Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Enigmus schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:27:

Federaal agenten waren te onbezonnen en overijverig in hun werk. Ook was er sprake van een slechte beoordeling/inschatting. John gaf nog wel als aantekening dat dit niet perse betekent dat het bestraft moet worden.
Dat de FBI nogal schijt aan procedure hebben was al duidelijk toen een week voor de verkiezingen in 2016 Hillary,s onderzoek heropend werd. Niets gevonden, kwaad gedaan.

Nee, dan de waslijst van Trump en zijn aanhoudend gebrek aan meewerken. Boevennest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04:20

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@Enigmus
Een paar dingen:
1. Elke organisatie kan beter. Elke organisatie laat steken vallen.
2. Chris Wray, Director FBI, is een trump nominee
3. John Burnham was vooringenomen bij het onderzoek (https://www.cbsnews.com/n...iary-committee-testimony/)
4. Er zijn geen dwalingen geweest van een dusdanige grote dat het onderzoek naar Trump in twijfel gebracht kan worden (een verhaallijn wat de GOP heel vaak duwde).

Ik zeg niet dat er een emmer zout overheen moet, maar ik zou het wel op tafel houden.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Delerium schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:22:
[...]

Dat de FBI nogal schijt aan procedure hebben was al duidelijk toen een week voor de verkiezingen in 2016 Hillary,s onderzoek heropend werd. Niets gevonden, kwaad gedaan.

Nee, dan de waslijst van Trump en zijn aanhoudend gebrek aan meewerken. Boevennest.
Twee weken en het was een heropening van een onderzoek. Het was vooral omdat men twee keer rook zag, dat haar de das heeft omgedaan. Dit terwijl er twee keer geen vuur was (althans niet door haar).

Trump met Hillary vergelijken is een olifant vergelijken met een ezel. Die olifant is duidelijker zwaarder en zou meer op zijn geweten hebben als het het kon onthouden.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Volgens mij speelt @Enigmus bewust advocaat van de duivel en is de insteek niet het ontkennen wat Trump allemaal heeft gedaan. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

DaniëlWW2 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:39:
Volgens mij speelt @Enigmus bewust advocaat van de duivel en is de insteek niet het ontkennen wat Trump allemaal heeft gedaan. ;)
offtopic:
Mensen die advocaat van de duivel spelen gaan blijkbaar op thuis bezoek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-09 16:46
DaniëlWW2 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:39:
The voice of reason, bedankt. Het leek mij ook beter om niet verder op de retorts in te gaan.

Mijn insteek is altijd om de gedachten te doorgronden van beide partijen. Dat schept een betere verstandhouding (defusing hostility), een brug om fatsoenlijk te communiceren (acknowledging their thoughts) en hopelijk wederzijds begrip (re-humanize perspectives).

[ Voor 5% gewijzigd door Enigmus op 21-06-2023 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Enigmus schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:12:
[...]

The voice of reason, bedankt. Het leek mij ook beter om niet verder op de retorts in te gaan.
Weet je wat een "retort" betekent? Want ik hoop heel erg dat je die uitspraken niet als zodanig heb beschouwt.
Mijn insteek is altijd om de gedachten te doorgronden van beide partijen. Dat schept een betere verstandhouding (defusing hostility), een brug om fatsoenlijk te communiceren (acknowledging their thoughts) en hopelijk wederzijds begrip (re-humanize perspectives).
Was dat maar zo... :/
Als iemand dat tijdens een discussie toe past moet die persoon bovenal als objectief beschouwt worden en boven de partijen staan. Ook maar de suggestie van partijdigheid en je veroorzaakt het tegenovergestelde.

Of om in Trumps eigen woorden te spreken "There were good people on both sides".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:En nu is het klaar ermee.
We gaan niet elkaar lopen bediscussiëren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
DevWouter schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:08:
[...]

Weet je wat een "retort" betekent? Want ik hoop heel erg dat je die uitspraken niet als zodanig heb beschouwt.
Retort was een bewuste keuze.

[...]
Was dat maar zo... :/
Als iemand dat tijdens een discussie toe past moet die persoon bovenal als objectief beschouwt worden en boven de partijen staan. Ook maar de suggestie van partijdigheid en je veroorzaakt het tegenovergestelde.
Het werpt zijn vruchten af wanneer je weet welke personen vatbaar zijn voor een rationeel (voor zover dat kan) gesprek. Heb zodoende op een redelijk normale manier gesprekken gevoerd met FvD en PVV aanhangers. Het gaat om de toon, de woorden die je gebruikt, welke richting je het gesprek wilt leiden en direct in gaat op hun inhoud zodat ze zich ook gehoord voelen. Uiteraard zijn er (veel) mensen die liever hun gal willen spuwen en het daarbij willen laten. In zo'n geval is het verspilde moeite.
Of om in Trumps eigen woorden te spreken "There were good people on both sides".
Ah, Trumps beruchte woorden om de KKK leden/nationalisten te vriend te houden tijdens hun clash met tegenhangers. Ergens vind ik het boeiend hoeveel moeite hij doet om zich 'neutraal' op te stellen door heel gewiekst te manoeuvreren met woorden. Dit deed hij ook met de Proud Boys en was tegenover CNN's Kaitlan Collins overdonderend. We weten allemaal waar hij op zinspeelt en hoeven alleen te wachten tot hij over zijn eigen woorden en acties struikelt waardoor de zoveelste subpoena in zijn brievenbus verschijnt. Als film (The distinguished gentleman uit 1992 met Eddie Murphy bijvoorbeeld) zou dit best vermakelijk kunnen zijn, maar gezien Amerika's invloed op de wereld is het een gevaarlijke ontwikkeling; zijn macht over Amerika zal zijn aanhangers het gevoel geven dat zijn mindset, besluitvorming, handelen ok is. Een precedent waar je niet op zit te wachten gezien het een nieuwe maatstaf kan inleiden. Nu ben ik geen fan van Biden, maar zie Trump als een veel groter kwaad op sociaal-economisch en geopolitieke vlak.

Vind het daarom belangrijk dat we toch in gesprek blijven met andersdenkenden die wat gematigder zijn dan hun wat extremere partijgenoten. We zien al een kloof ontstaan tussen prominente oud Trump WH leden. Volgens de non-favorable peilingen is Trump aan het zakken. Als je kijkt naar de independent electors is het juist zaak om deze relatief grote groep aan te spreken of bewust te maken van Trumps leugens, zijn gebrek aan integriteit, hoe hij loyale mensen meedogenloos laat vallen en uiteraard van de verschillende juridische aanklachten. De hardcore MAGA aanhangers zijn niet voor rede vatbaar, maar de rest kan misschien tot een ander inzicht komen. Daarom blijf ik het proberen bij mensen wanneer een kans zich voordoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Enigmus schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:38:
[...]

Retort was een bewuste keuze.
Dat vind ik spijtig om te horen. Weet vrij zeker dat de meeste het niet zo bedoeld heeft.
Het werpt zijn vruchten af wanneer je weet welke personen vatbaar zijn voor een rationeel (voor zover dat kan) gesprek. Heb zodoende op een redelijk normale manier gesprekken gevoerd met FvD en PVV aanhangers. Het gaat om de toon, de woorden die je gebruikt, welke richting je het gesprek wilt leiden en direct in gaat op hun inhoud zodat ze zich ook gehoord voelen. Uiteraard zijn er (veel) mensen die liever hun gal willen spuwen en het daarbij willen laten. In zo'n geval is het verspilde moeite.
Ik stel voor dat we NL-politiek er buiten laten. Trump is al erg genoeg :P
Overigens kan ik me vinden in wat je beschrijft.
Ah, Trumps beruchte woorden om de KKK leden/nationalisten te vriend te houden tijdens hun clash met tegenhangers. Ergens vind ik het boeiend hoeveel moeite hij doet om zich 'neutraal' op te stellen door heel gewiekst te manoeuvreren met woorden. Dit deed hij ook met de Proud Boys en was tegenover CNN's Kaitlan Collins overdonderend. We weten allemaal waar hij op zinspeelt en hoeven alleen te wachten tot hij over zijn eigen woorden en acties struikelt waardoor de zoveelste subpoena in zijn brievenbus verschijnt.
Het doel is niet om Trump te straffen maar om te voorkomen dat diens gedrag genormaliseerd wordt. Met het erkennen van ontoelaatbare standpunten krijg je te maken met het tolerantie paradox. Het was juist omdat heel veel mensen er fel op reageerde en het afwezen dat het niet gemeengoed wordt.
Vind het daarom belangrijk dat we toch in gesprek blijven met andersdenkenden die wat gematigder zijn dan hun wat extremere partijgenoten. We zien al een kloof ontstaan tussen prominente oud Trump WH leden. Volgens de non-favorable peilingen is Trump aan het zakken. Als je kijkt naar de independent electors is het juist zaak om deze relatief grote groep aan te spreken of bewust te maken van Trumps leugens, zijn gebrek aan integriteit, hoe hij loyale mensen meedogenloos laat vallen en uiteraard van de verschillende juridische aanklachten. De hardcore MAGA aanhangers zijn niet voor rede vatbaar, maar de rest kan misschien tot een ander inzicht komen. Daarom blijf ik het proberen bij mensen wanneer een kans zich voordoet.
Het probleem met dit soort houdingen is dat men vaak niet in de gaten heeft wanneer men zelf overtuigd wordt door de standpunten van een ander. Genoeg mensen die een kruistocht begonnen tegen Trump op sociale media, vervolgens vooral met Trump aanhangers in aanraking kwamen om vervolgens door de massa overtuigd te worden.

Het is daarom zeer belangrijk dat zo'n persoon ankers en reddingslijnen heeft waardoor die teruggebracht kan worden mocht de corruptie van zijn oorspronkelijke gedachtengoed te veel toenemen. Elke kans aangrijpen is misschien lovenswaardig maar niet als je zelf daardoor slachtoffer wordt. Iemand "deprogrammeren" is namelijk een specifieke vaardigheid en doe je als een team, nooit alleen.

