Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Raymond schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Wel interessant dat je braaf die Kreg schroeven koopt :D
Ik heb de meegeleverde schroeven juist weggemikt en er Torx varianten voor in de plaats gekocht (van Milescraft geloof ik). Dat squaredrive vind ik maar matig :+

Die Sautershop heb ik wel eens van gehoord, maar nu eens wat beter bekeken. Coole toko, die gaat op het lijstje :D
dat.

Die robertson aandrijving is natuurlijk voor sadomasochistisch ingestelde mensen. Torx ftw, ook genoeg keuze in bij een spax oid.

Vwb beginnersgereedschap: een wera toolcheck plus setje gaat enorm helpen en handig zijn. Je zou ook de waterpomptang kunnen skippen en een sleuteltang kunnen nemen. Sloop je je moeren minder mee.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens Kata
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:21
Boudewijn schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:13:
[...]

Die robertson aandrijving is natuurlijk voor sadomasochistisch ingestelde mensen. Torx ftw, ook genoeg keuze in bij een spax oid..
Welke spax schroeven gebruik jij voor pocket holes? De kleinste die ik kan vinden zijn 6mm met een kopgrootte van 13,6mm. Dat is ietsie te groot voor mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:18

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Boudewijn schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:13:
[...]
Vwb beginnersgereedschap: een wera toolcheck plus setje gaat enorm helpen en handig zijn. Je zou ook de waterpomptang kunnen skippen en een sleuteltang kunnen nemen. Sloop je je moeren minder mee.
Sleuteltang is wel aan de prijs.
Ik werk zelf veel met de bahco / moersleutel (2e term gebruiken we op 't werk eigenlijk niet), die mis ik een beetje in het overzicht. Kan in principe een hoop steeksleutels vervangen (al hebben die ook weer hun voor en nadelen)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05 09:43
Ik ben in de markt voor een Bosch handcirkelzaag (GKS 18v-57), met box nu bij de oosterburen voor zo'n 150€ (accu's heb ik voldoende). Nu weet ik dat bosch professional geregeld bij amazon (nl/de) in de actie is, heeft iemand enig idee wat voor prijs ik bij zo'n actie mag verwachten? Vind 150 een mooie prijs, maar heb het apparaat niet acuut nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mania-92 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:00:
Ik ben in de markt voor een Bosch handcirkelzaag (GKS 18v-57), met box nu bij de oosterburen voor zo'n 150€ (accu's heb ik voldoende). Nu weet ik dat bosch professional geregeld bij amazon (nl/de) in de actie is, heeft iemand enig idee wat voor prijs ik bij zo'n actie mag verwachten? Vind 150 een mooie prijs, maar heb het apparaat niet acuut nodig.
Je kan de browser-extensie "keepa" installeren. Dan kan je van al je items naar keuze de prijs-geschiedenis teruglezen op amazon.de
Hou er rekening mee dat de echt scherpe acties zeer beperkt zijn qua aantal, die zijn meestal na een uurtje of 2 wel uitverkocht.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 09:11
Oktober vorig jaar €115, februari dit jaar €130, begin juni €138 (enkele dagen i.p.v. dagaanbieding).
Zoals hierboven, download Keepa :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:06
Als ik kijk op Idealo.de zie ik dat hij 3x in de aanbieding is geweest in het afgelopen jaar (die 33,- slaat natuurlijk nergens op). 1x voor 115,- 2x voor ca. 135,-
Die 115,- is als ik mij niet vergis de prime day van vorig jaar geweest (14-10), de andere 2 dagen (28-02 en 05-06) hoeven natuurlijk geen Amazon aanbieding te zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-04 09:32
€115 zo te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05 09:43
Bedankt eenieder, waardevolle informatie. Ik hou het in de gaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Mania-92 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 16:37:
Bedankt eenieder, waardevolle informatie. Ik hou het in de gaten.
Hornbach laagste prijsgarantie €176,30 €152,10 omdat ie bij Toolstation €169,00 kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nivado schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:39:
Ik ben momenteel aan het kijken voor een ladder.
Ik wil mijn dakgoot aan de voorzijde op ca. 6m kunnen schoonmaken, mijn dakgoot aan de achterzijde op ca. 3m vanaf het balkon kunnen schoonmaken, en mijn balkon en het dak van de carport kunnen bereiken. In combinatie met de beschikbare ruimte om hem op te bergen, de toepasselijke hoogtes en de voorkeur voor een A-stand, kom ik op een 3x12 reform ladder.
Ik heb een lichte voorkeur voor Altrex ladders, mede door mijn Altrex huishoud trap, en ik heb deze ladders gevonden. Ik ben er inmiddels ook achter dat de Atlantis iets zwaarder is uitgevoerd dan de Allround, diepere treden heeft, en voldoet aan NEN 2484.
Ik twijfel welke ik moet nemen, voor thuis gebruik. Heeft iemand ervaring met een van deze ladders, of beide, is is er misschien nog een goed alternatief welke ik gemist heb?
Veiligheid is zeer belangrijk, maar is de Atlantis wel veiliger dan de Allround bij mijn gebruik? Aan de andere kant is het verschil ook maar € 50,-
Wat zouden jullie doen?

@crepkon Heb je doorgeklikt? Er gaat namelijk nog 20% keuze korting vanaf bij de dure (bij de andere niet), waardoor hij op € 319,- komt. Waardoor het verschil toch echt € 50,- is. Maar bedankt voor je input.
Ik heb een (hubo) altrex all-round. Prima voor prive gebruik.

De atlantis en de (topper) mounter zijn eigenlijk hetzelfde als de allround, maar zwaarder uitgevoerd. 3x12: allround 22.1 kilo, atlantis 23.1, mounter 28.3. Hoe merk je dat? Bij een uitgeschoven allround is er meer beweging. Maat van me heeft een mounter, die beweegt minder. Maar voor die paar keer per jaar dat je hem pakt voor een klein klusje is de allround prima.

Aanrader voor dakgoten: koop de muurafstandhouder erbij.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-05 23:18
Nivado schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:39:
Ik ben momenteel aan het kijken voor een ladder.
Ik wil mijn dakgoot aan de voorzijde op ca. 6m kunnen schoonmaken, mijn dakgoot aan de achterzijde op ca. 3m vanaf het balkon kunnen schoonmaken, en mijn balkon en het dak van de carport kunnen bereiken. In combinatie met de beschikbare ruimte om hem op te bergen, de toepasselijke hoogtes en de voorkeur voor een A-stand, kom ik op een 3x12 reform ladder.
Ik heb een lichte voorkeur voor Altrex ladders, mede door mijn Altrex huishoud trap, en ik heb deze ladders gevonden. Ik ben er inmiddels ook achter dat de Atlantis iets zwaarder is uitgevoerd dan de Allround, diepere treden heeft, en voldoet aan NEN 2484.
Ik twijfel welke ik moet nemen, voor thuis gebruik. Heeft iemand ervaring met een van deze ladders, of beide, is is er misschien nog een goed alternatief welke ik gemist heb?
Veiligheid is zeer belangrijk, maar is de Atlantis wel veiliger dan de Allround bij mijn gebruik? Aan de andere kant is het verschil ook maar € 50,-
Wat zouden jullie doen?

@crepkon Heb je doorgeklikt? Er gaat namelijk nog 20% keuze korting vanaf bij de dure (bij de andere niet), waardoor hij op € 319,- komt. Waardoor het verschil toch echt € 50,- is. Maar bedankt voor je input.
Een paar maanden geleden had ik de Altrex Allround 3x9 gekocht. Deze heb ik vrijwel gelijk teruggebracht. Ik vond hem te onstabiel.

Ben nog rustig aan het kijken voor een alternatief. Het heeft geen haast. Misschien moet ik de Atlantis een kans geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Toekan op 27-07-2021 00:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:06
@teacher & @Toekan Bedankt voor de Input! Het wordt de Atlantis. Op 6m hoogte is minder beweging zeer welkom ;)
Ik zal laten weten hoe hij bevalt.
teacher schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:05:
[...]

Aanrader voor dakgoten: koop de muurafstandhouder erbij.
Mijn dakgoten steken ca. 40cm uit t.o.v. mijn gevel, ik neem aan dat een muurafhouder van 35cm dan geen toegevoegde waarde meer heeft, of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Nivado op 27-07-2021 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nivado schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:30:
@teacher & @Toekan Bedankt voor de Input! Het wordt de Atlantis. Op 6m hoogte is minder beweging zeer welkom ;)
[...]
Mijn dakgoten steken ca. 40cm uit t.o.v. mijn gevel, ik neem aan dat een muurafhouder van 35cm dan geen toegevoegde waarde meer heeft, of zie ik dat verkeerd?
Je ladder hoeft natuurlijk niet per se boven de goot uit te komen om in de goot te kunnen werken... En er zijn meer toepassingen waarvoor een ladder nuttig kan zijn, buiten de goot. Dus ymmv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 09:30

Floor-is

5.2

Kan iemand me vertellen waarom ik een DeWalt DWE7492 zou moeten kopen in plaats van de 7485?

Het verschil dat ik kan zien:
• Zaagbreedte 610mm ipv 825mm voor de 7492
• Zaagdiameter 210mm ipv 250mm (dus minder zaagdiepte)
• 100dB ipv 105dB voor de 7492
• Geen mogelijkheid voor een dado stack

Nu werk ik voornamelijk met plaatmateriaal, waarbij ik niet verwacht >600mm te moeten gaan zagen en voor die enkele keer zou ik in theorie ook m'n invalzaag kunnen gebruiken. Een zaagdiepte van meer dan 60mm verwacht ik niet nodig te gaan hebben, dus ook dat zie ik niet als een probleem. Minder herrie is fijn (7485 maakt minder herrie) en de dado stack.. Daar heb ik ook niet direct gebruik voor, ik zie het in Europa sowieso weinig gebruikt worden eerlijk gezegd.

Aldus: heb ik nog iets gemist? Waarom moet ik toch de 7492 hebben en niet de 7485? Het prijsverschil is immers wel €190

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:09
Ik heb de afgelopen jaren een boel gereedschap verzameld maar het is wel een beetje een allegaartje geworden van verschillende merken. Ik zat mij tevens al maanden te verlekkeren aan al dat mooie Makita 18V spul wat voorbij kwam. Nu ben ik bijna jarig en zat ik toevallig te sneupen op de Duitse Amazon Warehouse, had ik niet moeten doen :+ .

De schade:
- DBO180Z schuurmachine + macpak voor (zonder accu) - €65
- DJV180 decoupeerzaag voor (zonder macpack en zonder accu) - €100
- DHR243 Combi boorhamer (zonder makpac, zonder accu etc) - €150
- Macpak type 2 voor decoupeerzaag - €20
- Twee maal 5ah accu (immitatie) voor- €60
- DC18SD acculader voor - €26

Toch wel flink goedkoper dan de goedkoopste NL webshop, als het goed is komt alles deze week binnen. Nu nog op zoek naar wat toebehoren voor de boorhamer en extra accu's (iemand hier nog een accu te koop van de laatste accu actie?). Bosch groen spul staat op marktplaats inmiddels :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:58
Nivado schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:30:

[...]

Ben heel tevreden met mijn Skyworks Reform ladder (3x10) met toprollen en gebogen uiteinden.
Zeer stabiel, geeft niet af ivm blauwe coating. Nadeel is dat veel buurtgenoten hem willen lenen vanwege zijn stabiliteit :-). Let wel op het gewicht, 3x10 kan ik nog net tillen. Mocht je de ruimte hebben dan is een 2x12 ook een mooi formaat.

Veel schildersbedrijven gebruiken dit merk. Zo'n Altrex bouwmarkt ladder zou ik niet willen, te slap en licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 15:24
Mad_Manic schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:54:
Veel schildersbedrijven gebruiken dit merk. Zo'n Altrex bouwmarkt ladder zou ik niet willen, te slap en licht.
Inderdaad, er is een wereld van verschil tussen een bouwmarktmodel en professionele spullen. Zelfs binnen het gamma van Altrex. Ik heb een profi Altrex Nevada 2*12 en dat is echt een heel ander niveau dan een Altrex van de bouwmarkt en dat ding staat echt super stabiel.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Floor-is schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:25:
• 100dB ipv 105dB voor de 7492
En voor het geluid hoef je het ook niet te doen want je draagt goede bescherming tijdens je werkzaamheden toch?

Dan is de keuze heel simpel en zou ik die €190 lekker aan ander gereedschap besteden. Of een onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:58
Klopt daar heb je een punt. Altrex heeft inderdaad meerdere lijnen. Met de profi lijn is inderdaad niets mis mee.
Mijn punt is dat ik altijd iets meer geld uit zou geven voor een professionele ladder ivp een bouwmarktladder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:35

MJV

sypie schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:29:
[...]

En voor het geluid hoef je het ook niet te doen want je draagt goede bescherming tijdens je werkzaamheden toch?

Dan is de keuze heel simpel en zou ik die €190 lekker aan ander gereedschap besteden. Of een onderstel.
Dit. 100 versus 105 db is een theoretisch verschil, allebei een vreselijke takkeherrie :+ . Maar mijn Bosch GTS 10J zit op 107 dB en dat is prima; je vergeet nooit je gehoorbescherming, ook niet voor "eventjes één snelle zaagsnede".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Laurens Kata schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:34:
[...]

Welke spax schroeven gebruik jij voor pocket holes? De kleinste die ik kan vinden zijn 6mm met een kopgrootte van 13,6mm. Dat is ietsie te groot voor mijn smaak.
Oprecht geen idee. Ik doelde er vooral op dat ik graag merk-schroeven gebruik (woodies/spax/heco) en ik ging ervanuit dat spax wel een pocket-hole schroef heeft. Ik heb nog nooit een pocket-hole verbinding gemaakt, dus nooit zelf naar gezocht.
MJV schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:46:
[...]

Dit. 100 versus 105 db is een theoretisch verschil, allebei een vreselijke takkeherrie :+ . Maar mijn Bosch GTS 10J zit op 107 dB en dat is prima; je vergeet nooit je gehoorbescherming, ook niet voor "eventjes één snelle zaagsnede".
Indeed. je bent een apekop als je je bescherming niet vergeet. Ja het is een bijna verviervoudiging (5 dB ipv 6 wat verviervoudiging inhoudt) maar met bescherming prima te doen. Zonder is ook 100dB niet okay.

Verder is het zaagdiepte en dado's als ik je specs mag geloven. Beide accepteer je.

Ik zou die 190 piek lekker in de zak houden voor lijmklemmen of golf ofzo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

Boudewijn schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:46:
[...]
Indeed. je bent een apekop als je je bescherming niet vergeet. Ja het is een bijna verviervoudiging (5 dB ipv 6 wat verviervoudiging inhoudt) maar met bescherming prima te doen. Zonder is ook 100dB niet okay.
Precies. Mijn punt is/was ook dat het risico op gehoorschade bij bijv. een slagschroevendraaier of klopboormachine groter is omdat je daarvan denkt dat het wel meevalt, terwijl de decibellen en schade langzaam opstapelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:51

thommich

Belg

Welke gehoorbescherming gebruiken jullie eigenlijk?
Foam dopjes die je in je oren duwt? Over ears? Iets met ingebouwde radio of Bluetooth?

En hou je dit continu aan tijdens het klussen of rondom de nek en opzetten bij het effectief zagen/boren/etc...? Want dat neemt dan het nut weg van radio/Bluetooth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

thommich schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:16:
Foam dopjes die je in je oren duwt? Over ears? Iets met ingebouwde radio of Bluetooth?

En hou je dit continu aan tijdens het klussen of rondom de nek en opzetten bij het effectief zagen/boren/etc...? Want dat neemt dan het nut weg van radio/Bluetooth...
Peltors van 3M. Niet heel duur en werkt prima. Goede demping, ik heb ze met ingebouwde microfoon voor het schieten. Zonder voor het klussen.
In ears in de kist voor als ik keer echt lompe dingen doe, dan heb ik ze beide.

