Dan komt het links- of rechtsom goed.DeadPhoenix86 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:00:
[...]
Al geprobeerd. Maar krijg eerst een bot. En dan staat erbij dat er zo spoedig mogelijk een werknemer het zal overnemen. Maar vanwege de drukte, kan het langer als een dag duren...
Ik snap echt niet wat er mis is met de foto.
Ik kan duidelijk alles zien. Factuur ook goed ge-uploaded.
Edit: weer geprobeerd te bellen. Kreeg iemand aan de telefoon naar 5 minuten.
En die vrouw zei dat mijn toevoeging BS moest doen. Dat daar het probleem zat.
Hopelijk dat het nu werkt. Anders zei ze kon je het via de email alles kon versturen.
Net een email ontvangen dat mijn registratie is goedgekeurd.
De aanhouder wint. Fijn om te horen dat het gelukt is.
Hier ook een email gehad van de goedkeuring. Ik heb ook alleen maar een foto van de verpakking ingestuurd overigens. Knippen van verpakking gebeurd wel bij Sony , maar bij Samsung niet dacht ik
Just here for the fun
Ik gebruik de swipe gesture navigatie icm Nova, wel degene waar de buttons op hun normale plaats staan maar gewoon verborgen en naar boven moet swipen.ja3 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:47:
[...]
Ik merk bij alle alternatieve launchers (Nova, Microsoft, Niagara) dat deze eigenlijk niet zo goed werken met de swipe gesture navigatie. Het scherm gaat dan vaak flikkeren. Is dit een bekend probleem? Ze werken allemaal perfect met de 'ouderwetse' navigatiebalk.
Nog niets van geflikker gezien.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
S21 met T-Mobile meestal als test.BigF25 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:27:
[...]
Lijkt me onnodig, ik heb dit ook en nog iemand anders hier meen ik. Heb tig android phones gehad ook andere galaxys door de jaren heen maar het wegvallen van de verbinding (whatsapp web) nooit eerder gehad.
Lijkt toch echt op een bug.
@neeecht
Heb je de Ultra icm Tmobile toevallig
Sim1: KPN, Sim2: Vodafone, eSIM1: T-Mobile.
Zal eens actief op KPN sim testen.
Update: Ook met KPN sim hetzelfde. Lijkt S21 issue.
[ Voor 16% gewijzigd door neeecht op 03-02-2021 18:18 ]
Ja die werkt wel goed inderdaad.ikbenben schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:04:
Ik gebruik de swipe gesture navigatie icm Nova, wel degene waar de buttons op hun normale plaats staan maar gewoon verborgen en naar boven moet swipen.
Nog niets van geflikker gezien.
Ik ben hier even naar gaan zoeken omdat ik zelf ook zit te denken om over te stappen.Wolfraam schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:32:
Ik ben van een iPhone 7 naar een S21 gegaan. Erg tevreden met het toestel, maar het valt mij op dat Samsung niet vies is van het advertenties plaatsen in zijn apps. Ik wil bijvoorbeeld Samsung Health gebruiken, maar bovenaan in de app staat een flinke banner. In Instellingen -> Privacy -> heb ik 'Marketing informatie ontvangen' uitgezet, maar dit heeft geen effect.
Weten jullie hoe ik deze advertenties kan verwijderen?
Op reddit meerdere onderwerpen over gevonden. Komt erop neer dat het niet uit te zetten is.
En als je op een andere telefoon met Android 11 test?neeecht schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:06:
[...]
S21 met T-Mobile meestal als test.
Op mijn Oneplus Nord waren ook whatsapp problemen na upgrade naar Android 11 (beta).
[ Voor 11% gewijzigd door swhnld op 03-02-2021 18:47 ]
Toevallig met Smartswitch nieuwe toestel geïnstalleerd?. Ik heb whatsapp een keer verwijderd inclusief de map in de storage. Opnieuw geïnstalleerd, backup teruggezet en nu werkt whatsapp web weer zonder dat deze de verbinding verliest.neeecht schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:06:
[...]
S21 met T-Mobile meestal als test.
En welke versie Android staat op die S20+?neeecht schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:21:
@swhnld op de S10+ geen enkel probleem.
@stardust7 nop, alles vanuit de box, via play store opnieuw geinstalleerd. zelfs geen backup terug gezet.
(Alleen contacten lijst via google account.)
Is zeker alleen met Samsung Health die ik niet gebruik want ik zie nooit advertenties. Heb je nog meer apps waar je advertenties ziet?Wolfraam schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:32:
Ik ben van een iPhone 7 naar een S21 gegaan. Erg tevreden met het toestel, maar het valt mij op dat Samsung niet vies is van het advertenties plaatsen in zijn apps. Ik wil bijvoorbeeld Samsung Health gebruiken, maar bovenaan in de app staat een flinke banner. In Instellingen -> Privacy -> heb ik 'Marketing informatie ontvangen' uitgezet, maar dit heeft geen effect.
Weten jullie hoe ik deze advertenties kan verwijderen?
@swhnld
Een site als:
https://exchange.blockchain.com/trade
De grafiek laadt niet op de S21.
Zowel google chrome en samsung internet browser.
Er is zeker iets met connectivity aan de hand in de S21.
Op de S10+ beide browsers wel goed.
Een site als:
We've a winner!
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Op mijn Note 10+ laadt de grafiek op die pagina ook niet, tenzij ik in Chrome instel dat ik de desktop site wil laden.neeecht schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 03:11:
@swhnld
Een site als:
Website + grafiek werkt prima in desktop modus (firefox)neeecht schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 03:11:
@swhnld
Een site als:
Overigens heb ik whatsapp helemaal opnieuw geïnstalleerd. Disconnect probleem met whatsapp web is weg
Nog iemand hier misschien een antwoord op?-Edwin- schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:37:
Kan iemand het volgende voor mij nagaan (momenteel S8 gebruiker, overwegend om S21 aan te schaffen):
Sinds de Galaxy S8 android 9 heeft, is er een notificatiegedrag icm WhatsApp welke enorm irritant is. Voor Whatsapp gesprekken heb ik stille meldingen aan staan. Dit houdt in dat de melding alleen in het meldingsvenster verschijnt. Geen geluid, geen tril, geen knipperend LED lampje.
Soms zet ik op werk of elders de telefoon op trilstand, om te voorkomen dat er geluid doorkomt als ik bijvoorbeeld wordt gebeld. Deze setting overruled helaas alle WhatsApp meldingsinstellingen, waardoor bij elk appje (groeps- en privé) het toestel trilt.
Hoe is dit gedrag met Android 11 op de S21?
Kan je gewoon in alle notification instellingen aanpassen toch? No sound, no vibration?-Edwin- schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:16:
[...]
Nog iemand hier misschien een antwoord op?
Of WhatsApp zelf?
:strip_exif()/f/image/d3Dz6yQBvywpTTWHExelaEWq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OY77MvWAPKjqwb99k3JMZIDU.jpg?f=fotoalbum_large)
Je zal ooit eens moeten upgraden.. zal gwn kwestie van uitzoeken zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door Hakki op 04-02-2021 09:28 ]
Desktop werkt inderdaad. Mobiel niet.BigF25 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:13:
[...]