Over leugens gesproken, die moet je juist vermijden en verwijderen, en niet ontkrachten. Een mens kan pas een uitspraak als een leugen zien wanneer die het tijdelijk voor waar aanneemt en vervolgens realiseert dat de uitspraak niet overeenkomt met wat die ervaart. Bij herhaalde blootstelling heb je echter de kans dat men andere uitspraken/beweringen/feiten als onwaar gaat zien. Dan regeert de leugen en verdwijnt de waarheid. Dit is namelijk hoe extremisten een gematigd persoon zal overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
DevWouter schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:20:
Het doel is niet om Trump te straffen maar om te voorkomen dat diens gedrag genormaliseerd wordt. Met het erkennen van ontoelaatbare standpunten krijg je te maken met het tolerantie paradox. Het was juist omdat heel veel mensen er fel op reageerde en het afwezen dat het niet gemeengoed wordt.
Exact. Dit beschreef ik ook met:
zijn macht over Amerika zal zijn aanhangers het gevoel geven dat zijn mindset, besluitvorming, handelen ok is. Een precedent waar je niet op zit te wachten gezien het een nieuwe maatstaf kan inleiden.
Mijn grootste vrees is een escalatie; een tweede American Civil war. Momenteel is er nog altijd een koude oorlog gaande. En nu heb je congresleden die recent en openlijk zinspelen op een vorm van oorlogsvoering.

Rep. Andy Biggs: "We have now reached a war phase. Eye for an eye."

Rep. Clay Higgs: This is a perimeter probe from the oppressors. Hold. rPOTUS has this. Buckle up. 1/50K know your bridges. Rock steady calm. That is all. (Militair jargon)

Ook Trump onderdanen zoals Kari Lake staan niet stil: "If you want to get to president Trump, you’re going to have to go through me, and you’re going to have to go through 75 million Americans just like me. And I’m going to tell you, most of us are card-carrying members of the NRA*. That’s not a threat, that’s a public service announcement" *NRA= National Rifle Association

Tot mijn verbazing worden deze prominente stemmen gewoon getolereerd. Ergens moet dat ook niet verbazen omdat Trump vaak genoeg met eenzelfde retoriek naar buiten komt. Soms letterlijk:

https://twitter.com/gtconway3d/status/1528415999011303425
George Conway: "Nothing to see here. Just a former president of the United States sharing a social media post advocating or predicting civil war in the United States. No biggie."
Het probleem met dit soort houdingen is dat men vaak niet in de gaten heeft wanneer men zelf overtuigd wordt door de standpunten van een ander. Genoeg mensen die een kruistocht begonnen tegen Trump op sociale media, vervolgens vooral met Trump aanhangers in aanraking kwamen om vervolgens door de massa overtuigd te worden.
Zaak is om bij zulke interacties gewapend te blijven met een sterk moreel kompas. Maar om eerlijk te zijn heb je weinig te duchten van de MAGA argumenten. Je ziet weleens filmpjes voorbijkomen van interviews met dit soort volk en 'cringe' is eigenlijk een normale reactie geworden bij het horen van hun logica/complottheorieën. Buiten dat heb je ook mensen die Trump steunen omdat ze gewoonweg tegen Biden willen stemmen en een andere groep die baat hebben bij bepaalde beleidsvoeringen (zoals bij de agrarische sector). Het zijn echt niet alleen de gekken.
Het is daarom zeer belangrijk dat zo'n persoon ankers en reddingslijnen heeft waardoor die teruggebracht kan worden mocht de corruptie van zijn oorspronkelijke gedachtengoed te veel toenemen. Elke kans aangrijpen is misschien lovenswaardig maar niet als je zelf daardoor slachtoffer wordt. Iemand "deprogrammeren" is namelijk een specifieke vaardigheid en doe je als een team, nooit alleen.
Ik maak mij geen illusies en voel mij niet zodanig verantwoordelijk dat ik er (te)veel energie in steek. Het is belangrijk om de tijd in te delen; dus tijdig stoppen met dit soort endeavours zodat het jouw energie niet volledig consumeert. Ik zie dat sommige mensen zo vaak actief zijn op Twitter dat het haast op werk lijkt. Erg ongezond imo. Om in balans te blijven moet je je ziel voldoende voeden met een variërend dieet. Muziek, bezinning, oog voor je directe omgeving, hobby's, entertainment en af en toe serieuzere topics zorgt ervoor dat je jezelf niet opbrandt. De-programming is zoals je zegt een groot karwei. Mijn doel is slechts om 'a seed of doubt' te planten zodat er twijfels worden geplaatst bij hun denkwijze en 'feiten' die ze voor lief nemen. Ik moet zeggen dat Nederlandse Trump supporters net zo fanatiek zijn als hun Amerikaanse kameraden.
Over leugens gesproken, die moet je juist vermijden en verwijderen, en niet ontkrachten. Een mens kan pas een uitspraak als een leugen zien wanneer die het tijdelijk voor waar aanneemt en vervolgens realiseert dat de uitspraak niet overeenkomt met wat die ervaart. Bij herhaalde blootstelling heb je echter de kans dat men andere uitspraken/beweringen/feiten als onwaar gaat zien. Dan regeert de leugen en verdwijnt de waarheid. Dit is namelijk hoe extremisten een gematigd persoon zal overtuigen.
Dit klopt! Een bijkomend probleem is dat een feit op zich geen leugen hoeft te zijn, maar zonder context het ander beeld schept van de realiteit. Het is erg lastig om nuance te scheppen omdat je een wil, tijd en energie voor moet hebben. Hapklare brokjes leugens is makkelijker te slikken en verteert de kans om een veel langere uitleg aan te nemen die bovendien tegengaat op een overtuiging. Feiten en context. Dat is een van de belangrijkere lessen om te leren als je kritisch wilt denken. Maar critical thinking is helaas een zeldzaamheid in een wereld waar confirmation bias de lezer van comfort voorziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Enigmus schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:11:
[...]

Exact. Dit beschreef ik ook met:
[...]

Mijn grootste vrees is een escalatie; een tweede American Civil war. Momenteel is er nog altijd een koude oorlog gaande. En nu heb je congresleden die recent en openlijk zinspelen op een vorm van oorlogsvoering.

Rep. Clay Higgs: This is a perimeter probe from the oppressors. Hold. rPOTUS has this. Buckle up. 1/50K know your bridges. Rock steady calm. That is all. (Militair jargon)

Ook Trump onderdanen zoals Kari Lake staan niet stil: "If you want to get to president Trump, you’re going to have to go through me, and you’re going to have to go through 75 million Americans just like me. And I’m going to tell you, most of us are card-carrying members of the NRA*. That’s not a threat, that’s a public service announcement" *NRA= National Rifle Association

Tot mijn verbazing worden deze prominente stemmen gewoon getolereerd. Ergens moet dat ook niet verbazen omdat Trump vaak genoeg met eenzelfde retoriek naar buiten komt. Soms letterlijk:

George Conway: "Nothing to see here. Just a former president of the United States sharing a social media post advocating or predicting civil war in the United States. No biggie."
Burgeroorlog is een onwaarschijnlijk scenario en niet nodig. De GOP is langzaam aan aan het bewegen naar een 1 partij systeem. De onderliggende ontwikkelingen zijn veel zorgelijker dan de genoemde oorlogsretoriek.

De GOP heeft in diverse (swing) states de kiescommissies ingenomen. Bij een volgend belletje van Trump find me the votes dan worden ze gewoon gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
HEY_DUDE schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:21:
[...]

Burgeroorlog is een onwaarschijnlijk scenario en niet nodig. De GOP is langzaam aan aan het bewegen naar een 1 partij systeem. De onderliggende ontwikkelingen zijn veel zorgelijker dan de genoemde oorlogsretoriek.

De GOP heeft in diverse (swing) states de kiescommissies ingenomen. Bij een volgend belletje van Trump find me the votes dan worden ze gewoon gevonden.
De toekomst zal het uitwijzen. De grenzen worden verlegd qua tolerantie, de GOP wordt steeds meer autoritair en gaat verder met hun onethische praktijken door onlangs Adam Schiff te censureren, vuurtjes binnen de GOP zorgt voor nog meer chaos en disfunctie; ze wachten naar mijn mening op leiderschap. Trump. De reacties van het volk zal afhangen wat er in de politiek gebeurt. Met de verschillende indictments van Trump is er aan de ene kant hoop op gerechtigheid, aan de andere kant kan er alles op alles worden gezet om hun president-kandidaat het hoofd boven water te houden.
De polarisatie in het land is nu ingebakken, een coup is afgeslagen, democratie verliest steeds meer waarde, de GOP omarmt totalitarisme en zal 100% zeker tegenwind krijgen van de democraten, beide partijen maken gebruik van de DOJ om het te 'weaponizen'. De komende jaren (en de politieke mensen die opstaan of juist een stapje terugdoen) zullen belangrijk zijn in welke richting Amerika zich beweegt op het gebied van vrijheid en totalitarisme. Tot slot wil ik ai (non-autonoom) benoemen als een gevaarlijke factor. Het kan gebruikt worden om grootschalig te misleiden en te manipuleren. We zagen de effecten al van een ai gegenereerde explosie in de buurt van het Pentagon. Hoe en wat is niet belangrijk, wel wat de (tijdelijke financiele) gevolgen waren voor de beurs en zodoende kan je verschillende politieke toepassingen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Behalve geheime dossiers schijnt Trump ook oude kunstschatten uit het Witte Huis te hebben meegenomen naar Mar-a-Lago:

Trump nam Israëlische kunstschatten mee uit het Witte Huis en wil ze niet teruggeven

Maar die waren tijdelijk uitgeleend aan de VS door Israel.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Wat ernstiger dan de kunstschatten. Trump schijnt nu officieel verdachte te zijn in het onderzoek naar verkiezingsfraude:

The latest on the special counsel's criminal probe into 2020 election aftermath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:57

Illusion

(the art of)

In de NRC een recensie van de docu/interview American Dharma met Steve Bannon:
https://www.nrc.nl/nieuws...-american-dharma-a4169998

Even kijken waar ik dat terug kan kijken.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Uit dit artikel in The Guardian begrijp ik dat Trump onder andere mogelijk 'civil rights conspiracy' ten laste wordt gelegd (US Code Title 18, §241).

https://www.theguardian.c...-federal-crimes-january-6

Daarop staat maximaal 10 jaar gevangenisstraf of zelfs levenslang of de doodstraf als er doden vielen. En er zijn politieagenten gestorven bij de bestorming van het Capitool.
They shall be fined under this title or imprisoned not more than ten years, or both; and if death results from the acts committed in violation of this section or if such acts include kidnapping or an attempt to kidnap, aggravated sexual abuse or an attempt to commit aggravated sexual abuse, or an attempt to kill, they shall be fined under this title or imprisoned for any term of years or for life, or both, or may be sentenced to death.
De doodstraf is niet mogelijk in Washington DC. Als ik het goed begrijp wordt hij daar vervolgd voor (edit:) mogelijk §241 US Code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 07:28
Real schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:16:
Als ik het goed begrijp wordt hij daar vervolgd voor §241 US Code.
Waar Trump voor wordt vervolgd, is nog onbekend. Daarover moet de grand jury nog beslissen. Dat in de target letter drie strafbare feiten staan, wil overigens niet zeggen dat het daarbij zou blijven. Het is mogelijk een aanklacht door de grand jury uit te breiden door middel van “superseding indictments”.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
voske schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:33:
[...]
Waar Trump voor wordt vervolgd, is nog onbekend. Daarover moet de grand jury nog beslissen. Dat in de target letter drie strafbare feiten staan, wil overigens niet zeggen dat het daarbij zou blijven. Het is mogelijk een aanklacht door de grand jury uit te breiden door middel van “superseding indictments”.
Het is inderdaad alleen nog maar een target letter. Maar alles bij elkaar en daarnaast de zaak over de geclassificeerde documenten in Florida ziet het er niet erg goed voor hem uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

@voske en @Real
Op dit moment geloof ik het pas als de man achter de tralies zit. Hij heeft de vervelende eigenschap weinig last te hebben om beschuldigd te worden zelfs wanneer er voldoende bewijs is.
Het lijkt er in elk geval niet meer op dat hij er veel profijt van heeft, maar ik ben ook tijdelijk gestopt met het volgen van de Amerikaanse politiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
DevWouter schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:33:
@voske en @Real
Op dit moment geloof ik het pas als de man achter de tralies zit. Hij heeft de vervelende eigenschap weinig last te hebben om beschuldigd te worden zelfs wanneer er voldoende bewijs is.
Het lijkt er in elk geval niet meer op dat hij er veel profijt van heeft, maar ik ben ook tijdelijk gestopt met het volgen van de Amerikaanse politiek.
Ongetwijfeld gaat een harde kern MAGA supporters gewoon op hem stemmen als hij zich kandidaat weet te stellen. Maar ik denk dat er ook een belangrijk deel van de republikeinen (i.e. Liz Cheney c.s.) nog liever een democraat zien als president dan Trump.

En dan valt het doek voor Trump toch echt definitief lijkt mij. Gevangenis of niet.

Hou je bij gevangenisstraf nog een eventuele DeSantis die als president mogelijk Trump gratie gaat geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:58
DevWouter schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 12:33:
@voske en @Real
Lock him up! Lock him up! Lock him up!

Verwacht geen uitspraak in één van de lopende zaken tegen Trump voor de verkiezingen. Oprecht niet. Dit zijn complexe zaken, en Trump gaat er werkelijk álles aan doen om de zaak te vertragen. Met moties, en tegenmoties. Met verzoeken aan hogere gerechtshoven om tussenuitspraken af te dwingen. En met beroepen op die tussenuitspraken. Voor je het weet is het 2025.

Voor mij is het meest waarschijnlijk scenario dat zwevende kiezers de doorslag gaan geven. Ik denk dat de drie of vier zaken die op dit moment lopen voldoende gerede twijfel bij de gematigde Trump-stemmer oproepen om hem de-facto niet te laten herkiezen. De druk op Trump zal alleen maar toenemen, en de duimschroeven langzaam aangedraaid.

Dit aangenomen dat beide geriatrische heren in leven blijven, trouwens. In die zin hou ik geloof ik maar even een slag om de arm....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Helixes schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Verwacht geen uitspraak in één van de lopende zaken tegen Trump voor de verkiezingen. Oprecht niet. Dit zijn complexe zaken, en Trump gaat er werkelijk álles aan doen om de zaak te vertragen. Met moties, en tegenmoties. Met verzoeken aan hogere gerechtshoven om tussenuitspraken af te dwingen. En met beroepen op die tussenuitspraken. Voor je het weet is het 2025.

Voor mij is het meest waarschijnlijk scenario dat zwevende kiezers de doorslag gaan geven. Ik denk dat de drie of vier zaken die op dit moment lopen voldoende gerede twijfel bij de gematigde Trump-stemmer oproepen om hem de-facto niet te laten herkiezen. De druk op Trump zal alleen maar toenemen, en de duimschroeven langzaam aangedraaid.

Dit aangenomen dat beide geriatrische heren in leven blijven, trouwens. In die zin hou ik geloof ik maar even een slag om de arm....
Ik troost me met de gedachte dat hij de rest van zijn leven waarschijnlijk voor een belangrijk deel als verdachte in de rechtbank doorbrengt. Dit gaat jaren tot een decennium duren voordat het tot het hooggerechtshof alle zaken heeft behandelt.

Veel kiezers zien Trump ook als slachtoffer. Als ik de doorsnee Fox News kijker ook onder de gewone kiezer schaar zie ik daar niet een toenemende twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
En daar is de volgende. Nu is het de district attorney in Georgia die Trump mogelijk 'sprawling racketeering' (naar ik begrijp een georganiseerde vorm van zwendel en afpersing) ten laste gaat leggen in de zaak waar Trump vroeg of er 11,780 extra stemmen 'gevonden' konden worden in een telefoongesprek.

https://www.theguardian.c...arges-fraud-election-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enigmus
Helixes schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Deze maand was er een Monmouth University Poll* waarin duidelijk werd dat Biden in het voordeel is wanneer "third party" electors een keuze moeten maken tussen eerstgenoemde en Trump:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29nw9GsvQSJ4lwGpKaXc6wTUln8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H7GNYDdINOEheifpXy3y3HMt.png?f=fotoalbum_large
*Monmouth University Polling Institute bestaat al sinds 2005 en verkreeg een 'A grade' van FiveThirtyEight, een polling analysis website.

Dat wil overigens niet zeggen dat een running third party automatisch een goede ontwikkeling is. No Labels, een 'centrum' en pragmatische partij heeft enorme financiële stootkracht en de namen om zich als serieuze kandidaat te introduceren. Het is echter onduidelijk met welke motivatie het mee wilt doen (een gerucht duidt op het destabiliseren van Biden's bid) en ondanks dat No Label een mix van Dems en Reps representeert krijgt het veel geld vanuit Republikeinse hoeken.
https://www.politico.com/...rty-bid-election-00103331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:19

defiant

Moderator General Chat
Enigmus schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:43:
Dat wil overigens niet zeggen dat een running third party automatisch een goede ontwikkeling is. No Labels, een 'centrum' en pragmatische partij heeft enorme financiële stootkracht en de namen om zich als serieuze kandidaat te introduceren. Het is echter onduidelijk met welke motivatie het mee wilt doen (een gerucht duidt op het destabiliseren van Biden's bid) en ondanks dat No Label een mix van Dems en Reps representeert krijgt het veel geld vanuit Republikeinse hoeken.
https://www.politico.com/...rty-bid-election-00103331
Alles zal liggen aan de republikeinse kandidaat die het uiteindelijk zal gaan opnemen tegenover Biden. Wordt dat een autoritaire kandidaat die de bijl zal zetten in de democratische en rechtsstatelijke rechtsorde zoals Trump of DeSantis of een voor republikeinse begrippen minder extreme kandidaat.

Alles lijkt er echter op dat, onder voorbehoud van de rechtszaken, dat Trump het weer wordt.

In zo'n situatie waarbij de democratische en rechtsstatelijke rechtsorde op het spel staat, is er geen enkele situatie te bedenken waarin een derde partij geen direct belang heeft bij het dienen van een van de twee uitkomsten van de verkiezingen.

Door zich specifiek te focussen op het z.g.n. centrum, is die conclusie (imho) snel getrokken, men zal zich toch direct richten op Biden. Met name ook omdat het centrum door republikeinen al lang verlaten is.

Het probleem zit hem ook niet zozeer in de kansen van een derde partij, want die zijn imho nihil, maar op het probleem in z.g.n. swing states waar de verkiezingen erg nauw luisteren. Een derde partij die daar op kan inhaken kan zeer bepalend zijn in de uitslagen in zulke staten.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
defiant schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:14:
[...]

Alles zal liggen aan de republikeinse kandidaat die het uiteindelijk zal gaan opnemen tegenover Biden. Wordt dat een autoritaire kandidaat die de bijl zal zetten in de democratische en rechtsstatelijke rechtsorde zoals Trump of DeSantis of een voor republikeinse begrippen minder extreme kandidaat.

Alles lijkt er echter op dat, onder voorbehoud van de rechtszaken, dat Trump het weer wordt.

In zo'n situatie waarbij de democratische en rechtsstatelijke rechtsorde op het spel staat, is er geen enkele situatie te bedenken waarin een derde partij geen direct belang heeft bij het dienen van een van de twee uitkomsten van de verkiezingen.
Van alle kandidaten is Chris Christy een van de weinige kandidaten met enige integriteit. Natuurlijk zal hij de Democraten tegenwerken om een meer conservatief beleid in de wetgeving te krijgen, maar wilt wél de democratie en status quo handhaven. Bovendien is hij niet bang om tegen Trump in te gaan en daar verschilt hij ook met een Nikki Haley. Er valt veel te speculeren over wat voor baat een No Labels party heeft bij een triomf voor Trump - die opteert voor het vergroten en uitbreiden van presidentiële machten waar je mag spreken van een autocratie. https://www.nytimes.com/2...ics/trump-plans-2025.html

In zo'n geval heeft hij vrij spel om federale agentschappen buitenspel te zetten en oppositie en tegengeluiden te bevriezen. Ik neem aan dat het gaat om corporaties die veel geld pompen in een derde partij om uiteindelijk aan invloed en geld te winnen. Het is duidelijk dat Trump een zakenman is en met iedereen in zee gaat als hij er beter van wordt en waar het verbeteren van land- en volksbelangen een neveneffect lijkt.
defiant schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:14:
[...]
Door zich specifiek te focussen op het z.g.n. centrum, is die conclusie (imho) snel getrokken, men zal zich toch direct richten op Biden. Met name ook omdat het centrum door republikeinen al lang verlaten is.

Het probleem zit hem ook niet zozeer in de kansen van een derde partij, want die zijn imho nihil, maar op het probleem in z.g.n. swing states waar de verkiezingen erg nauw luisteren. Een derde partij die daar op kan inhaken kan zeer bepalend zijn in de uitslagen in zulke staten.
De swingstates zullen ook nu weer van groot belang zijn voor de kandidaten. Een veranderende demografie waar bijvoorbeeld een opkomst van blanke jongemannen zonder universitaire opleiding voor Trump zullen stemmen of een maatregel door Republikeinen waarbij de grenzen van stemdistricten in hun voordeel veranderen en hoe 'ballot-voting' nu niet als een kwaad wordt beschouwd om zo Republikeinen over de streep te trekken vroeg te stemmen. De vraag blijft, wat voor motief heeft een derde partij en moeten we het zoeken in financieel gewin of in ideologie. Of beiden?

Een van de alarmerende ontwikkelingen heeft te maken met de book bans vanuit State policy en Moms for Liberty https://apnews.com/articl...1cd657a04e233216ac783d8f3 om schoolbesturen te beïnvloeden op korte en vooral lange termijn. Van hun website: “He alone, who OWNS the youth, GAINS the future,”. Ik geloof niet dat ze samenwerken met No Labels, maar feit blijft dat er op de achtergrond veel geld wordt bewogen en een plan wordt gesmeed om de toekomst een bepaalde vorm te geven. Zoals ik in eerdere posts aangaf zal het erom gaan wie wat doet en AI zal een rol spelen. (Toevallig had MSNBC hier recent wat over zeggen). Het zijn spannende tijden en kan nu nog met popcorn de spelers op het grote toneel aanschouwen zonder enige paniek. Gek genoeg is het een spannende gewaarwording waar de hele wereld wat te winnen of te verliezen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enigmus
Lawrence O’Donnell legt hier piekfijn uit hoe cruciaal de '4e werknemer' is geweest om nóg belastende beeldmateriaal intact te houden. Het gaat hier om beelden waar de befaamde dozen met geheimen werden verplaatst. De betrokkenen zijn Walt Nauta, Carlos De Oliveira, de 4e werknemer en Trump die waarschijnlijk de opdracht gaf aan Nauta om beeldmateriaal van de Mar-a-Lago servers te verwijderen.

Een play-by-play, enjoy:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Enigmus schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:43:
*Monmouth University Polling Institute bestaat al sinds 2005 en verkreeg een 'A grade' van FiveThirtyEight, een polling analysis website.
Over 538 gesproken, mijn indruk was nu juist dat zij best wel problemen voorzagen met een onafhankelijke kandidaat in de mix.

https://fivethirtyeight.c...date-spoiler-trump-biden/

Ik denk dat het toch vooral een beetje vroeg is om hier peilingen op los te laten. Volgens mij heeft No Labels nog geen kandidaat naar voren geschoven, en zeker in de VS hangt er veel af van het poppetje. Maar dat wil niet zeggen dat een derde kandidaat niet van hele grote invloed kan zijn in een land dat (naar kiesmannen) redelijk 50-50 is verdeeld.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
Helixes schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 11:57:
[...]

Over 538 gesproken, mijn indruk was nu juist dat zij best wel problemen voorzagen met een onafhankelijke kandidaat in de mix.

https://fivethirtyeight.c...date-spoiler-trump-biden/

Ik denk dat het toch vooral een beetje vroeg is om hier peilingen op los te laten. Volgens mij heeft No Labels nog geen kandidaat naar voren geschoven, en zeker in de VS hangt er veel af van het poppetje. Maar dat wil niet zeggen dat een derde kandidaat niet van hele grote invloed kan zijn in een land dat (naar kiesmannen) redelijk 50-50 is verdeeld.
Klopt, dit was ook de vrees onder de Democraten en werd ook voor gewaarschuwd met hier en daar een doomsday peiling. Elke poll is er nu een om een beetje rekening mee te houden én om met een korrel zout te nemen tot in 2024 waar het erom gaat spannen en mensen een beter beeld hebben van wat met name Biden voor hun heeft gedaan en, gek genoeg, in (veel) mindere mate hoe de rechtszaken tegen Trump ontwikkelen. Donald hoeft eigenlijk niet veel campagne te voeren en gebruikt zijn rally's en media als springplank om 'zijn' volk te bereiken.
Wat No Labels betreft is het afwachten en blijft een groot vraagteken. Wat Biden nu vooral moet doen is doorgaan met het promoten van zijn Bidenomics (slechts 3% inflatie en 4% meer loon is knap, maar kan beter) en hopen dat de economie nóg meer verbeterd dan het al gegroeid is. Het zal ook helpen om zijn gezicht (en jonge kant) veel te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:13
Ik ben vooral niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen omtrent Trump zijn aanklachten en wat er allemaal tegen hem loopt. Mag hij desondanks dit alles nog steeds kandidaat president zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
jellybrah schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:45:
Ik ben vooral niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen omtrent Trump zijn aanklachten en wat er allemaal tegen hem loopt. Mag hij desondanks dit alles nog steeds kandidaat president zijn?
nog wel. zelfs over het 14/3 amendment zijn ze het niet eens
Section 3.
No person shall be a Senator or Representative in Congress, or elector of President and Vice President, or hold any office, civil or military, under the United States, or under any state, who, having previously taken an oath, as a member of Congress, or as an officer of the United States, or as a member of any state legislature, or as an executive or judicial officer of any state, to support the Constitution of the United States, shall have engaged in insurrection or rebellion against the same, or given aid or comfort to the enemies thereof. But Congress may by a vote of two-thirds of each House, remove such disability.
maar goed, het feest is nog niet voorbij...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

jellybrah schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 18:45:
In principe is dat nog niet aan bod gekomen, behalve dat kiezers zich mogen uitspreken of Trump inderdaad kandidaat mag zijn. Gezien zijn nog steeds torenhoge peilingen geeft dat toch aan dat er iets serieus mis is met de kiezers in de VS.

Maar toch fijn dat de 37 aanklachten wegens dat meenemen van geheime dossiers is uitgebreid met obstructie van justitie enzo door relevante beveiligingsbeelden te wissen. Voor zijn kiezers is niets te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28

gws24

Thinking is hard!

En nog een paar aanklachten er bij, nu voor de bestorming van het capitool:
De Amerikaanse oud-president Donald Trump is aangeklaagd voor zijn rol bij de bestorming van het Amerikaanse parlementsgebouw op 6 januari 2021.

Het gaat om vier aanklachten waaronder drie samenzweringen.

De eerste is een samenzwering om de VS te ondermijnen. Dat gaat om de leugens die hij heeft verteld over de verkiezingsuitslag. Die worden in de aanklacht omschreven als fraude.

De tweede is een samenzwering om een officiële procedure te dwarsbomen. Het gaat daarbij om het daadwerkelijk ratificeren van de verkiezingsuitslag.

De derde aanklacht is dat hij dat daadwerkelijk heeft gedaan. Doordat het Congres werd bestormd kon de verkiezingsuitslag niet geratificeerd worden.

Als laatste wordt hij aangeklaagd voor het ondermijnen van rechten van burgers in een poging de verkiezingsuitslag ongedaan te maken.
bron: https://nos.nl/artikel/24...tslag-2020-te-beinvloeden

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

CNN:

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ze wisten allemaal dat het bullshit was:
As Trump's lawyers continued to contest the ballot-counting process in Atlanta a month after the election, a senior campaign adviser wrote in an email: "When our research and campaign team can't back up any of the claims made by out Elite Strike Force Legal Team, you can see why we're 0-32 on our (court) cases. ... It's tough to own any of this when it's all just conspiracy sh*t beamed down from the mothership."
"Elite Strike Force Legal Team" :')

Dit klinkt als een (militaire) coup:
Prosecutors say that Pat Philbin, Trump’s deputy White House counsel, warned Clark that if he and Trump pressed ahead with plans to stay in power past Biden’s scheduled inauguration, there would be “riots in the streets” across the country. According to the indictment, Clark responded, “That’s why we have an Insurrection Act.”
Pence heeft aantekeningen gemaakt destijds en die zijn nu gebruikt. Trump zou Pence verteld hebben dat hij "too honest" was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Delerium schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 19:04:
[...]

In principe is dat nog niet aan bod gekomen, behalve dat kiezers zich mogen uitspreken of Trump inderdaad kandidaat mag zijn. Gezien zijn nog steeds torenhoge peilingen geeft dat toch aan dat er iets serieus mis is met de kiezers in de VS.
Zolang rechtse kiezers in de media alleen horen dat Trump onschuldig is, de aanklachten een hoax is en dat alles een weaponization van justitie door de democraten is, dan is er niets mis met de kiezers in de VS maar meer met hun informatievoorziening. Hun wereldbeeld is dan volstrekt anders dan de democraten die een wat meer feitelijke weergave van de werkelijkheid meekrijgen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 07:16
user109731 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 09:22:

[...]

Pence heeft aantekeningen gemaakt destijds en die zijn nu gebruikt. Trump zou Pence verteld hebben dat hij "too honest" was.
[Twitter]
De tweet of X van Pence is cryptisch maar tegelijkertijd ook veelzeggend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enigmus
FunkyTrip schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

Zolang rechtse kiezers in de media alleen horen dat Trump onschuldig is, de aanklachten een hoax is en dat alles een weaponization van justitie door de democraten is, dan is er niets mis met de kiezers in de VS maar meer met hun informatievoorziening. Hun wereldbeeld is dan volstrekt anders dan de democraten die een wat meer feitelijke weergave van de werkelijkheid meekrijgen.
Dat niet alleen:
Mr. Trump’s grip on the Republican Party is so strong, the Times/Siena poll found, that in a head-to-head contest with Mr. DeSantis, Mr. Trump still received 22 percent among voters who believe he has committed serious federal crimes—a greater share than the 17 percent that Mr. DeSantis earned from the entire GOP electorate.
https://www.nytimes.com/2...na-trump-republicans.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:19

defiant

Moderator General Chat
Het blijft me verbazen dat de VS qua inrichting van instituties en rechtstaat niet heeft gekozen voor een scheiding der machten, d.w.z. de trias politici zoals we dat in veel Europese landen kennen. D.w.z. de rechterlijke macht in Amerika is niet onafhankelijk van de politiek, maar de politiek benoemt juist rechters.

Vanzelfsprekend is dit historisch gezien ontworpen vanuit goed vertrouwen en met goede intenties. Echter als vertrouwen geschonden wordt en er zijn geen goede intenties, dan is het rechtsysteem relatief snel te ontmantelen.

Je ziet het ook aan deze zaak weer, het is een z.g.n. "Obama judge" die de zaak onder handen heeft. Hoe kan je ooit onafhankelijkheid claimen als je voor rechtszaken moet kijken naar de president die de benoemingen heeft gedaan.

Het hele systeem van de VS lijkt erop gericht de politiek als enigste en ultieme machtsmiddel te zien. Dit verklaart ook waarom conservatieven alles juridische zaken lijken te negeren. Gekozen macht wordt gezien als het ultieme machtsmiddel.

Dit zag je ook de impeachment van Trump. Het is niet de rechtelijke macht die bepaald of een president uiteindelijke de juridische consequenties ondervind, maar de politiek. Een zelfde soort patroon zie je wel meer bij zwakke democratieën, Berlusconi (de spreekwoordelijke voorganger van Trump) is de politiek ingegaan om juridische zaken tegen hem onschadelijk te maken, in het begin met erg veel succes. In Israël zie je iets soortgelijks en die zijn qua constitutionele inrichting nog zwakker.

Maar dat is een juist een democratie in enge zin, d.w.z. concentratie van macht met een electorale meerderheid die de minderheid kan negeren. Dat terwijl de meeste westerse democratieën dat zijn in brede zin, d.w.z. macht is gefragmenteerd, er wordt rekening gehouden met minderheden en er is scheiding van machten.

Uiteindelijk komt het denk ik door de Amerikaanse nostalgie en gevoel van superioriteit bij sommige voor de originele inrichting van de democratie door de oprichters van Amerika. Echter is in ding daarbij vergeten, een goed functionerende democratische rechtsstaat hoort mee te evolueren met de tijd en juist het doel van een democratie te dienen: een correct en controleerbare vertegenwoordiging van het het electoraat. Hervormingen horen juist in democratieën, juist ook om de loopholes te dichten die antidemocratische krachten vinden en exploiteren.

Amerika kan Trump misschien overleven, maar het systeem blijft (imho) erg kwetsbaar voor een volgende die misschien georganiseerder is.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wat dan wel weer grappig is (of eigenlijk te triestig voor woorden)... Ik denk dat hij zijn eigen geboortedatum niet meer weet...

https://www.independent.c...nt-name-age-b2387456.html

Dan komt er een twijfelachtige 77 uit. Zijn verjaardag heeft hij onlangs nog gevierd immers. Maar het zal me niets verbazen als hij al jaren zijn geboortedatum niet meer heeft hoeven opgeven :')

Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Trump belooft dit:

Minder dan 24 uur later:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F2uFTf2bYAABCe5?format=jpg&name=small

Jack Smith leest mee en heeft een screenshot van dit bericht al gebruikt: Feds alert judge to Trump’s ‘If you go after me, I’m coming after you!’ post. Ze willen binnenkort informatie delen met Trump maar ze zijn bang dat hij te veel op social media zet.

Ondertussen Trump over Jack Smith:
At the Alabama GOP dinner, Trump bashed Special Counsel Smith: “Deranged Jack Smith. Doesn’t he look deranged? You’ve seen the pict with the purple robe. He’s a deranged human being. This guy is a lost soul. Bad guy. He’s a deranged sick person
Wat een bizar niveau weer. En deze man maakt kans op een tweede termijn als president.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Heerlijk dit 😁
Ze hebben Trump tegoei bij zijn ballen, die Jack Smith gaat hem in de bak steken.

Moet ook wel, anders gaat in de toekomst nog iemand op het idee komen om de democratie omver te werpen.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

user109731 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:33:
Trump belooft dit:
[Twitter]
Minder dan 24 uur later:
[Afbeelding]

Jack Smith leest mee en heeft een screenshot van dit bericht al gebruikt: Feds alert judge to Trump’s ‘If you go after me, I’m coming after you!’ post. Ze willen binnenkort informatie delen met Trump maar ze zijn bang dat hij te veel op social media zet.

[...]

Wat een bizar niveau weer. En deze man maakt kans op een tweede termijn als president.
Je moet je voorstellen dat een hoop psychologische projectie is. De enige die hier deranged is, is Trump zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Sterker nog, deze persoon heeft 74 miljoen mensen bereid gevonden om op hem te stemmen. Het is ook wel tekenend voor een bananenrepubliek als de VS dat iemand het op politiek gebied zo ver kan schoppen en bewijst eens te meer dat de GOP tot in de vezels verrot is.

Blijf feitelijk, ongeacht je emoties, mensen negatief labelen, met name hele stemgroepen, heeft geen nut voor een inhoudelijke discussie

[ Voor 17% gewijzigd door polthemol op 15-08-2023 09:28 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
C00P schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:43:
Heerlijk dit 😁
die Jack Smith gaat hem in de bak steken.
beetje afhankelijk van je definitie over ''de bak''

persoonlijk denk ik eerder aan huis arrest, met een internet verbod. onder bescherming van de Doj en SS.

of een leuk klein huisje op een militaire basis wederom zonder internet en onder de bescherming van Doj, Dod en SS

hoe kan je trump in een gevangenis zetten met andere gevangenen?
trump weet te veel van staatsgeheimen, en in een gevangenis komen is niet zo moeilijk voor iemand die geïnteresseerd is in wat hij weet ( vriendjes worden etc)

en wat ga je doen als die bejaarde een ruzie veroorzaakt? stapt de Doj en SS dan in ter bescherming?
Dan krijg je best een grappige situatie..Trump als top-dog binnen de gedetineerde door de bescherming van de SS en Doj

permanent in isolatie gaat hem niet worden, ik snap dat het wel een mogelijkheid is (er zitten daar genoeg gedetinerde in perma iso. Maar om een ex president is perma iso te stoppen is stapje te ver (ik vind van niet, maar vermoedelijk de mensen die er overgaan in usa wel)

ik hou het op huisarrest onder voorwaarde. Nog een jaartje of wat geduld.

[ Voor 12% gewijzigd door jack zomer op 05-08-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
jack zomer schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:15:
[...]

beetje afhankelijk van je definitie over ''de bak''
Met de bak bedoel ik jail!

Hier wordt uitgelegd hoe dat in zijn werk kan gaan.

1 man cell, met 1 secret service agent die hem bewaakt.

https://twitter.com/tomia...Bdp28nbwyBY8WW4daFEg&s=19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C00P
Lijkt er toch op dat Trump wat aan het inbinden is 😁 (zeer goed account om te volgen overigens)

https://twitter.com/7Veri...jxdxcKWh68a8HL3E_EsQ&s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
C00P schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:23:
[...]

Met de bak bedoel ik jail!

Hier wordt uitgelegd hoe dat in zijn werk kan gaan.

1 man cell, met 1 secret service agent die hem bewaakt.

https://twitter.com/tomia...Bdp28nbwyBY8WW4daFEg&s=19
ja en ik denk niet dat dat gaat gebeuren. (argumenten zie boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Trump belooft dit:
[Twitter]
Minder dan 24 uur later:
[Afbeelding]

[...]

Wat ik van het Amerikaans rechtssysteem weet is dat dit soort uitingen specifiek moeten zijn dus gericht op een persoon of groep. Het kan wel gebruikt worden voor een uitleg van zijn persoonlijkheid.

Hij zou het hier dus ook over tikkertje kunnen hebben. En ja, ik weet dat het niet zo is, maar dit is Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:04
Als Trump zo door blijft gaan komt ie nog eens serieus in de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Trump zit niet al serieus in de problemen? :P
In elk functioneel rechtssysteem gaat hij hiervoor de rest van zijn leven wel de cel in. En zelfs in de VS gaat hij hier niet mee wegkomen. Trump zijn juridische strategie zou waarschijnlijk ook moeten zijn om zijn geld te gebruiken om procedures zo lang mogelijk te rekken en op borgtocht vrij te blijven. Zichzelf een pardon geven als hij herkozen zou worden, iets dat er niet meer in lijkt te zitten als ik steeds meer Republikeinen zo hoor, zou ook een verschrikkelijk precedent scheppen. Als het al mag, want dat is ook onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:56

Jiffy

God, you're ugly!

DaniëlWW2 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:45:
Als het al mag, want dat is ook onduidelijk.
Dat iets niet mag is voor hem alleen maar aanmoediging, volgens mij... :/

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:59

Player1S

Probably out in the dark

Trump blijft maar door gaan. Gister nog Mike Pence (getuige) aangevallen en vandaag de rechter.

Ik vraag me af of hij nu echt zo dom is dat hij denkt dat hij er mee weg komt of zou hij juist zo slim zijn om dit te doen zodat hij een arrestatie en in het gevang zitten verder kan uitmelken door de domme achterban nog meer geld af te troggelen?

Ik neig toch echt naar het eerste want als hij inderdaad zo slim was, had ie andere dingen juist ook veel slimmer aangepakt en zat hij nu niet in deze situatie.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Player1S schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:39:
Trump blijft maar door gaan. Gister nog Mike Pence (getuige) aangevallen en vandaag de rechter.

Ik vraag me af of hij nu echt zo dom is dat hij denkt dat hij er mee weg komt of zou hij juist zo slim zijn om dit te doen zodat hij een arrestatie en in het gevang zitten verder kan uitmelken door de domme achterban nog meer geld af te troggelen?

Ik neig toch echt naar het eerste want als hij inderdaad zo slim was, had ie andere dingen juist ook veel slimmer aangepakt en zat hij nu niet in deze situatie.
Hij komt er al 20+ jaar mee weg toch?
Met dat vertrouwen gaat ie gewoon door als usual.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DaniëlWW2 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:45:
Trump zit niet al serieus in de problemen? :P
In elk functioneel rechtssysteem gaat hij hiervoor de rest van zijn leven wel de cel in. En zelfs in de VS gaat hij hier niet mee wegkomen.
Dat zou je idd denken ja. Maar ik moet het nog zien.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

YakuzA schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:47:
[...]

Precies. Er gaat echt niets gebeuren. Hij kan gewoon zijn gal blijven spuwen en zijn advocaten kunnen gewoon doorgaan met de boel traineren. Als ze hem echt oppakken of iets anders rigoreus doen is het burgeroorlog in de VS en dat weet Trump. En dan kunnen experts nog zoveel opinie-stukjes in media posten dat hij met die en die uitspraak toch echt opgepakt mag worden, dat is alleen voor normale mensen zo.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Trump is f#cked en hij weet dat ook wel.
Het enige wat hem kan redden is een burgeroorlog, en dat is hij aan het voorbereiden. Ik zie het echter falen, January 6 heeft de kop er van af gesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

YakuzA schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:47:
[...]

Dat waren voornamelijk civiele zaken en daar kon hij het met geld wel oplossen. Hij kon duurdere advocaten regelen dan de tegenpartij en het dus zo lang uit rekken dat de ander maar opgeeft.

Nu gaat ie tegen de federale regering in.
C00P schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 06:55:
Het enige wat hem kan redden is een burgeroorlog, en dat is hij aan het voorbereiden. Ik zie het echter falen, January 6 heeft de kop er van af gesneden.
Zijn cult, met zelfde postuur als hem, denkt daadwerkelijk dat politie en leger aan hun kant zal staan als het zo ver komt :')

Die staan nog raar te kijken als de drones ingezet worden tegen de domestic terrorists. _O-

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
Interessante analyse van sectie 3 in het 14e amendement (14.3):

https://www.commondreams....holars-trump-disqualified

Volgens de auteurs van het wetenschappelijke artikel waarnaar verwezen wordt, volgt uit 14.3 dat de overheidspartijen die betrokken zijn bij het organiseren van de verkiezingen er voor kunnen kiezen om Trump niet op het stembiljet te plaatsen. De reden is dat Trump betrokken was bij de bestorming van het Capitool en op zulke omstandigheden ziet 14.3.

De auteurs betogen dat 14.3 'self-executing' is net als de voorwaarde dat een kandidaat van bijvoorbeeld 20 jaar oud ook niet op een stembiljet hoeft te worden opgenomen. Daar is dus geen rechtsgang voor nodig.

Als Trump veroordeeld wordt in de rechtszaak die draait om de bestorming van het Capitool, dan is het voor de organisatoren van de verkiezingen relatief simpel om Trump te weren op een stembiljet (hoewel het uiteraard ook tot veel discussie zal leiden). Maar volgens de auteurs kan het ook als Trump niet veroordeeld wordt. Maar of dat laatste ook gaat gebeuren betwijfel ik zeer. Het eerste zou best kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
Enigmus schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:11:

[...]
Mehdi Hasan warns that the threat of civil war is no longer hyperbole: “Political violence is not something abstract, or something that might happen at some point in the future, it’s happening right now."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
C00P schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 06:55:
Niet perse. No Labels roert zich op de achtergrond om zich als 'neutrale' partij op te stellen met Joe Manchin, een Republikein die Democraat werd maar zich nergens thuis voelt, als runner. Dit zou erg slecht nieuws betekenen omdat de meeste stemmers Biden en Trump moe zijn en smachten naar een nieuwe (en jongere) wind. Manchin zou zomaar stemmers van Biden weg kunnen snoepen om Trump vrij spel te geven om president elect te worden. Het is bekend dat No Labels veel geld ontvangt van Republikeinen en zou als spoiler kandidaat een troefkaart/Trumpcard kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigmus
Player1S schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:04:
[...]
Zijn cult, met zelfde postuur als hem, denkt daadwerkelijk dat politie en leger aan hun kant zal staan als het zo ver komt :')

Die staan nog raar te kijken als de drones ingezet worden tegen de domestic terrorists. _O-
Las dit artikel een tijdje geleden, is interessant om te weten waar het leger staat tegenover Trump:
https://www.thedailybeast...e-will-the-military-stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De Amerikaanse oud-president Trump heeft nu ook een vierde strafzaak tegen zich lopen. Aanklagers in de Amerikaanse staat Georgia beschuldigen hem ervan dat hij de uitslag van de presidentsverkiezingen van 2020 in de staat op illegale wijze probeerde ongeldig te verklaren. Aanklagers spreken van een criminele samenzwering.

In totaal worden Trump dertien feiten ten laste gelegd. Hij wordt onder meer beschuldigd van afpersing en het schenden van zijn ambtseed. Achttien anderen moeten ook voor de rechter verschijnen, onder wie Trumps advocaat Rudy Giuliani en zijn voormalige assistent Mark Meadows.

"Trump en de andere aangeklaagden weigerden te accepteren dat Trump had verloren", zegt aanklager Fani Willis van Fulton County in Georgia. "Ze hebben willens en wetens de uitslag van de verkiezingen op illegale wijze proberen te veranderen, ten gunste van Trump. Ook ondernamen ze diverse pogingen om het tellen van de stemmen tegen te houden." De aangeklaagden hebben tot 25 augustus om zich te melden bij de autoriteiten.

De aanklachten volgen na een onderzoek dat ruim twee jaar duurde. Aanleiding was een telefoontje dat Trump in januari 2021 pleegde met een bestuurder in Georgia. "Ik wil gewoon 11.780 stemmen vinden, want we hebben de staat gewonnen," zei hij destijds. Trump verloor de staat aan Biden met een verschil van 11.779 stemmen.
Bronen meer info: Ook Georgia klaagt Trump aan voor manipulatie bij verkiezingen 2020

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
@defiant met deze rechtszaak is de vraag over zelf amnestie geven bij een eventueel presidentschap meteen van tafel. Je gaat nu nog richting een escalatiepad hooguit dat de overige staten hem niet in een cel willen als hij in Georgia een veroordeling aan zijn broek krijgt of dat het hooggerechtshof zich ermee gaat bemoeien (onder de aanname dat hij een veroordeling krijgt in Georgia).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Paar leuke feitjes.

per Georgia Law ligt er nu voor elke gedaagde in deze zaak een arrestatiebevel. Dit is standaard en gebeurd voor iedereen. Dus geen witch-hunt oid. Ze hebben tot volgende week vrijdag om zich vrijwillig te melden

En per Georgia law, moeten ze de gekregen straf ook daadwerkelijk uitzitten.

Aangezien het een state iets is kan een eventuele republikeinse president hem geen gratie verlenen. Daarnaast bezit de gouverneur van Georgia ook geen gratie-recht.

Ik zie nog steeds gebeuren dat Trump, met behulp van wat landverraders binnen zijn beveiliging, het land gaat ontvluchten. Het lijkt inmiddels vrijwel onmogelijk om een gevangenisstraf te ontlopen in 1 van zijn (tot nu toe) 4 zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
*knip* als je de stelling poneert dat rechtzaken louter op basis van politieke motieven zijn, zul je dit moeten onderbouwen

[ Voor 79% gewijzigd door polthemol op 15-08-2023 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
MaZo schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:30:
*knip* als je de stelling poneert dat rechtzaken louter op basis van politieke motieven zijn, zul je dit moeten onderbouwen
Een grand jury heeft ook in dit geval besloten om Trump aan te klagen, dus niet de Democraten of Biden die dit beslissen. Al deze zaken komen echt niet onverwacht en dat heeft hij helemaal aan zich zelf te danken.

[ Voor 26% gewijzigd door polthemol op 15-08-2023 09:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Wat een onzin. De man heeft gewoon crimineel gedrag vertoond en wordt hiervoor aangepakt. Mensen die echt denken dat de Democraten in Amerika de macht hebben om tientallen officieren, grand jury's, rechters, etc. in zowel rode als blauwe staten een hetze te laten voeren om niks, moeten echt een sanity check krijgen.

Maar wat betreft de laatste aanklacht:

https://www.documentcloud...09569-trump-ga-indictment

Lees hem eens door en kom dan maar terug. De feiten zijn namelijk nogal makkelijk verifieerbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door polthemol op 15-08-2023 09:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 16:12
[mbr]*knip* als je de stelling poneert dat rechtzaken louter op basis van politieke motieven zijn, zul je dit moeten onderbouwen[/mbr]
Daar komen de complottheorieën. Er zijn geen of amper democraten bij de aanklachten betrokken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:44:
[...]

Daar komen de complottheorieën. Er zijn geen of amper democraten bij de aanklachten betrokken.
Alle getuigen in DC zijn republikeinen.
Maar uiteraard een groot complot 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nog een leuk feitje: Georgia staat camera’s en live reportage toe in de rechtszaal dus kunnen we straks waarschijnlijk live mee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 18-09 20:04
Ik kijk wel eens op breitbart.com, een extreem rechts (en zeer leugenachtige) website. Letetrlijk alle feiten worden 180 graden gedraaid.

Aan de vele reacties waar Trump gezien wordt als letterlijke Messias, savior, beste president ooit, redder van Amerika, vrees ik dat vele Amerikanen nooit meer van gedachte zullen veranderen en Trump voor altijd als hun held en dus martelaar zullen zien.

Voordat het Trumpisme verdwenen is zal enige generaties duren, en ik denk denk dat de VS instort voordat dat gebeurt. De geest is uit de fles. de verdeeldheid is daar.

Social media heeft Trump aan de macht gebracht, de GOP heeft Trump te lang gesteund - wellicht onder druk van het onstane MAGA, en dat gecreerde monster is niet meer terug in zijn hok te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 07:16
ph4ge schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:44:
[...]

Ergens is het toch vermakelijk om te lezen in de comments bij verschillende rechtse media dat Biden twee gezichten kent. Zo is hij of de seniele oude man die niet eens weet welke dag het is maar plotsklaps ook de sluwe briljante strateeg die de DOJ allerlei opdrachten geeft om Trump aan te klagen en zijn zoon buiten schot te houden :+

Anyway net de aanklacht doorgebladerd en het ziet er niet goed uit voor de 18 verdachten.

Verder nog een opmerkelijke feit dat vooraf afspeelde:
Trump’s legal team sought last month to invalidate the work of the special grand jury and have Willis disqualified from proceedings, but the Georgia supreme court rejected the motion, ruling that Trump lacked “either the facts or the law necessary to mandate Ms Willis’s disqualification”.
Bron: https://www.theguardian.c...-indictment-2020-election

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

jaapstobbe schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:56:
Ik kijk wel eens op breitbart.com, een extreem rechts (en zeer leugenachtige) website. Letetrlijk alle feiten worden 180 graden gedraaid.

Aan de vele reacties waar Trump gezien wordt als letterlijke Messias, savior, beste president ooit, redder van Amerika, vrees ik dat vele Amerikanen nooit meer van gedachte zullen veranderen en Trump voor altijd als hun held en dus martelaar zullen zien.

Voordat het Trumpisme verdwenen is zal enige generaties duren, en ik denk denk dat de VS instort voordat dat gebeurt. De geest is uit de fles. de verdeeldheid is daar.

Social media heeft Trump aan de macht gebracht, de GOP heeft Trump te lang gesteund - wellicht onder druk van het onstane MAGA, en dat gecreerde monster is niet meer terug in zijn hok te krijgen.
Men zegt niet voor niets dat de gehele MAGA beweging een cult is. Het zal inderdaad generaties duren voor het helemaal weg is tenzij hij ze richting een Jonestown 2.0 leidt. En zelfs dat sluit ik niet uit al zullen ze dan vorstelijk betalen voor de koolaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mijn grote angst met Trump, is dat hij op een ochtend niet meer wakker word, voor de verkiezingen. De man is 78 straks en de kans bestaat gewoon dat hij een keer een hartstilstand krijgt.

Zijn aanhang gelooft hem onvoorwaardelijk en zelfs de branden op Hawai worden toegeschreven aan een plan van WEF/Biden. Als er nog eens een keer gewapende milities voor echte problemen gaan zorgen, is het als Trump zou komen te overlijden.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/50/Flavor_Aid_Cherry_Packet.jpg

Het was geen Koolaid :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Player1S schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:21:
(...)
Ik zie nog steeds gebeuren dat Trump, met behulp van wat landverraders binnen zijn beveiliging, het land gaat ontvluchten. Het lijkt inmiddels vrijwel onmogelijk om een gevangenisstraf te ontlopen in 1 van zijn (tot nu toe) 4 zaken.
Dan rijst de vraag, mag je vanuit het buitenland (of vanuit de gevangenis), meedoen aan de presidentsverkiezingen?

En stel dat hij gekozen wordt, dan is hij weer onschendbaar, toch? Kan hij dan terugkomen uit het buitenland en zich gewoon laten beëdigen?

EDIT: Ik begreep dat er geen regels zijn die een veroordeelde crimineel, of zelfs iemand in de gevangenis uitsluiten als presidentskandidaat. Men heeft misschien destijds gedacht dat het volk wel zou zorgen dat zo iemand niet als president gekozen wordt 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Wild Chocolate op 15-08-2023 11:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

PWM schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:22:
Mijn grote angst met Trump, is dat hij op een ochtend niet meer wakker word, voor de verkiezingen. De man is 78 straks en de kans bestaat gewoon dat hij een keer een hartstilstand krijgt.

Zijn aanhang gelooft hem onvoorwaardelijk en zelfs de branden op Hawai worden toegeschreven aan een plan van WEF/Biden. Als er nog eens een keer gewapende milities voor echte problemen gaan zorgen, is het als Trump zou komen te overlijden.
Het verbaast me sowieso dat hij nog geen massive stroke of hartaanval heeft gehad. Die kerel leeft knetter ongezond en zal toch elke keer behoorlijke rage-aanval krijgen bij deze berichtgevingen.

En inderdaad, als hij dood is zal het een conspiracy van Biden en WEF maar tegelijkertijd is hij natuurlijk niet echt dood en is het allemaal door hemzelf in scene gezet om de deepstate p3d0-ring te ontmaskeren. 8)7

Het is echt schokkend om te zien hoe de cult zich in bochten wringt om de waarheid maar niet onder ogen te hoeven zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
In Georgia heb je natuurlijk nu wel de volgende, unieke situatie:
Georgia’s governor, Brian Kemp, signed a bill on Friday that makes it possible to oust elected district attorneys from office if they are believed to not be adequately enforcing the law. It’s a move that is seen a thinly veiled power grab to push out Democratic prosecutors, include some who said they would not prosecute abortion-related crimes.
https://www.theguardian.c...-remove-local-prosecutors
5 mei 2023

Niet geheel toevallig wordt Fani Willis gezien als een van de meest linkse, Democratische DA's in GA. Ik heb zo het voorgevoel dat dit de methode waarop de Trump-acolieten in GA hem gaan proberen te beschermen tegen hetgeen hem nu boven het hoofd hangt. Natuurlijk zal er dan een nieuwe DA moeten worden gekozen - en wellicht ken ik het wetboek van GA niet goed genoeg. Maar persoonlijk denk ik dat ze een tijdelijke DA gaan proberen aan te wijzen die de zaak zou kunnen intrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wild Chocolate schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:37:
[...]

Dan rijst de vraag, mag je vanuit het buitenland (of vanuit de gevangenis), meedoen aan de presidentsverkiezingen?

En stel dat hij gekozen wordt, dan is hij weer onschendbaar, toch? Kan hij dan terugkomen uit het buitenland en zich gewoon laten beëdigen?

EDIT: Ik begreep dat er geen regels zijn die een veroordeelde crimineel, of zelfs iemand in de gevangenis uitsluiten als presidentskandidaat. Men heeft misschien destijds gedacht dat het volk wel zou zorgen dat zo iemand niet als president gekozen wordt 8)
In de gevangenis is geen probleem om jezelf verkiesbaar te stellen, zie bijvoorbeeld Eugene Debs. Het recht verkiesbaar te zijn is vrij absoluut, behalve een paar situaties kan het niet worden afgenomen.

Het eerder aangehaalde 14de amendment noemt niet expliciet het presidentschap en of dat kan worden gebruikt om Trump uit te sluiten zal nog een hele discussie worden tot aan het Hooggerechtshof. Die Insurrection Clause is ook bijna nooit gebruikt, zelfs niet waar het voor bedoeld was nadat het Congres in 1872 alle Confederates amnestie verleende. Er is een geval van een daadwerkelijk uitsluiting van een gekozen kandidaat: Wikipedia: Victor L. Berger En hier kwam Berger een paar jaar later alsnog weer in het Congres omdat de kiezers heb bleven verkiezen, ook al had hij een veroordeling wegens tegenstand tegen de Amerikaanse deelname aan WO1.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 16:12
Player1S schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:16:
Men zegt niet voor niets dat de gehele MAGA beweging een cult is. Het zal inderdaad generaties duren voor het helemaal weg is tenzij hij ze richting een Jonestown 2.0 leidt. En zelfs dat sluit ik niet uit al zullen ze dan vorstelijk betalen voor de koolaid.
De MAGAs zijn gewoon emotioneel niet in staat om toe te geven dat ze in de maling zijn genomen en dat die verrekte liberals al die tijd gelijk hadden over Trump. De meeste weten dondergoed dat Trump een enorme boef is, maar het is hun boef.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wild Chocolate schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:37:
[...]

Het probleem van dat soort uitsluitingsregels is idd dat het politiek misbruik in de hand werkt. :)
Als president X zorgt dat kandidaat Y veroordeeld wordt door een rechter (mogelijk met beïnvloeding) is X mooi tegenkandidaat Y kwijt voor de volgende verkiezing.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:00:
[...]

De MAGAs zijn gewoon emotioneel niet in staat om toe te geven dat ze in de maling zijn genomen en dat die verrekte liberals al die tijd gelijk hadden over Trump. De meeste weten dondergoed dat Trump een enorme boef is, maar het is hun boef.
Ik vrees dat een heel groot deel ook te diep in de bubble zit om te beseffen dat het niet klopt.
Ze lezen de aanklachten niet maar horen wel extreem rechtse "nieuws" zenders gillen dat het een witch-hunt is. Elk weldenkend mens gaat zich er in verdiepen maar zij laten zich enkel vertellen wat ze moeten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:38
Player1S schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:27:
[...]

Ik vrees dat een heel groot deel ook te diep in de bubble zit om te beseffen dat het niet klopt.
Ze lezen de aanklachten niet maar horen wel extreem rechtse "nieuws" zenders gillen dat het een witch-hunt is. Elk weldenkend mens gaat zich er in verdiepen maar zij laten zich enkel vertellen wat ze moeten denken.
Andersom is dat natuurlijk even goed zo. Dat wij dingen als een aanklacht lezen is eerder uitzondering dan regel.

Trouwens wel interessant dat een deel van de aanklachten op basis van de RICO act is, oftewel deelname aan een criminele organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Spookelo schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:33:
[...]

Andersom is dat natuurlijk even goed zo. Dat wij dingen als een aanklacht lezen is eerder uitzondering dan regel.

Trouwens wel interessant dat een deel van de aanklachten op basis van de RICO act is, oftewel deelname aan een criminele organisatie.
De RICO act is door Giuliani decennia geleden heel handig gebruikt om de New Yorkse maffia op te rollen. (Toen hij nog bij zinnen was). Nu wordt ook hij aangeklaagd op basis hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
*knip* dit topic is zero-tolerance. Voor commentaar op moderatie mag je contact opnemen met moderatie, maar dit hoort niet in dit topic. Verder zijn whataboutism niet toegestaan, alleen social media links zijn geen onderbouwing. Zie ook de topic warning.

[ Voor 86% gewijzigd door defiant op 15-08-2023 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Player1S schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:27:
[...]

Weldenkende MAGA fans gaan ook gewoon op onderzoek uit hoor. Alleen krijgen ze alleen bevestigende artikelen in hun feed, dus wordt hun mening alleen maar sterker. De alt right media komt immers bovenaan zijn zoekresultaten.

Dit dus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Het bizarre (of niet..) is dat Giuliani niet eens is betaald:
Among them was Trump’s closest ally, former New York Mayor Rudy Giuliani. Trump and Giuliani had a handshake agreement that Giuliani and his team would get paid by the Trump political operation for their post-election work, according to Timothy Parlatore, an attorney for longtime Giuliani ally Bernard Kerik.

But the Trump campaign and its affiliated committees ultimately did not honor that pledge, according to campaign finance records. The records show that Giuliani’s companies were only reimbursed for travel and not the $20,000 a day he requested to be paid.
Een 'handshake agreement' met Trump aangaan is niet erg slim. Trump heeft destijds 250 miljoen dollar binnengeharkt na de verkiezingen in 2020.

Ondertussen komen de rekeningen bij Giuliani wel binnen: Giuliani struggling under massive legal bills after defending Trump

Wat een loopbaan heeft die man zeg. Van burgemeester van New York naar "co-conspirator 1".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

user109731 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:31:

Wat een loopbaan heeft die man zeg. Van burgemeester van New York naar "co-conspirator 1".
Sterker nog, na 9/11 was hij "America's Mayor" en was een held. Nu is hij "America's traitor" en wacht hij nog steeds op Trumps geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Wat mij opvalt is dat ik nog weinig hoor over het eventuele gebruik van het 14de amendement Sectie 3 van de Constitution.