Ik heb geen behoefte aan muziek oid bij het klussen.

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 27-07-2021 22:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MJV

MJV

Ik heb een 3M Peltor III, en een hele rits goedkope plastic oordopjes met zo'n touwtje. Die 3M gebruik ik het meeste, die goedkope heb ik overal verspreid om de drempel zo laag mogelijk te houden te gebruiken, dus ik verschillende koffers met lawaaigereedschap, dus bijvoorbeeld bij de multitool, boormachine, enz.

Die 3M is comfortabel genoeg om op te houden, meestal alleen ff een oor af als er overlegd moet worden.

[ Voor 6% gewijzigd door MJV op 27-07-2021 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:42
Ik gebruik ook Peltors maar gebruik recent ook wel eens een noisecanceling hoofdtelefoon of mijn Apple AirPods Pro. Nu is mijn zaagtafel (Hammer) relatief stil maar ook bij het schuren (Festool) werkt dat eigenlijk best heel goed. Beide zijn goed te voorspellen geluiden.

Bij de slagschroevendraaier werkt dat dan weer niet zo goed, dan dus gewoon de Peltor. Zelfs als ik een datacenter in ga zet ik er een op, heb er altijd een in de auto liggen.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:17
Peltor +1

Heb de Optime II en die bevalt erg goed. Kan ik lang op hebben zonder dat het vervelend wordt (hooguit wat warm als je in de zon staat te klussen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

sypie schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:29:
[...]

Jah draag eigenlijk vol continu gehoorbescherming als ik in de werkplaats bezig ben. 3M Peltor III is momenteel de keuze :) Dan alsnog is 5dB best heel veel! Eronder overigens een setje Sony WF1000XM3s, want podcasts en muziek enzo :) (Heb ook een set Optime II en voor m’n zoontje een Peltor kids onderweg)

Maar verder bevestiging van m’n afwegingen, dus dank 🙏

[ Voor 11% gewijzigd door Floor-is op 27-07-2021 23:27 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Nooit foam dopjes of er moet niks anders zijn (er ligt wel een setje in de auto voor worst case scenario).
Standaard in de werkbroek: alpine dopjes (meerdere versies beschikbaar, ook voor de bouw al pak ik ook vaak die voor concerten)
De meeste komen met een soort mini containertje zodat je ze makkelijk snel kan pakken/opbergen.

Voor het langere werk ook peltor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hier ook 3M Peltor optime III. Heb ook een optime I, maar voor m'n gevoel is zit die niet zo fijn, iets minder diepe kleppen ofzo. Daarnaast foam dopjes per set in de meeste boxen bij het gereedschap er bij. En een Peltor kids voor de kinderen.

Meestal heb ik ze alleen op als ik lawaai maak. Voor muziek heb ik gewoon oordopjes in, de oorkleppen kunnen daar overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:22

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hier ook Peltor optime I, heb 3 sets hangen op verschillende plekken zodat ik niet misgrijp. Op de afkortzaag hangt nog een Peltor X4, weet eigenlijk niet waar ik die opgeduikeld heb maar dat zijn ook fijne kappen. Meestal hangt er de hele dag een setje om mijn nek als ik bezig ben. De Optime I is wat dunner dan de II, maar maakt ook dat hij niet zo hard op een eventuele veiligheidsbril drukt en dat is dan weer fijn. Die heb ik namelijk altijd op als ik zaag, slijp of frees en dan werkt de combinatie goed.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

De goedkoopste over wars van de bouwmarkt en in gebruik tijdens het lawaaierige werk. Als ik dat veel achter elkaar moet doen, dan doe ik ze niet af. Net zoals met gelaatsbescherming.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:03
Floor-is schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:25:
Kan iemand me vertellen waarom ik een DeWalt DWE7492 zou moeten kopen in plaats van de 7485?
Na lang getwijfeld te hebben ben ik een paar maand geleden gegaan voor de DWE7492. Belangrijkste redenen waren:
  • optie tot het gebruik van een dado stack (doe ik momenteel nog niet, maar wilde de optie open houden, hoewel die kans kleiner is sinds ik een freestafel heb gebouwd)
  • Meer zaaghoogte/diepte, waardoor je wat minder snel te kort komt bij het gebruik van een crosscut slede (afhankelijk van de dikte van het hout van de slede toch al gauw 12 - 15mm minder diepte)
Geluid zou ik me niet al teveel zorgen over maken, het is beide een ontzettende herrie :+

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik gebruik vooral:
Peltor X1P3 op de kettingzaaghelm
Peltor X2A voor ander kluswerk / kettingzaagwerk waarbij ik geen helm op heb

Dan heb ik ook nog een setje oorkappen van de bouwmarkt die ik sinds de aanschaf van de Peltors vooral gebruik voor als iemand komt helpen klussen en diegene geen eigen kappen meebrengt.

Als ik geen zin heb om grote kappen op m'n oren te hebben dan gebruik ik ook wel eens van die siliconen in-ears die eigenlijk voor gebruik bij concerten en zo zijn (waar ik ze ook primair voor gebruik).

Die dopjes houdt ik dan vaak wel continue in, al was het maar omdat het lastig is om ze schoon te houden als je ze steeds in en uit doet. Oorkappen op de helm laten zich makkelijk wegklappen en ook de losse peltor kappen heb ik vaak niet continue op. Hangt ook gewoon erg van de werkzaamheden af. Bij de ene klus heb je af en toe even iets dat lawaai maakt, bij de andere sta je vrijwel continue te zagen/schuren/slijpen/boren...

Een heel enkele keer wil ik ook nog wel eens mijn Jabra Elite 65t bluetooth dopjes in doen, zodat ik een muziekje kan luisteren. Maar die dempen wel minder dan alle bovenstaande opties.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 28-07-2021 09:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Nog maar een stem voor 3M Peltor :+

Heb zowel de Optime II en III, merk eigenlijk niet heel veel verschil tussen beide.
Demping van beide is goed, al sluit de Optime III nog net een tikje beter af wanneer je een (zonne)bril draagt.
Meestal werk ik gewoon muziekloos, ik hoor liever hoe mijn apparaten en omgeving zich gedragen.

Soms toch eens met een setje WF1000XM3 onder de Optime III, zoals @Floor-is.
De dopjes steken net iets te ver uit om heel comfortabel te dragen onder de Optime II.

Enkel de noise cancelling dopjes doe ik nooit; dat vind ik compleet waardeloos want de dopjes sluiten helemaal niet goed af (toch niet in mijn oren, YMMV). Zelfs met mijn Sony ANC over-ears vind ik de NC bij de meeste apparaten niet goed genoeg. Het enige waarbij het goed werkt, is bij mijn elektrische grasmaaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Rockster schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:52:
[...]

