Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:49
Brotuck schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 00:08:
[...]

Ik zit net in een grensgebied. Boven me drie masten met band 38 en onder me drie die geen 38 doen. Tijdens mijn buitenwandeling net diverse malen gecontroleerd, maar nooit 38 gezien...
Klopt B38 is een ander verhaal. Het gaat nu om B32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08:20
neeecht schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 03:45:
[...]

Klopt B38 is een ander verhaal. Het gaat nu om B32.
Excuus die bedoelde ik. Niets in de 30 gezien.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
swhnld schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:16:
[...]

Voor de leken onder ons, is dat een ja of nee?
Volgens mij een nee. Ik zie net als in mijn meting niets in de 30. Geen 32 en geen 38.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:49
swhnld schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:16:
[...]

Voor de leken onder ons, is dat een ja of nee?
De S21 doet GEEN Band 32 bij KPN.
B38 kan niet volgens de spec in deze banden combo.

B38 zie ik alleen als ik B20 als hoofdband hebt met net genoeg bereik.
Dat is raar, want B20 is 800 MHz lage band en B38 is 2600 MHz hoge band.

De S20 doet wel B32, het is weer triest gesteld bij KPN, zoals wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
neeecht schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:37:
[...]

De S21 doet GEEN Band 32 bij KPN.
B38 kan niet volgens de spec in deze banden combo.

B38 zie ik alleen als ik B20 als hoofdband hebt met net genoeg bereik.
Dat is raar, want B20 is 800 MHz lage band en B38 is 2600 MHz hoge band.

De S20 doet wel B32, het is weer triest gesteld bij KPN, zoals wel vaker.
Op dit moment boeit het me niet zo. De snelheid van kpn ligt op 5g nu op 180/70. Meer dan genoeg voorlopig.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Brotuck schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:05:
[...]

Op dit moment boeit het me niet zo. De snelheid van kpn ligt op 5g nu op 180/70. Meer dan genoeg voorlopig.
Niet helemaal waar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65942350

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-06 21:39
Nog een paar testen van de Exynos vs Snapdragon voor de liefhebbers van benchmarks, metingen, etc:

YouTube: S21 Ultra - Exynos 2100 vs Snapdragon 888 Battery Life Comparison Dr...

YouTube: Exynos 2100 vs Snapdragon 888 Speed Test (Galaxy S21)

In de praktijk ontlopen ze niet veel van elkaar, afhankelijk van welke test je er bij pakt. En iedereen gebruikt zijn/haar toestel anders, dus een test is niks anders dan een globale referentie. Laten we alsjeblieft een keer ophouden met mierenneuken over welke van de 2 een paar procenten beter is dan de ander. Niemand houdt je tegen om de SD versie aan te schaffen aangezien er een soort bias tegen de Exynos is waar je in de praktijk niks van merkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 17-06 17:41
Bomberman71 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:21:
[...]

En dat is het ... De meesten gamen niet intensief maar dat wil niet zeggen dat throttling je geen parten kan spelen. Sommigen hebben hitte al ervaren met simpele applicaties en straks in de zomer met je zwarte toestel wordt het mischien wel een ding. (simpele cametra app die ermee nokt door hitte, wtf !!)
Geen zin in met een 1400 euro toestel. Fotografie is ook een ding want je wilt gewoon het beste nu, zeker op Android gebied en vele reviews zoals we gezien hebben zijn gebaseerd op de 888 versie.

Zolang mensen dit blijven kopen gaat Samsung er niks aan doen. Teveel mensen rekenen op wonderen met AMD maar er is nog niks concreets. Eerst zien en dan geloven.
Ik vind dat je een beetje overdrijft. Je hebt het toestel niet maar je komt wel met allerlei aannames over prestaties en dergelijke. Misschien heb je gelijk maar zoals ik het zie is het de gpu die het meest throttled en niet de cpu. Ook is het verschil niet zo heel groot (tov 990) wat je in andere testen weer kunt zien.

Er zijn zoveel reviews over de camera van de Exynos en die zijn goed en dan baseer je je mening op een paar foto's van MrWhosetheboss die een klein verschil merkt. Een verschil maakt nog niet dat de één beter is dan de ander.

Je weet zelf dat fotografie subjectief is en als je een review ziet tussen een iPhone 12 en S21 is de uitkomst afhankelijk van persoonlijke voorkeur of je moet de mening volgen van de reviewer.

Pas als er meer bewijs komt kunnen we daar een subjectieve mening over geven.

En buiten de camera om zijn de reviews overwegend positief tot zeer positief want de S21 is gewoon een goed toestel met of zonder Exynos. En je had voor ongeveer 1100,- of minder een S21 Ultra kunnen hebben met Galaxy Buds en smart tag als je goed had geshopt.
Theratron schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:51:
The Tech Chap heeft ook zijn Snapdragon versie binnen, hier een uitgebreide batterij test:
YouTube: Galaxy S21 vs S21+ vs S21 Ultra vs iPhone 12 vs Pro vs Pro Max - BAT...

Het scheelt 7% of 22 minuten gamen tussen de verschillende versies. Toch een te groot verschil voor "hetzelfde toestel tegen dezelfde prijs" vind ik.
Op zich vreemd want in de meeste testen is de Exynos iets zuiniger. Maar dit soort testen zegt allemaal niets omdat er teveel variabelen zijn in hoe je het toestel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Ted_W schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:02:
Nog een paar testen van de Exynos vs Snapdragon voor de liefhebbers van benchmarks, metingen, etc:

YouTube: S21 Ultra - Exynos 2100 vs Snapdragon 888 Battery Life Comparison Dr...

YouTube: Exynos 2100 vs Snapdragon 888 Speed Test (Galaxy S21)

In de praktijk ontlopen ze niet veel van elkaar, afhankelijk van welke test je er bij pakt. En iedereen gebruikt zijn/haar toestel anders, dus een test is niks anders dan een globale referentie. Laten we alsjeblieft een keer ophouden met mierenneuken over welke van de 2 een paar procenten beter dan de ander. Niemand houdt je tegen om de SD versie aan te schaffen aangezien er een soort bias tegen de Exynos waar je in de praktijk niks van merkt.
Helemaal mee eens... _/-\o_

En als mensen een SD-toestel willen kopen uit het buitenland:

* Beperkte garantie
* Netwerk-functies die mogelijk niet werken
* 5G wat niet werkt
* Geen firmware-updates

Lekker hun probleem, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het eigenlijk nog steeds zo dat de hier officieel verkochte versie van de Ultra de meeste 2/3/4/5G banden van allemaal dekt in de wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WUtRooScEYeXQavAmbcethVZrU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yW9RK3OwaxCiXa86OrLzZMOc.jpg?f=fotoalbum_large

Hangt erg af waar je zit toch ? Is niet anders bij 5g

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 22:03
Garret1410 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:20:
[...]

