Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabre
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11-2023
Teletekst schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:51:
Is de camera nu echt zo slecht? Ik twijfel nog om over te stappen. Door de wisselende berichten blijf ik maar twijfelen.
Ga voor de camera's die je nodig hebt.. zoom of niet bvb..
Er is op YT en in reviews genoeg informatie te vinden waar welk toestel meer/minder voor geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
Aryawn schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:10:
Drie dagen geleden mijn (gewone) S21 ontvangen. De eerste twee dagen vooral bezig geweest met installeren en "experimenteren." Dit zijn de batterij stats van de eerste dag normaal gebruik, ben niet ontevreden. :)

Naar aanleiding van bovenstaande berichten misschien ook maar de Samsung browser proberen.

[Afbeelding]
Wow, dat zijn goede cijfers! Ik heb nu 3 uur SOT en nog 52% over en de afgelopen dagen tussen rond de 5 uur. Heb jij nog bijzondere instellingen gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrinsEen
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-06 20:11
Ja. Vanmorgen geprobeert en hij was er. Heb nu AUB3 op mijn S21+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:48
PrinsEen schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:38:
[...]

Ja. Vanmorgen geprobeert en hij was er. Heb nu AUB3 op mijn S21+
S21ultra hier, nog niets nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:08

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wat berichten die gingen over de smart tag en buds die men er bij een bestelling bij krijgt verplaatst naar het accessoires topic.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-06 21:39
Heb net ook AUB3 binnen op mijn S21 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 17:41
Is de camera nu echt zo slecht? Ik twijfel nog om over te stappen. Door de wisselende berichten blijf ik maar twijfelen.
Serieus of grapje. Natuurlijk zijn er punten die minder goed zijn, dat geef ik toe en wordt hopelijk nog gefixed maar volgens mij is de camera in het algemeen juist heel goed.
Welke slechte punten heb je gehoord en waar vergelijk je het mee.
DrMacabre schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:32:
Zijn er mensen die vinden dat de camera's beter presteren sinds de februari update?
Wat ik zelf al merkte was dat de selfie camera (die ik eigl niet gebruik maar tijdens tests wel is had opgezet) nu niet meer te hard probeert de details er laten uit te springen.

Enkele dagen geleden leek het alsof mijn gezicht een maanlandschap was aan porien etc.. fel overdreven.. en dat lijkt nu weer natuurlijker te zijn.

Ik heb ook het gevoel dat er op de andere camera's minder agressief softwarematig ingegrepen wordt.
Geen idee. Zaterdag geupdate maar kon zo even geen verschil ontdekken maar heb het ook niet echt vergeleken. Ik hoop wel dat ze iets minder ruisreductie op 4K video toepassen maar dat is persoonlijke smaak.
Hakki schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:49:
Eerste dagen na ingebruikname, merkte ik door app 'galaxy max' op dat mijn vernieuwingsfrequentie niet altijd daalde. Dacht aanvankelijk dat het een bug was, maar er is blijkbaar een beperking bij de huidige implementatie/technologie.

Wanneer het omgevingslicht te laag is, blijft het scherm continu in 120Hz staan, ook bij openstaande browser of bekijken YouTube video (camera app schakelt wel altijd terug naar 60Hz)
Dit veroorzaakt mogelijks dus een pak extra verbruik dat eigenlijk te vermijden zou moeten zijn.

Hierover een artikel dat ik vandaag ook nog eens tegen kwam: https://www.anandtech.com...-galaxy-s21-ultra-display

In theorie zou de batterijduur dus beter kunnen zijn in de lente, als hij minder snel of minder vaak moet terugschakelen door laag omgevingslicht.. maar dan compenseert het misschien door hoger verbruik scherm omdat het feller moet schijnen.. we'll see.
Ook bij weinig omgevingslicht of AOD springt het scherm naar 60Hz. Misschien dat het sinds laatste update aangepast is. Vraag me alleen af wanneer het scherm richting 10Hz gaat.

Edit: pas bij hele lage schermhelderheid blijft het scherm op 120hz staan.

[ Voor 69% gewijzigd door Garret1410 op 08-02-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:12
Ik kom van een s9 en ben niet onder de indruk. De camera's kunnen veel beter. Het is allemaal de software van Samsung. Gcam en raw foto's zijn veel beter. De front camera daar in tegen is wel goed.. Scherper en duidelijker.

Fingerprint reader is een pak minder dan mijn s9. Deze werkte altijd. De scanner in de s21 moet veel moeite doen. Vooral wanneer de vingers nat zijn geweest. 2 van de 4 pogingen gaan goed.

De s9 had een iets dieper contrast. Dit scherm is zachter ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ted_W schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:39:
Heb net ook AUB3 binnen op mijn S21 Ultra
Net gecontroleerd, voor mijn Ultra is die er nog niet, sta nog op januari update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ShaneV schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:23:
[...]

Ik kom van een s9 en ben niet onder de indruk. De camera's kunnen veel beter. Het is allemaal de software van Samsung. Gcam en raw foto's zijn veel beter. De front camera daar in tegen is wel goed.. Scherper en duidelijker.

Fingerprint reader is een pak minder dan mijn s9. Deze werkte altijd. De scanner in de s21 moet veel moeite doen. Vooral wanneer de vingers nat zijn geweest. 2 van de 4 pogingen gaan goed.

Ik ben van de S9 naar de S21+ gegaan. Ik vind dat de S21 scherpere foto's maakt dan de S9. Front camera gebruik ik nauwelijks, dus kan daar nog geen mening over vormen. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een spiegelreflexcamera :) .

Wat betreft de vingerprintscanner ben ik het met je eens. Die van de S9 was beduidend beter. Al had ik dat wel verwacht, omdat het andere technieken zijn en bij de S9 er niets tussen zit. Merk wel dat wanneer ik iets harder druk i.p.v. rustig erop leggen de scanner beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06 04:48
Ik heb dezelfde vinger 4 keer gescanned (en opgeslagen) en mij lukt het iedere keer. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tec7lol op 08-02-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik kom van de Huawei P30 pro met een fantastische vingerafdruk scanner. Nu de S21 Ultra en het scannen gaat vaker fout dan goed. Dat had ik ook met de s8+. Dat valt echt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Laatst online: 27-04-2024
vellichor schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:27:
[...]

Wow, dat zijn goede cijfers! Ik heb nu 3 uur SOT en nog 52% over en de afgelopen dagen tussen rond de 5 uur. Heb jij nog bijzondere instellingen gebruikt?
De belangrijkste aanpassingen die ik heb gedaan zijn het afschalen naar 4G, en de scherm helderheid op ongeveer 20-25% van de slider zetten (omdat ik meer tijd binnen doorbreng is dit ruim voldoende). Daarnaast heb ik overal dark mode ingeschakeld en tussen 22-7u het "comfortabele scherm" aan.

Locatie staat gedurende de hele dag aan maar schakel ik uit voor het slapengaan, Bluetooth staat in principe uit tenzij ik gebruik maak van de buds of in de auto stap.

[ Voor 12% gewijzigd door Aryawn op 08-02-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Garret1410 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Serieus of grapje. Natuurlijk zijn er punten die minder goed zijn, dat geef ik toe en wordt hopelijk nog gefixed maar volgens mij is de camera in het algemeen juist heel goed.
Welke slechte punten heb je gehoord en waar vergelijk je het mee.
Ja dit klinkt inderdaad wat kort door de bocht, maar zat vanmiddag op mijn telefoon. Ik lees redelijk wat mensen die schrijven dat de foto's niet scherp zijn.
Dit verbaast mij eigenlijk omdat ik hele goede reviews zag op youtube. Momenteel heb ik nog een iPhone 11Pro. Deze neemt goede foto's, maar in de avond vind ik het vaak teveel belicht.
Dus nee het was geen grapje. Ben oprecht benieuwd naar de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
ShaneV schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:23:
[...]

Tja, het blijft persoonlijke voorkeur. Maar de algemene mening is dat de S21 weer een stapje beter is dan S20 en S10 enzovoorts. S21 Ultra gaat meer richting iPhone vind ik qua natuurlijke kleuren.

Vingerafdruk heb ik geen moeite mee alleen juist als ik droge vingers heb zoals met dit koude weer. De vingerafdruksensor van de S9 is misschien wel iets beter gezien de techniek maar daar waren ook genoeg klachten over en bij mij werkte die ook niet altijd 100%.

Scherm van de S9 had veel last van 'crushed blacks' omdat de gamma te hoog stond wat wel mooi zwart en felle kleuren oplevert maar schaduws waren helemaal zwart zonder detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

De vingerafdruk is bij de S10 een stuk beter, en de gezichtsherkening op de S21 is gewoon bagger. Werkt voor geen meter als het schemerig is. De S10 werkt bij nog wel als het vrijwel donker is.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-06 23:25

aex351

I am the one

Ik ben van de S9 naar de S21 gegaan. En ik vind de vingerafdruksensor tot nu toe erg prettig en snel werken. Wellicht hangt het er ook vanaf hoe je initieel je vingerafdruk registreert. Omdat het ook aan de voorkant zit werkt het juist ook een stuk fijner dan bij de S9. Een heel stuk natuurlijker.

Batterij gaat beduidend (veel!) langer mee.Erg prettig.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:00
Vodafone:
Goed nieuws voor de Dual-standby (tripple provider gebruikers):
https://community.vodafon...ra-5G-zijn-er/ba-p/201860

Na de Februari Update van vandaag nu WEL 5G bij Vodafone en Dual Sim!
Vodafone heeft wel getest en blijkbaar snel een fix laten maken!

Ook Hoofdband B7 binnen zie ik nu gebeuren met 4G+.
De precieze combination wordt nog even monitoren.
En ook B1 als hoofdband gezien. Tijdens mijn klooien nu wel even niet mogelijk om een data sessie op te zetten.

5G is nu: B20 + N3 + B7-20 MHz + B1. (B7-10 MHz staat nu uit in de masten, overdag beter testen.)
En omdat ik het nu constant kan testen, met 5G is altijd B20 de hoofdband, een screenshot:
http://x264.nl/dump/800mhz-2021-02-09-b20-vodafone.jpg

KPN:
KPN En B32, 1400 MHz lukt nog steeds niet.
S20: B3+N28+B32+B1+B7
S21: B3+N28+B1+B7 <-- GEEN B32. Dat wordt vrees ik net als de S8/S9 en S10 issue, nog maanden wachten totdat Samsung toegang heeft bij KPN op B32 met de S21.

T-Mobile (eSIM):
Nog steeds alles goed. 4G en 5G via dezelfde mast, of 4G via mast1 en 5G erbij via mast2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:58
KSR schreef op maandag 8 februari 2021 @ 23:47:
De vingerafdruk is bij de S10 een stuk beter
Dat ben ik zeker niet met je eens, ik heb met de s21 eigenlijk vrijwel geen problemen. Heel soms, voornamelijk met droge vingers in de kou, moet ik een tweede keer iets harder drukken. Maar ik vind het echt een wereld van verschil - in positieve zin.
en de gezichtsherkening op de S21 is gewoon bagger. Werkt voor geen meter als het schemerig is
Daar moet je eerlijk gezegd ook geen Samsung (of andere android telefoon) voor kopen. Voor wie dat nog niet wist is het natuurlijk goed om dit te delen, maar het is over het algemeen wel bekend dat het A niet vlekkeloos werkt en B de zwakste vorm van beveiliging is.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:07
BigF25 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:46:
[...]

S21ultra hier, nog niets nieuws
Komt nu binnen bij manueel zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Hakki schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:17:
[...]

Ik heb een Nederlands Vodafone S21 ultra, maar nog geen update van Februari..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
038Robijno schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:34:
[...]

Ik heb een Nederlands Vodafone S21 ultra, maar nog geen update van Februari..
Voor de UN-branded S21 Ultra (PHN) is de februari patch nu OTA beschikbaar...

