Starmix heeft een een soortgelijke oplossing, die wat goedkoper lijkt. Metabo verkoopt hetzelfde apparaat ook, trouwens.mydogisgone schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:17:
Ik heb sinds kort een nieuwe bouw stofzuiger. Nu zoek ik een oplossing voor mijn accu gereedschap en zag ik dit voor de bosch bouwstofzuiger.
https://www.bosch-profess...0-42-gct-30-42-1600A02GF1
Weet iemand of er ook nog goedkopere oplossingen zijn? Want 160 euro voor dit vind ik nogal aan de prijs.
Een OFK 500 is een echte kantenfrees, superhandig als je dat werk wilt doen, met fijne stofafzuiging om het ook netjes stofvrij te houden. Je kan in principe ook bovenfrees dingen er mee doen, maar je hebt geen diepte instelling, wat het werk dat je er mee kan doen vrij beperkt maakt. Alhoewel, voor dat geld, zou ik eerder naar de Mafell KF1000 neigen, die heeft 2x zo veel vermogen en een handige bredere voet, zodat je meer stabiliteit hebt bij het kantenfrezen.CarpeVentum schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:26:
Mijn schoonvader wil graag een Festool frees voor zijn verjaardag (schoonmoeder betaalt). Nu dacht ikzelf dat een bovenfrees hetzelfde kan als een kantenfrees, maar een kantenfrees niet kan bovenfrezen.
Is de OF1010 dan niet een betere investering dan de OFK 500 als je maar 1 freesmachine hebt? Of zie ik iets over het hoofd?
Maar een OF1010 is een normal bovenfrees, vrij handzaam en klein, en is veel breder inzetbaar dan alleen een OFK 500. Dus ja, kies vooral voor de OF1010 als het z'n enige freesmachine gaat zijn.