Ik vind dat je erg overdrijft. Je hebt het toestel niet maar je komt wel met allerlei aannames over prestaties en dergelijke. Misschien heb je gelijk maar zoals ik het zie is het de gpu die het meest throttled en niet de cpu. Ook is het verschil niet zo heel groot (tov 990) wat je in andere testen weer kunt zien.

Er zijn zoveel reviews over de camera van de Exynos en die zijn goed en dan baseer je je mening op een paar foto's van MrWhosetheboss die een klein verschil merkt. Een verschil maakt nog niet dat de één beter is dan de ander.

Je weet zelf dat fotografie subjectief is en als je een review ziet tussen een iPhone 12 en S21 is de uitkomst afhankelijk van persoonlijke voorkeur of je moet de mening volgen van de reviewer.

Pas als er meer bewijs komt kunnen we daar een subjectieve mening over geven.

En buiten de camera om zijn de reviews overwegend positief tot zeer positief want de S21 is gewoon een goed toestel met of zonder Exynos. En je had voor ongeveer 1100,- of minder een S21 Ultra kunnen hebben met Galaxy Buds en smart tag als je goed had geshopt.

[...]

Op zich vreemd want in de meeste testen is de Exynos iets zuiniger. Maar dit soort testen zegt allemaal niets omdat er teveel variabelen zijn in hoe je het toestel gebruikt.
Dat mag jij vinden, is helemaal goed. Voor mij zijn de verschillen te groot en vind het niet overdreven.
Als jij er happy mee bent dan is dat prima, daar gaat het tenminste om.
Ik ben iemand die 100% wilt en niet een B keuze, en nee ik heb hem niet maar baseer me op de info die we de afgelopen weken gezien hebben. Dit topic is waar velen zullen kijken mbt de aanschaf en dan is dit soort info iets dat ze mogen overwegen en zelf weten wat ze ermee doen.
Aannames ? Allerlei links naar de feiten, en als we de diverse fora lezen mbt warmte, tegenvallende accu, en software issues dan noem ik dat geen aannames.
henklbr schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:23:
[...]

* Beperkte garantie
* 5G wat niet werkt
* Geen firmware-updates

Garantie blijft staan, is een internationaal verhaal.
Netwerk functies werken wel en hetzelfde geld voor de rest. Ik heb al eerder een HK Samsung Note gehad en die issues hadden we niet.
Weleens met je toestel in het buitenland geweest ?
Ik wel, van de USA tot diep In Afrika en alles werkte.

Geen firmware updates ? Hoe kom je daarbij ... Sterker nog, je hebt ze vaak beduidend eerder.
Maar ook voor jou, als jij er happy mee bent dan is dat alles wat telt. Maar niet lopen flamen omdat je je aangesproken voelt omdat een aantal mensen hier de tegenvallende resultaten post.

[ Voor 19% gewijzigd door Bomberman71 op 06-02-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Brotuck schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:30:
[...]

[Afbeelding]

Hangt erg af waar je zit toch ? Is niet anders bij 5g
Yeps; ik heb het hier in Tilburg ook alleen maar op die plek: zo'n hoge snelheid (4G++ & 5G)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Overigens lijkt het Android Auto probleem opgelost in de laatste firmware. Moet nog een paar ritjes vandaag, dus dan weet ik het zeker. Maar gisteren werkte alles prima onderweg, ook het bellen via de USB kabel.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-05 15:26
henklbr schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:23:
[...]

* Beperkte garantie
* 5G wat niet werkt
* Geen firmware-updates

Weet je zeker dat je met een buitenlands toestel geen firmware updates krijgt Henk? Ik heb uit de US een Pixel 4a gehaald en die krijgt keurig alle updates. Maar misschien is dat bij Samsung anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Theratron schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:09:
[...]

Weet je zeker dat je met een buitenlands toestel geen firmware updates krijgt Henk? Ik heb uit de US een Pixel 4a gehaald en die krijgt keurig alle updates. Maar misschien is dat bij Samsung anders?
Zolang je hem stock laat zal hij updates krijgen.
Mocht het om een of andere manier toch niet werken kun je altijd een handje helpen door de update handmatig te flashen met odin.

Punt is dat er geen nederlandse povider provisioning op zit vaak en daardoor zijn sommige 5G frequenties wellicht softwarematig uitgezet. Dit kun je niet echt handmatig aanpassen zonder root dacht ik.
Dus je hebt dan een 5G telefoon die niet de snelheid haalt als de Europese versie met nederlandse provider lijst.

En om een (vaak duurdere dan europese versie) te gaan rooten hiervoor ? Nah ik blijf wel bij de gesupporte versie.

[ Voor 30% gewijzigd door Brotuck op 06-02-2021 11:16 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
henklbr schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:49:
[Afbeelding][Afbeelding]

This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 05 Feb 21, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!

This is an official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!

What's new:
* February security patches (Samsung Android Security Updates)
* The performance of Camera has been improved
* The security of your device has been improved

Model SM-G998B
Model name Galaxy S21 Ultra
Country Multi-CSC OXM
Version Android 11
Changelist 20701476
Build date Wed, 3 Feb 2021 21:24:27 +0000
Security Patch Level 2021-01-01
Multi-CSC OXM
PDA G998BXXU1AUB3
CSC G998BOXM1AUB3

Details for download with Frija:
[Afbeelding]

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.4

HOME_CSC_OXM -> data will stay intact
CSC_OXM -> device will reset
4K30 groothoek video is beter geworden en het probleem wat ik had is opgelost. Veel meer scherpte/detail en geen overdreven ruisreductie meer. Te vroeg gejuicht. Was nog niet donker genoeg. Maar ach, bij weinig licht is groothoek sowieso af te raden.
Vandaag eens kijken of er meer veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Theratron schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:09:
[...]

Henk kletst maar wat, dat gaat prima .... Het toestel en de firmware maakt het niet uit waar ter wereld je bent.
Zeker niet als een je unlocked toestel hebt. Vroeger had je nog van die Provider locked toestellen en dan kwam de firmware via de provider.
Dit al steeds minder en dat is de reden dat je dan een unlcoked (universal) model koopt.
Geen centje pijn, niet Met Samsung, niet met Asus, niet met een Pixel of wat dan ook.
Jaren geleden had je met Xiaomi dat je wel ROMs moet flashen ivm 4G enzo omdat het China versies waren maar tegenwoordig komen die dingen standaard voor je regio, ook als je ze uit China haalt kan je kiezen welke versie je kiest.
swhnld schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:27: Met verder trainen krijg ik hem misschien wel naar de 3 dagen op een lading zoals met mijn vorige Note 8.
Sorry hoor, maar de enige manier dat een Note 8 3 dagen haalt is als je hem in vliegtuig modus zet of er echt helemaal niks mee te doen en ook niet teveel notificaties te krijgen.
Heb 2 jaar een Note 8 gehad en 1 van de grote mankementen was de te kleine accu. Samsung was na de Note 7 extreem voorzichtig en sloegen door de andere kant op en monteerde een erg conservatieve accu.
Als je een Note 8 normaal gebruikt (daar waar je een Note voor koopt) dan haal je never nooit niet 3 dagen.

[ Voor 26% gewijzigd door Bomberman71 op 06-02-2021 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ted_W
Bomberman71 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:36:
[...]

Dat mag jij vinden, is helemaal goed. Voor mij zijn de verschillen te groot en vind het niet overdreven.
Als jij er happy mee bent dan is dat prima, daar gaat het tenminste om.
Ik ben iemand die 100% wilt en niet een B keuze, en nee ik heb hem niet maar baseer me op de info die we de afgelopen weken gezien hebben. Dit topic is waar velen zullen kijken mbt de aanschaf en dan is dit soort info iets dat ze mogen overwegen en zelf weten wat ze ermee doen.
Aannames ? Allerlei links naar de feiten, en als we de diverse fora lezen mbt warmte, tegenvallende accu, en software issues dan noem ik dat geen aannames.

[...]

Garantie blijft staan, is een internationaal verhaal.
Netwerk functies werken wel en hetzelfde geld voor de rest. Ik heb al eerder een HK Samsung Note gehad en die issues hadden we niet.
Weleens met je toestel in het buitenland geweest ?
Ik wel, van de USA tot diep In Afrika en alles werkte.

Geen firmware updates ? Hoe kom je daarbij ... Sterker nog, je hebt ze vaak beduidend eerder.
Maar ook voor jou, als jij er happy mee bent dan is dat alles wat telt. Maar niet lopen flamen omdat je je aangesproken voelt omdat een aantal mensen hier de tegenvallende resultaten post.
Ik volg dit topic al sinds het begin en laten we eerlijk wezen dat er ook echt wel (uitgebreide) testen zijn die aantonen dat het verschil helemaal niet zo groot is als anderen beweren. Maar blijkbaar kan je het niet helemaal verkroppen dat we hier in de EU weer de Exynos krijgen ipv de SD en blijf je erop hameren dat het verschil tussen die 2 (te) groot zijn. Dat de Exynos in sommige situaties beter is dan de SD hoor ik je nergens zeggen, dus kom je op mij over als biased voor de SD / tegen de Exynos. Nogmaals, bestel dan gewoon de SD versie en jij kunt ook genieten van de S21 Ultra.

Ik heb in het verleden een S8 Plus uit Hong Kong gehad (vanwege dual sim, niet de cpu) en ik kan bevestigen dat je inderdaad de firmware updates wel netjes krijgt en ik ook geen problemen had ondervonden met netwerk connecties. Maar of ik achteraf het gevoel had dat ik een veel beter toestel had dan mensen hier die de Exynos bezaten? Nee. Want ik heb niet beide toestellen in bezit om het naast elkaar te vergelijken. Daarom heb ik nu ook gewoon voor de Exynos versie gekozen en daar geniet ik gewoon van. Ik raad daarom iedereen aan om hetzelfde te doen voor mensen die van plan zijn om voor de Ultra te kiezen. Of het de Exynos of SD versie is maakt mij niks uit. Erover blijven klagen heeft echt geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
Ik ben het volledig eens met de mensen die aangeven niet te zwaar te tillen aan benchmarks. Ik bedoel, benchmarks vragen tijdens zo'n test het uiterste van het toestel. In de praktijk zul je dit echt niet nodig hebben. Op t moment dat je dat wel nodig hebt, denk ik dat je bij merken als Samsung / Apple etc. sowieso verkeerd zit. Vergeet niet dat het grootste deel van de prijs van je toestel niet zozeer verwerkt zit in componenten, maar met name in merk/marketing etc. Zelf heb ik nu de 21+, en wow. Ik ben zelden zo blij geweest met een toestel. Wat een onwijs gaaf ding is dit. Vergeleken met m'n S10 op alle vlakken vele malen beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Gismo1979 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:48:
[...]

Yep, ik meen het. Beschermfolie was er al vanaf (of ze moeten er 3 folies opgeplakt hebben ;) ).
Ik wel de S21+. Wellicht dat je met de edge rand minder achter de zijkant van de protector blijft hangen.
Mijn fout. Ik was in de veronderstelling dat je de Ultra bedoelde. Ik voel ook wel scherpe randjes maar met een hoesje voel je dat niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Bomberman71 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:53:
[...]

Henk kletst maar wat, dat gaat prima .... Het toestel en de firmware maakt het niet uit waar ter wereld je bent.
Zeker niet als een je unlocked toestel hebt. Vroeger had je nog van die Provider locked toestellen en dan kwam de firmware via de provider.
Dit al steeds minder en dat is de reden dat je dan een unlcoked (universal) model koopt.
Geen centje pijn, niet Met Samsung, niet met Asus, niet met een Pixel of wat dan ook.
Jaren geleden had je met Xiaomi dat je wel ROMs moet flashen ivm 4G enzo omdat het China versies waren maar tegenwoordig komen die dingen standaard voor je regio, ook als je ze uit China haalt kan je kiezen welke versie je kiest.

[...]

Sorry hoor, maar de enige manier dat een Note 8 3 dagen haalt is als je hem in vliegtuig modus zet of er echt helemaal niks mee te doen en ook niet teveel notificaties te krijgen.
Heb 2 jaar een Note 8 gehad en 1 van de grote mankementen was de te kleine accu. Samsung was na de Note 7 extreem voorzichtig en sloegen door de andere kant op en monteerde een erg conservatieve accu.
Als je een Note 8 normaal gebruikt (daar waar je een Note voor koopt) dan haal je never nooit niet 3 dagen.
"Henk klets maar wat": je hebt gelijk jongen, gelukkig heb ik er geen verstand van... 8)7

Zit vaak genoeg mensen te helpen hoe firmware "handmatig" te updaten op hun "buitenlands geïmporteerde Samsung" omdat ze geen OTA-updates krijgen...!

