Afgezien dat dit geen elektronica topic is --> vergeet USB A en richt je focus op USB-C die werkt met 5v,9v,12v en 20v (max A weet ik niet) .. USB-C (PD= Power Delivery) standaard ff googlen.route99 schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:10:
Ik wil op de USB poort van mijn Brennensthul PF-100MA LED lamp een flexibele kabel aansluiten waar aan het eind ik een mini-LED lamp wil monteren, iets als deze 12V dimbare LED-lamp.
Het dimmen wil ik dan doen met een van deze twee als voorbeeld, en losse die nog inbouw nodig heeft of een snoertype dimmer met USB er al aan, type A.
maar met een PWM dimmer zit je al goed..
Bedoel je niet simpelweg een endoscoop ? die dingen hebben licht aan boord + camera. komen met USB aansluiting en werken relatief goedMijn vragen, na al heel wat zoeken:
Hebben jullie nog tips andere dimmers die op 5V USB spanning niveau kunnen starten met regelen?
Is het genoemde dimbare LED lampje wel OK voor 5V toepassingen, het moet dus wel via PWM met de dimmer kunnen die max 5V levert. Hier is dan geen voorschakel weerstand meer voor nodig neem ik aan? Ook daar tips welkom.
Ik kom veel 5V LED lampen met flexibele hals tegen, maar das allemaal kant en klaar en te weinig licht vaak en kabel te kort. Ik wil graag een wat stugge kabel aan mijn basis kabel met dimmer koppelen zodat de invoer van de wat stuggere kabel in holtes beter gaat.
Het idee erachter: Bij vrijwel alle inspectie camera's zie ik heel vaak een gebrek aan licht. Als de camera door een metalen buis gaat is het totaal geen probleem, maar zodra de ruimte veel minder reflectie geeft of wat groter is dan komt er vaak te weinig licht op de camera terug van het kranslampje rond de camera. Vooral om via een ventilatiebuis dan een verder afgesloten kruipruimte te onderzoeken lijkt me dan bij dit onvoldoende kranslicht op de camera erg lastig.
De Brennenstuhl met USB aansluiting heb ik al... dus met wat knutsel werk zou het prima zijn om een 2e licht bron te hebben. Die LED monteer ik dan wel heel stevig in een dun buisje aan het einde van de kabel, dan kwestie van aftapen oid en klaar is het... (imho).
Met trefwoorden als LED long cable inspection etc... kom ik veel tegen, maar of te zwakke LED lamp of een plat model zoals Brennenstuhl ook heeft, maar geen 360 graden rond, zodat ik met een ca 3W LED lamp vast genoeg licht heb en me op de kabel v/d camera en de camera zelf kan concentreren en niet ook nog het extra LED-licht moet gaan richten.
Tnx.
Anders zoek eens op "0-10v to PWM" deze boardjes zijn niet zo groot. en kan je wellicht een bestaande dimmer converteren naar PWM signaal.
het probleem waar je tegenaanloopt is dat je wellicht te dunne kabel gebruikt en hoe langer hoe meer weerstand. probeer bv speakerkabel
Je verhaal is voor de rest erg lastig te volgen, start anders ff een nieuwe post in het elektronica subforum je mag me qouten/taggen dan wil ik daar best verder helpen
ps het is wel handig te vermelden hoe ver je wilt gaan in DIY .. als het niet kant en klaar blijkt te vinden te zijn.
Tja vanalles