Ok even de andere zaken in de verbouwing aan het voorbereiden geweest, nu de komende maand wil ik aan de slag met de ventilatie. Ik heb even alles bij elkaar geveegd, en er zitten toch wel wat beperkingen in mijn plan, ALS ik het breekwerk wil beperken. Op de eerste verdieping kan veel, op de begane grond ben ik wat beperkt.P5ycho schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:38:
Als je vertelt waar je vast loopt kan ik je misschien op weg helpen?
Blijkbaar wil je afvoeen in 'andere ruimten'? Wat houdt dat precies in?
:strip_exif()/f/image/ZMrYXfBhW1DnKxleiuGFWG0x.jpg?f=fotoalbum_large)
De eerste verdieping (afbeelding hierboven) heb ik vrij spel, met een zolder over de volledige breedte. Idee is om de slaapkamers aanvoer te maken en dan afvoer in badkamer en de gang. De gang staat in open verbinding de gang beneden. Alle deuren hebben gleuven van ~2-3 cm voor overflow.
:strip_exif()/f/image/kteXhE1X80t9EjnrcWg4Qefo.jpg?f=fotoalbum_large)
De begane grond heb ik vooral de oude schoorsteen (24x24cm doorgang) vanaf zolder. Deze wil ik als aanvoer laten fungeren. Ik zou een afvoer in de woonkamer (blauw) kunnen maken, maar dat is niet makkelijk. Liefst zou ik afvoeren via de gang boven (open verbinding). Alle deuren hebben overigens al een gleuf van 2-3 cm tov de dorpel. Uiteraard in de woonkamer ook een normale afzuigkap naar buiten (oranje)
/f/image/WyvEYwKIfvwIWSOR8nsBgFhM.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben begonnen met de rekenexcel, door even de afmetingen erin te zetten. Groene ruimtes zijn aanvoer en oranje iig afvoer. Maar er zijn zoveel verschillende getallen dat ik zoek raak. Ik snap dat pulsie de aanvoer is en extractie de afvoerruimten. De overflow is dan de verplaatsing tussen de ruimten?