Na lang getwijfeld te hebben ben ik een paar maand geleden gegaan voor de DWE7492. Belangrijkste redenen waren:
  • optie tot het gebruik van een dado stack (doe ik momenteel nog niet, maar wilde de optie open houden, hoewel die kans kleiner is sinds ik een freestafel heb gebouwd)
  • Meer zaaghoogte/diepte, waardoor je wat minder snel te kort komt bij het gebruik van een crosscut slede (afhankelijk van de dikte van het hout van de slede toch al gauw 12 - 15mm minder diepte)
Geluid zou ik me niet al teveel zorgen over maken, het is beide een ontzettende herrie :+
Diepte icm een crosscut jig, dat is wel een goede. 65mm is op zich flink wat, zelfs als je daar 12/15/18mm af moet halen heb je nog best wat over gelukkig (53/50/47mm), genoeg althans voor plaatmateriaal :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Pixeltje schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 06:36:
Hier ook Peltor optime I, heb 3 sets hangen op verschillende plekken zodat ik niet misgrijp. Op de afkortzaag hangt nog een Peltor X4, weet eigenlijk niet waar ik die opgeduikeld heb maar dat zijn ook fijne kappen. Meestal hangt er de hele dag een setje om mijn nek als ik bezig ben. De Optime I is wat dunner dan de II, maar maakt ook dat hij niet zo hard op een eventuele veiligheidsbril drukt en dat is dan weer fijn. Die heb ik namelijk altijd op als ik zaag, slijp of frees en dan werkt de combinatie goed.
Qua veiligheidsbril hebben ruimzichtbrillen, die kun je zonder problemen met oorkleppen dragen. Ben je meteen ook beschermd tegen spul dat onder een normale veiligheidsbril kan schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:57

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Odeklontje schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:26:
[...]Van 1 juli tot en met 30 september 2021 loopt er een actie met gratis DMP180Z 18V Luchtpomp. Misschien wel handiger dan je denkt, zeker met een camper op reis. Even fietsbandje, luchtbed, voetbal, autoband pompen. Let wel op de deelnemende producten! Per kwartaal zijn er bij Makita wel acties (topic). Batterijen zijn moeilijk leverbaar, maar wie goed zoekt zal vinden.

edit: Makita heeft ook autostofzuigers en je kan je camper ook schoonhouden met de DHW080Z 80bar hogedrukreiniger 2x 18V ;) .
Thanks voor je reactie, erg hulpvol, zeker omdat ik de Hornbach met hun LPG steeds vergeet |:(

Ik ga er eens induiken hoe dat werkt, want ik heb geen vestiging in de buurt helaas (40 km).

De luchtpomp heb ik op zich niet nodig, mijn camper expeditievrachtwagen heeft namelijk luchtremmen en dus een 10 bar compressor aan boord ;)

De specifieke autozuigers zijn handig maar het zwaartepunt voor het gebruik ligt vooralsnog binnenshuis.

Ik ken de acties van Makita in elk geval, vandaar dat ik nu met de kruimeldief kan instappen op een natuurlijk moment voor een kleine(re) meerprijs. Zeker straks met losse body's of sets en de accu-actie weer d:)b

Ik ga eens even een lijstje met prijzen maken en kijken wat de beste combi gaat worden :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCZOw_a71gXF2nf3JICOoTF4leQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L7RY9dEfGH6qRJmG5GNmi1nV.jpg?f=user_large
Er zit een rare knik in mijn boormachine. Toch goedkope rotzooi gekocht kennelijk.

Met wat klikken ging hij eruit en kwam hij los. Wat een ding :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dHGh3x9ipCRtvxMG20KkKzcaNfw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k5jVk2d6POvDgj20REVwWF3P.jpg?f=user_large

Kennelijk voelt hij dat er dingen gaan gebeuren binnenkort...

Ander verhaal:
ik ben wat esdoorn plankjes (10x90cm ongeveer) aan het schaven met een schaaf. Ze zijn ruw gezaagd en dat gaat best prima met wat oefening en handigheid. Nu wil ik ze straks allemaal echt vlak en bij voorkeur op dikte hebben zonder een vlak/vandikte bank te kopen. Gaat er ooit komen, nu niet. Je merkt dat ze iets krom zijn.

Buiten een vvd heb ik het meeste wel (okay geen electrische schaaf of bandschuurmachine), ik zit zelf te denken om een vlakfrees te kopen en die onder mijn bovenfrees te hangen. Bovenfrees op een plankje/freesmal en de boel goed (!) fixeren. Daarna baantjes maken waarbij ik de plank in de lengte onder de frees doortrek, en daarna de frees iets naar rechts/links beweeg en de plank opnieuw doorvoer. Omslachtig maar denk ik wel werkend.

Heeft iemand een betere truc? En... een tip voor een goede vlakfrees met 8mm schacht? ik vind CMT mooi spul maken, maar die met losse mesjes is best prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
Terrz schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:58:
Ik heb de afgelopen jaren een boel gereedschap verzameld maar het is wel een beetje een allegaartje geworden van verschillende merken. Ik zat mij tevens al maanden te verlekkeren aan al dat mooie Makita 18V spul wat voorbij kwam. Nu ben ik bijna jarig en zat ik toevallig te sneupen op de Duitse Amazon Warehouse, had ik niet moeten doen :+ .

De schade:
- DBO180Z schuurmachine + macpak voor (zonder accu) - €65
- DJV180 decoupeerzaag voor (zonder macpack en zonder accu) - €100
- DHR243 Combi boorhamer (zonder makpac, zonder accu etc) - €150
- Macpak type 2 voor decoupeerzaag - €20
- Twee maal 5ah accu (immitatie) voor- €60
- DC18SD acculader voor - €26

Toch wel flink goedkoper dan de goedkoopste NL webshop, als het goed is komt alles deze week binnen. Nu nog op zoek naar wat toebehoren voor de boorhamer en extra accu's (iemand hier nog een accu te koop van de laatste accu actie?). Bosch groen spul staat op marktplaats inmiddels :P.
Mooi spul in een mooie kleur ;)

Hou er wel rekening mee dat de SD lader niet de snellader is. Een 5Ah vol duurt 110 minuten. En leeg gaat met de schuurmachine of boorhamer sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Framoes schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:50:
[...]

Mooi spul in een mooie kleur ;)

Hou er wel rekening mee dat de SD lader niet de snellader is. Een 5Ah vol duurt 110 minuten. En leeg gaat met de schuurmachine of boorhamer sneller.
Ah bedankt, welke is de snellader dan? Dan zet ik die ook even op de wensenlijst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 08:32
Boudewijn schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:29:
[Afbeelding]
Er zit een rare knik in mijn boormachine. Toch goedkope rotzooi gekocht kennelijk.

Met wat klikken ging hij eruit en kwam hij los. Wat een ding :P.

[Afbeelding]

Kennelijk voelt hij dat er dingen gaan gebeuren binnenkort...

Ander verhaal:
ik ben wat esdoorn plankjes (10x90cm ongeveer) aan het schaven met een schaaf. Ze zijn ruw gezaagd en dat gaat best prima met wat oefening en handigheid. Nu wil ik ze straks allemaal echt vlak en bij voorkeur op dikte hebben zonder een vlak/vandikte bank te kopen. Gaat er ooit komen, nu niet. Je merkt dat ze iets krom zijn.

Buiten een vvd heb ik het meeste wel (okay geen electrische schaaf of bandschuurmachine), ik zit zelf te denken om een vlakfrees te kopen en die onder mijn bovenfrees te hangen. Bovenfrees op een plankje/freesmal en de boel goed (!) fixeren. Daarna baantjes maken waarbij ik de plank in de lengte onder de frees doortrek, en daarna de frees iets naar rechts/links beweeg en de plank opnieuw doorvoer. Omslachtig maar denk ik wel werkend.

Heeft iemand een betere truc? En... een tip voor een goede vlakfrees met 8mm schacht? ik vind CMT mooi spul maken, maar die met losse mesjes is best prijzig.
Laten doen een optie?
Of gladde plankjes kopen? Esdoorn is niet het duurste hout. Denk dat je goedkoper en beter af bent.

Check masave in zwolle eens. Die is niet de goedkoopste, maar doet wel kleine hoeveelheden voor particulieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb de DeWalt 7485 besteld en een echt haakse winkelhaak onderweg ook. Nog even uitzoeken hoe het met de stofafvoer zit nu, misschien moet ik nog wat slang bestellen.

Heb de afgelopen dagen echt uren stukgeslagen op het maken van een geleiderail met aanslag zodat ik haaks kan zagen met m'n invalzaag. Tot bleek dat de winkelhaken die ik heb op 160mm ±1,5mm en 400mm ±2mm respectievelijk afwijken. En ik maar denken dat het aan mij lag 8)7

Ben er klaar mee, niet fijn haaks kunnen werken trek ik echt onwijs slecht.

Gelijk een kastje maken om hem tijdelijk op te zetten, dan kan ik daarna de planken voor de kasten afmaken (shit opruimen) en vervolgens een passende werkbank waar hij inkomt :P In de bestaande kan het helaas niet omdat die een stalen onderstel heeft. Maar ik heb alle ruimte én nog een boel vuren, dus minstens een tijdelijke werkbank moet wel lukken :P

Edit: 50mm slang besteld bij Arestho, die waren echt VERUIT het goedkoopste :)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 28-07-2021 23:30 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Raymond schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:54:
[...]