Website + grafiek werkt prima in desktop modus (firefox)
Overigens heb ik whatsapp helemaal opnieuw geïnstalleerd. Disconnect probleem met whatsapp web is weg
Mobiel werkt wel op de S10+.
WhatApps opnieuw geinstalleerd... weer proberen.
Let op, wel helemaal opnieuw installeren (bestaande folders deleten)neeecht schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:29:
[...]
Desktop werkt inderdaad. Mobiel niet.
Mobiel werkt wel op de S10+.
WhatApps opnieuw geinstalleerd... weer proberen.
Zijn er meer mensen die een S21 ultra hebben, waarvan de 5G verbinding niet in stand blijft, maar deze terug schakelt naar 4g+ of 4g. Mijn 5G komt pas weer terug als ik iemand gebeld heb of als ik gebeld wordt en het gesprek is klaar.
Google Pixel 7 Pro
Geen idee maar is dit erg dan? je hebt voor bellen geen 5g nodig.Niellssonn schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:09:
Zijn er meer mensen die een S21 ultra hebben, waarvan de 5G verbinding niet in stand blijft, maar deze terug schakelt naar 4g+ of 4g. Mijn 5G komt pas weer terug als ik iemand gebeld heb of als ik gebeld wordt en het gesprek is klaar.
Ik laat hem overigens actief op 4g(+) staan, scheelt in de batterij, 5g heeft momenteel geen meerwaarde imo
Dat is geen S21 maar een netwerk issue. Er kunnen nog geen IP gesprekken plaatsvinden op 5G dus schakelt het netwerk terug naar 4G (VoLTE). Dit zal over een tijdje ook wel over 5G kunnen.Niellssonn schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:09:
Dat snap ik, dat 5G nog niet voor telefoongesprekken gebruikt kan worden. Het is dat juist dat ik geen 5G verbinding blijf houden. Mijn toestel heeft een paar minuten 5G maar zodra ik hem standby weg leg schakelt hij over naar 4G.
Google Pixel 7 Pro
Ik heb hetzelfde denk ik met T-Mobile, het is een soort icoontjeskermis bovenin 5g, 4g, 4g+. Maar in de praktijk heb ik er geen last van (als in de verbinding werkt gewoon altijd).Niellssonn schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:23:
Dat snap ik, dat 5G nog niet voor telefoongesprekken gebruikt kan worden. Het is dat juist dat ik geen 5G verbinding blijf houden. Mijn toestel heeft een paar minuten 5G maar zodra ik hem standby weg leg schakelt hij over naar 4G.
Ik heb mijn telefoonscherm op aangepaste helderheid, en op mijn S8 kon ik mijn helderheid aanpassen op geleide van het aantal licht en dat onthoudt hij dan. Als ik het steeds probeer aan te passen bij mijn S21 dan springt hij telkens weer terug naar de helderheid die de telefoon wil..
Sinds een kleine 2 uur in het bezit van de S21+, komende van een S10. Wat een heerlijk toestel!
Momenteel heb ik de app AODNotify gedownload, echter mis ik wellicht een functie. Is het mogelijk om je AOD zo in te stellen dat je enkel het logo van je vingerafdrukscanner ziet en dan dus de led om de camerpunch?
Momenteel heb ik de app AODNotify gedownload, echter mis ik wellicht een functie. Is het mogelijk om je AOD zo in te stellen dat je enkel het logo van je vingerafdrukscanner ziet en dan dus de led om de camerpunch?
Even getest.. dat kan met "clockface" (in goodlock of nice lock) een 'clock face' maken met leeg tekstveld. Dan krijg je vingerafdrukicoon en batterij % (en eventuele notificatie icoontjes van apps)NL_Joshua schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:00:
Sinds een kleine 2 uur in het bezit van de S21+, komende van een S10. Wat een heerlijk toestel!
Dankjewel voor je reactie, het is inderdaad een feestje. Ik heb ook totaal geen verbindings problemen. Fijn dat ik niet de enige ben, zit ook bij T-Mobile.ja3 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:35:
[...]
Ik heb hetzelfde denk ik met T-Mobile, het is een soort icoontjeskermis bovenin 5g, 4g, 4g+. Maar in de praktijk heb ik er geen last van (als in de verbinding werkt gewoon altijd).
Google Pixel 7 Pro
Ik heb aodnotify er weer afgegooid. In een dag 8% van de accu opgevreten door deze app. Nee bedanktNL_Joshua schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:00:
Just here for the fun
Ik zit zelf nog wat te twijfelen over de S21 Ultra en wacht nog wat meer reviews af. Daarnaast ga ik me nog meer in de Snapdragon / Exynos verschillen verdiepen. Qua prijs maakt het overigens niet uit.
Op Ebay, vanuit HongKong betaal je 1083 euro voor S21 Ultra 256GB (Snapdragon). Zonder import, maar met BTW kom je dan op 1301 euro uit.
Bij CoolBlue kost dezelfde telefoon, maar dan met Exynos, 1309 euro.
Op Ebay, vanuit HongKong betaal je 1083 euro voor S21 Ultra 256GB (Snapdragon). Zonder import, maar met BTW kom je dan op 1301 euro uit.
[ Voor 4% gewijzigd door kramon op 04-02-2021 13:33 ]
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Heb hem er zelf ook alweer afgegooid. Persoonlijk vind ik het niet erg fijn werken. Toch vreemd dat Samsung in de afgelopen 2 jaar geen alternatief of oplossing heeft kunnen fixen voor een ontbrekend notificatie LED. Lijkt me technisch gezien toch niet heel lastig te fixen zijn om een groep pixels ergens te laten activeren bij een notificatie?Brotuck schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:23:
[...]
Ik heb aodnotify er weer afgegooid. In een dag 8% van de accu opgevreten door deze app. Nee bedankt
Samsung zou blijkbaar binnenkort met een goodlock module komen genaamd "LED dot star", die de notificatieLED vervangt.NL_Joshua schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:34:
[...]
Heb hem er zelf ook alweer afgegooid. Persoonlijk vind ik het niet erg fijn werken. Toch vreemd dat Samsung in de afgelopen 2 jaar geen alternatief of oplossing heeft kunnen fixen voor een ontbrekend notificatie LED. Lijkt me technisch gezien toch niet heel lastig te fixen zijn om een groep pixels ergens te laten activeren bij een notificatie?
https://r2.community.sams...r-one-ui-3-0/td-p/6004241LED Dot Star
It is a function of using LED in the AOD state. You can check the notification through AOD, but there are times when it is difficult to check the notification due to automatic brightness or fixed notification.
Ik heb in de Playstore zitten zoeken naar goodlock maar kom van alles tegen maar niks van Samsung. Alle andere dingen die ik tegenkom (zoals good spatie lock) zijn volgens mijn andere pakketten.destorized schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:10:
[...]
