Ik was in het gereedschap topic verder gegaan waar ik eerder al voor mijn endoscoop camera zoekactie zat, maar het lijkt wrs toch beter om de extra vraag om een lange flexibele LED-lamp maken als extra endoscoop hulp af te splitsen. Er was al feedback daar: vso in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
Schematisch ziet het er zo uit wat ik wil:
:fill(white):strip_exif()/f/image/uVG8o2SBhkNgEwzWY3Y69vOM.png?f=user_large)
En dan hoort puntsgewijs erbij:
Ik was super tevreden over de beeldkwaliteit bij voldoende licht, dus ik wil vanaf het begin een extra lichtbron erbij, dan kan ik veel betere beelden maken en dus ook effectiever beslissingen nemen over wat ik ga bekijken. Tis imho geen overkill om het zo te willen, het zou zoveel kwaliteit toevoegen. Ben uiteraard wel heel benieuwd of het echt zo uitpakt... . Dus Tweaken maar...
Wat vond ik verder?
Een mini-LED lamp iets als deze 12V dimbare types.
Het dimmen wil ik dan doen met een van deze twee als voorbeeld, en losse die nog inbouw nodig heeft of een snoertype dimmer met USB er al aan, type A. Zit er in die USB snoer versie een 5 naar 12V omzetter zodat de lamp een PWM signaal ziet van 12 V?
De voorgestelde oplossing lijkt me zeer betaalbaar, maar mijn specifieke onderdelen kennis op dit gebied kan veel beter....
Feedback op de diverse gevraagde punten welkom!
Schematisch ziet het er zo uit wat ik wil:
:fill(white):strip_exif()/f/image/uVG8o2SBhkNgEwzWY3Y69vOM.png?f=user_large)
En dan hoort puntsgewijs erbij:
- De powerbank/lamp van de Brennensthul PF-100MA met USB poort (max 1 ampere) ligt vast.
- De PWM gebaseerde dimmer met USB aansluiting. Hoeft niet naar 0% PWM terug te kunnen regelen. Daarvoor wel een echte "aan/uit" op de dimmer erbij is wel handig Aanvullende niet te dure suggesties welkom
- Verlengsnoer: Kom ik wel uit
- De LED: Welk type die goed licht geeft, zeker 2-3 Watt, past in een 5Volt omgeving en laat zich goed dimmen? 2W zou 400 mA vragen van de 5V powerbank uitgang, geen probleem dus, zelf 3W kan nog
Ik was super tevreden over de beeldkwaliteit bij voldoende licht, dus ik wil vanaf het begin een extra lichtbron erbij, dan kan ik veel betere beelden maken en dus ook effectiever beslissingen nemen over wat ik ga bekijken. Tis imho geen overkill om het zo te willen, het zou zoveel kwaliteit toevoegen. Ben uiteraard wel heel benieuwd of het echt zo uitpakt... . Dus Tweaken maar...
Wat vond ik verder?
Een mini-LED lamp iets als deze 12V dimbare types.
Het dimmen wil ik dan doen met een van deze twee als voorbeeld, en losse die nog inbouw nodig heeft of een snoertype dimmer met USB er al aan, type A. Zit er in die USB snoer versie een 5 naar 12V omzetter zodat de lamp een PWM signaal ziet van 12 V?
De voorgestelde oplossing lijkt me zeer betaalbaar, maar mijn specifieke onderdelen kennis op dit gebied kan veel beter....
Feedback op de diverse gevraagde punten welkom!