Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:36

copykat

Good copy isn't bad

Voor mn werk heb ik niks nodig maar thuis is er enige kilo's aan schroeven te vinden.
Het liefst houd ik het in de originele doos. Ook makkelijk met grotere aantallen gebruiken en nieuwe kopen
Ik heb een houten kist vol met doosjes en dozen schroeven.(type en soort staat op de doos dus fijn.)
Mn "sorteerdoos" is vaak de ontvanger van wat ik overheb uit mn toolschort na gehobbied te hebben.
Enigzins een grabbelbak van alles. De eerste pak als ik een schroef nodig heb.
Sorteerdoos met RVS en hang en sluitwerk schroeven.(vaak weinig in aantal en speciaal gekocht en wat over.)
Nog wat schuifbakjes met aparte soorten en maten.
* copykat heeft heel vaak

Mijn ervaring met sorteerbakken is dat "kruisbestuiving" niet te vermijden is en dat doosjes vaak net even leger zijn dan gepland. -O-

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 22:05
Raymond schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:15:
[...]

Goede prijzen daar idd. Maar echt lekker zoeken lukt niet op die site. Ik wilde mijn voorraadje dynaplus ook weer aanvullen en was vorige week ff op zoek. Ik zoek specifiek deze (want doosje bijna leeg):
https://www.dynaplus.nl/product/unischroef-platkop-2.html

En al die nummers werken niet op de site van combifit, ook al hebben ze ze volgens mij wel:
https://www.combifit.nl/d...atkop-tx-25-200#files-tab

Wel balen dat die schroeven in drie jaar tijd van €8,70 naar €13,10 per doosje zijn gestegen in prijs :(
Let trouwens wel even op de prijzen zijn ex btw. ;)

Via de filter selecteren op dynaplus gebruikt materiaal op buiten dan vind je ze volgens mij wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Fuel_80 op 19-03-2024 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
Fuel_80 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:20:
[...]

Let trouwens wel even op de prijzen zijn ex btw. ;)
Dan is de site die ik eerder had gevonden, nog iets voordeliger:
https://www.techniekwebsh...dop-nummer-dp0281-08.html

Binnenkort maar eens met kladblokje langs mn schroevencollectie gaan en een stapeltje dozen erbij bestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Raymond op 19-03-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:50
Er is hier al veel geschreven over kitspuiten, maar volgens mij nog niet over de Tec7 multigun.
Iemand hier ervaring mee? Heb jaren een no-name gebruikt naar tevredenheid, maar de krachtoverbrenging is na jaren zeer slecht geworden, zware lijmen (welke ik regelmatig gebruik) krijg ik er bijna niet meer uit.

Zoek een goede (de beste ;) ) in de prijsklasse tot 40-50 euro.

https://tec7.com/nl-BE/nieuwigheden/tec7-lanceert-multigun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:46

dragonhaertt

@_'.'

BlackShadow schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:11:
Er is hier al veel geschreven over kitspuiten, maar volgens mij nog niet over de Tec7 multigun.
Iemand hier ervaring mee? Heb jaren een no-name gebruikt naar tevredenheid, maar de krachtoverbrenging is na jaren zeer slecht geworden, zware lijmen (welke ik regelmatig gebruik) krijg ik er bijna niet meer uit.

Zoek een goede (de beste ;) ) in de prijsklasse tot 40-50 euro.

https://tec7.com/nl-BE/nieuwigheden/tec7-lanceert-multigun
Geen ervaring met de Tec7, maar ik heb wel eerder wat geschreven over de forum-favoriet:
dragonhaertt in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Ik ben geen ervaren kitter, maar onderhand heb ik de spuit wel gebruikt en hij werkt in mijn ogen prima!
Anti-drup functie is wat onhandig soms bij erg vloeibare kit, maar gelukkig ook uit te zetten.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
dragonhaertt schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:44:
[...]

Geen ervaring met de Tec7, maar ik heb wel eerder wat geschreven over de forum-favoriet:
dragonhaertt in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Ik ben geen ervaren kitter, maar onderhand heb ik de spuit wel gebruikt en hij werkt in mijn ogen prima!
Anti-drup functie is wat onhandig soms bij erg vloeibare kit, maar gelukkig ook uit te zetten.
Bedankt.

Deze van Rectavit lijkt er ook op, alleen heeft deze de afstelwieltjes niet.
Ik weet dat deze wordt aangeraden door Soudal.

Prijsverschil doet vermoeten dat er toch verschil op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Hoi hoi, ik ben opzoek naar een muurfrees, die dingen kun je tussen de 60 en 3000,- kopen.

Vanwege de harde muur moet het waarschijnlijk eentje worden met 2 diamant slijpschijven. En liefst zo goedkoop mogelijk.

Beetje rond gekeken maar die van parkside scoort niet heel best, zit zelf te denken aan de Einhell Muurfrees TE-MA 1700w maar einhell doet mij gelijk denken aan de aldi. Weet iemand of die een beetje fatsoenlijk spul maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:09
@flaskk Alle waar is naar zijn geld.
Koop liever iets goeds, maak het na gebruik schoon en schuif het door.
Ooit bij v Cranenbroek een sleuvenfrees van het huismerk Power-G gekocht. De ene schijf sleet veel sneller dan de andere en ik kreeg de boel toen ook niet meer los. Een wonder dat er toen geen ongelukken mee zijn gebeurd. Meer kan ik er niet over zeggen zonder krachttermen te gebruiken.

Ook al aan de afzuiging gedacht? Het stof zal aanzienlijk zijn, en als ik eraan terug denk, is het geen gekke insteek om dat het eerste punt van zorg te laten zijn.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
flaskk schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 17:36:
Hoi hoi, ik ben opzoek naar een muurfrees, die dingen kun je tussen de 60 en 3000,- kopen.

Vanwege de harde muur moet het waarschijnlijk eentje worden met 2 diamant slijpschijven. En liefst zo goedkoop mogelijk.

Beetje rond gekeken maar die van parkside scoort niet heel best, zit zelf te denken aan de Einhell Muurfrees TE-MA 1700w maar einhell doet mij gelijk denken aan de aldi. Weet iemand of die een beetje fatsoenlijk spul maken?
Is huren geen optie? Anders tweedehands een goede van marktplaats proberen te halen? Zeker op een harde muur is het anders waarschijnlijk behoorlijk afzien.

En denk ook aan goede afzuiging (bouwstofzuiger is altijd goed te gebruiken), en waarschijnlijk iets van ademhalingsbescherming er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Nu online
Ja sowieso een bouw-stofzuiger, ik heb eigenlijk geen zin om steeds naar de bouwmarkt te moeten klepperen om eentje te huren. En marktplaats vind ik een beetje riskant, staan we goede op maar ben je gelijk 500> meer kwijt. Einhell kost 175,- lijkt mij qua prijs okish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
flaskk schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 18:59:
[...]

Ja sowieso een bouw-stofzuiger, ik heb eigenlijk geen zin om steeds naar de bouwmarkt te moeten klepperen om eentje te huren. En marktplaats vind ik een beetje riskant, staan we goede op maar ben je gelijk 500> meer kwijt. Einhell kost 175,- lijkt mij qua prijs okish.
Neem wel een antistatische bouwstofzuiger, anders ga je geheid een statische opsodemieter krijgen als je slijpstof mee gaat opzuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:27

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Zebby Je kan ook nog een dure variant kiezen: vaak trouwens wel wat goedkoper te krijgen met wat zoekwerk. Aan te raden als je een hoog ocd gehalte hebt.

Maar mijn advies is meer dat als je deze set als "template" gebruikt, daarna zo'n actieset koopt bij ecotools/TS en een losse L-boxx en deze zelf vult ben je sowieso een stuk goedkoper uit.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 10:29
Saint2Saint schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:27:
[...]

Is het niet mogelijk om de koppen eraf te halen, de planken los te halen en als er dan nog spijkers inzitten deze er of via de achterkant uit te slaan of via de voorkant met een drevel door het hout heen te drevelen?

Eigenlijk dus wat @Fraggert ook zegt.
Ik ben dit nu aan het doen en het werkt best goed. Ik slijp de kop eraf met een haakse slijper, vervolgens sla ik ze er iets in en daarna sla op de onderkant van de plank met een hamer op een stuk plaatstaal. Dit doe ik voor 2 planken naast elkaar waarna ik de eerste kan loswrikken oOo . Eerste Kamer is nu vloerloos. Moet even kijken hoe ik in de volgende kamers een beginnetje maak, wellicht dat de spijkertrekker weer van pas gaat komen, maar bedankt voor alle tips! De planken zijn trouwens nog heel erg gaaf aan de onderkant, 100 jaar oud en ongeschaafd O+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHz2PIh1AKvpQzJnjZ-m9twdWKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1WlwrGEUPNa9vJBbqaAyvTz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glQsD65N4JYa2XHV64DJpbm2W3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaOxJuhmJuWnjGgRlHTOTy9W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SyY3-3svt34GxmBIMfoedyr0b0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bIkqsWPN7PfwgHFIcSfPvJSC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmsad4joD7Lhs6YFEBapB3ReSpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rafVbVHSTFxizqgveJulelS1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow

Ik heb alle sleuven in de muur gemaakt met een haakse slijper.
Aftekenen hoe breed de sleuf moet worden, op de lijn met de haakse slijper en alles wat er tussen zit sla je er uit met beitel en hamer. Zijn ze meteen zo breed als je ze zelf wil.

Qua bouwstofzuiger heb ik een Metabo gekocht, die vind ik dik oké qua prijs/kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door BlackShadow op 21-03-2024 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:03
BlackShadow schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:05:
[...]

