Arjan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:53:
[...]
[...]
Duidelijk

Ik ben altijd bang bij batterij spul dat ik nergens batterijen kan vinden als ik ze nodig heb, vandaar dat ik graag in Makita land blijf. Verder niet merktrouw, heb ook al wat spul van DeWalt en ben daar zeer tevreden over. Wel allemaal bedraad overigens.
Werkt deze ook met oplaadbare batterijen? Op papier kan het altijd, maar heb wel eens meegemaakt dat apparaten toch eigenlijk gewoon die paar mV van de alkaline variant wilde hebben. Ik heb geen alkaline batterijen en wil ze ook niet

Ja, de Ikea Ladda batterijen die ik noemde werken prima. Gaan langer mee dan ik vooraf had verwacht.
KillaZ schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:38:
[...]
Iedere goede klusser kan met Parkside een nette vlonder/schutting/overkapping bouwen. Dat er echt kutspul tussen zit kan ik niet ontkennen, maar ook daar "valt" binnen de marges mee te werken
Mijn buurman heeft zijn hele schutting gebouwd met een Action handzaag en een Makita 6413, omdat hij niet "van het gereedschap lenen is, straks gaat het stuk". Dat ziet er beter uit dan heel veel andere schuttingen in de buurt die binnen een dag moesten staan zodat er naar de volgende klus gesneld kon worden
De buurman maakte het voor zichzelf in z'n eigen tijd, dus die had waarschijnlijk minder haast dan iemand die een schutting moet bouwen voor iemand die er het liefst zo min mogelijk voor betaalt en graag wil dat het gisteren al af is.
Als je mensen voor een dag betaalt, komen ze in een dag een schutting in elkaar knallen, haha. En die dag is dan ook nog een stuk slechter betaald dan wanneer iemand een dag voor je achter een computer zit te werken. Vanuit huis.
Iemand die kan programmeren krijgt €150/uur, maar ondertussen wel verwachten dat iemand voor €50/uur je leidingwerk komt fixen. Of voor nog minder een schutting komt bouwen. Met een bus vol duur gereedschap. Meritocratie ingevuld door HBO'ers en universitair geschoolden. Met als gevolg dat met je "hoofd" werken meer waardering krijgt. Zowel in loon als status.
Niet dat je in de bouw nooit nadenkt. Sterker nog, je moet inzicht, handigheid, wiskunde en improvisatie gebruiken. En dan vervolgens met fysieke kracht het werk uitvoeren.
Sorry, zowel m'n huidige werk (bouw) als het vakgebied (politiek/economie/sociale wetenschap) waarin ik ben afgestudeerd kwamen samen in deze post

Dat is zeker waar, maar er is een reden dat de meeste vaklui met bijvoorbeeld een Festool invalzaag en Makita schroefmachines werken ipv Vonroc en Parkside.
De goedkopere machines zijn kwalitatief en ergonomisch gewoon minder. Onderschat ook dat laatste niet. Het is al fysiek werk, dus dan is gereedschap dat goed in de hand ligt en fijn werkt belangrijk.
Iets maken zonder frustratie of onnodige extra moeite om de boel netjes te krijgen is gewoon relaxter werken.
Neemt niet weg dat Parkside veel waar voor het geld levert en dat het ook gewoon doet wat het moet doen.