Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:21

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Fuel_80 schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:33:
Het blijft een beetje gokken wat ik precies tegen ga komen tijdens de renovatie maar denk dat ik vanavond deze twee sets bestel, dan zijn er in ieder geval 4 accu's:
Reciprozaag https://www.toolnation.nl...in-koffer-060164j007.html
Accu boor / slagschroever https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Met deze twee sets heb ik een goede aanvulling op mijn bedrade boorhamer (gbh-4-32), 15kg breekhamer, oude klopboor (geloof een black en Decker, erfstuk) en Metabo 12 volt accu boor en slagschroevendraaier. De 12 volt machine is inmiddels behoorlijk gebruikt en is net te licht en vooral te langzaam voor wat zwaarder werk.

Overig gereedschap, zoals multitool (gop 40-30), decoupeerzaag (gst 150), invalzaag (Festool) heb ik al bedraad.
Die slagschroevendraaier gebruiken wij op het werk ook. Alleen hebben wij er al een paar kunnen terug sturen omdat die rode vergrendel ring vast komt te zitten. De bit krijg je er dus niet meer uit.

Wat ik er wel bij moet zeggen is dat wij die machine echt professioneel gebruiken, Maw; hij draait heel de dag in weer en wind.

De Nederbelg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ypuh schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:06:
Weet iemand eigenlijk waarom de accu's van Bosch Blauw en Groen niet uitwisselbaar zijn? In feite zijn het dan toch 2 verschillende merken?
Groen is consumentenspul, blauw is voor pro’s, de accu’s zijn kwalitatief veel beter, hogere capaciteiten en geschikt voor snelladen, stevigere behuizing, duurder, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:43

paQ

Het blijft een beetje gokken wat ik precies tegen ga komen tijdens de renovatie maar denk dat ik vanavond deze twee sets bestel, dan zijn er in ieder geval 4 accu's:

Met deze twee sets heb ik een goede aanvulling op mijn bedrade boorhamer (gbh-4-32), 15kg breekhamer, oude klopboor (geloof een black en Decker, erfstuk) en Metabo 12 volt accu boor en slagschroevendraaier. De 12 volt machine is inmiddels behoorlijk gebruikt en is net te licht en vooral te langzaam voor wat zwaarder werk.

Overig gereedschap, zoals multitool (gop 40-30), decoupeerzaag (gst 150), invalzaag (Festool) heb ik al bedraad.
Gratis tip: bestel een stanley Fubar II
Ook handig om veilig dingen op spanning te houden die je met je recipro wilt doorzagen. Iets doorzagen met de recipro dat beweegt, zaagt niet door namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 26-04-2021 18:34 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:34
Jellabie schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:42:
[...]

Die slagschroevendraaier gebruiken wij op het werk ook. Alleen hebben wij er al een paar kunnen terug sturen omdat die rode vergrendel ring vast komt te zitten. De bit krijg je er dus niet meer uit.

Wat ik er wel bij moet zeggen is dat wij die machine echt professioneel gebruiken, Maw; hij draait heel de dag in weer en wind.
Die slagschroevendraaier heb ik na 20 schroeven retour kunnen sturen omdat die ring vastzit. Na een beetje moeite doen om de bit eruit te krijgen kwam die hele ring een cm naar voren. Met de vervanger nog geen problemen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:32
crimby schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:28:
Zojuist knoop doorgehakt en mijn 2e Bosch Pro / 1e 18V gekocht!
Bosch Professional GST 18V - LI S Amazon edition a 182,99 euro dus doet mooi mee met de actie en bezorging nog net op tijd voor de gratis accu.

Edit: nu moet ik zeker nog ergens een accu oplader vinden? |:(
Kan ik dan het beste gaan voor:
  • Multivolt-snelladers AL 1880 CV
  • Acculader GAL 18V-40
Ik heb hier wel eens gelezen dat Amazon uitgesloten werd door Bosch voor acties. Daar kwamen ze dan pas achter bij het claimen van de actie. Ik adviseer je dan ook goed de actie voorwaarden en dit topic (incl. Vorige delen) door te spitten alsmede het aanbiedingen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:29
Net mijn Bosch GAL 1880 CV snellader binnen gekregen via Toolmax. Super snelle levering (zelfde dag), maar nu zit de lader in een zipzakje en lijkt ie gebruikt....

Zelfde ervaringen? Of gaat hier iets mis?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RdIu8pUWXDZQcR4KrOmEgOnXZ6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pD9o53QbphUanKNyyQkRk8sV.jpg?f=fotoalbum_large

@Nivado dat ga ik dan zeker doen! Ik las op de website niets over amazon. Heb de set dus wel bij Amazon Nederland besteld, wellicht scheelt dat? Anyway ik ga de voorwaarden nog eens goed bekijken.

Edit: net op de Bosch Pro deals site gekeken bij alle vragen en voorwaarden. Daar staat:
“Het gereedschap kan zowel bij een fysiek verkooppunt als online aangeschaft worden.”

Ik kan geen uitsluitingen vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door crimby op 26-04-2021 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:41
De grapjurk heeft nog een video gemaakt over Parkside. :P

@paQ Een Fubar is altijd handig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-06 11:02

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik hoop dat Amazon niet uitgesloten is voor de Bosch actie, anders had ik mijn decoupeerzaag ook elders 20 euro goedkoper gekocht... Nu vond ik dat de extra 4Ah accu wel waard :). Zal het spoedig ontdekken, ik vond in de voorwaarden niet direct uitsluitingen maar ik heb de kleine lettertjes niet nauwkeurig gelezen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
DeadLock schreef op maandag 26 april 2021 @ 21:01:
Ik hoop dat Amazon niet uitgesloten is voor de Bosch actie, anders had ik mijn decoupeerzaag ook elders 20 euro goedkoper gekocht... Nu vond ik dat de extra 4Ah accu wel waard :). Zal het spoedig ontdekken, ik vond in de voorwaarden niet direct uitsluitingen maar ik heb de kleine lettertjes niet nauwkeurig gelezen.
Ik nu wel, het enige wat erin staat is dat het een in Belgie, Nederland of Luxemburg woonachtige dealer moet zijn. Amazon NL is dat volgens mij gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:43

paQ

Ik heb ook meuk van amazon.de ex BTW, en dat was ook geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 26-04-2021 22:05 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:14
crimby schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:23:
Net mijn Bosch GAL 1880 CV snellader binnen gekregen via Toolmax. Super snelle levering (zelfde dag), maar nu zit de lader in een zipzakje en lijkt ie gebruikt....

Zelfde ervaringen? Of gaat hier iets mis?
[Afbeelding]
Kan zijn dat de lader uit een set komt. je kan deze toch gewoon registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
akatar schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:06:
[...]

Kan zijn dat de lader uit een set komt. je kan deze toch gewoon registreren?
Ja kan deze registreren inderdaad, maar toch gek als je iets als nieuw koopt dat ie al gebruikssporen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
crimby schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:11:
[...]

Ja kan deze registreren inderdaad, maar toch gek als je iets als nieuw koopt dat ie al gebruikssporen heeft?
Ik had niet begrepen dat hij gebruikssporen had, daar zou ik even een mailtje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
akatar schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:52:
[...]

Ik had niet begrepen dat hij gebruikssporen had, daar zou ik even een mailtje aan wagen.
Ja kijk maar op de foto. Daar zie je alsof er al een accu in geschoven is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
Ik heb 2 x een losse lader besteld, 1 x bij passiontec oid., die zat niet in de originele doos maar was verder als nieuw en 1 x bij een webshop in nederland. Deze zag eruit (qua stof) of hij 10 jaar op de plank had gelegen maar ook deze was verder prima.,

Zijn hier trouwens nog mensen met recente ervaringen met toolnation? Ik wil er eigenlijk iets bestellen maar als ik de reviews lees, zijn de leveringen slecht en zijn ze niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:35
akatar schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 00:44:
Ik heb 2 x een losse lader besteld, 1 x bij passiontec oid., die zat niet in de originele doos maar was verder als nieuw en 1 x bij een webshop in nederland. Deze zag eruit (qua stof) of hij 10 jaar op de plank had gelegen maar ook deze was verder prima.,

Zijn hier trouwens nog mensen met recente ervaringen met toolnation? Ik wil er eigenlijk iets bestellen maar als ik de reviews lees, zijn de leveringen slecht en zijn ze niet bereikbaar.
Op google is het helaas niet al te best zie ik.
Hier in het topic vond ik niks verontrustends eerlijk gezegd.
Heb er wat besteld, maar betreft alleen installatiemateriaal. Hoop wel dat het er vrijdag is eigenlijk...
Kreeg al een mail dat de order gesplitst is.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:02

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

crimby schreef op maandag 26 april 2021 @ 20:23:
@Nivado dat ga ik dan zeker doen! Ik las op de website niets over amazon. Heb de set dus wel bij Amazon Nederland besteld, wellicht scheelt dat? Anyway ik ga de voorwaarden nog eens goed bekijken.

Edit: net op de Bosch Pro deals site gekeken bij alle vragen en voorwaarden. Daar staat:
“Het gereedschap kan zowel bij een fysiek verkooppunt als online aangeschaft worden.”

Ik kan geen uitsluitingen vinden.
@crimby Ik heb mijn accu via aanschaf bij amazon.nl geclaimed en geleverd gekregen. Let wel op dat er als particulier een max op zit van 3 accu's en dat je uiteraard wel moet voldoen aan het minimale excl btw bedrag.

===
Klein stukje over mijn recente ervaring bij toolnation, inmiddels al een aantal maanden geleden. Levering was bizar traag en hierover werd slecht gecommuniceerd. Eenmaal geleverd ontbrak een lamp, die volgens hun opeens niet meer bij het pakket hoorde. "magisch" werd de pagina van hun website pas aangepast met kort daarvoor dus nog steeds de set met lamp zodat het niet meer zichtbaar was. Of ik vervolgens nog maar even wilde aantonen dat de lamp erbij hoorde. Gelukkig had ik gewoon een screenshot gemaakt (leermomentje hier). Na in mijn ogen te veel mails over en weer uiteindelijk toch de lamp nageleverd gekregen, dus netjes opgelost uiteindelijk, maar het ging niet van harte.
Dus in het kort goede prijs, service wisselend, levering traag.

[ Voor 33% gewijzigd door rockhopper op 27-04-2021 01:34 . Reden: stukje toolnation erbij ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Nou het gaat goed hier... mijn “oude” black & decker schroefboormachine lijkt het binnenkort te gaan begeven en deze wordt dan dus vervangen voor een Bosch Professional 18v.
Klopt het dat ik dan het beste de Bosch GSB 18V-60 kan nemen of wat is het verschil met GSB 18V-55, GSR 18V-55 of GSR 18V-28?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
crimby schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:06:
Nou het gaat goed hier... mijn “oude” black & decker schroefboormachine lijkt het binnenkort te gaan begeven en deze wordt dan dus vervangen voor een Bosch Professional 18v.
Klopt het dat ik dan het beste de Bosch GSB 18V-60 kan nemen of wat is het verschil met GSB 18V-55, GSR 18V-55 of GSR 18V-28?
Deze meneer legt het heel goed uit, wel in het Duits:

In het kort:
GSR is zonder klopmechanisme, GSB is met klopmechanisme
vanaf de 55 is Brushless,
De 60 C is een connected versie, vanaf deze heeft hij een anti Kick-back functie.

De Bosch-Pro website heeft overigens ook een vergelijkingsfunctie, dan kan je er een paar naast elkaar zetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Wild Chocolate schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:14:
[...]

Deze meneer legt het heel goed uit, wel in het Duits:
[YouTube: 🔥 Welchen brauchst Du? Alle 18V Bosch Akkuschrauber vom GSR 18V-21 bis GSR 18V-110 | inkl. Verlosung]

In het kort:
GSR is zonder klopmechanisme, GSB is met klopmechanisme
vanaf de 55 is Brushless,
De 60 C is een connected versie, vanaf deze heeft hij een anti Kick-back functie.

De Bosch-Pro website heeft overigens ook een vergelijkingsfunctie, dan kan je er een paar naast elkaar zetten.
Dank! Ga ik het filmpje eens kijken en nogmaals op de website kijken (misschien niet vanaf mijn telefoon haha!)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 23:48

Det

alaintje schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 00:53:
[...]

Op google is het helaas niet al te best zie ik.
Hier in het topic vond ik niks verontrustends eerlijk gezegd.
Zoek eens in het topic op "Toolnation"?! . En let dan met name op de reacties van/rond PcDealer. Ik zie op andere forums soortgelijke ervaringen dus ik zou echt even een andere leverancier zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thomasfilius
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-06 07:33

thomasfilius

zappaeske strapatsen

crimby schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:06:
Ik heb begin dit jaar de GSB 55 gekocht met 2 procore batterijen en geen moment spijt van gehad. Vond de meerwaarde van de 60 minimaal maar de toevoeging van de procore batterijen wel echt een verbetering. De klopboorfunctie heeft me positief verrast, in de meeste gevallen red ik me daar heel goed mee. Als ik echt veel gaten moet boren of in heel hard beton pak ik m'n GBH 18V 26F.

Vanwege het gewicht heb ik er uiteindelijk ook nog de GSR 12v 35FC bijgekocht, een stuk handiger als je veel boven je hoofd moet schroeven.

Watch out where the huskies go an' don't you eat that yellow snow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Een maand of 2 geleden een bestelling gedaan van een artikel dat op hun site op voorraad was (status was op de dag van de bestelling gewijzigd naar "op voorraad"). Vervolgens gebeurde er een week niets, en werd het pas verstuurd nadat ik een mailtje had gestuurd met de vraag wat de status van mijn bestelling was.

Geen heel goede ervaring dus maar ook weer niet zo slecht als sommigen hier meegemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zo, net een mailtje van combitools over die makita opberg-Mboxen. Leuk, maar die prijzen 9)7 160€ voor een paar opbergvakjes 8)7
Vond de pakweg 17 voor de Kupper opbergbakken bij Hornbach wel genoeg geld, of desnoods die van Stanley, kun je ook aan elkaar vastklikken, alleen niet op de rest van je Mboxen. Maar wel een doorzichtig deksel, wat het zoeken weer een stuk sneller maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Det schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:22:
[...]

Zoek eens in het topic op "Toolnation"?! . En let dan met name op de reacties van/rond PcDealer. Ik zie op andere forums soortgelijke ervaringen dus ik zou echt even een andere leverancier zoeken.
Ik ga inderdaad toolnation schrappen van mijn lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:30
Vorige maand nog 2 zaaggeleiders en een tas besteld, duurde wel veel langer dan verwacht en in 2 pakketten verzonden, binnen 14 dagen was alles binnen. Had geen haast maar zal er niet direct opnieuw bestellen.
Op woodworking.nl zijn er ook veel klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:35
Det schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:22:
[...]

Hmm zonde.
Lijkt alsof alles van mij is verzonden.
Was dan ook gewoon installatie materiaal (knel, punt stukken etc).
30% goedkoper dan Warmteservice. Zelfs met 10-25% korting wij warmteservice zijn die nog duurder.
1 euro voor een knel ring rekenen :X

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:47

Uiteindelijk is de keuze nog ietsje anders geworden, het is een gsr 18-55 met 3x procore accu geworden in een l-case, gdx 18-200 in een l-boxx en een gsa 18 in een l-boxx. Bij die laatste twee komen nog gratis accu's, dus ik ben dan redelijk voorzien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 17:11
Wat was je kwijt?

https://www.gereedschapce...3-0ah-accu-in-l-boxx.html

Zelf deze gescoord. 2 x 3ah en metalen kop. Geen borstelloos neem ik voor prijs voorlief. Inclusief gratis accu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
MacbookProx schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:49:
Wat was je kwijt?

https://www.gereedschapce...3-0ah-accu-in-l-boxx.html

Zelf deze gescoord. 2 x 3ah en metalen kop. Geen borstelloos neem ik voor prijs voorlief. Inclusief gratis accu ook.
Voor de accuboormachine inclusief de 3x procore accu €259. Daarom ook voor deze set gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Fuel_80 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:57:
[...]

Voor de accuboormachine inclusief de 3x procore accu €259. Daarom ook voor deze set gekozen.
Dat is een nette prijs, dat heb ik een half jaar geleden ook ongeveer betaald (249, met koffer ipv L-Boxx). De laatste tijd zag ik hem alleen maar prijzen boven de €300,- voorbij komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLS_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 23:05
Mijn recente ervaring is niet zo best. Gereedschap na een maand nog niet geleverd en de communicatie houdt ook niet over. Ze schijnen gedoe te hebben met een verhuizing.

Mocht je er willen bestellen, ik heb nog een kortingscode gedeeld in het topic voor kortingcodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Diverse keren wat besteld. Ze zijn niet snel met de levering. Maar geven dat dan wel netjes aan. Er is nu nog een afkortzaag onderweg met 11 dagen levertijd en die is na 8 dagen verzonden. 11 dagen zullen ze dus net niet gaan halen, maar dat komt ook door Koningsdag.

Paar maanden geleden ook een RMA aanvraag gedaan en keer binnen een paar uur reactie. Tevens had ik het product binnen één week weer gerepareerd retour.

Al met al ben ik wel tevreden met Toolnation, maar ik zie op bijv. Pepper andere verhalen voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
NLS_ schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:20:
[...]

Mijn recente ervaring is niet zo best. Gereedschap na een maand nog niet geleverd en de communicatie houdt ook niet over. Ze schijnen gedoe te hebben met een verhuizing.

Mocht je er willen bestellen, ik heb nog een kortingscode gedeeld in het topic voor kortingcodes.
Dat verhaal van die verhuizing houden ze zo te lezen ook al maanden vol (als excuus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:48
Ik ben nu langzaam steeds een beetje meer aan het klussen, en heb nu een bosch klopboor op 220v.
Nu merk ik dat, hoewel er geen batterij op zit en dus altijd vol is, is het wel redelijk irritant steeds dat verlengsnoer mee te zeulen. Verder is hij ook een beetje aan de grote kant, wat sommige houdingen onmogelijk maakt.

Nu tipte een collega mij op de volgende:
https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Hij is niet super sterk, maar voor het grote werk heb ik dan toch nog die 220v. Maar voor het lichte werk, wat ik toch het meeste doe, zou dit wel kunnen werken.

Iemand hier misschien ervaring mee, of een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:12
Ik heb blijkbaar mazzel gehad met toolnation. Ik heb 31mrt nog een makita accuding besteld, daarvan kreeg ik keurig een factuur met datum 31 mrt (dus gratis accu :P) en dag later werd mijn artikel verstuurd.

Het kan dus verkeren zo te zien. Ik had blijkbaar de mazzel dat het een enkel voorraad artikel was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Lordsauron schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:08:
Ik ben nu langzaam steeds een beetje meer aan het klussen, en heb nu een bosch klopboor op 220v.
Nu merk ik dat, hoewel er geen batterij op zit en dus altijd vol is, is het wel redelijk irritant steeds dat verlengsnoer mee te zeulen. Verder is hij ook een beetje aan de grote kant, wat sommige houdingen onmogelijk maakt.

Nu tipte een collega mij op de volgende:
https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Hij is niet super sterk, maar voor het grote werk heb ik dan toch nog die 220v. Maar voor het lichte werk, wat ik toch het meeste doe, zou dit wel kunnen werken.

Iemand hier misschien ervaring mee, of een beter alternatief?
Als je in dit topic even zoekt op FC15 en FC35 zie je dat nagenoeg iedereen dit als een super apparaat ziet. Het is wel een heel ander apparaat dan een klopboor op 220V, dus ik zou het niet als vervanging zien maar meer als aanvulling. De 35 is brushless en heeft iets meer accuduur bij de accu's, maar de prijs is ook hoger. Beide versies zijn prima.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Aanvullend: de 35 is ook sterker, draait sneller en is compacter.

Idd is over de voor en nadelen van de flexiclick genoeg geschreven.

De gewone 15 en 35 zijn als solo machine goedkoop genoeg om er eentje naast te hebben. Wmb erg prettige combi, aangezien ik de non-fc machines wel een fijnere balans vind hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:34
crimby schreef op maandag 26 april 2021 @ 22:11:
[...]

Pas ook gehad met een Festool frees. Zool had krassen en een schroef was verbogen. Was wel een andere webshop. Ik heb toen contact gehad met aftersales, en ik heb het toestel kunnen terugsturen na tussenkomst van Festool zelf.
Ik zou gewoon verhaal halen bij de webshop. Desnoods geef je aan dat het toestel bij ontvangst beschadigd was (wat ook is).

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 17:16
Sinds kort eigenaar van een leuke 18v Makita Slagmoersleutel met 5ah accu. Nu heb ik al een 14.4v boormachine en vroeg me af of iemand hier wel eens een 18v accu in een 14v apparaat heeft gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Laatst online: 00:32
Hercul3s schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:20:
Sinds kort eigenaar van een leuke 18v Makita Slagmoersleutel met 5ah accu. Nu heb ik al een 14.4v boormachine en vroeg me af of iemand hier wel eens een 18v accu in een 14v apparaat heeft gebruikt?
Dat past fysiek niet. Er zitten nokjes aan de 14,4V machines die er voor zorgen dat dat een 18V accu niet past.
Ik heb wel eens een 14,4V accu in een 18V machine gedaan. Dat past en werkt. Je dan alleen wel minder kracht. En je moet goed oppassen dat je de accu niet over belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Arator schreef op woensdag 28 april 2021 @ 00:05:
[...]

Pas ook gehad met een Festool frees. Zool had krassen en een schroef was verbogen. Was wel een andere webshop. Ik heb toen contact gehad met aftersales, en ik heb het toestel kunnen terugsturen na tussenkomst van Festool zelf.
Ik zou gewoon verhaal halen bij de webshop. Desnoods geef je aan dat het toestel bij ontvangst beschadigd was (wat ook is).
Net bericht ontvangen dat ik deze kan terugsturen als ik niet tevreden ben. Vrij generiek en standaard bericht. Twijfel hier wel over, vanavond komt mijn decoupeerzaag binnen en die kan ik zonder oplader vrij lastig gebruiken..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:00

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

crimby schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:45:
[...]

Net bericht ontvangen dat ik deze kan terugsturen als ik niet tevreden ben. Vrij generiek en standaard bericht. Twijfel hier wel over, vanavond komt mijn decoupeerzaag binnen en die kan ik zonder oplader vrij lastig gebruiken..
T is natuurlijk allemaal niet helemaal netjes, aan de andere kant: de eerste keer dat je zelf een accu erin stopt heb je dezelfde beschadigingen en het doet compleet niets af aan de bruikbaarheid van het product. Als ik in jou schoenen zou staan dan zou ik m gewoon gaan gebruiken en de moeite niet nemen. Zeker omdat je vanavond al de oplader wilt gebruiken. Is dan een week extra wachten die paar krasjes waard die je na 1x opladen ook zelf gemaakt hebt?

Denk altijd maar zo: als ik in een winkel ben dan verwacht ik ook dat de verkoper een product voor me uitpakt zodat ik m kan vasthouden. De volgende koper koopt dan dus een doos die geopend is geweest. Puur dat vind ik dus geen reden om hem terug te sturen, dat doe ik pas als de staat mij niet bevalt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Laatst online: 17:16
Nivado schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:30:
[...]

Dat past fysiek niet. Er zitten nokjes aan de 14,4V machines die er voor zorgen dat dat een 18V accu niet past.
Ik heb wel eens een 14,4V accu in een 18V machine gedaan. Dat past en werkt. Je dan alleen wel minder kracht. En je moet goed oppassen dat je de accu niet over belast.
Klopt, alleen ik dacht als ik het nokje 'weghaal' past het natuurlijk wel. Vraag me alleen af wat de interne electronica vind van 18v. Kan me haast niet voorstellen dat het 4v meer echt een probleem is, aan de andere kan wil hem ook niet kapot maken natuurlijk :D.

Toch nog even verder gezocht, lijkt gewoon te kunnen:

https://www.circuitsonline.net/forum/view/133302

[ Voor 7% gewijzigd door Hercul3s op 28-04-2021 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

crimby schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:45:
[...]

Voor mij is dat simpel.....ik leg dik geld neer voor iets nieuws, dan wil ik een nieuwe, ongebruikte machine.

Als ik gebruikerssporen wil, dan koop ik wel refurbished/tweedehands met een bijbehorend prijskaartje.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Fraggert schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:06:
[...]
Voor mij is dat simpel.....ik leg dik geld neer voor iets nieuws, dan wil ik een nieuwe, ongebruikte machine.

Als ik gebruikerssporen wil, dan koop ik wel refurbished/tweedehands met een bijbehorend prijskaartje.
Aan de andere kant, als de enige "schade" het krasje op een laadcontact is, wie zegt dan dat dat niet al af-fabriek zo is, omdat ze hem daar met een dummy-accu met meetapparatuur testen?
Daarnaast is een lader niet echt een slijtageproduct, en vind ik het daar veel minder erg dan bijvoorbeeld bij een monitor.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florizla
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 11:29
... als de productiedatum niet ergens voor 2015 is. Anders zou ik m zeker omruilen voor een echte nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Als er verder niks mee aan de hand is, dan zou ik hem ook gewoon gaan gebruiken. Vraag me alleen af waarom die lader teruggestuurd zou zijn, want een.lader kopen en er dan niet tevreden mee zijn lijkt me raar. Het is geen zomerjurkje waarvan je wilt zien hoe het staat :P

Zo'n systeem van warehousedeals/tweedekansjes vind ik dan.prettiger. kan je er bewust voor kiezen (doe ik vaak zat).

Magoed: als het ding werkt en goed is, lekker houden. 3x er zelf een accu in drukken en je hebt meer gebruikssporen.
En in je achterhoofd houden wanneer je in de toekomst weer wat nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Raymond schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:29:
Als er verder niks mee aan de hand is, dan zou ik hem ook gewoon gaan gebruiken. Vraag me alleen af waarom die lader teruggestuurd zou zijn, want een.lader kopen en er dan niet tevreden mee zijn lijkt me raar. Het is geen zomerjurkje waarvan je wilt zien hoe het staat :P

Zo'n systeem van warehousedeals/tweedekansjes vind ik dan.prettiger. kan je er bewust voor kiezen (doe ik vaak zat).

Magoed: als het ding werkt en goed is, lekker houden. 3x er zelf een accu in drukken en je hebt meer gebruikssporen.
En in je achterhoofd houden wanneer je in de toekomst weer wat nodig hebt.
Ik ben mijn gereedschap nu behoorlijk reactief aan het aanschaffen of vervangen. Zo'n lockdown doet wat met je 8)7 Aangezien ik niet super veel kluservaring heb, kom ik er dus vlak van te voren achter dat ik toch gereedschap nodig heb en dan koop ik het dus.

In de toekomst moet dat wel wat anders gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik heb hier inmiddels een boel Makita accu's en dacht die kunnen eigenlijk wel gebruikt worden als powerbank (18.000mah op 5V)
Iemand ervaring met USB adapters? Makita verkoopt er één, maar de markt is ook overspoelt met namaak (Ali wish etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:40
Jelte schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:05:
Ik heb hier inmiddels een boel Makita accu's en dacht die kunnen eigenlijk wel gebruikt worden als powerbank (18.000mah op 5V)
Iemand ervaring met USB adapters? Makita verkoopt er één, maar de markt is ook overspoelt met namaak (Ali wish etc).
Dacht er wel eens aan om zo'n ding op Ali te kopen, maar nooit echt gedaan. Ben ook wel benieuwd of iemand deze (Makita of Ali) heeft en wat zijn/haar ervaring is.
Zo'n ding op Ali kost 13-15 euro, de originele Makita 22-25 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door CappieL op 28-04-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zou persoonlijk geen goedkope Chinese meuk aansluiten op mijn dure accu's. Ook omdat je voor +/-25 euro een nieuwe 20.00mAh powerbank hebt, van bijvoorbeeld Xiaomi.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 28-04-2021 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Het internet staat hier vol met berichten over, en ik heb zelf ook ervaring met de gevolgen van goedkope accu's / acculaders. Het is gewoon een slechte besparing met potentieel zeer gevaarlijke gevolgen. Ik heb bij mijn ouders inmiddels drie keer een beginnend brandje zien ontstaan, gelukkig zonder al te nare consequenties. Inmiddels is alle goedkope no-brand troep het huis uit, en mijn ouders een flinke uitbrander (pun intended) gegeven dat ze niet zo zuinig moeten zijn. Ik huiver bij de gedachte dat ze maar eens net niet thuis zijn geweest zouden zijn voor een paar uur. En dat allemaal om een paar euro te besparen zodat de veiligheid uit het raam kan.