Ik heb alle sleuven in de muur gemaakt met een haakse slijper.
Aftekenen hoe breed de sleuf moet worden, op de lijn met de haakse slijper en alles wat er tussen zit sla je er uit met beitel en hamer. Zijn ze meteen zo breed als je ze zelf wil.

Qua bouwstofzuiger heb ik een Metabo gekocht, die vind ik dik oké qua prijs/kwaliteit.
Hier in t verleden ook alles met haakse slijper gedaan, sterker, veel breder inzetbaar, bochten makkelijker te maken, geen gehannes om de breedte te veranderen en nog goedkoper ook.
met een stofkap en goede bouwzuiger prima te doen qua stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 18:18

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

top zo @huppelepups

mooie oogst zo'n berg planken.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Weet iemand toevallig welke slang aansluiting ik moet hebben voor deze afkortzag: Bosch GCM 8 SJL

Ik had deze gezien en ik kan nergens helemaal goed achterhalen of ik dan de juiste slang/aansluiting heb.

Wie kan mij het verlossende antwoord geven? :) Want dat zou mij een hoop stof/zaagsel schelen. :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:30
mydogisgone schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:40:
Weet iemand toevallig welke slang aansluiting ik moet hebben voor deze afkortzag: Bosch GCM 8 SJL

Ik had deze gezien en ik kan nergens helemaal goed achterhalen of ik dan de juiste slang/aansluiting heb.

Wie kan mij het verlossende antwoord geven? :) Want dat zou mij een hoop stof/zaagsel schelen. :)
Bosch gebruikt de oudere Kärcher Clip 1.0. en Bajonet 1.0 op bijv. de GAS 35 die ik heb op mijn GCM 8 SJL.

Ik gebruik deze: https://www.bol.com/nl/nl...60/9300000032877583/?s2a=

edit:
Ik heb nu een Dust Commander S30 met Bosch kit. Werkt uitstekend met de originele slang van de GAS 35 M. Maar de originele Kärcher slang is wat krap in de D.C. adapter. Nog op zoek naar een mooie manier om enigszins betaalbaar een blastgate opstelling te maken.

https://www.dust-commande...er-kit-3760013430047.html
https://www.dust-commande...kit-for-bosch-gas-35.html

[ Voor 18% gewijzigd door Crahsystor op 21-03-2024 12:14 ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ja. Mooie lengtes ook. @huppelepups

[ Voor 25% gewijzigd door Lankman op 21-03-2024 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de echte flush
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 09:41
Na de positieve verhalen over de Bosch flexiclick hier en elders hem vandaag mogen ontvangen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4yZxnsRXMJ8_VMb6XVWGEE2Uis=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/defuHf7pPYI0IOUqLlme2jhs.png?f=fotoalbum_medium

Dit ter vervanging van men Milwaukee M18, die vroegtijdig overleden is. Natuurlijk een maand uit garantie en de tandwielenkast om zeep... ratelt en wisselt spontaan tussen snelheden 1 & 2. Volledig gedemonteerd en het terug iets beter gekregen maar zeker niet zoals het hoort. Een nieuwe tandwielenkast was z'n €170, dus dat was een beetje zuur na 3 jaar... De vorige makita was 14 jaar. (n+1 ervaring natuurlijk).

De bosch zal niet hetzelfde vermogen leveren maar dat moet ook niet. Hij is vooral handiger/compacter, wel iets zwaarder dan verwacht voor z'n klein machientje.

Enkel de meegeleverde boorkop rammelt of er een kogellagertje los in zit (Wel alleen als er geen bit of boor vast zit). Nog iemand dit of zou het ook een defectje zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
de echte flush schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 19:45:
Enkel de meegeleverde boorkop rammelt of er een kogellagertje los in zit (Wel alleen als er geen bit of boor vast zit). Nog iemand dit of zou het ook een defectje zijn?
Heerlijk machientje. De greep is een tikkeltje lomp door de accu, met name als je geen grote handen hebt.

De boorkop rammelt leeg en los heel lichtjes hier. Met name hoorbaar als je van voor naar achteren beweegt. Zodra je ook maar een beetje drup op de pennen zet die de bit grijpen, is het weg. Dus als het lichtjes is en een beetje druk het doet verdwijnen, zou ik zeggen dat het normaal is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Det
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:27

Det

Tijdje terug ben ik bezig geweest een sleuvenfrees te huren. Dat was, hier in de buurt, onmogelijk op een zaterdagmiddag, en ook nog eens behoorlijk prijzig. In een soort van impuls de Einhell TC-MA1300 gekocht bij de Toolstation en daar mee ging 't echt dikke prima. Er zit een goede (maar wel grote) verstelbare stofzuiger aansluiting op. De hoeveelheid stof tijdens het slijpen viel mij nog mee. Ik heb er in baksteen mee gefreesd, een deel daarvan was wel een harde baksteen. Dat ging zonder problemen. Je merkt wel dat 1300 watt niet echt veel is, je moet de machine het werk laten doen, er niet op gaan hangen. Ik neem aan dat de 1700w het wat makkelijker doen. De slijpschijfjes zijn gewone slijpschijfjes zoals je ze op de haakse slijper zet dus die zijn eenvoudig te vervangen mocht dat nodig zijn. Het ding maakt wel veel snerpende herrie, typisch het geluid van een goedkope haakse slijper.

Maar goed, ik ben er voor het geld dik tevreden mee. Ik heb nog een verbouwing in het verschiet dus ik hou 'm nog even, daarna zal ie wel marktplaats op gaan voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Crahsystor schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:09:
[...]

Bosch gebruikt de oudere Kärcher Clip 1.0. en Bajonet 1.0 op bijv. de GAS 35 die ik heb op mijn GCM 8 SJL.

Ik gebruik deze: https://www.bol.com/nl/nl...60/9300000032877583/?s2a=

edit:
Ik heb nu een Dust Commander S30 met Bosch kit. Werkt uitstekend met de originele slang van de GAS 35 M. Maar de originele Kärcher slang is wat krap in de D.C. adapter. Nog op zoek naar een mooie manier om enigszins betaalbaar een blastgate opstelling te maken.

https://www.dust-commande...er-kit-3760013430047.html
https://www.dust-commande...kit-for-bosch-gas-35.html
Past die kacher slang dan zonder tussenstuk op die aansluitng van de GCM 8 SJL? Want ik heb nu een Karcher stofzuiger in gebruik. Dus als dat zo past, zou dat wel geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
mydogisgone schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 23:05:
[...]

Past die kacher slang dan zonder tussenstuk op die aansluitng van de GCM 8 SJL? Want ik heb nu een Karcher stofzuiger in gebruik. Dus als dat zo past, zou dat wel geweldig zijn.
Ja. Let wel op dat of Kärcher dus ook clip 1.0 gebruikt. Tegenwoordig (vanaf 2016 dacht ik) is het clip 2.0 en die is anders.

Clip 1.0 ontvanger zoals op de GCM.
https://www.kaercher.com/...ssoirezijde-50317180.html

Clip 2.0 ontvanger die dus niet past.
https://www.kaercher.com/...ssoirezijde-28891990.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Crahsystor schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 00:07:
[...]

Ja. Let wel op dat of Kärcher dus ook clip 1.0 gebruikt. Tegenwoordig (vanaf 2016 dacht ik) is het clip 2.0 en die is anders.

Clip 1.0 ontvanger zoals op de GCM.
https://www.kaercher.com/...ssoirezijde-50317180.html

Clip 2.0 ontvanger die dus niet past.
https://www.kaercher.com/...ssoirezijde-28891990.html
Ik heb even gekeken en het lijkt geen van beide te zijn voor mijn Kärcher stofzuiger. Ik heb een Kärcher WD4. Ik ga nog even verder zoeken en kijken of ik een slang kan vinden die in mijn stofzuiger past met een clip 1.0 aansluiting aan het eind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
  • Nu online
Det schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 20:41:
[...]

Tijdje terug ben ik bezig geweest een sleuvenfrees te huren. Dat was, hier in de buurt, onmogelijk op een zaterdagmiddag, en ook nog eens behoorlijk prijzig. In een soort van impuls de Einhell TC-MA1300 gekocht bij de Toolstation en daar mee ging 't echt dikke prima. Er zit een goede (maar wel grote) verstelbare stofzuiger aansluiting op. De hoeveelheid stof tijdens het slijpen viel mij nog mee. Ik heb er in baksteen mee gefreesd, een deel daarvan was wel een harde baksteen. Dat ging zonder problemen. Je merkt wel dat 1300 watt niet echt veel is, je moet de machine het werk laten doen, er niet op gaan hangen. Ik neem aan dat de 1700w het wat makkelijker doen. De slijpschijfjes zijn gewone slijpschijfjes zoals je ze op de haakse slijper zet dus die zijn eenvoudig te vervangen mocht dat nodig zijn. Het ding maakt wel veel snerpende herrie, typisch het geluid van een goedkope haakse slijper.

Maar goed, ik ben er voor het geld dik tevreden mee. Ik heb nog een verbouwing in het verschiet dus ik hou 'm nog even, daarna zal ie wel marktplaats op gaan voor een paar tientjes.
Via bol.com de 1700w gehaald, klussen is pas over een maand maar nu was ie 140,- voelt als een degelijke machine. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 22:05
flaskk schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:24:
[...]

Via bol.com de 1700w gehaald, klussen is pas over een maand maar nu was ie 140,- voelt als een degelijke machine. :*)
Ben benieuwd of de machine bevalt. Binnen een paar maanden ook hier alle electra in gaan slijpen, waarbij de muren variëren tussen "peperkoek" en betonblokken. En aangezien ik huren over het algemeen financiëel niet de meest aantrekkelijke en praktische optie vind, ben ik wel benieuwd of de machine bevalt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 19:16
Voor onze verbouwing heb ik destijds de vonroc variant van de sleuvenfrees gekocht. En die doet wat hij moet doen, sleuven maken en stofspuiten. Zodra je de machine goed op de muur hebt staan zuigt hij vrijwel alles op, maar het inbrengen van de schijven in de muur zet gewoon de kamer blank. Maar dat zal met alle machine zijn. Heb hem hier nog in de kast liggen, hij was destijds zo goedkoop dat ik hem bewaar voor het geval ik( of iemand in de buurt) nog eens moet verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turiya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-07 10:30
jichem schreef op zondag 24 maart 2024 @ 07:42:
Voor onze verbouwing heb ik destijds de vonroc variant van de sleuvenfrees gekocht...
Ik heb precies deze gekocht om dezelfde redenen en met dezelfde ervaring.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Tip du jour…….

nu het voorjaar én dus het tuinseizoen is begonnen.

Vrijdag voor een schamele 26 euro een zwaar stootijzer gehaald bij de lokale Toolstation.

https://www.toolstation.nl/talen-tools-stootijzer/p11273

Eén van de Douglas palen van mijn poort was doorgerot en moet ik uit het beton halen, onder het maaiveld is dat een kutklus zonder een enorm gat te moeten graven door gebrek aan ruimte.
Deze is 120 lang en ze zijn er ook in 140\150 en zelfs in 180cm (die laatste had ik als veldwerker in mijn bus toen ik nog bodemonderzoeken deed, putdeksels wrikken, straatwerk openen, you name it)

Met het stootijzer het restant aan stukken gehakt en kunnen verwijderen.

Echt zo’n stuk gereedschap waarvan je denkt, die had ik jaren eerder moeten kopen, lekker lomp en breed inzetbaar :)

Afbeeldingslocatie: https://www.talentools.nl/media/catalog/product/cache/f351c9bbcffaca1adb788999ade5ed0c/1/3/1398634.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:56

Roozzz

Plus ultra

Fraggert schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:34:
Tip du jour…….

nu het voorjaar én dus het tuinseizoen is begonnen.

Vrijdag voor een schamele 26 euro een zwaar stootijzer gehaald bij de lokale Toolstation.

https://www.toolstation.nl/talen-tools-stootijzer/p11273

Eén van de Douglas palen van mijn poort was doorgerot en moet ik uit het beton halen, onder het maaiveld is dat een kutklus zonder een enorm gat te moeten graven door gebrek aan ruimte.
Deze is 120 lang en ze zijn er ook in 140\150 en zelfs in 180cm (die laatste had ik als veldwerker in mijn bus toen ik nog bodemonderzoeken deed, putdeksels wrikken, straatwerk openen, you name it)

Met het stootijzer het restant aan stukken gehakt en kunnen verwijderen.

Echt zo’n stuk gereedschap waarvan je denkt, die had ik jaren eerder moeten kopen, lekker lomp en breed inzetbaar :)

[Afbeelding]
Toevallig afgelopen week nog een oude schommel met zo'n ding verwijderd. Ideaal om de betonnen voeten in stukken te breken en eruit te wrikken.
Would strongly recommend (y)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:07

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Vroeger een collega gehad die niet op de naam kon komen, hoe je een stootijzer noemt. Hij noemde het een "ijzer ding".
Wij noemen het nu allemaal hier een "ijzer ding". :)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• trabant
In mijn basisschooltijd was de man van zes miljoen op tv, een verongelukte astronaut die met allerlei 'bionische' techniek werd opgelapt tot supermens. Gevleugelde woorden uit het introfilmpje: "Gentlemen, we have the technology."
En nog steeds als er iets met hamer en beitel gedaan moet worden, is het uitspreken van die zin een vast ritueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 18:06
Ik ben in de markt voor een bouwstof zuiger. De Makita vc2512l is hier populair zie ik.

Mijn belangrijkste eis is dat de lucht goed genoeg gefilterd wordt. Daarnaast zijn prijs en geluidssterkte belangrijk. Het hebben van een stopcontact en een zuigkrachtregeling is een pre, maar ik verwacht dat ik om beide heen kan werken.

Volgens mij vallen de meest populaire Nilfisk en Karcher modellen af omdat die geen filter klasse indicatie hebben. De Makita lijkt mij dan ook een goede kandidaat. Volgens de specs is hij niet zo luid, maar ik zie verschillende waarden voorbij komen. Zover ik kan vinden is het ook een van de voordeligste L klasse stofzuigers, ook als je kijkt naar de zakken.

Ik wil het gebruiken voor wat hobby kluswerk. Zagen, schuren, boren enz. Dit zowel in hout als steen, beton enz. Bij flink stoffende bewerkingen zal ik ook een stofmasker dragen.

Mijn budget is 100-200 euro, maar als ik een veel betere machine kan krijgen voor ongeveer 250 euro, kan ik het budget oprekken.

Een anti statische slang lijkt mij niet essentieel op basis van wat ik heb gelezen.

Naast de Makita vond ik ook een interessante Starmix, maar die lijkt iets luider: https://www.amazon.nl/-/e...tomer-reviews_feature_div.

Zou de Makita gewoon prima zijn of zijn er andere modellen die ik zeker moet overwegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

trabant schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:17:
In mijn basisschooltijd was de man van zes miljoen op tv, een verongelukte astronaut die met allerlei 'bionische' techniek werd opgelapt tot supermens. Gevleugelde woorden uit het introfilmpje: "Gentlemen, we have the technology."
En nog steeds als er iets met hamer en beitel gedaan moet worden, is het uitspreken van die zin een vast ritueel.
In dat kader: ooit op de Belgische radio gehoord toen we richting Frankrijk reden. En sindsdien, altijd als ik mijn accutol ed nodig heb:

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bumpy_NL schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:19:
Ik ben in de markt voor een bouwstof zuiger. De Makita vc2512l is hier populair zie ik.

Mijn belangrijkste eis is dat de lucht goed genoeg gefilterd wordt. Daarnaast zijn prijs en geluidssterkte belangrijk. Het hebben van een stopcontact en een zuigkrachtregeling is een pre, maar ik verwacht dat ik om beide heen kan werken.

Volgens mij vallen de meest populaire Nilfisk en Karcher modellen af omdat die geen filter klasse indicatie hebben. De Makita lijkt mij dan ook een goede kandidaat. Volgens de specs is hij niet zo luid, maar ik zie verschillende waarden voorbij komen. Zover ik kan vinden is het ook een van de voordeligste L klasse stofzuigers, ook als je kijkt naar de zakken.

Ik wil het gebruiken voor wat hobby kluswerk. Zagen, schuren, boren enz. Dit zowel in hout als steen, beton enz. Bij flink stoffende bewerkingen zal ik ook een stofmasker dragen.

Mijn budget is 100-200 euro, maar als ik een veel betere machine kan krijgen voor ongeveer 250 euro, kan ik het budget oprekken.

Een anti statische slang lijkt mij niet essentieel op basis van wat ik heb gelezen.

Naast de Makita vond ik ook een interessante Starmix, maar die lijkt iets luider: https://www.amazon.nl/-/e...tomer-reviews_feature_div.

Zou de Makita gewoon prima zijn of zijn er andere modellen die ik zeker moet overwegen?
als je gaat schuren wil je zuigkracht regelen. Bij teveel zuigkracht gaat de machine zich een beetje op het werkstuk vastzuigen waardoor je schuurbeeld verandert. Mijn stofzuigers staan altijd vol aan, behalve bij schuurwerk: dan is het 1/5 vermogen oid.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trabant
Bumpy_NL schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:19:
Ik ben in de markt voor een bouwstof zuiger.
Kijk dan ook even hoe het met eventuele zakken zit. Zowel prijs als verkrijgbaarheid.
Lang geleden een groene Bosch nat/droogzuiger bij de Bouwmaat gekocht (tijdelijke aanbieding, geen vast assortiment), maar geen enkele stofzuigerzaak kon me later aan de zakken ervoor helpen.
De eerste de beste ijzerwinkel die Bosch voerde gelukkig wel. Blijkbaar was het ding volgens Bosch geen stofzuiger, maar gereedschap...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:05
trabant schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:17:
Dat was ook mijn 'lagere schooltijd' serie! :9
De Man van zes miljoen .. én de vrouw van zes miljoen, samen waren het perfecte Do-It-Yourself-ers...

"Steve Austin, astronaut
A man barely alive
Gentlemen, we can rebuild him
We have the technology
We have the capability to build the world's first bionic man
Steve Austin will be that man
Better than he was before
Better... stronger... faster"

Met goed gereedschap maak je het beter, sterker, sneller _/-\o_

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
Boudewijn schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:00:
[...]
als je gaat schuren wil je zuigkracht regelen. Bij teveel zuigkracht gaat de machine zich een beetje op het werkstuk vastzuigen waardoor je schuurbeeld verandert. Mijn stofzuigers staan altijd vol aan, behalve bij schuurwerk: dan is het 1/5 vermogen oid.
trabant schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:12:
[...]

