dragonhaertt schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 08:58:
[...]
Tja, als je graag 150 euro meer uitgeeft aan hetzelfde stuk aluminium met een ander kleurtje.
De anti omval functie van Makita werkt niet op een Festool rails, maar de zaag past wel gewoon op beide rails.
Een Festool zaag past gewoon op een Makita rails.
Overigens zijn er ook veel Festool eigenaren die hun anti-splinter strip vervangen voor een Makita strip omdat deze betere lijm gebruikt.
Ik zou wel weten welke ik zou kiezen.
iemand linkte naar Evolution Power Tools ST2800-G2 en als je 2 lineaals koopt van makita 150cm is 100 euro, die vergelijkbare van evolution is 132euro.
MAKITA Geleiderail voor invalzaag 150 cm
prijs — 49,29 € * per Stuks49,29 €*/ Stuks
een makita hoes is 39 euro of via marktplaats goedkoper te vinden.
setje geulklemmen voor de lineaal is ook niet duur en ik vermoed dat die evelutionklemtangen niet top zijn.
Als ik moest kopen dan koos ik denk ik toch voor Makita en ritsel er wel en hoes bij als ik ze daarin wil opbergen.
twee geulklemmen kopen klaar.
overigens zou ik misschien wel dit setje er bij kopen als reis en kortwerk setje:Evolution Power Tools ST1400-G2 ( 2 keer 70cm met koppelstangen en twee klemmen en hoes.)
150 is gewoon soms net te lang met klein werk, plaatje 60 bij 30 zagen? 30cm is net te veel voor veel afkortzagen, zaagtafel kan maar maakt veel zaagseltroep.
d-coupeerzaag slingert, dus inval is dan fijn. maar ja 90cm overhang? beetje veel.
* copykat koopt later gewoon nog 1 losse 150cm makita en halveert de oude beschadigde 150cm lineaal om 2 75cm min zaagsnede te verkrijgen, past vast wel in de hoes van makita..
( ik heb nu 1 nieuwe en 1 oude lineaal)
[
Voor 3% gewijzigd door
copykat op 01-11-2025 15:12
]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....