Voor de "branded" Vodafone (VDF) en/of T-Mobile (TNL) (nog) niet...

Waarom kopen mensen nog steeds "Branded"-toestellen? :?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-04 21:51
henklbr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:39:
[...]

Voor de UN-branded S21 Ultra (PHN) is de februari patch nu OTA beschikbaar...

Voor de "branded" Vodafone (VDF) en/of T-Mobile (TNL) (nog) niet...

De keren dat ik mijn abonnement verlengde bij Vodafone waren altijd branded toestellen.
Ik vraag mijn eigen wel eens af waarom Vodafone altijd branded uitlevert.

Mijn vrouw heeft abonnement bij T-mobile die waren tot op heden altijd unbranded.

[ Voor 7% gewijzigd door De waarden op 09-02-2021 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:39:
[...]
Prijs gok ik zo? Als je bij een provider met abonnement een stuk goedkoper uit bent dan een toestel te kopen bij een gewone winkel of bij de fabrikant rechtstreeks?
Telecomproviders gebruiken de telefoons als lokkertjes en hoeven geen winst te maken op de verkoop van het toestel. En een bedrijf als Samsung verkoopt graag de branded toestellen aan die providers, alsmede het maken van de roms er voor, want dat houd het wel in stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6hJiB9DgqSEGqDSwJEhMAiW14Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrskDMmGjimWeQcYMwmXdJlo.jpg?f=fotoalbum_large

Nog geen 5G gezien van T Mobile terwijl er overal dekking moet zijn in Gelderland.

Dit is toch de enige instelling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wackmack schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:05:
[Afbeelding]

Nog geen 5G gezien van T Mobile terwijl er overal dekking moet zijn in Gelderland.

Ja, volgens mij wel, en ik heb al 5G gezien op mijn T-Mobile dacht ik zo, @neeecht jij had ook al gewoon 5G ontvangst op T-mobile getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Laatst online: 10:14
Hakki schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 07:17:
[...]

Bij mij ook gisteren na manueel zoeken, S21 LUX toestel.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
swhnld schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:27:
[...]

Ja, volgens mij wel, en ik heb al 5G gezien op mijn T-Mobile dacht ik zo, @neeecht jij had ook al gewoon 5G ontvangst op T-mobile getest?
Ja? Je moet in de buurt van een N28 - 700 MHz mast wonen;
https://antennekaart.nl/k...oom=11&providers=t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
YouTube: Galaxy S21 VS Xiaomi Mi 11 VS iPhone 12 - Camera Comparison!

Camera vergelijking tussen de S21, Iphone 12 en de Mi 11!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45
Wackmack schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 09:05:
[Afbeelding]

Afgelopen weekend toevallig ff getest in Apeldoorn toen ik het 5G logo zag staan. (i.v.m. thuis werken was het de eerste keer :P ).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58LWdmB_tVY_-E4X1gZxkUoluzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsUP0bGFqZNBOJ2xNn0xiVFf.jpg?f=fotoalbum_large

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:01

ja3

Ik heb zelf de Ultra nu helaas toch teruggestuurd naar de verkoper vanwege de overheating van het device.

Nu heb ik daarbij 1 vraag: Van Samsung is de pre-order actie wel doorgegaan. Moet ik dit nu bij Samsung melden of annuleert de verkoper deze actie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted_W
Ik vermoed dat de actie lossl staat van de verkoper. Met andere woorden, de verkoper zal dit hoogst waarschijnlijk niet voor je annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Sinds de laatste firmware-update verbruikt de AOD bij mij een pak meer, van 0.5%/uur naar 2% per uur!

Wat zijn we aan het doen Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Tec7lol schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:20:
Sinds de laatste firmware-update verbruikt de AOD bij mij een pak meer, van 0.5%/uur naar 2% per uur!

Wat zijn we aan het doen Samsung?
Raar. 0,2% bij mij.
Hoogste verbruik is Google Play services aan 7,9%.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-01 17:55
ikbenben schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:22:
[...]

Raar. 0,2% bij mij.
Indien GooglePlayServices teveel batterij verbruikt, kan je dit proberen: YouTube: Google Play Services Draining Your Battery? Here's Why and How To Fi...

heb ik al eerder geprobeerd en het deed mijn GooglePlayServices verbruik zakken naar 2%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
ikbenben schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:22:
[...]

Raar. 0,2% bij mij.
Ik zit op de AUB3 firmware, ik ga eens even alles resetten en herstarten, hopelijk morgen beter.
Maar lijkt geen alléénstaand geval (https://eu.community.sams...-update/m-p/2812817#M5440 )

[ Voor 19% gewijzigd door Tec7lol op 09-02-2021 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:20
Zo dan Firefox gebruiken ipv chrome is ook veel vriendelijker voor het verbruik.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted_W
Bij mij is AOD ook ongeveer 0,5% per uur. En inderdaad, Chrome is niet echt vriendelijk voor de batterij. Ik begin me nu wel af te vragen welke browser er gebruikt wordt voor reviews over batterij verbruik en web browsing. Kan nog wel best een verschil zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
HNies schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:05:
[...]

Afgelopen weekend toevallig ff getest in Apeldoorn toen ik het 5G logo zag staan. (i.v.m. thuis werken was het de eerste keer :P ).
[Afbeelding]
Mijn 5G abonnement gaat pas in mei in, oeps 😂

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hakki
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0JKHjt0nGLiILAEOefg4-FBfos=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7EDR8c6OrodUAdvwD6LTFuaR.png?f=user_large

5G snelheid in Gent (België), voorkant Sint-Pieters station, 1 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
destorized schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:29:
[...]

Indien GooglePlayServices teveel batterij verbruikt, kan je dit proberen: YouTube: Google Play Services Draining Your Battery? Here's Why and How To Fi...

heb ik al eerder geprobeerd en het deed mijn GooglePlayServices verbruik zakken naar 2%
Ik denk dat ik weet hoe het komt. Net eens het verbruik bekeken van de voorbije dagen. Het valt op dat het in het weekend zeer laag was en in de week aan +-7%. Waarschijnlijk zal dit komen omdat als ik thuis ben hij constant op de thuis wifi verbonden is en op mijn werk zal die aan het zoeken zijn om met een ander wifi netwerk te verbinden.
Ik ga eens proberen van de wifi netwerken op mijn werk eruit te halen, die zijn toch beveiligd met een wachtwoord.

Edit: blijkbaar is dit niet meer mogelijk bij de S21 om wifi netwerken te vergeten. Ben er vrij zeker van dat dit op mijn S8 wel ging.

[ Voor 6% gewijzigd door ikbenben op 09-02-2021 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Gent station, één van de weinige plaatsen waar er ècht 5G is.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201217_95967841

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
Klopt.. had het eerst in Kortrijk gezien, maar dat was teleurstellend met 80-90Mbps down en 1,5-2Mbps up.. triestige upload dus.. wel niet echt goeie locatie gezocht, maar wist dat Gent beter ging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hakki schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:17:
[Afbeelding]

5G snelheid in Gent (België), voorkant Sint-Pieters station, 1 februari.
Wow.. Dit was zeker mmWave ? Op de gewone banden kan dit theoretisch niet volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hakki
Euh nee, de EU Exynos modellen hebben geen mmWave antennes.. maar ben geen expert in de technologie.
Schrok me enkel na het uitvoeren van de tests. 1GB/test.. data gaat er snel door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
ikbenben schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:22:
[...]

Ik denk dat ik weet hoe het komt. Net eens het verbruik bekeken van de voorbije dagen. Het valt op dat het in het weekend zeer laag was en in de week aan +-7%. Waarschijnlijk zal dit komen omdat als ik thuis ben hij constant op de thuis wifi verbonden is en op mijn werk zal die aan het zoeken zijn om met een ander wifi netwerk te verbinden.
Ik ga eens proberen van de wifi netwerken op mijn werk eruit te halen, die zijn toch beveiligd met een wachtwoord.

Edit: blijkbaar is dit niet meer mogelijk bij de S21 om wifi netwerken te vergeten. Ben er vrij zeker van dat dit op mijn S8 wel ging.
wifi > advanced > manage networks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Hakki schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:51:
Euh nee, de EU Exynos modellen hebben geen mmWave antennes.. maar ben geen expert in de technologie.
Schrok me enkel na het uitvoeren van de tests. 1GB/test.. data gaat er snel door!
Aub een screenshot van bellen naar: *#0011#
Tijdens een actieve data verbinding/speedtest.

Tijdens/in screenshot menu kun je pijltje naar beneden tikken voor volledige tekst screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
neeecht schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:22:
[...]

wifi > advanced > manage networks?
Met 1 van de 2 netwerken lukt dit maar met het 2de niet. Hij blijft proberen te verbinden en kan het niet verwijderen en automatisch verbinden uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
ikbenben schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:27:
[...]

Met 1 van de 2 netwerken lukt dit maar met het 2de niet. Hij blijft proberen te verbinden en kan het niet verwijderen en automatisch verbinden uitschakelen.
Met wissen krijg je een error of er gebeurt gewoon niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
neeecht schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:30:
[...]

Met wissen krijg je een error of er gebeurt gewoon niets?
Ik kan het gewoon niet wissen. Ik kan van dit ene specifieke netwerk niets opslaan of verwijderen.
Het wordt constant gerefresht, het verdwijnt en verschijnt. Zo constant.
Het andere heb ik laten staan maar gewoon automatisch verbinden uitgeschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
neeecht schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:25:
[...]

Aub een screenshot van bellen naar: *#0011#
Tijdens een actieve data verbinding/speedtest.

Tijdens/in screenshot menu kun je pijltje naar beneden tikken voor volledige tekst screenshot.
Als ik nog eens in Gent moet zijn.. ten vroegste komend weekend of volgende week ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuamaurer
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-05-2023
Inmiddels nu een kleine week met het toestel aan het werk. En wow, wat is die batterij van de plus goed zeg! Ik haal gemiddeld zo'n 5-6 uur SOT, en ben zelf een fanatieke belegger/daytrader. Ik hou de beurs via verschillende apps zeker wel 4 uur per dag in de gaten. Momenteel heb ik nog 11% over zonder laden, met een SOT van 5 uur en 48 minuten. Hiervan is ook nog een deel via 4G (5G gebruik ik nog niet. Vind het op dit moment voor mij persoonlijk meer een gimmic dan iets dat ik echt nodig heb). Wel gebruikt ik voor het browsen de Samsung browser, aangezien Chrome idd batterij lijkt te vreten.

Al met al erg blij met het toestel. En wat is die mat zwarte afwerking toch ook bloedjegeil!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
neeecht schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 00:21:
Vodafone:
Goed nieuws voor de Dual-standby (tripple provider gebruikers):
https://community.vodafon...ra-5G-zijn-er/ba-p/201860

Na de Februari Update van vandaag nu WEL 5G bij Vodafone en Dual Sim!
Vodafone heeft wel getest en blijkbaar snel een fix laten maken!

Ook Hoofdband B7 binnen zie ik nu gebeuren met 4G+.
De precieze combination wordt nog even monitoren.
En ook B1 als hoofdband gezien. Tijdens mijn klooien nu wel even niet mogelijk om een data sessie op te zetten.

5G is nu: B20 + N3 + B7-20 MHz + B1. (B7-10 MHz staat nu uit in de masten, overdag beter testen.)
En omdat ik het nu constant kan testen, met 5G is altijd B20 de hoofdband, een screenshot:
http://x264.nl/dump/800mhz-2021-02-09-b20-vodafone.jpg

KPN:
KPN En B32, 1400 MHz lukt nog steeds niet.
S20: B3+N28+B32+B1+B7
S21: B3+N28+B1+B7 <-- GEEN B32. Dat wordt vrees ik net als de S8/S9 en S10 issue, nog maanden wachten totdat Samsung toegang heeft bij KPN op B32 met de S21.