Kijk dan ook even hoe het met eventuele zakken zit. Zowel prijs als verkrijgbaarheid.
Lang geleden een groene Bosch nat/droogzuiger bij de Bouwmaat gekocht (tijdelijke aanbieding, geen vast assortiment), maar geen enkele stofzuigerzaak kon me later aan de zakken ervoor helpen.
De eerste de beste ijzerwinkel die Bosch voerde gelukkig wel. Blijkbaar was het ding volgens Bosch geen stofzuiger, maar gereedschap...
Na wat verder onderzoek en naar aanleiding van de reacties hier neig ik nu toch naar de Karcher WD 6P. Die is momenteel 175 euro op Amazon. uitvoering: Kärcher WD 6 P S V-30/6/22/T

Wat ik las op het woodworking forum is dat deze ook gewoon goed filtert, maar geen classificatie heeft. Zeker weten doe je het dan helaas niet. Verder heeft deze een naloop, is ook vrij stil, zakken zijn prima verkrijgbaar en hij heeft een zuigkracht regeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Bumpy_NL schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:12:
[...]

[...]

Na wat verder onderzoek en naar aanleiding van de reacties hier neig ik nu toch naar de Karcher WD 6P. Die is momenteel 175 euro op Amazon. uitvoering: Kärcher WD 6 P S V-30/6/22/T

Wat ik las op het woodworking forum is dat deze ook gewoon goed filtert, maar geen classificatie heeft. Zeker weten doe je het dan helaas niet. Verder heeft deze een naloop, is ook vrij stil, zakken zijn prima verkrijgbaar en hij heeft een zuigkracht regeling.
Ik heb de (voorloper van de. . ) WD-6P en een festool CTL-Midi.
De WD6 is geen stille stofzuiger, maar dat zijn ze allemaal niet. In mijn ervaring werkt het afzuigen hiermee net zo goed als met de Festool. De zakken zijn zelfs iets duurder (aankoop goed timen, de prijzen fluctueren nogal). Je moet wel het handvat dan loshalen van de machine en dan kan je hem goed (met dat verloopje en die dunne slang) aansluiten.

Het is een plastic slang, zonder zo'n mooie sleeve als de festool. Dat merk je wel. Ook is de aansluiting op de Festool slang wat handiger. Maar voor het prijsverschil mag je ook wel verwachten.

Ik gebruik ze iig beide even vaak en heb niet de indruk dat ik met die Kärcher iets te kort kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zit te kijken naar een nieuwe multihamer/combihamer met SDS-plus kop en nog wel wat feedback gebruiken. Ik wil bewust geen accuboormachine omdat ik hier onevenredig meer betaal voor het feit dat die op accu is, die zwaarder zijn (met accu's) en die minder kracht kunnen overbrengen (indien we naar ongeveer hetzelfde prijssegment kijken).

Eisen:
  • bedraad
  • A-merk
  • boordieptegeleider
  • extra handvat (voorkant)
  • met systainer óf ~30€ goedkoper dan alternatief (dan haal ik zelf een mbox en een schuimopvulling)
Ik ben vooral bekend met Metabo en vind dit prettige machines om mee te werken ik kom nu uit op deze twee:Die UHE is een nieuwer type, maar het quicksysteem biedt niet bijster veel voordeel gezien ik al een krachtige accuboormachine heb (voor bijv. hout) voor steen/beton werkt SDS-plus toch veel. Daarbij vraag ik mij af of juist het quicksysteem meer kans gaat geven op defecten.
De UHE is ook echt super geprijsd met 180€ als ik 'm in Duitsland bestel.
Bij de KHE heb ik zoiets van wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan, maar het is wel een uitlopend model (volgens mij). KHE komt in een koffer, UHE in een metabox. Gezien het prijspeil heb ik een lichte voorkeur voor de UHE op dit moment.

Omdat het toch bedraad wordt zit ik niet vast aan Metabo, dus sta ook zeker open voor andere merken en aanbevelingen. De GBH 2-21 is voor 100€ bij Amazon (vandaag nog) ook wel een pareltje, maar wel iets minder krachtig. De GBH 2-26 F is dan weer vergelijkbaar aan de gelinkte Metabo machines, maar met 168€ is die maar 12€ goedkoper dan de Metabo.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
@True Is het puur om gaten in beton te boren, voor prive-gebruik? Dan lekker die van 133 euro pakken. Daarmee kan je in elk huis gemakkelijk alle gaten in beton boren die je praktisch gezien nodig hebt. En een keertje wat tegeltjes uit de badkamer bikken lukt ook nog wel.

Zodra je aan breken gaat denken, dan zijn al die machines te licht (maar machines waarmee je kan breken, zijn te zwaar voor normaal boor-gebruik).

Die UHE heeft wel een mooier alu-behuizing voor het slagwerk. Maar je moet nogal een gatenkaas van je huis willen maken, wil je daar profijt van gaan hebben (of bij meerder kennissen op 4 verdiepingen een vloerverwarming willen gaan boren :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

De UHE is een multihamer. Heeft als extra functies bovenop de KHE dat ie ook kan boren op meerdere snelheden en een max snelheid kan instellen. Dus net wat flexibelere machine. Dat boren op meerdere snelheden kan heel handig zijn als je ooit metaal in moet, of gewoon hardere steen waar je niet wilt hameren maar ook je accutol niet voor kunt gebruiken.
En verder de snel verwisselbare kop voor normale boren, plus evt meegeleverde beitel en boor set.
Al met al heel complete package imho, gewoon een heel flexibele boor- en hamer machine :)

Bij de KHE heb je iets meer slagkracht, maar das minimaal.

Heb zelf een 12 jaar oude UHE28, die is ook net zo compleet, nooit een minuut spijt van gehad :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Iemand ervaring met de webshop Quofi via bol.com?

Is fiks wat goedkoper met de betonmixer die ik op het oog heb.

https://www.bol.com/nl/nl...w-160mm/9300000014682466/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Fraggert schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:51:
Iemand ervaring met de webshop Quofi via bol.com?

Is fiks wat goedkoper met de betonmixer die ik op het oog heb.

https://www.bol.com/nl/nl...w-160mm/9300000014682466/
offtopic:
Bestaat al 11 jaar en heeft 240 beoordelingen in het afgelopen jaar.
Wat is precies de meerwaarde als één iemand hier zegt welles of nietes bestellen? :>

https://www.thuiswinkel.org/leden/quofi-nl/certificaat/
https://www.kiyoh.com/reviews/1047082/quofi_nl
https://www.google.com/se...dpr=1#lkt=LocalPoiReviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Raymond schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:01:
@True Is het puur om gaten in beton te boren, voor prive-gebruik? Dan lekker die van 133 euro pakken. Daarmee kan je in elk huis gemakkelijk alle gaten in beton boren die je praktisch gezien nodig hebt. En een keertje wat tegeltjes uit de badkamer bikken lukt ook nog wel.

Zodra je aan breken gaat denken, dan zijn al die machines te licht (maar machines waarmee je kan breken, zijn te zwaar voor normaal boor-gebruik).

Die UHE heeft wel een mooier alu-behuizing voor het slagwerk. Maar je moet nogal een gatenkaas van je huis willen maken, wil je daar profijt van gaan hebben (of bij meerder kennissen op 4 verdiepingen een vloerverwarming willen gaan boren :+ )
Nee dat had ik ook niet voor ogen, als ik echt wil breken huur ik wel een SDS-MAX machine. En die zijn inderdaad onpraktisch voor wat gaten boren.
The Eagle schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:13:
De UHE is een multihamer. Heeft als extra functies bovenop de KHE dat ie ook kan boren op meerdere snelheden en een max snelheid kan instellen. Dus net wat flexibelere machine. Dat boren op meerdere snelheden kan heel handig zijn als je ooit metaal in moet, of gewoon hardere steen waar je niet wilt hameren maar ook je accutol niet voor kunt gebruiken.
En verder de snel verwisselbare kop voor normale boren, plus evt meegeleverde beitel en boor set.
Al met al heel complete package imho, gewoon een heel flexibele boor- en hamer machine :)

Bij de KHE heb je iets meer slagkracht, maar das minimaal.

Heb zelf een 12 jaar oude UHE28, die is ook net zo compleet, nooit een minuut spijt van gehad :)
Die van boren in metaal is nog wel een goeie, daar had ik zo snel niet aan gedacht. Maar ik bedenk mij dat ik nog een lampstandaard heb voor in de tuin waar ik nog wat aan moet veranderen daar zou dat ook wel van pas komen.

Denk dat ik bij beide geen slechte keuze maak, maar met de UHE wellicht net iets flexibeler ben. Zeker als ik 'm voor 20 jaar wil aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Die UHE overleeft jou vermoedelijk, dus nobrainer voor een dergelijke multi inzetbare machine.
Deze zet je ook zo in een boorstandaard zou ik zeggen, heb je een kolomboor evt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

The Eagle schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:31:
Die UHE overleeft jou vermoedelijk, dus nobrainer voor een dergelijke multi inzetbare machine.
Deze zet je ook zo in een boorstandaard zou ik zeggen, heb je een kolomboor evt ook.
Ook bedankt namens mij voor het advies.

Heb uiteindelijk de metabo 2860-2 besteld.
Ik had een Hitachi klopboor van 35 jaar oud, maar heeft nu een kabelbreuk. Zou te fixen zijn, maar die heeft zijn geld wel opgebracht met 4 verhuizingen. Deze zal ik waarschijnlijk niet meer overleven.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:17

MJV

Snapt er iemand het productgamma van de Makita haakse slijpers? Er is de DGA504, DGA505, DGA506, en de DGA508. Ik heb ze al naast elkaar gezet in de Makita productvergelijker maar er lijken eigenlijk geen verschillen te zitten in de specificaties?

Ik zou er dus een op 18V in 125mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
  • Laatst online: 19:58
MJV schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:27:
Snapt er iemand het productgamma van de Makita haakse slijpers? Er is de DGA504, DGA505, DGA506, en de DGA508. Ik heb ze al naast elkaar gezet in de Makita productvergelijker maar er lijken eigenlijk geen verschillen te zitten in de specificaties?