Samsung zou blijkbaar binnenkort met een goodlock module komen genaamd "LED dot star", die de notificatieLED vervangt.
[...]
https://r2.community.sams...r-one-ui-3-0/td-p/6004241
Iemand een idee hoe het kan dat veel mensen zeggen dat goodlock beschikbaar zou zijn maar nergens te vinden ??
Goodlock is beschikbaar in de Galaxy Storer_buren schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:03:
Ik heb in de Playstore zitten zoeken naar goodlock maar kom van alles tegen maar niks van Samsung. Alle andere dingen die ik tegenkom (zoals good spatie lock) zijn volgens mijn andere pakketten.
Iemand een idee hoe het kan dat veel mensen zeggen dat goodlock beschikbaar zou zijn maar nergens te vinden ??
Nederlanders kunnen goodlock terugvinden in galaxy store. Voor de belgen is het nog niet beschikbaar, zij kunnen nicelock of finelock gebruiken.r_buren schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:03:
[...]
Ik heb in de Playstore zitten zoeken naar goodlock maar kom van alles tegen maar niks van Samsung. Alle andere dingen die ik tegenkom (zoals good spatie lock) zijn volgens mijn andere pakketten.
Iemand een idee hoe je een esim van kpn verhuist naar een nieuw toestel? Moet je eerst je oude deactiveren? Ik krijg een foutmelding op mn nieuwe s21 ultra
Volgens mij moet je bij een nieuw toestel je e-sim opnieuw aanvragen / laten activeren. Bij Tmobile werkt het althans zo dacht ik.. toestel wisselen is dus niet gratis met e-sim (Tmobile 5 euro).
Ja, maar het zal er ook mee te maken hebben dat ik de app HomeScreenSwitcher gebruik, denk ik.destorized schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:43:
Ondanks dat novalauncher als standaard launcher staat ingesteld, keert m'n S21 heel soms (misschien 1 op de 100 keer) nog terug naar de OneUI launcher wanneer ik naar het thuisscherm terugkeer. Iemand anders die dit voorheeft?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar als je de ultra probeert te bestellen op de KPN website staat er het volgende:levdlevd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:10:
Iemand een idee hoe je een esim van kpn verhuist naar een nieuw toestel? Moet je eerst je oude deactiveren? Ik krijg een foutmelding op mn nieuwe s21 ultra
Ondersteuning voor e-sim wordt later via een software update toegevoegd. Tot die tijd kun je gebruik maken van een normale simkaart. Zodra de Samsung Galaxy S21 Ultra 5G Dual-SIM 128GB, Phantom Black e-sim ondersteunt, kun je deze gratis downloaden via Mijnkpn.
Ik heb het al gevonden er is een probleem met Android 11 waardoor je eerst simkaart beheer op je toestel moet openen, mobiel abb toevoegen, switchen naar kpn app en esim downloaden en installeren, bij even geduld terug switchen naar simkaart beheer van Android, daarna weer terug naar de app en dan werkt het.
Ik weet niet of het nog nodig is, maar ik heb er een meetlat naast gehouden ; )Gismo1979 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:55:
[...]
Als je hem binnen hebt zou je me dan kunnen laten weten hoe ver het cameraeiland uitsteekt t.o.v. de achterzijde?
Het is moeilijk te zien maar lijkt precies 1 mm uit te steken ten opzichte van de rest van de behuizing.
Merk dat mn batterij duur niet helemaal je van het is.
S21 Ultra
Hoogste resolutie
Adaptive refreshrate
Adaptive brightness
Vodafone sim 4g/5g en wifi als ik thuis ben
Ik haal net 5.5 uur screen on time
Zonder mn telefoon verder al teveel te gebruiken is ie gister om 08:00 van der lader gekomen met 100% en om 23:00 was de telefoon leeg
Ligt het aan mij of is dat erg tegenvallend? Met mijn oude 4000mah Huawei had ik zelden de telefoon leeg.
S21 Ultra
Hoogste resolutie
Adaptive refreshrate
Adaptive brightness
Zonder mn telefoon verder al teveel te gebruiken is ie gister om 08:00 van der lader gekomen met 100% en om 23:00 was de telefoon leeg
Ligt het aan mij of is dat erg tegenvallend? Met mijn oude 4000mah Huawei had ik zelden de telefoon leeg.
Zonder verwijten, maar SOT van 5.5u op 15u is zonder veel te gebruiken?DanielC. schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:51:
S21 Ultra
Hoogste resolutie
Adaptive refreshrate
Adaptive brightness
Da's meer dan 1/3 van je tijd.
hahah wat een verwijtHakki schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:57:
[...]
Zonder verwijten, maar SOT van 5.5u op 15u is zonder veel te gebruiken?
Da's meer dan 1/3 van je tijd.
Klopt wat je zegt, maar ik had er toch meer van verwacht. Wellicht is het de adaptive refreshrate, dat ga ik nog even testen. Ik haalde met mn oude Huawei toch al snel 6-7 uur SoT met een 4000mah batterij.
Vreemd, in Goodlock is de module "task changer" helemaal verdwenen? Op de Z Fold 2 zit hij nog wel (moet alleen geupdate worden voor Android 11).
Maar op de S21+ kan ik de module ook niet vinden in de Galaxy store. Weet iemand of hij nog wel terug komt?
Maar op de S21+ kan ik de module ook niet vinden in de Galaxy store. Weet iemand of hij nog wel terug komt?
De issue blijft.BigF25 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:39:
[...]
Let op, wel helemaal opnieuw installeren (bestaande folders deleten)
Scherm unlocken = direct weer verbinding.
Zal wel een feature bug zijn. Ik wacht de volgende android update wel af... thanks voor het meedenken.
Huawei killt veel achtergrondprocessen en scherm wellicht minder groot en minder fel, los van resolutie en vernieuwingsfrequentie..DanielC. schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:12:
[...]
hahah wat een verwijtIn het begin ben je natuurlijk veel met je nieuwe speeltje bezig he
Klopt wat je zegt, maar ik had er toch meer van verwacht. Wellicht is het de adaptive refreshrate, dat ga ik nog even testen. Ik haalde met mn oude Huawei toch al snel 6-7 uur SoT met een 4000mah batterij.
Geef het nog even tijd, als je de dag doorkomt is het goed toch? Spectaculair zal het niet worden met alle functionaliteit aangezet.
En dan terugschakelen als je echt eens extreem lang mee moet kunnen gaan en niet tussendoor kan laden
Geef de telefoon ca. 1 a 2 weken de tijd en de batterij duur zal nog een wat beter worden (geen wonderen). De software moet je gebruik nog aanleren.DanielC. schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:51:
S21 Ultra
Hoogste resolutie
Adaptive refreshrate
Adaptive brightness
Je kan hem niet vinden omdat Task Changer nog niet compatible is voor de S21-serie (OneUI 3.x)Theratron schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:13:
Vreemd, in Goodlock is de module "task changer" helemaal verdwenen? Op de Z Fold 2 zit hij nog wel (moet alleen geupdate worden voor Android 11).