T-Mobile (eSIM):
Nog steeds alles goed. 4G en 5G via dezelfde mast, of 4G via mast1 en 5G erbij via mast2.
Helaas tevroeg gejuicht met Vodafone.
De ouderwetse Ericsson ellende is weer van toepassing. Een steeds wegvallende internet connectie.
De telefoon heeft geen idee welke banden deze moet gebruiken en switched steeds random tussen vanalles. En daardoor valt je internet steeds uit.

KPN en T-Mobile heerlijk stabiel overal met Huawei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Hmm, met de S21 op 5G bij Vodafone haal ik enkel rond 60Mbps down en 13.3Mbps up, ook na een reboot. Dat lijkt me wat laag. Waardoor zou dat kunnen komen?

Uitval van internet heb ik overigens nog niet zoveel van gemerkt, maar zit dan ook meestal wel op Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik zie het inderdaad. Wat raar! De S20 serie had dat wel (alleen de S20 zelf niet, maar de S20+ en Ultra wel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Hoe kom je aan deze wijze info?

Volgens mij hebben de Europese modellen WEL mmWave antennes aan boord...

Specs: https://news.samsung.com/...tieme-smartphone-ervaring & https://news.samsung.com/...eo-in-een-iconisch-design

[ Voor 22% gewijzigd door henklbr op 10-02-2021 07:42 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Tec7lol schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:36:
[...]

Ik zit op de AUB3 firmware (Belgische versie LUX), ik ga eens even alles resetten en herstarten, hopelijk morgen beter.
Maar lijkt geen alléénstaand geval (https://eu.community.sams...-update/m-p/2812817#M5440 )
Helaas geen verbetering integendeel, gaan slapen om 00:00 rond 50% en nu merk ik dat de batterij op 13% staat... :(
Heb net foutenrapport naar Samsung verzonden via Samsung members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-04-2023
Tec7lol schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:49:
[...]

Helaas geen verbetering integendeel, gaan slapen om 00:00 rond 50% en nu merk ik dat de batterij op 13% staat... :(
Heb net foutenrapport naar Samsung verzonden via Samsung members.
Ik merk dat het laden met laatste update sneller gaat, nog meer mensen die dit ondervinden?
Ik gebruik de originele 25 watt lader van Samsung.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Wat een camera! S21 Ultra:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoeFKsYSuTeCgAuq3VI7l0ZiNHA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyaNPmqArXQSZsNHAosSnIlg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiF0m8nTk9t-6buamLqR65c_a3Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XfhawTsKkl1vf5WwXJRj0oIa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gVKUdeg4e8okdn2w5KsUCG6s6ko=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gW9BklpCcPWijd6Pcmi3ABXM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOfTlM_hhlaa1djPiRIZEHtpZsI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eCJzStf3RwaVK5NBqbSrvbeE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-C5vOFVzoJ55R9qpPY-ZZlgReg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enq247H93zDb9v9aMLAJmP7j.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pKYxaIh8jrsyiM01rObNSfHL54U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxQvcSXtAcC006n3NnhGVY9M.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7aKqEgCkZgdP3qaUNVG2uVfQL0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LDxO2WSxnYUfqfL8ShILyhRY.jpg?f=fotoalbum_tile

Ultra Wide -> Wide Angle -> 3x -> 10x -> 30x -> 100x -> Selfie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3snxDYU8gxQSMFGQ3sDpRp0e4uc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hDUVCKPU6uzzLcGf82rh0EV1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnZE_08w3IqQn24JEoWT7-7iwvg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auXuXxstfNFKz2FIahoJDRLS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLn4sB5pzdLdCyNs5Fh0EfrxShM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6INjjyu6fHL4GDjvzPLcYTx.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xZOIlOGBjSgTaMWRizF2uRV2Ek=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2gFjPAsA9eGb390goDQQyBI.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uY4AAawRQzR-fnoNvLPEHgWlVcA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQegUDOCNKR13dWX6gNjbu7t.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjdpYAgX0nsf-sv-JWDyCmSvELU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzNGZPjVBLOlcej6VQRdfoUt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ijft43pmmeNeo4QEkaZPSdCtIOA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8FJm9O1usW5G0TCdqg8FVgBj.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 33% gewijzigd door henklbr op 10-02-2021 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:33
henklbr schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:17:
[...]

Specs: https://news.samsung.com/...tieme-smartphone-ervaring & https://news.samsung.com/...eo-in-een-iconisch-design
Volgens PBK heeft de internationale versie geen mmWave: YouTube: Samsung Galaxy S21 Ultra 5G Disassembly Teardown Repair Video Review (@1m30s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Heeft hij een EUROPEES model van de S21 Ultra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mijn informatie is de versie die hier in Nederland via de officiele Samsung kanalen verkocht worden (dus niet de grijze import) de versie met mmWave. En dat kun je ook meten, want die toestellen zijn 2 gram zwaarder dan de toestellen zonder mmWave met alleen Sub6 band.
Die gewichten staan zo ook op de website van Samsung (vergeet niet je SIM kaart er uit te halen met wegen):

De gewichten staan hierhttps://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s21-5g/models/
En dan stukje naar beneden onder Display & Formaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sxMjZ2lBqEnkRlzT7BVmPE18b10=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hsQQDifbc3lB416aHahFXIaD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
[...]

JerryRigEverything & een andere ontmantelingsvideo die ik zag (PBK video dus, die @Anteros net nogmaals gepost heeft)

[ Voor 4% gewijzigd door Hakki op 10-02-2021 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
swhnld schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:25:
Volgens mijn informatie is de versie die hier in Nederland via de officiele Samsung kanalen verkocht worden (dus niet de grijze import) de versie met mmWave. En dat kun je ook meten, want die toestellen zijn 2 gram zwaarder dan de toestellen zonder mmWave met alleen Sub6 band.
Die gewichten staan zo ook op de website van Samsung (vergeet niet je SIM kaart er uit te halen met wegen):

De gewichten staan hierhttps://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-s21-5g/models/
En dan stukje naar beneden onder Display & Formaat:

[Afbeelding]
Coolblue gokt lekker middenin op 228 gram ;)
Bij TechData (IT leverancier) spreken ze van 227gram.. dus ik ga op basis van de videos en deze info uit van geen mmwave.
Lig er niet van wakker, ik zet 5G momenteel toch uit, dus ik ga niet beginnen nawegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
[...]