Ik zou er dus een op 18V in 125mm.
Staat wel beschreven op de website van Makita, maar verschillen zijn bv de aan/uit knop, variabele toerenregeling, motorrem etc.

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo in het kader van best of both worlds:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YN0WDqutzd898Sh1ExgREXtl8GE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDQF4bB3hdlzh3DVQNlRvNm1.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben op de stekker van de inzalzaag gaan staan, dus mocht sowieso wat nieuws eraan klussen. Vraag me alleen af of ik de vrouwelijke plugit niet beter een beetje weg kan werken. Gok dat dit blijft haken.
Hoe zouden jullie dit doen? Ik overweeg om hem aan het horizontale deel van de greep te tie-wrappen, dus het stukje dat normaal onder je pink zit.
Of het groene deel in het apparaat korter maken, zodat de vrouwelijke plugit zowat tegen de behuizing van de machine aanzit.

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 24-03-2024 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Boudewijn schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:02:

[Afbeelding]

Ik ben op de stekker van de inzalzaag gaan staan, dus mocht sowieso wat nieuws eraan klussen. Vraag me alleen af of ik de vrouwelijke plugit niet beter een beetje weg kan werken. Gok dat dit blijft haken.
Hoe zouden jullie dit doen? Ik overweeg om hem aan het horizontale deel van de greep te tie-wrappen, dus het stukje dat normaal onder je pink zit.
Of het groene deel in het apparaat korter maken, zodat de vrouwelijke plugit zowat tegen de behuizing van de machine aanzit.
Het snoer in een enkele knoop leggen en dan de plugit-stekker erin steken. Daardoor komt er ook geen kracht te staan op de stekker. En die grote lus gaat er dan ook wel voor zorgen dat het niet blijft haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Raymond schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:53:
[...]

Het snoer in een enkele knoop leggen en dan de plugit-stekker erin steken. Daardoor komt er ook geen kracht te staan op de stekker. En die grote lus gaat er dan ook wel voor zorgen dat het niet blijft haken.
Dank voor je reactie Raymond. Ik zit echt even te denken maar ik snap het niet.
Leg je het snoer aan de apparaatkant in een knoop? Het snoer aan de stopcontact-kant? Of beide samen?

offtopic:
Sorry, eind van een lange dag, glas wijn op, gevolg iq van een goudvis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-09 20:21

3_s

[Afbeelding]

Ik zou dit in z’n geheel vervangen door een kabel van 5 meter, met een gewone stekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bumpy_NL
Raymond schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:21:
[...]

Ik heb de (voorloper van de. . ) WD-6P en een festool CTL-Midi.
De WD6 is geen stille stofzuiger, maar dat zijn ze allemaal niet. In mijn ervaring werkt het afzuigen hiermee net zo goed als met de Festool. De zakken zijn zelfs iets duurder (aankoop goed timen, de prijzen fluctueren nogal). Je moet wel het handvat dan loshalen van de machine en dan kan je hem goed (met dat verloopje en die dunne slang) aansluiten.

Het is een plastic slang, zonder zo'n mooie sleeve als de festool. Dat merk je wel. Ook is de aansluiting op de Festool slang wat handiger. Maar voor het prijsverschil mag je ook wel verwachten.

Ik gebruik ze iig beide even vaak en heb niet de indruk dat ik met die Kärcher iets te kort kom.
De Karcher heb ik besteld. De slang is wel wat kort, maar ik ga het eerst zo proberen. Echt stil verwacht ik ook niet, maar volgens mij is deze wel stiller dan bijvoorbeeld de Nilfisk Multi II (87/74dB(A) lpa/lwa). Volgens de specs produceert hij 71dB(A) (EN 60704-2-1). Ik weet niet wat die meetstandaard inhoud.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
Boudewijn schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:57:
[...]

Dank voor je reactie Raymond. Ik zit echt even te denken maar ik snap het niet.
Leg je het snoer aan de apparaatkant in een knoop? Het snoer aan de stopcontact-kant? Of beide samen?

offtopic:
Sorry, eind van een lange dag, glas wijn op, gevolg iq van een goudvis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkW0qAgvo0sBmTteS1R7WWbyRKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVWXId98NGhaSDOYecHUMP9x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

3_s schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:11:
[...]

Ik zou dit in z’n geheel vervangen door een kabel van 5 meter, met een gewone stekker.
Ik wil nogal graag een plugit. Veel van de rest van mijn apparatuur heeft die namelijk, en telkens onder mijn werkbank een van de stofzuigers opzoeken om te wisselen vind ik irritant. Toen de stekker sneuvelde was dit een mooi moment om er wat aan te doen.
Check duidelijk, dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bumpy_NL schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:12:
[...]

De Karcher heb ik besteld. De slang is wel wat kort, maar ik ga het eerst zo proberen. Echt stil verwacht ik ook niet, maar volgens mij is deze wel stiller dan bijvoorbeeld de Nilfisk Multi II (87/74dB(A) lpa/lwa). Volgens de specs produceert hij 71dB(A) (EN 60704-2-1). Ik weet niet wat die meetstandaard inhoud.
Ik gebruik electrisch gereedschap (anders dan een boormachine die niet in klopstand staat) structureel met gehoorbescherming. De keren dat mijn stofzuiger niet aangaat merk ik dat doordat er spanen/schuurmeel blijft liggen... het verschil hoor je vrij beperkt met goed dempende oordoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
Eens, en een kabel van 5 meter lijkt mij hoogst irritant als je voornamelijk aan de stofzuiger werkt - ik heb mijn invalzaag letterlijk altijd aan de stofzuiger hangen en die slang is maar 3 meter lang. Ik zou een kabel met zo'n plug aan de afzuigslang tiewrappen zodat je beide netjes bij elkaar hebt en makkelijk kan wisselen tussen de bovenfrees en invalzaag (bijvoorbeeld).

Als je het helemaal fancy wilt doen laat je een slang + stekker vanaf het plafond naar beneden komen (eventueel aan een arm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TheJVH schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:49:
Eens, en een kabel van 5 meter lijkt mij hoogst irritant als je voornamelijk aan de stofzuiger werkt - ik heb mijn invalzaag letterlijk altijd aan de stofzuiger hangen en die slang is maar 3 meter lang. Ik zou een kabel met zo'n plug aan de afzuigslang tiewrappen zodat je beide netjes bij elkaar hebt en makkelijk kan wisselen tussen de bovenfrees en invalzaag (bijvoorbeeld).
Ik heb bij een van mijn stofzuigers clipjes aan de slang zitten. Zoiets als deze:
https://www.strawbyte.com...actor-hose-set-of-5-4c2tj

Moet ze ook eens voor de andere bestellen.
Als je het helemaal fancy wilt doen laat je een slang + stekker vanaf het plafond naar beneden komen (eventueel aan een arm).
Ja heb ik ook overwogen. Ik ben alleen nog na de verbouwing het huis aan het afwerken. Gevolg is dat ik nu en dan op zolder, nu en dan buiten en nu en dan in de garage (mijn werkhok) sta te klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[Afbeelding]

ik zou dat ding qua formaat en gewicht niet zo kort aan mijn machine willen hebben.

ik had 3of vier meter snoer gepakt en dan zo'n kort stukje aan de stofzuigerkant gefabriceerd.

IMHO...dit gaat je mateloos irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

+1

dit doe ik nagenoeg altijd.....zeker buiten in de tuin waar je op afstand nog wel eens een slinger aan een kabel wil geven om zo te voorkomen dat de boel losschiet terwijl je net aan de ander ekant bezig bent met je bladblazer.

ja ja ik weet het.........alles heel pauper op snoer hier.....van kettingzaag, bladblazer tot heggeschaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

True schreef op zondag 24 maart 2024 @ 18:49:
[...]

offtopic:
Wat is precies de meerwaarde als één iemand hier zegt welles of nietes bestellen? :>

Nou, ik had nog nooit van die lui gehoord en spontaan kwam die toko omhoog al verreweg de goedkoopste waar dat normaliter toch altijd wel de grote jongens zijn als Toolnation, Gereedschapcentrum et cetera :)

en ik had wel even in dit topic op quofi gezocht naar had maar 1 hitje zonder verdere info (alleen een productlink) dus ik dacht ik vraag even wat de ervaringen hier zijn.

Op Bol hadden ze slechts 160 reviews ofzo...maar jij helpt me gelukkig al een stuk verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online

[Afbeelding]

Afhankelijk van waar het snoer uit komt op de stofzuigerslang, zou je het gewoon zo kunnen laten. Als je wat extra ruimte hebt, zou je zo'n knoop / lus kunnen maken zoals @Raymond voorstelt, anders gewoon de stofzuigerslang over je schouder met het snoer, dan zou het ook niet moeten blijven hangen.

Aan de greep vast maken zou ik niet doen, dat gaat geheid in de weg zitten als je aan het zagen bent.

Alhoewel ik benieuwd ben hoe je die stekker kapot kreeg door erop te gaan staan, dat is mij nog nooit gelukt ;)
Boudewijn schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:47:
Ik wil nogal graag een plugit. Veel van de rest van mijn apparatuur heeft die namelijk, en telkens onder mijn werkbank een van de stofzuigers opzoeken om te wisselen vind ik irritant. Toen de stekker sneuvelde was dit een mooi moment om er wat aan te doen.
Je kan ook je stofzuiger wat makkelijker bereikbaar neerzetten :P
TheJVH schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:49:

Een kabel van 5m is ideaal als je een stofzuigerslang van 5m hebt :P Met een 3m stofzuigerslang, zou ik nog steeds dat 5m snoer eraan hangen, en gauw op zoek gaan naar een 5m stofzuigerslang ;) Tenminste, met 3m slang moet je altijd de stofzuigerverplaatsen als je bv een plaat van 2.5m door moet zagen, want 3m is dan net te kort, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Laatst online: 16:42
Bumpy_NL schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:12:
[...]

