Basfr schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:21:
In het kader van bovenstaande: hoe bewaren jullie je gereedschap, zeker als er een combi van meerdere merken/type boxen aanwezig is?
Stapelen? In een (lade)kast? Gewoon random ergens weggemoffeld?
Een stapel aan elkaar geklikte boxen ziet er natuurlijk gelikt uit (en dat was vooralsnog mijn voornaamste reden om het bij Bosch blauw te houden), maar het lijkt me niet echt praktisch als je niet de bovenste box moet hebben.
Het lijkt me ook dat zo’n toren al gauw te zwaar wordt om te tillen, mocht je ze zo willen transporteren.
Alle machines met bijbehorende accessoires in een dedicated koffer (TSTAK, L-Box, L-case en 'gewone' systeemkoffers). Voor elektrisch gereedschap dat in doos kwam, heb ik
universele kunststof koffertjes aangeschaft.
De koffers staan verticaal (de
hoge gewoon op de bodem). Dymo-strookje erop zodat ik makkelijk kan zien welke koffer ik van de plank wil halen.
Een basisset handgereedschap met het wat grovere en grotere spul zit in een
grote koffer van DeWalt, het kleine spul enigszins geclusterd in de tray.
Ik ben ooit begonnen met DeWalt-accugereedschap en ben toen (dus) verder gegaan met TSTAK. Die bevielen (en bevallen) dermate goed, dat ik inmiddels een stapeltje lade-koffers (
deze en
deze) heb met gesorteerd handgereedschap. Die zijn gestapeld (en gekoppeld), maar alles is dus direct bereikbaar zonder af te stapelen.
Daar bovenop staan nog 2
koffers met klein elektrisch gereedschap (leidingzoeker, laserafstandsmeter, graveerpen), bitsets, borensets en ander spul, alles in cassette/case. Alleen de bovenste 2 moet ik er dus wel eens afhalen.
De hele stapel laat zich wel schuiven (plavuizen) in het hok waar die staat, maar is te hoog (en te zwaar) om te tillen (laat staat de trap op of af). Een kist of 2 gaat nog wel, maar is niet heel erg praktisch. De DS300 is niet echt te tillen; loeizwaar
Als ik klus en en om het huis, verzamel ik her en der de apparaten en het handgereedschap wat ik nodig heb ik een
open kist.
Ja, koffers nemen ruimte in, maar ik vind het overzichtelijk, makkelijk te vinden, makkelijk bereikbaar, (individueel) makkelijk te voervoeren en veilig; alles blijft heel, schoon en compleet. Als ik eens wat nodig heb of uitleen, kan ik zo 1 koffer van de plank halen en weet ik dat alles wat erbij hoort erbij zit
Zodra ik wat meer klusruimte heb, wil ik nog wel eens een eenvoudige versie van de schappenkast van
Twijfels in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5" zodat alles op 1 plek staat
[
Voor 5% gewijzigd door
wheel op 15-07-2021 15:49
]