Deze komt wel (binnenkort) beschikbaar
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Maar is het ook zo krasvast? Dat betwijfel ik. Ik heb op mijn S8 na al die jaren nog geen krasje. En ook nooit screenprotectors gebruikt. Met plastic is dat een stuk lastiger.ikbenben schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:16:
[...]
Dat op zich zou geen reden mogen zijn. Uit reviews blijkt dat het net hetzelfde aanvoelt als het glas, zelfs ook als je er met je nagels op tikt.
Werkt op S21 hetzelfde. Misschien even volhouden.vellichor schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:55:
Ik heb mijn telefoonscherm op aangepaste helderheid, en op mijn S8 kon ik mijn helderheid aanpassen op geleide van het aantal licht en dat onthoudt hij dan. Als ik het steeds probeer aan te passen bij mijn S21 dan springt hij telkens weer terug naar de helderheid die de telefoon wil..
Hoe lang heb je hem al dan want het duurt sowieso een weekje voordat de telefoon jouw gebruik leert.DanielC. schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:51:
S21 Ultra
Hoogste resolutie
Adaptive refreshrate
Adaptive brightness
Verder is het de vraag wat je verwacht. Kijk niet alleen naar de accu grootte maar ook naar de presaties.
Wat wil je in de reviews horen wat je twijfel weg neemt. Exynos Snapdragon verschil is niet zo groot bij normaal gebruik. De Snapdragon GPU is net wat beter dus ben je een fanatieke gamer dan heeft de Snapdragon de voorkeur. Is accuduur belangrijk dan heeft de Exynos weer de voorkeur.kramon schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:32:
Ik zit zelf nog wat te twijfelen over de S21 Ultra en wacht nog wat meer reviews af. Daarnaast ga ik me nog meer in de Snapdragon / Exynos verschillen verdiepen. Qua prijs maakt het overigens niet uit.
Ik heb een KPN, Vodafone sim en T-Mobile eSIM in de telefoon.Niellssonn schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:23:
Een paar dingen, al eerder gemeld, maar ik som het even voor je op:
- Een S10 geeft 4G aan in idle modus en 4G+ (mist aanwezig in de mast) in data modus tijdens een actieve internet sessie.
- Een S21 geeft 4G aan in idle modus als je bent verbonden met een lage band. Band 20(800 MHz KPN/Vodafone) of band 8(900 MHz T-Mobile)
- Een S21 geeft 4G+ aan in idle modus als je bent verbonden met een hoge band. B3-1800MHz, B1-2100 MHz of B7-2600 MHz.
- Een S21 geeft 5G aan tijdens een actieve data sessie, je bent dan verbonden met een 4G hoofdband en 5G op N28-700 MHz (N=Band voor 5G, om het verschil aan te geven.). KPN en T-Mobile gebruiken 5G via N28. Tijdens bellen valt de telefoon sowieso terug op 4G. Pas na een idle connectie kan opnieuw een 5G verbinding opgezet worden.
De mast kan kiezen om ipv N28 5G te gebruiken een andere lage 4G band te koppelen. Je snelheid blijft dat bijna hetzelfde, op de upload na.
Meer snelheid info: neeecht in "5G Snelheid gemeten (Regio's)"
- Een S21 geeft alleen 5G aan bij Vodafone als je maar 1 simkaart actief hebt!
Bij een actieve dual sim, geen 5G bij Vodafone.
Met 5G bij Vodafone connect je telefoon met hoofdband B20-800 MHz en via DSS (Dynamic Spectrum Sharing) wordt B3/N3 erbij gekoppeld voor 5G.
https://community.vodafon...ra-5G-zijn-er/ba-p/201860
Zelf ervaar ik uitval met verbindingen als mijn screen gelockt is met de S21. (Dit heb ik niet met de S10+)
WhatsApp voor Windows zegt steeds dat de telefoon niet verbonden is.
Dubbel tap op scherm of één druk op de aan knop en er is direct weer verbinding.
Bonus tip:
Streepjes op je telefoon worden alleen gemeten op de Hoofdband!
Je kan 5/5 streepjes hebben op B20+B3 en maar 10Mbit/s halen.
Tot zelfs 0-1 streepjes hebben op B3+B20+B1+B7 en toch 100Mbit/s+ halen.
Dekking en banden echt testen?
Bel naar: *#0011#, kies je stack (sim) en leer de signaal waardes.
Hoofdband staat altijd bovenin.
Ehm lol... Met 4G was altijd al het probleem dat je voor een gesprek naar 3G terug moest als je geen VoLTE had. En nu gaat hij op 5G ook nog eens terug naar 4G? Blijkbaar heb je dan wel VoLTE (anders was je wel naar 3G gevallen omdat zowel 4G als 5G geen telefonie mode meer hebben).. Dus waarom dan die terugval? Dat snap ik niet.neeecht schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:32:
[...]
Ik heb een KPN, Vodafone sim en T-Mobile eSIM in de telefoon.Tijdens bellen valt de telefoon sowieso terug op 4G. Pas na een idle connectie kan opnieuw een 5G verbinding opgezet worden.
Dat van die streepjes op de hoofdband vind ik ook niet helemaal slim gedaan trouwens.
[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 04-02-2021 18:39 ]
De telefoon 'laat 5G los' inderdaad omdat VOLTE alleen pure LTE moet zijn.GekkePrutser schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:38:
[...]
Ehm lol... Met 4G was altijd al het probleem dat je voor een gesprek naar 3G terug moest als je geen VoLTE had. En nu gaat hij op 5G ook nog eens terug naar 4G? Blijkbaar heb je dan wel VoLTE (anders was je wel naar 3G gevallen omdat zowel 4G als 5G geen telefonie mode meer hebben).. Dus waarom dan die terugval? Dat snap ik niet.
Dat van die streepjes op de hoofdband vind ik ook niet helemaal slim gedaan trouwens.
Bij goed bereik zal 5G direct weer verschijnen bij een data sessie.
5G is in NSA niet meer dan een erbij gekoppelde Band/Techniek.
Bij T-Mobile kun je met Mast A 4G hebben en Mast B 5G erbij hebben. Ook hier met VOLTE schakelt het netwerk terug naar één mast/netwerk type.
Ik zelf heb een S21+ met KPN esim. Vanuit de KPN app kreeg ik idd en foutmelding. Het ging goed toen ik in het menu van de S21 het aktiveren "aan" zette. Ik had reeds een esim op mijn S20 en diaar heb ik niks op voorhand mee gedaan. Die was vanzelf inaktief nadat de esim op deS21 werkte.levdlevd schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:10:
Dank Henk! Ik kijk er naar uit, mijn favoriete manier om te switchen tussen apps is namelijk de Xiaomi manier, haha. Met een stuk of 6 vensters tegelijk in beeld. Scheelt een hoop swipen.henklbr schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:13:
[...]
