn om andere kant op te kijken terwijl hij snel richting Rusland vlucht.

Geheel onmogelijk lijkt het dus niet. Voordeel is wel dat hij vrijwel zeker over landen moet vliegen die uitlevering hebben met de VS en ze hem zo zouden kunnen onderscheppen. Maar wat ga je dan doen als hij weigert te landen? Ga je hem dan uit de lucht schieten of druip je af zodra hij Russisch luchtruim binnen trekt?

Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste

Let op:
De discussie over Biden en de Amerikaanse politiek mag hier: [ZT] President Biden en de Amerikaanse politiek. Voor de aankomende verkiezingen hebben we [ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid