• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:56

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_ferry_ schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:53:
[...]

Daarom zou ik deze nog wel eens aan de tand willen voelen;
[YouTube: These Milwaukee drill bits are a game changer! #milwaukee #drillbit #diyprojects #tools #toolreview]
Steenboren voor de slagtol.

Alhoewel ik er zelf niet direct een usecase voor heb, ik pak wel gewoon de SDS boor. En daarbij heb ik net een steenborensetje van Parkside gekocht van 3,99€. Dus het budget is op :+ ;)

Maar als je niet met karren vol de steiger/ladder op en af wil klinkt het wel handig. Veel compacter en lichter.
goeie tip, hier had ik nog nooit van gehoord :P

Nou heb ik een scheithekel aan een slagtol vanwege de teringherrie, maar ik moet zeggen dat dat er wel gelikt uit zag hoe snel die boor die baksteen in ging. Nou gaat het me niet om die minuut tijdswinst maar van alles wat (zeker via influencerachtige kanalen) ik gezien heb lijkt dit wel legit een prima werking hebben.

ik ga binnenkort nog een houten (douglas) kippenren maken met best wat forse balkmaten, misschien toch eens een slagtol oppikken, ik zit in de 18V LXT van Maikita dus keuze zat denk ik :P
Eventueel is een Bosch 10.8/12V ook een optie want ik heb zo'n kleine GSR voor ernaast.

ik heb eerder met zo'n Makita gewerkt bij een maatje, en buiten de herrie, werkt dat echt wel heel fijn hoor.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

Fraggert schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 08:34:
[...]

Nou heb ik een scheithekel aan een slagtol vanwege de teringherrie, maar ik moet zeggen dat dat er wel gelikt uit zag hoe snel die boor die baksteen in ging. Nou gaat het me niet om die minuut tijdswinst maar van alles wat (zeker via influencerachtige kanalen) ik gezien heb lijkt dit wel legit een prima werking hebben.

ik ga binnenkort nog een houten (douglas) kippenren maken met best wat forse balkmaten, misschien toch eens een slagtol oppikken, ik zit in de 18V LXT van Maikita dus keuze zat denk ik :P
Eventueel is een Bosch 10.8/12V ook een optie want ik heb zo'n kleine GSR voor ernaast.

ik heb eerder met zo'n Makita gewerkt bij een maatje, en buiten de herrie, werkt dat echt wel heel fijn hoor.
Ik heb naast de GSR ook een slagschroevendraaiertje van Bosch op 12v. Pittig sterk ding voor t formaat en niet duur. Maakt wel meer kabaal dan een schroefmachine maar serieus minder dan een grote slagschroever. Ik gebruik m stiekem best vaak, zeker naast de GSR.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik gebruik die multimateriaal impact boortjes ook heel vaak in de slagschroevendraaier. Niet specifiek die van Milwaukee maar die van DeWalt lijken me praktisch hetzelfde. Vooral met 3mm voorboren in hout merk ik verschil, ik heb al een aantal standaard houtboortjes afgebroken, maar de impact boortjes zijn niet kapot te krijgen.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pixeltje schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:22:
[...]

Ik heb naast de GSR ook een slagschroevendraaiertje van Bosch op 12v. Pittig sterk ding voor t formaat en niet duur. Maakt wel meer kabaal dan een schroefmachine maar serieus minder dan een grote slagschroever. Ik gebruik m stiekem best vaak, zeker naast de GSR.
Top! dat is voor schroefwerk in douglas dan een mooie usecase, zo'n slagtol is al relatief licht, een hoop punch in een 12v machientje is dan nog chiller.

gaat om torx-schroeven tot zo'n 8x120mm max.....groter spul zoals 300mm tellerkoppen zou vast ook nog kunnen maar daar pak ik mijn DDF of desnoods Boschhammer (op standje boren) wel voor mocht het echt gek worden in vervelend hout.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:38

Pixeltje

Woo-woohoo!

Fraggert schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:26:
[...]