Je kan hem niet vinden omdat Task Changer nog niet compatible is voor de S21-serie (OneUI 3.x)
Deze komt wel (binnenkort) beschikbaar
Voor de persoon die vroeg of iemand anders ook wel eens terug komt op het homescreen van de Samsung launcher terwijl Nova actief is: ik had het zojuist ook. Ging uit Facebook, zie ineens de Samsung OneUI launcher. Weird. Toen ik nogmaals het home gebaar deed zat ik weer in Nova (ik gebruik de veeggebaren van Samsung, dus alsof de knoppen er nog zitten maar dan omhoog vegen).
Op mijn oude Note 10+ heb ik de bèta van Nova staan (7.0.18) en het verschil is aanzienlijk. Zodra de play store versie overgaat op versie 7 zal het probleem wel verholpen zijn verwacht ik.
Maar is dat ook écht belangrijk? 99% zal er toch een cover om hebben.GekkePrutser schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:18:
[...]
Maar is het ook zo krasvast? Dat betwijfel ik. Ik heb op mijn S8 na al die jaren nog geen krasje. En ook nooit screenprotectors gebruikt. Met plastic is dat een stuk lastiger.
Het is alleszins al minder breekbaar.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Precies dat, dankjewel 👍🏻 Ik game niet op mijn telefoon. Vooral mail/browsen/socials/foto’s.Garret1410 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:25:
Wat wil je in de reviews horen wat je twijfel weg neemt. Exynos Snapdragon verschil is niet zo groot bij normaal gebruik. De Snapdragon GPU is net wat beter dus ben je een fanatieke gamer dan heeft de Snapdragon de voorkeur. Is accuduur belangrijk dan heeft de Exynos weer de voorkeur.
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Ik vind het wel belangrijk ja.. Ik gebruik meestal doorzichtige covers. En het probleem is dat daar wel eens zand enzo tussen komt. De covers wissel ik dan ook vaak maar de telefoon ziet er nog super uit.ikbenben schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:44:
[...]
Maar is dat ook écht belangrijk? 99% zal er toch een cover om hebben.
Het is alleszins al minder breekbaar.
Nu gold dit wel extra voor de S8 die zo'n mooi CD-achtig laser patroon heeft. Sinds de S20 hebben ze dat niet meer.
[ Voor 11% gewijzigd door GekkePrutser op 04-02-2021 21:31 ]
Iemand een idee hoe de foto kwaliteit tussen de Exynos en 888 zich verhoudt?
Al veel camera reviews en vergelijkingen kunnen vinden maar die zijn grotendeels in de 888 variant.
Ben erg benieuwd of er verschil in zit aangezien beide socs een eigen image signal processor hebben.
Al veel camera reviews en vergelijkingen kunnen vinden maar die zijn grotendeels in de 888 variant.
Ben erg benieuwd of er verschil in zit aangezien beide socs een eigen image signal processor hebben.
Zeker vreemd, vroeger hadden ze dat helemaal voor de bakker.NL_Joshua schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:34:
[...]
Heb hem er zelf ook alweer afgegooid. Persoonlijk vind ik het niet erg fijn werken. Toch vreemd dat Samsung in de afgelopen 2 jaar geen alternatief of oplossing heeft kunnen fixen voor een ontbrekend notificatie LED. Lijkt me technisch gezien toch niet heel lastig te fixen zijn om een groep pixels ergens te laten activeren bij een notificatie?
Tegenwoordig ligt de focus bij Samsung helaas meer op het verwijderen van functies en opties.
Beetje Apple achtig, hun bepalen wel voor jou wat handig is en wat niet.
Ik weet dat The Tech Chap en wellicht mr. Whosetheboss allebei al een Exynos hebben en er ook een Snapdragon onderweg is. Zij gaan ze zeker vergelijken en in het geval van The Tech Chap deed hij vorig jaar ook een cameravergelijking. Dat zal hij dit jaar zeker ook doen. Dus ik zou hun YouTube channels in de gaten houden.PixelPusher schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:58:
doorgaans zijn die verschillen minimaal tot geen.PixelPusher schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:58:
Ik kwam er ook achter dat er een screenprotector op het scherm zat. En kwam hier om te kijken of ander mensen het ook gezien hadden. Of ik kan beter zeggen gevoeld. Ik kwam er achter omdat ik de screenprotector nogal scherp vind aanvoelen (zijkanten). Ik had een S9+ zonder screenprotector er zit een klein krasje op, dit zie je als je onder een hoek in het licht kijkt, maar vind het geen probleem. Vandaag krijg ik een case (niet van Samsung) en kijk of ik dan nog last heb van de screenprotector. Als ik het nog voel gaat die er af.
Ik vind de achterkant van de Ultra plastic aanvoelen, tov mijn S9+. Ik denk dat het glas erg dun is en waarschijnlijk komt het ook omdat er ruimte tussen het glas en de rest zit. Ik denk dat de S9+ meer “gevuld” is dus geen ruimte achter het glas of het glas is dikker. Dit merk je als je tikt op de achterkant.
Ik had bij Samsung bestelt helaas alleen de S21 Ultra en SmartTag ontvangen. Ik moest navragen over de Buds Pro en S-Pen. Deze komen later.
Ik vind de achterkant van de Ultra plastic aanvoelen, tov mijn S9+. Ik denk dat het glas erg dun is en waarschijnlijk komt het ook omdat er ruimte tussen het glas en de rest zit. Ik denk dat de S9+ meer “gevuld” is dus geen ruimte achter het glas of het glas is dikker. Dit merk je als je tikt op de achterkant.
Ik had bij Samsung bestelt helaas alleen de S21 Ultra en SmartTag ontvangen. Ik moest navragen over de Buds Pro en S-Pen. Deze komen later.
Ik gebruik momenteel ook een doorzichtige cover. Persoonlijk zie ik er direct geen graten in.GekkePrutser schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:30:
[...]
Ik vind het wel belangrijk ja.. Ik gebruik meestal doorzichtige covers. En het probleem is dat daar wel eens zand enzo tussen komt. De covers wissel ik dan ook vaak maar de telefoon ziet er nog super uit.
Nu gold dit wel extra voor de S8 die zo'n mooi CD-achtig laser patroon heeft. Sinds de S20 hebben ze dat niet meer.
Ik ben trouwens aan het afwachten op dBrand tot ze hun Teardown skin uitbrengen voor de gewone S21. Dit icm de clearcover zou wel eens mooi kunnen zijn.
Doet elke fabrikant dat niet dan? of je nu een TV review, of auto review, of welke review dan ook leest, er is altijd wel iets wat vroeger ergens op zat en later niet meer.Bomberman71 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:09:
[...]
Zeker vreemd, vroeger hadden ze dat helemaal voor de bakker.
Tegenwoordig ligt de focus bij Samsung helaas meer op het verwijderen van functies en opties.
Beetje Apple achtig, hun bepalen wel voor jou wat handig is en wat niet.
In dit geval, notificatieled zat in de bezel, en alternatief is always on display, of via een app de flitser bij de camera laten knipperen. En dan komt de Good lock module er nog aan, maar is feitelijk een variant van Always on.