Hier staat dat de Europese versies geen mmWave ondersteunen:
pricewatch: Samsung Galaxy S21+ 5G, 256GB opslag, Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Want pricewatch heeft het nooit fout ? Laat me niet lachen.

In alle nieuwsbericht is de ondersteuning gewoon aangekondigd zoals hier:
https://nl.letsgodigital....g-exynos-2100-galaxy-s21/

Het zou heel erg gek zijn als de exynos versie het niet heeft imho

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Brotuck schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:50:
[...]

Want pricewatch heeft het nooit fout ? Laat me niet lachen.

In alle nieuwsbericht is de ondersteuning gewoon aangekondigd zoals hier:
https://nl.letsgodigital....g-exynos-2100-galaxy-s21/

Het zou heel erg gek zijn als de exynos versie het niet heeft imho
Zo lekker direct 8)7 . Gezien het als een aparte rij is ingevoegd is het aannemelijk dat tweakers hierover nagedacht heeft. Natuurlijk is pricewatch niet heilig en zullen zeker fouten in staan.

Als ik google dan kom ik op verschillende uitkomsten uit. Wegen geeft de betrouwbaarste uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gismo1979 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:05:
[...]

Zo lekker direct 8)7 . Gezien het als een aparte rij is ingevoegd is het aannemelijk dat tweakers hierover nagedacht heeft. Natuurlijk is pricewatch niet heilig en zullen zeker fouten in staan.

Als ik google dan kom ik op verschillende uitkomsten uit. Wegen geeft de betrouwbaarste uitkomst.
De conculega's bij GSM-Arena geven bij alle modellen juist specifiek aan dat ze wel mmWave ondersteunen. https://www.gsmarena.com/...one1=10596&idPhone2=10626

Wegen is het beste op dit moment, alleen, wie heeft er een weegschaal die zo nauwkeurig is? Mijn analoge keukenweegschaal red dat helaas niet zo nauwkeurig.

Overigens, volgens dit artikel ondersteunt de Exynos processor wel de mmWave band, dus technisch kan het heel goed wel werken in Europa:
nieuws: Samsung presenteert op 5nm gemaakte Exynos 2100-soc met 5G-modem

[ Voor 18% gewijzigd door swhnld op 10-02-2021 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
swhnld schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:18:
[...]

De conculega's bij GSM-Arena geven bij alle modellen juist specifiek aan dat ze wel mmWave ondersteunen. https://www.gsmarena.com/...one1=10596&idPhone2=10626

Wegen is het beste op dit moment, alleen, wie heeft er een weegschaal die zo nauwkeurig is? Mijn analoge keukenweegschaal red dat helaas niet zo nauwkeurig.

Overigens, volgens dit artikel ondersteunt de Exynos processor wel de mmWave band, dus technisch kan het heel goed wel werken in Europa:
nieuws: Samsung presenteert op 5nm gemaakte Exynos 2100-soc met 5G-modem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWR28HvpdveO_duGKi1Dr4eE9Co=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dcl3y3kXr4q49D3EHgvYrmbc.jpg?f=fotoalbum_large

Valt in de foutmarge van een keuken weegschaal 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrinsEen
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-06 20:11
Heb je de screenprotector eraf gehaald? Hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Gismo1979 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:05:
[...]

Rotterdams he ? _/-\o_

Ik heb vorig jaar zeer intensief gebruik gemaakt van pricewatch en het klopt vaker niet dan wel eerlijk gezegd. Het zijn vaak de kleine details die anders zijn. Soms staat zelfs hetzelfde product er 3x in met net andere specs.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:12
Iemand ook al opgemerkt dat de batterij sterk achteruit is gegaan met de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 23:51
ShaneV schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:30:
Iemand ook al opgemerkt dat de batterij sterk achteruit is gegaan met de laatste update?
Ik heb ook die indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 16:48
Heb ook indruk dat het wat harder gaat. AOD is bij mij flink omhoog, 3.9% and Google play services 1.4% Carrier servies 1.7% doen ook ineens hun best.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Ik weet het niet goed. Ik zie niet echt iets dat veel batterij verbruikt maar toch gaat het soms rapper dan ik verwacht.
Ben nu net wat beginnen testen met Bixby Routines om 1 en ander te laten uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10
swhnld schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:48:
[...]

Nee, niets van gemerkt. Maar check anders even je statistieken of je daar iets ziet wat zich niet gedraagt. Play Store bijvoorbeeld is berucht nog wel eens gek te doen, of Chrome met open tabs waar scripts op lopen, of....
zelfde probleem hier...batterij gaat als een malle achteruit bij licht gebruik..ik haal de dag bijna niet.
dacht al dat ik een virus had ofzo.

ik verlies 30% in de nacht 8)7 schijnt te maken heb met de AUB3 update van february hebben ze het over in het XDA forum.

[ Voor 11% gewijzigd door Michel242186 op 10-02-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-05 05:00
Ik heb nu twee weken de Galaxy S21 en heb er gemengde gevoelens bij. Ik kom van de Galaxy S9+ en besef nu pas hoe goed dat toestel was.Laat ik positief beginnen: de S21 heeft het perfecte formaat en de foto's zijn goed, al zie ik weinig tot geen verschil met de S9+. De vingerafdrukscanner werkt beter en gelukkig zit die niet achterop zoals bij de S9+, want dat werkte voor mij niet. De S21 is ook iets sneller, maar niet heel veel. Je hebt veel instelmogelijkheden en dat waardeer ik ook. Wat echter wel een probleem is, hoe snel de batterij van de S21 leeg loopt en ik heb het idee dat dat na de februari update nog erger is geworden.De batterij loopt echt extreem snel leeg, ongeveer 3x zo snel als bij de S9+. Boosdoeners zijn vooral Google Play Services en Always on Display. Ik heb die laatste nu maar uitgeschakeld en van de eerste de data en cache opgeschoond. Eens kijken of dat effect heeft. Verder maak ik gebruik van Blokada 5 die nu geheugen slurpt en dat was op de S9+ niet zo. Ook heb ik de data en cache van Google Play Store opgeschoond en die lijkt vandaag nu minder energie te gebruiken. Hopelijk wordt het energieverbruik met toekomstige updates nog beter. Ik heb ook de instelling voor 5G uitgezet.

