big bang schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:54:
Overigens zijn die combi zaagtafel/afkortzagen van Dewalt volgens mij zo gek nog niet, heb ze wel vaker op de bouw gezien en die jongens zijn meestal toch vrij kritisch op de tools. Maar zo’n mooie combi is niet persé goedkoper dan een losse tafel en afkortzaag, zoals eerder al vermeld.
true
@
vso Ik krijg er nogal een “Jack of all trades, master of none” gevoel bij. Het is niet voor niets dat je dat soort zaken wijzig in de echte pro series tegen komt.
Het aantal accu’s dat je nodig hebt valt daarentegen wel weer mee, je kunt immers toch maar één tool tegelijk bedienen.
of het nu "profi" of DIY is .. denk dat het eind resultaat toch wel op het zelfde neerkomt.
Betreft de accu's dat zeg je nu wel, maar het aantal accu's ligt heel sterk aan het vermogen wat je tool eet, met een ene tool kan je "uren" doen, de ander trek je binnen paar minuten de accu leeg. zoals gezegd het helpt niet als je dan ook nog moet wisselen .. of zelfs 1 vaste accu hebt.
mijn makita accu's + lader zijn binnen minuten weer "vol" terwijl mijn B merk li-ion er een langere tijd over doet in sommige gevallen is het prettig als je tussen 230v en accu of zelfs accu's kan schakelen ..
1 van de redenen dat meeste tools bij mij nog steeds op 230v zijn..
Als pro wil jezelf maar ook de klant niet zijn tijd verkwisten met ombouwen van je tools. als DIY-er vind ik het erg prettig dat alles in een minimaal beperkte ruimte uit de weg kan staan .. en is het ombouwen tussen gebruiks functionaliteit een kwestie van een goed plan trekken .
Betreft de conrad link en je "jack of all trades: master of nothing" opmerking zal ik de laatste zijn die je ongelijk geeft ..de meegeleverde tools zijn denk ik na 1x gebruik of zelfs daarvoor nog twijfelachtig at best.
maar dat gezegd het concept / idee vind ik wel erg intressant , niet alleen is het op zich een mooie opberg methode maar hoe vaak wens je niet dat je die die flexibiliteit hebt bv bovenaf of onderaf werken .. of een verzamel plek hebt voor je tools op de werkplaats. ?
@
simonr Dat klinkt een beetje als wanneer koop je een paraplu voordat het regent of nadat je het nodig hebt ?.. en dan hem inhoeken met de opmerking " niet nodig want auto"

all phun/sarcasme intended met een smile ofcourse
nee even serieus .. achteraf gezien denk ik dat ik de flipover wellicht heel erg prettig gevonden had tot nu toe .. maar ja 90% van de zaken waarvoor ik hem nodig zou hebben liggen denk ik achter me .. tenzij ik een keuken oid zelf ga knutselen. dan had ik die kosten er wel uitgehaald ..
Maar ik denk weten wanneer een tool goed is en troep zoals ik beschrijf over dat conrad ding .. waarom wel/niet ideaal zou zijn .. is wel iets dat je alleen krijgt door ervaring opgebouwd met wat "budget" of eerder nog gebrek aan kennis die ik jaren geleden nog niet had .
maar inderdaad het is een hobby om je schuur/garage te vullen met tools

ik ben ook al een aardig endje hoor (3 compressors, 6 boor/schroef dingen, 4 gereedschap koffers en ga zo maar door ..)
ps vrouwlief klust mee, veel ook gekregen via omgeving oid ..tja als ik er nog nut voor zie dan houd ik het anders gaat het marktplaats op