Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:15
Als je overall met een ¼" dop bij kunt, zou ik voor een met vaste kop gaan. Die insteekstukken zijn niet misselijk geprijsd.
Dan de bouwwijze van de sleutel zelf. De meeste hebben een veer, die je na gebruik weer terug op nul moet draaien. Onder andere Stahlwille heeft een buizensysteem, waarbij dat niet hoeft. Bovendien zijn die ook in het onderste deel van de schaal betrouwbaar. Dat heeft ook zijn prijs, maar tweedehands komen ze wel eens onder de honderd euro langs.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:19
Lankman schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:01:
Ik heb zelf een benzine grasmaaier, al zo'n 15 jaar. Als je bedenkt hoe snel je benzine op is, en dan bedenkt wat je daarvoor kan rijden met een 1200 kg auto, dan is het wel logisch dat het relatief veel meer vervuild. Dat gezegd hebbende, alleen als ie compleet verrot is wordt ie vervangen door accu versie.
Als je ook maar iets knoeit met benzine dan heb je meteen verontreinigde grond en zou je eigenlijk de bodem moeten saneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:20
Zijn er goede kant-en-klare gereedschapskisten te koop mét vulling?
Ik ben toe aan een nieuwe schroevendraaierset, dopsleutels, kist en en wil alles zoveel mogelijk bundelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:01
trabant schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:11:
Als je overall met een ¼" dop bij kunt, zou ik voor een met vaste kop gaan. Die insteekstukken zijn niet misselijk geprijsd.
Dan de bouwwijze van de sleutel zelf. De meeste hebben een veer, die je na gebruik weer terug op nul moet draaien. Onder andere Stahlwille heeft een buizensysteem, waarbij dat niet hoeft. Bovendien zijn die ook in het onderste deel van de schaal betrouwbaar. Dat heeft ook zijn prijs, maar tweedehands komen ze wel eens onder de honderd euro langs.
Ik kom toevallig ook deze tegen, maar dat merk zegt me niks. https://bbbcycling.com/nl_nl/btl-73-torqueset Vraag me af of ik niet beter een Proxxon MC 15 koop bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zunrob schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:27:
Ik kom toevallig ook deze tegen, maar dat merk zegt me niks. https://bbbcycling.com/nl_nl/btl-73-torqueset Vraag me af of ik niet beter een Proxxon MC 15 koop bijvoorbeeld?
Proxxon is wel goed spul voor niet al te hoge prijs, over het algemeen. En 3-15 Nm is een goede range voor werken aan de fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

[...]

BBB is wel bekend in de fietswereld, maar een proxxon is sowieso prima, en kun je nog leuk combineren met een leuk bit/doppensetje van proxxon, zoals deze; https://www.hbm-machines....80-36-delige-14-doppenset
Gebruik ik zelf ook voor de fiets en gaat altijd mee in de oldtimer voor eventuele pech onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
De momenten zijn er wat groter, maar momentsleutels zijn uitgebreid besproken in het Goed (auto)sleutelgereedschap draadje. En Proxxon krijgt daar een erg goede prijs/kwaliteit-beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:01
Top, bedankt, ik ga de MC 15 ergens bestellen. :) Nog een laatste check, als ik het goed las kan ik hier ook gewoon de standaard bitjes in gebruiken toch? Ik las iets over een adapter.

[ Voor 59% gewijzigd door zunrob op 23-06-2024 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:25
-Muncky- schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:24:
Zijn er goede kant-en-klare gereedschapskisten te koop mét vulling?
Ik ben toe aan een nieuwe schroevendraaierset, dopsleutels, kist en en wil alles zoveel mogelijk bundelen?
Die zijn toch overal verkrijgbaar?
Kijk eens op Bol, je hoeft daar niet te kopen, maar je krijgt wel een indruk van wat er is.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 21:54

inhico

pw

@ @zunrob: Wellicht mosterd na de maaltijd: maar deze bevalt mij goed: https://www.rosebikes.nl/...size=6075&product_shape=1.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
zunrob schreef op zondag 23 juni 2024 @ 11:13:
Top, bedankt, ik ga de MC 15 ergens bestellen. :) Nog een laatste check, als ik het goed las kan ik hier ook gewoon de standaard bitjes in gebruiken toch? Ik las iets over een adapter.
Als je een adapter van 1/4" vierkant naar 1/4" zeskant neemt, dan kun je inderdaad ook gewoon bits gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-06 21:09
Iemand een goede tip voor een compleet setje lange doppen (3/8") ?

Voor de wielen van de auto heb ik een verstevigd setje (1/2"), maar ben op zoek naar een completere set. Moet niet verstevigd, enkel de doppen zonder verlengstukken of ratels...

Kan niet meteen iets betaalbaar vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Breezz schreef op zondag 23 juni 2024 @ 17:37:

Voor de wielen van de auto heb ik een verstevigd setje (1/2"), maar ben op zoek naar een completere set. Moet niet verstevigd, enkel de doppen zonder verlengstukken of ratels...

Geen idee of het een goede tip is, maar Datona heeft wel wat bruikbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:51

dragonhaertt

@_'.'

Proxxon 23292 voor ongeveer 50 euro.

Die zijn overigens wel 1/2 inch en 1/4 inch.

3/8 vind ik zo'n suffe tussenmaat.
Ik heb zelf alleen 1/2 en 1/4

[ Voor 10% gewijzigd door dragonhaertt op 23-06-2024 18:18 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:50
aljooge schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:15:
[...]

Als je ook maar iets knoeit met benzine dan heb je meteen verontreinigde grond en zou je eigenlijk de bodem moeten saneren.
Dan kan je heel Nederland wel gaan saneren. Overal is ooit wel eens wat gemorst van het één of het ander.

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online

Definieer betaalbaar? Ik vind zo gauw wel zoiets, maar weet niet of dat onder de noemer betaalbaar valt voor jou. Anders kun je bij HBM of Datona wel eens kijken.
dragonhaertt schreef op zondag 23 juni 2024 @ 18:17:
Proxxon 23292 voor ongeveer 50 euro.

Die zijn overigens wel 1/2 inch en 1/4 inch.

3/8 vind ik zo'n suffe tussenmaat.
Ik heb zelf alleen 1/2 en 1/4
Hij heeft al een lange doppenset voor 1/2". En soms is 1/2" te lomp om te passen, maar kun je met 1/4" niet genoeg kracht geven, dan is 3/8" toch wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
flaskk schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:36:
Hoi hoi, ik ben opzoek naar een muurfrees, die dingen kun je tussen de 60 en 3000,- kopen.

Vanwege de harde muur moet het waarschijnlijk eentje worden met 2 diamant slijpschijven. En liefst zo goedkoop mogelijk.

Beetje rond gekeken maar die van parkside scoort niet heel best, zit zelf te denken aan de Einhell Muurfrees TE-MA 1700w maar einhell doet mij gelijk denken aan de aldi. Weet iemand of die een beetje fatsoenlijk spul maken?
Ik dacht korte review van de te-ma 1700 en ben er erg blij mee, het was even gepruts om na het instellen de schijven weer goed te klemmen maar dat was mijn eigen schuld(ringetje verkeerd om). Frees gaat als boter door stenen muur en stucwerk. Kärcher md5 slang past er direct op, verlengslang van Kärcher ook maar die loopt gelijk vol door het stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-06 21:09
henkie196 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:30:
[...]

Definieer betaalbaar? Ik vind zo gauw wel zoiets, maar weet niet of dat onder de noemer betaalbaar valt voor jou. Anders kun je bij HBM of Datona wel eens kijken.