[...]

Wat is jouw reden om toch voor de WS6 te gaan in plaats van de makita?

Ik heb zojuist met mijn makita excentrische schuurmachine geschuurd met alleen z'n stof opvangzakje, maar dat werkte echt voor geen meter. ben dus ook in de markt voor een stofzuiger en was juist op Makita vc2512l gekomen. ben benieuwd waarom jij nu voor de WD6 bent gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
fjux schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:27:
[...]

Wat is jouw reden om toch voor de WS6 te gaan in plaats van de makita?

Ik heb zojuist met mijn makita excentrische schuurmachine geschuurd met alleen z'n stof opvangzakje, maar dat werkte echt voor geen meter. ben dus ook in de markt voor een stofzuiger en was juist op Makita vc2512l gekomen. ben benieuwd waarom jij nu voor de WD6 bent gegaan!
Volgens mij is die makita minstens net zo goed. Ik zou zelf niet snel voorkeur hebben voorde een of de ander. Bij de kärcher zitten wel wat meer accessoires, wat hem uiteindelijk wel iets meer waar voor het geld maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

henkie196 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:23:

Een kabel van 5m is ideaal als je een stofzuigerslang van 5m hebt :P Met een 3m stofzuigerslang, zou ik nog steeds dat 5m snoer eraan hangen, en gauw op zoek gaan naar een 5m stofzuigerslang ;) Tenminste, met 3m slang moet je altijd de stofzuigerverplaatsen als je bv een plaat van 2.5m door moet zagen, want 3m is dan net te kort, lijkt me.
zolang je stroomsnoer maar niet korter is dan je stofzuigerslang maar eensch dat 3m stofzuigerslang erg kort is, je bent al zowat een meter kwijt vanaf je stofzuiger op de grond naar je werkstuk |:(

mijn CTL26 heeft ook zo'n korte slang......dat is altijd een hoop gekut met verplaatsen van de stofzuiger als je plaatwerk hebt etc.

allemaal in de categorie first world problems maar op dat moment hoogst irritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Raymond schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:38:
[...]

Volgens mij is die makita minstens net zo goed. Ik zou zelf niet snel voorkeur hebben voorde een of de ander. Bij de kärcher zitten wel wat meer accessoires, wat hem uiteindelijk wel iets meer waar voor het geld maakt.
Oke top, en deze 2 zijn wel echt een klap beter dan de Parkside Nat/Droog zuigers gok ik?

Enige die er daar goed uitzag was de perfomance, die heeft filterklasse H, maar kost ook 299.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

True schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:51:
Ik zit te kijken naar een nieuwe multihamer/combihamer met SDS-plus kop en nog wel wat feedback gebruiken. Ik wil bewust geen accuboormachine omdat ik hier onevenredig meer betaal voor het feit dat die op accu is, die zwaarder zijn (met accu's) en die minder kracht kunnen overbrengen (indien we naar ongeveer hetzelfde prijssegment kijken).

Eisen:
  • bedraad
  • A-merk
  • boordieptegeleider
  • extra handvat (voorkant)
  • met systainer óf ~30€ goedkoper dan alternatief (dan haal ik zelf een mbox en een schuimopvulling)
Ik ben vooral bekend met Metabo en vind dit prettige machines om mee te werken ik kom nu uit op deze twee:Die UHE is een nieuwer type, maar het quicksysteem biedt niet bijster veel voordeel gezien ik al een krachtige accuboormachine heb (voor bijv. hout) voor steen/beton werkt SDS-plus toch veel. Daarbij vraag ik mij af of juist het quicksysteem meer kans gaat geven op defecten.
De UHE is ook echt super geprijsd met 180€ als ik 'm in Duitsland bestel.
Bij de KHE heb ik zoiets van wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan, maar het is wel een uitlopend model (volgens mij). KHE komt in een koffer, UHE in een metabox. Gezien het prijspeil heb ik een lichte voorkeur voor de UHE op dit moment.

Omdat het toch bedraad wordt zit ik niet vast aan Metabo, dus sta ook zeker open voor andere merken en aanbevelingen. De GBH 2-21 is voor 100€ bij Amazon (vandaag nog) ook wel een pareltje, maar wel iets minder krachtig. De GBH 2-26 F is dan weer vergelijkbaar aan de gelinkte Metabo machines, maar met 168€ is die maar 12€ goedkoper dan de Metabo.
nog even 2 centjes
ik heb de Bosch MDMA XTC GHB 2-28 met zo'n verwisselbare boorkop.

een goede boorhamer had ik veeeel eerder moeten kopen maar waar het mij even omgaat is dat die Bosch in een L-Boxx komt.......en ik heb er meerdere maar ik vind het dramatische koffers.

Die dingen klikken kut op elkaar...altijd een gehannes en ook met van elkaar afhalen gaan normale systainers en ook de metalocs van Metabo veel handiger van elkaar af.

Kies je een Boschhammer......koop hem in een doos en prop hem in een SYS3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:03
@Boudewijn Tsjaa, jij als festool fan een Maffell invalzaag en dan de voordelen van festool willen🙈
Als je stekker op de motor vast kunt maken met aansluiting naar achter, net links van je handvat, heb je minder kans dat d ze blijft hangen of in de weg zit. Beetje zoals Festool het bedacht heeft 😉.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:06:
dit doe ik nagenoeg altijd.....zeker buiten in de tuin waar je op afstand nog wel eens een slinger aan een kabel wil geven om zo te voorkomen dat de boel losschiet terwijl je net aan de ander ekant bezig bent met je bladblazer.

ja ja ik weet het.........alles heel pauper op snoer hier.....van kettingzaag, bladblazer tot heggeschaar. :+
Heb hier ook het grootste gedeelte van tuinspullen op snoer. Behalve de heggeschaar, had bij m'n ouders al de stuk of 4 verlengsnoeren gezien die allemaal een keer goed geraakt zijn door de heggenschaar, dus zelf maar eentje op accu gehaald :P
Fraggert schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:39:
zolang je stroomsnoer maar niet korter is dan je stofzuigerslang maar eensch dat 3m stofzuigerslang erg kort is, je bent al zowat een meter kwijt vanaf je stofzuiger op de grond naar je werkstuk |:(

mijn CTL26 heeft ook zo'n korte slang......dat is altijd een hoop gekut met verplaatsen van de stofzuiger als je plaatwerk hebt etc.

allemaal in de categorie first world problems maar op dat moment hoogst irritant :P
Het voordeel van zo'n korte slang is dat ie mooi opgeborgen kan worden in het vakje bovenop de CTL. Het nadeel is uiteraard dat die slang veel te kort is ;) :+
Fraggert schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:49:
nog even 2 centjes
ik heb de Bosch MDMA XTC GHB 2-28 met zo'n verwisselbare boorkop.

een goede boorhamer had ik veeeel eerder moeten kopen maar waar het mij even omgaat is dat die Bosch in een L-Boxx komt.......en ik heb er meerdere maar ik vind het dramatische koffers.

Die dingen klikken kut op elkaar...altijd een gehannes en ook met van elkaar afhalen gaan normale systainers en ook de metalocs van Metabo veel handiger van elkaar af.

Kies je een Boschhammer......koop hem in een doos en prop hem in een SYS3 :P
Nog 2 ct, stapelbaarheid is overrated ;) Sure het is in sommige gevallen wel handig, maar veel vaker ben je de hele tijd aan het op en af stapelen van de dozen, want het ding dat je nodig hebt staat natuurlijk nooit bovenop.

Ik heb een 12V boor, een 18V boor, en een besnoerde boorhamer, en geen van allen passen ze op elkaar of op de rest van m'n elektrische gereedschappen (wat hoofdzakelijk in systainers zit). Maar dat heb ik nooit als een nadeel ervaren, gewoon zorgen dat je het zo op kunt bergen (en vaak passen ze niet in een gewone systainer met alle accessoires er bij, zeker de boorhamer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:06
Fraggert schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:39:
[...]

Heb hier de Bosch GAS 35 M met 5 meter slang en 5m stroom kabel. Ideaal, het enige vervelende vind ik dat je de automatische filter functie elke keer handmatig uit moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bobmeister schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:15:
[...]

Heb hier de Bosch GAS 35 M met 5 meter slang en 5m stroom kabel. Ideaal, het enige vervelende vind ik dat je de automatische filter functie elke keer handmatig uit moet zetten.
wat is de "automatische filter functie'? dat schoonkloppen ofzo? de filterreiniging? ik ken die machine verder niet en mijn CTL heeft die functie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:06
Fraggert schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:16:
[...]

wat is de "automatische filter functie'? dat schoonkloppen ofzo? de filterreiniging? ik ken die machine verder niet en mijn CTL heeft die functie niet.
Ja het schoon kloppen van het filter. Volgens de handleiding moet die uit als je papieren zakken gebruikt en zou die ook uit moeten bij vlies zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
Fraggert schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Dat is inderdaad het schoonkloppen van het filter elke x seconden. Ik dacht met omgekeerde luchtstroom, maar kan het mis hebben. Hij ploft gewoon drie keer. Je merkt het wel aan de zuigkracht als hij dat doet.
Als je de machine aan zet staat de functie meteen ook aan. Je hebt een paar seconden om op 't knopje te drukken om het uit te schakelen. Dan doet hij het maar één keer. Namelijk elke keer als hij uitschakelt. Niet zo sterk als de gewone reiniging en hij pruttelt wat na.