Laten doen een optie?
Of gladde plankjes kopen? Esdoorn is niet het duurste hout. Denk dat je goedkoper en beter af bent.
Mja ik vind de zelfdoe-factor leuk. Het wordt een snijplank, ik kan goedkoper er zelf een in de winkel scoren. Ik wil graag nieuwe dingen doen en het zal niet perfect worden, maar oefening baart kunst.

Als ik Paul sellers zie ziet het er best goed te doen uit:
YouTube: How to make square stock straight, smooth and square (stock preparat...

Hij doet het alleen compleet met de hand, ik heb 10 balkjes te gaan. Qua afwijking: ik denk dat ze 1-2 mm krom zijn.... maar ik wil ze straks allemaal even dik krijgen. Als het compleet misgaat breng ik ze wel naar een maat met een vlak/vandiktebank.
Check masave in zwolle eens. Die is niet de goedkoopste, maar doet wel kleine hoeveelheden voor particulieren.
Ja ik woon alleen in het westen en kom eigenlijk nooit in die contreien. Bij hout is het denk ik wel belangrijk het even te zien voor je koopt.

Thx :)

[ Voor 33% gewijzigd door Boudewijn op 29-07-2021 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Floor-is schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:04:
Ik heb de DeWalt 7485 besteld en een echt haakse winkelhaak onderweg ook. Nog even uitzoeken hoe het met de stofafvoer zit nu, misschien moet ik nog wat slang bestellen.

Heb de afgelopen dagen echt uren stukgeslagen op het maken van een geleiderail met aanslag zodat ik haaks kan zagen met m'n invalzaag. Tot bleek dat de winkelhaken die ik heb op 160mm ±1,5mm en 400mm ±2mm respectievelijk afwijken. En ik maar denken dat het aan mij lag 8)7

Ben er klaar mee, niet fijn haaks kunnen werken trek ik echt onwijs slecht.

Gelijk een kastje maken om hem tijdelijk op te zetten, dan kan ik daarna de planken voor de kasten afmaken (shit opruimen) en vervolgens een passende werkbank waar hij inkomt :P In de bestaande kan het helaas niet omdat die een stalen onderstel heeft. Maar ik heb alle ruimte én nog een boel vuren, dus minstens een tijdelijke werkbank moet wel lukken :P
Je weet hoe je een winkelhaak moet testen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
Terrz schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:53:
[...]

Ah bedankt, welke is de snellader dan? Dan zet ik die ook even op de wensenlijst :)
DC18RC. Laadt een 5ah op in 45 min.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
[...]

Aan de DC18RC heb je genoeg, tenzij je echt twee tegelijk moet laden kies je de DC18RD. Maar de ervaring is dat de batterijen sneller vol zijn dan leeg. Hier een overzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ONjnvgkLDwgSeWzBL3jeOEpBiA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qQN1pzu1S1tyqnrEZDmms2Vz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:57

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

De dc18rc :)

Crap, @Framoes en @Odeklontje waren me voor :P

[ Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 28-07-2021 23:24 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 08:08
Leuk onlangs een opvangbak voor een veegmachine besteld bij Toolmax, was de goedkoopste.........levertijd 5 tot 8 dagen.
Verplicht account aanmaken en na tien dagen maar eens gekeken hoe het met mijn bestelling ging...nog steeds wachten op voorraad.
Alleen was de levertijd nu bijgesteld naar "vermoedelijk geleverd in week 40", ergens na 4 oktober dus. 8)7

Ongelofelijk, en natuurlijk geen mailtje daarover. :X

Dus maar afbesteld en elders voor een paar euro meer besteld, wordt morgen geleverd. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Teijgetje op 28-07-2021 23:27 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Boudewijn schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:13:
[...]

Je weet hoe je een winkelhaak moet testen?
Ik ken de methode "trek lijn en flip, trek lijn en controleer"..

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Floor-is schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 23:31:
[...]

Ik ken de methode "trek lijn en flip, trek lijn en controleer"..
Zo zou ik het ook doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Werkt dat ook om te zien of mijn slijper precies haaks is?

>:)

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 29-07-2021 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Teijgetje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 07:49:
Werkt dat ook om te zien of mijn slijper precies haaks is?

>:)
Een slijper flippen lijkt me lastig(er) ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je dit met je haakse slijper doet :
YouTube: Few people know about this function of the ANGLE GRINDER! Brilliant ...

Dan kun je een mooie rechte snede maken. Kijk ff of die haaks en dan weet je dat je slijper haaks was ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
Boudewijn schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:09:
YouTube: Few people know about this function of the ANGLE GRINDER! Brilliant ...

Dan kun je een mooie rechte snede maken. Kijk ff of die haaks en dan weet je dat je slijper haaks was ;)
Ik wilde aan het begin van de video nog zeggen "Goh wat onverstandig, eerst de kap eraf halen en daarna ook zo'n draaiende slijper naast je neerleggen", maar dat is nog niks vergeleken bij de uiteindelijke constructie. Eentje in de categorie 'Osha, is this ok?' :)

* dreamscape mag overigens niet klagen over mensen die slijpen zonder kap nadat hij ooit de kap van zijn 125mm slijper verwijderde om er een 230mm schijf op te monteren. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De grote meerwaarde van de slijptol is natuurlijk het "blijven draaien knopje" dat je in kunt drukken. Dat zit meestal niet op kettingzagen, ik snap ook niet waarom. Super handig.

offtopic:
en dat groen is gewoon een heel mooi kleurtje voor gereedschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Boudewijn schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:54:
De grote meerwaarde van de slijptol is natuurlijk het "blijven draaien knopje" dat je in kunt drukken. Dat zit meestal niet op kettingzagen, ik snap ook niet waarom. Super handig.

offtopic:
Zo'n hold-knopje kun je op een kettingzaag ook gewoon fabriceren. Lijkt me best zinvol. >:)
Ik heb zoiets vroeger ook gewoon geknutseld op de benzinemaaier van mijn ouders. Dat maakte het grasmaaien stukken fijner. De plaatselijke LPG-boer bij mijn ouders in het dorp had zelfs een soort beugeltje over de tankknop gemaakt. Super handig, dan hoefde je die knop niet ingedrukt te houden en kon je lekker een praatje met hem maken terwijl hij zijn sigaartje rookte. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Over de gehoorbescherming discussie:

Zijn er mensen die een veiligheidsbril op sterkte hebben en alsnog overears gebruiken (lees een goede paar uur), zonder last te krijgen van koppijn doordat de poten in de zijkant van je hoofd drukken? Of permanent een bril hebben?

Hierom heb ik zelf wel in-ear doppen (ISOtunes variant). Tot nu toe geen klagen over, maar iedereen zweert altijd bij de 3M dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik mijn op maat gemaakte motordoppen als oorbescherming. Dat dempt minder en vermoed niet dat het goed is als je urenlang herrie aan het maken bent. Maar voor mij werkt dat prima. En ik kan nog gewoon met mensen praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-05 15:51

mark-k

AKA markkNL

Jelte schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:51:
Ik gebruik mijn op maat gemaakte motordoppen als oorbescherming. Dat dempt minder en vermoed niet dat het goed is als je urenlang herrie aan het maken bent. Maar voor mij werkt dat prima. En ik kan nog gewoon met mensen praten :)
Hangt ook af van welke filters je in je oordopjes hebt, mijn motor doppen dempen beter dan de overear dingen die ik heb. Plus als het echt veel herrie is kun je ze combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Deze doppen laten stemmen goed door. Daardoor kan ik me niet voorstellen dat het beter dempt dan een Peltor. Maar dat hoeft in mijn geval ook niet. Ben nooit zo lang bezig. En er ligt ergens in huis nog wel een Peltor voor de gevallen dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-04 13:08
Ik ga zeer binnenkort starten met het verbouwen van onze badkamer, het afbouwen van de nog te plaatsen dakopbouw en het renoveren van twee slaapkamers. Nu heb ik momenteel een Karcher WD3P, maar daarover ben ik allesbehalve tevreden.

