Dat mag jij vinden, maar amerikanen die hele huizen van houten balken bouwen hebben dan toch liever een cirkelzaag ipv een handzaag.
Je raadt iemand die een schroef in een muur wil draaien ook geen slagmoersleutel aan in plaats van een schroefboormachine, omdat je met die eerste ook een schroefje kan draaien en met de laatste geen wielmoeren los kan maken. Dat is een beetje mijn punt; je moet geen gereedschap aanraden omdat je er in een enkel geval ook een taak mee kan uitvoeren waar het niet voor bedoeld is. Just my 2 cents, als jij graag figuurzaagt met je cirkelzaag, helemaal prima natuurlijk

Dat is toch ook precies wat ik zeg? Raad iemand die een cirkelzaag zoekt niet aan om een invalzaag te kopen, als je niet zeker weet of die persoon überhaupt plaatmateriaal gaat zagen.
Een cirkelzaag heeft ook zo zijn eigen sterke punten. Het is heus niet zo dat een invalzaag altijd beter is, en een akortzaag altijd beter is.
Soms is goed genoeg ook gewoon goed, en dan kan goedkoper óók beter betekenen. In die gevallen is een cirkelzaag gewoon een veel logischere keuze dan een invalzaag.
Ik zou zelf nóóit mijn cirkelzaag wegdoen, en totdat ik een tafelzaag+afkortzaag heb blijf ik hem ook veel gebruiken. Met beperkte ruimte is een cirkelzaag een ideale tussenweg met bredere inzetbaarheid.
Inderdaad vooral bij werk aan daken gaat er niks boven een cirkelzaag. Boven het hoofd werken, bestaande constructies aanpassen of de machine meenemen op een steiger. Op al deze punten is een cirkelzaag gewoon geschikter voor het werk.
[
Voor 12% gewijzigd door
dragonhaertt op 18-11-2021 14:24
]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.