Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ViezeVis schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:38:
[...]

Ik heb nu een aantal m2 gedaan en merk echt dat een afkortzaag super snel gaat. Wel idd wat stof maar ik heb de ruimte ervoor om te zagen. Had het niet met een decoupeerzaag graag willen doen denk ik. Ontkom er niet altijd aan, maar t gaat wel super snel :)
met een goede stofzuiger en zaag is ook dat goed op te lossen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:31

ViezeVis

Sample Text

twain4me schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:06:
[...]

van laminiaat heb je ook snel last van bagger op je zaagblad, keertje schoonmaken zal zeker schelen, maar ja laminaat is moeilijk voor zaagbladen.
Ik kan idd dit nog wel eens ff proberen. Moet dat met speciaal spul of kan ik gewoon een grove borstel en een doek pakken?

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:31

ViezeVis

Sample Text

Boudewijn schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:39:
[...]
met een goede stofzuiger en zaag is ook dat goed op te lossen.
Alles is oplosbaar :Y) Ben al blij dat het dus 'normaal' is dat bladen snel slijten bij laminaat.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ViezeVis schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:39:
[...]

Ik kan idd dit nog wel eens ff proberen. Moet dat met speciaal spul of kan ik gewoon een grove borstel en een doek pakken?
Ik kwak er meestal wat dasty overheen, lost vetten op. Bij echt grote troep een oplossing van dasty in water in een emmer en blaadje er een nacht in. De troep spoel je daarna er onder de kraan af. Beetje kamilleolie erop en weer in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

Vliegvlug

Flight Simple

pietje belhamel schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:48:
[...]

Ik heb beide sets al een tijdje en bevallen goed. Enige nadeel is dat als je met een andere maat dan acht millimeter deuvel werkt, je vroeger of later wat van inschroefmoeren [geen idee hoe ze heten] moet bijbestellen.
Ja klopt, dat had ik ook al geconstateerd in mijn eerdere post.
Dat zijn deze Bushings.

Heb jij er veel bijbesteld en waren ze eerder ook al zo prijzig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietje belhamel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-07 21:58
Vliegvlug schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 00:17:
[...]

Ja klopt, dat had ik ook al geconstateerd in mijn eerdere post.
Dat zijn deze Bushings.

Heb jij er veel bijbesteld en waren ze eerder ook al zo prijzig?
Bushings een maand geleden besteld, prijs 4,50 euro voor twee stuks. Heb twee zakjes 6 mm en een zakje 4mm besteld. Overigens moet ik zeggen dat de boortjes die bij deuvelmal geleverd worden erg prettig werken. Weet het niet zeker maar lijkt alsof de groeven iets verder uit elkaar zitten waardoor de boor gladder is en beter door de mal heengaat.

https://www.banggood.com/...rking-Tool-p-1886367.html

Bij het afrekenen met Ideal ging het fout. Betaling mislukt dus nog een keer betaald. Kom ik er later achter dat ik twee keer 120 euro heb betaald. Mailtje gestuurd en met een week geld retour.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNBXXbH3WVcwDZBM8ynROSXwqi0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SCJecUq6d00go5HuHFVKkyaY.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door pietje belhamel op 10-10-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje belhamel
In mijn bestelling zaten ook nog deze hoekklemmen. Keurig produkt maar na drie keer gebruiken blijf ik het gehannes vinden. Het is lastig om de hoek goed uit te lijnen als je met planken werkt ipv latjes. Ging bij mij om multiplex stroken van een centimeter of 20 hoog. Verschuift continue. Ziet er mooi uit maar ik beveel het niet aan.

https://www.banggood.com/...net-Drawer-p-2006293.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQV37Ou9UA-mHshguFl0VhruG5U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8pBqmiFHGUPggO4jbTATaF0s.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje belhamel
Centreermalletje is ook een beetje speelgoed maar omdat ik op school regelmatig oude kasten repareer is het makkelijk om precies het hart te vinden. 20 Euro is wel aan de prijs overigens.

https://www.banggood.com/...ll-Sleeves-p-1985580.html

De digitale hoekmeter heb ik besteld om mee te spelen maar dat is een onverwachte verrassing. Vriend van mij heeft een vooroorlogs appartement met plafond van stro etc., hartje Rotterdam. De logeerkamer tocht en daar heb ik een koof geplaatst. Het is een pijpenla zo scheef als een pyramide en de digitale hoekmeter kwam als geroepen. Enige nadeel is dat je gaat fixeren op die laatste 0.05 graden wat je met de waterpas niet eens kunt zien. Geen idee wat het verschil is met een model van 30 euro dat ook te koop is op Banggood. Aanbeveling.

https://www.banggood.com/...agnet-Base-p-1833038.html

Centerpons is een centerpons. Doet het prima maar moet voor mijn gevoel wel veel kracht zetten. We zullen zien.

https://www.banggood.com/...Tools-Sets-p-1980678.html

Mini-winkelhaakjes zijn voor mijn 85mm Bosch 12V cirkelzaag [erg prettig om laminaat mee te leggen, gewoon goedkope weggooizaagbladen bij Lidl kopen]. Blijkbaar ben ik niet handig genoeg om het blad zelf netjes 90 graden te zetten. Prima dingen voor die prijs. Volgende keer bestel ik nog een 45 gradenmodel mee.

https://www.banggood.com/...ngle-Ruler-p-1421084.html
https://www.banggood.com/...ngle-Ruler-p-1421084.html

Laatste artikel is een miniboorstandaard om recht te boren. Bushings lijken niet helemaal zuiver want ik zie aluminiumsplinters als ik geboord heb. Vasthouden om een beginnetje te maken is daardoor ook niet zo'n goed idee. Stevige tik op je vingers. Kan ik ook niet aanbevelen.

https://www.banggood.com/...rking-Tool-p-1675945.html

Overigens zijn de bushings niet onderling uitwisselbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtxAEExuqwhMzEEPKBdVDr-g8hc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DghiAWBclc7UT2J1XjTAgjtC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje belhamel
elektriekert schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:31:
[...]

De dunne schijfjes gebruik je natuurlijk voor het door slijp werk maar ik ben het met je eens dat je die van een goed merk moet kopen. Daar heb ik wel van geleerd :X
Een 72mm schijfje van een 12V slijpertje van Parkside/Lidl. Moest wat schroeven afkorten en had niks anders liggen. Happen naar de baas. Gelukkig was ik op school bezig waar ik het echt superbelangrijk vind om het goede voorbeeld te geven [ik woon in de buurt en fiets niet eens meer over de stoep] en droeg een veiligheidsbril. Ik kan helaas niet met zekerheid zeggen of ik dat thuis ook zou hebben gedaan. Zo van even snel [en stom].

In ieder geval waardeloze schijfjes. Iemand nog suggesties voor betere schijven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4P_SP3pRqNN18NLjCcPo75BHfM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6llPucftrfRk0Wmse1bXRfxA.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:36
pietje belhamel schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:42:
[...]

Een 72mm schijfje van een 12V slijpertje van Parkside/Lidl. Moest wat schroeven afkorten en had niks anders liggen. Happen naar de baas. Gelukkig was ik op school bezig waar ik het echt superbelangrijk vind om het goede voorbeeld te geven [ik woon in de buurt en fiets niet eens meer over de stoep] en droeg een veiligheidsbril. Ik kan helaas niet met zekerheid zeggen of ik dat thuis ook zou hebben gedaan. Zo van even snel [en stom].

In ieder geval waardeloze schijfjes. Iemand nog suggesties voor betere schijven?

[Afbeelding]
Carat, Norton en Flexofit zijn een paar betrouwbare merken. Of die de maat heben die je nodig hebt weet ik niet.
Maar heb je de schijf niet verkeerd om zitten? Doorgaans heb je de bedrukte kant in het zicht, zodat de draairichting klopt.
En zo te zien is de schijf aan de zijkant al ver afgesleten en dat hoort bij een doorslijpschijf ook niet.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:18
JukeboxBill schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:47:
[...]

Carat, Norton en Flexofit zijn een paar betrouwbare merken. Of die de maat heben die je nodig hebt weet ik niet.
Maar heb je de schijf niet verkeerd om zitten? Doorgaans heb je de bedrukte kant in het zicht, zodat de draairichting klopt.
En zo te zien is de schijf aan de zijkant al ver afgesleten en dat hoort bij een doorslijpschijf ook niet.
Als je die schijfjes er op de juiste manier wil opzetten druk je die blikken ring er al uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBBMAX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15:00
pietje belhamel schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:42:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb zelf ook een 12v slijpertje van Lidl en gebruik de schijven van Bosch. Zijn duurder dan die van de Lidl maar de kwaliteit is veel beter. Zijn op Amazon goed verkrijgbaar maar bij gereedschapscentrum hebben ze die ook, ongeveer 8 euro voor 5 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
JukeboxBill schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:47:
Carat is goed, maar meer voor beton / steen / keramiek slijpschijven. Heeft veel langere standtijd dan bv. een Ecotools slijpschijf voor beton, en werkt ook een stuk lichter, in mijn ervaring.

Voor doorslijpschijven heb ik goede ervaringen met Pferd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:56

copykat

Good copy isn't bad

* copykat verwijderd wat dingen uit het boodschappenwagentje.....😥

[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 10-10-2024 15:05 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Na jaren weinig gedaan te hebben met hout, is het binnenkort zover: het maken van een buitentafel staat in de planning.

De boormachine, slagmoersleutel en afkortzaag zijn al aanwezig van Makita. De 18V set werkt prima.
Ik ben nog aan het kijken naar een aardige vlakschuurmachine. Degene die nu in de garage ligt is van het merk Goedkoopie en werkt prima voor kleine stukken hout, verder is ie niet geweldig.

Ik heb alleen ervaring met een "normale" vlakschuurmachine.
De handpalmmachine is wat lichter en goedkoper, de in te stellen snelheden zijn wel wat minder.

Na de tafel komen er vast nog meer meubels, hebben jullie nog tips?

Dan komt hierna waarschijnlijk de boven/kantenfrees aan de beurt, daarbij eigenlijk maar 1 vraag:
Zonder of met alle accessoires?
Dit ding heb ik nog nooit gebruikt, voorlopig zal ik alleen de randen van de bladen willen afronden, daarna verder spelen met de groeven en bijv. tekstborden maken.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
@DaWizza Voor dit werk kan ik je een excenter juist goed aanbevelen. Net wat meer afname, maar toch ook goede oppervlaktekwaliteit. Met een vlakschuurmachine ben je veel langer bezig.

Daar heeft makita er ook eentje van op accu, hoewel eentje op 230V ook een goede keuze is, dat hoeft dan niet perse van Makita, want je zit niet aan accu's gebonden. Een GEX 125-1 AE van Bosch is een leuke budgetkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
DaWizza schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:46:

. . .

Dan komt hierna waarschijnlijk de boven/kantenfrees aan de beurt, daarbij eigenlijk maar 1 vraag:
Dit ding heb ik nog nooit gebruikt, voorlopig zal ik alleen de randen van de bladen willen afronden, daarna verder spelen met de groeven en bijv. tekstborden maken.
Het enige verschil tussen beide machines is dat bij de DRT50ZJX9 een geleiderailadapter bij zit en bij de DRT50ZJX2 niet.
Verder zijn alle meegeleverde accessoires hetzelfde.

Los kost die geleiderailadapter €85 terwijl het prijsverschil tussen de machines ca €30 is (alles adviesprijs).
De vraag is dus of je de frees ooit met een geleiderail gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 19:25
DaWizza schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:46:
Na jaren weinig gedaan te hebben met hout, is het binnenkort zover: het maken van een buitentafel staat in de planning.

De boormachine, slagmoersleutel en afkortzaag zijn al aanwezig van Makita. De 18V set werkt prima.
Ik ben nog aan het kijken naar een aardige vlakschuurmachine. Degene die nu in de garage ligt is van het merk Goedkoopie en werkt prima voor kleine stukken hout, verder is ie niet geweldig.

Na de tafel komen er vast nog meer meubels, hebben jullie nog tips?

Ik heb allerlei merken schuurmachines gebruikt, op dit moment is mijn keuze een Makita 9046: https://www.makita.nl/art...-v-vlakschuurmachine.html
Deze schuurt erg fijn op grotere vlakken.

Zelf zou ik een rt0702cx3j kiezen als kantenfrees, maar als ik maar 1 freesmachine had zou ik nu de RP2303FC04 kiezen - de Bosch GMF 1600 CE die ik nu gebruik lijkt uit productie. Zeker bij het frezen is mijn ervaring dat een grote, krachtige machine veel vergevingsgezinder en veiliger is. Bovendien heb je met 6, 8 en 12mm opname alles afgedekt qua populaire formaten frezen. Ook goed te gebruiken voor grote formaten of diepe gaten zoals pen/gat verbindingen, slotkasten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
@Raymond Dank, die had ik nog niet bekeken. Het is een interessante optie en die hou ik in gedachte.

@JukeboxBill De afbeeldingen deden anders vermoeden, bij de bijgeleverde accessoires zie ik het inderdaad staan :F
Waarschijnlijk doe ik weinig met de rails, als het zover is dat ik er wel iets mee wil kan ie er altijd nog komen.
Dank voor de headsup.

@Bezuiniger De RP2303FC04 is wel prijzig, bijna 2x zo duur als de DRT50ZJX2 :o Of de andere punten mij dat waard is...misschien.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
DaWizza schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:50:
@Raymond Dank, die had ik nog niet bekeken. Het is een interessante optie en die hou ik in gedachte.
Wat voor soort machine je wilt hebben hangt af van de staat van het hout dat je wilt gaan gebruiken, en hoe je het wilt behandelen. Een excenter is goed om een groffer en groter oppervlak vlak te krijgen, of als je een bestaande laag eraf wilt halen. Het is minder geschikt om tussen lagen verf te schuren, dan gaat het vaak wel erg hard. Een vlakschuurmachine is dan wat beter.

Van de twee machines die je bekijkt, hebben ze allebei vrij weinig uitslag, 1.5mm en 2mm, dat betekent dat ze vooral geschikt zijn voor het lichte werk, beetje opschuren tussen verschillende verflagen, als je gaat verfen, dat soort werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 11:13
Nu het toch over schuurmachines gaat... Zelf wil ik deze winter onze kozijnen/plinten/vensterbanken opnieuw schilderen. Deze zijn tijdens onze verhuizing vorig jaar wel geschilderd, maar de onderlaag was niet goed geschuurd dus met het loshalen van de tape (toen we de muren hebben geschilderd) kwam een gedeelte van de verf mee.
Nu wil ik deze dus opnieuw ontvetten en goed schuren. Wat voor type schuurmachine kan ik hier het beste voor gebruiken? Voorkeur gaat uit naar Makita met accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
@jordeeeh

BOSCH Schuurschuimpad Expert Flex superfijn, 20 stuks https://www.hornbach.nl/p...erfijn-20-stuks/10451261/

Zoiets werkt het beste. Werkt snel, het is goedkoop en je hebt veel controle over het schuren.

In de winkel gaan deze ook per stuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
nav Raymond in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"

De zaag staat nu goed opgesteld. De kasten die je op de foto ziet, staan niet meer in de weg. Die kleine dwarsgeleider heb ik eraf gehaald en vervangen door het origineel (die aan de achterkant van de slede zit).
De zaagbladen heb ik afgelopen week laten slijpen (justus, in Harderwijk). En ik ben de afgelopen periode af-en aan bezig geweest om hem helemaal nauwkeurig af te stellen.