Maar volgens jou klets ik maar wat! ;w

[ Voor 12% gewijzigd door henklbr op 06-02-2021 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:53:
[...]
Heb 2 jaar een Note 8 gehad .
En dat is je denkfout. Dat jouw situatie en gebruik de maatstaf voor alles en iedereen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-04-2023
Helemaal eens met de stelling over benchmarks geneuzel. Je wordt dood gegooid met testen, zelfs voordat de mobielen al in de handel zijn worden er al conclusies getrokken.
Deze jongens zitten er niet voor ons maar voor de centen die ze verdienen aan de hit counts. Sterk beïnvloed door hun toeleveranciers.
Heb de S21 ultra nu dik 2 weken en ben er super tevreden mee.
Camera's zijn top en geven mooie resultaten. SOT word ook steeds beter. Software draaid goed. En de s21 ultra heeft na mijn mening het beste scherm die ik ooit heb gezien in een mobiel.
Negatieve kanten heb ik ook.
Tijdens installeren extreme warmte ontwikkeling, hierna bij mij niet meer voorgekomen. Daar staat wel tegen over het installeren en copieren van oude na nieuwe mobiel super snel uitgevoerd was.
Verder raad ik aan de browser Chrome niet te gebruiken ivm batterij drain.
Ik raad mensen aan die deze mobiel overwegen test hem zelf uit en ga niet teveel van YouTube uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 15:42
Die benchmarks vind ik ook reuze meevallen. Zal per toestel ook nog wel eens kunnen verschillen. Die warmte problemen hoor ik alleen wel meer in reviews en ook hier. Dus toch maar eentje met een Snapdragon uit China/Hongkong besteld. Zal ma-di er wel zijn.

P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
swhnld schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:38:
[...]

En dat is je denkfout. Dat jouw situatie en gebruik de maatstaf voor alles en iedereen moet zijn.
De Note 8 is niks nieuws en er zijn een miljoen reviews te vinden. De accu was echt veels te klein.
Met gewoon gebruik haal je gewoon geen 3 dagen, simpel zat. Heb er zelf 2 jaar lang 1 gehad.
Dat red je alleen door er bijna niks mee te doen.
En naar mate de tijd verstreek werd de accu er logischerwijs niet beter van.
Laten we gewoon de waarheid vertellen aub.
swhnld schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:38:
[...]

Niks denkfout want ik als poweruser haalde gewoon de dag zeker niet, een gewone user haalt de dag met moeite of met geluk net een dag.
No way dat je er 3 dagen mee doet.

[ Voor 27% gewijzigd door Bomberman71 op 06-02-2021 13:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuAhWS_h6F42Z38jpEn_3zUJ9zE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9kbMQOp5zmvy3yxVMWtkSvJh.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt erg fijn de S pen..
Had eerder ook een note 20 ultra, werkt na genoeg hetzelfde, alleen Bluetooth ontbreekt.
Verder geen verschil met de Note 20 ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bomberman71 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:24:
[...]
Niks denkfout want ik als poweruser haalde gewoon de dag zeker niet, een gewone user haalt de dag met moeite of met geluk net een dag.
No way dat je er 3 dagen mee doet.
Precies, jij bent een power user, ik ben een tweaker, waarbij ik als doel heb de maximale tijd uit een accu te halen, en jij als doel het toestel maximaal in gebruik te hebben. Verschil mag er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 08:00
Prachtig toestel, alleen waarom moet europa het doen met die mindere exynos 2100 processor? Deze bevindingen heb ik niet op basis van 1 filmpje maar diverse side by side test videos.
vrijwel alles is slechter aan deze chip.

Nu vind ik dit best een interessant toestel om aan te schaffen, echter will ik wel dan wel de snapdragon versie.
wordt deze ook aangebonden in nederland? Google helpt niet mee in dit.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Dutchzilla schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:21:
Prachtig toestel, alleen waarom moet europa het doen met die mindere exynos 2100 processor? Deze bevindingen heb ik niet op basis van 1 filmpje maar diverse side by side test videos.
vrijwel alles is slechter aan deze chip.

Nu vind ik dit best een interessant toestel om aan te schaffen, echter will ik wel dan wel de snapdragon versie.
wordt deze ook aangebonden in nederland? Google helpt niet mee in dit.
Het is heel simpel, Samsung wil eigenlijk alleen maar de Exynos verkopen, daar pakken ze veel meer marge op en het is logistiek veel eenvoudiger.
De US markt en de Chinezen willen die simpelweg niet en die markten zijn te belangerijk om links te laten liggen.
De EU (onder andere) heeft zwakke knieen en vind het wel best, vandaar dat je het daarmee moet doen.
Verleden jaar starte men zelfs nog een petitie:

nieuws: Samsung-gebruikers starten petitie tegen gebruik Exynos in plaats van...

En nee, SD versie wordt niet in NL gekocht en zoiets hier krijgen is een dure grap. Ik weet niet of het die extra kosten waard is (tenzij je weleens in de US of HK komt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:14
Rare is dat mijn TAB S6 gewoon een Snapdragon 855 heeft, gewoon Europees toestel gekocht hier bij Media Markt....

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
ikbenben schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:23:
Rare is dat mijn TAB S6 gewoon een Snapdragon 855 heeft, gewoon Europees toestel gekocht hier bij Media Markt....
Mijn Galaxy Fold 2 heeft de snapdragon 865+..
Ook gewoon gekocht in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
Bomberman71 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:52:
[...]

Het is heel simpel, Samsung wil eigenlijk alleen maar de Exynos verkopen, daar pakken ze veel meer marge op en het is logistiek veel eenvoudiger.
De US markt en de Chinezen willen die simpelweg niet en die markten zijn te belangerijk om links te laten liggen.
De EU (onder andere) heeft zwakke knieen en vind het wel best, vandaar dat je het daarmee moet doen.
Verleden jaar starte men zelfs nog een petitie:

nieuws: Samsung-gebruikers starten petitie tegen gebruik Exynos in plaats van...

En nee, SD versie wordt niet in NL gekocht en zoiets hier krijgen is een dure grap. Ik weet niet of het die extra kosten waard is (tenzij je weleens in de US of HK komt ofzo.
Beetje ver gezocht denk je niet om de EU de schuld te geven dat we hier de Exynos krijgen? Ik denk eerder dat er simpelweg niet genoeg zijn om wereldwijd alle S21 van dezelfde processor te voorzien, niet de Exynos en ook niet de SD. De VS heeft altijd al de SD gekregen omdat Exynos CDMA niet ondersteunde (licenties meen ik), wat in het verleden wel een dingetje is. Heeft weinig met wel of niet willen te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanielC.
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-08-2022
Zo, even een dagje op 60hz de telefoon gedraaid. Scheelt makkelijk 2 uur SOT. Heb nu nog 13% batterij met 7 uur SOT. De adaptive refreshrate is dus de grote batterij killer ;) had ik ook wel verwacht, maar toch goed om te zien dat 7-8 uur screen on time goed te halen is.

[ Voor 21% gewijzigd door DanielC. op 06-02-2021 18:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Is het een idee om een apart topic aan te maken voor exynos vs snapdragon? Kijk hier af en toe voor ervaringen maar enige wat ik tegenkom zijn links naar benchmarks en gezeur hoe we voor de gek worden gehouden door Samsung 😑

[ Voor 14% gewijzigd door SYQ op 06-02-2021 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 038Robijno
SYQ schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:42:
Is het een idee om een apart topic aan te maken voor exynos vs snapdragon? Kijk hier af en toe voor ervaringen maar enige wat ik tegenkom zijn links naar benchmarks en gezeur hoe we voor de gek worden gehouden door Samsung 😑
Ik ben voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ted_W
Ik ben ook voor (was ik al).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 13:56

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Mee eens, voegt weinig toe verder. Als je de 'legitieme' versie koopt (dus via de normale kanalen), dan hebben we nu eenmaal de Exynos. Daar zal het overgrote deel mee te maken hebben hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DanielC.
Agreed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 23:29

robhof

Lembongan view

DanielC. schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:37:
Zo, even een dagje op 60hz de telefoon gedraaid. Scheelt makkelijk 2 uur SOT. Heb nu nog 13% batterij met 7 uur SOT. De adaptive refreshrate is dus de grote batterij killer ;) had ik ook wel verwacht, maar toch goed om te zien dat 7-8 uur screen on time goed te halen is.
Rond de 7-8 uur SOT is bij mij haalbaar mét adaptive refresh rate.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4XgjmiA3-vVUeY9I0Pan-memTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIO25DUk9WXMJAVh5iRkgAZI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compo
Mee eens!
Maar ben bang dat je dan bezig blijft, mensen die graag graven naar zogenaamde minpunten blijven dit toch wel doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
Ted_W schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:33:
[...]

Beetje ver gezocht denk je niet om de EU de schuld te geven dat we hier de Exynos krijgen? Ik denk eerder dat er simpelweg niet genoeg zijn om wereldwijd alle S21 van dezelfde processor te voorzien, niet de Exynos en ook niet de SD. De VS heeft altijd al de SD gekregen omdat Exynos CDMA niet ondersteunde (licenties meen ik), wat in het verleden wel een dingetje is. Heeft weinig met wel of niet willen te maken.
ikbenben schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:23:
038Robijno schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:31:
[...]

Mijn Galaxy Fold 2 heeft de snapdragon 865+..
Ook gewoon gekocht in Europa.
Vraag jezelf eens af wat de aantallen zijn die verkocht worden van de Fold en van de TabS6 ... :/
De Fold is een niche product en de Tab S6 is een dure Android tablet waar ook niet heel veel van verkocht worden in tegenstelling tot een A serie tablet.
Kortom, dat loont niet want 2 verschillende soc's vraagt wel wat van je productielijn, logistiek en de programeurs (drivers, firmware, updates, etc).
Bij de grote aantallen van Galaxy S series met hun mega marges is dat rendabel.
En dat is de reden en het hele eieren eten :Y

Niks is toeval, ze doen het met een reden.

Vwb oa de EU, je kunt bepaalde eisen stellen. We hebben niet lang geleden dat zelfs bepaalde landen eisen dat er een lader bij zit en daar moet een fabrikant het maar mee doen als ze daar producten willen afzetten.
Wat wij verleden jaar met de 990 hadden had de US nooit gepikt en dan werd dat een Class Action suit ...
Kijk maar eens naar het verschil mbt de sjoemel diesel in De US en hier in de EU, een wereld van verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielC.
robhof schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:03:
[...]

Rond de 7-8 uur SOT is bij mij haalbaar mét adaptive refresh rate.[Afbeelding]
Met adaptive aan haal ik ergens tussen 5-6 uur, maar gok dat 1-2 uur per dag Hearthstone op 120fps niet helpt 😂 keer een dagje zonder proberen

Lijkt ook dat Google Chrome erg veel batterij vreet. Vandaag 28% van de batterij gebruikt, terwijl ik de browser maar 50 minuten heb gebruikt. Weird.

[ Voor 11% gewijzigd door DanielC. op 06-02-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Ted_W schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:33:
[...]

Inderdaad, heeft met CDMA te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Voor! _/-\o_

Kunnen daar mensen hun theorieën gaan oreren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ted_W
7 uur SOT lukt mij ook nog wel op mijn Ultra op de hoogste resolutie en adaptieve refresh rate. Ik ben dan geen gamer op mijn mobiel, maar wel veel browsing, discord en youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Bomberman71 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:22:
[...]

[...]

[...]

Vraag jezelf eens af wat de aantallen zijn die verkocht worden van de Fold en van de TabS6 ... :/
De Fold is een niche product en de Tab S6 is een dure Android tablet waar ook niet heel veel van verkocht worden in tegenstelling tot een A serie tablet.
Een "niche" product... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
DanielC. schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:24:
[..]

Lijkt ook dat Google Chrome erg veel batterij vreet. Vandaag 28% van de batterij gebruikt, terwijl ik de browser maar 50 minuten heb gebruikt. Weird.
Ik merk ook dat Chrome best veel batterij gebruikt. Iemand een batterij vriendelijker alternatief gevonden? Edge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-06 04:48
Is dat zo, gebruikt de Samsung browser minder dan Chrome?

[ Voor 8% gewijzigd door Tec7lol op 06-02-2021 19:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ikbenben
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cG6IVGe.png

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Wil jij de Fold anders kwalificeren dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Bomberman71 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:40:
[...]

Wil jij de Fold anders kwalificeren dan ?
Heb de Fold1 gebruikt, en heb nu de Z Fold2: een uitstekend product -> innovatie!

Aan de "gewone" telefoons valt niet veel meer te verbeteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
henklbr schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:43:
[...]

Heb de Fold1 gebruikt, en heb nu de Z Fold2: een uitstekend product -> innovatie!

Aan de "gewone" telefoons valt niet veel meer te verbeteren...
Maakt het nog steeds een niche product.
Ik zal je helpen Henk;

Niche producten
producten die door een specifieke doelgroep gekocht worden.

