Ik ben bezig met de berekeningen / planning voor het WTW systeem in de woning die we nu aan het verbouwen zijn, bouwjaar is 1992 en oppervlakte is 156m2.
In de afbeeldingen zijn mijn berekeningen en plattegrond te zien, na veel gelezen te hebben hier en ervaring met aanleg WTW huidige huis denk ik dat het wel goed zit, maar wellicht hebben jullie nog wat opmerkingen.:strip_exif()/f/image/v9ZGbwVJhSCyLb2MrQT5D0kr.jpg?f=fotoalbum_medium)
In de afbeeldingen zijn mijn berekeningen en plattegrond te zien, na veel gelezen te hebben hier en ervaring met aanleg WTW huidige huis denk ik dat het wel goed zit, maar wellicht hebben jullie nog wat opmerkingen.
- Als WTW unit gaan we waarschijnlijk voor een Orcon HRU-300 maxcomfort, twijfel nog voor de 400, echter heb ik niet de meeste ruimte voor de unit en zijn de gebruikte buizen 125mm (beperking?)
- Voor de afvoerkanalen op de begane grond gebruik ik de bestaande instortbuizen van 125mm diameter, de aanvoer en afvoer boven leg ik opnieuw aan met Heatpex Aria luchtverdeelsysteem 75 mm
- Voor de aanvoer naar de woonkamer gebruik ik de 200mm doorvoer van de haard (welke we weg gehaald hebben), hier kan ik een 160mm buis / ventiel in kwijt.
- Om in balans te komen en niet alles op de verdieping door de badkamer en wasruimte af te zuigen heb ik een afzuigventiel op de overloop ingetekend.
- Om extra toevoer naar de woonkamer te krijgen kan ik evt op de overloop boven nog een toevoer ventiel van 125mm toevoegen, echter vraag ik me af of dit nodig is.
- Ivm open trap en geluid wil ik de deur tussen de overloop en hal op de verdieping voorzien van een tochtvaldorpel, daarom heb ik beide verdiepingen in balans proberen te brengen.
:strip_exif()/f/image/v9ZGbwVJhSCyLb2MrQT5D0kr.jpg?f=fotoalbum_medium)
/f/image/7VltR0I1N95EkDh2cAAyf0uG.png?f=fotoalbum_medium)
No Shame, only Fame!