Hopelijk is dit de goede plek, maar ik heb een vraag over mijn Skilsaw 5240 die ik voor onderhoud (en nieuwsgierigheid) uit elkaar heb gehaald. Bij het uit elkaar halen viel er een clipje tussenuit, ik vermoed dat het gebeurde bij het loshalen van de "eindoverbrenging" (uitgaande as). De reden dat ik het niet precies meer weet is dat ik een paar weken op koolborstels heb zitten wachten en er nu achter ben gekomen dat het clipje niet op een, voor mij, logische plek terug te plaatsen is.
Foto 1: het clipje is hier rechtsonder te zien
:strip_exif()/f/image/bXTeuiSMHGiPk20OaVFx6O5t.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 2: een overzicht van de situatie
:strip_exif()/f/image/gPwHwoV6OLPsXeHAyd4qEKd5.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit is het schematische overzicht van de handcirkelzaag die ik heb kunnen vinden, de clip betreft nr. 50 maar helaas is dit niet voor mij verklarend waar die hoort:
:strip_exif()/f/image/F0S18661ryacaA8mngS47FqZ.png?f=user_large)
Het onderdeelnummer is 2610387524 en wordt soms conductor element genoemd wat doet suggereren dat het een elektrische functie heeft, niet mechanisch? Heeft iemand een idee of suggestie waar deze clip thuis hoort?
Edit Ter verduidelijking hier de plekken waar ik de clip heb geprobeerd te plaatsen. Rood geeft aan dat de behuizing niet past met de clip op die positie. Blauw geeft aan dat het wel past maar het lijkt op die plekken totaal geen functie te vervullen en ik snap niet hoe die vanuit die positie eruit heeft kunnen vallen...
Foto 1: het clipje is hier rechtsonder te zien
:strip_exif()/f/image/bXTeuiSMHGiPk20OaVFx6O5t.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto 2: een overzicht van de situatie
:strip_exif()/f/image/gPwHwoV6OLPsXeHAyd4qEKd5.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit is het schematische overzicht van de handcirkelzaag die ik heb kunnen vinden, de clip betreft nr. 50 maar helaas is dit niet voor mij verklarend waar die hoort:
:strip_exif()/f/image/F0S18661ryacaA8mngS47FqZ.png?f=user_large)
Het onderdeelnummer is 2610387524 en wordt soms conductor element genoemd wat doet suggereren dat het een elektrische functie heeft, niet mechanisch? Heeft iemand een idee of suggestie waar deze clip thuis hoort?
Edit Ter verduidelijking hier de plekken waar ik de clip heb geprobeerd te plaatsen. Rood geeft aan dat de behuizing niet past met de clip op die positie. Blauw geeft aan dat het wel past maar het lijkt op die plekken totaal geen functie te vervullen en ik snap niet hoe die vanuit die positie eruit heeft kunnen vallen...
[ Voor 15% gewijzigd door Tijmen007 op 28-02-2026 11:18 . Reden: Verduidelijking eigen pogingen ]
:strip_exif()/f/image/yr9MteY3fdeC6B500Y397b0R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jdgcAN4UXN2hLT4BCRS9mgEY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fFDWy5tTkuehj9p3rkTiAwgB.jpg?f=fotoalbum_large)