En daar valt het echt in. Het is een device die je niet dagelijks tegenkomt en met een adviesprijs die ook maar een kleine groep mensen aanspreekt.
Dit doet niks af aan de innovatie of dat het een goed product is, en snap derhalve ook niet waarom jij je schijnbaar aangevallen voelt.

Mijn punt is en blijft, er worden er niet veel (relatief gezien) van verkocht, net zoals de Tab S series als je dat vergelijk met de Sub 250 euro A serie tablet klasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:57
Een van de redenen waarom ik nu een Fold2 heb in plaats van een S21 (of Note 20) is de Snapdragon processor. Gewoon uit principe koop ik geen Exynos meer zolang ze niet minstens even goed presteren als de Snapdragon evenknie.
Oh, en dat de Fold2 inmiddels goedkoper is dan de S21+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 23:29

robhof

Lembongan view

Ted_W schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:33:
[...]

Ik merk ook dat Chrome best veel batterij gebruikt. Iemand een batterij vriendelijker alternatief gevonden? Edge?
Gewoon de Samsung-browser, die is echt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
evdakker schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:18:
Een van de redenen waarom ik nu een Fold2 heb in plaats van een S21 (of Note 20) is de Snapdragon processor. Gewoon uit principe koop ik geen Exynos meer zolang ze niet minstens even goed presteren als de Snapdragon evenknie.
Oh, en dat de Fold2 inmiddels goedkoper is dan de S21+ :+
Had het ook direct gedaan maar 256GB is gewoon niet genoeg voor mij helaas
...
Moet dan teveel concessies doen en daar heb ik geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:25
Ted_W schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:33:
[...]

Gebruik met alle plezier firefox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat betreft de Exynos vs Snapdragon discussie overleggen we met de crew wat we daar mee willen. We snappen jullie wens, maar moeten even kijken wat de handigste oplossing is

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:We luisteren graag naar de wensen van onze forumbezoekers. Daarom is zojuist Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos aangemaakt en de topic waarschuwing aangepast. We zijn benieuwd hoe dat topic zal gaan lopen. De Exynos vs Snapdragon discussie staan we hier niet meer toe.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tec7lol
robhof schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:24:
[...]

Gewoon de Samsung-browser, die is echt prima!
Jep, net gechecked:

Chrome 10 min 3.8%
samsung browser (+adblocker) 10 min 1.9%

Bijna 50% minder batterijverbruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
Tec7lol schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:06:
[...]

Jep, net gechecked:

Chrome 10 min 3.8%

Ik ben inmiddels ook over naar Samsung browser, morgen maar eens checken wat het verschil gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tec7lol schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:06:
[...]

Jep, net gechecked:

Chrome 10 min 3.8%

Zou je Edge (met ingebouwde adblock plus) en Firefox ook willen vergelijken? Is het lijstje compleet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
Ik ben nu ook Samsung browser aan het uitproberen. Is even wennen maar ziet er tot nu toe goed uit. Gebruiken jullie een van de voorgestelde ad-blockers en zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:47
bij mij staat het scherm ook alweer op 60 hertz anders batterij veels te snel leeg.

hoe krijgen jullie de bookmarks van chrome naar de browser van samsung?

[ Voor 31% gewijzigd door Michel242186 op 07-02-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
swhnld schreef op zondag 7 februari 2021 @ 06:28:
[...]

Zou je Edge (met ingebouwde adblock plus) en Firefox ook willen vergelijken? Is het lijstje compleet...
Eigenlijk zou je ze één op één moeten vergelijken om een goede vergelijking te krijgen maar Chrome lijkt alvast niet de zuinigste.
Verder neem ik aan dat de Samsung browser het meest geoptimaliseerd is voor deze toestellen?

Op internet vind ik verschillende artikels maar een éénduidig antwoord op wat nu de zuinigste is, is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tec7lol schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:29:
[...]

Eigenlijk zou je ze één op één moeten vergelijken om een goede vergelijking te krijgen maar Chrome lijkt alvast niet de zuinigste.
Verder neem ik aan dat de Samsung browser het meest geoptimaliseerd is voor deze toestellen?

Op internet vind ik verschillende artikels maar een éénduidig antwoord op wat nu de zuinigste is, is er niet.
Op de PC zijn zowel Chrome als Edge op Chrome gebaseerd, maar de Chrome installatie is 2 keer zo groot als de Edge installatie door alle extra toeters die Google toevoegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikbenben
Vergelijking in formaat van de vingerafdruk sensor tussen de S21 Ultra en S20 Ultra

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zXUloZU.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theratron
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13-05 15:26
ikbenben schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:05:
Vergelijking in formaat van de vingerafdruk sensor tussen de S21 Ultra en S20 Ultra

[Afbeelding]
Zo, dat is inderdaad een flink verschil! Merk dat hij zeker een stuk beter is dan die van de Note 10+ (die gebruikte al dezelfde scanner als de S20 serie, en was waardeloos. Uiteindelijk heb ik die maar op gezichtsontgrendeling ingesteld).

Vanochtend voor het eerst moeite om de S21+ te ontgrendelen maar door de kou en droogte was de vingerafdruk niet helemaal goed meer denk ik. Toen ik mijn duim een beetje nat maakte deed hij het wel weer gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
Tec7lol schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:29:
[...]

Ik had ook al even gezocht en heb Samsung Broswer en Firefoz beide even geprobeerd. Samsung vind ik fijner werken en in te stellen, al mis is wel de mogelijkheid om dubbel te tikken op een pagina om in te zoomen.

Wat betreft het verbruik lijk de Samsung Browser inderdaad 50% minder batterij te kosten dan Chrome, wat erg veel is. Ik ben om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vellichor
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik zou ook graag willen switchen naar een browser dat minder batterij verbruikt, maar ik ben te afhankelijk van alle bookmarks op Google, aangezien ik op mijn laptop ook alles met Google heb gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-06 11:05

CWH

vellichor schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:20:
Ik zou ook graag willen switchen naar een browser dat minder batterij verbruikt, maar ik ben te afhankelijk van alle bookmarks op Google, aangezien ik op mijn laptop ook alles met Google heb gesynchroniseerd.
Kunt alles gewoon overzetten. Even Googelen en in twee minuten is het geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ik vind de Chrome browser niet soepel lopen. Tijdens scrollen merk ik dat het stottert. Is trouwens al jaren zo en ik snap niet dat dat nog niet verholpen is. Merk ik trouwens ook op andere Android telefoons.
Op iPhone merk ik dat niet maar dat is in de basis ook geen Chrome.

[ Voor 9% gewijzigd door Garret1410 op 07-02-2021 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:07
CWH schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:44:
[...]