[...]
Dank voor het antwoord.
Ik ben voor deze set van KS Tools gegaan.
Gebruik ze maar uitzonderlijk dus vond het verschil in prijs toch iets te groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-06 21:52
Op zoek naar iets wat eenvoudig zou moeten zijn maar mijn zoek pogingen komen tot niets.
We maken honing welke met wokkels geroerd worden, deze kan ik op een gewone boormachine aansluiten. De viscositeit is echter hoog waardoor de FC90 van bosch het niet geroerd krijgt.
Ik kijk nu naar mortel/cement mixers. Deze moeten wel brushless zijn. Nu heb je bv de TP-MX 18-2 Li BL van einheil, maar die heeft een M14 koppeling. Daar kan de wokkel weer niet opgeklemd worden.
Wie heeft de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:11
significant schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:43:
Op zoek naar iets wat eenvoudig zou moeten zijn maar mijn zoek pogingen komen tot niets.
We maken honing welke met wokkels geroerd worden, deze kan ik op een gewone boormachine aansluiten. De viscositeit is echter hoog waardoor de FC90 van bosch het niet geroerd krijgt.
Ik kijk nu naar mortel/cement mixers. Deze moeten wel brushless zijn. Nu heb je bv de TP-MX 18-2 Li BL van einheil, maar die heeft een M14 koppeling. Daar kan de wokkel weer niet opgeklemd worden.
Wie heeft de gouden tip?
Zou een simpele kolomboor machine iets zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:18
Wie heeft de gouden tip?
Zijn dr ook wokkels met m14 aansluiting?

En anders dit idee:
https://www.amazon.nl/Sch...M14-adapter/dp/B08XQNBWLY

Een snelspanboorkop met m14 aansluiting

[ Voor 11% gewijzigd door Raymond op 24-06-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
canonball schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:50:
[...]

Zou een simpele kolomboor machine iets zijn?
Dat past met werkhoogte minder goed, dank voor de suggestie.
Raymond schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:52:
[...]

Zijn dr ook wokkels met m14 aansluiting?

En anders dit idee:
https://www.amazon.nl/Sch...M14-adapter/dp/B08XQNBWLY

Een snelspanboorkop met m14 aansluiting
Ja kijk dat lost het probleem op, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Wie heeft de gouden tip?
Het moet brushless zijn omdat je dan meer koppel vanuit stilstand hebt?

Metabo heeft wel iets voor hun eigen 'flexiclick' systeem, dat met een overbrenging het koppel x3 doet (met navenant lager toerental), plus dat de basis machine daarvan al 130 Nm trekt. Maar is wel een dure machine, en kan me voorstellen dat je niet een ander accu-systeem ernaast wilt hebben.

Heeft zo'n wokkel een zeskante as, trouwens? Kan me voorstellen dat ie anders gauw in de kop door gaat slippen bij dat soort koppels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• significant
henkie196 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Het moet brushless zijn omdat je dan meer koppel vanuit stilstand hebt?

Metabo heeft wel iets voor hun eigen 'flexiclick' systeem, dat met een overbrenging het koppel x3 doet (met navenant lager toerental), plus dat de basis machine daarvan al 130 Nm trekt. Maar is wel een dure machine, en kan me voorstellen dat je niet een ander accu-systeem ernaast wilt hebben.

Heeft zo'n wokkel een zeskante as, trouwens? Kan me voorstellen dat ie anders gauw in de kop door gaat slippen bij dat soort koppels.
Ja het is een ronde opname wat inderdaad al niet heel handig is. De brushless eis heeft met vervuiling te maken, koolborstels geven deeltjes in de honing.
Reden dat ik voor een mixer keek is dat ik, meen zelfs hier, gelezen had dat roeren echt belasting is voor een reguliere boormachine. Daarnaast had het ook met koppels en toeren vandien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
significant schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:25:
Ja het is een ronde opname wat inderdaad al niet heel handig is. De brushless eis heeft met vervuiling te maken, koolborstels geven deeltjes in de honing.
Reden dat ik voor een mixer keek is dat ik, meen zelfs hier, gelezen had dat roeren echt belasting is voor een reguliere boormachine. Daarnaast had het ook met koppels en toeren vandien.
Een mixer is inderdaad een logischere keuze dan een boormachine voor zo'n toepassing, en gelukkig had @Raymond al een oplossing gevonden. Over het algemeen hoor je dat boormachines het in zo'n toepassing niet lang uit houden, dat zou ook zonde zijn van je FC 90.

Aan vervuiling had ik niet gedacht, zal vast heel weinig zijn, maar kan me voorstellen dat je liever gewoon geen koolstofborstels hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11:46
Ik heb een Einhell TE-MS 18/210 Li-Solo besteld. Nog niet geleverd. Reviews waren best positief over dit model

https://www.einhell.nl/p/4300890-te-ms-18-210-li-solo/

Valt me nu pas op dat hij een relatief klein zaagbereik heeft. Zaagcapaciteit 90°x90°= 120 mm x 60 mm
Hoe moet ik dit lezen, als in een plank kan hooguit 120mm breed zijn bij een rechte snede? Dat is slechts 12 cm. Een beetje plank is al snel 13 a 15cm. Hoe werkt dit in de praktijk? Plankje omdraaien en nog een snede maken? Of gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valluik
  • Registratie: December 2015
  • Nu online

valluik

Probeert ook maar wat

Retrospect schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:04:
Ik heb een Einhell TE-MS 18/210 Li-Solo besteld. Nog niet geleverd. Reviews waren best positief over dit model

https://www.einhell.nl/p/4300890-te-ms-18-210-li-solo/

Valt me nu pas op dat hij een relatief klein zaagbereik heeft. Zaagcapaciteit 90°x90°= 120 mm x 60 mm
Hoe moet ik dit lezen, als in een plank kan hooguit 120mm breed zijn bij een rechte snede? Dat is slechts 12 cm. Een beetje plank is al snel 13 a 15cm. Hoe werkt dit in de praktijk? Plankje omdraaien en nog een snede maken? Of gewoon niet?
Dat zaagbereik is wat beperkt omdat dit model geen glijstangen heeft. Normaal vergroot je het bereik serieus door een model te pakken met mechanisme dat je de mogelijkheid geeft de zaag naar voren, dus over de plank heen, te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [911]
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 17:23
Is de afkort0 en verstekzaag van Parkside dan niet een betere? Nu ook nog eens in de aanbieding. Deze heeft wel een glijstang en daarmee een zaagbereik van 340mm. Echter niet op accu maar dit is ook een van de apparaten die wat minder snel op een accu worden gebruikt.

https://www.lidl.nl/p/par...ekzaag-2-000-w/p100373293

Hier zijn ze er wel positief over:

https://nl.pepper.com/aan...verstekzaag-2000-w-314599

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
[911] schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:27:
Is de afkort0 en verstekzaag van Parkside dan niet een betere? Nu ook nog eens in de aanbieding. Deze heeft wel een glijstang en daarmee een zaagbereik van 340mm. Echter niet op accu maar dit is ook een van de apparaten die wat minder snel op een accu worden gebruikt.

https://www.lidl.nl/p/par...ekzaag-2-000-w/p100373293

Hier zijn ze er wel positief over:

https://nl.pepper.com/aan...verstekzaag-2000-w-314599
Ja, van Einhell heb je er ook een zonder accu, heel veel zelfs. Maar met accu leek me nou juist zo handig zodat ik hem ook kan verplaatsen naar bijvoorbeeld een tuintafel. Dus nee, ik zocht echt met accu voor het gemak. Daarnaast zie ik het Einhell accusysteem wel zitten naast mijn Bosch blauw 12v, als budget optie zeg maar. Maar bedankt voor het meedenken.

[ Voor 6% gewijzigd door Retrospect op 24-06-2024 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
valluik schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:14:
[...]