Hoe veel het scheelt, geen idee. Daarvoor gebruik ik hem niet intensief genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Raymond schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:38:
[...]

merk toch dat ik de keuze wel lastig vind.
Heb al wat spullen van Makita, altijd top. maar krijg het gevoel dat die Karcher net iets beter is. en hij is maar 5 euro duurder nu (aanbieding Amazon)

Enige nadeel wat ik kon vinden voor de karcher is dat er een slang aan zit van 2,2meter terwijl de makita 3,5m heeft.
Maar de karcher heeft weer instelbaar vermogen, en een groot deel waar ik hem voor wil gebruiken is schuurwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
fjux schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:18:
[...]

Heb al wat spullen van Makita, altijd top. maar krijg het gevoel dat die Karcher net iets beter is. en hij is maar 5 euro duurder nu (aanbieding Amazon)

Enige nadeel wat ik kon vinden voor de karcher is dat er een slang aan zit van 2,2meter terwijl de makita 3,5m heeft.
Maar de karcher heeft weer instelbaar vermogen, en een groot deel waar ik hem voor wil gebruiken is schuurwerk.
Als je wilt schuren wil je zeker iets kunnen sturen aan de zuigsterkte. Maar dan zou misschien ook kunnen met een schuifje op een koppelstuk. Hoeveel, geen idee. Op de machine is natuurlijk altijd makkelijker omdat die niet per ongeluk kan verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

henkie196 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:38:
[...]

Heb hier ook het grootste gedeelte van tuinspullen op snoer. Behalve de heggeschaar, had bij m'n ouders al de stuk of 4 verlengsnoeren gezien die allemaal een keer goed geraakt zijn door de heggenschaar, dus zelf maar eentje op accu gehaald :P

[...]

Het voordeel van zo'n korte slang is dat ie mooi opgeborgen kan worden in het vakje bovenop de CTL. Het nadeel is uiteraard dat die slang veel te kort is ;) :+

[...]

Nog 2 ct, stapelbaarheid is overrated ;) Sure het is in sommige gevallen wel handig, maar veel vaker ben je de hele tijd aan het op en af stapelen van de dozen, want het ding dat je nodig hebt staat natuurlijk nooit bovenop.

Ik heb een 12V boor, een 18V boor, en een besnoerde boorhamer, en geen van allen passen ze op elkaar of op de rest van m'n elektrische gereedschappen (wat hoofdzakelijk in systainers zit). Maar dat heb ik nooit als een nadeel ervaren, gewoon zorgen dat je het zo op kunt bergen (en vaak passen ze niet in een gewone systainer met alle accessoires er bij, zeker de boorhamer niet).
Stapelbaar is id overrated. Als je ze bijvoorbeeld in een rek zet (wat vaak gebeurt,, zet je ze toch als koffers langs elkaar zodat je ze snel kunt pakken. Makkelijker dan een hele stapel uit het rek trekken en net de middelste koffer moeten hebben :P

Stapelbaar is alleen handig als je ze op een bijpassend rijdend onderstel hebt ofzo, en maar 1x wilt lopen van auto naar klus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:14
fjux schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:18:
[...]

Ik heb zelf de Kärcher en ken de makita niet.
Maar als de slang lengte problematisch is, Kärcher heeft best veel assecoires waaronder ook een verlengslang van 3,5m die je er nog tussen kan plaatsen. Handig om met de autozuigmond de trap te zuigen zonder de stofzuiger mee te hoeven nemen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
sweetdude schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:54:
[...]

Ik heb zelf de Kärcher en ken de makita niet.
Maar als de slang lengte problematisch is, Kärcher heeft best veel assecoires waaronder ook een verlengslang van 3,5m die je er nog tussen kan plaatsen. Handig om met de autozuigmond de trap te zuigen zonder de stofzuiger mee te hoeven nemen. _/-\o_
doel vooral van deze stofzuiger is voor bouwafval zuigen, niet om weekelijks de trap te doen.
Maar handig klinkt het wel ;)

blijf de keuze lastig vinden. als ik in de pricewatch kijk zie ik dat de VC2512L aardig omhoog is gegaan in prijs. (jaar geleden zat hij rond de 150 nu 170+)
terwijl de Karcher WD 6 P redelijk stabiel is gebleven.

Hoe zijn de aansluitmogelijkheden van de karcher op Makita materiaal? moet je daar weer een verloopje voor kopen of is dat gewoon aan te sluiten?
Ik neig nog naar makita toe, maar volgens mij is dat puur omdat ik goede ervaringen heb met makita en Karcher nog nooit heb gebruikt....
Ook is makita op papier een stuk stiller, misschien ook fijn

Vanavond maar de knoop doorhakken, zo te zien is de Amazon aanbieding tot vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
fjux schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:37:
doel vooral van deze stofzuiger is voor bouwafval zuigen, niet om weekelijks de trap te doen.
Maar handig klinkt het wel ;)

blijf de keuze lastig vinden. als ik in de pricewatch kijk zie ik dat de VC2512L aardig omhoog is gegaan in prijs. (jaar geleden zat hij rond de 150 nu 170+)
terwijl de Karcher WD 6 P redelijk stabiel is gebleven.

Hoe zijn de aansluitmogelijkheden van de karcher op Makita materiaal? moet je daar weer een verloopje voor kopen of is dat gewoon aan te sluiten?
Ik neig nog naar makita toe, maar volgens mij is dat puur omdat ik goede ervaringen heb met makita en Karcher nog nooit heb gebruikt....
Ook is makita op papier een stuk stiller, misschien ook fijn

Vanavond maar de knoop doorhakken, zo te zien is de Amazon aanbieding tot vanavond.
Een lange slang is ook handig als je bv. de trap moet schuren ;)

Maar als je het merk Makita een belangrijke overweging voor je is, is het ook goed om te weten dat de Makita eigenlijk een Nilfisk is (geloof ik) met een ander kleurtje :P Qua aansluitingen zou het handig kunnen zijn, maar ik geloof dat Makita niet altijd even consistent is met het type aansluiting, en dus weet ik niet of de kans dat je een verkeerde aansluiting hebt groter is met de Karcher of de Makita stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
henkie196 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:47:
[...]

Een lange slang is ook handig als je bv. de trap moet schuren ;)

Maar als je het merk Makita een belangrijke overweging voor je is, is het ook goed om te weten dat de Makita eigenlijk een Nilfisk is (geloof ik) met een ander kleurtje :P Qua aansluitingen zou het handig kunnen zijn, maar ik geloof dat Makita niet altijd even consistent is met het type aansluiting, en dus weet ik niet of de kans dat je een verkeerde aansluiting hebt groter is met de Karcher of de Makita stofzuiger.
Ik moet denk ik even de Makita bril afzetten, want als ik er in duik heeft de Karcher WD 6 P gewoon meer functionaliteit voor het zelfde geld.

Bedankt voor alle input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Aangezien het weer seizoen begint te worden:
* The Eagle gisteren even met de hogedrukreiniger in de weer geweest
Toilet zat wat verstopt. Was met rioolslang zo opgelost :)

Tip voor iedereen die er een overweegt: koop er eentje met zoveel mogelijk accesoires. Los zijn ze vele malen duurder, en die dingen zijn echt handig.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40
The Eagle schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:14:
Aangezien het weer seizoen begint te worden:
* The Eagle gisteren even met de hogedrukreiniger in de weer geweest
Toilet zat wat verstopt. Was met rioolslang zo opgelost :)

Tip voor iedereen die er een overweegt: koop er eentje met zoveel mogelijk accesoires. Los zijn ze vele malen duurder, en die dingen zijn echt handig.
Daaraan gerelateerd een tip voor jou: meer vezelrijk voedsel eten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
fjux schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:49:
[...]

Ik moet denk ik even de Makita bril afzetten, want als ik er in duik heeft de Karcher WD 6 P gewoon meer functionaliteit voor het zelfde geld.

Bedankt voor alle input!
Hier ook een eeuwige twijfelaar. Geluid vond ik nodig wel een dingetje, maar ik kon geen eenduidig antwoord vinden hierover. De doorslag voor mij was de extra functionaliteit en de naloop die de Makita niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jeweetje schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:16:
@Boudewijn Tsjaa, jij als festool fan een Maffell invalzaag en dan de voordelen van festool willen🙈
Als je stekker op de motor vast kunt maken met aansluiting naar achter, net links van je handvat, heb je minder kans dat d ze blijft hangen of in de weg zit. Beetje zoals Festool het bedacht heeft 😉.
Als festool nou net zo'n goeie invalzaag zou maken, en goeie decoupeerzaag zou ik ze omruilen ;)
Maar inderdaad, ik wil best of both worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
Bumpy_NL schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:40:
[...]

Hier ook een eeuwige twijfelaar. Geluid vond ik nodig wel een dingetje, maar ik kon geen eenduidig antwoord vinden hierover. De doorslag voor mij was de extra functionaliteit en de naloop die de Makita niet heeft.
Exact dit had ik ook ;)
Ik kan hem in ieder geval gelijk uittesten. Hele benedenverdieping is in verbouwing en al het houtwerk moet nog geschuurd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiggyLippens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-07 15:53
Rukapul schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:36:
[...]

