- Afgelopen weekend een kar vol bladaarde/bladcompost over de bloembakken/borders verspreid.
Konden voor het eerst een dergelijke hoeveelheid gratis van de gemeente krijgen. Je ruikt het wel.
- Heel-erg-veel (ik denk) vogelmuur verwijderd uit de bloemenstrook. Dat spul verspreid enorm en drukt veel andere bloemen weg. Streektuinmengsel is in huis, dit nu zo snel mogelijk gaan zaaien. (moet nog even wat wit zand regelen).
- Een doosje PH-teststrips besteld om eens de bodem op verschillende plekken te meten. Bak buiten gezet om regenwater hiervoor op te vangen, blijft het droog

...
(In verleden wel eens bij de Welkoop een bodemtest laten doen; vond dat weinig hulpvol.
Niet dat deze teststrips nou zo veel info kunnen geven, maar misschien eens interessant voor het gazon.
Want we moeten nog kalken, maar wil dus wel eens weten wat de zuurgraad van het gazon is.
En dat kalken liefst voor het verticuteren en dat zie ik ook al genoeg mensen doen; terwijl het IMHO 's nachts toch best koud is/wordt.
- Mijn nestkast wordt gebruikt! De laatste dagen (en vooral vandaag) constant nestmateriaal invoeren; takje voor takje, of hele snavel vol.
Ik snap nog niet de relatie/dynamiek tussen 2 koolmezen die het nest bezoeken (het lijken mij 2 vrouwtjes).
Om het te delen (binnen familie o.i.d.) een livestream op Youtube gedaan, maar ik zie op Youtube geen mogelijkheid om de audio te muten, dus dat gaat 'm niet worden.
(Ik ga niet non-stop audio van onze achtertuin naar Youtube streamen

)
[/liefdagboek]