Dat zaagbereik is wat beperkt omdat dit model geen glijstangen heeft. Normaal vergroot je het bereik serieus door een model te pakken met mechanisme dat je de mogelijkheid geeft de zaag naar voren, dus over de plank heen, te trekken.
Ja, dan zou ik bij het duurdere model uitkomen. Die werkt ook gelijk op twee accu's en heb je 36 volt.
Maar ook weer duurder uiteraard en ook minder compact. Is het toepasbaar om bij een plank hem gewoon om te draaien en nog een snede te maken of wordt dat gepruts?

[ Voor 10% gewijzigd door Retrospect op 24-06-2024 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-06 23:35

copykat

Good copy isn't bad

copykat schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:33:
[...]

Een Tsun chinese brand.
:P
Ook aan gedacht om een difuserkap te maken maar ik vermoed dat het ontwerp niet goed is.

Tsun heeft ook nog een duurdere met een andere ledkop

https://www.amazon.nl/T-S...dewalt%2Caps%2C223&sr=8-7
Dus de leverancier de vraag gesteld of deze wel wit licht en een homogeen lichtbeeld heeft.

Difusekap kan je maken van dun rijstpapier en dat als kap maken of elk ander goedkope plafoniare cover van de action oid. Plastic "melkglas" warm maken en vouwen naar vorm van behoefte.
Zo retourgeld gekregen en de andere besteld.die was ook opeens 18 en een beetje euro. (24 euro inplaats van 30...)
Dus,
Eerste indruk is goed.(voor de prijs wel te verstaan.)
Licht is stuk minder vlekkerig. Moet iets verzinnen dat als diffuser, softbox, kan dienen.
(misschien de leverancier kietelen om er eentje te maken voor dit model. )
Wel een stukje groter. Er zit een plastic "kap" voor. En beugel is simpel bout moer verstelbaar.
Zal vanavond nog eens kijken naar het lichtbeeld als t donker is.

Nu even mn mobieltje opladen met de usb. :P :*)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:58

3_s

Retrospect schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:38:
[...]

Ja, dan zou ik bij het duurdere model uitkomen. Die werkt ook gelijk op twee accu's en heb je 36 volt.
Maar ook weer duurder uiteraard en ook minder compact. Is het toepasbaar om bij een plank hem gewoon om te draaien en nog een snede te maken of wordt dat gepruts?
Ja, dat kan. De snee wordt er niet mooier van, uitlijning is niet altijd 100%. Maar het kan zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
Bedankt voor de antwoorden.

De afkortzaag die morgen binnenkomt gaat ongeopend terug. Wil toch met sleepfunctie.

Lastig, want met beperkt budget wordt kabelloos wel lastig. Kan nog gaan voor de Einhell TE-SM 38/210 maar dat kost al snel €265. Of dan toch maar met kabel en dan iets van een Metabo KGS 216 M. Moeilijk.

Voor de liefhebbers een uur afkortzagen; YouTube: Gigantischer Kappsägen Vergleich | 8 Marken verschiedenster Preiskla...

[ Voor 37% gewijzigd door Retrospect op 24-06-2024 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Retrospect schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:38:
Bedankt voor de antwoorden.

De afkortzaag die morgen binnenkomt gaat ongeopend terug. Wil toch met sleepfunctie.

Lastig, want met beperkt budget wordt kabelloos wel lastig. Kan nog gaan voor de Einhell TE-SM 38/210 maar dat kost al snel €265. Of dan toch maar met kabel en dan iets van een Metabo KGS 216 M. Moeilijk.

Voor de liefhebbers een uur afkortzagen; YouTube: Gigantischer Kappsägen Vergleich | 8 Marken verschiedenster Preiskla...
Ik heb het misschien gemist, maar wat is het bezwaar van een kabel bij een stationaire machine? Ook als je hem buitenshuis wil gebruiken ga je dat ding toch niet om de vijf minuten verplaatsen?
Het vermogen van de machine die je zoekt is niet zo groot. Ik gebruik bv. een hakselmachine van 2500 Watt door de hele tuin met een 1,5 kwadraat verlengsnoer van 20 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
JukeboxBill schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:14:
[...]

Ik heb het misschien gemist, maar wat is het bezwaar van een kabel bij een stationaire machine? Ook als je hem buitenshuis wil gebruiken ga je dat ding toch niet om de vijf minuten verplaatsen?
Het vermogen van de machine die je zoekt is niet zo groot. Ik gebruik bv. een hakselmachine van 2500 Watt door de hele tuin met een 1,5 kwadraat verlengsnoer van 20 meter
Het zal wellicht tussen de oren zitten. Want overal in de tuin kan ik met een verlengsnoer wel komen. Ik vind snoeren gewoon niet zo fijn. Aan de andere kant het is ook geen grasmaaier, bladblazer, boormachine enz. Het zal denk ik wel meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 19:52
[...]
Ik heb de BTL-73 momentsleutel ook voor mijn fiets, hij heeft een 1/4" opname en bevalt mij prima. De klikjes zijn in het lagere bereik redelijk subtiel, dus met beleid doen. Voor sommige dingen is 14Nm niet genoeg, maar daar pak ik mijn 3/8" of 1/2" momentsleutel voor. Hij lijkt wel heel erg veel op de MC 15 trouwens. Bij Mantel is de BTL-73 op dit moment in de aanbieding voor €59,95.

[ Voor 3% gewijzigd door Puch-Maxi op 25-06-2024 18:43 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Retrospect schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:17:
[...]

Het zal wellicht tussen de oren zitten. Want overal in de tuin kan ik met een verlengsnoer wel komen. Ik vind snoeren gewoon niet zo fijn. Aan de andere kant het is ook geen grasmaaier, bladblazer, boormachine enz. Het zal denk ik wel meevallen.
Zeker met een beperkt budget snij je in de kwaliteit met de accu kosten.
Wat ik bedoel: Afkortzaag op accu is altijd iets duurder dan zn besnoerde broertje.
Dus als je 300 euro budget hebt en 80 euro is voor het feit dat het accu aangedreven is hou je nog maar 220 euro over voor de zaag zelf.

Erg goede budget zaag is de metabo 216. En de hikoki hier al eerder besproken.(reversed geleide stangen zodat hij tegen de muur geplaatst kan werken.) (beiden bedraad gevoed.

Goedkopere afkortzagen hebben vaak torsie problemen. (ongewild kantelen en zwabberen waardoor je extra op moet letten met hoe je de motor en zaag bediend.)

Indien je met de beperkingen kunt leven is de Dewalt 777 ook een goede optie. (bedraad.)

Eigenlijk is accu aangedreven afkortzaag alleen interessant als je regelmatig ergens wilt zagen waar geen stroom in de buurt is. Of vaak alle sockets vol zitten zoals in de bouw.
Maar dan zou je vermoedelijk zakelijk kopen en geen einhell.

Ik had mazzel en kon opschalen naar de metabo 72 xact waar ik erg blij mee ben.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• trabant
Festool is erg prijzig, maar met deze TS60 hoef je er geen hap minder om te eten.

[ Voor 3% gewijzigd door trabant op 25-06-2024 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Update DeWalt Tsun ledlamp.
Licht: Beide standen zijn wit licht.( vage vergeling zichtbaar maar stuk minder als de vorige.)
Voldoende spreiding om als "werklicht" met binnen schilderen of zo te gebruiken.
2 standen
6 uur hoog 18 uur laag.
(ik heb een 5Ah accu dus dat zal vast kloppen.)
Gegoten koeling achterzijde en kunststof kap voorzijde.

Voor het bedrag een prima aanwinst.
Perfect om je accu's een beetje bezig te houden als je niet perse gaat schroeven.
Schilderen van muren bijv.
Of buiten werken in je tuin als t donkerder word.
Let wel op is niet waterdicht!
(daar heb ik een andere voor die mn zoon regelmatig even leent met vissen. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:19

sjirafje

No inspirational quotes here

copykat schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 00:38:
Update DeWalt Tsun ledlamp.
Licht: Beide standen zijn wit licht.( vage vergeling zichtbaar maar stuk minder als de vorige.)
Voldoende spreiding om als "werklicht" met binnen schilderen of zo te gebruiken.
2 standen
6 uur hoog 18 uur laag.
(ik heb een 5Ah accu dus dat zal vast kloppen.)
Gegoten koeling achterzijde en kunststof kap voorzijde.

Voor het bedrag een prima aanwinst.
Perfect om je accu's een beetje bezig te houden als je niet perse gaat schroeven.
Schilderen van muren bijv.
Of buiten werken in je tuin als t donkerder word.
Let wel op is niet waterdicht!
(daar heb ik een andere voor die mn zoon regelmatig even leent met vissen. )
Het je toevallig een foto van het lichtbeeld van die nieuwe?

Ik heb er zelf met de sale op ali een aangeschaft die afgaande op de afbeeldingen tussen de 2 T-SUN varianten in zit:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/S59ddb5f0c27e441cb3d9718a388682363.jpg

Ik verwacht hem vandaag of morgen te ontvangen en zal mijn ervaringen dan ook even delen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUnknown
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:39
Weet je of die DeWalt Tsun ledlamp ook werkt op PowerStack Accu's?

Ik ervaar dat alle niet-officiele DeWalt apparaten die ik heb de PowerStack Accu's niet accepteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Gisteren kwam ik op YT een test van accu lampen tegen.
YouTube: Most Power Tool Flashlights are Terrible
Ik kreeg de indruk dat die staafvormige lampen een betere lichtverdeling geven dan die ronde lampen. Dat zijn meer een soort schijnwerpers dan looplampen.

Ik zit op het Makita LXT platform, maar als ik een lamp zou willen hebben, dan zou ik eerder zoiets aanschaffen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jt8rd1rffN8Og7A4ku8kApGJD_M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/To9vkbOvEFOj5ldZmHzAhUdn.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door JukeboxBill op 25-06-2024 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

CUnknown schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:16:

Ik ervaar dat alle niet-officiele DeWalt apparaten die ik heb de PowerStack Accu's niet accepteren...
Geen idee ik heb de xr 5ah. Die werkt.

@sjirafje
Deze foto's zijn op ongeveer 2meter op de salontafel staand op een blauwige muur.(jaja vorige bewoner vond dat mooi)

Stand 2 foto 1 20K lummen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heZ4KcFCJdwfev7D6bYWQH8oOQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/79AZI3BRpNdA3vWk594B40GP.jpg?f=fotoalbum_large
Stand 1 foto 2 5K lummen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZ6mU2vrAt92LdZSjIrJuqLL53s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3nR3eo5yqlqcHoR0oaZaLAr.jpg?f=fotoalbum_large

Maat lamp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmVzAOwoD0AGmkc4i8vY_dgmn74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xdBWlK9dxKg2veYIfJdCehxc.jpg?f=fotoalbum_large

Voorkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s6_F9SNIaECXP79d1035QGj6JMs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppTW8GlPCnm4Tl1dOsAVI6qr.jpg?f=fotoalbum_large

Achterkant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNDRw9Y74y70WrLzJeITSrDdPnc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPdoB1kTOOmzRrGV83tH0L8C.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet heeft hij nogsteeds een lichtspot maar met strijklicht (langs de muur schijnen) is dat niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

JukeboxBill schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:23:
Ik kreeg de indruk dat die staafvormige lampen een betere lichtverdeling geven dan die ronde lampen. Dat zijn meer een soort schijnwerpers dan looplampen.

Ik zit op het Makita LXT platform, maar als ik een lamp zou willen hebben, dan zou ik eerder zoiets aanschaffen:
[Afbeelding]
Dat YT laat zien dat de DeWalt light niet echt zn geld waard is ten opzichte van mn cheapass.
(Als je geen looplicht nodig hebt tenminste maar een grond/stationairy werklicht.)
Vermoedelijk zijn de cheapassleds niet echt goed in de kleuren reflectie spectrum net zoals die chinese superleds staaflampen die een enorme hoeveelheid lummen uitstorten maar in een small spectrum in hue.
(ben even de naam kwijt. Gaat om reflectie vh licht en kleur echtheid in dat licht ten opzichte vd zon.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:39

Illusion

(the art of)

Retrospect schreef op maandag 24 juni 2024 @ 23:17:
[...]

Juist in de tuin zou ik hem op een stofzuiger aansluiten, anders heb je maanden later nog rotzooi in je gras en je struiken.

Ook hout (multiplex, mdf, geimpregneerd tuinhout) zit vol chemicaliën die ik niet in mn grasveld wil hebben.

En als je dan toch al een stofzuigerslang aansluit, valt dat snoertje ook wel weer mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Illusion op 25-06-2024 18:29 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

JukeboxBill schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:23:
..
Ik heb al jaren deze kleine GLI variled van bosch blauw en vind dat echt een superhandig dingetje. https://www.bosch-profess...cts/gli-14-4-v-0601443400

Ondertussen slechter verkrijgbaar en opgevolgd door de 18v-800: https://www.bosch-profess...ts/gli-18v-800-0601443600

Echt ideaal voor alle klussen in krappe donkere hoeken: in de meterkast, kruipruimte, achter het knieschot etc. Niet geschikt om hele wanden/plafonds te schilderen.

Ook wel een paar goedkopere lampen gehad (lidl/aliexpress) maar daar zit geen goed UV-filter /diffuser in, dus als ik daar perongeluk in keek, had ik gelijk een kwartier zere ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik heb mijn lamp binnen.
CUnknown schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:16:

Die van mij doet het op een originele 4ah en 5ah xr, een originele 1,7ah powerstack en een aftermarket 3ah (in werkelijkheid 2ah).
copykat schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:08:
[...]

Geen idee ik heb de xr 5ah. Die werkt.

@sjirafje
Deze foto's zijn op ongeveer 2meter op de salontafel staand op een blauwige muur.(jaja vorige bewoner vond dat mooi)

Stand 2 foto 1 20K lummen
[Afbeelding]
Stand 1 foto 2 5K lummen
[Afbeelding]

Maat lamp
[Afbeelding]

Voorkant
[Afbeelding]

Achterkant
[Afbeelding]

Zoals je ziet heeft hij nogsteeds een lichtspot maar met strijklicht (langs de muur schijnen) is dat niet erg.
Bedankt voor je foto's. Die geadverteerde lumens mag wel een factor 10 omlaag :+ .

Hier een paar foto's van die van mij (allemaal stand 1):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7h1Z3KmkgNjT4FDu4sZKW2g6iU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqQ5lo2kM0qNRQCYuTbuJsgA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2cA4h6yLLcPHB8Dhlb4VkWLOF_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vPASQup5h7U85apLnrpwrJM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGMdk0uOEBkS7m9Td1dMlWqQIAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRdoRVRunA9zEQ36kDzvkIlJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JezbpN7-QvrWyZImM1Rke8LaxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNxRIT597XaTTxWB6TvzDNGU.jpg?f=fotoalbum_large

Die van jou lijkt op de foto's minder gefocussed dan die van mij. Ik had die van mij liever een stuk diffuuser gehad. Al denk ik dat afhankelijk van de klus een spotlight ook wel van pas komt dus ik ga hem waarschijnlijk niet terug sturen. Misschien lukt het ook wel om er een difusseerkap voor te 3d printen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trabant
@sjirafje Ook poezen hebben recht op privacy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

@trabant Ik was al speciaal naar een andere kamer gegaan, maar mevrouw wilde blijkbaar per se even in de spotlight staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@sjirafje ik zie bij jou ook die gele schakering ik vermoed dat je de zelfde led aray hebt. En misschien ook wel de zelfde spiegel.
Door de bollere kap op meer afstand heb ik vermoedelijk meer spreidingslicht.

Ja ik moet ook iets verzinnen om die kap heen als diffuser.

Doe jij 3D print ? Is dat dun genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik denk dat een kap van 1 a 2 lagen wit pla (0,2mm per laag) nog best wat licht door zal laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

sjirafje schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:12:
Ik denk dat een kap van 1 a 2 lagen wit pla (0,2mm per laag) nog best wat licht door zal laten.
Klinkt goed, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armselig
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-05 19:10
Beste mensen, ik weet niet of dit onder gereedschap valt maar ik had een tweedehands ventilator uit Japan besteld (Dyson AM01) via Ebay en daar zit natuurlijk een andere stekker op en ik vroeg me af of iemand een goede omvormer weet (ik neem aan dat een reis/wereld-stekker niet gaat werken...)

Het liefst niet zo'n blok met (lang) stekkerdraad eraan maar eentje waar je het blok direct inplugged, voorbeeld. Het liefst ook een europees merk i.v.m. kwaliteit/veiligheid, als dat überhaupt uitmaakt.

De precieze specificaties van het label onderop zijn als volgt: 100V 50/60Hz, 40W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valluik
  • Nu online

valluik

Probeert ook maar wat

Armselig schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 01:32:
Beste mensen, ik weet niet of dit onder gereedschap valt maar ik had een tweedehands ventilator uit Japan besteld (Dyson AM01) via Ebay en daar zit natuurlijk een andere stekker op en ik vroeg me af of iemand een goede omvormer weet (ik neem aan dat een reis/wereld-stekker niet gaat werken...)

Het liefst niet zo'n blok met (lang) stekkerdraad eraan maar eentje waar je het blok direct inplugged, voorbeeld. Het liefst ook een europees merk i.v.m. kwaliteit/veiligheid, als dat überhaupt uitmaakt.

De precieze specificaties van het label onderop zijn als volgt: 100V 50/60Hz, 40W
Waarom zou een wereld-/reisstekker niet werken?
https://www.kabelshop.nl/...-_-KtAD1m2HhoCvmUQAvD_BwE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
100V, dus je hebt nog een transformator nodig, ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
sjirafje schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:12:
Geen idee of het werkt, want ik heb geen 3D printer.
Zou je ook kunnen printen op een stuk diffuser folie waardoor je houder en folie een geheel vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

@JukeboxBill dat zou best eens kunnen werken als je het folie aan het printbed kunt klemmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
sjirafje schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:23:
@JukeboxBill dat zou best eens kunnen werken als je het folie aan het printbed kunt klemmen.
Zeker geen vacuüm bed op je printer ;)

Misschien met dubbelzijdig tape of een overmaat folie en rondom verzwaren. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel tijd en experimenten je er in wil steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valluik
  • Nu online

valluik

Probeert ook maar wat

henkie196 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:22:
[...]

100V, dus je hebt nog een transformator nodig, ook.
Aah check, thanks voor dit logische antwoord.
Misschien gaat hij met 230v dan wel heel lekker hard blazen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
valluik schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:07:
[...]

Aah check, thanks voor dit logische antwoord.
Misschien gaat hij met 230v dan wel heel lekker hard blazen :+
Of roken, maar dat duurt meestal niet zo lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:01
Bij de Hornbach kwam ik deze 2 bouwstofzuigers tegen:
https://www.hornbach.nl/p...ecraft-apl-1422/10410672/
https://www.hornbach.nl/p...clean-l-1432-pg/10421373/

Ik heb best goede dingen gelezen over het merk, ze kosten beiden net iets meer dan 200 euro en dat is zo'n beetje het maximum wat ik wil uitgeven.
De eerste heeft een stekkerdoos en een filterreinigingsfunctie, de tweede niet maar die kan (krachtig) blazen.
Ik neig een beetje naar de tweede vanwege de blaasfunctie maar de slangaansluiting hiervan is 49mm ipv 35mm. Een dikkere slang/buis betekent een lagere luchtsnelheid, ik begrijp niet goed wat de consequentie daarvan is. Weet iemand dat?
Belangrijkste doel is het zuigen van de vloer in de schuur (betonstof, aarde, ongediertezooi) en boorstof (in muren van beton en gips). Aan onze nieuwbouwwoning komt een veranda, ik stel me voor dat ie daar ook van pas komt.
Levert een smallere diameter een beter afzuigresultaat op bij het aansluiten van bijvoorbeeld een invalzaagmachine? (die staat nog op mijn verlanglijstje).

Ik ontdekte overigens dat de "PG+" 100% gelijk is aan de "ST" en alleen via een rechtstreekse URL te vinden op de Starmix website. Misschien een speciale versie voor Hornbach zodat prijsvergelijking met andere zaken lastig is?
https://www.starmix.de/universalsauger-uclean-l-1432-pg
https://www.starmix.de/universalsauger-uclean-1432-st

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 21:58
@Blurk62 je kan ook nog Tnet's favoriet overwegen, de VC2512l. Bijv: https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html.

Iets goedkoper, verder wel redelijk gelijk. Heeft volgens mij alleen geen blaasfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
Fedde schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:40:
@Blurk62 je kan ook nog Tnet's favoriet overwegen, de VC2512l. Bijv: https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html.

Iets goedkoper, verder wel redelijk gelijk. Heeft volgens mij alleen geen blaasfunctie.
Die heb ik bij het zoeken in de 815 pagina's van dit topic inderdaad vaker gezien. Maar geen blaasfunctie, terwijl die mij juist handig lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
@Blurk62 De grotere diameter van de slang voor de blaasfunctie is op zich niet zo'n probleem. Dat kan je opvangen met een kleiner mondstuk.
Het is alleen een afwijkende maat t.o.v. de zuigkant. Aan de andere kant, je wil liever niet een slang vol met stof voor het blazen gebruiken. Nu zie je i.i.g. het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06 21:58
Blurk62 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:53:
[...]

Die heb ik bij het zoeken in de 815 pagina's van dit topic inderdaad vaker gezien. Maar geen blaasfunctie, terwijl die mij juist handig lijkt.
Ik vind blazen juist niet van meerwaarde. Zou er dan eerder een Blaasmachine (bijv 40v: https://www.hornbach.nl/p...-accu/10708212/?store=711) naastzetten (of van een ander soortgelijk accuplatform. Veel handbaarder. Wat net al werd gezegd, wil je met je stoffige slang iets schoonblazen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Blurk62 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:24:
Bij de Hornbach kwam ik deze 2 bouwstofzuigers tegen:
https://www.hornbach.nl/p...ecraft-apl-1422/10410672/
https://www.hornbach.nl/p...clean-l-1432-pg/10421373/

Ik heb best goede dingen gelezen over het merk, ze kosten beiden net iets meer dan 200 euro en dat is zo'n beetje het maximum wat ik wil uitgeven.
De eerste heeft een stekkerdoos en een filterreinigingsfunctie, de tweede niet maar die kan (krachtig) blazen.
Ik neig een beetje naar de tweede vanwege de blaasfunctie maar de slangaansluiting hiervan is 49mm ipv 35mm. Een dikkere slang/buis betekent een lagere luchtsnelheid, ik begrijp niet goed wat de consequentie daarvan is. Weet iemand dat?
Belangrijkste doel is het zuigen van de vloer in de schuur (betonstof, aarde, ongediertezooi) en boorstof (in muren van beton en gips). Aan onze nieuwbouwwoning komt een veranda, ik stel me voor dat ie daar ook van pas komt.
Levert een smallere diameter een beter afzuigresultaat op bij het aansluiten van bijvoorbeeld een invalzaagmachine? (die staat nog op mijn verlanglijstje).

Ik ontdekte overigens dat de "PG+" 100% gelijk is aan de "ST" en alleen via een rechtstreekse URL te vinden op de Starmix website. Misschien een speciale versie voor Hornbach zodat prijsvergelijking met andere zaken lastig is?
https://www.starmix.de/universalsauger-uclean-l-1432-pg
https://www.starmix.de/universalsauger-uclean-1432-st
Ik was ook in de markt voor die starmix 'en van De Hornbach maar Ik heb uiteindelijk deze gekozen.
https://www.bol.com/nl/nl...contact/9300000174621044/
Helaas is hij uit het assortiment was te goed denk ik 😋.
Via lidl webshop
Maar is ideaal toen 80 euro voor betaald.
Flinke zuigkracht. En een blaas opening ,auto startstop (10 sec naloop) met zaagmachine.
Regelbare zuigkracht.
Lang dik snoer en 3m slang

Voor de hobby heb ik nog een cyclone box in de planning.
Met veel zagen, frezen schaven is je zak zo vol.
Dus dan is een dicht vat met zo'n cyclone er boven op aangedreven door een stofzuiger net even handiger.
(ik heb tegenwoordig gewoon een zak in mn bouwstofzuiger want dat leeg kieperen is ook een stoffige bende.)

Ik zou een filter cleaning stand eerder kiezen dan een "blaasfunctie"
Reserve zakken en fliters voor te koop via temu en stofzuigerzakken.nl

Dus kijk ook even wat de zakken en filters kosten tijdens gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 23:01
Fedde schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:40:

Wél blaasfunctie, zij het wat onconventioneel, door de stofzuigerslang op de achterzijde van de stofzuiger te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armselig
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-05 19:10
@valluik Wat henkie al zei, en omdat bij de stekkers die ik op bol zie staan wordt aangegeven dat het geen voltage omzet. Maar bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
JukeboxBill schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:00:
@Blurk62 De grotere diameter van de slang voor de blaasfunctie is op zich niet zo'n probleem. Dat kan je opvangen met een kleiner mondstuk.
Het is alleen een afwijkende maat t.o.v. de zuigkant. Aan de andere kant, je wil liever niet een slang vol met stof voor het blazen gebruiken. Nu zie je i.i.g. het verschil.
Ik was niet helemaal duidelijk geloof ik, ik vroeg me voornamelijk af een grotere diameter een nadeel is bij het stofzuigen of dat het eigenlijk niet uitmaakt.
Voor het blazen wordt een opzetstuk meegeleverd maar zoals je zegt, je gebruikt dezelfde stoffige slang. Had ik zelf nog niet aan gedacht 8)7
Aan “schoonblazen” hoef ik dus niet te denken maar meer aan stof verplaatsen uit moeilijke hoeken en kieren. Ik dacht bijvoorbeeld ook aan het doorblazen van de ventilatiespleten in mijn schuur, die zitten altijd vol met spinnentroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
snep schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 15:50:
[...]

Wél blaasfunctie, zij het wat onconventioneel, door de stofzuigerslang op de achterzijde van de stofzuiger te plaatsen.
Zelfde als de Starmix dus, alleen claimen zij een blaassnelheid van 215km/uur, voor wat dat waard is :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:55

thijsco19

KTM 990 SMT

Blurk62 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:38:
[...]

Ik was niet helemaal duidelijk geloof ik, ik vroeg me voornamelijk af een grotere diameter een nadeel is bij het stofzuigen of dat het eigenlijk niet uitmaakt.
Voor het blazen wordt een opzetstuk meegeleverd maar zoals je zegt, je gebruikt dezelfde stoffige slang. Had ik zelf nog niet aan gedacht 8)7
Aan “schoonblazen” hoef ik dus niet te denken maar meer aan stof verplaatsen uit moeilijke hoeken en kieren. Ik dacht bijvoorbeeld ook aan het doorblazen van de ventilatiespleten in mijn schuur, die zitten altijd vol met spinnentroep.
Doe starmix 1432 lijkt heel erg op het model die wij op de zaak gebruiken. Prima stofzuigers. Zuigen goed, zowel nat als droog.
Metaal spanen, tyraps en zo nu en dan verdwijnt er een m6 moer of schroefje in de stofzuiger.
Over het blazen met die slang. Als je met de slag stof gezogen hebt is deze natuurlijk niet of minimaal stoffig. (Zou gek zijn, dan zou de stofzuiger niet werken?)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Eigenlijk zou ik een aparte blazer willen als ik met blazen iets zou doen.
Stofzuiger aan om de airborn gekomen particals uit de lucht te zuigen en dan met een blaas apparaat/compressed airbusje(niet erg milieuvriendelijk) het vuil los blazen.

Vermoedelijk is zuigen de zelfde kracht als blazen met een stofzuiger.
De zuig/blaasmond bepaald de luchtsnelheid terplaatse.

Ik denk dat een onderhouds vrije compressor(tje) meer toevoegt dan een blaasfunctie kiezen als beslissende functie van een bouwstofzuiger.
Banden oppompen
Dingen schoon blazen.
Lucht gereedschap als spijkergun of airbrush verven.

Een compressor heeft veel meer airflow dan een stofzuiger.

Dat gezegd hebbende ik zal eens mn manual lezen hoe deze blaasfunctie werkt in mijn apparaat.
😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 22:29

Mimiix

Professioneel Prutser

copykat schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:29:

Ik denk dat een onderhouds vrije compressor(tje) meer toevoegt dan een blaasfunctie kiezen als beslissende functie van een bouwstofzuiger.
Banden oppompen
Dingen schoon blazen.
Lucht gereedschap als spijkergun of airbrush verven.

Een compressor heeft veel meer airflow dan een stofzuiger.

Dat gezegd hebbende ik zal eens mn manual lezen hoe deze blaasfunctie werkt in mijn apparaat.
😁
Ik hebt ooit precies hiervoor een compressor gekocht. Een gele van Bol.com geloof ik voor iets meer dan 100 euro.

Ik gebruik hem vooral voor de dingen die jij beschrijft, soms ook voor het schoonmaken van de PC kast stoffilters of iets dergelijks. Of gewoon voor het opblazen van een zwembad/opblaasbed.

Heb hem al zeker 7 jaar. Werkt echt prima. Zeker ook omdat het fijn is dat ie een tank heeft. Dan kan ik ermee naar de auto rijden en de banden oppompen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mimiix op 27-06-2024 08:35 ]

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Mimiix schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:34:
[...]

Ik hebt ooit precies hiervoor een compressor gekocht. Een gele van Bol.com geloof ik voor iets meer dan 100 euro.

Ik gebruik hem vooral voor de dingen die jij beschrijft, soms ook voor het schoonmaken van de PC kast stoffilters of iets dergelijks. Of gewoon voor het opblazen van een zwembad/opblaasbed.

Heb hem al zeker 7 jaar. Werkt echt prima. Zeker ook omdat het fijn is dat ie een tank heeft. Dan kan ik ermee naar de auto rijden en de banden oppompen.
Ik kijk al jaren af en aan naar die compressoren als gereedschap dat ik aan mn vrouw moet uitleggen als "nodig"....
Die dingen staan vaak "te staan" in de ogen van de interieurdeskunde en eerlijk gezegd moet ik erkennen dat een handfietspomp prima werkt en mn auto heeft zo'n 12v compresoortje voor mn banden.
Als spijker/niet functie heb ik een metabo electrische gun.

Voor de momenten dat ik echt iets moet schoon blazen gebruik ik die action busjes. (zo weinig mogelijk)
Meestal is een stofzuiger en een kwastje voldoende.

Maar nu weer even googlen en je komt dit tegen:
https://airpress.nl/still...2O8wgfEAQYASABEgL2_vD_BwE

Das niet eens 1 week boodschappen tegenwoordig.... :*) >:)

(Als mn garage/mancave/klushok verder af is heb ik vast nog wel een gaatje om zoiets te plaatsen..
O-)
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

copykat schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:47:
[...]

Ik kijk al jaren af en aan naar die compressoren als gereedschap dat ik aan mn vrouw moet uitleggen als "nodig"....
Die dingen staan vaak "te staan" in de ogen van de interieurdeskunde en eerlijk gezegd moet ik erkennen dat een handfietspomp prima werkt en mn auto heeft zo'n 12v compresoortje voor mn banden.
Als spijker/niet functie heb ik een metabo electrische gun.

Voor de momenten dat ik echt iets moet schoon blazen gebruik ik die action busjes. (zo weinig mogelijk)
Meestal is een stofzuiger en een kwastje voldoende.

Maar nu weer even googlen en je komt dit tegen:
https://airpress.nl/still...2O8wgfEAQYASABEgL2_vD_BwE

Das niet eens 1 week boodschappen tegenwoordig.... :*) >:)

(Als mn garage/mancave/klushok verder af is heb ik vast nog wel een gaatje om zoiets te plaatsen..
O-)
.
Scheelt dat ik hem al had voor ik m'n vriendin leerde kennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
Geluidsniveau dB(A) (0 m) 66
Geluidsniveau dB(A) (4 m) 46
Geluidsniveau dB(A) (7 m) 41

Edit: vijf liter is wel erg weinig debiet. Met 20L moest mijn eerste voor de 13" banden al bijvullen. Trouwens: als je een hele stille hebt "die maar staat te staan" dan hoort ze hem niet als je hem wel gebruikt. Nudge nudge, wink wink. 8)

Ik heb er een van 53 tot 60 dB en heb een herinnering op de staldeur geplakt dat ik hem niet vergeet uit te zetten ('t is toch 2250Watt), want anders slaat hij stiekem en stilletjes toch weer aan, ook al blijft die perfect op druk.
Als de buurvrouw aan de andere kant van de heg met haar bezoek aan de thee zit, overstemmen ze mij. *;

[ Voor 13% gewijzigd door trabant op 27-06-2024 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
Mimiix schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:50:
[...]
ik heb mijn eerste (97 dB) via mijn vriendin gekocht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
Maar blijf weg van die krulslangen. Dat zijn ondingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

trabant schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:04:
Maar blijf weg van die krulslangen. Dat zijn ondingen!
* copykat las krultangen.....

Dié heb ik zeker niet nodig.....
Gebruik niet eens een kam...
_O-

Jij hebt een flinke jongen 4tact...?
Punt is met die kleintjes is eigenlijk een 32mm-50mm spijkergun al een opgave om te gebruiken heb ik wel eens gelezen. Teweinig volume en druk in t drukvat om daarmee te kunnen werken zonder pauzes.
(Als je van plan bent flink wat mdf kasten te maken is een lamellenfrees en spijkerpistool goud maar anders is een hamer en bakje spijkers ook best te doen zegmaar.)
Tweede punt van aandacht is de vocht productie tijdens compressie en lucht vervuiling als in olieresidu dus voor sommige doelen is zo'n goedkope ook niet een oplossing.
Kleine kinderen heb ik al niet meer dus badjes oppompen en luchtbedden enzo is ook niet meer aan de orde.(fietspomp of electrische pomp deed ook wat het moest.)

Dus voor de mij is denk ik de "schoonblaasfunctie" de meest logische usercase.
Je snapt waarom er nogsteeds niet eentje in de toolbox staat :+
Ik kan te weinig motiveren waarom ik er eentje moet kopen voor me zelf laat staan aan mn vrouw.
(Gaat niet om geld maar om kopen om het hebben is iets dat we steeds meer willen vermijden. Er gaat al genoeg weer naar MP en kringloop omdat het ligt te verstoffen.. :) en ik vind milieutechnisch dat je niks moet aanschaffen dat voornamelijk niks ligt te doen. Op brandblussers en zo na dan :+ )
En handige tangen voor/met handige functies.
En slimme gereedschap tooltjes voor weinig zoals hoek/levelmeters, vochtmeters, laserafstandmeters, ........
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
... en mn auto heeft zo'n 12v compresoortje voor mn banden..
Die maken toch relatief veel herrie en ze gaan toch best wel snel kapot? O-)
Jij hebt een flinke jongen 4tact...?
De autootjes zijn twee keer tweetakt met anderhalve kuub laadvermogen en die compressor is een 70L zescilinder. Ik heb er mee gestraald, maar die straalkast is (gelukkig) de deur uit.
Dus voor de mij is denk ik de "schoonblaasfunctie" de meest logische usercase.
Ik breng net verslag uit aan mijn gezag en ze merkt meteen op dat het weer eens tijd wordt om onder de banken en achter de boeken (we hebben er nogal wat) het stof weer eens weg te blazen.

[ Voor 54% gewijzigd door trabant op 27-06-2024 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:18
Mimiix schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:50:
[...]

Insinueer je nu dat @copycat voor een nieuwe vriendin moet gaan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:45
jordeeeh schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:59:
[...]

Een nieuwe opblaasvriendin om met de compressor...? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

[...]

Ik insinueer niets :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

[...]

Zal ik eens met mn vrouw overleggen of ik een nieuwe vriendin of nieuwe compressor mag hebben?

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trabant
Het schijnt dat die Womaniser/Satisfier met luchtpufjes werkt, wellicht dat je dat als gespreksingang kunt gebruiken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

trabant schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:06:
Het schijnt dat die Womaniser/Satisfier met luchtpufjes werkt, wellicht dat je dat als gespreksingang kunt gebruiken...
Een 8bar pufje.....🤔
Schat wat zit je haar leuk!

:X _O-

sommige grappen kunnen heel duur zijn tegenwoordig met die huizenprijzen...

Goeie grap mag vrienden kosten maar de helft van je huis?
:X

[ Voor 19% gewijzigd door copykat op 27-06-2024 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

copykat schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:09:
[...]

Een 8bar pufje.....🤔
Schat wat zit je haar leuk!
...
Goed artikel in de volkskrant over de ontwikkeling van dat ding. En hoe hij in het begin inderdaad véul te hard stond.
https://www.volkskrant.nl...r=https://www.google.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JukeboxBill
Kunnen we het hier even serieus houden?
Goed gereedschap is een ernstige zaak !

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:18
JukeboxBill schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:44:
Kunnen we het hier even serieus houden?
Goed gereedschap is een ernstige zaak !
"That's what she said..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

sjirafje schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:28:
Ik heb mijn lamp binnen.

[...]

Die van mij doet het op een originele 4ah en 5ah xr, een originele 1,7ah powerstack en een aftermarket 3ah (in werkelijkheid 2ah).

[...]

Bedankt voor je foto's. Die geadverteerde lumens mag wel een factor 10 omlaag :+ .

Hier een paar foto's van die van mij (allemaal stand 1):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die van jou lijkt op de foto's minder gefocussed dan die van mij. Ik had die van mij liever een stuk diffuuser gehad. Al denk ik dat afhankelijk van de klus een spotlight ook wel van pas komt dus ik ga hem waarschijnlijk niet terug sturen. Misschien lukt het ook wel om er een difusseerkap voor te 3d printen.
Een korte update. Ik had nog wat inkijkwerende folie liggen en daar mee wordt het lichtbeeld eigenlijk al diffuus genoeg. Probleempje is alleen dat het folie is ontworpen om (statisch)op een ruit te plakken. Op het kunststof van de lamp blijft het niet goed zitten. Ik denk wel dat ik icm de 3d printer er iets bruikbaars van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Zit momenteel eens te kijken naar een reciprozaag en twijfel tussen accu en bedraad.
Het gaat dan om een Makita JR3051T en een DJR186Z.
Het probleem is dat je de prestaties niet kan vergelijken. Voor de bedrade wordt 1010W opgenomen vermogen opgegeven, maar bij het accugeval staat iets dergelijks nooit. Bij sommige zou je het misschien terug kunnen rekenen a.d.h.v. de accuduur, maar dat gegeven ontbreekt bij de reciprozaag.
Er staat wel een maximum zaagcapaciteit, maar dat slaat nergens op, want dat is gewoon de lengte van het zaagblad, wat er in past.

Eigenlijk zou bij elk apparaat een motorvermogen moeten worden opgegeven, net als bij auto's. Niet dat dat heilig is, maar bij 2 apparaten van hetzelfde merk en degelijkheid kan je er wel iets uit opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
copykat schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 00:26:
[...]

Erg goede budget zaag is de metabo 216. En de hikoki hier al eerder besproken.(reversed geleide stangen zodat hij tegen de muur geplaatst kan werken.) (beiden bedraad gevoed.
Nav je tip heb ik de Hikoki C8FSHGWAZ eens nader bekeken, ook op Youtube. Ziet er veelbelovend uit. Helaas hebben ze hem niet staan in winkels in de buurt (Hornbach). Maar hij zal net iets compacter zijn dan de Metabo KGS 216 M.

Is dit het enige model in deze prijsklasse die reversed geleidestangen heeft?
Edit: Ik heb de Hyundai HYMS2000E gevonden, maar die schijnt niet te koop te zijn in Nederland.
Edit 2: zowaar nog een model de Skil 1310AA. Geen idee of het wat is. Wel verkrijgbaar bij de lokale Gamma voor weinig (169,-).

[ Voor 15% gewijzigd door Retrospect op 27-06-2024 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
[...]

.
Ik gebruik altijd een fietspomp voor de auto en zelfs voor de caravan die ik op 3,5 bar zet. Omstanders kijken altijd vreemd als ik aan het pompen ben. Wel heb ik een los geijkte manometer om te controleren hoe ver ik ben :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:00
@JukeboxBill Hoe vaak ga je die reciprozaag gebruiken? Het is naar mijn mening een apparaat om ruig mee te slopen, niet om netjes mee te zagen. Ik heb een simpele bedrade Parkside, gekocht toen ik een kozijn moest demonteren. De meerwaarde van een duur A-merk heb ik nog niet naar mezelf kunnen verantwoorden :P

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 27-06-2024 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
JukeboxBill schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:29:
Zit momenteel eens te kijken naar een reciprozaag en twijfel tussen accu en bedraad.
Het gaat dan om een Makita JR3051T en een DJR186Z.
Het probleem is dat je de prestaties niet kan vergelijken. Voor de bedrade wordt 1010W opgenomen vermogen opgegeven, maar bij het accugeval staat iets dergelijks nooit. Bij sommige zou je het misschien terug kunnen rekenen a.d.h.v. de accuduur, maar dat gegeven ontbreekt bij de reciprozaag.
Er staat wel een maximum zaagcapaciteit, maar dat slaat nergens op, want dat is gewoon de lengte van het zaagblad, wat er in past.

Eigenlijk zou bij elk apparaat een motorvermogen moeten worden opgegeven, net als bij auto's. Niet dat dat heilig is, maar bij 2 apparaten van hetzelfde merk en degelijkheid kan je er wel iets uit opmaken.
ik heb de DJR186 ik denk niet dat er veel mensen zijn die vermogen tekort zouden komen, het is echt een beest. ik zorg altijd dat er een 5 Ah accu inzit de 3 AH accus zijn erg vlot leeg. prima aankoop ik stond er vanmiddag nog mee op de steiger en was blij dat hij geen snoer had :P De snelsluiting werkt trouwens ook erg prettig ik gebruik in de meeste gevallen milwalkee zaagbladen (hout+ spijkers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik heb een Parkside recipro gekocht, met batterij. Eou dat ik dat ook voor mijn Makita multimiljonair haf gedaan destijds. Bedraad heeft zijn voordelen, maar zeker bij deze twee wil je graag mobiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
ThinkPad schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:09:
@JukeboxBill Hoe vaak ga je die reciprozaag gebruiken? Het is naar mijn mening een apparaat om ruig mee te slopen, niet om netjes mee te zagen. Ik heb een simpele bedrade Parkside, gekocht toen ik een kozijn moest demonteren. De meerwaarde van een duur A-merk heb ik nog niet naar mezelf kunnen verantwoorden :P
Inderdaad vnl voor zaagwerk waar nauwkeurigheid niet voorop staat.
Ik had er eentje, maar die is gestolen en van tijd tot tijd mis ik hem wel, want als je zo'n ding hebt, vind je er ook werk voor.
Ik kwam nu weer op het idee omdat ik ca. 20 hardhouten paaltjes moest zagen vlak langs een betonnen rand. Dan is het geen ramp als je daarbij een zaagblad molt. Uiteindelijk heb ik het met een elcheapo handzaag gedaan en een dunne kunststof plaat op het beton gelegd voor wat bescherming en geleiding. Ging nog best goed, alleen wel zwaar werk.

Parkside moet je volgens mij geluk hebben dat je een goede treft, maar die bedrade is er niet meer. Bedraad zou ik eventueel ook nog een Makita M4500 kunnen nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Retrospect schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:20:
[...]

Nav je tip heb ik de Hikoki C8FSHGWAZ eens nader bekeken, ook op Youtube. Ziet er veelbelovend uit. Helaas hebben ze hem niet staan in winkels in de buurt (Hornbach). Maar hij zal net iets compacter zijn dan de Metabo KGS 216 M.

Is dit het enige model in deze prijsklasse die reversed geleidestangen heeft?
Edit: Ik heb de Hyundai HYMS2000E gevonden, maar die schijnt niet te koop te zijn in Nederland.
Edit 2: zowaar nog een model de Skil 1310AA. Geen idee of het wat is. Wel verkrijgbaar bij de lokale Gamma voor weinig (169,-).
Hikoki is rond de 200 euro bij gereedschapcenter.nl
Die Skill had ik zelf nog niet gezien.
T promo videootje zag er niet verkeerd uit.
Hikoki had voornamelijk engels en poolse reviewers.
Skill is Nederlands voor zover ik weet.
Ik zou zeggen bekijk hem bij een gamma en vergelijk hem met de metabo kgs 216.
(das een beetje een bench mark denk ik.)
Torsie, links rechts beweging op een lock moment
Handeling van de opties met afstellen enz.

In de budget reversed stangen is inderdaad niet veel te vinden.
Ik zou weg blijven van de vonrocs of zo.

(wat ook een prima test is na dat je hem gekocht heb is
Balk vast klemmen en tien keer zagen op de zelfde plek. Je zou maar 1 keer het hout moeten raken en de rest in de zelfde snede moeten komen. Als hij te slap is ga je wiebelen en dus het hout nog een keer raken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:34

Asteroid9

General Failure

Skil was ooit Amerikaans maar is alweer jaren ver-Chineest.
Dat laatste hoeft niet erg te zijn maar voor eventuele Nederlandse of Amerikaanse sentimenten hoef je het niet te kopen in elk geval.

[ Voor 3% gewijzigd door Asteroid9 op 28-06-2024 18:18 ]

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
ThinkPad schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:09:
Hier ook voor wat ruwer sloopwerk de parkside recipo gekocht. Het is geen precisie stuk gereedschap dus het hoeft ook geen Festool niveau te zijn.
Wel is de parkside erg luid tov andere recipo's die ik in m'n handen gehad heb.

PSN: Flix20-NL

Pagina: 1 ... 204 ... 251 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).