Nee, ik bedoel https://www.lidl.nl/p/par.../p100361425?v=1cx,head1cx

Degene die je linkt heb ik trouwens ook om de bovenkant van de hoge heggen mee te doen. De 2x 20V van hierboven gebruik ik voor al het andere. Heb er afgelopen week zelfs nog bamboe mee gesloopt :P
@Rukapul ia er veel verschil tussen beide?
Ik twijfel aangezien de 20V €30 is en de 40v €80 is.
Maakt het ook uit als ik een 2A en 8A batterij samen gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Laatst online: 19:36

copykat

Good copy isn't bad

Ik ben de pauper bezitter van de poormans bouwstofzuiger vd lidl.
Wel de luxe en duurderste.... :*)
Ik gebruik de zak en het lamellenfilter te gelijk.
Er is een naloop en valse lucht knop. (dus geen filterklopper wat ik eerst dacht dat die knop voor was.)
Lekker lang snoer en slang. Buckload aan opties. Alleen geen grote stoffer met afzuiging wat raar is als bouwstofzuiger. En gereedschap autostart en zuigkracht instelling.
Als hobby klooier voldoen ie prima.

Laatst was de keuken installateur bezig en die had uiteraard festool.
En bosch blauw schroefmachinetjes.

Zijn festool grote bouwstofzuiger was erg mooi en de stoffeerde slang die taps toeloopt een stuk vriendelijker met slepen over dingen voor die oppervlaktes. Mooie veger, zuigmond met borstel.
Maar waar ik me de tering van schrok was de flitercleaning....

Ik was even de boel aan het schoonzuigen en achter me klonk het of er iets hards ergens tegen aan klapte.
Schhheeeebonk!!! * copykat dacht kak nieuw keuken deurtje meteen beschadigd.
* copykat dacht ik heb die lange waterpas toch plat op de grond gelegd en niet rechtop leunend tegen de keuken.
Pas de derde keer realiseerde ik dat die festool dat geluid maakte.
En daarna vond ik het nogsteeds een geluid van vallende dingen. (vallende dingen beschadigen zich zelf of andere objecten die je net mooi genaakt heb dus ik schrok elke keer iets omdat je toch met een lange slang aan het zwabberen bent.)

Dan heb ik liever een handmatig gestarte filtercleaning ........ :) :Y

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:03
ZiggyLippens schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 05:44:
[...]

@Rukapul ia er veel verschil tussen beide?
Ik twijfel aangezien de 20V €30 is en de 40v €80 is.
Maakt het ook uit als ik een 2A en 8A batterij samen gebruik?
Het verschil is heel groot. De ene heeft handigheid, de andere power.

In principe zou je batterijen met elkaar moeten kunnen gebruiken maar de 2Ah zal het zwaar krijgen.

Ik heb 4x 2Ah en 2 laders. Daarvan is nu in ca anderhalf jaar de eerste accu overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
copykat schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 07:43:
Ik ben de pauper bezitter van de poormans bouwstofzuiger vd lidl.
Wel de luxe en duurderste.... :*)
Ik gebruik de zak en het lamellenfilter te gelijk.
Er is een naloop en valse lucht knop. (dus geen filterklopper wat ik eerst dacht dat die knop voor was.)
Lekker lang snoer en slang. Buckload aan opties. Alleen geen grote stoffer met afzuiging wat raar is als bouwstofzuiger. En gereedschap autostart en zuigkracht instelling.
Als hobby klooier voldoen ie prima.

Laatst was de keuken installateur bezig en die had uiteraard festool.
En bosch blauw schroefmachinetjes.

Zijn festool grote bouwstofzuiger was erg mooi en de stoffeerde slang die taps toeloopt een stuk vriendelijker met slepen over dingen voor die oppervlaktes. Mooie veger, zuigmond met borstel.
Maar waar ik me de tering van schrok was de flitercleaning....

Ik was even de boel aan het schoonzuigen en achter me klonk het of er iets hards ergens tegen aan klapte.
Schhheeeebonk!!! * copykat dacht kak nieuw keuken deurtje meteen beschadigd.
* copykat dacht ik heb die lange waterpas toch plat op de grond gelegd en niet rechtop leunend tegen de keuken.
Pas de derde keer realiseerde ik dat die festool dat geluid maakte.
En daarna vond ik het nogsteeds een geluid van vallende dingen. (vallende dingen beschadigen zich zelf of andere objecten die je net mooi genaakt heb dus ik schrok elke keer iets omdat je toch met een lange slang aan het zwabberen bent.)

Dan heb ik liever een handmatig gestarte filtercleaning ........ :) :Y
Hangt af van de machine hoe het werkt, en wat voor filterreiniging het gebruikt. Die van mij (Starmix 1635) gebruikt magneten om het filter een klap te geven en zo het stof eraf te stoten. Maakt ook een behoorlijke herrie, maar geen verlies aan zuigkracht. Werkt ook automatisch, maar normaalgesproken alleen bij de eerste inschakeling (op automatisch aanspringende stand). Als die het vaker doet, betekend dat waarschijnlijk dat er teveel rotzooi op je filters zit dat hij er niet af krijgt (stucwerk schuren geeft zulke rotzooi dat blijft plakken op je filter, dan moet je het filter in een emmer water wassen, de automatische reiniging krijgt dat er niet af).

Maar misschien deed deze Festool het meer zoals de Bosch GAS zoals @Bobmeister en @Crahsystor beschreven, dat ie het gewoon om de zoveel tijd doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Kurma schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:26:
[...]

Daaraan gerelateerd een tip voor jou: meer vezelrijk voedsel eten :P
Dat helpt niet :)
Zit / zat hem vermoedelijk in het soort toiletpapier dat we gebruikten (iets met teveel lijm of te dik papier). Dat was iig de tip van een rioolman die ik een tijdje terug benaderd heb :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trabant
Anno nu nog te dik papier? Meer dan vroegâh is het risico tegenwoordig juist dat je...
Ach, jullie voorstellingsvermogen zal wel voldoende zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

trabant schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:52:
Anno nu nog te dik papier? Meer dan vroegâh is het risico tegenwoordig juist dat je...
Ach, jullie voorstellingsvermogen zal wel voldoende zijn.
Gezien dit toch [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5 is, kan ik drie zeeschelpen wel aanraden :P eventueel een fles water als je Indische roots hebt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:07

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

The Eagle schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:39:
[...]

Zit / zat hem vermoedelijk in het soort toiletpapier dat we gebruikten (iets met teveel lijm of te dik papier). Dat was iig de tip van een rioolman die ik een tijdje terug benaderd heb :)
Klinkt gek maar het ene toiletpapier is het andere niet. De een spoelt beter weg dan de ander. Hoe meer lagen des te moeilijker het gaat, lijkt het wel.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Sepp14 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:39:
[...]

Klinkt gek maar het ene toiletpapier is het andere niet. De een spoelt beter weg dan de ander. Hoe meer lagen des te moeilijker het gaat, lijkt het wel.
Dat idd.

En ja, dit is ontopic want pleepapier wordt ook regelmatig als gereedschap gebruikt :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

True schreef op zondag 24 maart 2024 @ 18:49:
[...]

offtopic:

Inmiddels de Hikoki mixer besteld bij Quofi. Ik zag dat DeStil onderdeel is van Quofi, grote toko.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietje belhamel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-07 21:58
Zebby schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 14:06:
Iemand tips voor een grote koffer goede schroeven en pluggen, van de meest voorkomende maten?
Pluggen in assortimentsdoos niet kopen maar zelf samenstellen. Afhankelijk van je werkzaamheden, neem een L-Boxx mini of een L-Boxx. Vul het met een paar maten, b.v. 5,6,8 en 10 en wat Toggler pluggen en je zult nauwelijks misgrijpen.

Zelf gebruik ik alleen nog maar Fischer duo pluggen. Die zijn prima. Wil je perfectie, neem pluggen van Wuerth. Ik denk dat de Zebra Shark ontworpen is door de Trisolarans van The Three Body Problem. Beter dan perfect maar niet in de reguliere bouwmarkt te koop zover ik weet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pietje belhamel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-07 21:58
Niet iedereen heeft een landhuis met bediendenverblijf dat tot werkplaats is omgebouwd. Zeker niet in Rotterdam. Maar ik heb wel een andere Workmate aangeschaft, een die minstens 30 jaar ouder is dan het model dat ik al had.

Via Marktplaats, de verkoper was zo vriendelijk 'm per post op te sturen. Briljant. Beter wordt het niet. Bedoel, als een Workmate hier niet tegen kan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6f8xyt-QLKAZUYzilLmoAhNjUM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V8Uw33WSHWiuNhsu34si4s1n.jpg?f=user_large

Pijnlijk maar waar, zelf nooit aan gedacht om een plankje onderin de Workmate te leggen maar jongens wat is dat handig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lR_OdMdAeOaKHI7PzFz4k8C94Uo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ln9rIuXgVGzOXKTLfm9GNELs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6EMm9sDkM758GE3ovT1aE0EAwk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yNaAdRiSdD9N7kiHHoHc9C2s.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1AM9A0VA57jlbb4k96Pl792CkVQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3gHLdQiXbbssgzBybhxXh0pM.jpg?f=user_large

Kosten voor de Workmate: 35 euro. Verzending 15 euro. Totaal 50 euro. Alleen nog even een paar nieuwe veren voor de pootjes kopen want het plastic brak meteen af toen ik de werkbank voor de eerste keer openklapte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3dj4aRNySlfDRZ0rxPOjUGgoTk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6QCl7oxpQUnOnsTbrMeo3ea6.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:29
The Eagle schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:39:
[...]

3 lagen is toch minimaal, alles minder dan dat is not done.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1 ... 190 ... 261 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).