Kunt alles gewoon overzetten. Even Googelen en in twee minuten is het geregeld.
Bookmarks wel, maar geen synchronisatie van surf historiek?
Wat me ook verbaasd is dat mijn LastPass de wachtwoord velden niet detecteert om in te loggen, terwijl dit op chrome wel gaat. Na manueel invullen vraagt hij uiteraard wel Samsung pass te gebruiken (af te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
vellichor schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:20:
Dat is voor mij ook de reden waarom ik bij Chrome blijf. Op de desktop gebruik ik ook Chrome en zo blijft alles gesynchroniseerd over alle toestellen. Je kan wel de bookmarks overzetten naar de Samsung browser maar achteraf synchroniseren met Chrome doet die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Hakki schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:19:
[...]

Bookmarks wel, maar geen synchronisatie van surf historiek?
Wat me ook verbaasd is dat mijn LastPass de wachtwoord velden niet detecteert om in te loggen, terwijl dit op chrome wel gaat. Na manueel invullen vraagt hij uiteraard wel Samsung pass te gebruiken (af te zetten)
Toch even een kans geven.. zoveel historiek denkik niet nodig te hebben en manuele synchronisatie zal wel eens lukken.
Alleen krijg ik die vervelende Samsung pass popup niet meer weg na inloggen website. Vind de optie niet meer en 'never' onthoudt het systeem precies niet. Iemand?

Edit: opgelost door 'save sign in' uit te zetten denk ik

[ Voor 4% gewijzigd door Hakki op 07-02-2021 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
Sasmung kun je toch helemaal uitschakelen als dat hetgeen is wat je wilt? Zit onder 'Biometrie en beveiliging' in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
ikbenben schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:52:
[...]

Dat is voor mij ook de reden waarom ik bij Chrome blijf. Op de desktop gebruik ik ook Chrome en zo blijft alles gesynchroniseerd over alle toestellen. Je kan wel de bookmarks overzetten naar de Samsung browser maar achteraf synchroniseren met Chrome doet die niet.
Dat is wel jammer idd, maar het feit dat het bijna 15(!) procent batterij scheelt bij 1 uur verbruik vind ik belachelijk. Ik doe niet bar veel met mn desktop en bespaar liever het verbruik met mn batterij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
DanielC. schreef op zondag 7 februari 2021 @ 19:13:
[...]

Dat is wel jammer idd, maar het feit dat het bijna 15(!) procent batterij scheelt bij 1 uur verbruik vind ik belachelijk. Ik doe niet bar veel met mn desktop en bespaar liever het verbruik met mn batterij ;)
Ik gebruik de browser toch niet zoveel op de smartphone dus op zich is dit niet zo erg voor mij. Ik gebruik hoofdzakelijk mijn desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
al mis is wel de mogelijkheid om dubbel te tikken op een pagina om in te zoomen.

Wat betreft het verbruik lijk de Samsung Browser inderdaad 50% minder batterij te kosten dan Chrome, wat erg veel is. Ik ben om ;)
Mis ik ook, maar toch even proberen. Verschil in verbruik is wel gigantisch precies!

[ Voor 13% gewijzigd door Hakki op 07-02-2021 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hakki
Eerste dagen na ingebruikname, merkte ik door app 'galaxy max' op dat mijn vernieuwingsfrequentie niet altijd daalde. Dacht aanvankelijk dat het een bug was, maar er is blijkbaar een beperking bij de huidige implementatie/technologie.

Wanneer het omgevingslicht te laag is, blijft het scherm continu in 120Hz staan, ook bij openstaande browser of bekijken YouTube video (camera app schakelt wel altijd terug naar 60Hz)
Dit veroorzaakt mogelijks dus een pak extra verbruik dat eigenlijk te vermijden zou moeten zijn.

Hierover een artikel dat ik vandaag ook nog eens tegen kwam: https://www.anandtech.com...-galaxy-s21-ultra-display

In theorie zou de batterijduur dus beter kunnen zijn in de lente, als hij minder snel of minder vaak moet terugschakelen door laag omgevingslicht.. maar dan compenseert het misschien door hoger verbruik scherm omdat het feller moet schijnen.. we'll see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aryawn
  • Laatst online: 27-04-2024
Drie dagen geleden mijn (gewone) S21 ontvangen. De eerste twee dagen vooral bezig geweest met installeren en "experimenteren." Dit zijn de batterij stats van de eerste dag normaal gebruik, ben niet ontevreden. :)

Naar aanleiding van bovenstaande berichten misschien ook maar de Samsung browser proberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u9XPFmviuewOrIFFVRcybLRbuSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWX3T9ulnFvZN3ym3WNmybm1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destorized
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-01 17:55
Hakki schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:49:
Eerste dagen na ingebruikname, merkte ik door app 'galaxy max' op dat mijn vernieuwingsfrequentie niet altijd daalde. Dacht aanvankelijk dat het een bug was, maar er is blijkbaar een beperking bij de huidige implementatie/technologie.

Wanneer het omgevingslicht te laag is, blijft het scherm continu in 120Hz staan, ook bij openstaande browser of bekijken YouTube video (camera app schakelt wel altijd terug naar 60Hz)
Dit veroorzaakt mogelijks dus een pak extra verbruik dat eigenlijk te vermijden zou moeten zijn.

Hierover een artikel dat ik vandaag ook nog eens tegen kwam: https://www.anandtech.com...-galaxy-s21-ultra-display

In theorie zou de batterijduur dus beter kunnen zijn in de lente, als hij minder snel of minder vaak moet terugschakelen door laag omgevingslicht.. maar dan compenseert het misschien door hoger verbruik scherm omdat het feller moet schijnen.. we'll see.
Net eens getest op m'n S21, heb in donkere ruimte brightness op allerlaagste gezet, en bij mij gaat hij wel nog terug naar 60hz bij stilstaande webpagina etc. (ik gebruikte de instelling in ontwikkelaarsopties waarmee je huidige frequentie kan zien)

Of misschien is het enkel op de Ultra zo?

[ Voor 3% gewijzigd door destorized op 07-02-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
Hakki schreef op zondag 7 februari 2021 @ 21:49:

Interessant. Zou het helpen als je niet de automatisch brightness gebruikt maar een vaste brightness? Dit kan misschien ook veroorzaakt worden doordat het scherm te dim is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
ikzelf gebruik automatische brightness en zo goed als altijd aan de onderkant van de slider (niet uit batterij oogpunt, maar mijn ogen hebben liever niet al te fel).

Even bekijken of de ontwikkelaarsoptie overeenstemt, maar ik gok van wel.