Mij is het de besparing niet waard. Mijn gereedschap moet goed werken, en mijn opslag/huis moet goed veilig blijven. Dingen die zomaar in de fik kunnen vliegen horen daar in mijn ogen niet bij. Maar goed iedereen is natuurlijk vrij om te kiezen waar ze hun geld aan uitgeven.

[ Voor 7% gewijzigd door rockhopper op 28-04-2021 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb de originele Makita USB adapter. Doet wat het moet doen: 2x max 2.1A leveren op de USB poorten.

Ik zou er ook niet happig op zijn om random chinese prul op mijn Makita accu's te schuiven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

@Jelte hier ook over nagedacht, maar dan ter vervanging van de licht accu in de boot. Nog niets mee gedaan.

@rockhopper Een goedkope lader is natuurlijk heel iets anders dan een gebruiker. Is toch interessant als je iets op je accu kunt schroeven die 12v levert!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Daarstraks kwam de GST 18V Li-S hier toe :).

Even kleine teneur: er was duidelijk al gepruld met de zegel :(. Op de gok toch maar open gemaakt, de inhoud lijkt verder oke en nieuw te zijn. Het aanmelden voor Bosch accu-actie is ook gelukt, maar geen idee of dat onmiddellijk de verificatie doet.... Mijn vrees is een beetje dat iemand er iemand voor de gratis accu besteld en retour gestuurd heeft. Worst case stuur ik 'm zelf retour om die reden indien Bosch het zou afkeuren. ;(

De zaag zelf was duidelijk nieuw/ongebruikt. Toch een tikkeltje groter en zwaarder dan ik had verwacht, maar een eerste snel proefstukje ging er goed. Ligt goed in de hand, lijkt voldoende vermogen te hebben (zelfs met mijn 2j oude 3Ah accu) en ik had het gevoel veel controle te hebben over de zaag.

Zonder snoer nodigt het wel uit om allerlei klussen te doen waar ik anders tegenop zou kijken. Even wat paletten verzagen in de tuin, balkje bij plaatsen in het kippenhok, etc. Benieuwd of het voor het fijnere preciesiewerk (hoekjes uit multiplex zagen voor het onderstel van een kast ter hoogte van de plinten etc) ook goed gaat werken.

[ Voor 3% gewijzigd door DeadLock op 28-04-2021 14:38 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

prein2 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:19:
@rockhopper Een goedkope lader is natuurlijk heel iets anders dan een gebruiker. Is toch interessant als je iets op je accu kunt schroeven die 12v levert!
Ik snap denk ik niet goed wat je bedoelt met "gebruiker"? Een referentie naar pebkac stel ik niet op prijs ;)

In mijn ogen vermijd ik liever allerlei situaties waarbij je electronica/accu/omvormer of wat dan ook van merk 1 mengt met merk 2. Het gaat net zo hard mis bij zonnepanelen als bij simpele telefoonladers of accu's. Het gaat soms al mis als alles wel bij elkaar hoort, waarom zou je de boel onstabieler willen maken met troep zonder enige veiligheidscontrole.

Maar goed, als je goed thuis bent in electronica en je vind het leuk om met accu's te spelen en dingen hierin te maken dan wel aan te passen is het een heel ander verhaal. In dat geval ga ik er vanuit dat iemand weet waar hij mee bezig is, de risico's kent en alles naast elkaar afweegt. In de originele vraag kreeg ik deze indruk niet meteen en laat ik heel eerlijk zijn, het is ook niet een vraag die ik van zo iemand verwacht.

Ik lees ook veel verhalen in zaklamp fora waarin te pas en te onpas ge-mcguyverd wordt met allelei accu's. Het is een leuke wereld om in te spelen, maar niet zonder gevaar. Naar wat ik begrepen heb zijn de accu's in schroefmachines min of meer dezelfde 18650's die in zaklampen veel gebruikt worden. Maar ik kan het verkeerd begrepen hebben, het is niet een veld waar ik zelf in sleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:17:
Ik heb de originele Makita USB adapter. Doet wat het moet doen: 2x max 2.1A leveren op de USB poorten.

Ik zou er ook niet happig op zijn om random chinese prul op mijn Makita accu's te schuiven.
Dankjewel voor je ervaring, daar was ik naar op zoek. Inderdaad weinig bijzonders dus, maar voldoende.

Voordeel is dat je dure accu's nog gebruikt worden, maar het opladen is natuurlijk lastiger. Tenzij je de lader meeneemt, maar met camperen is dat weer wat overkill.
Als ik een keer voor een prikkie die originele kan kopen, dan doe ik het wel.

Maar niet alles uit China is goedkoop en slecht. De meeste elektronika komt immers uit die hoek. Makita is ook gewoon Made in China.
Niet zo krampachtig mensen.

Dus als er iemand ervaring heeft met after market Makita usb leaders, ik hoor het graag :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 28-04-2021 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:18
@Jelte Je zou ook zelf een powerbank-attachment kunnen maken. Pak je een goede (Blitzwolf bijv.) USB-adapter voor in de auto en sluit je die aan op de Makita accu. Voor de veiligheid nog een glaszekeringetje ertussen en klaar. De meeste van die USB-laders voor in de auto kunnen tussen de 12-24V aan, dus de 14 of 18V van een Makita accu moet ook prima lukken. Het is dat ik geen Makita ecosysteem heb, anders had ik het voor je geprobeerd.

Zit je alleen nog met de connector en behuizing, maar dat valt ook wel te 3D-printen. Of je koopt wel zo'n cheapo ding en trekt daar de ingewanden uit en vervangt het door de ingewanden van een fatsoenlijke USB-lader voor in de auto :P

[ Voor 43% gewijzigd door ThinkPad op 28-04-2021 16:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Jelte schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:05:
[...]
Maar niet alles uit China is goedkoop en slecht.
Dat zegt ook niemand. Er wordt alleen gewaarschuwd voor goedkope onveilige after market / namaak meuk zoals die veelvuldig verkocht wordt op Ali en consorten.
De meeste elektronika komt immers uit die hoek. Makita is ook gewoon Made in China.
Maar er is een verschil tussen een topmerk gereedschap fabrikant en random meuk van Ali etc.
Gezien de talloze praktijkvoorbeelden van schade door brakke elektronica en dergelijke vind ik er weinig krampachtigs aan om terughoudend te zijn in het gebruik van goedkope third party adapters.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prein2

prein2

@ThinkPad Dat is dus een slecht idee 😁.. Li ion laden vereist veel meer dan een simpele autolader die bedoeld is voor een lood accu...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:18
prein2 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:25:
@ThinkPad Dat is dus een slecht idee 😁.. Li ion laden vereist veel meer dan een simpele autolader die bedoeld is voor een lood accu...
Eens! Dat zou ik ook zeker niet doen. Ik had niet gelezen dat dat ook in zijn bericht stond.
Ging mij meer om een DIY powerbank-attachment maken, die je dus op een Makita accu kunt schuiven. Dat stelt niet zoveel voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:21

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Jelte schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:05:
[...]
Maar niet alles uit China is goedkoop en slecht. De meeste elektronika komt immers uit die hoek. Makita is ook gewoon Made in China.

Dus als er iemand ervaring heeft met after market Makita usb leaders, ik hoor het graag :)
Het grote verschil is dat de importeur in Europa juridisch aansprakelijk is en verantwoordelijk voor de certificering en daarom een direct belang heeft om de kwaliteit op orde te hebben.

Als je direct in China bestelt heb je niemand om aansprakelijk te stellen terwijl de schade die je van een ondeugdelijk product van deze soort heel erg hoog kan zijn. We hebben het hier niet over "jammer hij doet het niet meer" maar over het afbranden van een heel gebouw waar misschien mensen in zitten.

Het is moeilijk om zelf te beoordelen omdat er met elektronica van onbekende afkomst zo veel mis kan zijn dat je niet kan zien door de componenten te bekijken en zelfs doormeten geeft geen garantie dat het onder belasting goed blijft gaan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

prein2 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:25:
Hij bedoelt denk ik een USB-lader die je op de 12V van je auto kan aansluiten. Maar in plaats daarvan een gereedschapsaccu als spanningsbron gebruikt. Waarmee je dan in elk geval zorgt dat je een degelijke lader hebt en dus niet het USB apparaat sloopt dat je er aan hangt / de lader/adapter zelf brandgevaarlijk is (wel een beetje afhankelijk van je soldeerskills dan...).

En zo'n officiële adapter van makita is waarschijnlijk ook weinig bijzonders. De 3e pin om overbelasting van de accu te detecteren ontbreekt in elk geval (maar goed, zo'n accu ga je met ~10W ook nooit overbelasten natuurlijk). Geen idee of er nog iets van slimmigheid in die adapter zit om uit te schakelen als de spanning van de accu onder een bepaald niveau zakt, of dat die beveiliging in de accu zelf zit. Dat is wel iets om even uit te zoeken voor je zoiets gaan knutselen (of van Ali haalt). Want als je je Li-ion accu te ver leeg trekt kan je 'm weggooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2

prein2

Orion84 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:31:
[...]

Hij bedoelt denk ik een USB-lader die je op de 12V van je auto kan aansluiten. Maar in plaats daarvan een gereedschapsaccu als spanningsbron gebruikt. Waarmee je dan in elk geval zorgt dat je een degelijke lader hebt en dus niet het USB apparaat sloopt dat je er aan hangt / de lader/adapter zelf brandgevaarlijk is (wel een beetje afhankelijk van je soldeerskills dan...).

En zo'n officiële adapter van makita is waarschijnlijk ook weinig bijzonders. De 3e pin om overbelasting van de accu te detecteren ontbreekt in elk geval (maar goed, zo'n accu ga je met ~10W ook nooit overbelasten natuurlijk). Geen idee of er nog iets van slimmigheid in die adapter zit om uit te schakelen als de spanning van de accu onder een bepaald niveau zakt, of dat die beveiliging in de accu zelf zit. Dat is wel iets om even uit te zoeken voor je zoiets gaan knutselen (of van Ali haalt). Want als je je Li-ion accu te ver leeg trekt kan je 'm weggooien.
De makita heeft een beveiliging tegen leegt rekken in de accu zelf zitten.. Dus die is daarmee beschermd.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Toch weer hernieuwd leven in dit project blazen.

Met zoiets: (op mobiel dus niet teveel gezocht)
https://www.amazon.com/gp..._t1_B08D8L79TS?th=1&psc=1

Dan 10 accu's parallel en je hebt een mooie oplossing voor de boot 😁

Edit: van een degelijk merk zijn ze niet eens duur: https://www.bootschappen....0ezw13EAQYByABEgLVhPD_BwE

[ Voor 25% gewijzigd door prein2 op 28-04-2021 17:29 ]

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:55
Hele woonwijken branden af door het chinese spul. Nee haal niks uit china maar koop hier, bijvoorbeeld van Samsung, die hebben nog nooit ontploffende accu's gehad. :+

Schroef voor de grap zo'n makita usb adapter en een namaak open en vergelijk. Je moet maar een ding in je achterhoofd houden, gaat het kapot wil ik dan bij Makita aankloppen of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Nieuwe tool opgehaald en cash betaald bij Gereedschappellijkcentrum na vanmorgen besteld te hebben:
pricewatch: Bosch GOP 40-30 Professional - in L-boxx + accessoires
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1QE1Ku3pyI5mUvJoVAHyFgcu6N8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eKEmHH9R3tnNfF1GlPqe77Vy.jpg?f=fotoalbum_large

Met bijpassende diepteaanslag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQPb0enrqOeosc8JmIqGxek6xWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zyImbZi5kZWAR2ftokqcVeZ0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 01-05-2021 14:21 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Orion84 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:22:
[...]
Dat zegt ook niemand. Er wordt alleen gewaarschuwd voor goedkope onveilige after market / namaak meuk zoals die veelvuldig verkocht wordt op Ali en consorten.

[...]
Maar er is een verschil tussen een topmerk gereedschap fabrikant en random meuk van Ali etc.

[...]
Gezien de talloze praktijkvoorbeelden van schade door brakke elektronica en dergelijke vind ik er weinig krampachtigs aan om terughoudend te zijn in het gebruik van goedkope third party adapters.
We hebben allemaal gelijk. Het valt me gewoon op dat ik om ervaringen vraag met officiele en niet officiële USB adapters en er gelijk van wal wordt gestoken over slechte China elektronica.
Dat is niet wat ik vroeg. Daarom reageer ik zo

Er lijkt voor nu slechts één persoon een fijne ervaring te hebben gegeven van een officiële. Nu ben ik toch benieuwd naar ervaringen met namaak. Ik hoop dat er iemand nog durft te reageren, positief of negatief, dat maakt me niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
DeadLock schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:37:

Even kleine teneur: er was duidelijk al gepruld met de zegel :(. Op de gok toch maar open gemaakt, de inhoud lijkt verder oke en nieuw te zijn. Het aanmelden voor Bosch accu-actie is ook gelukt, maar geen idee of dat onmiddellijk de verificatie doet.... Mijn vrees is een beetje dat iemand er iemand voor de gratis accu besteld en retour gestuurd heeft. Worst case stuur ik 'm zelf retour om die reden indien Bosch het zou afkeuren. ;(

De zaag zelf was duidelijk nieuw/ongebruikt. Toch een tikkeltje groter en zwaarder dan ik had verwacht, maar een eerste snel proefstukje ging er goed. Ligt goed in de hand, lijkt voldoende vermogen te hebben (zelfs met mijn 2j oude 3Ah accu) en ik had het gevoel veel controle te hebben over de zaag.

Zonder snoer nodigt het wel uit om allerlei klussen te doen waar ik anders tegenop zou kijken. Even wat paletten verzagen in de tuin, balkje bij plaatsen in het kippenhok, etc. Benieuwd of het voor het fijnere preciesiewerk (hoekjes uit multiplex zagen voor het onderstel van een kast ter hoogte van de plinten etc) ook goed gaat werken.
Ooh vervelend! Ik krijg hm zelf zometeen binnen (tussen 17:30 en 21:30), ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
DeadLock schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:37:

Hier nu ook binnen.... nu dacht ik slim te zijn en eentje zonder accu te bestellen en vervolgens de gratis accu te claimen. Dat is mijn eerste accu... maar nu krijg ik dus de melding dat het nog wel 3 maanden kan duren voor ik deze binnen krijg. Had jij dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 07:55
@crimby Lijkt me vrij standaard bij dit soort acties cashback/gratis extra's acties. Meestal valt zoiets op de mat tegen de tijd dat je het bijna vergeten bent.

Heb geen ervaring met de gratis accu acties, maar een maand lijkt me vlot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Ik had zelf al 2 accus van de schroefboormachine en zag het vooral als een leuk extra'tje (en iets grotere accu tov 3Ah exemplaren die ik heb, ik vermoed dat de decoupeerzaag vlotjes de accu zal leegtrekken). Met dit in het achterhoofd had ik niet niet gerekend op een korte levertermijn en inderdaad ook enkele weken in gedachten.

Gezien dat Makita met een gelijkaardige actie ook moeite heeft om de accu's snel te verzenden lijkt me de melding dat het 3 maanden kan duren niet heel erg extreem. Ik kreeg inderdaad dezelfde mail/melding. Wel erg vervelend voor je!

Edit:

Ik gebruik al 2 jaar een setje winkelhaken van action. Nu was ik al even aan het twijfelen over de nauwkeurigheid, maar recent moeten vaststellen dat er wat speling op het hoekpunt zit (met inbusje), waardoor de grote van 50 cm echt behoorlijk afweek (wel een cm).

Iemand een tip voor een betaalbare set winkelhaken? Kom ik dan al direct uit bij mooi gereedschap van incra? Zo'n incra T-ruler lijkt me wel wat, maar die zijn wel direct aan de prijs. Een grote winkelhaak (liefst met cm markeringen) gebruik ik behoorlijk vaak en het lijkt dat de duurdere merken vooral kleintjes hebben?

[ Voor 34% gewijzigd door DeadLock op 28-04-2021 21:24 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
@Ypuh @DeadLock thanks, zo maar even alsnog een accu bestellen. Heb ik er tegen die tijd twee.

Had alles even te simpel bedacht... vergeten dat ik een lader nodig heb én nu dit haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcoder
  • Laatst online: 10-06 15:08
Ik kreeg vandaag de definitieve bevestiging binnen dat mijn aanmelding voor de accu actie goedgekeurd is.
Gefeliciteerd! Het verheugt ons te kunnen meedelen dat uw aanvraag goedgekeurd is. We hebben net een bestelling voor u gemaakt.

Helaas is het door u gekozen geschenk momenteel niet op voorraad. Daarom vragen we uw begrip en een beetje geduld. Zodra uw geschenk weer beschikbaar is, sturen wij u deze toe.
Nu dus wachten tot die er is. :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remcoder
  • Laatst online: 10-06 15:08
crimby schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:27:
@Ypuh @DeadLock thanks, zo maar even alsnog een accu bestellen. Heb ik er tegen die tijd twee.

Had alles even te simpel bedacht... vergeten dat ik een lader nodig heb én nu dit haha!
Je kan ook voor een lader kiezen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
DeadLock schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:20:
Iemand een tip voor een betaalbare set winkelhaken? Kom ik dan al direct uit bij mooi gereedschap van incra? Zo'n incra T-ruler lijkt me wel wat, maar die zijn wel direct aan de prijs. Een grote winkelhaak (liefst met cm markeringen) gebruik ik behoorlijk vaak en het lijkt dat de duurdere merken vooral kleintjes hebben?
Hangt ervanaf wat je van je winkelhaak verwacht. Hornbach heeft hele stevige, voor weinig geld:
https://www.hornbach.nl/s...slag/4129372/artikel.html

Hultafors heeft ook flinke knapen:
https://www.hultafors.nl/...doors-winkelhaak-ps/80128

https://www.hultafors.nl/...rmanswinkelhaak-tmv/79405

Kosten iets meer, maar zijn ook nog wel betaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuel_80
crimby schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:47:
[...]

Hier nu ook binnen.... nu dacht ik slim te zijn en eentje zonder accu te bestellen en vervolgens de gratis accu te claimen. Dat is mijn eerste accu... maar nu krijg ik dus de melding dat het nog wel 3 maanden kan duren voor ik deze binnen krijg. Had jij dat ook?
Hier ook die melding vandaag... Ik had alleen wat meer machines besteld waaronder 1 machine met 3 accu's en lader, dus ik kan alsnog prima vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Remcoder schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:31:
[...]

Je kan ook voor een lader kiezen :+
Die heb ik inmiddels! Ook die duurde 3 maanden trouwens volgens de Bosch website

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkjanvdkolk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:14
DeadLock schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:20:
Ik gebruik sinds kort een (metrische) speed square voor de klusjes buiten. Lekker stevig en je kan er een cirkelzaag langs halen bij het zagen van planken en balken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mijn Bosch accu: aanmelding 25 maart, levering gratis accu op 8 april.
Zeker geen maand, laat staan 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
henkjanvdkolk schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:11:
Ik gebruik sinds kort een (metrische) speed square voor de klusjes buiten. Lekker stevig en je kan er een cirkelzaag langs halen bij het zagen van planken en balken.
Welke speed square heb je gekocht? Ik ben al een tijdje op goed naar een goede (en betaalbare).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkjanvdkolk
silmaril8 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 00:49:
[...]

Welke speed square heb je gekocht? Ik ben al een tijdje op goed naar een goede (en betaalbare).
Swanson 250mm via Baptist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 06:53

MJV

Hultafors geeft ook een goede en betaalbare speedsquare. O.a. bij Toolstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
MJV schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:44:
Die vind ik idd ook iets mooier, maar hij is ook een maatje kleiner. Dat lijkt me niet altijd handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 12-06 13:09
Ik heb ook wel eens zitten kijken naar een speedsquare, maar als ik dan zie dat er geen mm aanduiding op zit dan haak ik af. Ik zou er niet tegen kunnen om niet op de mm nauwkeurig af te tekenen, zelfs voor ruw bouw :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
kipfel schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:57:
Ik heb ook wel eens zitten kijken naar een speedsquare, maar als ik dan zie dat er geen mm aanduiding op zit dan haak ik af. Ik zou er niet tegen kunnen om niet op de mm nauwkeurig af te tekenen, zelfs voor ruw bouw :X
?