Ik wil weer eens een setje luidsprekers bouwen. En ik heb al een eeuwigheid (meer dan 15jr volgens mij) een grote spaanplaat staan. Dus die heb ik uitverkoren om de proefboxen mee te maken. Ik wilde eerst met de invalzaag eerst de plaat in hanteerbare stukken zagen en dan de klus afmaken op de zaagtafel. Maar omdat het toch allemaal maar voor proef is en ik wel eens wilde weten hoeveel mans die zaagtafel is, heb ik me bedacht.
Dus ff met wat moeite de plaat op de tafel getild en daarna de plaat mbv de zaagtafel opgezaagd. Vanwege de inrichting van de kelder, kan ik niet de hele plaat naar 1 kant van de zaagtafel brengen. Maar door slim te plannen met de zaagsnedes, kon ik alles wel op de zaagtafel doen.

Dat ging allemaal heel soepel en beheerst. In no-time had ik de hele plaat aan 12 plankjes gezaagd. En alles is haaks, strak en op maat.

Fijn werken zo:)

Uiteraard geen foto's gemaakt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
henkie196 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:49:
[...]

Wat voor soort machine je wilt hebben hangt af van de staat van het hout dat je wilt gaan gebruiken, en hoe je het wilt behandelen. Een excenter is goed om een groffer en groter oppervlak vlak te krijgen, of als je een bestaande laag eraf wilt halen. Het is minder geschikt om tussen lagen verf te schuren, dan gaat het vaak wel erg hard. Een vlakschuurmachine is dan wat beter.

Van de twee machines die je bekijkt, hebben ze allebei vrij weinig uitslag, 1.5mm en 2mm, dat betekent dat ze vooral geschikt zijn voor het lichte werk, beetje opschuren tussen verschillende verflagen, als je gaat verfen, dat soort werk.
Excenter om grote oppervlakten glad te maken. Goedkoopie vlakschuurmachine wanneer er gelakt/gebeitst/geverft word. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik zit uiteraard weer eens te gluren naar accu Dewalt gereedschap.
* copykat moet eens van internet af veel beter voor zn portomonee.... :$

Onder het mom je moet je wensenlijstje bijvullen als je wat weg gestreept heb... :+

Nou heb je de DCW210N excentrische versie en de DCW200NT vierkante versie
En om nou beide te kopen is ook zowat.
Ik heb ook de voorloper van deze lomp groot.
Perfect voor schoon schuren maar door de starre centering ga je snel "wolken" als je niet goed beweegt.
En een goedkope vlakschoen met perforator.
Al eens reviews gekeken
En als ik me goed herinner is de 210n net even fijner met bijv gladschuren van hout omdat het minder krasjes achter liet. (zal straks in de lunch de review opsnorren.)

Welke zullen jullie kopen de 210 of de 200? (ander merk heeft nu even geen zin ivm ecosysteem accu's)
En waarom?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

jordeeeh schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 08:31:
Nu het toch over schuurmachines gaat... Zelf wil ik deze winter onze kozijnen/plinten/vensterbanken opnieuw schilderen. Deze zijn tijdens onze verhuizing vorig jaar wel geschilderd, maar de onderlaag was niet goed geschuurd dus met het loshalen van de tape (toen we de muren hebben geschilderd) kwam een gedeelte van de verf mee.
Nu wil ik deze dus opnieuw ontvetten en goed schuren. Wat voor type schuurmachine kan ik hier het beste voor gebruiken? Voorkeur gaat uit naar Makita met accu.
Je woont er nu neem ik aan en de delen die je wilt gaan schuilen bevinden zich in ruimtes waar geleefd wordt?

Dan zou ik altijd een bouwstofzuiger op mijn schuurmachine zetten. Daarmee is het nut van een accu voor de schuurmachine ook verdwenen omdat er een slang aan zit. bespaar wat geld door geen accu schuurmachine te kopen en steek dit in een bouwstofzuiger.

Weinig stof is heel fijn, niet alleen voor de WAF.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Gevonden:

Nu weet ik ook weer waarom ik de 210/200 keuze geparkeerd heb.
De 200 is pas interessant als mn bosch vlakschuur pad er mee ophoud.
En de 210 is met een 5Ah accu uit balans door gewicht.
Los van de stofzuiger slang aansluiting. Die met autostart niet werkt op accu. (geen BT connectie.)
Dus dan is de bedrade versie een betere optie.
Maar omdat bedraad het ecosystem los laat kan het dus ook bijv. De
Door @Raymond benoemde blauwe bosch gex 125-1-ae

Dat was t moment dat ik dacht laat maar ff totdat ik er één echt nodig heb. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:13
Zijn er hier mensen met ervaring met goedkopere (vaak Chinese) lasapparaten? Ik wil voor een konijnenhok in de tuin een frame met gaas + diverse deuren maken, in RVS. Nu heb ik een jaar of 10 geleden eens de basis van het lassen geleerd, en dit lijkt mij een leuk project om het weer eens op te pakken. Nu dus in eerste instantie één uitgebreid project, en in de toekomst vooral hobbymatig af en toe eens een projectje, geen professioneel werk. Zou ik daarvoor met een apparaat als dit uit de voeten kunnen, of is dat echt troep? Wensen: TIG, voorkeur voor AC/DC omdat ik ook veel met aluminium werk, <200A is prima (geen plannen voor dikwandig materiaal), goedkoop. Doel is om te kijken of ik het goedkoper zelf kan maken (exclusief uren natuurlijk) dan wanneer ik een professional inhuur :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Is de DeWALT DWE6423-QS niets voor je @copykat ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:04
dunedanh schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:33:
Zijn er hier mensen met ervaring met goedkopere (vaak Chinese) lasapparaten? Ik wil voor een konijnenhok in de tuin een frame met gaas + diverse deuren maken, in RVS. Nu heb ik een jaar of 10 geleden eens de basis van het lassen geleerd, en dit lijkt mij een leuk project om het weer eens op te pakken. Nu dus in eerste instantie één uitgebreid project, en in de toekomst vooral hobbymatig af en toe eens een projectje, geen professioneel werk. Zou ik daarvoor met een apparaat als dit uit de voeten kunnen, of is dat echt troep? Wensen: TIG, voorkeur voor AC/DC omdat ik ook veel met aluminium werk, <200A is prima (geen plannen voor dikwandig materiaal), goedkoop. Doel is om te kijken of ik het goedkoper zelf kan maken (exclusief uren natuurlijk) dan wanneer ik een professional inhuur :*)
Zoek eens op youtube naar het nederlandstalige kanaal Harrytheferrieman . Hij is lasser en test regelmatig goedkope lasmachines van bij HBM en Lidl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:22
dunedanh schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:33:
... Nu heb ik een jaar of 10 geleden eens de basis van het lassen geleerd... Wensen: TIG, voorkeur voor AC/DC omdat ik ook veel met aluminium werk, ...
Wie niet waagt, die niet wint, maar is meteen aluminium niet een wat erg grote stap?
Deze PMPS 200 A1 van Lidl was onlangs even zwaar afgeprijsd en biedt veel waar voor z'n geld.
En ja: Harry *O*

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:04
henkie196 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

Carat is goed, maar meer voor beton / steen / keramiek slijpschijven. Heeft veel langere standtijd dan bv. een Ecotools slijpschijf voor beton, en werkt ook een stuk lichter, in mijn ervaring.

Voor doorslijpschijven heb ik goede ervaringen met Pferd.
Het is niet alleen het merk schijf maar ook een producteigenschap van een accu slijpmachine dat deze eerder begint de happen dan eentje op netstroom. Net voordat de batterij leeg is gaan de toeren iets omlaag en kan deze daardoor gaan happen. Gebruik zelf daarom liever eentje met snoer omdat ik dat veel veiliger vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

fenrir schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:28:
Is de DeWALT DWE6423-QS niets voor je @copykat ?
Zeker. Maar is 1 schuur snelheid geen gemis?
Ik zie geen variabele instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

copykat schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:56:
[...]

Zeker. Maar is 1 schuur snelheid geen gemis?
Ik zie geen variabele instelling.
Er zit een afstelwieltje op?
Instelbaar van 8000-12000 opm volgens dewalt.

Zelf heb ik hem niet trouwens, stond wel ooit op mijn lijstje. Maar toen kwam er een Mirka Excenter met leuke korting op Amazon. Ook een geel apparaat, maar iets ander level dan deze.

[ Voor 25% gewijzigd door fenrir op 11-10-2024 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:13
Mad_Manic schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:28:
[...]

Zoek eens op youtube naar het nederlandstalige kanaal Harrytheferrieman . Hij is lasser en test regelmatig goedkope lasmachines van bij HBM en Lidl.
Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken!
trabant schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 14:55:
[...]
Wie niet waagt, die niet wint, maar is meteen aluminium niet een wat erg grote stap?
Deze PMPS 200 A1 van Lidl was onlangs even zwaar afgeprijsd en biedt veel waar voor z'n geld.
En ja: Harry *O*
Waarschijnlijk wel, hoewel ik aluminium niet per se heel veel moeilijker vond dan staal en ik begrijp dat RVS ook niet het makkelijkste materiaal is om te lassen. Onderdeel van die overweging is wel dat als een machine die ook AC doet erg veel duurder gaat zijn dan een zonder, ik dat idee lekker ga laten varen. Maar nu, in de orienterende fase, wil ik het wel meenemen als voorkeur voor de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
dunedanh schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:14:
[...]

Bedankt voor de tip, ik ga eens kijken!

[...]

Waarschijnlijk wel, hoewel ik aluminium niet per se heel veel moeilijker vond dan staal en ik begrijp dat RVS ook niet het makkelijkste materiaal is om te lassen. Onderdeel van die overweging is wel dat als een machine die ook AC doet erg veel duurder gaat zijn dan een zonder, ik dat idee lekker ga laten varen. Maar nu, in de orienterende fase, wil ik het wel meenemen als voorkeur voor de toekomst!
Rvs en staal vind ik dan weer gelijkwaardig om te lassen.
Zowel doorlassen in pijp en plaat als gewoon een hoeklas.
Aluminium vind ik altijd wat lastiger vooral omdat de warmte zich zo enorm door het materiaal verplaatst.
Gewoon plaat en strip etc is prima te doen knappe bak stroom erop en gaan.
Maar pijp doorlassen in Aluminium moet je op zeker moment zakken met de stroom omdat anders de boel te heet wordt en je lassen gaan uit zakken.

Desalniettemin staat er hier ook nog een ac/dc tig toestel op de verlanglijst maar dan wel een merk apparaat en geen lidl spul.

De plasma snijder van lidl heeft me overigens positief verrast prima dingetje voor de hobby.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

fenrir schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:55:
[...]

Er zit een afstelwieltje op?
Instelbaar van 8000-12000 opm volgens dewalt.

Zelf heb ik hem niet trouwens, stond wel ooit op mijn lijstje. Maar toen kwam er een Mirka Excenter met leuke korting op Amazon. Ook een geel apparaat, maar iets ander level dan deze.
Zat verkeerd te kijken, wieltje zit niet onder de aan/uit knop maar aan de zijkant.
Hij's nu in de aanbieding voor 80 euro.
Tempting.
Geprobeerd een review te vinden die verder ging dan unpacking en specs vertellen maar nog niet gevonden.
Nadeeltje is wel dat je nog apart een adapter voor je stofzuiger moet kopen.

Ik heb de 2005 isch versie van deze.
https://www.tuinenbouwmar...fer-350w-125mm-376-147636

Opzich werkt hij nog redelijk goed maar als eerste machine die ik pak met iets schuren zie ik hem niet.
(is wat instabieler in schuren.)
Dan pak ik toch snel mn Bosch PSS 200.
Nu heeft deze wel wat issue's als in ik denk dat veel trillingen in je hand geen schuurbeweging oplevert.
Maar lawaai.
En met grotere platen/panelen heb ik de indruk dat er betere methodes zijn.
Nu weet ik dat kwaliteit schuurpapier ook erg uit maakt.
Dus misschien moet ik daar het eerst in zoeken?
Of zal die DeWalt echt een stap op zijn?(los van het schuurpapier?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 21:20
copykat schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:24:
[...]

Zat verkeerd te kijken, wieltje zit niet onder de aan/uit knop maar aan de zijkant.
Hij's nu in de aanbieding voor 80 euro.
Tempting.
Geprobeerd een review te vinden die verder ging dan unpacking en specs vertellen maar nog niet gevonden.
Nadeeltje is wel dat je nog apart een adapter voor je stofzuiger moet kopen.
Na jarenlang klooien met allerlei verloopjes, heb ik de airlock-adapter vorig jaar aangeschaft. Ideaal aan frees, cirkelzaag en schuurmachine. Bij Amazon te koop voor 12. Dat is te overzien, me dunkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

wheel schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:52:
[...]

Na jarenlang klooien met allerlei verloopjes, heb ik de airlock-adapter vorig jaar aangeschaft. Ideaal aan frees, cirkelzaag en schuurmachine. Bij Amazon te koop voor 12. Dat is te overzien, me dunkt.
Nachtje geslapen er over. Maar de lage prijs is toch mooi. en als je op de accu versie de 5Ah bonk ziet zitten lijkt me dat toch op de machine een onbelans te geven, de beperkte voordelen met schuren op accu als je stof wilt afzuigen zijn in thuis gebruik waar je altijd stroom hebt ook geen geld waard.
Accu gereedschap is mooi maar soms het lelijke broertje van het origineel.

De machine bij Cooblue besteld (Amazone en eurostekker risico op verkeerde stekker met electrisch apparatuur.)
adapter bij Amazone.
Komen morgen en maandag binnen.

Binnenkort als ik er bij kan, tis nu een beetje vol en een chaos (alles komt te gelijk.)
Foto's maken van mn oude bosch en maar op MP zetten. Paar tientjes moet lukken.
Zit in een mooie originele case.

:)

* copykat heeft zichzelf nu een gereedschapkoop rode kaart gegeven. :X ...even niks meer kopen tot de kerst behalve dingen om klussen af te maken in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:16
Ronald.42 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:22:
[...]

Rvs en staal vind ik dan weer gelijkwaardig om te lassen.
Zowel doorlassen in pijp en plaat als gewoon een hoeklas.
Aluminium vind ik altijd wat lastiger vooral omdat de warmte zich zo enorm door het materiaal verplaatst.
Gewoon plaat en strip etc is prima te doen knappe bak stroom erop en gaan.
Maar pijp doorlassen in Aluminium moet je op zeker moment zakken met de stroom omdat anders de boel te heet wordt en je lassen gaan uit zakken.

Desalniettemin staat er hier ook nog een ac/dc tig toestel op de verlanglijst maar dan wel een merk apparaat en geen lidl spul.

De plasma snijder van lidl heeft me overigens positief verrast prima dingetje voor de hobby.
Hee je was opzoek naar tig ac/dc.
DoeEensGek in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"
Even opgezocht maar dit is mijn apparaatje en ik gebruik hem nogsteeds naar volle tevredenheid! Gebruik hem best veel, staat in de bus en ik las ook in de bus ermee.

Doe jezelf een plezier, pak een heel goedkoop apparaat (tweedehands?) of pak een compleet apparaat, maar ga niet ertussenin hangen. Dat is allemaal net niets. Ik zou niet meer zonder AC willen.

Leen nu veel een mig apparaat op 230 (vanwege op locatie werk) dus daar zit ik naar te kijken nog. Plasma snijder van Lidl bevalt mij ook positief! Super dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
copykat schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:59:
[...]

. . .

* copykat heeft zichzelf nu een gereedschapkoop rode kaart gegeven. :X ...even niks meer kopen tot de kerst behalve dingen om klussen af te maken in huis.
Maar dat is toch de enige reden om gereedschap te kopen?
Of koop je het voor in de vitrinekast?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• trabant
D'r is hier al eens en filmpje gepost van een Amerikaan die per merk een zwik gereedschap inlijst en dan nog een paar accessoires erbij koopt om de gaten op te vullen.
Bij @copykat vrees ik eerder dat hij een klusje verzint om een aanschaf te rechtvaardigen. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:35

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

copykat schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:59:
[...]

