dragonhaertt schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:36:
[...]
Overigens is de afzuiging van de 1019 ook mijn grootste kritiekpunt.
De hele machione is zo gebouwd dat je hem mooi strak tegen de muur kan zetten, maar dan komt de afzuigslang tegen de muur, omdat de aansluiting schuin naar achteren staat.
Ik heb dan ook het 'originele' aansluitpunt afgedopt, en een haakse adapter gemaakt om de slang aan de rechterkant van de machine aan te sluiten. (gebaseerd op dit model:
https://www.thingiverse.com/thing:5518652 alleen dan een haakse versie)
[Afbeelding]
Dit is mijn scheidingswand geworden, met een pocket deur en een filtersysteem welke uitblaast in het fietsengedeelte.
kijk, dus zoiets kan ik inderdaad printen
Zo'n wandje zit ik ook aan te denken inderdaad, gewoon balkenframe met OSB, dat levert toch ook weer een extra muur op waartegen je zaken kunt opbergen of een kast tegenaan kunt zetten.
Die pocketdeur is trouwens een hele slimme tip
Met een conventionele deur liep ik al tegen wat beperkingen aan waar die dan zou moeten komen, dat kost toch ook weer ruimte.
henkie196 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 08:38:
[...]
Hoe groot is je garage? Onze garage is iets meer dan 6x3, maar dat geeft over het algemeen niet genoeg ruimte om zo'n zeil op te hangen, niet met de fietsen aan een kant en de werkbank aan de andere kant. Zeker bij verzagen van grotere panelen zou ik geen ruimte hebben om zo'n zeil op te kunnen hangen. Met een dubbele garage of een paar meter meer diepte zou het wel kunnen werken.
7x3
dus dat is best wat ruimte maar met fietsen, een motor, grote kloofmachine, pizza-oven. ladders en trappen gaat de ruimte snel op helaas. Ik heb een voorraad plaatmateriaal, balken en staal, lasmachines en een hele zwik aan aanverwante artikelen.
Voorlopig heb ik ook nog geen tuinschuur dus al het tuingereedschap en aanverwante artikelen staan er ook nog.
Maar goed......zoals gezegd ben ik rustig wat plannetjes aan het bekijken wat een mooie indeling zou zijn, wordt toch een meerjaren-project want we hebben nog heel wat te doen in en om huis

.
Wat grote panelen betreft.....dat vermijd ik sowieso als het even kan. Ik maak meestal een zaagplannetje en ik laat het meeste op transportformaat (in mijn geval meestal de Fabia stationwagen) zagen. Dan kan ik het spul ook alleen tillen.
Ik laat geen 244x122 (of nog groter) thuisbezorgen in grote(re) aantallen om te verwerken ofzo.
Vanavond eerst maar eens even 4 LED balken bestellen, want er hangt nu 1 TL aan de ene kant en 1 spotje aan de andere kant
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison