twain4me schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:55:
Moet je wel iets meer hebben om te investeren. Beetje bijzonder dat dit deel van het forum blind lijkt te zijn voor armoede. voor de meeste van ons hier is het een keuze of we parkside, makita, festool of wera kopen. Een groot deel van de mensen in de echte wereld is blij als ze werkmann, parkside,hema kunnen betalen. Je afvragen waarom niet
ELK huishouden een set van 60 euro heeft is dan ook wel een beetje vreemd. (dat is ook waar ik op reageerde) Gebruik je het genoeg en heb je geld dan kan beter gereedschap wel een plus zijn.
Sure, ik ben ook begonnen met een Aldi setje aan schroevendraaiers, en voor veel mensen zal dat ook genoeg zijn voor de rest van hun leven. Hooguit dat ze zich een keertje ergeren aan dat ze altijd die kruiskop schroeven dol draaien met hun kruiskop schroevendraaier (want een setje vinden met zowel PH als PZ valt nog niet mee, zelfs al zouden de meeste mensen een idee hebben van het verschil tussen die koppen).
En je bespaart nog veel meer geld door niet meteen een afkortzaag of cirkelzaag te kopen, want een handzaag is voor het groffe werk net zo geschikt en kost een stuk minder. Maar dat zijn vaak weer niet de antwoorden waar mensen die in dit topic lezen en posten naar op zoek zijn

JB schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:06:
Kan iemand mij uitleggen wat de functie van palletje is bij de WERA verloopstuk 870/4/7 Set
[Afbeelding]
Bij niet Wera doppen blijft de dop heel slecht klemmen door dit meganisme ipv (zoals ik ze ken) "balletje" wat normaliter de dop klemt.
Sterker nog, als je Wera's eigen doppen gebruikt en je klikt deze net op het gaatje, dan zit de dop los/wiebelt en krijg je de dop er niet eens af zonder hulpmiddel omdat je dat palletje in moet drukken om hun eigen dop los te krijgen
[Afbeelding]
Dat palletje is langer en smal/klein tov "balletje";
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gebruik ik het totaal verkeerd of...?
Dat palletje is inderdaad bedoeld om in het gat te vallen, als een dop zo'n gat heeft. Is voornamelijk bedoeld om slagdoppen goed op hun plek te houden. Die hebben niet altijd zo'n half-ronde inkeping waar het balletje invalt, dus die worden dan gefixeerd met een pennetje (soms ook een doorsteekpen die met een rubber bandje op z'n plek wordt gehouden). De zwaardere slagmoersleutels hebben dan ook een gat voor zo'n doorsteekpen, niet een bolletje.
Maar voor gewone doppen met een half-ronde inkeping werkt zo'n pen niet, die houdt de dop niet goed op z'n plaats. Heb zelf ook wel eens zoiets gekocht, toen bij thuiskomst erachter gekomen dat het zo'n pennetje had en dus niet bruikbaar was voor mij, dus meteen maar weer terug gegaan naar de winkel ermee.
Het zou me ook verbazen als je iets hebt waar die 1/2" verloop op past, die heeft een grotere hex aansluiting dan de standaard 1/4", in ieder geval, dus heb je een speciale bithouder voor nodig die die grotere maat heeft.
[
Voor 48% gewijzigd door
henkie196 op 10-02-2022 07:17
]