Ik kijk al langere tijd met een schuin oog naar de welbekende Festool Midi modellen, maar ik vraag me af of ik nou beter voor de CTL of de CTM kan gaan. Buiten de eerder genoemde werkzaamheden zal ik hem voornamelijk in de schuur als afzuiging gaan gebruiken voor de afkortzaag e.d.

Voor o.a. het frezen van sleuven in de stenen muren kan ik beter voor het CTM model gaan, maar daarbuiten heb ik er niet veel voordeel aan (momenteel). Kan ik dan beter de ong. €100,- besparen en voor de CTL gaan, of zie ik dingen over het hoofd?

Ik heb ook gekeken naar de immer populaire Makita VC2512L, mede doordat ik diep in het Makita kamp zit, maar doordat deze niet antistatisch is valt deze al snel af.

[ Voor 9% gewijzigd door RevellNL op 29-07-2021 16:46 ]

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

RevellNL schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:41:
Ik ga zeer binnenkort starten met het verbouwen van onze badkamer, het afbouwen van de nog te plaatsen dakopbouw en het renoveren van twee slaapkamers. Nu heb ik momenteel een Karcher WD3P, maar daarover ben ik allesbehalve tevreden.

Ik kijk al langere tijd met een schuin oog naar de welbekende Festool Midi modellen, maar ik vraag me af of ik nou beter voor de CTL of de CTM kan gaan. Buiten de eerder genoemde werkzaamheden zal ik hem voornamelijk in de schuur als afzuiging gaan gebruiken voor de afkortzaag e.d.

Voor o.a. het frezen van sleuven in de stenen muren kan ik beter voor het CTM model gaan, maar daarbuiten heb ik er niet veel voordeel aan (momenteel). Kan ik dan beter de ong. €100,- besparen en voor de CTL gaan, of zie ik dingen over het hoofd?

Ik heb ook gekeken naar de immer populaire Makita VC2512L, mede doordat ik diep in het Makita kamp zit, maar doordat deze niet antistatisch is valt deze al snel af.
Wat is wijsheid... bij de ctm zit je altijd goed, maar als je inderdaad zeker weet dat je eigenlijk voornamelijk hout doet en dit blijft doen kan je inderdaad geld besparen met de ctl. Ik ben zelf meer van het buy once, cry once type en koop dus liever iets dat in de toekomst voor alles gebruikt kan worden, maar mijn werkzaamheden wisselen veel. (daarbij ben ik voor een starmix gegaan, wel wat lomper maar goed zo heeft alles voor en nadelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Boudewijn schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 13:54:

offtopic:
Wat een gedoe om dat knopje te kunnen gebruiken. ;)

Ik pak gewoon een van de drie motorkettingzagen, heb je ook geen snoertje nodig. (of desnoods de elektrische kettingzaag maar dat klinkt niet echt/echt niet.)
Of ducttape FTW!! ipv een knopje. :+
Of een tie-wrap, van hele machineparken wordt daarmee de beveiliging onklaar gemaakt.

Maar inmiddels de slijper geflipt en het is een haakse slijper. _/-\o_
Kijken of het met de 230 mm ook lukt.

[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 29-07-2021 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes

Hij stelt in de comments de vraag wat hij hierna moet maken. Misschien een machine die ledematen automatisch weer kan bevestigen.
Jelte schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:22:
Deze doppen laten stemmen goed door. Daardoor kan ik me niet voorstellen dat het beter dempt dan een Peltor. Maar dat hoeft in mijn geval ook niet. Ben nooit zo lang bezig. En er ligt ergens in huis nog wel een Peltor voor de gevallen dat ;)
Volgens mij zijn die filters bewust zo dat ze bepaalde frequenties (gereedschap, motorgeluid) dempen en andere frequenties (stemgeluid) wel redelijk doorlaten.

Zo is het mij iig verteld toen ik m'n otoplastieken liet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:29
rockhopper schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:58:
[...]

Wat is wijsheid... bij de ctm zit je altijd goed, maar als je inderdaad zeker weet dat je eigenlijk voornamelijk hout doet en dit blijft doen kan je inderdaad geld besparen met de ctl.
??
Eigenlijk als je enkel met hout bezig bent, en voornamelijk veel moet schuren, dan moet je eigenlijk altijd de M kopen.

Voor al het ander werk ben je met een L meer als genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
bottom line schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:55:
??
Eigenlijk als je enkel met hout bezig bent, en voornamelijk veel moet schuren, dan moet je eigenlijk altijd de M kopen.

Met MDF misschien, anders zou ik eerder denken dat fijnstof van beton schadelijker is voor je. Wat van het schuren van stucwerk ervanaf komt is ook rotspul. Voor wat het waard is, ik dacht dat de klasses van TNO ook vooral kijken naar de kristallen van iets beton of steen-achtigs iets, hun lichtste klasse staat dacht ik bij dat het geschikt is voor hout, de zwaardere ook voor andere toepassingen.

Maar het hoofdverschil tussen M- en L-klasse is dat een M-klasse een audio en visuele indicatie moet hebben van een te lage volumestroom, waar een L-klasse dit niet hoeft te hebben. Dat houdt ook in dat je in moet stellen wat bv. de diameter van je stofzuigslang is, en waarschijnlijk ook voor dingen als een cycloon, of als je een zuigmond hebt met bv. een hele kleine opening, anders klopt de indicatie niet.

Officiëel moet een M-klasse 99.9% van de deeltjes filteren, en een L-klasse 'maar' 99%, maar het is vrij eenvoudig om op een L-klasse stofzuiger betere filters te zetten (in mijn geval kwam m'n Starmix L-klasse met dezelfde filters als de M-klasse versie heeft, weet niet of dit gelijk is voor CTL en CTM).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

bottom line schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 17:55:
[...]
??

Als hobbyist is de L sowieso goed genoeg, de meeste meerwaarde in de M is vooral de dekking dat je aan de arbo voorwaarden voldoet bij eisen dat je aan streng genoeg filter hebt.
De zuigkracht is bij beide modellen zover ik weet gelijk, alleen heeft de M nog als extra dat hij waarschuwt bij lage airflow en daarvoor een alarm geeft.
-edit-
Ik zie dat @henkie196 het hierboven wat beter aangeeft dan ik :)
-einde edit-

Aangezien hij het over de afkortzaag heeft denk ik dat het wel mee zal vallen met het fijnstof, ik ben het met schuren met je eens, maar dat kan ik niet uit zijn vraag opmaken. Zoals gezegd, zelf zou ik voor de betere klasse gaan omdat ik liever iets één keer koop.

Maar ik ken zijn budget verder niet, en ik ken ook mensen die liever twee L's kopen dan één M. Dus echt verkeerd kiezen is er niet.

[ Voor 4% gewijzigd door rockhopper op 30-07-2021 18:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-05 15:02
Voor eenieder die nog twijfelt welke Makita 18v schroever het beste past heeft GoTools vandaag een vergelijking geplaatst:
https://youtu.be/j3TzmJQp1nE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:42
henkie196 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:25:
[...]

Met MDF misschien, anders zou ik eerder denken dat fijnstof van beton schadelijker is voor je. Wat van het schuren van stucwerk ervanaf komt is ook rotspul. Voor wat het waard is, ik dacht dat de klasses van TNO ook vooral kijken naar de kristallen van iets beton of steen-achtigs iets, hun lichtste klasse staat dacht ik bij dat het geschikt is voor hout, de zwaardere ook voor andere toepassingen.
Fijn stof van beton is schadelijk, maar fijn stof van hout, en dan met name hardhout soorten, is ook zeker schadelijk/kankerverwekkend. Dus gewoon de vuistregel: “gezond stof bestaat niet, het is alleen maar meer of minder schadelijk.”