Nachtje geslapen er over. Maar de lage prijs is toch mooi. en als je op de accu versie de 5Ah bonk ziet zitten lijkt me dat toch op de machine een onbelans te geven, de beperkte voordelen met schuren op accu als je stof wilt afzuigen zijn in thuis gebruik waar je altijd stroom hebt ook geen geld waard.
Accu gereedschap is mooi maar soms het lelijke broertje van het origineel.

De machine bij Cooblue besteld (Amazone en eurostekker risico op verkeerde stekker met electrisch apparatuur.)
adapter bij Amazone.
Komen morgen en maandag binnen.

Binnenkort als ik er bij kan, tis nu een beetje vol en een chaos (alles komt te gelijk.)
Foto's maken van mn oude bosch en maar op MP zetten. Paar tientjes moet lukken.
Zit in een mooie originele case.

Klussen verzinnen om en rond huis ;) :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

JukeboxBill schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:36:
[...]

Maar dat is toch de enige reden om gereedschap te kopen?
Of koop je het voor in de vitrinekast?
Ik bedoel meerpuntsluitingen, en ander bouw materiaal.
Zaagjes/schuurpapier enzo zie ik niet als gereedschap kopen.
En tientjes werk met gereedschap valt buiten de rode kaart O-)
Gebruiken zal ik zeker.ik heb nog genoeg te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Sepp14 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:12:
[...]

Klussen verzinnen om en rond huis ;) :+
@trabant , @Sepp14 , die klusjes hoef ik niet te verzinnen dat doet mn vrouw wel. :+

* copykat heeft dan een excuus om dingen te kopen.....😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-07 11:13
fenrir schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 12:20:
[...]

Je woont er nu neem ik aan en de delen die je wilt gaan schuilen bevinden zich in ruimtes waar geleefd wordt?

Dan zou ik altijd een bouwstofzuiger op mijn schuurmachine zetten. Daarmee is het nut van een accu voor de schuurmachine ook verdwenen omdat er een slang aan zit. bespaar wat geld door geen accu schuurmachine te kopen en steek dit in een bouwstofzuiger.

Weinig stof is heel fijn, niet alleen voor de WAF.
Daar heb je wel een goed punt. Ik heb al wel een bouwstofzuiger, dus daar wil ik m dan inderdaad wel op aansluiten.
Alleen als ik (ooit) buiten bezig ga ben ik dan wel weer wat beperkter natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Hmm, m'n dhp484 heeft een wat ratelende kop. Alsof het klopmechanisme ook in de schroefstand heel iets aan staat.
Balen.

Ik dacht ff een goed excuus te hebben om het nieuwe model te kopen. Maar helaas, dat is er dus niet :+
Nu kan ik ook een dhp481 pakken, die ligt voor me klaar. Dus ik wilde dan een ddf erbij halen, want het klopmechanisme maakt de machine wel zwaarder en één machine die kan kloppen is genoeg.

Dus wordt het dan de ddf484, of de ddf486?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Raymond
Catchy header.
https://www.reddit.com/r/...6_for_the_jobs_my_ddf484/

Dat is overigens een van de redenen dat ik toen bij DeWalt set niet voor de klopfunctie gekozen had.
1 langer
2 zwaarder
3 duurder
4 eerder stuk?
5 sowieso meer speling op de chuck-as?

Ik pak dan mn hamerboor wel met snoer.

[ Voor 49% gewijzigd door copykat op 12-10-2024 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

jordeeeh schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:30:
[...]

Daar heb je wel een goed punt. Ik heb al wel een bouwstofzuiger, dus daar wil ik m dan inderdaad wel op aansluiten.
Alleen als ik (ooit) buiten bezig ga ben ik dan wel weer wat beperkter natuurlijk...
Als je je netsnoer, tuinverlengsnoer, vast zet heb je meteen een val beperking voor je schuur machine.
Touwtje en een veer op 1 meter van machine aan je netsnoer verbinden en klaar.
Netsnoer machines zijn ook lichter wat fijn is vertikaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

trabant schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 09:49:
D'r is hier al eens en filmpje gepost van een Amerikaan die per merk een zwik gereedschap inlijst en dan nog een paar accessoires erbij koopt om de gaten op te vullen.
Bij @copykat vrees ik eerder dat hij een klusje verzint om een aanschaf te rechtvaardigen. :D
Owh die gast met zn inlegschuim zeker... _O-
Die naar Duitsland ging en terug kwam met duizende dollars aan gereedschap om in te pakken in inlegfoam....

Ik wilde al een tijdje een betere schuurmachine die minder trilt en meer schuurt. Voor je pezen en zenuwen beter. Maar was telkens aan t dubben of ik voor accu ging of gewoon snoer. En vlak finishing pad of excentrisch roterend.
Veel van mn huidige aankopen zijn verbeteringen of aanvulling van het bestaande gereedschap in mn bezit.
Of omdat t oud en iets versleten is, of omdat het niet meer voldoet of omdat het kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
@copykat ik heb heel veel plezier van mijn dhp484 (gehad). Als ik niet nu ook over een dhp481 kon beschikken, kocht ik er zonder probleem weer eentje. Nu ik al iets met klopfunctie heb, mag de nieuwe er eentje zonder worden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Raymond schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:37:
Hmm, m'n dhp484 heeft een wat ratelende kop. Alsof het klopmechanisme ook in de schroefstand heel iets aan staat.
Balen.

Ik dacht ff een goed excuus te hebben om het nieuwe model te kopen. Maar helaas, dat is er dus niet :+
Nu kan ik ook een dhp481 pakken, die ligt voor me klaar. Dus ik wilde dan een ddf erbij halen, want het klopmechanisme maakt de machine wel zwaarder en één machine die kan kloppen is genoeg.

Dus wordt het dan de ddf484, of de ddf486?
Ik kan bij Kruis ook voor 8 tientjes een nieuwe tandwielset bestellen. Dat is wel lekker duurzaam, ipv compleet nieuwe machine.

Ook nog een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 00:47
Vraagje inzake het instellen van de zaagdiepte van een afkortzaag. Ik heb al een tijd een bosch blauw (GCM 800 SJ), en wil nu wat zagen met een bepaalde diepte. Mijn model heeft echter geen stelschroef (oid) daarvoor. Nu vond ik vrij weinig haaks/jigs hiervoor, en lijkt de enige optie het maken van iets van een stop blokje om ergens tussen de behuizing te klemmen. Is er evt nog een andere (slimmere) optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
TheRebell schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:29:
Vraagje inzake het instellen van de zaagdiepte van een afkortzaag. Ik heb al een tijd een bosch blauw (GCM 800 SJ), en wil nu wat zagen met een bepaalde diepte. Mijn model heeft echter geen stelschroef (oid) daarvoor. Nu vond ik vrij weinig haaks/jigs hiervoor, en lijkt de enige optie het maken van iets van een stop blokje om ergens tussen de behuizing te klemmen. Is er evt nog een andere (slimmere) optie?
Is dat al een heel oude zaag? Op de nieuwe zit links een stelschroef (sorry voor het te kleine plaatje) bij de blauwe pijl.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uc_X1zphCCMLSTkJHtSAVuyEvY0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m8qGfurffgdM2i09AgtgSrO4.png?f=user_large

Het hendeltje er onder moet je naar buiten draaien voor de blokkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 00:47
JukeboxBill schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:13:
[...]

Is dat al een heel oude zaag? Op de nieuwe zit links een stelschroef (sorry voor het te kleine plaatje) bij de blauwe pijl.

[Afbeelding]

Het hendeltje er onder moet je naar buiten draaien voor de blokkering.
Ik heb hem al een tijdje ja, en het is zeker geen jonkie. Er is een versie van waar een stelschroef in zit met een hendeltje zoals je zegt, alleen heeft mijn versie dat niet.

Bij mij ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_0AgEyNaaBAcavZJIUnnKwn2x8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C7JCQd9i5YGDhuUHRz4RqXZN.jpg?f=user_large
Het schroefje wat er zit is de vaste stop blok. Wellicht dat ik daar een langer asje oid in zou kunnen zetten en dat gebruiken. Alleen dan wel op letten dat ik het nadien goed terug zet om te voorkomen dat ik straks 2 halve verstekzagen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
TheRebell schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:47:
Het schroefje wat er zit is de vaste stop blok. Wellicht dat ik daar een langer asje oid in zou kunnen zetten en dat gebruiken. Alleen dan wel op letten dat ik het nadien goed terug zet om te voorkomen dat ik straks 2 halve verstekzagen heb ;)
Ik zie alleen maar opermingen dat het klopt dat er geen diepteaanslag op je zaag zit.
Je kan natuurlijk zelf iets fabriceren of bij de duurdere zagen kijken hoe het zit (vast hetzelfde) en dan het onderdeel bestellen?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erikzelf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:30
Raymond schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:08:
[...]

Ik kan bij Kruis ook voor 8 tientjes een nieuwe tandwielset bestellen. Dat is wel lekker duurzaam, ipv compleet nieuwe machine.

Ook nog een optie :)
We gaan hier toch niet voor de goedkoopste oplossing. Nu is het moment om het roer compleet om te gooien en een Fein te halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

TheRebell schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:47:
[...]

Ik heb hem al een tijdje ja, en het is zeker geen jonkie. Er is een versie van waar een stelschroef in zit met een hendeltje zoals je zegt, alleen heeft mijn versie dat niet.

Bij mij ziet het er zo uit:
[Afbeelding]
Als ik dan twee plaatjes bekijk heeft de ene 2 gaten, 1 met dat metalen plaatje als stop voor hoogte instelling en 1 die in de sleuf uitkomt zonder plaatje.
De jouwe heeft maar 1 gat om t boutje in te schroeven.
Ben overigens benieuwd dat plaatje wel dubbele functie heeft.
Is dat niet een hoogte afstelling om te voorkomen dat je in je base zaagt?
Die zou je natuurlijk kunnen verlengen om zo nog hoger te komen met je tanden maar dan moet je wel elke keer op nieuw de laagste stand in stellen als je klaar bent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Vorige week de lijst samengesteld en de hele boel besteld:
Klopboor/schroefmachine
Afkort/verstekzaag
Onderstel
Boven/kantenfrees
Excentrische schuurmachine

De keuze was:
1 heel veel geld neerleggen voor kant en klare meubels
2 hetzelfde neerleggen en er zelf iets van maken en er nog iets aan overhouden

Ik vond de 2e optie toch beter 8)

2 buitentafels staan al in de planning, daarna een tafel voor binnen maken.
Hout kan ik in de buurt afhalen, dat scheelt een berg verzendkosten (die hoger zijn dan de kosten van de tafel :o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

In mn zoektocht naar de ideale garagedeur heel houwer kwam ik deze tegen.
Slank ontwerp en met open en dichtgaan geremd bij windvlagen. 90 graden of 120.
(moet even kijken of 120 niet net teveel is.)
Wel ideaal maar wel prijzig zelfs als ik er maar 1 deur mee uitrust.

Omdat het dempings systeem lijkt op een oliegevulde dranger kan ik die niet gebruiken voor de loopdeur?
En dan gewoon een muur haakje voor open houden.
(hij moet windvlagen opvangen zodat hij niet uit de handen gerukt word of bij naarbinnen zetten fiets tegen de persoon aankleunt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
copykat schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:03:

Omdat het dempings systeem lijkt op een oliegevulde dranger kan ik die niet gebruiken voor de loopdeur?
(hij moet windvlagen opvangen zodat hij niet uit de handen gerukt word of bij naarbinnen zetten fiets tegen de persoon aankleunt)
Ik heb zo'n knikarm deurdranger op de loopdeur, maar die is niet beveiligd tegen te ver open waaien door harde wind.
Misschien zijn er wel uitvoeringen die dat wel hebben, maar is i.i.g. wel iets om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
Huisdieren zijn altijd sneller dan zo'n deurdranger. Vooral als je net met je handen vol staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

trabant schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:59:
Huisdieren zijn altijd sneller dan zo'n deurdranger. Vooral als je net met je handen vol staat.
Dat geeft niet er zitten nog 2 deuren tussen de gang en deze deur.
En ze mogen naar buiten.

Ik kom op deze uit.
https://www.deurdrangers-shop.nl/
D3036 of de H versie. (ik weet niet of glij nadelen heeft bij naar buiten draaiende deuren.)

Mn gereedschap kar staat op zn plek.
Twee lage ladekasten op elkaar gestapeld naast een even hoge hoge kast.
De kastdeurtjes keukenkasten plat getrapt. (was niks meer.)
Nu nog ,denk ik van mdf, aan de muur bovenkastjes maken die meteen fungeren als "houtvoorraaddrager"
80kastjes zijn net te hoog/lang.
Dacht misschien Hornbach
2 of 3 van deze ,(eerst checken of ze stevig genoeg zijn.)

https://www.hornbach.nl/p...90x34-9x35-2-cm/10597421/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47LAomrGm4-uqJGlYqS89s01fAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AWDBUUrRGp9A5TTEU6tVzc0V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJ57Q2UyMAj9bFjUsmRh65z_NZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBCqhZ0ic0f7gWEbL8pfkp60.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pxs6m78VBKj-wQ01KwV2kyjL360=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hzu4o1CCvH5iFlLJmcTMqVWz.jpg?f=fotoalbum_large

En ik kom al stelselmatig dollies tekort }:|.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:46
Dat was wel heel dapper voor die wieltjes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Tarkin schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:03:
Dat was wel heel dapper voor die wieltjes!
En voor MDF :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik had 2 van die planken al enthousiast gevonden laat staan 4!
Misschien voortaan de wieltjes direct op de plank schroeven?😁😋

Enne dollies? Hondjes! Dit is dus hondje mishandeling :+

[ Voor 18% gewijzigd door copykat op 14-10-2024 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
Niet alleen het plankje, ook de wieltjes lijken mij wat ondermaats voor deze belasting.
Bedenk daarbij ook dat het opgegeven draagvermogen doorgaans voor stilstaand dragen geldt. Als het aan de rol moet, mag je die capaciteit wel halveren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

trabant schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 18:45:
Niet alleen het plankje, ook de wieltjes lijken mij wat ondermaats voor deze belasting.
Bedenk daarbij ook dat het opgegeven draagvermogen doorgaans voor stilstaand dragen geldt. Als het aan de rol moet, mag je die capaciteit wel halveren.
De multiplex hondjes met verder zelfde formaat en wielen doen het al jaren zonder zeuren :P. Mdf is gewoon geslachtsdeel met fruitsaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:32
HTT-Thalan schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

De multiplex hondjes met verder zelfde formaat en wielen doen het al jaren zonder zeuren :P. Mdf is gewoon geslachtsdeel met fruitsaus.
Pik en Appelmoes?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:50
Het blijkt dat mijn afkortzaag fence krom is. Met als resultaat dat geen plank meer haaks gezaagd kan worden.
Ik zit te denken het te vervangen voor 2 extrusie profielen 2080 en deze met hoekverbindingen te bevestigen op de plek waar nu de fence bevestigd is.

Ja ik kan het van hout maken, maar heb toch liever metaal. Of heeft iemand de gouden tip hoe ik dit snel en goedkoop (liefst tot 50 eu) kan oplossen.

Zit nu te kijken naar 2 van deze, en dus te bevestigen via een 90 graden verbindingshoek, en dan aan elke zijde met 2 schroeven:
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/51EzH5GFctL.jpg

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Laatst online: 12:24
copykat schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:03:

Ik heb deze zelf. Je kan de openings hoek zelf bepalen door de manier van montage. Je zit dus niet vast aan 90 of 120 graden. Geen idee waarom ze dat zo verkopen, volgens mij verschilt de slag van de dempers.

Werkt helemaal prima op een loopdeur. Heb ik ook. Precies om windvlagen op vangen en de deur en kozijn te beschermen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

loewie1984 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 22:37:
Het blijkt dat mijn afkortzaag fence krom is. Met als resultaat dat geen plank meer haaks gezaagd kan worden.
Ik zit te denken het te vervangen voor 2 extrusie profielen 2080 en deze met hoekverbindingen te bevestigen op de plek waar nu de fence bevestigd is.

Ja ik kan het van hout maken, maar heb toch liever metaal. Of heeft iemand de gouden tip hoe ik dit snel en goedkoop (liefst tot 50 eu) kan oplossen.

Zit nu te kijken naar 2 van deze, en dus te bevestigen via een 90 graden verbindingshoek, en dan aan elke zijde met 2 schroeven:
[Afbeelding]
Ik kan twee perfect vlakke houten planken schaven en vlakken op de vlakvandiktebank maar dan moet je ze wel in Emmen ophalen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:31:
[...]

Ik kan twee perfect vlakke houten planken schaven en vlakken op de vlakvandiktebank maar dan moet je ze wel in Emmen ophalen :P.
Ja daar zat ik ook aan te denken, ik kan hier naar de stadswerkplaats om dat te doen. Ik kan kiezen uit eiken hout of meranti . Wat zal ik nemen? Het meranti is geloof ik 18 of 20 mm. Het eiken hout kan nog dikker.

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En dan is het wat vochtiger en staat de boel krom. Ik zou hiervoor zeker alu nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 19:37

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

loewie1984 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:40:
[...]

Ja daar zat ik ook aan te denken, ik kan hier naar de stadswerkplaats om dat te doen. Ik kan kiezen uit eiken hout of meranti . Wat zal ik nemen? Het meranti is geloof ik 18 of 20 mm. Het eiken hout kan nog dikker.
+1 voor @Boudewijn ik zou als ik de keuze had nooit hout pakken, dat is toch nooit stabiel genoeg.

ik ging voor de alu extrusie profiel.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
@loewie1984 met bovenstaande, hout werkt, dus als het goed recht moet zijn, zou ik altijd die alu profielen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mijn lintzaag is het niet met jullie eens, @Boudewijn @Fraggert @henkie196 :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKwBiZ1bDMtMRHfdfRLcg3WLcBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zyOmR8DxWTRqaNCgLLryOXbi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[Afbeelding]
Nadeel van Alu extrusie is dat het van de fabriek uit vaak niet eens goed recht is, zeker als het uit het verre oosten komt. Ik heb meerdere alu geleiders van prijzige machines in mijn handen gehad die gewoon zo krom als een hoepel waren (nieuw zelfs al!!). Voordeel van hout is dat je het goedkoop kunt (zelf) kunt fabriceren en ook rechten/bijwerken indien nodig. Stukken milieuvriendelijker ook dan alu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Moet je wel geluk hebben met een goed stuk hout, geen noesten die het krom kunnen trekken, goed gedroogd, uit het juiste stuk van de boom. Het meeste hout dat je kunt krijgen zal niet volstaan voor een goede fence, naar mijn idee, ook als je het door een vvd trekt.

Je zal vast ook gelijk hebben voor de alu profielen, er is vast ook een reden dat sommigen zo duur zijn ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

henkie196 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:15:
[...]

Moet je wel geluk hebben met een goed stuk hout, geen noesten die het krom kunnen trekken, goed gedroogd, uit het juiste stuk van de boom. Het meeste hout dat je kunt krijgen zal niet volstaan voor een goede fence, naar mijn idee, ook als je het door een vvd trekt.

Je zal vast ook gelijk hebben voor de alu profielen, er is vast ook een reden dat sommigen zo duur zijn ;) :+
Geluk bestaat niet - je kan het nadeel ook extra opheffen/tegengaan door verschillende delen met elkaar te verlijmen - dat is het geheim achter multiplex. Ik heb een solide stuk eiken gebruikt omdat ik het had liggen en omdat het 'periode correct' is voor de machine (stammende uit 1924). De rest is gietijzer :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:18:
Geluk bestaat niet - je kan het nadeel ook extra opheffen/tegengaan door verschillende delen met elkaar te verlijmen - dat is het geheim achter multiplex. Ik heb een solide stuk eiken gebruikt omdat ik het had liggen en omdat het 'periode correct' is voor de machine (stammende uit 1924). De rest is gietijzer :P.
Mijn ervaring met multiplex is meestal dat je een rechte plaat hebt, tot je die in stukken zaagt, en dan heb je meerdere kromme stukken :P Om de spanningen neutraal te krijgen voor een combinatie van willekeurige stukken hout lijkt me nog niet zo eenvoudig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

henkie196 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:32:
[...]

Mijn ervaring met multiplex is meestal dat je een rechte plaat hebt, tot je die in stukken zaagt, en dan heb je meerdere kromme stukken :P Om de spanningen neutraal te krijgen voor een combinatie van willekeurige stukken hout lijkt me nog niet zo eenvoudig?
Nee, en het nadeel van multiplex is ook dat je het niet lekker kan schaven natuurlijk. In de 'oudheid' zouden ze dan meerdere stukken solide hout met elkaar verlijmen. In het geval van mijn langsgeleider had ik dan twee stukken eikenhout tegenovergesteld aan elkaar verlijmd, en dan rekening houden met vergelijkbare dikte en nerf. Maar zoals je ziet is dit stuk vrij ideaal (kwartiers was perfect geweest) en ik kan de dikte ook 'hebben' op zo'n grote machine, een kapzaagje heeft vaak zeer beperkte uitslag en een dikkere fence haalt daar van weg.

Maar goed, ook daar heb ik in mijn geval geen last van :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9rgp-CKhf6G5IvWgtDv0VbP13g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvirgNjGuCtckWK9in7gacdT.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn fence is gewoon recht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• decipherer
  • Laatst online: 13:25
Maar toon je nu niet eigenlijk net het punt aan door dat ene rechte stuk hout te vergelijken tegen een aluminium profiel, omdat die laatste dus blijkbaar sowieso recht is ;)

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

decipherer schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:23:
[...]

Maar toon je nu niet eigenlijk net het punt aan door dat ene rechte stuk hout te vergelijken tegen een aluminium profiel, omdat die laatste dus blijkbaar sowieso recht is ;)
_O- d:)b

* copykat snapt de eiken aanlegger als in veel mooier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

decipherer schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:23:
[...]

Dat is een koker, geen extrusieprofiel ;). Groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

MWDKing schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 06:57:
[...]

Ik heb deze zelf. Je kan de openings hoek zelf bepalen door de manier van montage. Je zit dus niet vast aan 90 of 120 graden. Geen idee waarom ze dat zo verkopen, volgens mij verschilt de slag van de dempers.

Werkt helemaal prima op een loopdeur. Heb ik ook. Precies om windvlagen op vangen en de deur en kozijn te beschermen.
Heb je t over die dempers of over dubbel gedempte drangers?

Zo'n dubbel gedempte dranger is overigens ook 176 euro.
En als je een openstand wilt geïntegreerd hebben ben je nog eens 95 euro kwijt.
:X 8)7
https://www.deurdrangers-...t-knik-arm-40-150-kg.html.

* copykat doet wel een haakje van 5 euro.......

Voordeel dranger is loopdeur gaat steeds zelf dicht als je naar buiten loopt minder risico op klapperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Laatst online: 12:24
copykat schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:39:
[...]

Heb je t over die dempers of over dubbel gedempte drangers?

Zo'n dubbel gedempte dranger is overigens ook 176 euro.
En als je een openstand wilt geïntegreerd hebben ben je nog eens 95 euro kwijt.
:X 8)7
https://www.deurdrangers-...t-knik-arm-40-150-kg.html.