Mijn mening, als een bepaalde functie voor iemand zwaar weegt, koop je apparaat dan met die functie, en loop weg van de fabrikant die het niet biedt. Er zijn dan 2 opties, er lopen zoveel klanten weg dat ze de functie terugbrengen, of je bent een van de weinige die er zo veel belang aan hecht en komt bij een merk terecht samen met de rest van het groepje in die bepaalde niche.
Dat is vanaf de S10 al zo. Voor een plastic screenprotector vind ik hem erg goed. Jammer dat Samsung deze niet los verkoopt.pimpimmers schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 00:15:
Ik kwam er ook achter dat er een screenprotector op het scherm zat. En kwam hier om te kijken of ander mensen het ook gezien hadden. Of ik kan beter zeggen gevoeld. Ik kwam er achter omdat ik de screenprotector nogal scherp vind aanvoelen (zijkanten). Ik had een S9+ zonder screenprotector er zit een klein krasje op, dit zie je als je onder een hoek in het licht kijkt, maar vind het geen probleem. Vandaag krijg ik een case (niet van Samsung) en kijk of ik dan nog last heb van de screenprotector. Als ik het nog voel gaat die er af.
De screenprotector die erop zit vind ik maar een onding. Gisteren alles ingesteld en erop laten zitten met de gedachtegang dat het scherm zo nog extra beschermd is. Ik vind hem ook erg scherp en kwam er vanmorgen achter dat door het vegen de protector al los kwam, dus toen er maar vanaf getrokken en nu zonder. Telefoon zit bij verplaatsen toch in een insteekhoes. Dit heeft 3 jaar goed gewerkt bij de S6 en 3 jaar bij de S9
.
Die van mijn S10 hangt er nog steeds opGarret1410 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 09:53:
[...]
Dat is vanaf de S10 al zo. Voor een plastic screenprotector vind ik hem erg goed. Jammer dat Samsung deze niet los verkoopt.
Wel al wat krassen in uiteraard, maar niks storends en vrouwtje gaat die nu zo gebruiken.
Voel wel op de S21 ultra meer een 'scherp' randje dan bij de S10, afhankelijk van waar ik vinger zet om te swipen.
Hier mijn eerste ervaringen met de S21 Ultra;
Net als de meeste hier, niet geleverd op de beloofde datum maar uiteindelijk op woensdag 3 feb.
Bij het uitpakken gelijk de Ultra naast mijn Pixel 2xl gelegd om de afmeting te vergelijken. Bijna net zo groot, ietsje groter maar is prima zo. Wel iets zwaarder.
Beeld is fantastisch. Niet eerlijk natuurlijk t.o.v. de Pixel, maar het verschil is duidelijk zichtbaar. Zeker op max instelling van de Ultra.
Van een kale Android versie naar de Samsung versie ging redelijk makkelijk. Ik had me ook al met behulp van YouTube redelijk voorbereid op de diverse instellingen.
Camera voor wat test shots gebruikt en is fantastisch. Maar ik moet nog wel wat meer foto's maken om echt er iets over te kunnen zeggen. Straks in de sneeuw en op het ijs misschien een nog betere indruk.
Nu meer ervaringen opdoen en lekker mee spelen.
Over de Buds, zitten goed in mijn oren en het geluid is prima. Pairing ging super makkelijk. Hoef je niets aan te doen.
Over de tag...tja.. geen idee of ik hem ga gebruiken, maar het werkt wel in ieder geval. Zit nu aan mijn autosleutel vast. Ben normaal nooit zo aan het zoeken naar sleutels o.i.d.
Over de Clear View cover: Het is een goede cover. Telefoon zit er goed vast in en het materiaal voelt zacht aan maar zonder dat je vingerafdrukken ziet (tenminste, nog niet). Dus erg fijn.
Dat je meldingen kan zien door het view gedeelte is leuk, maar ideaal is het volgende; (geen idee of dat ook daadwerkelijk zo bedacht is) als ik de flap open heb en tegen achterkant heb zitten en je gebruikt de telefoon bij het scannen in de AH, werkt de camera/scanner door het view gedeelte heen. Dus niet meer losflappende flap maar keurig tegen de achterkant aan. Uiteraard niet geschikt voor het echte foto werk, maar voor scannen werkt het prima!
Wel vind ik dat de randen van het hoesje wat aan de scherpe kant zijn. Voelt toch wat minder comfortabel in de hand aan. zeker als je langere tijd de telefoon aan het gebruiken bent. Ik had bij mijn Pixel een case van Noreve, en die is toch wat lekkerder in de hand, al maakte die het allemaal wel een stuk dikker. De Clear View case is wel lekker dun.
Al met al, ik ben heerlijk aan het genieten van mijn Ultra.
Knipje, hiervoor hebben we Vraag en Aaanbod
Net als de meeste hier, niet geleverd op de beloofde datum maar uiteindelijk op woensdag 3 feb.
Bij het uitpakken gelijk de Ultra naast mijn Pixel 2xl gelegd om de afmeting te vergelijken. Bijna net zo groot, ietsje groter maar is prima zo. Wel iets zwaarder.
Beeld is fantastisch. Niet eerlijk natuurlijk t.o.v. de Pixel, maar het verschil is duidelijk zichtbaar. Zeker op max instelling van de Ultra.
Van een kale Android versie naar de Samsung versie ging redelijk makkelijk. Ik had me ook al met behulp van YouTube redelijk voorbereid op de diverse instellingen.
Camera voor wat test shots gebruikt en is fantastisch. Maar ik moet nog wel wat meer foto's maken om echt er iets over te kunnen zeggen. Straks in de sneeuw en op het ijs misschien een nog betere indruk.
Nu meer ervaringen opdoen en lekker mee spelen.
Over de Buds, zitten goed in mijn oren en het geluid is prima. Pairing ging super makkelijk. Hoef je niets aan te doen.
Over de tag...tja.. geen idee of ik hem ga gebruiken, maar het werkt wel in ieder geval. Zit nu aan mijn autosleutel vast. Ben normaal nooit zo aan het zoeken naar sleutels o.i.d.
Over de Clear View cover: Het is een goede cover. Telefoon zit er goed vast in en het materiaal voelt zacht aan maar zonder dat je vingerafdrukken ziet (tenminste, nog niet). Dus erg fijn.
Dat je meldingen kan zien door het view gedeelte is leuk, maar ideaal is het volgende; (geen idee of dat ook daadwerkelijk zo bedacht is) als ik de flap open heb en tegen achterkant heb zitten en je gebruikt de telefoon bij het scannen in de AH, werkt de camera/scanner door het view gedeelte heen. Dus niet meer losflappende flap maar keurig tegen de achterkant aan. Uiteraard niet geschikt voor het echte foto werk, maar voor scannen werkt het prima!
Wel vind ik dat de randen van het hoesje wat aan de scherpe kant zijn. Voelt toch wat minder comfortabel in de hand aan. zeker als je langere tijd de telefoon aan het gebruiken bent. Ik had bij mijn Pixel een case van Noreve, en die is toch wat lekkerder in de hand, al maakte die het allemaal wel een stuk dikker. De Clear View case is wel lekker dun.
