Ik weet niet waar je de laser precies voor wilt gebruiken, maar ik heb gisteren bij toolstation een laserliner 360 graden laser gekocht voor 140 euro. Daar kun je eens naar kijken.thommich schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:04:
Ik ben momenteel op zoek naar een kruislijnlaser. Ik heb in het topic al een en ander gelezen over Deko -lasers die prijs/kwaliteit zeer gunstig zouden zijn.
Eerste vraag is of deze hun uitlijning behouden na verloop van tijd? Ik zou niet graag in een situatie terechtkomen dat ik het apparaat na 2 maand niet meer kan vertrouwen of het perfect waterpas is, en er dan achterkomen na heel wat klussen dat alles net niet horizontaal hangt. En om nu bij elke klus het toestel te gaan controleren haalt toch wat het gebruiksgemak eruit. Ervaringen?
Verder: Ik heb echter nog nooit op ali-express gekocht, als ik daar in de zoekmachine het typenummer ingeef dat hier vaak voorkomt, "Deko DKL12PB1" krijg ik een hele reeks resultaten, welke zijn het meest betrouwbaar/interessantst?
Ik zag dat er ook een versie "DKL12PB2" ondertussen bestaat. Volgens de site van Deko is het grootste verschil dat ze 30m bereik aangeven ipv 20m... Heeft iemand daar ervaring mee?
Bestaan er combi-aanbiedingen met een statief? Of koop ik dat apart? Ik denk aan een zo compact mogelijk op te vouwen statief dat tot 2m hoogte gaat... (zo'n draaihendel voor fijn-afstelling van het niveau lijkt me wel handig...)
https://www.toolstation.n...-3d-kruislijnlaser/p42804
Die gaat nu weg met 50% extra korting. Zou ooit 360 euro gekost hebben. Ik kan hem op de site van de fabrikant niet meer terugvinden, dus is waarschijnlijk een uitlopend model. Maar voor deze prijs lijkt het me een erg goede deal. Vandaag is hij bezorgd. Ik heb hem nog niet op nauwkeurigheid gecontroleerd, maar verder ziet alles er goed uit.
P.S. ik heb ook maar direct een statief bij besteld. ook 50% korting.