Ik ben op zoek naar een lasermeter. Volgende maand krijg ik de sleutels van m'n nieuwe (oude, 1920) woning en dan lijkt een lasermeter me wel nuttig.
Volgende zaken wil ik er in de toekomst mee doen:
- plan van heel de woning maken. 2D uitekenen in AutoCad
- meten op zolder voor ingebouwde maatkasten. (Zelf meten en online de kast laten zagen)
- afwerken van een bijgebouw/garage. (isoleren, eventueel afwerken met gipswand,..)
- schrootjesplafond vervangen door gipsplaat in enkele kamers
-...
Ik twijfel tussen een goedkope 'simpele' meter, en een duurder model met bluetooth functionaliteit en bijhorende app. Een groene laser is niet pérse nodig aangezien ik hem vooral binnen zal gebruiken.
Staan op het lijstje:
- Bosch GLM 40 (€60, simpel ding zonder bluetooth en speciale functies.)
- Bosch GLM 50-27C (€145, hoekmeter, waterpasfunctie,pythagoras functie, bluetooth met bijhorende app met abbonement)
- Bosch GLM 50-23G (€120 lijkt dezelfde functies te hebben als de 27c, maar dan zonder bluetooth en dus zonder app, maar met groene laser?)
- Leica Disto D2 (€180 euro. Met bijhorende app,geen ingebouwde waterpas of levelmeter, veel functies, misschien teveel voor mijn niet profesioneel gebruik, handig hulpstukje onderin de meter)
Ik weet niet hoe vaak ik de bluetooth functie zou gebruiken, zeker niet als de app geld kost.
Daarom twijfel ik vooral tussen de Bosch 27c en 23g: deze zijn ongeveer hetzelfde met uitzondering van de bluetooth functie en groene laser, en de levelfunctie lijkt me handig om recht te meten.
Of koop ik voor mijn gebruik beter een parkside lasermeter voor 15 euro?