Dus niet alleen goed afzuigen maar ook eventueel aanvullen met een stofmasker/halfgelaatsmasker met ffp3 filters.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:05

Ik word ook heel nerveus van die lastechniek. Wat een beunhaas. Heb gelijk geabonneerd. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jordje schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:44:
[...]

Ik word ook heel nerveus van die lastechniek. Wat een beunhaas. Heb gelijk geabonneerd. :+
ik heb 0 verstand van lassen. Het ziet eruit als een soort puntlassen. Kun je ms uitleggen waarom dit zo teun de beun is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jordje
De beunhazerij was meer een soort algemeen bedoeld.

Op deze manier lassen met elektrodes wat hij bij die bouten doet kan zorgen voor slak in je las, waardoor deze zwakker wordt. Dat zal op zich wel loslopen maar het is nergens voor nodig. Bij heel dun materiaal kan het nog wel eens nodig of handig zijn dat je af en toe pauzeert, maar eigenlijk moet je dan ook eerst de slak weghalen of je elektrode weer neerzetten terwijl het vorige stukje nog gloeit.

Daarna doet 'ie hetzelfde met de mig/mag en dat is gewoon verspilling van het gas. Het gas gaat namelijk lopen voordat de stroom loopt, en loopt nog even door zodra je loslaat. Tenzij hij geen gas maar gevuld draad gebruikt. Daar lijkt het niet op maar kan het fout hebben.

Daarnaast is het gewoon lelijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
jordje schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 00:59:
De beunhazerij was meer een soort algemeen bedoeld.

Op deze manier lassen met elektrodes wat hij bij die bouten doet kan zorgen voor slak in je las, waardoor deze zwakker wordt. Dat zal op zich wel loslopen maar het is nergens voor nodig.
Bij heel dun materiaal kan het nog wel eens nodig of handig zijn dat je af en toe pauzeert, maar eigenlijk moet je dan ook eerst de slak weghalen of je elektrode weer neerzetten terwijl het vorige stukje nog gloeit.
Hij last omhoog. Bovendien zorgt het zink van de bout voor een groter smeltbad.
Of je in slak insluit ligt aan hoe je last en met welke elektrode, ik heb elektrodes die daar gewoon doorheen lassen. Omhoog lassend en alleen de zijkant van de vorige las rakend kan je geen slak insluiten.

Je kan natuurlijk met een kleine elektrode netjes 2x in een half rondje lassen voor mooi maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Het smeltbad op de juiste plek houden en zwaaien met het handvat vergt een hoop ervaring.
En voor mooi haal je er daarna eventueel een lamellenschuurschijfje langs.

En puntsgewijs lassen zorgt voor minder hitte in het materiaal, alle ijzer, en zeker plaatmateriaal, heeft de neiging te gaan trekken als je het niet vastzet op een lastafel.
Dus hier is het niet vanwege het dunne materiaal maar omdat je anders een hoepel krijgt na drie bouten vastgelast te hebben. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordje
Teijgetje schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 10:08:
[...]

Hij last omhoog. Bovendien zorgt het zink van de bout voor een groter smeltbad.
Of je in slak insluit ligt aan hoe je last en met welke elektrode, ik heb elektrodes die daar gewoon doorheen lassen. Omhoog lassend en alleen de zijkant van de vorige las rakend kan je geen slak insluiten.
Waar last hij precies omhoog? Alleen bij dat laatste stukje mig toch? De rest is volgens mij neergelegd als V of L.
Dat van het zink wist ik niet. Dat haal ik er meestal zoveel mogelijk vanaf. Nasty spul.
Je kan natuurlijk met een kleine elektrode netjes 2x in een half rondje lassen voor mooi maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Het smeltbad op de juiste plek houden en zwaaien met het handvat vergt een hoop ervaring.
En voor mooi haal je er daarna eventueel een lamellenschuurschijfje langs.
De slijptol is ook absoluut mijn grootste vriend :P
En puntsgewijs lassen zorgt voor minder hitte in het materiaal, alle ijzer, en zeker plaatmateriaal, heeft de neiging te gaan trekken als je het niet vastzet op een lastafel.
Dus hier is het niet vanwege het dunne materiaal maar omdat je anders een hoepel krijgt na drie bouten vastgelast te hebben. ;)
Het kromtrekken is zeker waar, maar er zal toch wel een middenweg zijn tussen 400 puntjes zetten en je project ruïneren. Zo dun was die plaat nou ook niet. Inderdaad is beter vastzetten al een begin.

Aan de andere kant had ik die bouten gewoon met twee puntjes vastgezet, dan blijven ze ook wel zitten. Idem voor die "beschermkap". Daar was de ontledemater-3000 echt niet minder van geworden :'(

Edit: Was iemand trouwens al opgevallen dat die knakker gewoon in z'n trainingspak staat te kettingzagen? Wat een goudmijn dit filmpje :D

[ Voor 3% gewijzigd door jordje op 31-07-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Yup ik vond het ook wel een vrij episch filmpje. Daarom hier gedeeld.

Deze week maar eens wat nieuwe spulletjes oppikken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 03-05 20:56
Iemand hier tips voor een schuurmachine voor het schuren van een trap, kozijnen en een paar deuren? Op een accu lijkt mij wel handig maar is dat ook praktisch ivm de beperkte capaciteit van een accu? Ik ben niet merkgebonden. Is bijvoorbeeld de Bosch PSM 18 LI wat?

[ Voor 8% gewijzigd door GoEV6 op 31-07-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 16:58
wheel schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:17:
Ik heb gemerkt dat de Bosch GMS 120 niet is wat ik ervan verwacht had (understatement). Het is nog nooit fout gegaan, maar dat is absoluut meer geluk dan betrouwbaarheid van het ding. Heb hier veel gelezen over de D-tect 120. Van de week een price alert via Keepa. Tweedehands in 'acceptabele' staat (met een hele waslijst waar de gebreken zich zouden bevinden).

Inmiddels ontvangen en uitgepakt. Bij het uit de doos nemen rammelde het ding een beetje maar bleek 'ie optisch puntgaaf op een kleine imperfectie aan het display na.

Rammelen
Het rammelen bleek te komen door de veertjes die de AA-batterijen in de adapter op z'n plek moeten houden. Er zit iets speling tussen het voetje van de veertjes en de kunststof onderdelen. Lijkt geen schade te zijn.

Imperfectie scherm
Bovenrand scherm, pal onder de rode H. Het is niet te voelen. Het lijkt of er een schilfertje plexiglas tussen het ruitje en het schermpje zit. De schroeven zijn zichtbaar. Is het mogelijk om de behuizing er even af te draaien om te kijken of ik het weg kan blazen, of is het ding aan de binnenkant van een zegel voorzien en vervalt bij openen de garantie? Het zit niet in de weg, maar als ik het weg kan halen nog nét iets minder.

Batterij-adapter
Overigens was het prettig geweest als die adapter gewoon uit 1 deel zou bestaan of de 2 delen aan elkaar zou kunnen klikken. Bij gebruik van een accu heb ik nu 2 delen, waarvan er 1 nogal fragiel is rondslingeren op te bergen.

Ben na een paar tests overigens erg content met de resultaten - dit lijkt er meer op! En het ding bleek met (halve) inlay geleverd te worden. Dat had ik op basis van de inhoud-beschrijving op https://www.bosch-profess...ner-d-tect-120-0601081300 niet verwacht.
Rammelt de D-tect 120 bij jullie ook (door de batterij-veertjes), @Navi @kabeltjekabel @paQ @dragonhaertt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

GoEV6 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:48:
Iemand hier tips voor een schuurmachine voor het schuren van een trap, kozijnen en een paar deuren? Op een accu lijkt mij wel handig maar is dat ook praktisch ivm de beperkte capaciteit van een accu? Ik ben niet merkgebonden. Is bijvoorbeeld de Bosch PSM 18 LI wat?
Als dat het enige is wat je met dat apparaat gaat doen kan dat. Let wel op dat het geen enorm groot apparaat is en je met een trap en deuren wel redelijk wat oppervlakte wil doen.

Ik heb er ooit een geleend en vond hem vrij hard trillen voor de afname die hij doet, maar hij is verder prima geschikt. Dit is een delta-schuurmachine (zie de vorm van de zool) en die is ideaal voor alle kleine hoekjes ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Boudewijn schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:57:
[...]

Als dat het enige is wat je met dat apparaat gaat doen kan dat. Let wel op dat het geen enorm groot apparaat is en je met een trap en deuren wel redelijk wat oppervlakte wil doen.

Ik heb er ooit een geleend en vond hem vrij hard trillen voor de afname die hij doet, maar hij is verder prima geschikt. Dit is een delta-schuurmachine (zie de vorm van de zool) en die is ideaal voor alle kleine hoekjes ed.
Dank je. Klopt het dat DeWalt geen delta machine heeft? Heb nl wel een DeWalt accu boormachine.

En wellicht toch voor Bosch blauw gaan met snoer? Iets minder werkvrijheid ivm het snoer maar wel andere voordelen?….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

GoEV6 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:00:
[...]

Dank je. Klopt het dat DeWalt geen delta machine heeft? Heb nl wel een DeWalt accu boormachine.

En wellicht toch voor Bosch blauw gaan met snoer? Iets minder werkvrijheid ivm het snoer maar wel andere voordelen?….
Ik zie hem nu 1-2-3 niet nee op hun website, maar ik heb ook geen verstand van dewalt.

Qua snoer: Tsja op een trap heb je weinig last van het al dan niet hebben van snoer. Als je op accu gaat werken is het lekker als al je gereedschap dezelfde accu's heeft.

Maarja als je ook nog een stofzuiger aan je machine hangt, zoals ik zelf doe maakt dat snoer niet uit. Ander nadeel van accu's is dat ze over 10 jaar waarschijnlijk gaar zijn, waar je 230V kabel het nog prima doet. Vind ik zelf altijd wel geruststellend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

wheel schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 18:56:
[...]

Rammelt de D-tect 120 bij jullie ook (door de batterij-veertjes), @Navi @kabeltjekabel @paQ @dragonhaertt ?
Ik gok dat de meesten (inclusief ikzelf) 'm met een 10 of 12V accu gebruiken.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoEV6
Boudewijn schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:04:
[...]

Ik zie hem nu 1-2-3 niet nee op hun website, maar ik heb ook geen verstand van dewalt.

Qua snoer: Tsja op een trap heb je weinig last van het al dan niet hebben van snoer. Als je op accu gaat werken is het lekker als al je gereedschap dezelfde accu's heeft.

Maarja als je ook nog een stofzuiger aan je machine hangt, zoals ik zelf doe maakt dat snoer niet uit. Ander nadeel van accu's is dat ze over 10 jaar waarschijnlijk gaar zijn, waar je 230V kabel het nog prima doet. Vind ik zelf altijd wel geruststellend :).
Oké dan denk ik dat ik eruit ben. Bosch blauw met snoer voor het geld van groen met een kleine accu. En idd als ik een stofzuiger aansluit is het voordeel van een accu ook al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lijkt me een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasfilius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 20:13

thomasfilius

zappaeske strapatsen

[...]

Ik heb de D-tec 120 maar bij mij rammelt er niks. Heb overigens een variant met accu en geen batterij adapter

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Als ik de mijne gebruik met de AA-batterijenadapter heb ik ook wat gerammel.
Niks om wakker van te liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Even gekeken, nee rammelt niets. (met en zonder accu, geen AA)

[ Voor 5% gewijzigd door Navi op 31-07-2021 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:14

dragonhaertt

@_'.'

[...]

Ik heb de accu versie, dus dat kan ik helaas niet beantwoorden.
(Of, tenminste, bij mij is het antwoord 'nee')

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-04 23:44
Ik heb een aantal lege L-boxx koffers waar ik graag mijn Lidl Parkside accu machines in wil opbergen.

Heeft er iemand een idee of er ergens passende inlays te koop zijn voor de Parkside familie?

(Zelf maken met schuim lukt me niet…. Heb het geprobeerd maar wordt gewoon niet netjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Nee, er zijn geen inlays voor andere merken dan die gebruik maken van het Sortimo L-boxx systeem. Dus zelf maken is dan toch de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 12:54

artificial_sun

Mazda Rx7

@Micky83 je kunt het met plukschuim proberen, niet goedkoop maar wel netjes.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
Ik zag net dat Sortimo zelf custom inlays verkoopt. Maar tegen 75,- p.st. ga ik zelf nog een poging doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@Micky83 Zitten je apparaten nu in een koffer? Ik heb in het verleden wel mooi resultaat gehad door de koffer van het apparaat op te offeren en als inlay te gebruiken. Bijsnijden tot het mooi erin past, eventueel stukje schuim er naast om het op zijn plek te houden.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:23

paQ

[...]

uh, nee is me nooit opgevallen iig :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micky83
mddd schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 08:20:
@Micky83 Zitten je apparaten nu in een koffer? Ik heb in het verleden wel mooi resultaat gehad door de koffer van het apparaat op te offeren en als inlay te gebruiken. Bijsnijden tot het mooi erin past, eventueel stukje schuim er naast om het op zijn plek te houden.
Dat is helemaal geen slecht idee. Ik ga straks eens passen en meten.

Dankjewel 👌🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
RobNemoo schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:15:
Voor eenieder die nog twijfelt welke Makita 18v schroever het beste past heeft GoTools vandaag een vergelijking geplaatst:
https://youtu.be/j3TzmJQp1nE
Mijn Duits is erg slecht, wat is de conclusie van de video? Op termijn wil ik mijn Ryobi gaan vervangen door een Makita.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-05 15:02
Terrz schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:18:
[...]

Mijn Duits is erg slecht, wat is de conclusie van de video? Op termijn wil ik mijn Ryobi gaan vervangen door een Makita.
Weinig conclusies van hen uit, ligt aan je toepassingsbereik. Je kunt je aan geen van die types een buil vallen, alleen even bepalen welke voldoende voor je is.

Ik zit in het Bosch Pro universum, dus ik heb deze zelf maar met een half oog bekeken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-05 18:01
Terrz schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 13:18:
[...]

Je kan het negeren. Wat er uit voort komt is dat slechts een deel van de machines de belachelijk grote schroef overleven die hij er probeert in te draaien. Van die machines vind ik slechts een deel zinnig geprijsd, en de niet zinnige vallen af.

Ik zie het nut van die video niet 100% in, behalve dat 't rookt...

Als je wilt vervangen moet je gewoon naar je wensen en budget, en een keuze maken. Ik zou zelf altijd een brushless motor aanraden, al is het om je keuze eenvoudiger te maken, dan blijft dit over;

https://www.makita.nl/art...oup_id=46810&fromfilter=1

En dan is het kijken naar je behoefte. En let op, des te meer power, des te meer gewicht. Daarom heb ik naast mijn DHP486 ook de kleinere DDF482.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 16:58
8088 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:05:
[...]

Ik gok dat de meesten (inclusief ikzelf) 'm met een 10 of 12V accu gebruiken.
Zo ook ik, maar dat doet niets af aan dat ik wél graag wil weten of de batterij-adapter na aanschaf is zoals het zou moeten zijn :)
dragonhaertt schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:40:
[...]

Ik heb de accu versie, dus dat kan ik helaas niet beantwoorden.
(Of, tenminste, bij mij is het antwoord 'nee')
thomasfilius schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 19:50:
[...]

Ik heb de D-tec 120 maar bij mij rammelt er niks. Heb overigens een variant met accu en geen batterij adapter
Dank, maar de rammel zit bij mij specifiek in de batterij-adapter.
paQ schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 10:08:
[...]

uh, nee is me nooit opgevallen iig :?
Thanks!
Slonzo schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 20:24:
[...]

Als ik de mijne gebruik met de AA-batterijenadapter heb ik ook wat gerammel.
Niks om wakker van te liggen ;)
Dank! Dat stelt me gerust.

[ Voor 28% gewijzigd door wheel op 02-08-2021 09:16 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 247 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).