Even een opfrisser voor wie die niet uit zijn hoofd kent:
Section 3 Disqualification from Holding Office
No person shall be a Senator or Representative in Congress, or elector of President and Vice-President, or hold any office, civil or military, under the United States, or under any State, who, having previously taken an oath, as a member of Congress, or as an officer of the United States, or as a member of any State legislature, or as an executive or judicial officer of any State, to support the Constitution of the United States, shall have engaged in insurrection or rebellion against the same, or given aid or comfort to the enemies thereof. But Congress may by a vote of two-thirds of each House, remove such disability.
Als je bovenstaande toepast op Trump zou je moeten concluderen dat het toepasbaar is op Donald *knip* Trump. Dat is niet mijn conclusie, maar van twee professoren in de VS.

laat bijnamen achterwege, ook al plaats je ze in strikethrough

Dit amendement is na de burgeroorlog ingevoerd om te zorgen dat de confederates, die deze oorlog verloren hadden, niet via verkiezingen toch nog aan de macht zou komen.

Ik ga niet alles samenvatten, maar je hebt twee opties om meer over te lezen.
Een New York Times artikel: https://www.nytimes.com/2...ection-conservatives.html
Of als jij je verveelt, de 126 pagina lange paper die de heren hebben geschreven: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4532751

[ Voor 2% gewijzigd door polthemol op 16-08-2023 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Marc H schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:00:
Wat mij opvalt is dat ik nog weinig hoor over het eventuele gebruik van het 14de amendement Sectie 3 van de Constitution.

Even een opfrisser voor wie die niet uit zijn hoofd kent:

[...]

Als je bovenstaande toepast op Trump zou je moeten concluderen dat het toepasbaar is op Donald [mbr]*knip*[/mbr] Trump. Dat is niet mijn conclusie, maar van twee professoren in de VS.
Maar, dan moet Trump toch eerst veroordeeld zijn voor "engaged in insurrection or rebellion against the (Constitution)"?
Ik denk dat deze discussie pas na een veroordeling gaat beginnen. En dan denk ik dat dat enkel kan bij die rechtszaak over de 6-januari-rellen; die andere dingetjes over proberen meer stemmen te vinden na de verkiezingen - tja, dat mag niet, maar is wel lastig hard maken dat dat een aanval op de grondwet is, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
Player1S schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:53:
Sterker nog, na 9/11 was hij "America's Mayor" en was een held. Nu is hij "America's traitor" en wacht hij nog steeds op Trumps geld.
offtopic:
Hmm...

Ik durf te beweren dat dit - het proberen te vervalsen van de presidentiële verkiezingsuitslag van 2020 - niet het ergste is wat hij de VS heeft aangedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 14:02
Het blijft me verbazen hoe ver kamp-Trump en de GOP bereid zijn om te gaan en hoe ongelofelijk makkelijk het blijkt te zijn om tientallen miljoenen mensen mee te krijgen met zijn verhalen. Stiekem verdwaal ik wel eens in de gedachte dat Trump en zijn Republikeinse vrienden toegeven dat alles in scene gezet is. En zelfs dan zullen er nog altijd miljoenen aanhangers zijn die dat niet zullen geloven. Dit probleem is niet binnen een generatie opgelost. Als het ooit opgelost kan worden.

Het is vrijwel onmogelijk om een normale discussie met deze mensen te voeren. Aan een de ene kant is dat jammer, aan de andere kant is het ook precies de reden dat ze in de Trump-onzin zijn gaan geloven. Alle wetten van kritisch denken worden overboord gegooid en iedere discussie gaat gepaard met tientallen statistieken die niet kloppen of volledig uit de context worden gehaald. Probeer maar eens tientallen claims te ontkrachten die vaak op halve waarheden gebasseerd zijn. En iedere ontkrachting levert weer tientallen nieuwe claims op.

Het is de manier waarop Trump en zijn kameraden al jaren te werk gaan en hun volgelingen nemen het trouw over. Het is allang duidelijk dat het landsbelang ondergeschikt is aan het partijbelang en het eigen belang. Durf je als Republikein tegen Trumo in te gaan, dan ben je eigenlijk gewoon een Democraat of corrupt. En dan zijn we weer terug bij 0.

Dat gezegd hebbende, ben ik niet helemaal overtuigd van de indictment in Georgia. Ja, ik ben ervan overtuigd dat Trump fout zit en een straf verdiend. Maar de bewijzen zijn dun en de uitspraken multi-interpretabel. Het telefoongesprek met Raffensperger is toch wel de grootste stok waar de DA mee kan slaan. En dat gesprek is al meer dan 1,5 jaar openbaar en nog steeds geloven tientallen miljoenen mensen dat Trump in dat gesprek niets verkeerd zei. Ik hoop dat de rechter en jury de aanwijzingen op dezelfde manier zien als ik, maar het is geen uitgemaakte zaak.

Trump achter de tralies is ook maar een halve oplossing. Het probleem zit veel dieper en die 70 miljoen Trump-stemmers gaan echt niet allemaal even braaf over tot de orde van de dag mocht Trump buitenspel gezet worden. Het is een sombere gedachte.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ridicuul schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:42:

Dat gezegd hebbende, ben ik niet helemaal overtuigd van de indictment in Georgia. Ja, ik ben ervan overtuigd dat Trump fout zit en een straf verdiend. Maar de bewijzen zijn dun en de uitspraken multi-interpretabel.
Ik vermoed dat je dat verkeerd in schat. Ook deze aanklacht is 2.5 jaar in de making. Het is geen haastwerk en geen half werk.

Ik denk dat ze in alle 4 de zaken dondersgoed weten waar ze aan begonnen zijn en het ook nagenoeg waterdicht moet zijn om zo'n aanklacht neer te leggen. Dit zijn zaken waar geen vergrootglas op staat maar een hele Hubble telescope.
Als de bewijzen dun zouden zijn, zouden ze er niet aan begonnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

vanaalten schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:08:
[...]

Maar, dan moet Trump toch eerst veroordeeld zijn voor "engaged in insurrection or rebellion against the (Constitution)"?
Ik betwijfel of dat nodig is. Het is, zoals zo vaak, zo vaag geschreven dat een verkiezingscomité kan besluiten om Trump niet toe te voegen aan de verkiezingslijst. Trump kan daar natuurlijk tegen in beroep gaan, maar daar kan het verkiezingscomité natuurlijk wijzen op Jan. 6. Dat uiteindelijk de hoge raad daar een uitspraak over moet geven lijkt mij ook wel duidelijk.
Ik denk dat deze discussie pas na een veroordeling gaat beginnen. En dan denk ik dat dat enkel kan bij die rechtszaak over de 6-januari-rellen; die andere dingetjes over proberen meer stemmen te vinden na de verkiezingen - tja, dat mag niet, maar is wel lastig hard maken dat dat een aanval op de grondwet is, denk ik.
Ja en nee. Strikt genomen zijn het losstaande feiten. Maar je kan ook kijken naar wat ze in Georgia proberen via de RICO aanklacht. Meerdere feiten door 19 verschillende personen samenvoegen tot één rechtzaak, omdat ze uiteindelijk hetzelfde doel hadden, zorgen dat Trump, legaal of illegaal, president bleef.

Het probleem is dat de wetgeving dit nooit voorzien heeft. Ook dat er bijna geen vereisten zijn om president te worden is iets wat ze nu parten speelt.
Nu die kat uit de zak is, krijg je hem moeilijk weer terug. Veel republikeinen zien gewoon mogelijkheden, door hun doelgroep voor te liegen en door social media en "nieuws"bronnen als Fox news krijgen ze een flink podium.

Wat er ook gebeurt en wie er ook wint, we gaan een interessante tijd tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 15:10
Marc H schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:26:
[Wat er ook gebeurt en wie er ook wint, we gaan een interessante tijd tegemoet.
Volledig mee eens.

Even een vraag. Als Trump wordt veroordeeld in Georgia en die minimale celstraf krijgt, kunnen ze hem dan dwingen te komen of kan hij het ontlopen mits hij geen voet daar op de grond zet? Kortom: kan Georgia hem buiten de staat laten arresteren (even los of hij gekozen wordt of niet dus puur even als inwoner van Amerika). Ik zat er gisteravond bij het horen van het nieuws over te dubben. Weet iemand hoe dat in elkaar zit? Het is geen Federale zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

martwoutnl schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:33:
[...]

Volledig mee eens.

Even een vraag. Als Trump wordt veroordeeld in Georgia en die minimale celstraf krijgt, kunnen ze hem dan dwingen te komen of kan hij het ontlopen mits hij geen voet daar op de grond zet? Kortom: kan Georgia hem buiten de staat laten arresteren (even los of hij gekozen wordt of niet dus puur even als inwoner van Amerika). Ik zat er gisteravond bij het horen van het nieuws over te dubben. Weet iemand hoe dat in elkaar zit? Het is geen Federale zaak.
Volgens mij verschilt dat per staat. In Florida is het zo dat de gouverneur toestemming moet geven voor uitlevering begreep ik.
Hoe het in andere staten werkt weet ik zo 123 niet.
Zelfs als het overal zo zou zijn is zijn bewegingsvrijheid extreem beperkt. Stel dat Florida en Texas aangeven hem niet te zullen uitleveren. Dan kan hij vrij daar rond lopen. Elke andere staat kan hij geen voet meer in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:38
martwoutnl schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:33:
[...]

Volledig mee eens.

Als Trump niet komt opdagen kan Georgia de staat waar hij verblijft verzoeken om hem uit te leveren. Die staat moet meewerken, maar het is dan de vraag of die staat dat ook doet. Florida zou bijvoorbeeld kunnen weigeren, dat levert een heel nieuw circus op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Leuk detail: Als hij in Florida is moet DeSantis toestemming geven.

Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste

Let op:
De discussie over Biden en de Amerikaanse politiek mag hier: [ZT] President Biden en de Amerikaanse politiek. Voor de aankomende verkiezingen hebben we [ZT] De Amerikaanse verkiezingen van 2024.
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Verder zijn de volgende zaken niet toegestaan:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Sealioning
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid