Framoes schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:04:
Toolnation is compleet onbetrouwbaar met hun voorraden. Heb zelf al meermaals gehad dat iets op voorraad zou zijn, maar gezien de uiteindelijke levertijd duidelijk nog moest worden besteld. En in dit topic en de voorgaande zijn er ook genoeg posts over Toolnation en hun levertijden.
[...]
Ik heb de 12e besteld :
• GSS 230 AVE Vlakschuurmachine in L-Boxx
• GAS 20 L SFC Alleszuiger
Woensdag 14 en vrijdag 16 april gebeld. De eerste keer had ik een medewerker die alleen maar standaard antwoorden kon geven en daarna ophing. Op mijn verzoek via e-mail dat ik een leidinggevende wilde spreken, ben ik dezelfde middag nog gebeld met excuses en de toezegging dat mijn suggestie voor een extra status van "Betaling ontvangen" en pas "In behandeling" bij daadwerkelijk behandelen van de order. In behandeling is voor mij niet dat er dagenlang niets gebeurd.
Vrijdag had ik volgens mij een onervaren medewerker die aangaf dat ze dus niet de voorraad per se op hun eigen locatie hadden, maar blijkbaar bij de distributeur/fabrikant. De levertijd is niet 1-6 werkdagen zoals nog steeds aangegeven staat, maar 4 weken!
Ik heb de 13e besteld:
• GCM 8 SJL Paneelzaag 216 mm 1600 Watt + GTA 2600 Onderstel
• GMS 120 Detector
• GBH2-28F Boorhamer + Afzuigset GDE 16 in L-Boxx
Deze order zou compleet binnen zijn. Dus ik rij vanuit Veldhoven naar Beek. Bleek dat de eerste regel niet aanwezig is. De medewerker daar deed zijn best en ging persoonlijk nog rondkijken in het lokale magazijn. Helaas.
In elk geval de boorhamer (combiboor) en detector mee genomen. Van dit alles is niets terug te vinden in mijn account of via e-mail. Alsof er niets is gebeurd.
De eerste order had ik willen annuleren via de klantenservice zoals op de website staat. De medewerker zei dat het alleen via de website kon... Daar staat echter:
Kan ik mijn bestelling (deels) annuleren?
Ja, u kunt een bestelling (deels) annuleren zolang uw bestelling nog niet in behandeling is. Dit is kosteloos.
Neemt u voor het annuleren en retour sturen
van artikelen altijd contact met ons op.
Wij nemen enkel annuleringen in bewerking die worden ingediend via onze klantenservice. U ontvangt van ons altijd een bevestiging wanneer wij uw bestelling hebben geannuleerd.
https://www.toolnation.nl...ingen/index/question_id/1
Niks van dit alles.
Wat er nog meer niet klopt/misleidend is:
Leuk dat de bij mij vermelde levertijd van 1-6 werkdagen niet bestaat:
Wij hanteren de volgende levertijden:
1 tot 4 werkdagen: artikel kan uit voorraad geleverd worden.
3 tot 6 werkdagen: artikel is niet voorradig, maar wel voorradig bij de leverancier.
8 tot 11 werkdagen: artikel is niet voorradig en is besteld bij de leverancier.
Verwacht vanaf (maand): artikel is niet voorradig, verwachte levering door leverancier.
Artikel is niet meer leverbaar: artikel is uitverkocht.
https://www.toolnation.nl...ingen/index/question_id/1
Ik heb vrijdag via Toolstation lokaal de GSS
160 Multi in L-Boxx gekocht en vrijwel gelijk opgehaald bij de lokale vestiging.
Verschil tussen Toolnation en Toolstation:
• Veel aanbod / weinig aanbod
• Onbetrouwbare voorraadindicatie / juiste voorraadindicatie
• Ophalen in Beek (Limburg) / meerdere vestigingen
Verder moet ik in het keukenblad binnenkort een gat maken voor een kookplaat. Ik wilde eerst een decoupeerzaag maar dan had ik ook een snelboor of een gatenboor nodig. Nu denk ik dat ik goedkoper uit ben met een Bosch GOP 30, 40 of 55
multitool.
Dat lijkt mij ook makkelijk bij het leggen van laminaat.