Top! dat is voor schroefwerk in douglas dan een mooie usecase, zo'n slagtol is al relatief licht, een hoop punch in een 12v machientje is dan nog chiller.

gaat om torx-schroeven tot zo'n 8x120mm max.....groter spul zoals 300mm tellerkoppen zou vast ook nog kunnen maar daar pak ik mijn DDF of desnoods Boschhammer (op standje boren) wel voor mocht het echt gek worden in vervelend hout.
Ik heb die kleine slagschroever voor een stuk of 6 overkappingen in Douglas gebruikt inmiddels. 8x120 is prima te doen met dat ding. Ga je wel plezier van hebben denk ik. Ik merk vooral dat het prettig is om beide machientjes aan mijn broek te clippen als ik op een dak of ladder sta, veel lichter dan een grote accutol en eventueel tweede machine.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Fraggert schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 08:34:
[...]

Ik vind vooral de slagtol fijn omdat ie minder druk op je pols zet. Daarnaast wat compacter.

Het vervelende vind ik vooral dat je niet goed kan aanvoelen hoe vast een schroef nou zit.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Pixeltje schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:38:
[...]

Ik heb die kleine slagschroever voor een stuk of 6 overkappingen in Douglas gebruikt inmiddels. 8x120 is prima te doen met dat ding. Ga je wel plezier van hebben denk ik. Ik merk vooral dat het prettig is om beide machientjes aan mijn broek te clippen als ik op een dak of ladder sta, veel lichter dan een grote accutol en eventueel tweede machine.
is dat dan de GDR 12-110 of een voorloper ervan? Toen het nog gewoon 10,8 was? GDR 10-105 ofzo meen ik?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mimiix schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:03:
[...]

Ik vind vooral de slagtol fijn omdat ie minder druk op je pols zet. Daarnaast wat compacter.

Het vervelende vind ik vooral dat je niet goed kan aanvoelen hoe vast een schroef nou zit.
ja, compact, licht en het schroeft gewoon super lekker, ik ben ook wel overtuigd van zo'n ding hoor, maar de grote variant vind ik (maar dat is de eeuwige discussie hier) een berg takkeherrie maken.

Ik snap ook echt niet dat ja al die YT-ers etc die dingen voor echt klein werk ook inzetten, meubeltjes met schroefjes van 3x22 ofzo....en dan een slagtol op standje minimaal, blijkbaar werkt dat prima maar ik zie mezelf dus eerder in de weer met zo'n ding op een overkapping, carport of haardhouthok.

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Fraggert schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:08:
[...]

ja, compact, licht en het schroeft gewoon super lekker, ik ben ook wel overtuigd van zo'n ding hoor, maar de grote variant vind ik (maar dat is de eeuwige discussie hier) een berg takkeherrie maken.

Ik snap ook echt niet dat ja al die YT-ers etc die dingen voor echt klein werk ook inzetten, meubeltjes met schroefjes van 3x22 ofzo....en dan een slagtol op standje minimaal, blijkbaar werkt dat prima maar ik zie mezelf dus eerder in de weer met zo'n ding op een overkapping, carport of haardhouthok.
Ik vind vooral het bitjes wisselen makkelijk :) Ik gebruik hem ook voor van alles.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Mimiix schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:19:
[...]

Ik vind vooral het bitjes wisselen makkelijk :) Ik gebruik hem ook voor van alles.
enige nadeel van zo'n tol vind ik de aansluiting, ik heb een paar boortjes met 1/4 aansluiting maar al mijn andere boren zijn gewoon rond voor een normale 10-13mm opnamen/bek.

en dat is natuurlijk relatief, want ik gebruik meestal 2 machines bij boren en schroeven zodat ik niet hoef te wisselen.

• Mimiix
  • Nu online

Mimiix

Professioneel Prutser

Fraggert schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:21:
[...]

enige nadeel van zo'n tol vind ik de aansluiting, ik heb een paar boortjes met 1/4 aansluiting maar al mijn andere boren zijn gewoon rond voor een normale 10-13mm opnamen/bek.

en dat is natuurlijk relatief, want ik gebruik meestal 2 machines bij boren en schroeven zodat ik niet hoef te wisselen.
Dit inderdaad. Daarom gebruik ik hem alleen voor schroeven en een losse tol voor boren.

Daarnaast zit er volgens mij ook nog wel iets meer speling in, waardoor je gat niet altijd de juiste maat krijgt.

Pagina: 1 ... 290 291 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).