* copykat doet wel een haakje van 5 euro.......

Voordeel dranger is loopdeur gaat steeds zelf dicht als je naar buiten loopt minder risico op klapperen.
Ik heb dictator demper die naar buiten toe dempt. Met vastzet inrichting.

Er was ook een goedkoper merk (delma productions), maar die had geen vastzet inrichting een jaar geleden.

(Een dranger sluit de deur automatisch toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

MWDKing schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:45:
[...]

Er was ook een goedkoper merk (delma productions), maar die had geen vastzet inrichting een jaar geleden.

(Een dranger sluit de deur automatisch toch?)
Ja, dat is zo'n arm die de deur weer dicht doet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

HTT-Thalan schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:31:
[...]

Dat is een koker, geen extrusieprofiel ;). Groot verschil.
Je plank is nu recht, maar volgende week ook nog? Of als het zo 5c is en 80% vochtigheid...
Fijne van alu is dat als je constateert dat het recht is , het ook recht blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Boudewijn schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:58:
[...]

Je plank is nu recht, maar volgende week ook nog? Of als het zo 5c is en 80% vochtigheid...
Fijne van alu is dat als je constateert dat het recht is , het ook recht blijft.
Ding hang er al twee jaar op, ik geloof het wel :P. In de winter zakt het kwik hier tot een paar graden en zomers boven de 25 (werkplaats is volledig geïsoleerd maar nog niet permanent verwarmd). Vochtigheid fluctueert van 50 naar 70%. Voor het meeste hout geld in deze werkplaats dat als het eenmaal gedroogd is en hier ligt, dat het daarbij blijft. Ik droog ook soms mijn eigen hout op de zolder en dat gaat dikke prima.

- edit -

Ik bedoel niet te zeggen dat je geen gelijk hebt - als je recht alu hebt blijft het dat waarschijnlijk wel, maar alu is vrij lastig zelf te vervaardigen of verwerken. Hout kan iedere thuisklusser, is makkelijk verkrijgbaar in allerlei vormen maten en soorten en is achteraf ook weer eenvoudig aan te passen of te hergebruiken. En als geroepen wordt dat het 50e of minder moet kosten, tja, dan kun je daar het hout van kopen en nog een krat bier om van je werk te genieten ;).

[ Voor 25% gewijzigd door HTT-Thalan op 15-10-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

MWDKing schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:45:
[...]

Ah ook gevonden, dat scheelt wel een flinke borrel.

Die dictators zijn erg mooi en handig met de vastzet mogelijkheid maar konijne 257 euro per stuk voor 100kg deur. (Een 201x110cm deur is weleenswaar geen 100kg maar de windvangdruk vast wel.)

Mijn "jeuk" probleem is dat het eigenlijk een heel simpel concept is.
1 stukje pijp.
2 as met schijfje/zuiger.
3 olie dichte keerring om die as heen.
4 twee gaatjes aan zijkant aan beide uiteinde van die pijp met een leiding er tussen.
En in die leiding een imbusje om de doorstroom in te stellen.
En hop instelbare demper.

Die delma's zijn ongeveer de helft goedkoper.
https://www.delmaproducti...-deurgewicht-40-75-kg-wit

Is er nog wat geld over om een vastzetter/deurvanger toe te voegen. (op de tweede, onder t raam vd deur, dwarsplank vd deur.
https://www.deurstopper.n...rt-met-buffer-en-haa.html
En dan deze er nog bij, (of een mooie haak en vanger.)

https://www.mijnijzerware...4e56-a98d-fa373540e803%5D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
copykat schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

Ah ook gevonden, dat scheelt wel een flinke borrel.

Die dictators zijn erg mooi en handig met de vastzet mogelijkheid maar konijne 257 euro per stuk voor 100kg deur. (Een 201x110cm deur is weleenswaar geen 100kg maar de windvangdruk vast wel.)

Mijn "jeuk" probleem is dat het eigenlijk een heel simpel concept is.
1 stukje pijp.
2 as met schijfje/zuiger.
3 olie dichte keerring om die as heen.
4 twee gaatjes aan zijkant aan beide uiteinde van die pijp met een leiding er tussen.
En in die leiding een imbusje om de doorstroom in te stellen.
En hop instelbare demper.

Die delma's zijn ongeveer de helft goedkoper.
https://www.delmaproducti...-deurgewicht-40-75-kg-wit

Is er nog wat geld over om een vastzetter/deurvanger toe te voegen. (op de tweede, onder t raam vd deur, dwarsplank vd deur.
https://www.deurstopper.n...rt-met-buffer-en-haa.html
En dan deze er nog bij, (of een mooie haak en vanger.)

https://www.mijnijzerware...4e56-a98d-fa373540e803%5D
Of je haalt er eentje van Marktplaats. Ik vind ze vanaf €5,00
Die van mij kwam via via van een gesloopt gebouw. Heeft eerst 30+ jaar onderin een kratje gelegen totdat ik eindelijk een deur had waar ik hem bij nodig had.

Maar dit heeft eigenlijk niets met gereedschap te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:32

[Afbeelding]
Afgezien van houtjes en aluminium profielen die wel of niet recht zijn. Heb je al gekeken of dat onderdeel niet gewoon los wordt verkocht of dat er op Marktplaats zo een zelfde machine voor een habbekrats wordt aangeboden waar je het vanaf kan halen?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
No Hands schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:35:
[...]

Afgezien van houtjes en aluminium profielen die wel of niet recht zijn. Heb je al gekeken of dat onderdeel niet gewoon los wordt verkocht of dat er op Marktplaats zo een zelfde machine voor een habbekrats wordt aangeboden waar je het vanaf kan halen?
Ja er is een spare part te koop maar vind maar 2 webshops, een in Polen een in Engeland. Tegen 45 pond. Ik heb de zaag sinds 3 maart dus heb toolstation even gemaild of er iets van coulance mogelijk is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Laatst online: 20:35

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

[Afbeelding]
Valt dit niet onder garantie?
Kun je de fence niet stellen van de machine?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Sepp14 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 07:35:
[...]

Valt dit niet onder garantie?
Kun je de fence niet stellen van de machine?
Fence is zeker te stellen maar t ijzer is gewoon krom/verbogen. Dus idd even afwachten of toolstation mijn claim wilt verhelpen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 21-07 20:33

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Ik heb sinds kort een nieuwe bouw stofzuiger. Nu zoek ik een oplossing voor mijn accu gereedschap en zag ik dit voor de bosch bouwstofzuiger.

https://www.bosch-profess...0-42-gct-30-42-1600A02GF1

Weet iemand of er ook nog goedkopere oplossingen zijn? Want 160 euro voor dit vind ik nogal aan de prijs.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:58
Mijn schoonvader wil graag een Festool frees voor zijn verjaardag (schoonmoeder betaalt). Nu dacht ikzelf dat een bovenfrees hetzelfde kan als een kantenfrees, maar een kantenfrees niet kan bovenfrezen.

Is de OF1010 dan niet een betere investering dan de OFK 500 als je maar 1 freesmachine hebt? Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

mydogisgone schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:17:
Ik heb sinds kort een nieuwe bouw stofzuiger. Nu zoek ik een oplossing voor mijn accu gereedschap en zag ik dit voor de bosch bouwstofzuiger.

https://www.bosch-profess...0-42-gct-30-42-1600A02GF1

Weet iemand of er ook nog goedkopere oplossingen zijn? Want 160 euro voor dit vind ik nogal aan de prijs.
Wel een interessante oplossing, die ik elders nog niet gezien hebt. Bij Makita moet je specifieke accu machines kopen met een chip er in die die draadloze communicatie doet met compatible stofzuigers of een dongle die je aan ‘domme’ stofzuigers kan hangen.

Wellicht valt er iets te verzinnen met generieke slimme stekker oplossingen (klik-aan-klik-uit, shelly, etc.) en iets van een afstandsbediening of sensor of zo in de buurt van je machine?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1 ... 223 ... 256 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).