KPN is een drieletterwoord
Als het een thermoplast is, zou je het vanaf de onderkant kunnen lassen met een (regelbare) soldeerbout en er nietjes of paperclips insmelten. (Je hebt hier ook speciale setjes voor, op Ali-Express, bijvoorbeeld)Blomminator schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 16:45:
Ik heb een heelveelstehandse kruiwagen in m'n bezit! Met lekke band maar 'verder nog prima!'.
Enfin, band geplakt, lagertjes likje vet en ja.. zo kan ik natuurlijk prima een blokje haardhout of wat gevallen blad vervoeren.
Maar ik zie een drietal scheurtjes - na vervoer van bakstenen. Ik kan vast leven mèt scheurtjes. Maar de klusser in mij neigt naar reparatie met iets van glasvezel+chemische troep.
Is het verstandig dit te maken? Scheurt dit verder? Of ben ik nu aan t miereneuken en kan ik m'n kostbare tijd beter steken in de 4829 andere projecten die ook af moeten? Ik zou het wel zonde vinden als dit de kruiwagen verder onbruikbaar maakt. Het is niet vanwege de esthetiek, maar de levensduur.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Overigens wil je de nietjes dan niet roodgloeiend stoken zoals op de plaatjes daar. Je wilt het plastic smelten, niet verbranden. Je zet het nietje op het kunststof en knijpt dan de trekker in totdat het erin smelt. Beter een paar keer net te snel loslaten dan in één keer de hele boel verbranden.
[ Voor 8% gewijzigd door Wild Chocolate op 26-10-2025 18:23 ]
Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen
Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen
Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).