Al met al, ik ben heerlijk aan het genieten van mijn Ultra.
Knipje, hiervoor hebben we Vraag en Aaanbod
[ Voor 2% gewijzigd door 13art op 05-02-2021 13:33 ]
Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)
YouTube: Galaxy S21 Ultra - Exynos vs Snapdragon.Theratron schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:22:
[...]
Ik weet dat The Tech Chap en wellicht mr. Whosetheboss allebei al een Exynos hebben en er ook een Snapdragon onderweg is. Zij gaan ze zeker vergelijken en in het geval van The Tech Chap deed hij vorig jaar ook een cameravergelijking. Dat zal hij dit jaar zeker ook doen. Dus ik zou hun YouTube channels in de gaten houden.
Meen je dat nou. Die screenprotector zit er zo strak op dat je het niet eens ziet. Als je het voelt dan swipe je wel erg langs de zijkanten.Gismo1979 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:10:
De screenprotector die erop zit vind ik maar een onding. Gisteren alles ingesteld en erop laten zitten met de gedachtegang dat het scherm zo nog extra beschermd is. Ik vind hem ook erg scherp en kwam er vanmorgen achter dat door het vegen de protector al los kwam, dus toen er maar vanaf getrokken en nu zonder. Telefoon zit bij verplaatsen toch in een insteekhoes. Dit heeft 3 jaar goed gewerkt bij de S6 en 3 jaar bij de S9.
Bedoel je niet het stukje beschermfolie wat er los op zit?
Net de video bekeken en het lijkt negatief maar als ik eerlijk ben vind ik het verschil erg klein en wat betreft de camera zul je een groter onderzoek moeten doen en dan nog is het afhankelijk van persoonlijke voorkeur.
[ Voor 26% gewijzigd door Garret1410 op 05-02-2021 13:51 ]
Yep, ik meen het. Beschermfolie was er al vanaf (of ze moeten er 3 folies opgeplakt hebbenGarret1410 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:47:
[...]
Meen je dat nou. Die screenprotector zit er zo strak op dat je het niet eens ziet.
Bedoel je niet het stukje beschermfolie wat er los op zit?
Ik wel de S21+. Wellicht dat je met de edge rand minder achter de zijkant van de protector blijft hangen.
[ Voor 12% gewijzigd door Gismo1979 op 05-02-2021 13:50 ]
![]() | ![]() |
This ROM is the latest ROM for Multi-CSC OXM released 05 Feb 21, and can be used for ALL CSC's mentioned in Multi-CSC OXM!
This is an official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!
What's new:
* February security patches (Samsung Android Security Updates)
* The performance of Camera has been improved
* The security of your device has been improved
Model SM-G998B
Model name Galaxy S21 Ultra
Country Multi-CSC OXM
Version Android 11
Changelist 20701476
Build date Wed, 3 Feb 2021 21:24:27 +0000
Security Patch Level 2021-01-01
Multi-CSC OXM
PDA G998BXXU1AUB3
CSC G998BOXM1AUB3
Details for download with Frija:
/f/image/zceEO8bNBCxra6FsxeuXWfjB.png?f=fotoalbum_large)
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.14.4
HOME_CSC_OXM -> data will stay intact
CSC_OXM -> device will reset
[ Voor 13% gewijzigd door henklbr op 05-02-2021 14:41 ]
Hier was ik al bang voor.
Performance minder maar OOK de camera resultaten zoals ik al zei, was verleden jaar ook al zo maar de meesten weten dat niet.
Goede beslissing genomen op basis van de hints die ik de afgelopen weken al zag.
Mischien volgend jaar kan Samsung wel met hun eigen soc echt mee doen.
Net zitten kijken.
Ik denk dat 98% van de mensen dit niet gaat zien.
Jammer dat voor de Tweakers onder ons je dus gewoon met een inferieure telefoon versie rond loopt van alle mooie USA reviews die je gekeken heb

Tijd dat Samsung dit echt recht trekt of de telefoons gewoon een stuk goedkoper aanbied!
En dat is het ... De meesten gamen niet intensief maar dat wil niet zeggen dat throttling je geen parten kan spelen. Sommigen hebben hitte al ervaren met simpele applicaties en straks in de zomer met je zwarte toestel wordt het mischien wel een ding. (simpele cametra app die ermee nokt door hitte, wtf !!)Dubrillion schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:13:
[...]
Net zitten kijken.
Ik denk dat 98% van de mensen dit niet gaat zien.
Jammer dat voor de Tweakers onder ons je dus gewoon met een inferieure telefoon versie rond loopt van alle mooie USA reviews die je gekeken heb![]()
Tijd dat Samsung dit echt recht trekt of de telefoons gewoon een stuk goedkoper aanbied!
Geen zin in met een 1400 euro toestel. Fotografie is ook een ding want je wilt gewoon het beste nu, zeker op Android gebied en vele reviews zoals we gezien hebben zijn gebaseerd op de 888 versie.
Zolang mensen dit blijven kopen gaat Samsung er niks aan doen. Teveel mensen rekenen op wonderen met AMD maar er is nog niks concreets. Eerst zien en dan geloven.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik game niet mega intensief. Spelletjes die ik speel trekken niet veel kracht weg. Batterij vind ik ook niet mega interessant. Heb kantoor werk dus kan altijd even aan de stekker gooien als het echt niet anders kan.Bomberman71 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:21:
[...]
En dat is het ... De meesten gamen niet intensief maar dat wil niet zeggen dat throttling je geen parten kan spelen. Sommigen hebben hitte al ervaren met simpele applicaties en straks in de zomer met je zwarte toestel wordt het mischien wel een ding. (simpele cametra app die ermee nokt door hitte, wtf !!)
Geen zin in met een 1400 euro toestel. Fotografie is ook een ding want je wilt gewoon het beste nu, zeker op Android gebied en vele reviews zoals we gezien hebben zijn gebaseerd op de 888 versie.
Zolang mensen dit blijven kopen gaat Samsung er niks aan doen. Teveel mensen rekenen op wonderen met AMD maar er is nog niks concreets. Eerst zien en dan geloven.
Maar camera vind ik wel een dingetje. Je gaat er vanuit dat als je een S21 Ultra koopt (ongeacht welke variant) dat de reviews die je gekeken heb ook dezelfde resultaten geven.
Je ziet namelijk wel over duidelijk verschil tussen de 2

Yes daar is 'ie!
Alleen jammer van de uitkomst.... : (
Kijk, als het alleen de benchmarks was vond ik het niet zo boeiend, ik game niet. Batterij is blijkbaar hetzelfde en dat vind ik wel heel belangrijk. Maar dan is er nog de camera....... Het blijft toch balen.
Kijken wat The tech chap gaat constateren. Hij was vorig jaar de eerste die de grote verschillen aantoonde als ik het me goed herinner.