Heb ik nog een vraag. Hoe kun je de batterijgeschiedenis van Apparaatonderhoud compleet verwijderen en de historie van app problemen? Ik krijg dat niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-01 17:55
Is iemand opgevallen dat de S21 veel agressiever lijkt in het veranderen van 4G frequentiebanden? Als ik dit in de gaten hou via *#0011# merk ik dat binnenhuis mijn S21 constant probeert te switchen van Band20 naar Band3. Dit heeft als resultaat dat mijn signaal veel schommelt van redelijk goed (~-90dBm op Band20) naar zwak signaal (-110 tot 120dBm op Band3). Na enkele ogenblikken op band3 merkt hij het zwak signaal op en keert hij weer terug naar band20. Na een paar minuten probeert hij opnieuw met band3, etc... Op mijn vorige Samsung telefoons (S10e, Note20) had ik ook wel af en toe zwak signaal binnenhuis maar het schommelde niet zo erg als bij de S21.

Mijn provider is Base, maar heb ook reeds simkaarten van Proximus & Orange getest, en daar had ik hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Laatst online: 09:37
destorized schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:03:
Is iemand opgevallen dat de S21 veel agressiever lijkt in het veranderen van 4G frequentiebanden? Als ik dit in de gaten hou via *#0011# merk ik dat binnenhuis mijn S21 constant probeert te switchen van Band20 naar Band3. Dit heeft als resultaat dat mijn signaal veel schommelt van redelijk goed (~-90dBm op Band20) naar zwak signaal (-110 tot 120dBm op Band3). Na enkele ogenblikken op band3 merkt hij het zwak signaal op en keert hij weer terug naar band20. Na een paar minuten probeert hij opnieuw met band3, etc... Op mijn vorige Samsung telefoons (S10e, Note20) had ik ook wel af en toe zwak signaal binnenhuis maar het schommelde niet zo erg als bij de S21.

Mijn provider is Base, maar heb ook reeds simkaarten van Proximus & Orange getest, en daar had ik hetzelfde probleem.
Houd eens in de gaten of hij tijdens het overschakelen idle of connected is. Dat staat ook in dat service menu. In connected mode bepaalt het netwerk altijd hoe en waarmee je verbindt en kan het een geconfigureerde drempelwaarde in het netwerk zijn. In idle mode loopt er geen dataverkeer en bepaalt de telefoon op welke band hij 'luistert' voor eventuele binnenkomende meldingen.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tec7lol
Voor wie ook last heeft van batterij problemen na de laatste update kan dit doorgeven aan Samsung.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUudhb4lMnAVaXsum2AhDWClRVA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2wA4ko0yGITw6horDmRGKKUs.png?f=user_large

(In de app "Samsung members" - "ondersteuning"- "vragen stellen/foutrapporten", hoe meer reacties hoe sneller het opgelost raakt)

[ Voor 6% gewijzigd door Tec7lol op 10-02-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Laatst online: 09:37
Tec7lol schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:33:
Voor wie ook last heeft van batterij problemen na de laatste update kan dit doorgeven aan Samsung.

[Afbeelding]

(In de app "Samsung members" - "ondersteuning"- "vragen stellen/foutrapporten", hoe meer reacties hoe sneller het opgelost raakt)
Ik heb mijn S21 net 2 dagen dus ik heb niet ervaren wat het voor de update was. Ik vond wel dat de levensduur wat tegenviel, dus ik ga hier ook zeker melding van maken. Bedankt

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-05 15:26
ShaneV schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:30:
Ja! Ik heb dat vermoeden ook.

Ik ben verder enorm tevreden over de S21+, ik heb wat foto's vergeleken met de Note 10+ en vooral in het donker is er echt wel een verbetering merkbaar. De foto's zijn veel minder "troebel".

Enige wat mij in negatieve zin opvalt: raise to wake werkt niet lekker. Hebben meer mensen dat?

Als mijn Note 10+ op een bureau of tafel ligt gaat direct het scherm aan als ik hem oppak. Bij de S21+ gebeurt dat misschien 1 van de 5 keer... (het staat vanzelfsprekend aan in de instellingen, en ik heb het ook al een paar keer aan en uit gezet om te proberen het te triggeren) ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
S21 Ultra geen probleem na update. Accuduur is nog steeds erg goed. Zit wel voornamelijk binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 17:45

Garrett

Watercooler

Garret1410 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:40:
S21 Ultra geen probleem na update. Accuduur is nog steeds erg goed. Zit wel voornamelijk binnen.
Zelfde. Geen rare problemen of wat dan ook. Accu nog steeds prima.

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Tec7lol schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:33:

[Afbeelding]

Ondertussen ook maar gedaan. Ik ben geen poweruser dus ik kom de dag wel rond, maar voor de februari update leek het wel of ik er dubbel zo lang mee deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Hier ook geen problemen na de laatste update. De S21+ bevalt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
De drain is nu toch wel duidelijk geweest vandaag. Gisterenavond opgeladen en buiten een half uur een game gespeeld te hebben geëindigd aan 30% lading daarnet. SOT een uur of zo.
Het rare is dat er niet echt een app is die buitensporig verbruik vertoont buiten de Google Play Services van +-7%.
Er is dus weldegelijk iets mis met de laatste update want voordien was dit niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb net m'n galaxy S21 binnen gekregen...! maar, nu zie ik opeens een heel klein puntje op/in het scherm zitten... kan zijn dat deze onder de screenprotector zit (de beschermfolie is er al af). Weet alleen even niet wat ik moet doen, kan ik hiervoor de telefoon terug sturen of zal ik de screenprotector eraf trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:01

ja3

ArcticWolf schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:45:
Ik heb net m'n galaxy S21 binnen gekregen...! maar, nu zie ik opeens een heel klein puntje op/in het scherm zitten... kan zijn dat deze onder de screenprotector zit (de beschermfolie is er al af). Weet alleen even niet wat ik moet doen, kan ik hiervoor de telefoon terug sturen of zal ik de screenprotector eraf trekken?
Je kunt hem binnen 14 dagen altijd terugsturen. Ook omdat je de kleur niet mooi vindt (bij wijze van spreken). Maar dan is het aan jou of je eerst wilt proberen de screenprotector eraf te halen. Als er dan alsnog een puntje in zit kan je hem gewoon alsnog terug sturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ja3 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:55:
[...]

