Ik ben heel tevreden over het Stihl AP systeem, incl. zulke heggenscharen. (Ik heb een 'korte' én eentje op een steel uit twee stukken. Totaal dus drie lengtes mogelijk.) Eigenlijk zie ik alleen de even professionele lijn van Husqvarna als serieuze concurrent voor zulk professioneel spul. Zoals @
mbbs1024 al aangeeft, maak je zoveel meer tempo met 'n serieuze machine

.
Ja, die komen van een bepaald soort dealers, maar die zouden echt ook wel (ruim vaker) andere merken voeren als die interessant zouden zijn. Onbekendere merken mogen zich wat mij betreft eerst in de handen van groenprofessionals bewijzen. (Dat ze zich kennelijk op accuvoltage willen onderscheiden geeft mij alvast te denken.) En de Makita's van deze wereld zie ik als concurrent voor de AK lijn van Stihl, niet voor het professionelere AP spul. (N.B. Husqvarna voert ook losse lijnen voor die twee doelgroepen.)
Hoe (lang) je van een heggenschaar geniet hangt volstrekt af van hoe je ermee om gaat, incl. wat basaal onderhoud. Een onderhoudscontract waarbij een dealer 'jouw' stommiteiten op zich neemt kan ik me moeilijk voorstellen, @
trabant. En als het bestaat, doe liever niet dom, dan de hoofdprijs te betalen voor de streken van anderen

.
[
Voor 16% gewijzigd door
Gwaihir op 18-11-2025 11:53
]