Edit:
- geen verschil in automatische brightness aan of af
- geen verschil in weergave via ontwikkelaarsopties, integendeel, daar zie je ook weergave op lockscreen.
Wat me wel opvalt: toestel op de (draadloze) lader: springt naar 120Hz.
Vanuit goed verlichte omgeving naar lockstand => 60Hz, ook bij verplaatsen naar donkere omgeving (korte test, geen lange termijn bekeken). Maar wat me wel ietwat verrast: vanuit donkere omgeving met frequentie op 120Hz in lockscreen gaan => lockscreen blijft 120Hz. Da's nogal verspilling voor AOD.

Intussen een bixby regel ingesteld dat wanneer darkmode aangaat (staat via sunrise-sunset regeling) en ik open youtube => 60Hz.

[ Voor 57% gewijzigd door Hakki op 08-02-2021 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:50
Als het scherm geheel donker (uit) is, en er komt een melding van NU.nl, dan wordt geheel volgens verwachting de melding kortstondig bovenin het donkere scherm getoond. Bij andere nieuwsapps en Gmail is dit helaas niet het geval, terwijl ik alle melding-instellingen aan heb staan. Ik krijg wel in alle gevallen een geluidje te horen bij een nieuwe melding.

Is dit een instelling op de Samsung (zo ja, welke?) of heeft alleen NU.nl deze functionaliteit?
Ik gebruik geen always-on ivm batterij verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:32
swhnld schreef op zondag 7 februari 2021 @ 06:28:
[...]

Ik heb helaas geen harde cijfers maar ik ben na een paar dagen Chrome overgestapt op Edge (met de adblocker geactiveerd). Geen idee of het door de browser zelf komt of het blokkeren van allerlei content, maar ik heb het idee dat mijn batterij sindsdien veel langer meegaat!

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amersfoort schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:31:
Als het scherm geheel donker (uit) is, en er komt een melding van NU.nl, dan wordt geheel volgens verwachting de melding kortstondig bovenin het donkere scherm getoond. Bij andere nieuwsapps en Gmail is dit helaas niet het geval, terwijl ik alle melding-instellingen aan heb staan. Ik krijg wel in alle gevallen een geluidje te horen bij een nieuwe melding.

Is dit een instelling op de Samsung (zo ja, welke?) of heeft alleen NU.nl deze functionaliteit?
Ik gebruik geen always-on ivm batterij verbruik.
Heb je iets ingesteld rondom de Privacy van de berichten over wel of niet gevoelige content tonen op het scherm?
En als je bij Instellingen - Apps - Gmail kijkt, hoe staan je meldingen aan, welke type notificaties, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielC.
pimsaint schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:38:
[...]

Ik heb helaas geen harde cijfers maar ik ben na een paar dagen Chrome overgestapt op Edge (met de adblocker geactiveerd). Geen idee of het door de browser zelf komt of het blokkeren van allerlei content, maar ik heb het idee dat mijn batterij sindsdien veel langer meegaat!
Ik merk dat ook :) Even wennen, een andere browser, maar het scheelt flink.

Mijn andere grote batterij vreter is Hearthstone. Ik had handmatig de refreshrate van de game aangepast naar 120 (via het options.txt bestand) en dit lijkt echt een belachelijk veel batterij te vreten. Ik snap wel dat ze de standaard van 30 hanteren, want een uurtje Hearthstone kostte me 30% batterij :+ Oftewel: ik heb dit ook weer teruggezet naar het origineel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Hier werkt AOD behoorlijk, 0.5% batterijverbruik/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabre
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11-2023
Zijn er mensen die vinden dat de camera's beter presteren sinds de februari update?
Wat ik zelf al merkte was dat de selfie camera (die ik eigl niet gebruik maar tijdens tests wel is had opgezet) nu niet meer te hard probeert de details er laten uit te springen.

Enkele dagen geleden leek het alsof mijn gezicht een maanlandschap was aan porien etc.. fel overdreven.. en dat lijkt nu weer natuurlijker te zijn.

Ik heb ook het gevoel dat er op de andere camera's minder agressief softwarematig ingegrepen wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door DrMacabre op 08-02-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Aryawn schreef op zondag 7 februari 2021 @ 22:10:
Drie dagen geleden mijn (gewone) S21 ontvangen. De eerste twee dagen vooral bezig geweest met installeren en "experimenteren." Dit zijn de batterij stats van de eerste dag normaal gebruik, ben niet ontevreden. :)

Naar aanleiding van bovenstaande berichten misschien ook maar de Samsung browser proberen.

[Afbeelding]
Dat ziet er goed uit.

Ik zat gisteren op 6uur sot en 40% over met de Ultra. Wel voornamelijk youtube en binnen dus dat vertekend het beeld wel een beetje maar gemiddeld genomen vind ik de accuduur erg goed behalve bij 4K filmen merk ik dat de accu snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Tec7lol schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:31:
Hier werkt AOD behoorlijk, 0.5% batterijverbruik/uur.
Idem met mijn voorlopige vaststelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compo
Heeft Iemand de nieuwe firmware voor s21 ultra al binnen? G998BXXU1AUB3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 11:25
Compo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:28:
neen, net nog gecheckt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabre
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11-2023
Compo schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:28:
Ja, vandaar mijn bericht deze middag:
Zijn er mensen die vinden dat de camera's beter presteren sinds de februari update?
Wat ik zelf al merkte was dat de selfie camera (die ik eigl niet gebruik maar tijdens tests wel is had opgezet) nu niet meer te hard probeert de details er laten uit te springen.

Enkele dagen geleden leek het alsof mijn gezicht een maanlandschap was aan porien etc.. fel overdreven.. en dat lijkt nu weer natuurlijker te zijn.

Ik heb ook het gevoel dat er op de andere camera's minder agressief softwarematig ingegrepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Is de camera nu echt zo slecht? Ik twijfel nog om over te stappen. Door de wisselende berichten blijf ik maar twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Teletekst schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:51:
Is de camera nu echt zo slecht? Ik twijfel nog om over te stappen. Door de wisselende berichten blijf ik maar twijfelen.
Ja, is echt super slecht.
Zou voor een iphone 12 pro max gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compo
Teletekst schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:51:
Ik vind de camera's erg mooie foto's maken maar kan altijd beter. Samsung heeft in verleden al vaker laten zien dat ze niet stil zitten op dit gebied en blijven sleutelen aan de software. Maar de februari update is niet alleen voor de camera's bedoelt.
Pagina: 1 ... 9 ... 44 Laatste

Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic

In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.