Je kunt hem binnen 14 dagen altijd terugsturen. Ook omdat je de kleur niet mooi vindt (bij wijze van spreken). Maar dan is het aan jou of je eerst wilt proberen de screenprotector eraf te halen. Als er dan alsnog een puntje in zit kan je hem gewoon alsnog terug sturen.
Okay dankjewel! Heb net ook Belsimpel gebeld (wist niet dat die tot 23:30 bereikbaar waren) en die zeiden idd haal de protector eraf, als dat het is sturen we een nieuwe op. Mocht het dat niet zijn dan mocht ik het toestel terug sturen.

Edit:
was gelukkig een puntje in de folie :)

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 10-02-2021 23:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wackmack
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qd7hmjKGITuLLGI6a-88BxJ6SIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dITVhO6Da4FLNR9nQVWqN55L.jpg?f=fotoalbum_large

Niet normaal hoe mooi de foto's zijn. Vond mijn Huawei P30 Pro al een mooie camera hebben maar dit is nog zoveel mooier.

• ArcticWolf
  • Niet online
destorized schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:03:

Ja hier ook, m'n toestel switched soms zelfs naar edge. Blijft maar tussen 4g en 4g+, 5g en edge switchen (Vodafone hier). Kom van een Mate 10 Pro af die het thuis altijd goed deed zonder dit gedoe... Heb hem nu op 4g/3g/2g only gezet, daarop lijkt hij iets stabieler te zijn.

Batterij is trouwens echt een afknapper, kan zijn dat hij nog moet inwerken maar 10% eraf in 6,5 uur terwijl ik er niet aan geweest ben en alleen m'n email had ingesteld. Hoop dat ze dit snel oplossen :X

• neeecht
@ArcticWolf yup.
Samsung A8 en Samsung S10+ in vliegtuig modus in de nacht is 0-1% batterij eraf.
Bij de S21 in vliegtuig modus is dit 3-4% eraf. Dat is echt niet goed.

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-05 05:00
De batterij van mijn S21 loopt zo snel leeg, dat als ik lang in de auto zit de S21 niet meer wordt bijgeladen, maar op hetzelfde percentage blijft, terwijl er bij een langere rit bij mijn S9+ er 20% per uur bij kwam. Er is echt iets niet goed met het stroomverbruik van de S21. Dit moet Samsung oplossen.

• Brotuck
Het lijkt er erg op dat de slaapstand niet goed werkt. Van de 4 uur 20 minuten is mijn telefoon 3 uur 55 minuten actief geweest. Nou echt niet...

Just here for the fun

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10
Batch schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:37:
De batterij van mijn S21 loopt zo snel leeg, dat als ik lang in de auto zit de S21 niet meer wordt bijgeladen, maar op hetzelfde percentage blijft, terwijl er bij een langere rit bij mijn S9+ er 20% per uur bij kwam. Er is echt iets niet goed met het stroomverbruik van de S21. Dit moet Samsung oplossen.
hier precies hetzelfde met de S21...ik kom de dag amper door...ik verlies tijdens de nacht 30%

Ik heb het doorgestuurd in de samsung app

[ Voor 4% gewijzigd door Michel242186 op 11-02-2021 10:27 ]

• Hakki
Brotuck schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:45:
Het lijkt er erg op dat de slaapstand niet goed werkt. Van de 4 uur 20 minuten is mijn telefoon 3 uur 55 minuten actief geweest. Nou echt niet...
Voor de S10 is er ook ooit deep sleep bug geweest. Kon je toen opvolgen met een appje, maar geen idee meer welk dat was.
Gsm ging toen gewoon quasi nooit in deep sleep.

• ArcticWolf
  • Niet online
De batterij zal wel opgelost worden maar dat jumpen van de antenne banden vind ik echt heel vervelend, moet thuis zelfs wifi aan hebben anders krijg ik alles met vertraging binnen omdat hij soms naar een slechte band springt die nagenoeg geen ontvangst geeft... hoe krijgen ze dit voor elkaar anno 2021 8)7

• Brotuck
ArcticWolf schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:11:
De batterij zal wel opgelost worden maar dat jumpen van de antenne banden vind ik echt heel vervelend, moet thuis zelfs wifi aan hebben anders krijg ik alles met vertraging binnen omdat hij soms naar een slechte band springt die nagenoeg geen ontvangst geeft... hoe krijgen ze dit voor elkaar anno 2021 8)7
Nu moet ik toch zeggen dat ik bijna iedere 6 maanden een ander toestel heb, maar de ontvangst is altijd hetzelfde in en buiten huis (ook op de S21 Ultra). Wellicht heb je een slecht toestel ?

Ik heb niet het idee dat ik veel switch op de 5G of 4G band.

Just here for the fun

• ArcticWolf
  • Niet online
Brotuck schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:16:
[...]
Nu moet ik toch zeggen dat ik bijna iedere 6 maanden een ander toestel heb, maar de ontvangst is altijd hetzelfde in en buiten huis (ook op de S21 Ultra). Wellicht heb je een slecht toestel ?

Ik heb niet het idee dat ik veel switch op de 5G of 4G band.
Ik heb Vodafone, misschien dat het daar aan ligt? (las hierboven daar wat over...)
Pagina: 1 ... 10 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.