Dat er verschillen zijn tussen beide kan ik mee leven, uiteindelijk hebben we toch geen keuze.
Maar maakt dit het een slechte gsm? Blijft het in zijn prijscategorie een goede telefoon? De cameraprestaties zijn toch nog altijd meer dan behoorlijk?
Ik kom van een S8 dus voor mij is het sowieso een beter toestel.
Maar maakt dit het een slechte gsm? Blijft het in zijn prijscategorie een goede telefoon? De cameraprestaties zijn toch nog altijd meer dan behoorlijk?
Inmiddels zijn we een week verder na het aanvragen van de galaxy buds pro + tag van de S21 ultra.
De meesten hebben al goedkeuring gehad?
Nope, nog niets gehoord van Samsung. Alles doorgestuurd 15 januari, laat op de avond.038Robijno schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:22:
Inmiddels zijn we een week verder na het aanvragen van de galaxy buds pro + tag van de S21 ultra.
Hier in ieder geval niet. Vorige week vrijdag verzonden038Robijno schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:22:
Zal het checken als ik er tijd voor heb...neeecht schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:04:
@henklbr
De Febuary update geïnstalleerd? Werkt B32 al bij KPN?
Ach die video van mrwhostheboss is weer een tik overdreven vind ik, de verschillen zijn in mijn optiek bs in dagelijks gebruik, ik draai niet 10x achter elkaar een benchmark om te zien dat de scores lager worden en vervolgens daar over te piekerenikbenben schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:12:
Dat er verschillen zijn tussen beide kan ik mee leven, uiteindelijk hebben we toch geen keuze.

En dat minieme verschil van de camera strijken ze wel glad met update(s)
Niet alles blindelings overnemen zeg ik altijd zelf, test voor jezelf en trek draai je conclusies uit. En nu weer verder met mn Ultra, zoeffff
Hoe zie ik dat ?neeecht schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:04:
@henklbr
De Febuary update geïnstalleerd? Werkt B32 al bij KPN?
Just here for the fun
Paar dagen met mijn Ultra 256 Black:-)) valt me wel op dat als ik game of met de camera even speel dat het toestel vooral aan de bovenkant wel erg warm wordt.....ik heb nog geen case maar wel erg irritant als je het toestel wil vasthouden en dat deze erg warm aanvoelt....verder een heerlijk toestel!
Tweede dag met de Ultra. Gisteren met installeren grotendeels batterij leeggetrokken, vanochtend 7 uur van de lader, nu nog 57 procent vol. Dual sim, 5g aan, gewoon bellen, privé en zakelijk mail, teams, dual WhatsApp, signal, flitsmeister, 3 keer weg met de auto, Bluetooth bellen, theaters, nu.nl, en andere websites, weerbericht, picnic. Nette verbruikscijfers dusverre. Met verder trainen krijg ik hem misschien wel naar de 3 dagen op een lading zoals met mijn vorige Note 8.
Ik ben eigenlijk van hetzelfde gedacht.BigF25 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:37:
[...]
Ach die video van mrwhostheboss is weer een tik overdreven vind ik, de verschillen zijn in mijn optiek bs in dagelijks gebruik, ik draai niet 10x achter elkaar een benchmark om te zien dat de scores lager worden en vervolgens daar over te piekerenzijn inmiddels ook tig videos online van andere youtubers welke bewijzen dat de exynos variant veel goed doet en zeer goed presteert, is dit dan ineens de video die alle andere tests/video's teniet doet? Didn't think so
En dat minieme verschil van de camera strijken ze wel glad met update(s)
Niet alles blindelings overnemen zeg ik altijd zelf, test voor jezelf en trek draai je conclusies uit. En nu weer verder met mn Ultra, zoeffff
Ik ben er zeer tevreden van maar daar kan je liefhebbers van benchmarks moeilijk mee overtuigen
Lol, liefhebber van benchmarks.. is dat überhaupt een categorie ja?ikbenben schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:39:
[...]
Ik ben eigenlijk van hetzelfde gedacht.
Ik ben er zeer tevreden van maar daar kan je liefhebbers van benchmarks moeilijk mee overtuigen

Laten we voor het gemak niet vergeten dat (bekende) Youtubers genoeg views moeten genereren, tikje opsmuk en chargeren hoort er bij
[ Voor 9% gewijzigd door BigF25 op 05-02-2021 22:53 ]
Bellen naar *#0011# bij een site in de buurt die deze band ondersteund.
https://antennekaart.nl/k...binations=314,315,316,317
Tijdens een data sessie, anders zie je alleen de hoofdband geconnect.
Tuurlijk welBigF25 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 22:49:
[...]
Lol, liefhebber van benchmarks.. is dat überhaupt een categorie ja?Je koopt toch geen tel om constant benchmarks te draaien
dat doe je een keer of 2 en dan is t leuk geweest wat mij betreft, afijn..
Laten we voor het gemak niet vergeten dat (bekende) Youtubers genoeg views moeten genereren, tikje opsmuk en chargeren hoort er bij
Leuk allemaal om te weten maar een groot deel van de gebruikers gaat er irl niet veel van merken.
The Tech Chap heeft ook zijn Snapdragon versie binnen, hier een uitgebreide batterij test:
YouTube: Galaxy S21 vs S21+ vs S21 Ultra vs iPhone 12 vs Pro vs Pro Max - BAT...
Het scheelt 7% of 22 minuten gamen tussen de verschillende versies. Toch een te groot verschil voor "hetzelfde toestel tegen dezelfde prijs" vind ik.
YouTube: Galaxy S21 vs S21+ vs S21 Ultra vs iPhone 12 vs Pro vs Pro Max - BAT...
Het scheelt 7% of 22 minuten gamen tussen de verschillende versies. Toch een te groot verschil voor "hetzelfde toestel tegen dezelfde prijs" vind ik.
Ik zit net in een grensgebied. Boven me drie masten met band 38 en onder me drie die geen 38 doen. Tijdens mijn buitenwandeling net diverse malen gecontroleerd, maar nooit 38 gezien...neeecht schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:19:
[...]
Bellen naar *#0011# bij een site in de buurt die deze band ondersteund.
https://antennekaart.nl/k...binations=314,315,316,317
Tijdens een data sessie, anders zie je alleen de hoofdband geconnect.
Just here for the fun
Hier 26 januari de dag dat ik het toestel had ontvangen gelijk ingestuurd. 1 februari mail gehad dat me adres niet klopte ( had idd een klein foutje gemaakt) en op 2 februari de mail met goed keuring gekregen van Samsung038Robijno schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:22:
[ Voor 17% gewijzigd door pafi2013 op 06-02-2021 00:32 ]
Let op:
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.
Discussies en vragen over aankopen van de S21, levertijden en prijzen mag hier: [Samsung Galaxy S21-serie] Levertijd & Prijzen
Discussies en vragen over accessoires mag hier: Samsung Galaxy S21 serie accessoires topic
In Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos mag je los over de verschillende soc's van Samsung. Die discussie hoort hier niet thuis.