Zowel die swanson als die hultafors zijn metrisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Laatst online: 12-06 13:09
Ik verwacht een vastgelopen keyboard

[ Voor 90% gewijzigd door Outerspace op 29-04-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

Raymond schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:01:
[...]

?

Ja, maar de Hultafors heeft alleen aanduidingen per 5mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:07

Pixeltje

Woo-woohoo!

[...]

?

De hultafors heb ik en das een heerlijk ding om te gebruiken. Netjes en glad (!) afgewerkt ook. Check wel effe voor haaksheid want er schijnen een paar slechte batches gemaakt te zijn.

De swanson heb ik ook maar die is ruwer afgewerkt en er zit bij mij een ongelijkheid aan de ‘dikke’ rand waardoor echt haaks aftekenen drama is. Ik heb die weggedremeld omdat het maar een klein puntje betrof.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
?

De Hultafors heb ik ook, maar die heeft alleen aanduidingen per halve cm. Ik ben het met @kipfel eens dat ik de hultafors speedsquare daarmee meer geschikt vind als aanslag dan als schrijfhaak. Om netjes af te tekenen grijp ik daardoor eigenlijk altijd naar de Incra T-rule, niet de Hultafors.

Maar goed, in principe is een winkelhaak ook een aanslag, een schrijfhaak is om mee af te tekenen, want een winkelhaak (zoals die grote bij Hornbach die je eerder linkte) heeft geen schaal om mee af te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Ik ben dan inderdaad meer op zoek naar een schrijfhaak dan een normale winkelhaak. Bedankt voor alle extra opties, hoewel die speedsquares me wel leuk/handig lijken, is een aanduiding per mm toch wel noodzakelijk voor de meeste werkzaamheden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
MJV schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:06:
[...]

Ja, maar de Hultafors heeft alleen aanduidingen per 5mm.
ohjah, nu je het zegt. Was me niet eens opgevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Even kleine vraag maar wat is het verschil tussen de Bosch GBA 18V 4.0Ah en de Bosch ProCore 18V 4.0Ah?
Die GBA krijg je gratis bij de aanschaf van een 18V machine (via Bosch actie), maar als ik nu een nieuwe extra koop welke moet ik dan hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:04
crimby schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:32:
Even kleine vraag maar wat is het verschil tussen de Bosch GBA 18V 4.0Ah en de Bosch ProCore 18V 4.0Ah?
Die GBA krijg je gratis bij de aanschaf van een 18V machine (via Bosch actie), maar als ik nu een nieuwe extra koop welke moet ik dan hebben?
ProCORE:
Beter koeling, daarmee langere levensduur
21700 cellen, zouden sterker moeten zijn
Circa 100 gram lichter en stukje kleiner
Batterij indicatie met 5 ipv 3 leds

ProCORE kopen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjanvdkolk
MJV schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:44:
Hmm. Die is ook mooi. Er is nog plek in m'n gereedschapkoffer... :9

Ik gebruik 'm inderdaad vooral als aanslag. Voor millimeterwerk heb ik een winkelhaak van Sola of gewoon een meetlint.

[ Voor 19% gewijzigd door henkjanvdkolk op 29-04-2021 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

henkjanvdkolk schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:42:
[...]

Hmm. Die is ook mooi. Er is nog plek in m'n gereedschapkoffer... :9

Ik gebruik 'm inderdaad vooral als aanslag. Voor millimeterwerk heb ik een winkelhaak van Sola of gewoon een meetlint.
Ik ben erg blij met die Hultafors omdat hij precies in een van de vakken van mijn gereedschapsgordel past. Dus altijd bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
DeadLock schreef op donderdag 29 april 2021 @ 10:23:
Ik ben dan inderdaad meer op zoek naar een schrijfhaak dan een normale winkelhaak. Bedankt voor alle extra opties, hoewel die speedsquares me wel leuk/handig lijken, is een aanduiding per mm toch wel noodzakelijk voor de meeste werkzaamheden.
Als ik rond kijk lijkt Sola wel grote en behoorlijk goedkope schrijfhaken te hebben, daar zou ik eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:04
henkie196 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:54:
[...]

Als ik rond kijk lijkt Sola wel grote en behoorlijk goedkope schrijfhaken te hebben, daar zou ik eens kijken.
Mja ik ben normaal gesproken fan van Sola, maar niet voor winkelhaken. Heb de SRC, 200 en 400mm lengte en die zijn toch beide helaas niet haaks, de 400 erger dan de 200. Zou persoonlijk dus nooit weer een winkelhaak kopen van Sola. Reviews op Amazon zijn ook niet allemaal super erover.

Als het echt haaks moet zijn pak ik een Facom precisie winkelhaak, maar daar zitten weer geen maataanduidingen op. Ben ook nog wel in de markt voor goede winkelhaken dus hoop dat iemand nog goede aanraders heeft. Vooralsnog zijn m'n winkelhaken van Aliexpress nog het meest nauwkeurig gebleken, netjes uit 1 stuk gefreesd.

Woodpeckers leek me wel leuk, maar eerste kwartaal 2022 weer beschikbaar, ja dááág 8)7 Heb ook al een keer een veel te dure Taiga Tools haakse aanslag gehad, €120 en daarvoor krijg je ook geen kwaliteitscontrole want dat ding was scheef als een hoepel..

[ Voor 5% gewijzigd door Twijfels op 29-04-2021 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Twijfels schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:11:
Mja ik ben normaal gesproken fan van Sola, maar niet voor winkelhaken. Heb de SRC, 200 en 400mm lengte en die zijn toch beide helaas niet haaks, de 400 erger dan de 200. Zou persoonlijk dus nooit weer een winkelhaak kopen van Sola. Reviews op Amazon zijn ook niet allemaal super erover.

Als het echt haaks moet zijn pak ik een Facom precisie winkelhaak, maar daar zitten weer geen maataanduidingen op. Ben ook nog wel in de markt voor goede winkelhaken dus hoop dat iemand nog goede aanraders heeft. Vooralsnog zijn m'n winkelhaken van Aliexpress nog het meest nauwkeurig gebleken, netjes uit 1 stuk gefreesd.

Woodpeckers leek me wel leuk, maar eerste kwartaal 2022 weer beschikbaar, ja dááág 8)7 Heb ook al een keer een veel te dure Taiga Tools haakse aanslag gehad, €120 en daarvoor krijg je ook geen kwaliteitscontrole want dat ding was scheef als een hoepel..
Ah, had van die Sola winkelhaken een paar reviews gescanned en zag er wel ok, uit, maar kennelijk niet altijd, dan.

Voor een precieze winkelhaak heb ik een KS-tools winkelhaak. Geen schrijfhaak, maar DIN 875/00, wat qua nauwkeurigheid min of meer het beste is. Lomp ding, maar recht is recht, in ieder geval.

Veel van de amerikaanse producenten hebben erg lange verwachte levertijden, Incra en Woodpecker zijn grotendeels minimaal half jaar vertraagd op het moment, soms zelfs 2022, inderdaad.
Pagina: 1 ... 34 ... 251 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).